یه مورد ساده از گرفتاری هامون بگم.
رفتم شیرخشک بگیرم تو راه ماشین جوش آورد، چون هزینه تعمیرش رو فعلا ندارم.
رسیدم داروخونه کدملی دادم سیستم قطعه،
صبر کردم وصل شده.
سهمیه شیرخشک نداره و 12 شب به بعد شارژ میشه.
آزاد خریدم کارت به خاطر اختلال بانکی نمیکشه.
کارت دیگه دادم موجودی کافی نیست. اومدم با اینترنت پرداخت کنم برق رفت، نت قطع شد.
نسیه آوردم.
برگشتم خونه، کلید یادم رفته.
اف اف نمیزنه چون برق قطعه.
اومدم تماس بگیرم یکی از داخل بیاد در رو باز کنه، چون برق قطعه آنتن نیست.
به کجا پناه ببریم از این همه نابسامانی؟
@Eterazebazar
رفتم شیرخشک بگیرم تو راه ماشین جوش آورد، چون هزینه تعمیرش رو فعلا ندارم.
رسیدم داروخونه کدملی دادم سیستم قطعه،
صبر کردم وصل شده.
سهمیه شیرخشک نداره و 12 شب به بعد شارژ میشه.
آزاد خریدم کارت به خاطر اختلال بانکی نمیکشه.
کارت دیگه دادم موجودی کافی نیست. اومدم با اینترنت پرداخت کنم برق رفت، نت قطع شد.
نسیه آوردم.
برگشتم خونه، کلید یادم رفته.
اف اف نمیزنه چون برق قطعه.
اومدم تماس بگیرم یکی از داخل بیاد در رو باز کنه، چون برق قطعه آنتن نیست.
به کجا پناه ببریم از این همه نابسامانی؟
@Eterazebazar
اعتراض پشت اعتراض؛ صنعت برق در آستانه تنش جدی
تعدادی از کارکنان شرکت مدیریت شبکه برق ایران در اعتراض به وضعیت نامناسب حقوق و دستمزد خود، تجمعی کوتاه اما اعتراضی برگزار کردند. موضوع حقوق و مزایا در صنعت برق، در سال جاری به یکی از بحرانهای جدی تبدیل شده و موج نارضایتی گستردهای را در میان کارکنان بخش دولتی این صنعت بهوجود آورده است.
این تجمع در ادامه زنجیرهای از اعتراضات در بخشهای مختلف صنعت برق از جمله شرکتهای توزیع، برق منطقهای و اپراتورهای پستهای فشار قوی شکل گرفته است؛ اعتراضاتی که در سالهای گذشته بهصورت مکرر تکرار شده و حتی به سطوح بالادستی مانند مجلس و سازمان اداری و استخدامی کشور نیز کشیده شده، اما همچنان بدون حل ریشهای باقی مانده است.
در ادامه همین وضعیت، کارکنان شرکت مدیریت شبکه برق ایران نیز با برگزاری یک اقدام اعتراضی ، نارضایتی خود را نسبت به شرایط موجود آشکار کردند و عملاً به صف گسترده معترضان صنعت برق پیوستند؛ صفی که نشان میدهد بحران معیشتی در این حوزه وارد مرحلهای فرسایشی و ساختاری شده است.
@Eterazebazar
تعدادی از کارکنان شرکت مدیریت شبکه برق ایران در اعتراض به وضعیت نامناسب حقوق و دستمزد خود، تجمعی کوتاه اما اعتراضی برگزار کردند. موضوع حقوق و مزایا در صنعت برق، در سال جاری به یکی از بحرانهای جدی تبدیل شده و موج نارضایتی گستردهای را در میان کارکنان بخش دولتی این صنعت بهوجود آورده است.
این تجمع در ادامه زنجیرهای از اعتراضات در بخشهای مختلف صنعت برق از جمله شرکتهای توزیع، برق منطقهای و اپراتورهای پستهای فشار قوی شکل گرفته است؛ اعتراضاتی که در سالهای گذشته بهصورت مکرر تکرار شده و حتی به سطوح بالادستی مانند مجلس و سازمان اداری و استخدامی کشور نیز کشیده شده، اما همچنان بدون حل ریشهای باقی مانده است.
در ادامه همین وضعیت، کارکنان شرکت مدیریت شبکه برق ایران نیز با برگزاری یک اقدام اعتراضی ، نارضایتی خود را نسبت به شرایط موجود آشکار کردند و عملاً به صف گسترده معترضان صنعت برق پیوستند؛ صفی که نشان میدهد بحران معیشتی در این حوزه وارد مرحلهای فرسایشی و ساختاری شده است.
@Eterazebazar
ما با این کلمهها بزرگ شدیم، اما بزرگ نشدیم…
از همان بچگی، وسط اخبار و شعارها گم شدیم.
«انرژی هستهای» را گفتند افتخار است،
اما برای ما فقط یعنی اضطراب، صف، و آیندهای که هیچوقت نرسید.
«غنیسازی» را تکرار کردند،
ولی سهم ما از آن، چیزی نبود جز غنیتر شدنِ حسرت.
«مذاکره» آمد و رفت،
هر بار مثل وعدهای که فقط برای فردا بود، نه امروز ما.
«توافق» نوشتند، خط زدند، دوباره نوشتند،
اما زندگی ما هیچوقت به امضا نرسید.
و «جنگ»…
این کلمه همیشه واقعیترین بود.
نه در کتابها؛ در ترسِ شبها، در خبرها، در آیندهای که مدام عقب رفت.
ما از این واژهها متنفره هستیم…
چون جوانیمون لای همین کلمهها له شد.
نسلی که قرار بود زندگی کنه،
اما فقط انتظار کشید.
@Eterazebazar
از همان بچگی، وسط اخبار و شعارها گم شدیم.
«انرژی هستهای» را گفتند افتخار است،
اما برای ما فقط یعنی اضطراب، صف، و آیندهای که هیچوقت نرسید.
«غنیسازی» را تکرار کردند،
ولی سهم ما از آن، چیزی نبود جز غنیتر شدنِ حسرت.
«مذاکره» آمد و رفت،
هر بار مثل وعدهای که فقط برای فردا بود، نه امروز ما.
«توافق» نوشتند، خط زدند، دوباره نوشتند،
اما زندگی ما هیچوقت به امضا نرسید.
و «جنگ»…
این کلمه همیشه واقعیترین بود.
نه در کتابها؛ در ترسِ شبها، در خبرها، در آیندهای که مدام عقب رفت.
ما از این واژهها متنفره هستیم…
چون جوانیمون لای همین کلمهها له شد.
نسلی که قرار بود زندگی کنه،
اما فقط انتظار کشید.
@Eterazebazar
بازنشستهها در انتظار پول، مدیران در آرامش؛ یک پرسش بیپاسخ
فقط یک سؤال از مسئولان:
با توجه به عدم پرداخت افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت و خرداد میلیونها نفر بازنشستگان در سال ۱۴۰۵ ، آیا وزیر رفاه و رییس سازمان تامین اجتماعی و معاونان و..... هم همچنان به روال سال ۱۴۰۴ حقوقشان را دریافت میکنند ؟؟
سؤال ساده است:
اگر معیشت بازنشستهها معطل مانده، آیا حقوق مدیران هم معطل میماند یا خیر؟
@Eterazebazar
فقط یک سؤال از مسئولان:
با توجه به عدم پرداخت افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت و خرداد میلیونها نفر بازنشستگان در سال ۱۴۰۵ ، آیا وزیر رفاه و رییس سازمان تامین اجتماعی و معاونان و..... هم همچنان به روال سال ۱۴۰۴ حقوقشان را دریافت میکنند ؟؟
سؤال ساده است:
اگر معیشت بازنشستهها معطل مانده، آیا حقوق مدیران هم معطل میماند یا خیر؟
@Eterazebazar
🔴 تجمع اعتراضی دانشآموزان در ۳ شهر؛ ایلام، خرمآباد و شهرکرد
در ادامه نارضایتیها از تصمیمات آموزشی، گزارشها از شکلگیری تجمع اعتراضی دانشآموزان در شهرهای ایلام، خرمآباد و شهرکرد حکایت دارد.
موضوع اعتراض، به تعویق افتادن برگزاری امتحانات نهایی تا پس از ایام اربعین و همچنین افزایش فاصله زمانی میان امتحانات نهایی عنوان شده است.
@Eterazebazar
در ادامه نارضایتیها از تصمیمات آموزشی، گزارشها از شکلگیری تجمع اعتراضی دانشآموزان در شهرهای ایلام، خرمآباد و شهرکرد حکایت دارد.
موضوع اعتراض، به تعویق افتادن برگزاری امتحانات نهایی تا پس از ایام اربعین و همچنین افزایش فاصله زمانی میان امتحانات نهایی عنوان شده است.
@Eterazebazar
تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات کردستان
تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات استان کردستان روز دوشنبه ۱۴۰۵/۴/۱ در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوق، اجرای ناقص آییننامه ۲۴/۸۹ و وضعیت نابسامان بیمه تکمیلی برگزار شد.
بازنشستگان معترض، با لحنی تند نسبت به تداوم بلاتکلیفی مطالبات خود و عدم اجرای تعهدات قانونی، اعتراض کرده و این وضعیت را نتیجه بیعملی و بیپاسخ ماندن وعدهها از سوی مدیریت شرکت دانستند.
اعتراض به شرکت از جمله ستاد اجرایی فرمان امام و کنسرسیوم اعتماد مبین (وابسته به سپاه)بود
@Eterazebazar
تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات استان کردستان روز دوشنبه ۱۴۰۵/۴/۱ در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوق، اجرای ناقص آییننامه ۲۴/۸۹ و وضعیت نابسامان بیمه تکمیلی برگزار شد.
بازنشستگان معترض، با لحنی تند نسبت به تداوم بلاتکلیفی مطالبات خود و عدم اجرای تعهدات قانونی، اعتراض کرده و این وضعیت را نتیجه بیعملی و بیپاسخ ماندن وعدهها از سوی مدیریت شرکت دانستند.
اعتراض به شرکت از جمله ستاد اجرایی فرمان امام و کنسرسیوم اعتماد مبین (وابسته به سپاه)بود
@Eterazebazar
اعتراض مدنی بازار
🚨 بانکها هنوز فلجاند؛ مردم تاوان این آشفتگی را میدهند! 🔴 با گذشت روزها از آغاز اختلالات گسترده، هنوز بخش مهمی از خدمات بانکی عملاً از کار افتاده است؛ اما همچنان از «عادی شدن شرایط» سخن گفته میشود! 🔴 واقعیت این است که بسیاری از مشتریان هنوز قادر به انجام…
توی کارت اعتباری من ۲۰ م تومن پول بود ،که از این مبلغی ،۴ تومن خرید کردم،
موجودی من با دستگاه کارت خوان و ای تی ام ،۱۶ تومن هست،و لی پیامی که با اخرین خریدم اومد،موجودی،۵ تومنه.و بخاطر همین رفته بودم بانک،که چرا اینجوریه.
ازشون خواستم که اونجاونگاه کنن که و جریان رو برام توضیح بدن.گفتن سایت شدیدا مشکل داره.
فکر کنید ۱۶ تومن کجا و ۵ تومن کجا،۱۱ تومن اختلافه
@Eterazebazar
موجودی من با دستگاه کارت خوان و ای تی ام ،۱۶ تومن هست،و لی پیامی که با اخرین خریدم اومد،موجودی،۵ تومنه.و بخاطر همین رفته بودم بانک،که چرا اینجوریه.
ازشون خواستم که اونجاونگاه کنن که و جریان رو برام توضیح بدن.گفتن سایت شدیدا مشکل داره.
فکر کنید ۱۶ تومن کجا و ۵ تومن کجا،۱۱ تومن اختلافه
@Eterazebazar
تجمع اعتراضی سراسری دانشآموزان در چندین شهر کشور
گزارشها از شکلگیری تجمعهای اعتراضی دانشآموزان در شهرهای ایلام، خرمآباد، شهرکرد، ارومیه، کرمان، تهران، یزد و شیراز و...حکایت دارد.
موضوع اصلی این اعتراضها، تصمیم به تعویق برگزاری امتحانات نهایی تا پس از ایام اربعین و همچنین افزایش فاصله زمانی میان امتحانات نهایی عنوان شده است؛ موضوعی که با واکنش و نارضایتی بخشی از دانشآموزان مواجه شده است.
@Eterazebazar
گزارشها از شکلگیری تجمعهای اعتراضی دانشآموزان در شهرهای ایلام، خرمآباد، شهرکرد، ارومیه، کرمان، تهران، یزد و شیراز و...حکایت دارد.
موضوع اصلی این اعتراضها، تصمیم به تعویق برگزاری امتحانات نهایی تا پس از ایام اربعین و همچنین افزایش فاصله زمانی میان امتحانات نهایی عنوان شده است؛ موضوعی که با واکنش و نارضایتی بخشی از دانشآموزان مواجه شده است.
@Eterazebazar
🔴 تجمع اعتراضی کارکنان برق منطقهای خوزستان؛ اعتراض به وضعیت حقوق و ساختار پرداختها
کارکنان شرکت برق منطقهای خوزستان صبح امروز با برپایی تجمع اعتراضی، نسبت به شرایط کاری و سطح دستمزد خود اعتراض کردند.
معترضان با اعتراض از وضعیت فعلی نظام پرداخت، خواستار جلوگیری از کاهش درصد انگیزه رفاهی در حقوق اردیبهشت و ترمیم شرایط نامطلوب حقوقی کارکنان شدند.
همچنین از جمله مطالبات مطرحشده میتوان به لزوم پیگیری برای خروج از قانون خدمات کشوری یا تبدیل وضعیت به کارگری، رفع تبعیض در نظام پرداخت حقوق و مزایا، و اصلاح ساختار بیمه، مستمری و بازنشستگی اشاره کرد.
کارکنان معترض همچنین بر اجرای کامل مواد ۱۲۴ و ۱۲۵ قانون خدمات کشوری تأکید کردند و خواستار افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم اعلامی و جلوگیری از دستکاری در بودجه و حقوق پرداختی شدند.
@Eterazebazar
کارکنان شرکت برق منطقهای خوزستان صبح امروز با برپایی تجمع اعتراضی، نسبت به شرایط کاری و سطح دستمزد خود اعتراض کردند.
معترضان با اعتراض از وضعیت فعلی نظام پرداخت، خواستار جلوگیری از کاهش درصد انگیزه رفاهی در حقوق اردیبهشت و ترمیم شرایط نامطلوب حقوقی کارکنان شدند.
همچنین از جمله مطالبات مطرحشده میتوان به لزوم پیگیری برای خروج از قانون خدمات کشوری یا تبدیل وضعیت به کارگری، رفع تبعیض در نظام پرداخت حقوق و مزایا، و اصلاح ساختار بیمه، مستمری و بازنشستگی اشاره کرد.
کارکنان معترض همچنین بر اجرای کامل مواد ۱۲۴ و ۱۲۵ قانون خدمات کشوری تأکید کردند و خواستار افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم اعلامی و جلوگیری از دستکاری در بودجه و حقوق پرداختی شدند.
@Eterazebazar
هشدار درباره حذف یارانه نان؛ فشار مستقیم بر آخرین خط قرمز معیشت مردم
در حالیکه سفره مردم زیر بار گرانیهای پیاپی در حال کوچک شدن است، خبرها از حرکت دولت و وزارت جهاد کشاورزی به سمت حذف یارانه نان و ادغام آن در کالابرگ الکترونیک حکایت دارد؛ عملاً مقدمهای برای افزایش شدید قیمت نان میدانند.
بر اساس این سناریو، قرار است دولت برای جبران کسری بودجه و افزایش رقم کالابرگ، یارانه نان را حذف و آن را در قالب سهمیهبندی مصرف بازتوزیع کند؛ تصمیمی که به معنای واقعی کلمه میتواند نان را از یک کالای یارانهای به کالای شبهآزاد تبدیل کند.
نتیجه روشن است:
مردم سهمیه محدود میگیرند، و هر قرص نان اضافه باید با قیمت آزاد و چندبرابری خریداری شود.
در شرایطی که تورم عمومی و فشار هزینهها به اوج رسیده، این تصمیم از نگاه افکار عمومی چیزی جز فشار مستقیم به نان شب مردم نیست؛ نانی که آخرین سنگر معیشتی اقشار ضعیف محسوب میشود.
چرا به جای اصلاح ساختارهای پرهزینه دولتی، کاهش هزینههای زائد، یا کنترل بازار نهادههای تولید، سادهترین مسیر یعنی انتقال فشار به سفره مردم انتخاب شده است؟
افزایش قیمت کود، سم و بذر نیز ، عملاً زنجیره تولید را به سمت گرانی سوق داده و در نهایت هزینه آن دوباره از جیب مردم پرداخت میشود؛ آن هم با برچسب «اصلاح اقتصادی» و «حمایت از تولید».
دولت به جای مهار گرانی، دارد آخرین دیوار معیشت مردم یعنی نان را هم فرو میریزد.
@Eterazebazar
در حالیکه سفره مردم زیر بار گرانیهای پیاپی در حال کوچک شدن است، خبرها از حرکت دولت و وزارت جهاد کشاورزی به سمت حذف یارانه نان و ادغام آن در کالابرگ الکترونیک حکایت دارد؛ عملاً مقدمهای برای افزایش شدید قیمت نان میدانند.
بر اساس این سناریو، قرار است دولت برای جبران کسری بودجه و افزایش رقم کالابرگ، یارانه نان را حذف و آن را در قالب سهمیهبندی مصرف بازتوزیع کند؛ تصمیمی که به معنای واقعی کلمه میتواند نان را از یک کالای یارانهای به کالای شبهآزاد تبدیل کند.
نتیجه روشن است:
مردم سهمیه محدود میگیرند، و هر قرص نان اضافه باید با قیمت آزاد و چندبرابری خریداری شود.
در شرایطی که تورم عمومی و فشار هزینهها به اوج رسیده، این تصمیم از نگاه افکار عمومی چیزی جز فشار مستقیم به نان شب مردم نیست؛ نانی که آخرین سنگر معیشتی اقشار ضعیف محسوب میشود.
چرا به جای اصلاح ساختارهای پرهزینه دولتی، کاهش هزینههای زائد، یا کنترل بازار نهادههای تولید، سادهترین مسیر یعنی انتقال فشار به سفره مردم انتخاب شده است؟
افزایش قیمت کود، سم و بذر نیز ، عملاً زنجیره تولید را به سمت گرانی سوق داده و در نهایت هزینه آن دوباره از جیب مردم پرداخت میشود؛ آن هم با برچسب «اصلاح اقتصادی» و «حمایت از تولید».
دولت به جای مهار گرانی، دارد آخرین دیوار معیشت مردم یعنی نان را هم فرو میریزد.
@Eterazebazar
۳۹ سال سن دارم بسیار هم تلاش کردم و کار کردم ،اما تو این کشور جایی برای مردم ایران نیست ،تو تلویزیون با وقاحت تمام میان میگن ما لبنان و درست میکنیم ،تو و تمام همفکرای تو غلط میکنید به فکر مردم نیستید و اونجارو میخواین درست کنید پس ما کجای این کشور هستیم ؟
این حکومت با دروغ و وعده وعید به کجا میخواهد برسد
@Eterazebazar
این حکومت با دروغ و وعده وعید به کجا میخواهد برسد
@Eterazebazar