اعتراض مدنی بازار
19.7K subscribers
72.7K photos
47.1K videos
166 files
575 links
ارتباط با مدیران کانال:
@Hossen13320
@mehdi_sarraf
@javaherian59
@hosseinKashani4 ادمین ورزش
کانال: https://t.me/Eterazebazar
این کانال وابسته به هیچ جریان سیاسی نیست،
نه «شاه» و نه «شیخ ، صدای بازاریم»

توئیتر: https://twitter.com/EterazB
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اعتراض دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد به حضوری شدن امتحانات؛ تجمع مقابل سازمان مرکزی

دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه آزاد اسلامی روز اول تیرماه با تجمع مقابل سازمان مرکزی این دانشگاه، نسبت به تصمیم ناگهانی برای حضوری شدن امتحانات اعتراض کردند.
به گفته دانشجویان، مسئولان دانشگاه بدون اطلاع‌رسانی قبلی اعلام کردند که امتحانات به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد؛ تصمیمی که با واکنش گسترده دانشجویان مواجه شد.
پس از تجمع و اعتراض دانشجویان، مسئولان اعلام کردند زمان برگزاری امتحانات به مدت ۲۰ روز به تعویق می‌افتد، اما اصل تصمیم برای حضوری شدن آزمون‌ها همچنان پابرجاست و لغو نشده است.
دانشجویان حاضر در تجمع تأکید کرده‌اند که در صورت عدم لغو این تصمیم، اعتراضات ادامه خواهد یافت و برای پیگیری مطالبات خود، فردا نیز مقابل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد تجمع خواهند کرد.

@Eterazebazar
🔴 گزارشی از دل بازار؛ دردهایی که در آمارها و رسانه‌های حکومتی دیده نمی‌شوند

چند روز پیش، یک بچه ۵ ساله با چند اسکناس مچاله‌شده و صورتی پر از خجالت وارد مرغ‌فروشی شد. نه گدا بود، نه بی‌سرپرست. فقط فرستاده بودندش تا چند تکه اسکلت مرغ بخرد.

این صحنه شاید برای خیلی‌ها فقط یک اتفاق ساده باشد، اما برای کسی که هر روز در بازار با مردم سر و کار دارد، نشانه یک درد بزرگ است؛ دردی که هر روز عمیق‌تر می‌شود.

وضعیت معیشتی مردم به مرحله‌ای رسیده که دیگر نمی‌شود آن را با آمار و گزارش توصیف کرد. باید در چشمان همان کودک نگاه کرد که با خجالت پول‌هایش را می‌شمارد تا سهمی از سفره خانه‌اش تهیه کند.

من هر روز در بازار چنین صحنه‌هایی را می‌بینم. صحنه‌هایی که نشان می‌دهد فشار اقتصادی فقط اعداد و نمودارها نیست؛ زندگی واقعی مردم است.

راستش را بخواهید، گاهی از شدت چیزهایی که می‌بینم، اشکم درمی‌آید.

@Eterazebazar
اعتراض دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد به تغییر ناگهانی شیوه برگزاری امتحانات
گزارش
چهار روز قبل از شروع امتحانات برای مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اعلام کردند باید  امتحان به صورت حضوری انجام بشه در حالی که تمام طول ترم کلاس ها با کیفیتی بسیار پایین در شرایط عدم دسترسی به اینترنت بین الملل به صورت مجازی برقرار بوده ما انتظار داریم مطابق با شیوه آموزش ارزیابی نیز به صورت مجازی انجام شود . برای اعلام این موضع و اعتراض نسبت به شرایط فعلی به مسئولان مربوطه دانشگاه مراجعه کردیم منتها نه تنها هیچ کسی پاسخگو نبود بلکه خواستند با هزینه تراشی به نحوی ساکتمان کنند با وجود این شرایط به اجبار به استانداری خراسان جنوبی برای ثبت شکایت و اعتراض رجوع کردیم که به اندازه تک تک دانشجویان ماموران انتظامی آوردن
نامه ای خطاب به استاندار شهر فرستادیم و در حال حاضر انتظار پاسخگویی هرچه سریع تر و برخورد مسئولانه در قبل این موضوع را تا کسب نتیجه داریم با توجه به این که چند روزی تا به شروع امتحانات باقی نمانده است

@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 روایتی از بازار تهران

تعطیلی‌های چندروزه همیشه اثر خودش را روی بازار می‌گذارد.

بازار تهران تا روز یکشنبه تعطیل است و همین باعث شده رفت‌وآمدها به حداقل برسد و بازار خلوت‌تر از همیشه به نظر برسد.

بسیاری از کسبه نیز فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

تا روز یکشنبه بخش عمده بازار تهران تعطیل خواهد بود و در حال حاضر فقط سرای ملی و پارسیان فعال هستند.

@Eterazebazar
#ارسالی

من یک بازنشسته هستم:

خاک بر سر سازمان تضییع اجتماعی و کانون عالی مفتخور و بی خاصیت!

این چه وضعیتی ست که هر ماه بازنشستگان منتظر چندر غاز حقوق با دل نگرانی باشن، هر ماه با "الفبابازی" چند میلیون خانواده بازنشستگان را به حقارت و مسخره گرفته اند؟

حقوق ما صدقه نیست، حق ماست!
«ممکن است حقوق بخشی از بازنشستگان فردا واریز شود!»
این جمله برای میلیون‌ها بازنشسته دیگر خبر نیست؛ نماد بی‌احترامی و بلاتکلیفی مزمنی است که هر ماه تکرار می‌شود.
بازنشستگان می‌پرسند: تا کی قرار است با اعصاب و زندگی چند میلیون نفر بازی شود؟ مگر حقوق بازنشستگی صدقه است که هر ماه با اما و اگر، شایعه و گمانه‌زنی همراه باشد؟
در کشوری که از ثروت و منابع سخن گفته می‌شود، چرا بازنشسته‌ای که ده‌ها سال حق بیمه پرداخت کرده، باید آخر هر ماه چشم‌انتظار خبری باشد که آیا حقوقش واریز می‌شود یا نه؟
بازنشستگان نه رانت می‌خواهند، نه امتیاز ویژه؛ آنها فقط حق خود را مطالبه می‌کنند. اما ظاهراً در سازمان تأمین اجتماعی، پرداخت به‌موقع حقوق بازنشستگان به آخرین اولویت تبدیل شده است.

اگر حقوق مدیران، اعضای هیئت‌مدیره و مسئولان با یک روز تأخیر مواجه نمی‌شود، چرا نوبت به بازنشستگان که می‌رسد، هر ماه باید شاهد این آشفتگی و سردرگمی باشند؟
بازنشستگان از وعده‌های تکراری، اطلاعیه‌های مبهم و بی‌پاسخ ماندن مطالباتشان به ستوه آمده‌اند.
ما عمرمان را دادیم تا امروز با عزت زندگی کنیم، نه اینکه در سال‌های پایانی عمر برای دریافت حق مسلم خود تحقیر شویم.


@Eterazebazar
اختلال گسترده در خدمات بانک‌های ملی، تجارت و صادرات!

در حالی که نزدیک به ۱۰ روز از بروز اختلال‌های شدید در خدمات برخی بانک‌های بزرگ از جمله بانک ملی، بانک تجارت و بانک صادرات می‌گذرد، گزارش‌ها حاکی از آن است که بخش قابل توجهی از خدمات این بانک‌ها همچنان با مشکل مواجه است.
بر اساس مشاهدات و گزارش‌های مردمی، در این مدت بسیاری از خدمات بانکی نه به‌صورت الکترونیکی و نه حتی در برخی موارد به شکل حضوری به‌درستی در دسترس نیست و همین موضوع مشکلات جدی برای مشتریان ایجاد کرده است.
این اختلال‌ها در موارد متعددی باعث بروز خسارت‌های مالی و اختلال در امور روزمره و کاری آن‌ها شده، اما تاکنون توضیح شفافی از سوی بانک‌ها ارائه نشده است.

@Eterazebazar
ما باز نشستگان تامین اجتماعی درد خود را به که بگوییم . ماهها از افزایش شصت درصدی برای حداقل بگیران سخن میگفتن . امروز حقوق خرداد را واریز کردم. سی و دو درصد. سال پیش چهارده میلیون وششصد بود وبرای امسال هجده میلیون ودویست پرداخت شد. با این تورم چگونه میتوان زندگی کرد.

@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 تجمع اعتراضی مالباختگان آمیتیس مقابل دادسرای ناحیه ۳۱ تهران

دیروز ( ۳۱ خرداد ۱۴۰۵) جمعی از مالباختگان پرونده «آمیتیس» مقابل دادسرای ناحیه ۳۱ تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.
معترضان می‌گویند با وجود گذشت زمان، پرونده مرتبط با این مجموعه همچنان بدون نتیجه و بلاتکلیف باقی مانده و هیچ اقدام مؤثر و بازدارنده‌ای برای تعیین تکلیف سرمایه‌های از دست‌رفته انجام نشده است

در شهرهای مختلف، مشابه این پرونده‌های جدید به‌وجود آمده است. چرا راه به جایی نمی‌برد؟ پاسخ این است که «چاقو دسته خود را نمی‌بُرد». اسامی برخی نهادهای حکومتی در بنرها دیده می‌شود چون که خودشان یا شریک هستند یا همدست.

میلیون‌ها نفر در سراسر ایران گرفتار این افراد شده‌اند، اما دریغ از یک گام کوچک برای حل مشکل؛ فقط وعده‌ها تکرار می‌شود: از این هفته به آن هفته، از این ماه به آن ماه.

حتی برخی از غارتگران آزادانه در جامعه تردد می‌کنند و کسی به آن‌ها کاری ندارد.

@Eterazebazar
🔴 قطعی طولانی آب در شهریار؛ ۲۶ ساعت بی‌آبی و اعتراض شدید مردم

قطعی آب در شهرستان شهریار از صبح دیروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
بر اساس گزارش‌های مردمی، در برخی محلات این شهرستان نزدیک به ۲۶ ساعت است که آب شرب قطع شده و زندگی روزمره ساکنان به‌طور جدی مختل شده است.
قطعی‌های طولانی‌مدت آب در برخی مناطق به یک مشکل تکراری تبدیل شده و در بسیاری موارد، تنها پس از اعتراض مورد توجه قرار می‌گیرد.


@Eterazebazar
🔴 اعتراض مردم گرمسار به بحران بی‌آبی؛ شعارها روی خودروها نشست

در حالی که بحران بی‌آبی در گرمسار هر روز شدیدتر می‌شود، شهروندان خشمگین در اقدامی اعتراضی، شعارهای خود را روی خودروهایشان نوشتند؛ اعتراضی که نشان می‌دهد صبر مردم در حال پایان است.
«گرمسار تشنه است»، «فریادرسی نیست» و «آب می‌خواهیم، نه وعده» از جمله شعارهایی است که امروز در سطح شهر دیده شد.


«گرمسار تشنه است و صدای اعتراض مردم بلندتر از همیشه؛ آیا کسی قرار است پاسخگو باشد؟»

@Eterazebazar
مگر ممکن قانون ندارد؟! مگر مملکت مسول یا دستگاه نظارتی ندارد یا دارد و همه خود را به بی خیالی زده اند الان نزدیک دو هفته هست که بانک‌ها به بهانه مشکل سیستم اجازه هیچگونه عملیات بانکی را به مشتریان خود نمی دهند ومردم ناچارند جهت انجام امورات بانکی خود از طریق عابر بانک روزانه تا سقف صدو پنجاه میلیون تومان آنهم در هر نوبت پانزده میلیون کارت به کارت کنندکه با هر کارت به کارت سه هزار هشتصد تومان کار مزد کسر می‌کنند که شما حساب کنید روزانه چه رقمی بابت کارمزد از حساب مردم غصب می‌کنند آیا رفع نقص یک سیستم نیاز به این مدت وقت می‌خواهد یا. هدف ناراضی کردن مردم کسب درآمد از راه کار مزد هست!

@Eterazebazar
صدای اعتراض پرسنل مرکز بهداشت اسلام‌آباد غرب
اول تیرماه ۱۴۰۵
پرسنل مرکز بهداشت اسلام‌آباد غرب امروز در اعتراض به وضعیت نامناسب حقوق، مزایا و مشکلات روزافزون معیشتی، دست به تجمع اعتراضی زدند

کارکنانی که سال‌ها در خط مقدم خدمت به سلامت مردم ایستاده‌اند، اکنون خود با فشارهای سنگین اقتصادی، تأخیرها و نابرابری‌های پرداختی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. افزایش سرسام‌آور هزینه‌های زندگی، کاهش قدرت خرید و بی‌توجهی به مطالبات، شرایط را به نقطه‌ای رسانده که ادامه این وضعیت دیگر قابل تحمل نیست.

چگونه می‌توان از مدافعان سلامت انتظار خدمت بی‌وقفه داشت، در حالی که دغدغه تأمین ابتدایی‌ترین نیازهای زندگی خانواده‌هایشان هر روز سنگین‌تر می‌شود؟

@Eterazebazar
🔴 زنگ خطر معیشت در اسلام‌آباد غرب؛ کارکنان شهرداری و شبکه بهداشت چشم‌انتظار حقوق و مطالبات خود

بر اساس گزارش‌های دریافتی، کارکنان یکی از شرکت‌های وابسته به شهرداری اسلام‌آباد غرب با دو ماه حقوق معوقه مواجه هستند و در آستانه ورود به سومین ماه عدم دریافت حقوق قرار دارند؛ موضوعی که مشکلات معیشتی جدی برای این کارکنان و خانواده‌های آنان ایجاد کرده است.
در همین حال، برخی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز نسبت به وضعیت معیشتی، تأخیر در پرداخت مطالبات و مشکلات اقتصادی خود اعتراضاتی را به مدیریت این مجموعه مطرح کرده و خواستار رسیدگی فوری به خواسته‌های قانونی خود شده‌اند.
در شرایطی که هزینه‌های زندگی روزبه‌روز افزایش می‌یابد، تأخیرهای طولانی در پرداخت حقوق و مطالبات کارکنان، فشار مضاعفی را بر اقشار حقوق‌بگیر وارد کرده است.

@Eterazebazar