فاجعه فقط گرانی نیست؛ شکستن عزت مردم است
💔 درد امروز مردم فقط گرانی نیست؛ شکستن کرامت انسانهاست.
دیروز مردی برای دخترانش دو بستنی خرید. وقتی خواست روی ظرفها درپوش بگذارند، فروشنده گفت باید چند هزار تومان دیگر پرداخت کند.
نه فروشنده مقصر بود، نه آن پدر.
فروشندهای که زیر فشار هزینهها له شده است.
پدری که برای چند هزار تومان بیشتر شرمنده فرزندانش میشود.
و مردمی که هر روز شاهد آب شدن عزت و آرامش خود هستند.
📌 فاجعه فقط این نیست که شیر، گوشت، میوه و لبنیات گران شدهاند.
فاجعه این است که مردم برای چند هزار تومان خجالت میکشند.
برای چند صد گرم میوه چانه میزنند.
برای هوس کوچک فرزندشان حساب و کتاب میکنند.
کشوری که روزی دغدغه مردمش ساختن آینده بود، امروز بسیاری از مردمش درگیر تأمین سادهترین نیازهای زندگی هستند.
مردم از آمار خستهاند.
از وعدهها خستهاند.
از شنیدن خبرهای خوب روی کاغذ خستهاند.
آنچه مردم هر روز میبینند، واقعیت بازار است؛
سفرههایی که کوچکتر میشوند،
نگرانیهایی که بزرگتر میشوند،
و آیندهای که مبهمتر از همیشه به نظر میرسد.
@Eterazebazar
💔 درد امروز مردم فقط گرانی نیست؛ شکستن کرامت انسانهاست.
دیروز مردی برای دخترانش دو بستنی خرید. وقتی خواست روی ظرفها درپوش بگذارند، فروشنده گفت باید چند هزار تومان دیگر پرداخت کند.
نه فروشنده مقصر بود، نه آن پدر.
فروشندهای که زیر فشار هزینهها له شده است.
پدری که برای چند هزار تومان بیشتر شرمنده فرزندانش میشود.
و مردمی که هر روز شاهد آب شدن عزت و آرامش خود هستند.
📌 فاجعه فقط این نیست که شیر، گوشت، میوه و لبنیات گران شدهاند.
فاجعه این است که مردم برای چند هزار تومان خجالت میکشند.
برای چند صد گرم میوه چانه میزنند.
برای هوس کوچک فرزندشان حساب و کتاب میکنند.
کشوری که روزی دغدغه مردمش ساختن آینده بود، امروز بسیاری از مردمش درگیر تأمین سادهترین نیازهای زندگی هستند.
مردم از آمار خستهاند.
از وعدهها خستهاند.
از شنیدن خبرهای خوب روی کاغذ خستهاند.
آنچه مردم هر روز میبینند، واقعیت بازار است؛
سفرههایی که کوچکتر میشوند،
نگرانیهایی که بزرگتر میشوند،
و آیندهای که مبهمتر از همیشه به نظر میرسد.
@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🏍 اعتراض رانندگان پیکهای موتوری اسنپ به هزینههای سنگین و درآمدهای ناچیز
رانندگان پیکهای موتوری شرکت اسنپ در شیراز، روز یکشنبه ۲۴ خرداد، در اعتراض به کمیسیونهای بالا، مالیاتهای سنگین، کرایههای پایین، حذف سهمیه سوخت و نبود بیمه دست به اعتراض زدند.
🔥 وقتی هزینهها هر روز بیشتر میشود و درآمدها عقب میماند، اعتراض دیگر یک انتخاب نیست؛ فریاد کسانی است که میگویند دخل و خرجشان دیگر با هم نمیخواند.
@Eterazebazar
رانندگان پیکهای موتوری شرکت اسنپ در شیراز، روز یکشنبه ۲۴ خرداد، در اعتراض به کمیسیونهای بالا، مالیاتهای سنگین، کرایههای پایین، حذف سهمیه سوخت و نبود بیمه دست به اعتراض زدند.
🔥 وقتی هزینهها هر روز بیشتر میشود و درآمدها عقب میماند، اعتراض دیگر یک انتخاب نیست؛ فریاد کسانی است که میگویند دخل و خرجشان دیگر با هم نمیخواند.
@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
جلسه مدیرکل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری
ظاهراً تنها خروجی جلسات، تمام شدن سینی میوهها و ناهارهای مفصل است!
در همین استان امروز کودکانی هستند که میوه برایشان به کالای لوکس تبدیل شده، اما در جلسات اداری، میوههای گرانقیمت و پذیراییهای مفصل ظاهراً جزو ضروریات محسوب میشود.
انگار دو دنیای متفاوت وجود دارد؛ یک دنیا برای مردمی که زیر بار گرانی له میشوند و برای خرید سادهترین نیازهای زندگی حساب و کتاب میکنند، و دنیایی دیگر!
فاصلهای است که هر روز میان واقعیت زندگی مردم و مسئولان بیشتر میشود.
@Eterazebazar
ظاهراً تنها خروجی جلسات، تمام شدن سینی میوهها و ناهارهای مفصل است!
در همین استان امروز کودکانی هستند که میوه برایشان به کالای لوکس تبدیل شده، اما در جلسات اداری، میوههای گرانقیمت و پذیراییهای مفصل ظاهراً جزو ضروریات محسوب میشود.
انگار دو دنیای متفاوت وجود دارد؛ یک دنیا برای مردمی که زیر بار گرانی له میشوند و برای خرید سادهترین نیازهای زندگی حساب و کتاب میکنند، و دنیایی دیگر!
فاصلهای است که هر روز میان واقعیت زندگی مردم و مسئولان بیشتر میشود.
@Eterazebazar
🔥 بازنشستگان دوباره به خیابان آمدند؛ وقتی حقوق کفاف زندگی را نمیدهد
یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۵، بازنشستگان تأمین اجتماعی در چندین شهر کشور همزمان دست به تجمع اعتراضی زدند و نسبت به وضعیت معیشتی، درمانی و کاهش قدرت خرید خود اعتراض کردند.
پس از ماهها وقفه، بازنشستگان بار دیگر با شعارهایی صریح و اعتراضی، صدای نارضایتی خود را به خیابان آوردند:
🔹 «بازنشسته به پا خیز، وقت نشستنت نیست»
🔹 «گرانی، تورم، دزدی از جیب مردم»
🔹 «نان گران، دارو گران، دولت شده دشمن جان»
🔹 «با داروهای آزاد، درمان شده مکافات»
🔹 «خیابان، خیابان، سنگر زحمتکشان»
🔹 «نه جنگ میخواهیم، نه کشتار، رفاه میخواهیم ماندگار»
وقتی کسی که یک عمر کار کرده، در دوران بازنشستگی مجبور شود برای ابتداییترین نیازهای زندگی به خیابان بیاید، این فقط اعتراض یک قشر نیست؛ صدای بحرانی است که سالها روی هم انباشته شده است.
⚠️ بازنشستگان دیگر وعده نمیخواهند؛ آنها میگویند سفره با شعار پر نمیشود، دارو با سخنرانی تهیه نمیشود و زندگی با وعدههای تکراری اداره نخواهد شد.
@Eterazebazar
یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۵، بازنشستگان تأمین اجتماعی در چندین شهر کشور همزمان دست به تجمع اعتراضی زدند و نسبت به وضعیت معیشتی، درمانی و کاهش قدرت خرید خود اعتراض کردند.
پس از ماهها وقفه، بازنشستگان بار دیگر با شعارهایی صریح و اعتراضی، صدای نارضایتی خود را به خیابان آوردند:
🔹 «بازنشسته به پا خیز، وقت نشستنت نیست»
🔹 «گرانی، تورم، دزدی از جیب مردم»
🔹 «نان گران، دارو گران، دولت شده دشمن جان»
🔹 «با داروهای آزاد، درمان شده مکافات»
🔹 «خیابان، خیابان، سنگر زحمتکشان»
🔹 «نه جنگ میخواهیم، نه کشتار، رفاه میخواهیم ماندگار»
وقتی کسی که یک عمر کار کرده، در دوران بازنشستگی مجبور شود برای ابتداییترین نیازهای زندگی به خیابان بیاید، این فقط اعتراض یک قشر نیست؛ صدای بحرانی است که سالها روی هم انباشته شده است.
⚠️ بازنشستگان دیگر وعده نمیخواهند؛ آنها میگویند سفره با شعار پر نمیشود، دارو با سخنرانی تهیه نمیشود و زندگی با وعدههای تکراری اداره نخواهد شد.
@Eterazebazar
💸 جیب خالی خودپردازها؛ سرگردانی مردم برای چند اسکناس!
این روزها بسیاری از شهروندان برای دریافت پول نقد با صحنهای تکراری روبهرو میشوند؛ پیام آشنای «فاقد اسکناس» روی صفحه خودپردازها.
مردم از این بانک به آن بانک و از این خیابان به آن خیابان سرگردان میشوند تا شاید بتوانند مقداری از پول خودشان را برداشت کنند.
چگونه ممکن است پول در حساب باشد، اما دسترسی به آن اینقدر دشوار شود؟
در شرایطی که گرانی و فشار اقتصادی زندگی را سختتر کرده، حالا پیدا کردن یک خودپرداز دارای اسکناس هم به دغدغهای جدید تبدیل شده است.
هر روز یک دردسر جدید به مشکلات قبلی اضافه میشود.
@Eterazebazar
این روزها بسیاری از شهروندان برای دریافت پول نقد با صحنهای تکراری روبهرو میشوند؛ پیام آشنای «فاقد اسکناس» روی صفحه خودپردازها.
مردم از این بانک به آن بانک و از این خیابان به آن خیابان سرگردان میشوند تا شاید بتوانند مقداری از پول خودشان را برداشت کنند.
چگونه ممکن است پول در حساب باشد، اما دسترسی به آن اینقدر دشوار شود؟
در شرایطی که گرانی و فشار اقتصادی زندگی را سختتر کرده، حالا پیدا کردن یک خودپرداز دارای اسکناس هم به دغدغهای جدید تبدیل شده است.
هر روز یک دردسر جدید به مشکلات قبلی اضافه میشود.
@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اعتراض نانوایان به کسر سهمیه آرد؛ وقتی نان هم به بحران تبدیل میشود
نانوایان در اعتراض به کسر سهمیه آرد و مشکلات مربوط به تأمین نان، دست به تجمع اعتراضی زدند.
نانوایان میگویند با افزایش هزینههای تولید، دستمزد کارگران، هزینه انرژی، تعمیرات و سایر مخارج، کاهش سهمیه آرد فشار مضاعفی بر واحدهای نانوایی وارد کرده است.
📌 نان آخرین سنگر سفره مردم است؛ کالایی که تقریباً در هر خانهای وجود دارد. به همین دلیل هر مشکلی در زنجیره تأمین آرد و نان، مستقیماً بر زندگی میلیونها نفر تأثیر میگذارد.
🔥 امروز صدای اعتراض فقط از یک صنف شنیده نمیشود؛ از بازنشسته و کارگر گرفته تا راننده، کاسب و نانوا، همه از فشار هزینهها و مشکلات معیشتی سخن میگویند.
@Eterazebazar
نانوایان در اعتراض به کسر سهمیه آرد و مشکلات مربوط به تأمین نان، دست به تجمع اعتراضی زدند.
نانوایان میگویند با افزایش هزینههای تولید، دستمزد کارگران، هزینه انرژی، تعمیرات و سایر مخارج، کاهش سهمیه آرد فشار مضاعفی بر واحدهای نانوایی وارد کرده است.
📌 نان آخرین سنگر سفره مردم است؛ کالایی که تقریباً در هر خانهای وجود دارد. به همین دلیل هر مشکلی در زنجیره تأمین آرد و نان، مستقیماً بر زندگی میلیونها نفر تأثیر میگذارد.
🔥 امروز صدای اعتراض فقط از یک صنف شنیده نمیشود؛ از بازنشسته و کارگر گرفته تا راننده، کاسب و نانوا، همه از فشار هزینهها و مشکلات معیشتی سخن میگویند.
@Eterazebazar
🥖 تجمع اعتراضی نانوایان خراسان شمالی مقابل استانداری
نانوایان خراسان شمالی در اعتراض به کاهش غیرمتعارف سهمیه آرد، اجرا نشدن وعدههای مسئولان و بینتیجه ماندن پیگیریها، مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند.
معترضان میگویند با وجود افزایش مداوم هزینههای تولید، دستمزدها، اجاره، انرژی و سایر مخارج، سهمیه آرد بسیاری از نانواییها به شدت کاهش یافته و وعدههای دادهشده تاکنون عملی نشده است.
📌 نانوایان همچنین نسبت به عملکرد اتحادیه نانوایان در حل مشکلات خود اعتراض دارند
@Eterazebazar
نانوایان خراسان شمالی در اعتراض به کاهش غیرمتعارف سهمیه آرد، اجرا نشدن وعدههای مسئولان و بینتیجه ماندن پیگیریها، مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند.
معترضان میگویند با وجود افزایش مداوم هزینههای تولید، دستمزدها، اجاره، انرژی و سایر مخارج، سهمیه آرد بسیاری از نانواییها به شدت کاهش یافته و وعدههای دادهشده تاکنون عملی نشده است.
📌 نانوایان همچنین نسبت به عملکرد اتحادیه نانوایان در حل مشکلات خود اعتراض دارند
@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⚖️ تجمع اعتراضی مالباختگان «فردادکار آمیتیس» مقابل دادستانی تهران
جمعی از مالباختگان شرکت «فردادکار آمیتیس» روز ۲۴ خرداد ۱۴۰۵ با تجمع مقابل دادستانی تهران، نسبت به طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده و ارجاع نشدن آن به دادگاه پس از گذشت ۶ سال اعتراض کردند.
معترضان میگویند سالهاست در انتظار تعیین تکلیف پرونده و رسیدگی قضایی هستند، اما با وجود پیگیریهای مکرر، هنوز به خواستههای قانونی خود نرسیدهاند.
📌 تأخیر طولانی در رسیدگی، علاوه بر خسارتهای مالی، فشارهای روحی و روانی سنگینی را نیز به خانوادههای آنان تحمیل کرده است.
@Eterazebazar
جمعی از مالباختگان شرکت «فردادکار آمیتیس» روز ۲۴ خرداد ۱۴۰۵ با تجمع مقابل دادستانی تهران، نسبت به طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده و ارجاع نشدن آن به دادگاه پس از گذشت ۶ سال اعتراض کردند.
معترضان میگویند سالهاست در انتظار تعیین تکلیف پرونده و رسیدگی قضایی هستند، اما با وجود پیگیریهای مکرر، هنوز به خواستههای قانونی خود نرسیدهاند.
📌 تأخیر طولانی در رسیدگی، علاوه بر خسارتهای مالی، فشارهای روحی و روانی سنگینی را نیز به خانوادههای آنان تحمیل کرده است.
@Eterazebazar
سلام ده روزه مغز مارا خوردن. نان گران نمیشود.دراردبیل بعد از افزایش صد درصدنان ازاد ،از امروز نان دولتی هم گران شد. نان لواش از هشتصد تومن به هزار وهشتصد وبربری از حدود چهار هزار رسید به هفت هزار تومن . این شیرینی توافق با امریکا برای مردم ....
@Eterazebazar.
@Eterazebazar.
🛒 گزارش قیمت اقلام اساسی - دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۵
مرغ: ۴۸۵ هزار تومان
برنج طارم اعلا: ۵۹۰ هزار تومان
روغن نیمهجامد ۵ کیلویی: ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان
تخممرغ (هر شانه): ۵۴۰ هزار تومان
گوشت گوساله: ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
گوشت گوسفندی: ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان
ماکارونی رشتهای: ۸۰ هزار تومان
رب گوجهفرنگی: ۱۶۰ هزار تومان
ماست دبهای ۲ کیلویی: ۳۳۰ هزار تومان
شیر پرچرب یک لیتری: ۱۶۰ هزار تومان
نوشابه خانواده: ۱۲۰ هزار تومان
کره ۲۵۰ گرمی: ۲۷۰ هزار تومان
لپه: ۶۰۵ هزار تومان
نخود: ۵۶۰ هزار تومان
لوبیا چیتی: ۵۷۰ هزار تومان
پیاز: ۶۰ هزار تومان
سیبزمینی: ۷۰ هزار تومان
گوجهفرنگی: ۶۵ هزار تومان
این فقط یک فهرست قیمت نیست؛ گزارش روزانه کوچکتر شدن سفره مردم است.
خبرگزاریهای حکومتی میتوانند با روایتسازی، سانسور و آمارهای رنگارنگ واقعیت را پنهان کنند، اما سفره مردم را نمیتوان سانسور کرد. آخرین داور هر ادعایی نه خبرگزاریها، بلکه جیب خالی مردم و قیمتهای روی قفسههای بازار است.
واقعیتی که نه با سانسور از بین میرود و نه با روایتسازی تغییر میکند.
@Eterazebazar
مرغ: ۴۸۵ هزار تومان
برنج طارم اعلا: ۵۹۰ هزار تومان
روغن نیمهجامد ۵ کیلویی: ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان
تخممرغ (هر شانه): ۵۴۰ هزار تومان
گوشت گوساله: ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
گوشت گوسفندی: ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان
ماکارونی رشتهای: ۸۰ هزار تومان
رب گوجهفرنگی: ۱۶۰ هزار تومان
ماست دبهای ۲ کیلویی: ۳۳۰ هزار تومان
شیر پرچرب یک لیتری: ۱۶۰ هزار تومان
نوشابه خانواده: ۱۲۰ هزار تومان
کره ۲۵۰ گرمی: ۲۷۰ هزار تومان
لپه: ۶۰۵ هزار تومان
نخود: ۵۶۰ هزار تومان
لوبیا چیتی: ۵۷۰ هزار تومان
پیاز: ۶۰ هزار تومان
سیبزمینی: ۷۰ هزار تومان
گوجهفرنگی: ۶۵ هزار تومان
این فقط یک فهرست قیمت نیست؛ گزارش روزانه کوچکتر شدن سفره مردم است.
خبرگزاریهای حکومتی میتوانند با روایتسازی، سانسور و آمارهای رنگارنگ واقعیت را پنهان کنند، اما سفره مردم را نمیتوان سانسور کرد. آخرین داور هر ادعایی نه خبرگزاریها، بلکه جیب خالی مردم و قیمتهای روی قفسههای بازار است.
واقعیتی که نه با سانسور از بین میرود و نه با روایتسازی تغییر میکند.
@Eterazebazar
💢 برای شاخ و شانه کشیدن، تهدید و هزینههای کلان همیشه پول هست؛ اما وقتی نوبت حقوق بازنشسته، معیشت مردم و سفره خانوادهها میرسد، میگویند بودجه نیست!
بازنشستهای که یک عمر کار کرده و حق بیمه پرداخت کرده، امروز با حقوقی زندگی میکند که حتی تا دهم ماه هم دوام نمیآورد. هر روز قیمتها بالاتر میرود، اما حقوقها جا میماند.
📌 بازنشستگان میپرسند با این هزینههای سرسامآور مسکن، دارو، درمان و خوراک چگونه باید زندگی کرد؟
شرمندگی در برابر خانواده، سختتر از خود فقر است. مردمی که سالها کار کردند، امروز برای تأمین سادهترین نیازهای زندگی درماندهاند.
هیچ جامعهای با نادیده گرفتن معیشت مردم به آرامش و ثبات نمیرسد. سفرههای خالی را نمیتوان با شعار، وعده و آمار پُر کرد.
@Eterazebazar
بازنشستهای که یک عمر کار کرده و حق بیمه پرداخت کرده، امروز با حقوقی زندگی میکند که حتی تا دهم ماه هم دوام نمیآورد. هر روز قیمتها بالاتر میرود، اما حقوقها جا میماند.
📌 بازنشستگان میپرسند با این هزینههای سرسامآور مسکن، دارو، درمان و خوراک چگونه باید زندگی کرد؟
شرمندگی در برابر خانواده، سختتر از خود فقر است. مردمی که سالها کار کردند، امروز برای تأمین سادهترین نیازهای زندگی درماندهاند.
هیچ جامعهای با نادیده گرفتن معیشت مردم به آرامش و ثبات نمیرسد. سفرههای خالی را نمیتوان با شعار، وعده و آمار پُر کرد.
@Eterazebazar
🏦 اختلالها رفع شد یا فقط اطلاعیهها؟
در حالی که اعلام شده بود اختلال خدمات بانکی ۴ بانک برطرف شده است، گزارشهای کاربران نشان میدهد بسیاری از خدمات غیرحضوری، اینترنتبانک و موبایلبانک همچنان با مشکل مواجه هستند.
📌 اگر مشکل برطرف شده، پس این همه ناتوانی در ورود به سامانهها، انتقال وجه و استفاده از خدمات بانکی چیست؟
امروز بانکداری الکترونیک دیگر یک خدمت جانبی نیست؛ بخشی از زندگی روزمره مردم و کسبوکارهاست. هر ساعت اختلال میتواند هزاران نفر را در پرداختها، خریدها و امور مالی دچار مشکل کند.
🔥 آنچه مردم میبینند با آنچه در اطلاعیهها گفته میشود، همخوانی ندارد. وقتی کاربران همچنان با خطا، قطعی و اختلال روبهرو هستند، اعلام رفع مشکل روی کاغذ نمیتواند جای عملکرد واقعی را بگیرد.
@Eterazebazar
در حالی که اعلام شده بود اختلال خدمات بانکی ۴ بانک برطرف شده است، گزارشهای کاربران نشان میدهد بسیاری از خدمات غیرحضوری، اینترنتبانک و موبایلبانک همچنان با مشکل مواجه هستند.
📌 اگر مشکل برطرف شده، پس این همه ناتوانی در ورود به سامانهها، انتقال وجه و استفاده از خدمات بانکی چیست؟
امروز بانکداری الکترونیک دیگر یک خدمت جانبی نیست؛ بخشی از زندگی روزمره مردم و کسبوکارهاست. هر ساعت اختلال میتواند هزاران نفر را در پرداختها، خریدها و امور مالی دچار مشکل کند.
🔥 آنچه مردم میبینند با آنچه در اطلاعیهها گفته میشود، همخوانی ندارد. وقتی کاربران همچنان با خطا، قطعی و اختلال روبهرو هستند، اعلام رفع مشکل روی کاغذ نمیتواند جای عملکرد واقعی را بگیرد.
@Eterazebazar
اعتراض مدنی بازار
🏦 اختلالها رفع شد یا فقط اطلاعیهها؟ در حالی که اعلام شده بود اختلال خدمات بانکی ۴ بانک برطرف شده است، گزارشهای کاربران نشان میدهد بسیاری از خدمات غیرحضوری، اینترنتبانک و موبایلبانک همچنان با مشکل مواجه هستند. 📌 اگر مشکل برطرف شده، پس این همه ناتوانی…
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🏦 بانکها میگویند اختلال رفع شده؛ بازار چیز دیگری میگوید.
وقتی موبایلبانک و اینترنتبانک از کار میافتد، اولین ضربه را بازار میخورد. خرید و فروش متوقف میشود، انتقال پول انجام نمیشود و مردم و کسبه سرگردان میمانند.
🔥 ظاهراً فقط روی کاغذ اختلال رفع شده؛ چون در عمل هنوز بسیاری از کاربران با مشکل مواجه هستند.
@Eterazebazar
وقتی موبایلبانک و اینترنتبانک از کار میافتد، اولین ضربه را بازار میخورد. خرید و فروش متوقف میشود، انتقال پول انجام نمیشود و مردم و کسبه سرگردان میمانند.
🔥 ظاهراً فقط روی کاغذ اختلال رفع شده؛ چون در عمل هنوز بسیاری از کاربران با مشکل مواجه هستند.
@Eterazebazar
🏥 زنگ خطر در نظام درمان؛ پرستاران میروند، مسئولان فقط آمار میدهند
سال گذشته ۱۸۰۰ پرستار ترک شغل کردند، ۸۰۰ نفر استعفا دادند، ۳۸۰ نفر مهاجرت کردند و ۱۶۰۰ نفر نیز بازنشسته شدند.
📌 وقتی پرستار با حقوق ناکافی، اضافهکاری اجباری، تأخیر در پرداخت مطالبات و فشار سنگین کاری روبهرو باشد، نتیجه چیزی جز ترک شغل و مهاجرت نخواهد بود.
امروز کمبود پرستار فقط مشکل یک صنف نیست؛ مستقیماً به سلامت مردم گره خورده است. بیماری که ساعتها در صف خدمات درمانی میماند و بیماری که بر بالینش پرستار کافی وجود ندارد، نتیجه همین سیاستها را لمس میکند.
🔥 سالهاست پرستاران از حقوق پایین، تبعیض، معوقات و شرایط سخت کاری میگویند، اما ظاهراً گوش شنوایی وجود ندارد. حالا آمارها نشان میدهد که خستگی و ناامیدی در حال خارج شدن از بیمارستانهاست.
⚠️ وقتی پرستاران یکی پس از دیگری میروند، این فقط خروج نیروی کار نیست؛ فرسایش یکی از مهمترین ستونهای نظام سلامت کشور است.
@Eterazebazar
سال گذشته ۱۸۰۰ پرستار ترک شغل کردند، ۸۰۰ نفر استعفا دادند، ۳۸۰ نفر مهاجرت کردند و ۱۶۰۰ نفر نیز بازنشسته شدند.
📌 وقتی پرستار با حقوق ناکافی، اضافهکاری اجباری، تأخیر در پرداخت مطالبات و فشار سنگین کاری روبهرو باشد، نتیجه چیزی جز ترک شغل و مهاجرت نخواهد بود.
امروز کمبود پرستار فقط مشکل یک صنف نیست؛ مستقیماً به سلامت مردم گره خورده است. بیماری که ساعتها در صف خدمات درمانی میماند و بیماری که بر بالینش پرستار کافی وجود ندارد، نتیجه همین سیاستها را لمس میکند.
🔥 سالهاست پرستاران از حقوق پایین، تبعیض، معوقات و شرایط سخت کاری میگویند، اما ظاهراً گوش شنوایی وجود ندارد. حالا آمارها نشان میدهد که خستگی و ناامیدی در حال خارج شدن از بیمارستانهاست.
⚠️ وقتی پرستاران یکی پس از دیگری میروند، این فقط خروج نیروی کار نیست؛ فرسایش یکی از مهمترین ستونهای نظام سلامت کشور است.
@Eterazebazar
🥖 کمبود نان و صفهای طولانی در اقلید؛ نان هم به دغدغه مردم تبدیل شد
تعطیلی برخی نانواییها و کمبود نان در اقلید، این روزها به یکی از نگرانیهای جدی شهروندان تبدیل شده است. کاهش تعداد نانواییهای فعال باعث ایجاد صفهای طولانی و مشکلاتی برای تأمین نان مورد نیاز مردم شده است.
📌 نان، اصلیترین و در بسیاری از خانوادهها آخرین کالای باقیمانده در سفره مردم است. به همین دلیل هرگونه اختلال در تأمین آن، مستقیماً زندگی روزمره شهروندان را تحت تأثیر قرار میدهد.
🔥 در شرایطی که بسیاری از اقلام غذایی به دلیل گرانی از سفرهها حذف شدهاند، مردم انتظار دارند حداقل برای تهیه نان با مشکل روبهرو نشوند. اما اکنون صفهای طولانی و کمبود نان، به دغدغه جدید خانوادهها در اقلید تبدیل شده است.
⚠️ وقتی مردم برای تهیه نان، ابتداییترین نیاز معیشتی خود، نگران باشند، این فقط یک مشکل صنفی یا محلی نیست!
@Eterazebazar
تعطیلی برخی نانواییها و کمبود نان در اقلید، این روزها به یکی از نگرانیهای جدی شهروندان تبدیل شده است. کاهش تعداد نانواییهای فعال باعث ایجاد صفهای طولانی و مشکلاتی برای تأمین نان مورد نیاز مردم شده است.
📌 نان، اصلیترین و در بسیاری از خانوادهها آخرین کالای باقیمانده در سفره مردم است. به همین دلیل هرگونه اختلال در تأمین آن، مستقیماً زندگی روزمره شهروندان را تحت تأثیر قرار میدهد.
🔥 در شرایطی که بسیاری از اقلام غذایی به دلیل گرانی از سفرهها حذف شدهاند، مردم انتظار دارند حداقل برای تهیه نان با مشکل روبهرو نشوند. اما اکنون صفهای طولانی و کمبود نان، به دغدغه جدید خانوادهها در اقلید تبدیل شده است.
⚠️ وقتی مردم برای تهیه نان، ابتداییترین نیاز معیشتی خود، نگران باشند، این فقط یک مشکل صنفی یا محلی نیست!
@Eterazebazar
بازار زرگرهای کرمانشاه در خاموشی؛ مغازهها یکی پس از دیگری تعطیل شدند
امروز در بازار زرگرهای کرمانشاه، بسیاری از مغازهها چراغهای خود را خاموش کردند و بخش قابل توجهی از واحدهای صنفی نیز تعطیل بودند.
@Eterazebazar
امروز در بازار زرگرهای کرمانشاه، بسیاری از مغازهها چراغهای خود را خاموش کردند و بخش قابل توجهی از واحدهای صنفی نیز تعطیل بودند.
@Eterazebazar
💰 دلار به قیمتهای قبل از جنگ برگشته؛ آیا قیمتها هم برمیگردند؟
دلار دوباره به محدوده قیمتهای قبل از شروع جنگ و تنشها رسیده است. همان روزها که بسیاری از مسئولین بی کفایت و واردکنندگان افزایش قیمتها را با بهانه افزایش نرخ ارز، محاصره و مشکلات واردات توجیه میکردند.
📌 اما حالا یک سؤال ساده:
اگر دلار برگشته، آیا قیمتها هم برمیگردند؟
🔹 مسکن دهها درصد گرانتر شده است.
🔹 خودرو جهش قیمتی داشته است.
🔹 اقلام خوراکی افزایشهای سنگین را تجربه کردهاند.
🔹 مصالح ساختمانی به شدت گران شدهاند.
🔥 وقتی دلار بالا میرفت، قیمتها با سرعت افزایش پیدا میکرد. حالا که دلار عقبنشینی کرده، مردم منتظرند همان سرعت را در کاهش قیمتها هم ببینند.
⚠️ سؤال مردم از ، واردکنندگان و مسئولان بی کفایت این است:
کالاهایی که به بهانه دلار، تحریم، جنگ و محاصره چند برابر شدند، آیا به قیمتهای قبل بازمیگردند یا گرانی فقط یکطرفه عمل میکند؟
@Eterazebazar
دلار دوباره به محدوده قیمتهای قبل از شروع جنگ و تنشها رسیده است. همان روزها که بسیاری از مسئولین بی کفایت و واردکنندگان افزایش قیمتها را با بهانه افزایش نرخ ارز، محاصره و مشکلات واردات توجیه میکردند.
📌 اما حالا یک سؤال ساده:
اگر دلار برگشته، آیا قیمتها هم برمیگردند؟
🔹 مسکن دهها درصد گرانتر شده است.
🔹 خودرو جهش قیمتی داشته است.
🔹 اقلام خوراکی افزایشهای سنگین را تجربه کردهاند.
🔹 مصالح ساختمانی به شدت گران شدهاند.
🔥 وقتی دلار بالا میرفت، قیمتها با سرعت افزایش پیدا میکرد. حالا که دلار عقبنشینی کرده، مردم منتظرند همان سرعت را در کاهش قیمتها هم ببینند.
⚠️ سؤال مردم از ، واردکنندگان و مسئولان بی کفایت این است:
کالاهایی که به بهانه دلار، تحریم، جنگ و محاصره چند برابر شدند، آیا به قیمتهای قبل بازمیگردند یا گرانی فقط یکطرفه عمل میکند؟
@Eterazebazar
نان گران شد؛ هزینهها را مردم میدهند
📌 در کاشان، قیمت انواع نان به طور میانگین ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته و در مهاباد نیز نرخ نان لواش از ۷۵۰ تومان به ۱۷۰۰ تومان رسیده است.
📌 سالهاست نانوایان از افزایش هزینههای آرد، دستمزد، اجاره، بیمه، انرژی و تجهیزات گلایه دارند. اما به جای حمایت مؤثر، هر روز فشار بیشتری بر این صنف وارد شده است.
🔥 دولت نانوایان را با هزینههای فزاینده تنها گذاشت و در نهایت بخش بزرگی از این هزینهها به سفره مردم منتقل شد. نتیجه این شده که هم نانوا زیر فشار است و هم مردمی که هر روز باید نان را گرانتر بخرند.
گوشت گران شد، لبنیات گران شد، برنج گران شد و حالا نان هم گرانتر شده است؛ کالایی که برای بسیاری از خانوادهها آخرین تکیهگاه سفره است.
⚠️ وقتی حمایت از تولید و نانوا جای خود را به افزایش هزینهها میدهد، آخرین حلقه زنجیره همیشه مردم هستند؛ مردمی که باید بهای همه ناکارآمدیها را از جیب خود پرداخت کنند.
@Eterazebazar
📌 در کاشان، قیمت انواع نان به طور میانگین ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته و در مهاباد نیز نرخ نان لواش از ۷۵۰ تومان به ۱۷۰۰ تومان رسیده است.
📌 سالهاست نانوایان از افزایش هزینههای آرد، دستمزد، اجاره، بیمه، انرژی و تجهیزات گلایه دارند. اما به جای حمایت مؤثر، هر روز فشار بیشتری بر این صنف وارد شده است.
🔥 دولت نانوایان را با هزینههای فزاینده تنها گذاشت و در نهایت بخش بزرگی از این هزینهها به سفره مردم منتقل شد. نتیجه این شده که هم نانوا زیر فشار است و هم مردمی که هر روز باید نان را گرانتر بخرند.
گوشت گران شد، لبنیات گران شد، برنج گران شد و حالا نان هم گرانتر شده است؛ کالایی که برای بسیاری از خانوادهها آخرین تکیهگاه سفره است.
⚠️ وقتی حمایت از تولید و نانوا جای خود را به افزایش هزینهها میدهد، آخرین حلقه زنجیره همیشه مردم هستند؛ مردمی که باید بهای همه ناکارآمدیها را از جیب خود پرداخت کنند.
@Eterazebazar