🔴 تجمع اعتراضی دانشآموزان در ۳ شهر؛ ایلام، خرمآباد و شهرکرد
در ادامه نارضایتیها از تصمیمات آموزشی، گزارشها از شکلگیری تجمع اعتراضی دانشآموزان در شهرهای ایلام، خرمآباد و شهرکرد حکایت دارد.
موضوع اعتراض، به تعویق افتادن برگزاری امتحانات نهایی تا پس از ایام اربعین و همچنین افزایش فاصله زمانی میان امتحانات نهایی عنوان شده است.
@Eterazebazar
در ادامه نارضایتیها از تصمیمات آموزشی، گزارشها از شکلگیری تجمع اعتراضی دانشآموزان در شهرهای ایلام، خرمآباد و شهرکرد حکایت دارد.
موضوع اعتراض، به تعویق افتادن برگزاری امتحانات نهایی تا پس از ایام اربعین و همچنین افزایش فاصله زمانی میان امتحانات نهایی عنوان شده است.
@Eterazebazar
تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات کردستان
تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات استان کردستان روز دوشنبه ۱۴۰۵/۴/۱ در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوق، اجرای ناقص آییننامه ۲۴/۸۹ و وضعیت نابسامان بیمه تکمیلی برگزار شد.
بازنشستگان معترض، با لحنی تند نسبت به تداوم بلاتکلیفی مطالبات خود و عدم اجرای تعهدات قانونی، اعتراض کرده و این وضعیت را نتیجه بیعملی و بیپاسخ ماندن وعدهها از سوی مدیریت شرکت دانستند.
اعتراض به شرکت از جمله ستاد اجرایی فرمان امام و کنسرسیوم اعتماد مبین (وابسته به سپاه)بود
@Eterazebazar
تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات استان کردستان روز دوشنبه ۱۴۰۵/۴/۱ در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوق، اجرای ناقص آییننامه ۲۴/۸۹ و وضعیت نابسامان بیمه تکمیلی برگزار شد.
بازنشستگان معترض، با لحنی تند نسبت به تداوم بلاتکلیفی مطالبات خود و عدم اجرای تعهدات قانونی، اعتراض کرده و این وضعیت را نتیجه بیعملی و بیپاسخ ماندن وعدهها از سوی مدیریت شرکت دانستند.
اعتراض به شرکت از جمله ستاد اجرایی فرمان امام و کنسرسیوم اعتماد مبین (وابسته به سپاه)بود
@Eterazebazar
اعتراض مدنی بازار
🚨 بانکها هنوز فلجاند؛ مردم تاوان این آشفتگی را میدهند! 🔴 با گذشت روزها از آغاز اختلالات گسترده، هنوز بخش مهمی از خدمات بانکی عملاً از کار افتاده است؛ اما همچنان از «عادی شدن شرایط» سخن گفته میشود! 🔴 واقعیت این است که بسیاری از مشتریان هنوز قادر به انجام…
توی کارت اعتباری من ۲۰ م تومن پول بود ،که از این مبلغی ،۴ تومن خرید کردم،
موجودی من با دستگاه کارت خوان و ای تی ام ،۱۶ تومن هست،و لی پیامی که با اخرین خریدم اومد،موجودی،۵ تومنه.و بخاطر همین رفته بودم بانک،که چرا اینجوریه.
ازشون خواستم که اونجاونگاه کنن که و جریان رو برام توضیح بدن.گفتن سایت شدیدا مشکل داره.
فکر کنید ۱۶ تومن کجا و ۵ تومن کجا،۱۱ تومن اختلافه
@Eterazebazar
موجودی من با دستگاه کارت خوان و ای تی ام ،۱۶ تومن هست،و لی پیامی که با اخرین خریدم اومد،موجودی،۵ تومنه.و بخاطر همین رفته بودم بانک،که چرا اینجوریه.
ازشون خواستم که اونجاونگاه کنن که و جریان رو برام توضیح بدن.گفتن سایت شدیدا مشکل داره.
فکر کنید ۱۶ تومن کجا و ۵ تومن کجا،۱۱ تومن اختلافه
@Eterazebazar
تجمع اعتراضی سراسری دانشآموزان در چندین شهر کشور
گزارشها از شکلگیری تجمعهای اعتراضی دانشآموزان در شهرهای ایلام، خرمآباد، شهرکرد، ارومیه، کرمان، تهران، یزد و شیراز و...حکایت دارد.
موضوع اصلی این اعتراضها، تصمیم به تعویق برگزاری امتحانات نهایی تا پس از ایام اربعین و همچنین افزایش فاصله زمانی میان امتحانات نهایی عنوان شده است؛ موضوعی که با واکنش و نارضایتی بخشی از دانشآموزان مواجه شده است.
@Eterazebazar
گزارشها از شکلگیری تجمعهای اعتراضی دانشآموزان در شهرهای ایلام، خرمآباد، شهرکرد، ارومیه، کرمان، تهران، یزد و شیراز و...حکایت دارد.
موضوع اصلی این اعتراضها، تصمیم به تعویق برگزاری امتحانات نهایی تا پس از ایام اربعین و همچنین افزایش فاصله زمانی میان امتحانات نهایی عنوان شده است؛ موضوعی که با واکنش و نارضایتی بخشی از دانشآموزان مواجه شده است.
@Eterazebazar
🔴 تجمع اعتراضی کارکنان برق منطقهای خوزستان؛ اعتراض به وضعیت حقوق و ساختار پرداختها
کارکنان شرکت برق منطقهای خوزستان صبح امروز با برپایی تجمع اعتراضی، نسبت به شرایط کاری و سطح دستمزد خود اعتراض کردند.
معترضان با اعتراض از وضعیت فعلی نظام پرداخت، خواستار جلوگیری از کاهش درصد انگیزه رفاهی در حقوق اردیبهشت و ترمیم شرایط نامطلوب حقوقی کارکنان شدند.
همچنین از جمله مطالبات مطرحشده میتوان به لزوم پیگیری برای خروج از قانون خدمات کشوری یا تبدیل وضعیت به کارگری، رفع تبعیض در نظام پرداخت حقوق و مزایا، و اصلاح ساختار بیمه، مستمری و بازنشستگی اشاره کرد.
کارکنان معترض همچنین بر اجرای کامل مواد ۱۲۴ و ۱۲۵ قانون خدمات کشوری تأکید کردند و خواستار افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم اعلامی و جلوگیری از دستکاری در بودجه و حقوق پرداختی شدند.
@Eterazebazar
کارکنان شرکت برق منطقهای خوزستان صبح امروز با برپایی تجمع اعتراضی، نسبت به شرایط کاری و سطح دستمزد خود اعتراض کردند.
معترضان با اعتراض از وضعیت فعلی نظام پرداخت، خواستار جلوگیری از کاهش درصد انگیزه رفاهی در حقوق اردیبهشت و ترمیم شرایط نامطلوب حقوقی کارکنان شدند.
همچنین از جمله مطالبات مطرحشده میتوان به لزوم پیگیری برای خروج از قانون خدمات کشوری یا تبدیل وضعیت به کارگری، رفع تبعیض در نظام پرداخت حقوق و مزایا، و اصلاح ساختار بیمه، مستمری و بازنشستگی اشاره کرد.
کارکنان معترض همچنین بر اجرای کامل مواد ۱۲۴ و ۱۲۵ قانون خدمات کشوری تأکید کردند و خواستار افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم اعلامی و جلوگیری از دستکاری در بودجه و حقوق پرداختی شدند.
@Eterazebazar
هشدار درباره حذف یارانه نان؛ فشار مستقیم بر آخرین خط قرمز معیشت مردم
در حالیکه سفره مردم زیر بار گرانیهای پیاپی در حال کوچک شدن است، خبرها از حرکت دولت و وزارت جهاد کشاورزی به سمت حذف یارانه نان و ادغام آن در کالابرگ الکترونیک حکایت دارد؛ عملاً مقدمهای برای افزایش شدید قیمت نان میدانند.
بر اساس این سناریو، قرار است دولت برای جبران کسری بودجه و افزایش رقم کالابرگ، یارانه نان را حذف و آن را در قالب سهمیهبندی مصرف بازتوزیع کند؛ تصمیمی که به معنای واقعی کلمه میتواند نان را از یک کالای یارانهای به کالای شبهآزاد تبدیل کند.
نتیجه روشن است:
مردم سهمیه محدود میگیرند، و هر قرص نان اضافه باید با قیمت آزاد و چندبرابری خریداری شود.
در شرایطی که تورم عمومی و فشار هزینهها به اوج رسیده، این تصمیم از نگاه افکار عمومی چیزی جز فشار مستقیم به نان شب مردم نیست؛ نانی که آخرین سنگر معیشتی اقشار ضعیف محسوب میشود.
چرا به جای اصلاح ساختارهای پرهزینه دولتی، کاهش هزینههای زائد، یا کنترل بازار نهادههای تولید، سادهترین مسیر یعنی انتقال فشار به سفره مردم انتخاب شده است؟
افزایش قیمت کود، سم و بذر نیز ، عملاً زنجیره تولید را به سمت گرانی سوق داده و در نهایت هزینه آن دوباره از جیب مردم پرداخت میشود؛ آن هم با برچسب «اصلاح اقتصادی» و «حمایت از تولید».
دولت به جای مهار گرانی، دارد آخرین دیوار معیشت مردم یعنی نان را هم فرو میریزد.
@Eterazebazar
در حالیکه سفره مردم زیر بار گرانیهای پیاپی در حال کوچک شدن است، خبرها از حرکت دولت و وزارت جهاد کشاورزی به سمت حذف یارانه نان و ادغام آن در کالابرگ الکترونیک حکایت دارد؛ عملاً مقدمهای برای افزایش شدید قیمت نان میدانند.
بر اساس این سناریو، قرار است دولت برای جبران کسری بودجه و افزایش رقم کالابرگ، یارانه نان را حذف و آن را در قالب سهمیهبندی مصرف بازتوزیع کند؛ تصمیمی که به معنای واقعی کلمه میتواند نان را از یک کالای یارانهای به کالای شبهآزاد تبدیل کند.
نتیجه روشن است:
مردم سهمیه محدود میگیرند، و هر قرص نان اضافه باید با قیمت آزاد و چندبرابری خریداری شود.
در شرایطی که تورم عمومی و فشار هزینهها به اوج رسیده، این تصمیم از نگاه افکار عمومی چیزی جز فشار مستقیم به نان شب مردم نیست؛ نانی که آخرین سنگر معیشتی اقشار ضعیف محسوب میشود.
چرا به جای اصلاح ساختارهای پرهزینه دولتی، کاهش هزینههای زائد، یا کنترل بازار نهادههای تولید، سادهترین مسیر یعنی انتقال فشار به سفره مردم انتخاب شده است؟
افزایش قیمت کود، سم و بذر نیز ، عملاً زنجیره تولید را به سمت گرانی سوق داده و در نهایت هزینه آن دوباره از جیب مردم پرداخت میشود؛ آن هم با برچسب «اصلاح اقتصادی» و «حمایت از تولید».
دولت به جای مهار گرانی، دارد آخرین دیوار معیشت مردم یعنی نان را هم فرو میریزد.
@Eterazebazar
۳۹ سال سن دارم بسیار هم تلاش کردم و کار کردم ،اما تو این کشور جایی برای مردم ایران نیست ،تو تلویزیون با وقاحت تمام میان میگن ما لبنان و درست میکنیم ،تو و تمام همفکرای تو غلط میکنید به فکر مردم نیستید و اونجارو میخواین درست کنید پس ما کجای این کشور هستیم ؟
این حکومت با دروغ و وعده وعید به کجا میخواهد برسد
@Eterazebazar
این حکومت با دروغ و وعده وعید به کجا میخواهد برسد
@Eterazebazar
ریزش ۵۳ هزار واحدی شاخص بورس؛ ادامه بیاعتمادی در بازار سرمایه
در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس با ریزش ۵۳ هزار واحدی به سطح ۵ میلیون و ۷۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هموزن نیز با افت ۱۶ هزار واحدی همراه شد که نشاندهنده فشار فروش گسترده در کلیت بازار است. ارزش معاملات نیز به ۴۶۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید.
بورس سالهاست از یک بازار شفاف و قابل اعتماد فاصله گرفته و در عمل با نوسانهای شدید و مقطعی همراه شده است.
تکرار دورههای صعود و سقوط در شاخصها، بدون بهبود پایدار در وضعیت اعتماد عمومی، این بازار را بیش از آنکه به یک بستر واقعی سرمایهگذاری شبیه کند، به بازاری پرریسک و بیثبات تبدیل کرده است.
در چنین فضایی، صرف تغییر اعداد و رنگ شاخصها (سبز و قرمز) نیز نتوانسته تصویر کلی را برای سهامداران خرد تغییر دهد؛ چرا که مسئله اصلی، فراتر از نوسان روزانه و مربوط به بیاعتمادی انباشته در سالهای گذشته است
@Eterazebazar
در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس با ریزش ۵۳ هزار واحدی به سطح ۵ میلیون و ۷۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هموزن نیز با افت ۱۶ هزار واحدی همراه شد که نشاندهنده فشار فروش گسترده در کلیت بازار است. ارزش معاملات نیز به ۴۶۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید.
بورس سالهاست از یک بازار شفاف و قابل اعتماد فاصله گرفته و در عمل با نوسانهای شدید و مقطعی همراه شده است.
تکرار دورههای صعود و سقوط در شاخصها، بدون بهبود پایدار در وضعیت اعتماد عمومی، این بازار را بیش از آنکه به یک بستر واقعی سرمایهگذاری شبیه کند، به بازاری پرریسک و بیثبات تبدیل کرده است.
در چنین فضایی، صرف تغییر اعداد و رنگ شاخصها (سبز و قرمز) نیز نتوانسته تصویر کلی را برای سهامداران خرد تغییر دهد؛ چرا که مسئله اصلی، فراتر از نوسان روزانه و مربوط به بیاعتمادی انباشته در سالهای گذشته است
@Eterazebazar
ادامه اعتراضات کارکنان علوم پزشکی؛ تجمع در کرمانشاه در اعتراض به ضریب افزایش حقوق
دیروز (یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵)کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای چندمین بار در اعتراض به ضریب ۲۰ درصدی افزایش حقوق، تجمع اعتراضی برگزار کردند.
این تجمع اینبار در مقابل استانداری کرمانشاه شکل گرفت و معترضان با اعتراض از میزان افزایش حقوق، آن را ناکافی و غیرمتناسب با شرایط معیشتی فعلی عنوان کردند.
@Eterazebazar
دیروز (یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵)کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای چندمین بار در اعتراض به ضریب ۲۰ درصدی افزایش حقوق، تجمع اعتراضی برگزار کردند.
این تجمع اینبار در مقابل استانداری کرمانشاه شکل گرفت و معترضان با اعتراض از میزان افزایش حقوق، آن را ناکافی و غیرمتناسب با شرایط معیشتی فعلی عنوان کردند.
@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات در تهران
تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات روز دوشنبه ۱۴۰۵/۴/۱ در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوق برگزار شد.
اعتراض به شرکت از جمله ستاد اجرایی فرمان و کنسرسیوم اعتماد مبین (وابسته به سپاه)بود
@Eterazebazar
تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات روز دوشنبه ۱۴۰۵/۴/۱ در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوق برگزار شد.
اعتراض به شرکت از جمله ستاد اجرایی فرمان و کنسرسیوم اعتماد مبین (وابسته به سپاه)بود
@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اعتراض دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد به حضوری شدن امتحانات؛ تجمع مقابل سازمان مرکزی
دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه آزاد اسلامی روز اول تیرماه با تجمع مقابل سازمان مرکزی این دانشگاه، نسبت به تصمیم ناگهانی برای حضوری شدن امتحانات اعتراض کردند.
به گفته دانشجویان، مسئولان دانشگاه بدون اطلاعرسانی قبلی اعلام کردند که امتحانات بهصورت حضوری برگزار خواهد شد؛ تصمیمی که با واکنش گسترده دانشجویان مواجه شد.
پس از تجمع و اعتراض دانشجویان، مسئولان اعلام کردند زمان برگزاری امتحانات به مدت ۲۰ روز به تعویق میافتد، اما اصل تصمیم برای حضوری شدن آزمونها همچنان پابرجاست و لغو نشده است.
دانشجویان حاضر در تجمع تأکید کردهاند که در صورت عدم لغو این تصمیم، اعتراضات ادامه خواهد یافت و برای پیگیری مطالبات خود، فردا نیز مقابل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد تجمع خواهند کرد.
@Eterazebazar
دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه آزاد اسلامی روز اول تیرماه با تجمع مقابل سازمان مرکزی این دانشگاه، نسبت به تصمیم ناگهانی برای حضوری شدن امتحانات اعتراض کردند.
به گفته دانشجویان، مسئولان دانشگاه بدون اطلاعرسانی قبلی اعلام کردند که امتحانات بهصورت حضوری برگزار خواهد شد؛ تصمیمی که با واکنش گسترده دانشجویان مواجه شد.
پس از تجمع و اعتراض دانشجویان، مسئولان اعلام کردند زمان برگزاری امتحانات به مدت ۲۰ روز به تعویق میافتد، اما اصل تصمیم برای حضوری شدن آزمونها همچنان پابرجاست و لغو نشده است.
دانشجویان حاضر در تجمع تأکید کردهاند که در صورت عدم لغو این تصمیم، اعتراضات ادامه خواهد یافت و برای پیگیری مطالبات خود، فردا نیز مقابل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد تجمع خواهند کرد.
@Eterazebazar
🔴 گزارشی از دل بازار؛ دردهایی که در آمارها و رسانههای حکومتی دیده نمیشوند
چند روز پیش، یک بچه ۵ ساله با چند اسکناس مچالهشده و صورتی پر از خجالت وارد مرغفروشی شد. نه گدا بود، نه بیسرپرست. فقط فرستاده بودندش تا چند تکه اسکلت مرغ بخرد.
این صحنه شاید برای خیلیها فقط یک اتفاق ساده باشد، اما برای کسی که هر روز در بازار با مردم سر و کار دارد، نشانه یک درد بزرگ است؛ دردی که هر روز عمیقتر میشود.
وضعیت معیشتی مردم به مرحلهای رسیده که دیگر نمیشود آن را با آمار و گزارش توصیف کرد. باید در چشمان همان کودک نگاه کرد که با خجالت پولهایش را میشمارد تا سهمی از سفره خانهاش تهیه کند.
من هر روز در بازار چنین صحنههایی را میبینم. صحنههایی که نشان میدهد فشار اقتصادی فقط اعداد و نمودارها نیست؛ زندگی واقعی مردم است.
راستش را بخواهید، گاهی از شدت چیزهایی که میبینم، اشکم درمیآید.
@Eterazebazar
چند روز پیش، یک بچه ۵ ساله با چند اسکناس مچالهشده و صورتی پر از خجالت وارد مرغفروشی شد. نه گدا بود، نه بیسرپرست. فقط فرستاده بودندش تا چند تکه اسکلت مرغ بخرد.
این صحنه شاید برای خیلیها فقط یک اتفاق ساده باشد، اما برای کسی که هر روز در بازار با مردم سر و کار دارد، نشانه یک درد بزرگ است؛ دردی که هر روز عمیقتر میشود.
وضعیت معیشتی مردم به مرحلهای رسیده که دیگر نمیشود آن را با آمار و گزارش توصیف کرد. باید در چشمان همان کودک نگاه کرد که با خجالت پولهایش را میشمارد تا سهمی از سفره خانهاش تهیه کند.
من هر روز در بازار چنین صحنههایی را میبینم. صحنههایی که نشان میدهد فشار اقتصادی فقط اعداد و نمودارها نیست؛ زندگی واقعی مردم است.
راستش را بخواهید، گاهی از شدت چیزهایی که میبینم، اشکم درمیآید.
@Eterazebazar
اعتراض دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد به تغییر ناگهانی شیوه برگزاری امتحانات
گزارش
چهار روز قبل از شروع امتحانات برای مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اعلام کردند باید امتحان به صورت حضوری انجام بشه در حالی که تمام طول ترم کلاس ها با کیفیتی بسیار پایین در شرایط عدم دسترسی به اینترنت بین الملل به صورت مجازی برقرار بوده ما انتظار داریم مطابق با شیوه آموزش ارزیابی نیز به صورت مجازی انجام شود . برای اعلام این موضع و اعتراض نسبت به شرایط فعلی به مسئولان مربوطه دانشگاه مراجعه کردیم منتها نه تنها هیچ کسی پاسخگو نبود بلکه خواستند با هزینه تراشی به نحوی ساکتمان کنند با وجود این شرایط به اجبار به استانداری خراسان جنوبی برای ثبت شکایت و اعتراض رجوع کردیم که به اندازه تک تک دانشجویان ماموران انتظامی آوردن
نامه ای خطاب به استاندار شهر فرستادیم و در حال حاضر انتظار پاسخگویی هرچه سریع تر و برخورد مسئولانه در قبل این موضوع را تا کسب نتیجه داریم با توجه به این که چند روزی تا به شروع امتحانات باقی نمانده است
@Eterazebazar
گزارش
چهار روز قبل از شروع امتحانات برای مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اعلام کردند باید امتحان به صورت حضوری انجام بشه در حالی که تمام طول ترم کلاس ها با کیفیتی بسیار پایین در شرایط عدم دسترسی به اینترنت بین الملل به صورت مجازی برقرار بوده ما انتظار داریم مطابق با شیوه آموزش ارزیابی نیز به صورت مجازی انجام شود . برای اعلام این موضع و اعتراض نسبت به شرایط فعلی به مسئولان مربوطه دانشگاه مراجعه کردیم منتها نه تنها هیچ کسی پاسخگو نبود بلکه خواستند با هزینه تراشی به نحوی ساکتمان کنند با وجود این شرایط به اجبار به استانداری خراسان جنوبی برای ثبت شکایت و اعتراض رجوع کردیم که به اندازه تک تک دانشجویان ماموران انتظامی آوردن
نامه ای خطاب به استاندار شهر فرستادیم و در حال حاضر انتظار پاسخگویی هرچه سریع تر و برخورد مسئولانه در قبل این موضوع را تا کسب نتیجه داریم با توجه به این که چند روزی تا به شروع امتحانات باقی نمانده است
@Eterazebazar