This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
«لبنان را رها کن، فکری به حال ما کن»
🔴 بازنشستگان و مستمریبگیران تأمین اجتماعی در تجمع اعتراضی خود، بار دیگر صدای اعتراضشان را نسبت به شرایط دشوار معیشتی، حقوقهای ناچیز و بیتوجهی به مطالبات انباشتهشان بلند کردند.
🔴 معترضان با سر دادن شعارهایی چون:
▪️ «لبنان را رها کن، فکری به حال ما کن»
فریاد بازنشستگان در خیابان، بازتاب واقعیتی تلخ است؛ اینکه برای بخش بزرگی از جامعه، تأمین حداقلهای زندگی به بحرانی روزمره تبدیل شده و وعدههای تکراری دیگر پاسخگوی سفرههای خالی نیست.
@Eterazebazar
🔴 بازنشستگان و مستمریبگیران تأمین اجتماعی در تجمع اعتراضی خود، بار دیگر صدای اعتراضشان را نسبت به شرایط دشوار معیشتی، حقوقهای ناچیز و بیتوجهی به مطالبات انباشتهشان بلند کردند.
🔴 معترضان با سر دادن شعارهایی چون:
▪️ «لبنان را رها کن، فکری به حال ما کن»
فریاد بازنشستگان در خیابان، بازتاب واقعیتی تلخ است؛ اینکه برای بخش بزرگی از جامعه، تأمین حداقلهای زندگی به بحرانی روزمره تبدیل شده و وعدههای تکراری دیگر پاسخگوی سفرههای خالی نیست.
@Eterazebazar
یک هفته است بانکها عملاً فلج شدهاند… و هنوز هیچکس پاسخگو نیست!
🔴 بیش از هفت روز از فروپاشی گسترده خدمات در بانکهای ملی، تجارت، صادرات و توسعه صادرات میگذرد؛ اما وضعیت نهتنها به حالت عادی برنگشته، بلکه هنوز بخشهای حیاتی سیستم بانکی از کار افتادهاند.
🔴 انتقال وجه مختل است، اینترنتبانک و همراهبانک عملاً غیرقابل اتکا شدهاند، چرخه مالی کسبوکارها قفل شده و میلیونها نفر در یک بلاتکلیفی فرسایشی رها شدهاند؛ بیهیچ توضیحی، بیهیچ شفافیتی.
🔴 در این کشور اگر یک روز تأخیر در پرداخت داشته باشی، جریمه میشوی؛ اگر چک برگشت بخورد، تحت فشار قرار میگیری؛ اما وقتی خودِ شبکه بانکی روزها از کار میافتد، هیچ مقام مسئولی حتی توضیح سادهای هم ارائه نمیدهد!
🔴 این چه استانداردی است که شهروند باید تاوان هر خطا را بدهد، اما سیستمهای عظیم مالی بدون پاسخگویی فروبپاشند و هیچ اتفاقی هم نیفتد؟
🔴 آیا قرار است خسارت میلیونها تراکنش معطلمانده، قراردادهای از دسترفته، کسبوکارهای آسیبدیده و اضطراب عمومی، فقط با یک جمله تکراری «در حال رفع مشکل هستیم» پاک شود؟
🔴 و فاجعهبارتر اینکه پس از این همه زمان، هنوز هیچ گزارش رسمی درباره علت بحران، میزان خسارت و زمان واقعی بازگشت کامل خدمات منتشر نشده است؛
گویی شفافیت در این ماجرا اصلاً موضوعیت ندارد… و مردم فقط باید صبر کنند و هزینه بدهند.
@Eterazebazar
🔴 بیش از هفت روز از فروپاشی گسترده خدمات در بانکهای ملی، تجارت، صادرات و توسعه صادرات میگذرد؛ اما وضعیت نهتنها به حالت عادی برنگشته، بلکه هنوز بخشهای حیاتی سیستم بانکی از کار افتادهاند.
🔴 انتقال وجه مختل است، اینترنتبانک و همراهبانک عملاً غیرقابل اتکا شدهاند، چرخه مالی کسبوکارها قفل شده و میلیونها نفر در یک بلاتکلیفی فرسایشی رها شدهاند؛ بیهیچ توضیحی، بیهیچ شفافیتی.
🔴 در این کشور اگر یک روز تأخیر در پرداخت داشته باشی، جریمه میشوی؛ اگر چک برگشت بخورد، تحت فشار قرار میگیری؛ اما وقتی خودِ شبکه بانکی روزها از کار میافتد، هیچ مقام مسئولی حتی توضیح سادهای هم ارائه نمیدهد!
🔴 این چه استانداردی است که شهروند باید تاوان هر خطا را بدهد، اما سیستمهای عظیم مالی بدون پاسخگویی فروبپاشند و هیچ اتفاقی هم نیفتد؟
🔴 آیا قرار است خسارت میلیونها تراکنش معطلمانده، قراردادهای از دسترفته، کسبوکارهای آسیبدیده و اضطراب عمومی، فقط با یک جمله تکراری «در حال رفع مشکل هستیم» پاک شود؟
🔴 و فاجعهبارتر اینکه پس از این همه زمان، هنوز هیچ گزارش رسمی درباره علت بحران، میزان خسارت و زمان واقعی بازگشت کامل خدمات منتشر نشده است؛
گویی شفافیت در این ماجرا اصلاً موضوعیت ندارد… و مردم فقط باید صبر کنند و هزینه بدهند.
@Eterazebazar
اعتراض مدنی بازار
یک هفته است بانکها عملاً فلج شدهاند… و هنوز هیچکس پاسخگو نیست! 🔴 بیش از هفت روز از فروپاشی گسترده خدمات در بانکهای ملی، تجارت، صادرات و توسعه صادرات میگذرد؛ اما وضعیت نهتنها به حالت عادی برنگشته، بلکه هنوز بخشهای حیاتی سیستم بانکی از کار افتادهاند.…
بانک فلج نیستن کار خودشون اگر حمله ووو بود این تا گوش فلک کر نکن ول کنن نبودن پمپ بنزین یادت نیست فقط کم مونده بود بابابزرگ من از گور بیاد بیرون بگه من فهمیدم به پمپ بنزین شما حمله شده بعد مگه بانکها رو شبکه ملی نیست پس چه حمله ای
@Eterazebazar
@Eterazebazar
اراک | ۳۱ خرداد ۱۴۰۵
جمعی از بازنشستگان امروز در اراک به خیابان آمدند تا علیه فشار خردکننده معیشتی، حقوقهای ناچیز و گرانی افسارگسیخته اعتراض کنند.
@Eterazebazar
جمعی از بازنشستگان امروز در اراک به خیابان آمدند تا علیه فشار خردکننده معیشتی، حقوقهای ناچیز و گرانی افسارگسیخته اعتراض کنند.
@Eterazebazar
🚨 فریاد بازنشستگان تأمین اجتماعی در مشهد بلند شد
🔴 مشهد | یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵
جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی امروز با تجمع مقابل سازمان تأمین اجتماعی در مشهد، اعتراض خود را به وضعیت معیشتی، حقوقهای ناکافی و افزایش بیوقفه هزینههای زندگی اعلام کردند.
@Eterazebazar
🔴 مشهد | یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵
جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی امروز با تجمع مقابل سازمان تأمین اجتماعی در مشهد، اعتراض خود را به وضعیت معیشتی، حقوقهای ناکافی و افزایش بیوقفه هزینههای زندگی اعلام کردند.
@Eterazebazar
🚨 انفجار قیمت مصالح ساختمانی؛ ساخت مسکن از توان مردم خارج میشود؟
🔴 بازار مصالح ساختمانی در یک سال گذشته با جهشی کمسابقه روبهرو شده است؛ بهگونهای که میانگین رشد قیمت مصالح که سال گذشته ۴۹ درصد بود، در بهار ۱۴۰۵ به ۷۸ درصد رسیده است.
🔴 این افزایش سنگین، هزینه ساخت مسکن را نیز بهشدت تحت تأثیر قرار داده؛ بهطوری که میانگین قیمت ساخت هر مترمربع مسکن از حدود ۱۵ میلیون تومان به ۳۵ میلیون تومان افزایش یافته است.
🔴 جهش قیمت سیمان، فولاد، تأسیسات، تجهیزات و سایر نهادههای ساختمانی، پروژههای عمرانی و ساختمانی را با فشار بیسابقهای مواجه کرده و رؤیای خانهدار شدن را برای بسیاری از خانوادهها دورتر از همیشه ساخته است.
🔴 وقتی هزینه ساخت در مدت کوتاهی بیش از دو برابر میشود، نتیجه چیزی جز افزایش قیمت مسکن، کاهش قدرت خرید مردم و عمیقتر شدن بحران مسکن نخواهد بود.
🔴 آمارها از یک واقعیت نگرانکننده حکایت دارند؛ قطار گرانی مصالح ساختمانی با سرعت در حال حرکت است و هزینه آن را در نهایت مردم و متقاضیان مسکن پرداخت میکنند.
@Eterazebazar
🔴 بازار مصالح ساختمانی در یک سال گذشته با جهشی کمسابقه روبهرو شده است؛ بهگونهای که میانگین رشد قیمت مصالح که سال گذشته ۴۹ درصد بود، در بهار ۱۴۰۵ به ۷۸ درصد رسیده است.
🔴 این افزایش سنگین، هزینه ساخت مسکن را نیز بهشدت تحت تأثیر قرار داده؛ بهطوری که میانگین قیمت ساخت هر مترمربع مسکن از حدود ۱۵ میلیون تومان به ۳۵ میلیون تومان افزایش یافته است.
🔴 جهش قیمت سیمان، فولاد، تأسیسات، تجهیزات و سایر نهادههای ساختمانی، پروژههای عمرانی و ساختمانی را با فشار بیسابقهای مواجه کرده و رؤیای خانهدار شدن را برای بسیاری از خانوادهها دورتر از همیشه ساخته است.
🔴 وقتی هزینه ساخت در مدت کوتاهی بیش از دو برابر میشود، نتیجه چیزی جز افزایش قیمت مسکن، کاهش قدرت خرید مردم و عمیقتر شدن بحران مسکن نخواهد بود.
🔴 آمارها از یک واقعیت نگرانکننده حکایت دارند؛ قطار گرانی مصالح ساختمانی با سرعت در حال حرکت است و هزینه آن را در نهایت مردم و متقاضیان مسکن پرداخت میکنند.
@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تهران؛ فریاد خشم بازنشستگان مقابل سازمان تأمین اجتماعی
🔴 یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵
جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با همراهی بازنشستگان سایر صندوقها، امروز مقابل سازمان تأمین اجتماعی تجمع کردند و نسبت به وضعیت معیشتی، گرانی افسارگسیخته، مشکلات درمانی و بیپاسخ ماندن مطالبات خود اعتراض کردند.
🔴 معترضان با سر دادن شعارهایی چون:
«نان گران، دارو گران، دولت شده دشمن جان»
«از غارت بیمهها، درمان شده درد ما»
«کنترل تورم حق مسلم ماست»
«کار خصوصیسازان، غارت خاک ایران»
و «بدهیهای دولت به سازمان پرداخت باید گردد»
نارضایتی خود را از شرایط اقتصادی و وضعیت صندوقهای بیمهای اعلام کردند.
🔴 بازنشستگان میگویند در حالی که هزینههای زندگی، درمان، مسکن و کالاهای اساسی بهصورت مداوم افزایش مییابد، قدرت خرید آنان هر روز کمتر میشود و سفرههایشان کوچکتر از گذشته شده است.
@Eterazebazar
🔴 یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵
جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با همراهی بازنشستگان سایر صندوقها، امروز مقابل سازمان تأمین اجتماعی تجمع کردند و نسبت به وضعیت معیشتی، گرانی افسارگسیخته، مشکلات درمانی و بیپاسخ ماندن مطالبات خود اعتراض کردند.
🔴 معترضان با سر دادن شعارهایی چون:
«نان گران، دارو گران، دولت شده دشمن جان»
«از غارت بیمهها، درمان شده درد ما»
«کنترل تورم حق مسلم ماست»
«کار خصوصیسازان، غارت خاک ایران»
و «بدهیهای دولت به سازمان پرداخت باید گردد»
نارضایتی خود را از شرایط اقتصادی و وضعیت صندوقهای بیمهای اعلام کردند.
🔴 بازنشستگان میگویند در حالی که هزینههای زندگی، درمان، مسکن و کالاهای اساسی بهصورت مداوم افزایش مییابد، قدرت خرید آنان هر روز کمتر میشود و سفرههایشان کوچکتر از گذشته شده است.
@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🚨 «تا کی سرافکندگی؟ یا مرگ یا زندگی!»
🔴 رشت | یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵
جمعی از بازنشستگان و مستمریبگیران تأمین اجتماعی امروز در برابر سازمان تأمین اجتماعی استان گیلان تجمع کردند و با سر دادن شعار «تا کی سرافکندگی؟ یا مرگ یا زندگی!» خشم و اعتراض خود را نسبت به شرایط دشوار معیشتی و نادیده گرفته شدن مطالباتشان ابراز کردند.
🔴 فریاد امروز بازنشستگان در رشت و سایر شهرها ، تنها یک اعتراض صنفی نبود؛ هشداری بود درباره شرایطی که بسیاری از بازنشستگان آن را حاصل سالها بیتوجهی به حقوق و مطالبات خود میدانند.
@Eterazebazar
🔴 رشت | یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵
جمعی از بازنشستگان و مستمریبگیران تأمین اجتماعی امروز در برابر سازمان تأمین اجتماعی استان گیلان تجمع کردند و با سر دادن شعار «تا کی سرافکندگی؟ یا مرگ یا زندگی!» خشم و اعتراض خود را نسبت به شرایط دشوار معیشتی و نادیده گرفته شدن مطالباتشان ابراز کردند.
🔴 فریاد امروز بازنشستگان در رشت و سایر شهرها ، تنها یک اعتراض صنفی نبود؛ هشداری بود درباره شرایطی که بسیاری از بازنشستگان آن را حاصل سالها بیتوجهی به حقوق و مطالبات خود میدانند.
@Eterazebazar
🚨 قرعهکشی یا مأموریت غیرممکن؟! ۱.۷ میلیون نفر در صف؛ فقط ۶۲ هزار خودرو!
🔴 سیزدهمین دوره قرعهکشی محصولات ایرانخودرو بار دیگر ابعاد حیرتانگیز بحران بازار خودرو را آشکار کرد؛ جایی که ۱ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۴۰۹ نفر برای تنها ۶۲ هزار دستگاه خودرو ثبتنام کردند.
🔴 بر اساس این آمار، شانس کلی برنده شدن در این دوره فقط ۳.۶ درصد بوده است؛ یعنی از هر ۱۰۰ متقاضی، بیش از ۹۶ نفر دست خالی بازمیگردند.
🔴 اما وضعیت در طرح عادی حتی عجیبتر است؛ ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۳۱۷ نفر ثبتنام کردهاند و شانس برنده شدن به حدود ۱.۲۳ درصد رسیده است.
🔴 به زبان ساده، از هر ۸۰ نفر متقاضی فقط یک نفر موفق به دریافت خودرو میشود و ۷۹ نفر دیگر تنها نظارهگر نتایج قرعهکشی خواهند بود.
🔴 نکته قابل تأمل اینجاست که ظرفیت دقیق عرضه، پیش از آغاز ثبتنام بهصورت شفاف برای عموم اعلام نمیشود؛
🔴 آیا بازار خودرو به نقطهای نرسیده که دسترسی عادی مردم به خودرو به یک رؤیای دستنیافتنی تبدیل شده باشد؟
@Eterazebazar
🔴 سیزدهمین دوره قرعهکشی محصولات ایرانخودرو بار دیگر ابعاد حیرتانگیز بحران بازار خودرو را آشکار کرد؛ جایی که ۱ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۴۰۹ نفر برای تنها ۶۲ هزار دستگاه خودرو ثبتنام کردند.
🔴 بر اساس این آمار، شانس کلی برنده شدن در این دوره فقط ۳.۶ درصد بوده است؛ یعنی از هر ۱۰۰ متقاضی، بیش از ۹۶ نفر دست خالی بازمیگردند.
🔴 اما وضعیت در طرح عادی حتی عجیبتر است؛ ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۳۱۷ نفر ثبتنام کردهاند و شانس برنده شدن به حدود ۱.۲۳ درصد رسیده است.
🔴 به زبان ساده، از هر ۸۰ نفر متقاضی فقط یک نفر موفق به دریافت خودرو میشود و ۷۹ نفر دیگر تنها نظارهگر نتایج قرعهکشی خواهند بود.
🔴 نکته قابل تأمل اینجاست که ظرفیت دقیق عرضه، پیش از آغاز ثبتنام بهصورت شفاف برای عموم اعلام نمیشود؛
🔴 آیا بازار خودرو به نقطهای نرسیده که دسترسی عادی مردم به خودرو به یک رؤیای دستنیافتنی تبدیل شده باشد؟
@Eterazebazar
🚨 مردم علاف نیستند؛ پاسخ بدهید!
🔴 ۳۰ درصد قیمتها را بالا میبرید، بعد ۵ درصد کم میکنید و انتظار دارید مردم باور کنند خودرو ارزان شده است؟
🔴 این اسمش کاهش قیمت نیست؛ بازی با اعداد و آمار است. مردمی که هر روز با گرانی دستوپنجه نرم میکنند، بهتر از هر کسی میدانند قیمت خودرو به کجا رسیده است.
🔴 هزاران نفر دو سال پیش پول پرداخت کردهاند، اما هنوز خودروی خود را تحویل نگرفتهاند. پول مردم را گرفتهاید، اما تعهداتتان همچنان روی زمین مانده است.
🔴 اگر مردم یک قسط را دیر پرداخت کنند جریمه میشوند، اما وقتی خریداران ماهها و سالها در انتظار خودرویی هستند که بهای آن را پرداختهاند، کسی پاسخگو نیست!
🔴 چگونه از «ارزان شدن خودرو» صحبت میکنید، وقتی بسیاری از خریداران هنوز حتی به خودرویی که پولش را دادهاند نرسیدهاند؟
🔴 مردم خسته شدهاند از وعدههای تکراری، آمارسازیها و بازی با اعداد. واقعیت بازار را نه در اطلاعیهها، بلکه در جیبهای خالی و صفهای طولانی انتظار میتوان دید.
🔴 قبل از جشن گرفتن برای چند درصد کاهش قیمت، به این سؤال پاسخ دهید: چرا مردمی که پول پرداخت کردهاند، باید سالها در انتظار اجرای تعهدات بمانند؟
🔴 مردم علاف نیستند؛ حق دارند پاسخ بخواهند، حق دارند مطالبه کنند و حق دارند بدانند چرا تعهدات انجام نمیشود.
@Eterazebazar
🔴 ۳۰ درصد قیمتها را بالا میبرید، بعد ۵ درصد کم میکنید و انتظار دارید مردم باور کنند خودرو ارزان شده است؟
🔴 این اسمش کاهش قیمت نیست؛ بازی با اعداد و آمار است. مردمی که هر روز با گرانی دستوپنجه نرم میکنند، بهتر از هر کسی میدانند قیمت خودرو به کجا رسیده است.
🔴 هزاران نفر دو سال پیش پول پرداخت کردهاند، اما هنوز خودروی خود را تحویل نگرفتهاند. پول مردم را گرفتهاید، اما تعهداتتان همچنان روی زمین مانده است.
🔴 اگر مردم یک قسط را دیر پرداخت کنند جریمه میشوند، اما وقتی خریداران ماهها و سالها در انتظار خودرویی هستند که بهای آن را پرداختهاند، کسی پاسخگو نیست!
🔴 چگونه از «ارزان شدن خودرو» صحبت میکنید، وقتی بسیاری از خریداران هنوز حتی به خودرویی که پولش را دادهاند نرسیدهاند؟
🔴 مردم خسته شدهاند از وعدههای تکراری، آمارسازیها و بازی با اعداد. واقعیت بازار را نه در اطلاعیهها، بلکه در جیبهای خالی و صفهای طولانی انتظار میتوان دید.
🔴 قبل از جشن گرفتن برای چند درصد کاهش قیمت، به این سؤال پاسخ دهید: چرا مردمی که پول پرداخت کردهاند، باید سالها در انتظار اجرای تعهدات بمانند؟
🔴 مردم علاف نیستند؛ حق دارند پاسخ بخواهند، حق دارند مطالبه کنند و حق دارند بدانند چرا تعهدات انجام نمیشود.
@Eterazebazar
سلام باز هم شروع تابستان وکمبود برق و مدیریت شبکه به روش حکومت . دیروز سی ویک خرداد در اردبیل قطع برق رخ داد .اول از ساعت دوازده ظهر تا چهارده وده دقیقه وبار دوم از ساعت هفده تا نوزده . هنوز شروع نشده دوبار قطع شد واون وقت وزیر نا محترم نیرو میگه . قطع برق نخواهیم داشت.
@Eterazebazar
@Eterazebazar
🚨 سفره مردم زیر تیغ گرانی؛ اینها قیمتهای امروز زندگی است!
🔴 دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵
کافی است نگاهی به قیمت چند قلم کالای ضروری بیندازیم تا مشخص شود چرا سفره خانوارها هر روز کوچکتر میشود:
▪️ مرغ: ۳۵۰ هزار تومان
▪️ برنج طارم اعلا: ۵۲۰ هزار تومان
▪️ روغن ۵ کیلویی: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
▪️ تخممرغ (هر شانه): ۳۸۰ هزار تومان
▪️ گوشت گوساله: ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
▪️ گوشت گوسفندی: ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
▪️ ماکارونی: ۷۰ هزار تومان
▪️ رب گوجهفرنگی: ۱۵۵ هزار تومان
▪️ ماست دبهای ۲ کیلویی: ۳۲۰ هزار تومان
▪️ شیر یک لیتری: ۱۵۰ هزار تومان
▪️ نوشابه خانواده: ۱۲۰ هزار تومان
▪️ کره ۲۵۰ گرمی: ۲۲۰ هزار تومان
▪️ چای: ۵۸۰ هزار تومان
▪️ نخود: ۵۳۰ هزار تومان
▪️ لوبیا چیتی: ۵۴۰ هزار تومان
▪️ پیاز: ۶۰ هزار تومان
▪️ سیبزمینی: ۷۵ هزار تومان
▪️ گوجهفرنگی: ۶۵ هزار تومان
🔴 اینها کالاهای لوکس نیستند؛ حداقلهای زندگیاند. همان اقلامی که هر خانواده برای گذران یک ماه زندگی به آنها نیاز دارد.
🔴 وقتی قیمت گوشت به مرز دو میلیون تومان میرسد، روغن چند میلیون تومان قیمت میخورد و سادهترین مواد غذایی هر روز گرانتر میشوند، دیگر صحبت از «بهبود معیشت» برای بسیاری از مردم معنای خود را از دست میدهد.
🔴 واقعیت در سفرههای مردم دیده میشود، نه در آمارها. سفرهای که هر روز کوچکتر میشود و قدرت خریدی که هر روز آب میرود.
🔴 با این قیمتها، حقوقها و درآمدها دقیقاً قرار است کدام بخش از زندگی را پوشش دهند؟
@Eterazebazar
🔴 دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵
کافی است نگاهی به قیمت چند قلم کالای ضروری بیندازیم تا مشخص شود چرا سفره خانوارها هر روز کوچکتر میشود:
▪️ مرغ: ۳۵۰ هزار تومان
▪️ برنج طارم اعلا: ۵۲۰ هزار تومان
▪️ روغن ۵ کیلویی: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
▪️ تخممرغ (هر شانه): ۳۸۰ هزار تومان
▪️ گوشت گوساله: ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
▪️ گوشت گوسفندی: ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
▪️ ماکارونی: ۷۰ هزار تومان
▪️ رب گوجهفرنگی: ۱۵۵ هزار تومان
▪️ ماست دبهای ۲ کیلویی: ۳۲۰ هزار تومان
▪️ شیر یک لیتری: ۱۵۰ هزار تومان
▪️ نوشابه خانواده: ۱۲۰ هزار تومان
▪️ کره ۲۵۰ گرمی: ۲۲۰ هزار تومان
▪️ چای: ۵۸۰ هزار تومان
▪️ نخود: ۵۳۰ هزار تومان
▪️ لوبیا چیتی: ۵۴۰ هزار تومان
▪️ پیاز: ۶۰ هزار تومان
▪️ سیبزمینی: ۷۵ هزار تومان
▪️ گوجهفرنگی: ۶۵ هزار تومان
🔴 اینها کالاهای لوکس نیستند؛ حداقلهای زندگیاند. همان اقلامی که هر خانواده برای گذران یک ماه زندگی به آنها نیاز دارد.
🔴 وقتی قیمت گوشت به مرز دو میلیون تومان میرسد، روغن چند میلیون تومان قیمت میخورد و سادهترین مواد غذایی هر روز گرانتر میشوند، دیگر صحبت از «بهبود معیشت» برای بسیاری از مردم معنای خود را از دست میدهد.
🔴 واقعیت در سفرههای مردم دیده میشود، نه در آمارها. سفرهای که هر روز کوچکتر میشود و قدرت خریدی که هر روز آب میرود.
🔴 با این قیمتها، حقوقها و درآمدها دقیقاً قرار است کدام بخش از زندگی را پوشش دهند؟
@Eterazebazar
پرادو ۲۰۲۵ در امارات ۵۰ هزار دلاره در ایران ۴۳ میلیارد تومان ، حتی اگر دلار رو ۱۸۰ هزار تومان در نظر بگیریم و ضرب در ۴ بکنیم هم به قیمت ۳۸ الی ۴۳ میلیاردی این خودرو در ایران نمیرسیم!
@Eterazebazar
@Eterazebazar
🚨 «به خدا پول خرید نان نداریم...»
🔴 یک بازنشسته تأمین اجتماعی با اعتراض از تأخیر در واریز حقوق بازنشستگان توسط بانک رفاه میگوید:
«یک هفته است موجودی حسابم همین مبلغ ناچیز مانده. پول خرید نان نداریم و برای گذران زندگی به سختی افتادهایم. فامیلی من با حرف "ع" است و همیشه حقوقم تا سیام ماه واریز میشد، اما امروز اول ماه است و هنوز خبری نیست.»
🔴 او میگوید: «به خدا از شدت فشار و شرمندگی مقابل خانوادهام گریه کردم.
@Eterazebazar
🔴 یک بازنشسته تأمین اجتماعی با اعتراض از تأخیر در واریز حقوق بازنشستگان توسط بانک رفاه میگوید:
«یک هفته است موجودی حسابم همین مبلغ ناچیز مانده. پول خرید نان نداریم و برای گذران زندگی به سختی افتادهایم. فامیلی من با حرف "ع" است و همیشه حقوقم تا سیام ماه واریز میشد، اما امروز اول ماه است و هنوز خبری نیست.»
🔴 او میگوید: «به خدا از شدت فشار و شرمندگی مقابل خانوادهام گریه کردم.
@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🚨 بانکها هنوز فلجاند؛ مردم تاوان این آشفتگی را میدهند!
🔴 با گذشت روزها از آغاز اختلالات گسترده، هنوز بخش مهمی از خدمات بانکی عملاً از کار افتاده است؛ اما همچنان از «عادی شدن شرایط» سخن گفته میشود!
🔴 واقعیت این است که بسیاری از مشتریان هنوز قادر به انجام سادهترین حوالههای بانکی نیستند. ساتنا، پایا و بخش مهمی از خدمات انتقال وجه که قلب تپنده نظام بانکی محسوب میشوند، همچنان برای بسیاری از کاربران غیرقابل استفاده هستند.
🔴 کسبوکارها معطل ماندهاند، معاملات متوقف شدهاند، پرداختها عقب افتادهاند و میلیونها نفر برای دسترسی به پول خود با مشکل روبهرو هستند؛ اما پاسخ روشنی از مسئولان شنیده نمیشود.
🔴 انجام حواله بانکی امکانپذیر نیست و تنها راه باقیمانده، کارتبهکارتهای محدود و برداشت از خودپردازهاست؛ آن هم با سقفهایی که پاسخگوی نیازهای واقعی مردم و فعالان اقتصادی نیست.
🔴 اگر یک شهروند چند روز در پرداخت بدهی خود تأخیر کند با جریمه، اخطار و محدودیت روبهرو میشود؛ اما وقتی شبکه بانکی روزها دچار اختلال میشود، هیچ مقام مسئولی حاضر نیست درباره خسارتهای واردشده به مردم و کسبوکارها پاسخگو باشد.
🔴 سکوت، ابهام و وعدههای تکراری دیگر کافی نیست!
@Eterazebazar
🔴 با گذشت روزها از آغاز اختلالات گسترده، هنوز بخش مهمی از خدمات بانکی عملاً از کار افتاده است؛ اما همچنان از «عادی شدن شرایط» سخن گفته میشود!
🔴 واقعیت این است که بسیاری از مشتریان هنوز قادر به انجام سادهترین حوالههای بانکی نیستند. ساتنا، پایا و بخش مهمی از خدمات انتقال وجه که قلب تپنده نظام بانکی محسوب میشوند، همچنان برای بسیاری از کاربران غیرقابل استفاده هستند.
🔴 کسبوکارها معطل ماندهاند، معاملات متوقف شدهاند، پرداختها عقب افتادهاند و میلیونها نفر برای دسترسی به پول خود با مشکل روبهرو هستند؛ اما پاسخ روشنی از مسئولان شنیده نمیشود.
🔴 انجام حواله بانکی امکانپذیر نیست و تنها راه باقیمانده، کارتبهکارتهای محدود و برداشت از خودپردازهاست؛ آن هم با سقفهایی که پاسخگوی نیازهای واقعی مردم و فعالان اقتصادی نیست.
🔴 اگر یک شهروند چند روز در پرداخت بدهی خود تأخیر کند با جریمه، اخطار و محدودیت روبهرو میشود؛ اما وقتی شبکه بانکی روزها دچار اختلال میشود، هیچ مقام مسئولی حاضر نیست درباره خسارتهای واردشده به مردم و کسبوکارها پاسخگو باشد.
🔴 سکوت، ابهام و وعدههای تکراری دیگر کافی نیست!
@Eterazebazar
🚨 تجمع اعتراض دانشجویان شهرکرد مقابل استانداری
🔴 شهرکرد | ۱ تیر ۱۴۰۵
دانشجویان امروز با تجمع مقابل استانداری شهرکرد، اعتراض خود را نسبت به مشکلات و مطالبات خود مطرح کردند.
@Eterazebazar
🔴 شهرکرد | ۱ تیر ۱۴۰۵
دانشجویان امروز با تجمع مقابل استانداری شهرکرد، اعتراض خود را نسبت به مشکلات و مطالبات خود مطرح کردند.
@Eterazebazar
یه مورد ساده از گرفتاری هامون بگم.
رفتم شیرخشک بگیرم تو راه ماشین جوش آورد، چون هزینه تعمیرش رو فعلا ندارم.
رسیدم داروخونه کدملی دادم سیستم قطعه،
صبر کردم وصل شده.
سهمیه شیرخشک نداره و 12 شب به بعد شارژ میشه.
آزاد خریدم کارت به خاطر اختلال بانکی نمیکشه.
کارت دیگه دادم موجودی کافی نیست. اومدم با اینترنت پرداخت کنم برق رفت، نت قطع شد.
نسیه آوردم.
برگشتم خونه، کلید یادم رفته.
اف اف نمیزنه چون برق قطعه.
اومدم تماس بگیرم یکی از داخل بیاد در رو باز کنه، چون برق قطعه آنتن نیست.
به کجا پناه ببریم از این همه نابسامانی؟
@Eterazebazar
رفتم شیرخشک بگیرم تو راه ماشین جوش آورد، چون هزینه تعمیرش رو فعلا ندارم.
رسیدم داروخونه کدملی دادم سیستم قطعه،
صبر کردم وصل شده.
سهمیه شیرخشک نداره و 12 شب به بعد شارژ میشه.
آزاد خریدم کارت به خاطر اختلال بانکی نمیکشه.
کارت دیگه دادم موجودی کافی نیست. اومدم با اینترنت پرداخت کنم برق رفت، نت قطع شد.
نسیه آوردم.
برگشتم خونه، کلید یادم رفته.
اف اف نمیزنه چون برق قطعه.
اومدم تماس بگیرم یکی از داخل بیاد در رو باز کنه، چون برق قطعه آنتن نیست.
به کجا پناه ببریم از این همه نابسامانی؟
@Eterazebazar
اعتراض پشت اعتراض؛ صنعت برق در آستانه تنش جدی
تعدادی از کارکنان شرکت مدیریت شبکه برق ایران در اعتراض به وضعیت نامناسب حقوق و دستمزد خود، تجمعی کوتاه اما اعتراضی برگزار کردند. موضوع حقوق و مزایا در صنعت برق، در سال جاری به یکی از بحرانهای جدی تبدیل شده و موج نارضایتی گستردهای را در میان کارکنان بخش دولتی این صنعت بهوجود آورده است.
این تجمع در ادامه زنجیرهای از اعتراضات در بخشهای مختلف صنعت برق از جمله شرکتهای توزیع، برق منطقهای و اپراتورهای پستهای فشار قوی شکل گرفته است؛ اعتراضاتی که در سالهای گذشته بهصورت مکرر تکرار شده و حتی به سطوح بالادستی مانند مجلس و سازمان اداری و استخدامی کشور نیز کشیده شده، اما همچنان بدون حل ریشهای باقی مانده است.
در ادامه همین وضعیت، کارکنان شرکت مدیریت شبکه برق ایران نیز با برگزاری یک اقدام اعتراضی ، نارضایتی خود را نسبت به شرایط موجود آشکار کردند و عملاً به صف گسترده معترضان صنعت برق پیوستند؛ صفی که نشان میدهد بحران معیشتی در این حوزه وارد مرحلهای فرسایشی و ساختاری شده است.
@Eterazebazar
تعدادی از کارکنان شرکت مدیریت شبکه برق ایران در اعتراض به وضعیت نامناسب حقوق و دستمزد خود، تجمعی کوتاه اما اعتراضی برگزار کردند. موضوع حقوق و مزایا در صنعت برق، در سال جاری به یکی از بحرانهای جدی تبدیل شده و موج نارضایتی گستردهای را در میان کارکنان بخش دولتی این صنعت بهوجود آورده است.
این تجمع در ادامه زنجیرهای از اعتراضات در بخشهای مختلف صنعت برق از جمله شرکتهای توزیع، برق منطقهای و اپراتورهای پستهای فشار قوی شکل گرفته است؛ اعتراضاتی که در سالهای گذشته بهصورت مکرر تکرار شده و حتی به سطوح بالادستی مانند مجلس و سازمان اداری و استخدامی کشور نیز کشیده شده، اما همچنان بدون حل ریشهای باقی مانده است.
در ادامه همین وضعیت، کارکنان شرکت مدیریت شبکه برق ایران نیز با برگزاری یک اقدام اعتراضی ، نارضایتی خود را نسبت به شرایط موجود آشکار کردند و عملاً به صف گسترده معترضان صنعت برق پیوستند؛ صفی که نشان میدهد بحران معیشتی در این حوزه وارد مرحلهای فرسایشی و ساختاری شده است.
@Eterazebazar