🔴 تجمع اعتراضی کارکنان برق منطقهای خوزستان؛ اعتراض به وضعیت حقوق و ساختار پرداختها
کارکنان شرکت برق منطقهای خوزستان صبح امروز با برپایی تجمع اعتراضی، نسبت به شرایط کاری و سطح دستمزد خود اعتراض کردند.
معترضان با اعتراض از وضعیت فعلی نظام پرداخت، خواستار جلوگیری از کاهش درصد انگیزه رفاهی در حقوق اردیبهشت و ترمیم شرایط نامطلوب حقوقی کارکنان شدند.
همچنین از جمله مطالبات مطرحشده میتوان به لزوم پیگیری برای خروج از قانون خدمات کشوری یا تبدیل وضعیت به کارگری، رفع تبعیض در نظام پرداخت حقوق و مزایا، و اصلاح ساختار بیمه، مستمری و بازنشستگی اشاره کرد.
کارکنان معترض همچنین بر اجرای کامل مواد ۱۲۴ و ۱۲۵ قانون خدمات کشوری تأکید کردند و خواستار افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم اعلامی و جلوگیری از دستکاری در بودجه و حقوق پرداختی شدند.
@Eterazebazar
کارکنان شرکت برق منطقهای خوزستان صبح امروز با برپایی تجمع اعتراضی، نسبت به شرایط کاری و سطح دستمزد خود اعتراض کردند.
معترضان با اعتراض از وضعیت فعلی نظام پرداخت، خواستار جلوگیری از کاهش درصد انگیزه رفاهی در حقوق اردیبهشت و ترمیم شرایط نامطلوب حقوقی کارکنان شدند.
همچنین از جمله مطالبات مطرحشده میتوان به لزوم پیگیری برای خروج از قانون خدمات کشوری یا تبدیل وضعیت به کارگری، رفع تبعیض در نظام پرداخت حقوق و مزایا، و اصلاح ساختار بیمه، مستمری و بازنشستگی اشاره کرد.
کارکنان معترض همچنین بر اجرای کامل مواد ۱۲۴ و ۱۲۵ قانون خدمات کشوری تأکید کردند و خواستار افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم اعلامی و جلوگیری از دستکاری در بودجه و حقوق پرداختی شدند.
@Eterazebazar
هشدار درباره حذف یارانه نان؛ فشار مستقیم بر آخرین خط قرمز معیشت مردم
در حالیکه سفره مردم زیر بار گرانیهای پیاپی در حال کوچک شدن است، خبرها از حرکت دولت و وزارت جهاد کشاورزی به سمت حذف یارانه نان و ادغام آن در کالابرگ الکترونیک حکایت دارد؛ عملاً مقدمهای برای افزایش شدید قیمت نان میدانند.
بر اساس این سناریو، قرار است دولت برای جبران کسری بودجه و افزایش رقم کالابرگ، یارانه نان را حذف و آن را در قالب سهمیهبندی مصرف بازتوزیع کند؛ تصمیمی که به معنای واقعی کلمه میتواند نان را از یک کالای یارانهای به کالای شبهآزاد تبدیل کند.
نتیجه روشن است:
مردم سهمیه محدود میگیرند، و هر قرص نان اضافه باید با قیمت آزاد و چندبرابری خریداری شود.
در شرایطی که تورم عمومی و فشار هزینهها به اوج رسیده، این تصمیم از نگاه افکار عمومی چیزی جز فشار مستقیم به نان شب مردم نیست؛ نانی که آخرین سنگر معیشتی اقشار ضعیف محسوب میشود.
چرا به جای اصلاح ساختارهای پرهزینه دولتی، کاهش هزینههای زائد، یا کنترل بازار نهادههای تولید، سادهترین مسیر یعنی انتقال فشار به سفره مردم انتخاب شده است؟
افزایش قیمت کود، سم و بذر نیز ، عملاً زنجیره تولید را به سمت گرانی سوق داده و در نهایت هزینه آن دوباره از جیب مردم پرداخت میشود؛ آن هم با برچسب «اصلاح اقتصادی» و «حمایت از تولید».
دولت به جای مهار گرانی، دارد آخرین دیوار معیشت مردم یعنی نان را هم فرو میریزد.
@Eterazebazar
در حالیکه سفره مردم زیر بار گرانیهای پیاپی در حال کوچک شدن است، خبرها از حرکت دولت و وزارت جهاد کشاورزی به سمت حذف یارانه نان و ادغام آن در کالابرگ الکترونیک حکایت دارد؛ عملاً مقدمهای برای افزایش شدید قیمت نان میدانند.
بر اساس این سناریو، قرار است دولت برای جبران کسری بودجه و افزایش رقم کالابرگ، یارانه نان را حذف و آن را در قالب سهمیهبندی مصرف بازتوزیع کند؛ تصمیمی که به معنای واقعی کلمه میتواند نان را از یک کالای یارانهای به کالای شبهآزاد تبدیل کند.
نتیجه روشن است:
مردم سهمیه محدود میگیرند، و هر قرص نان اضافه باید با قیمت آزاد و چندبرابری خریداری شود.
در شرایطی که تورم عمومی و فشار هزینهها به اوج رسیده، این تصمیم از نگاه افکار عمومی چیزی جز فشار مستقیم به نان شب مردم نیست؛ نانی که آخرین سنگر معیشتی اقشار ضعیف محسوب میشود.
چرا به جای اصلاح ساختارهای پرهزینه دولتی، کاهش هزینههای زائد، یا کنترل بازار نهادههای تولید، سادهترین مسیر یعنی انتقال فشار به سفره مردم انتخاب شده است؟
افزایش قیمت کود، سم و بذر نیز ، عملاً زنجیره تولید را به سمت گرانی سوق داده و در نهایت هزینه آن دوباره از جیب مردم پرداخت میشود؛ آن هم با برچسب «اصلاح اقتصادی» و «حمایت از تولید».
دولت به جای مهار گرانی، دارد آخرین دیوار معیشت مردم یعنی نان را هم فرو میریزد.
@Eterazebazar
۳۹ سال سن دارم بسیار هم تلاش کردم و کار کردم ،اما تو این کشور جایی برای مردم ایران نیست ،تو تلویزیون با وقاحت تمام میان میگن ما لبنان و درست میکنیم ،تو و تمام همفکرای تو غلط میکنید به فکر مردم نیستید و اونجارو میخواین درست کنید پس ما کجای این کشور هستیم ؟
این حکومت با دروغ و وعده وعید به کجا میخواهد برسد
@Eterazebazar
این حکومت با دروغ و وعده وعید به کجا میخواهد برسد
@Eterazebazar
ریزش ۵۳ هزار واحدی شاخص بورس؛ ادامه بیاعتمادی در بازار سرمایه
در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس با ریزش ۵۳ هزار واحدی به سطح ۵ میلیون و ۷۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هموزن نیز با افت ۱۶ هزار واحدی همراه شد که نشاندهنده فشار فروش گسترده در کلیت بازار است. ارزش معاملات نیز به ۴۶۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید.
بورس سالهاست از یک بازار شفاف و قابل اعتماد فاصله گرفته و در عمل با نوسانهای شدید و مقطعی همراه شده است.
تکرار دورههای صعود و سقوط در شاخصها، بدون بهبود پایدار در وضعیت اعتماد عمومی، این بازار را بیش از آنکه به یک بستر واقعی سرمایهگذاری شبیه کند، به بازاری پرریسک و بیثبات تبدیل کرده است.
در چنین فضایی، صرف تغییر اعداد و رنگ شاخصها (سبز و قرمز) نیز نتوانسته تصویر کلی را برای سهامداران خرد تغییر دهد؛ چرا که مسئله اصلی، فراتر از نوسان روزانه و مربوط به بیاعتمادی انباشته در سالهای گذشته است
@Eterazebazar
در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس با ریزش ۵۳ هزار واحدی به سطح ۵ میلیون و ۷۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هموزن نیز با افت ۱۶ هزار واحدی همراه شد که نشاندهنده فشار فروش گسترده در کلیت بازار است. ارزش معاملات نیز به ۴۶۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید.
بورس سالهاست از یک بازار شفاف و قابل اعتماد فاصله گرفته و در عمل با نوسانهای شدید و مقطعی همراه شده است.
تکرار دورههای صعود و سقوط در شاخصها، بدون بهبود پایدار در وضعیت اعتماد عمومی، این بازار را بیش از آنکه به یک بستر واقعی سرمایهگذاری شبیه کند، به بازاری پرریسک و بیثبات تبدیل کرده است.
در چنین فضایی، صرف تغییر اعداد و رنگ شاخصها (سبز و قرمز) نیز نتوانسته تصویر کلی را برای سهامداران خرد تغییر دهد؛ چرا که مسئله اصلی، فراتر از نوسان روزانه و مربوط به بیاعتمادی انباشته در سالهای گذشته است
@Eterazebazar
ادامه اعتراضات کارکنان علوم پزشکی؛ تجمع در کرمانشاه در اعتراض به ضریب افزایش حقوق
دیروز (یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵)کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای چندمین بار در اعتراض به ضریب ۲۰ درصدی افزایش حقوق، تجمع اعتراضی برگزار کردند.
این تجمع اینبار در مقابل استانداری کرمانشاه شکل گرفت و معترضان با اعتراض از میزان افزایش حقوق، آن را ناکافی و غیرمتناسب با شرایط معیشتی فعلی عنوان کردند.
@Eterazebazar
دیروز (یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵)کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای چندمین بار در اعتراض به ضریب ۲۰ درصدی افزایش حقوق، تجمع اعتراضی برگزار کردند.
این تجمع اینبار در مقابل استانداری کرمانشاه شکل گرفت و معترضان با اعتراض از میزان افزایش حقوق، آن را ناکافی و غیرمتناسب با شرایط معیشتی فعلی عنوان کردند.
@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات در تهران
تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات روز دوشنبه ۱۴۰۵/۴/۱ در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوق برگزار شد.
اعتراض به شرکت از جمله ستاد اجرایی فرمان و کنسرسیوم اعتماد مبین (وابسته به سپاه)بود
@Eterazebazar
تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات روز دوشنبه ۱۴۰۵/۴/۱ در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوق برگزار شد.
اعتراض به شرکت از جمله ستاد اجرایی فرمان و کنسرسیوم اعتماد مبین (وابسته به سپاه)بود
@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اعتراض دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد به حضوری شدن امتحانات؛ تجمع مقابل سازمان مرکزی
دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه آزاد اسلامی روز اول تیرماه با تجمع مقابل سازمان مرکزی این دانشگاه، نسبت به تصمیم ناگهانی برای حضوری شدن امتحانات اعتراض کردند.
به گفته دانشجویان، مسئولان دانشگاه بدون اطلاعرسانی قبلی اعلام کردند که امتحانات بهصورت حضوری برگزار خواهد شد؛ تصمیمی که با واکنش گسترده دانشجویان مواجه شد.
پس از تجمع و اعتراض دانشجویان، مسئولان اعلام کردند زمان برگزاری امتحانات به مدت ۲۰ روز به تعویق میافتد، اما اصل تصمیم برای حضوری شدن آزمونها همچنان پابرجاست و لغو نشده است.
دانشجویان حاضر در تجمع تأکید کردهاند که در صورت عدم لغو این تصمیم، اعتراضات ادامه خواهد یافت و برای پیگیری مطالبات خود، فردا نیز مقابل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد تجمع خواهند کرد.
@Eterazebazar
دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه آزاد اسلامی روز اول تیرماه با تجمع مقابل سازمان مرکزی این دانشگاه، نسبت به تصمیم ناگهانی برای حضوری شدن امتحانات اعتراض کردند.
به گفته دانشجویان، مسئولان دانشگاه بدون اطلاعرسانی قبلی اعلام کردند که امتحانات بهصورت حضوری برگزار خواهد شد؛ تصمیمی که با واکنش گسترده دانشجویان مواجه شد.
پس از تجمع و اعتراض دانشجویان، مسئولان اعلام کردند زمان برگزاری امتحانات به مدت ۲۰ روز به تعویق میافتد، اما اصل تصمیم برای حضوری شدن آزمونها همچنان پابرجاست و لغو نشده است.
دانشجویان حاضر در تجمع تأکید کردهاند که در صورت عدم لغو این تصمیم، اعتراضات ادامه خواهد یافت و برای پیگیری مطالبات خود، فردا نیز مقابل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد تجمع خواهند کرد.
@Eterazebazar
🔴 گزارشی از دل بازار؛ دردهایی که در آمارها و رسانههای حکومتی دیده نمیشوند
چند روز پیش، یک بچه ۵ ساله با چند اسکناس مچالهشده و صورتی پر از خجالت وارد مرغفروشی شد. نه گدا بود، نه بیسرپرست. فقط فرستاده بودندش تا چند تکه اسکلت مرغ بخرد.
این صحنه شاید برای خیلیها فقط یک اتفاق ساده باشد، اما برای کسی که هر روز در بازار با مردم سر و کار دارد، نشانه یک درد بزرگ است؛ دردی که هر روز عمیقتر میشود.
وضعیت معیشتی مردم به مرحلهای رسیده که دیگر نمیشود آن را با آمار و گزارش توصیف کرد. باید در چشمان همان کودک نگاه کرد که با خجالت پولهایش را میشمارد تا سهمی از سفره خانهاش تهیه کند.
من هر روز در بازار چنین صحنههایی را میبینم. صحنههایی که نشان میدهد فشار اقتصادی فقط اعداد و نمودارها نیست؛ زندگی واقعی مردم است.
راستش را بخواهید، گاهی از شدت چیزهایی که میبینم، اشکم درمیآید.
@Eterazebazar
چند روز پیش، یک بچه ۵ ساله با چند اسکناس مچالهشده و صورتی پر از خجالت وارد مرغفروشی شد. نه گدا بود، نه بیسرپرست. فقط فرستاده بودندش تا چند تکه اسکلت مرغ بخرد.
این صحنه شاید برای خیلیها فقط یک اتفاق ساده باشد، اما برای کسی که هر روز در بازار با مردم سر و کار دارد، نشانه یک درد بزرگ است؛ دردی که هر روز عمیقتر میشود.
وضعیت معیشتی مردم به مرحلهای رسیده که دیگر نمیشود آن را با آمار و گزارش توصیف کرد. باید در چشمان همان کودک نگاه کرد که با خجالت پولهایش را میشمارد تا سهمی از سفره خانهاش تهیه کند.
من هر روز در بازار چنین صحنههایی را میبینم. صحنههایی که نشان میدهد فشار اقتصادی فقط اعداد و نمودارها نیست؛ زندگی واقعی مردم است.
راستش را بخواهید، گاهی از شدت چیزهایی که میبینم، اشکم درمیآید.
@Eterazebazar
اعتراض دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد به تغییر ناگهانی شیوه برگزاری امتحانات
گزارش
چهار روز قبل از شروع امتحانات برای مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اعلام کردند باید امتحان به صورت حضوری انجام بشه در حالی که تمام طول ترم کلاس ها با کیفیتی بسیار پایین در شرایط عدم دسترسی به اینترنت بین الملل به صورت مجازی برقرار بوده ما انتظار داریم مطابق با شیوه آموزش ارزیابی نیز به صورت مجازی انجام شود . برای اعلام این موضع و اعتراض نسبت به شرایط فعلی به مسئولان مربوطه دانشگاه مراجعه کردیم منتها نه تنها هیچ کسی پاسخگو نبود بلکه خواستند با هزینه تراشی به نحوی ساکتمان کنند با وجود این شرایط به اجبار به استانداری خراسان جنوبی برای ثبت شکایت و اعتراض رجوع کردیم که به اندازه تک تک دانشجویان ماموران انتظامی آوردن
نامه ای خطاب به استاندار شهر فرستادیم و در حال حاضر انتظار پاسخگویی هرچه سریع تر و برخورد مسئولانه در قبل این موضوع را تا کسب نتیجه داریم با توجه به این که چند روزی تا به شروع امتحانات باقی نمانده است
@Eterazebazar
گزارش
چهار روز قبل از شروع امتحانات برای مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اعلام کردند باید امتحان به صورت حضوری انجام بشه در حالی که تمام طول ترم کلاس ها با کیفیتی بسیار پایین در شرایط عدم دسترسی به اینترنت بین الملل به صورت مجازی برقرار بوده ما انتظار داریم مطابق با شیوه آموزش ارزیابی نیز به صورت مجازی انجام شود . برای اعلام این موضع و اعتراض نسبت به شرایط فعلی به مسئولان مربوطه دانشگاه مراجعه کردیم منتها نه تنها هیچ کسی پاسخگو نبود بلکه خواستند با هزینه تراشی به نحوی ساکتمان کنند با وجود این شرایط به اجبار به استانداری خراسان جنوبی برای ثبت شکایت و اعتراض رجوع کردیم که به اندازه تک تک دانشجویان ماموران انتظامی آوردن
نامه ای خطاب به استاندار شهر فرستادیم و در حال حاضر انتظار پاسخگویی هرچه سریع تر و برخورد مسئولانه در قبل این موضوع را تا کسب نتیجه داریم با توجه به این که چند روزی تا به شروع امتحانات باقی نمانده است
@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 روایتی از بازار تهران
تعطیلیهای چندروزه همیشه اثر خودش را روی بازار میگذارد.
بازار تهران تا روز یکشنبه تعطیل است و همین باعث شده رفتوآمدها به حداقل برسد و بازار خلوتتر از همیشه به نظر برسد.
بسیاری از کسبه نیز فعالیت خود را متوقف کردهاند.
تا روز یکشنبه بخش عمده بازار تهران تعطیل خواهد بود و در حال حاضر فقط سرای ملی و پارسیان فعال هستند.
@Eterazebazar
تعطیلیهای چندروزه همیشه اثر خودش را روی بازار میگذارد.
بازار تهران تا روز یکشنبه تعطیل است و همین باعث شده رفتوآمدها به حداقل برسد و بازار خلوتتر از همیشه به نظر برسد.
بسیاری از کسبه نیز فعالیت خود را متوقف کردهاند.
تا روز یکشنبه بخش عمده بازار تهران تعطیل خواهد بود و در حال حاضر فقط سرای ملی و پارسیان فعال هستند.
@Eterazebazar
#ارسالی
من یک بازنشسته هستم:
خاک بر سر سازمان تضییع اجتماعی و کانون عالی مفتخور و بی خاصیت!
این چه وضعیتی ست که هر ماه بازنشستگان منتظر چندر غاز حقوق با دل نگرانی باشن، هر ماه با "الفبابازی" چند میلیون خانواده بازنشستگان را به حقارت و مسخره گرفته اند؟
حقوق ما صدقه نیست، حق ماست!
«ممکن است حقوق بخشی از بازنشستگان فردا واریز شود!»
این جمله برای میلیونها بازنشسته دیگر خبر نیست؛ نماد بیاحترامی و بلاتکلیفی مزمنی است که هر ماه تکرار میشود.
بازنشستگان میپرسند: تا کی قرار است با اعصاب و زندگی چند میلیون نفر بازی شود؟ مگر حقوق بازنشستگی صدقه است که هر ماه با اما و اگر، شایعه و گمانهزنی همراه باشد؟
در کشوری که از ثروت و منابع سخن گفته میشود، چرا بازنشستهای که دهها سال حق بیمه پرداخت کرده، باید آخر هر ماه چشمانتظار خبری باشد که آیا حقوقش واریز میشود یا نه؟
بازنشستگان نه رانت میخواهند، نه امتیاز ویژه؛ آنها فقط حق خود را مطالبه میکنند. اما ظاهراً در سازمان تأمین اجتماعی، پرداخت بهموقع حقوق بازنشستگان به آخرین اولویت تبدیل شده است.
اگر حقوق مدیران، اعضای هیئتمدیره و مسئولان با یک روز تأخیر مواجه نمیشود، چرا نوبت به بازنشستگان که میرسد، هر ماه باید شاهد این آشفتگی و سردرگمی باشند؟
بازنشستگان از وعدههای تکراری، اطلاعیههای مبهم و بیپاسخ ماندن مطالباتشان به ستوه آمدهاند.
ما عمرمان را دادیم تا امروز با عزت زندگی کنیم، نه اینکه در سالهای پایانی عمر برای دریافت حق مسلم خود تحقیر شویم.
@Eterazebazar
من یک بازنشسته هستم:
خاک بر سر سازمان تضییع اجتماعی و کانون عالی مفتخور و بی خاصیت!
این چه وضعیتی ست که هر ماه بازنشستگان منتظر چندر غاز حقوق با دل نگرانی باشن، هر ماه با "الفبابازی" چند میلیون خانواده بازنشستگان را به حقارت و مسخره گرفته اند؟
حقوق ما صدقه نیست، حق ماست!
«ممکن است حقوق بخشی از بازنشستگان فردا واریز شود!»
این جمله برای میلیونها بازنشسته دیگر خبر نیست؛ نماد بیاحترامی و بلاتکلیفی مزمنی است که هر ماه تکرار میشود.
بازنشستگان میپرسند: تا کی قرار است با اعصاب و زندگی چند میلیون نفر بازی شود؟ مگر حقوق بازنشستگی صدقه است که هر ماه با اما و اگر، شایعه و گمانهزنی همراه باشد؟
در کشوری که از ثروت و منابع سخن گفته میشود، چرا بازنشستهای که دهها سال حق بیمه پرداخت کرده، باید آخر هر ماه چشمانتظار خبری باشد که آیا حقوقش واریز میشود یا نه؟
بازنشستگان نه رانت میخواهند، نه امتیاز ویژه؛ آنها فقط حق خود را مطالبه میکنند. اما ظاهراً در سازمان تأمین اجتماعی، پرداخت بهموقع حقوق بازنشستگان به آخرین اولویت تبدیل شده است.
اگر حقوق مدیران، اعضای هیئتمدیره و مسئولان با یک روز تأخیر مواجه نمیشود، چرا نوبت به بازنشستگان که میرسد، هر ماه باید شاهد این آشفتگی و سردرگمی باشند؟
بازنشستگان از وعدههای تکراری، اطلاعیههای مبهم و بیپاسخ ماندن مطالباتشان به ستوه آمدهاند.
ما عمرمان را دادیم تا امروز با عزت زندگی کنیم، نه اینکه در سالهای پایانی عمر برای دریافت حق مسلم خود تحقیر شویم.
@Eterazebazar
اختلال گسترده در خدمات بانکهای ملی، تجارت و صادرات!
در حالی که نزدیک به ۱۰ روز از بروز اختلالهای شدید در خدمات برخی بانکهای بزرگ از جمله بانک ملی، بانک تجارت و بانک صادرات میگذرد، گزارشها حاکی از آن است که بخش قابل توجهی از خدمات این بانکها همچنان با مشکل مواجه است.
بر اساس مشاهدات و گزارشهای مردمی، در این مدت بسیاری از خدمات بانکی نه بهصورت الکترونیکی و نه حتی در برخی موارد به شکل حضوری بهدرستی در دسترس نیست و همین موضوع مشکلات جدی برای مشتریان ایجاد کرده است.
این اختلالها در موارد متعددی باعث بروز خسارتهای مالی و اختلال در امور روزمره و کاری آنها شده، اما تاکنون توضیح شفافی از سوی بانکها ارائه نشده است.
@Eterazebazar
در حالی که نزدیک به ۱۰ روز از بروز اختلالهای شدید در خدمات برخی بانکهای بزرگ از جمله بانک ملی، بانک تجارت و بانک صادرات میگذرد، گزارشها حاکی از آن است که بخش قابل توجهی از خدمات این بانکها همچنان با مشکل مواجه است.
بر اساس مشاهدات و گزارشهای مردمی، در این مدت بسیاری از خدمات بانکی نه بهصورت الکترونیکی و نه حتی در برخی موارد به شکل حضوری بهدرستی در دسترس نیست و همین موضوع مشکلات جدی برای مشتریان ایجاد کرده است.
این اختلالها در موارد متعددی باعث بروز خسارتهای مالی و اختلال در امور روزمره و کاری آنها شده، اما تاکنون توضیح شفافی از سوی بانکها ارائه نشده است.
@Eterazebazar
ما باز نشستگان تامین اجتماعی درد خود را به که بگوییم . ماهها از افزایش شصت درصدی برای حداقل بگیران سخن میگفتن . امروز حقوق خرداد را واریز کردم. سی و دو درصد. سال پیش چهارده میلیون وششصد بود وبرای امسال هجده میلیون ودویست پرداخت شد. با این تورم چگونه میتوان زندگی کرد.
@Eterazebazar
@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 تجمع اعتراضی مالباختگان آمیتیس مقابل دادسرای ناحیه ۳۱ تهران
دیروز ( ۳۱ خرداد ۱۴۰۵) جمعی از مالباختگان پرونده «آمیتیس» مقابل دادسرای ناحیه ۳۱ تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.
معترضان میگویند با وجود گذشت زمان، پرونده مرتبط با این مجموعه همچنان بدون نتیجه و بلاتکلیف باقی مانده و هیچ اقدام مؤثر و بازدارندهای برای تعیین تکلیف سرمایههای از دسترفته انجام نشده است
در شهرهای مختلف، مشابه این پروندههای جدید بهوجود آمده است. چرا راه به جایی نمیبرد؟ پاسخ این است که «چاقو دسته خود را نمیبُرد». اسامی برخی نهادهای حکومتی در بنرها دیده میشود چون که خودشان یا شریک هستند یا همدست.
میلیونها نفر در سراسر ایران گرفتار این افراد شدهاند، اما دریغ از یک گام کوچک برای حل مشکل؛ فقط وعدهها تکرار میشود: از این هفته به آن هفته، از این ماه به آن ماه.
حتی برخی از غارتگران آزادانه در جامعه تردد میکنند و کسی به آنها کاری ندارد.
@Eterazebazar
دیروز ( ۳۱ خرداد ۱۴۰۵) جمعی از مالباختگان پرونده «آمیتیس» مقابل دادسرای ناحیه ۳۱ تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.
معترضان میگویند با وجود گذشت زمان، پرونده مرتبط با این مجموعه همچنان بدون نتیجه و بلاتکلیف باقی مانده و هیچ اقدام مؤثر و بازدارندهای برای تعیین تکلیف سرمایههای از دسترفته انجام نشده است
در شهرهای مختلف، مشابه این پروندههای جدید بهوجود آمده است. چرا راه به جایی نمیبرد؟ پاسخ این است که «چاقو دسته خود را نمیبُرد». اسامی برخی نهادهای حکومتی در بنرها دیده میشود چون که خودشان یا شریک هستند یا همدست.
میلیونها نفر در سراسر ایران گرفتار این افراد شدهاند، اما دریغ از یک گام کوچک برای حل مشکل؛ فقط وعدهها تکرار میشود: از این هفته به آن هفته، از این ماه به آن ماه.
حتی برخی از غارتگران آزادانه در جامعه تردد میکنند و کسی به آنها کاری ندارد.
@Eterazebazar
🔴 قطعی طولانی آب در شهریار؛ ۲۶ ساعت بیآبی و اعتراض شدید مردم
قطعی آب در شهرستان شهریار از صبح دیروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
بر اساس گزارشهای مردمی، در برخی محلات این شهرستان نزدیک به ۲۶ ساعت است که آب شرب قطع شده و زندگی روزمره ساکنان بهطور جدی مختل شده است.
قطعیهای طولانیمدت آب در برخی مناطق به یک مشکل تکراری تبدیل شده و در بسیاری موارد، تنها پس از اعتراض مورد توجه قرار میگیرد.
@Eterazebazar
قطعی آب در شهرستان شهریار از صبح دیروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
بر اساس گزارشهای مردمی، در برخی محلات این شهرستان نزدیک به ۲۶ ساعت است که آب شرب قطع شده و زندگی روزمره ساکنان بهطور جدی مختل شده است.
قطعیهای طولانیمدت آب در برخی مناطق به یک مشکل تکراری تبدیل شده و در بسیاری موارد، تنها پس از اعتراض مورد توجه قرار میگیرد.
@Eterazebazar
🔴 اعتراض مردم گرمسار به بحران بیآبی؛ شعارها روی خودروها نشست
در حالی که بحران بیآبی در گرمسار هر روز شدیدتر میشود، شهروندان خشمگین در اقدامی اعتراضی، شعارهای خود را روی خودروهایشان نوشتند؛ اعتراضی که نشان میدهد صبر مردم در حال پایان است.
«گرمسار تشنه است»، «فریادرسی نیست» و «آب میخواهیم، نه وعده» از جمله شعارهایی است که امروز در سطح شهر دیده شد.
«گرمسار تشنه است و صدای اعتراض مردم بلندتر از همیشه؛ آیا کسی قرار است پاسخگو باشد؟»
@Eterazebazar
در حالی که بحران بیآبی در گرمسار هر روز شدیدتر میشود، شهروندان خشمگین در اقدامی اعتراضی، شعارهای خود را روی خودروهایشان نوشتند؛ اعتراضی که نشان میدهد صبر مردم در حال پایان است.
«گرمسار تشنه است»، «فریادرسی نیست» و «آب میخواهیم، نه وعده» از جمله شعارهایی است که امروز در سطح شهر دیده شد.
«گرمسار تشنه است و صدای اعتراض مردم بلندتر از همیشه؛ آیا کسی قرار است پاسخگو باشد؟»
@Eterazebazar