This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بپا خیزید بپا خیرید
بتی دیگر فرو ریزید
هلا ای شهر خاموشان بپا خیزید
بپا خیزید و کاخ ناخدایان را فرو ریزید
هلا ای شهر خاموشان بپا خیرید
بپا خیزید و کاخ آل سفیان را فرو ریزید
امان از خشم زینب چونکه از حد بگذرد
کجا این قوم ظالم جان سالم می برد
امان از آه مظلومان که از آهی بلا خیزد
اگر دستی فراز آید اگر اشکی فرو ریزد
کسی با چشم عبرت بنگرد
خدا از ظلم ظالم نگذرد
خدا از حرمت خون شهیدان نگذرد
بپا خیزید بپا خیزید
بتی دیگر فرو ریزید
این نوحه در محرم سال ۱۴۰۱ توسط هیئت عاشورا کوی امامزاده جعفر یزد با شعر سید شهاب الدین موسوی و مداحی احمد دشمه در مسجد حظیره اجرا شده است.
@Eterazebazar
بتی دیگر فرو ریزید
هلا ای شهر خاموشان بپا خیزید
بپا خیزید و کاخ ناخدایان را فرو ریزید
هلا ای شهر خاموشان بپا خیرید
بپا خیزید و کاخ آل سفیان را فرو ریزید
امان از خشم زینب چونکه از حد بگذرد
کجا این قوم ظالم جان سالم می برد
امان از آه مظلومان که از آهی بلا خیزد
اگر دستی فراز آید اگر اشکی فرو ریزد
کسی با چشم عبرت بنگرد
خدا از ظلم ظالم نگذرد
خدا از حرمت خون شهیدان نگذرد
بپا خیزید بپا خیزید
بتی دیگر فرو ریزید
این نوحه در محرم سال ۱۴۰۱ توسط هیئت عاشورا کوی امامزاده جعفر یزد با شعر سید شهاب الدین موسوی و مداحی احمد دشمه در مسجد حظیره اجرا شده است.
@Eterazebazar
#ارسالی
دیروز حقوق خدمتم را گرفتم؛ مبلغی که حتی خرج یک هفته زندگی هم نمیشه.
ما سربازها شبها گرسنه میخوابیم و کسی هم صدایمان را نمیشنوه.
امروز آگهیهای استخدام برای حزب الله لبنان را نگاه میکردم و با خودم گفتم:
چطور ممکن است جوانی که برای کشورش خدمت میکنه، اینقدر تحت فشار مالی باشد ولی برای حزب الله اینقدر حقوق میدن؟
واقعاً این وضعیت سزاوار ما نیست. ما هم انسانیم، زندگی داریم، نیاز داریم یکی هست بگه ما سربازا چکار کنیم؟.
@Eterazebazar
دیروز حقوق خدمتم را گرفتم؛ مبلغی که حتی خرج یک هفته زندگی هم نمیشه.
ما سربازها شبها گرسنه میخوابیم و کسی هم صدایمان را نمیشنوه.
امروز آگهیهای استخدام برای حزب الله لبنان را نگاه میکردم و با خودم گفتم:
چطور ممکن است جوانی که برای کشورش خدمت میکنه، اینقدر تحت فشار مالی باشد ولی برای حزب الله اینقدر حقوق میدن؟
واقعاً این وضعیت سزاوار ما نیست. ما هم انسانیم، زندگی داریم، نیاز داریم یکی هست بگه ما سربازا چکار کنیم؟.
@Eterazebazar
🔴 این اسمش کاهش قیمت نیست؛ فقط از شدت گرانی کم شده!
این روزها مدام از «ریزش قیمتها» و «ارزان شدن بازار» حرف میزنند؛ اما مردم بهتر از هر کسی میدانند واقعیت چیست.
وقتی کالایی از ۷۰ به ۱۶۰ میرسد و بعد به ۱۳۰ برمیگردد، ارزان نشده؛ هنوز نزدیک دو برابر قیمت قبلی فروخته میشود.
مرغی که ۲۲۰ هزار تومان بود و تا ۴۰۰ هزار تومان بالا رفت، حالا اگر ۳۵۰ هزار تومان هم باشد، باز هم برای سفره مردم گران است.
خودرویی که ۱.۲ میلیارد تومان بود و به ۲ میلیارد تومان رسید، با قیمت ۱.۶ یا ۱.۷ میلیارد تومان هم هنوز صدها میلیون تومان گرانتر از گذشته است.
🔴 مشکل اینجاست که بعضیها کاهش از اوج گرانی را با ارزانی اشتباه گرفتهاند.
⚠️ وقتی قیمتها چند برابر میشوند، چند قدم عقبنشینی اسمش «ارزان شدن» نیست!
@Eterazebazar
این روزها مدام از «ریزش قیمتها» و «ارزان شدن بازار» حرف میزنند؛ اما مردم بهتر از هر کسی میدانند واقعیت چیست.
وقتی کالایی از ۷۰ به ۱۶۰ میرسد و بعد به ۱۳۰ برمیگردد، ارزان نشده؛ هنوز نزدیک دو برابر قیمت قبلی فروخته میشود.
مرغی که ۲۲۰ هزار تومان بود و تا ۴۰۰ هزار تومان بالا رفت، حالا اگر ۳۵۰ هزار تومان هم باشد، باز هم برای سفره مردم گران است.
خودرویی که ۱.۲ میلیارد تومان بود و به ۲ میلیارد تومان رسید، با قیمت ۱.۶ یا ۱.۷ میلیارد تومان هم هنوز صدها میلیون تومان گرانتر از گذشته است.
🔴 مشکل اینجاست که بعضیها کاهش از اوج گرانی را با ارزانی اشتباه گرفتهاند.
⚠️ وقتی قیمتها چند برابر میشوند، چند قدم عقبنشینی اسمش «ارزان شدن» نیست!
@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 شش روز بیآبی؛ زندگی مردم با تانکر نمیچرخد
ساکنان بومهن میگویند بیش از ۶ روز است که با قطعی آب دستوپنجه نرم میکنند و آبی که با تانکر تأمین میشود، حتی پاسخگوی نیازهای اولیه خانوارها نیست.
🚰 شستوشوی لباس و ظروف، استحمام و تأمین نیازهای روزمره به چالشی جدی تبدیل شده است.
👶 خانوادههای دارای کودک، سالمندان و بیماران بیش از دیگران تحت فشار این وضعیت قرار دارند.
⚠️ آب یک مطالبه لوکس نیست؛ ابتداییترین حق زندگی است.
@Eterazebazar
ساکنان بومهن میگویند بیش از ۶ روز است که با قطعی آب دستوپنجه نرم میکنند و آبی که با تانکر تأمین میشود، حتی پاسخگوی نیازهای اولیه خانوارها نیست.
🚰 شستوشوی لباس و ظروف، استحمام و تأمین نیازهای روزمره به چالشی جدی تبدیل شده است.
👶 خانوادههای دارای کودک، سالمندان و بیماران بیش از دیگران تحت فشار این وضعیت قرار دارند.
⚠️ آب یک مطالبه لوکس نیست؛ ابتداییترین حق زندگی است.
@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خدایا گواهی راه ما از هم جدا ست
خدایا گواهی درد ما بی انتها ست
راه ما سادگی دین ما آزادگی
زیر بار ستم جان و سردادگی رسم خوبان است
قحط ایمان است دین رفته بباد
@Eterazebazar
خدایا گواهی درد ما بی انتها ست
راه ما سادگی دین ما آزادگی
زیر بار ستم جان و سردادگی رسم خوبان است
قحط ایمان است دین رفته بباد
@Eterazebazar