This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 روایتی از بازار تهران
تعطیلیهای چندروزه همیشه اثر خودش را روی بازار میگذارد.
بازار تهران تا روز یکشنبه تعطیل است و همین باعث شده رفتوآمدها به حداقل برسد و بازار خلوتتر از همیشه به نظر برسد.
بسیاری از کسبه نیز فعالیت خود را متوقف کردهاند.
تا روز یکشنبه بخش عمده بازار تهران تعطیل خواهد بود و در حال حاضر فقط سرای ملی و پارسیان فعال هستند.
@Eterazebazar
تعطیلیهای چندروزه همیشه اثر خودش را روی بازار میگذارد.
بازار تهران تا روز یکشنبه تعطیل است و همین باعث شده رفتوآمدها به حداقل برسد و بازار خلوتتر از همیشه به نظر برسد.
بسیاری از کسبه نیز فعالیت خود را متوقف کردهاند.
تا روز یکشنبه بخش عمده بازار تهران تعطیل خواهد بود و در حال حاضر فقط سرای ملی و پارسیان فعال هستند.
@Eterazebazar
#ارسالی
من یک بازنشسته هستم:
خاک بر سر سازمان تضییع اجتماعی و کانون عالی مفتخور و بی خاصیت!
این چه وضعیتی ست که هر ماه بازنشستگان منتظر چندر غاز حقوق با دل نگرانی باشن، هر ماه با "الفبابازی" چند میلیون خانواده بازنشستگان را به حقارت و مسخره گرفته اند؟
حقوق ما صدقه نیست، حق ماست!
«ممکن است حقوق بخشی از بازنشستگان فردا واریز شود!»
این جمله برای میلیونها بازنشسته دیگر خبر نیست؛ نماد بیاحترامی و بلاتکلیفی مزمنی است که هر ماه تکرار میشود.
بازنشستگان میپرسند: تا کی قرار است با اعصاب و زندگی چند میلیون نفر بازی شود؟ مگر حقوق بازنشستگی صدقه است که هر ماه با اما و اگر، شایعه و گمانهزنی همراه باشد؟
در کشوری که از ثروت و منابع سخن گفته میشود، چرا بازنشستهای که دهها سال حق بیمه پرداخت کرده، باید آخر هر ماه چشمانتظار خبری باشد که آیا حقوقش واریز میشود یا نه؟
بازنشستگان نه رانت میخواهند، نه امتیاز ویژه؛ آنها فقط حق خود را مطالبه میکنند. اما ظاهراً در سازمان تأمین اجتماعی، پرداخت بهموقع حقوق بازنشستگان به آخرین اولویت تبدیل شده است.
اگر حقوق مدیران، اعضای هیئتمدیره و مسئولان با یک روز تأخیر مواجه نمیشود، چرا نوبت به بازنشستگان که میرسد، هر ماه باید شاهد این آشفتگی و سردرگمی باشند؟
بازنشستگان از وعدههای تکراری، اطلاعیههای مبهم و بیپاسخ ماندن مطالباتشان به ستوه آمدهاند.
ما عمرمان را دادیم تا امروز با عزت زندگی کنیم، نه اینکه در سالهای پایانی عمر برای دریافت حق مسلم خود تحقیر شویم.
@Eterazebazar
من یک بازنشسته هستم:
خاک بر سر سازمان تضییع اجتماعی و کانون عالی مفتخور و بی خاصیت!
این چه وضعیتی ست که هر ماه بازنشستگان منتظر چندر غاز حقوق با دل نگرانی باشن، هر ماه با "الفبابازی" چند میلیون خانواده بازنشستگان را به حقارت و مسخره گرفته اند؟
حقوق ما صدقه نیست، حق ماست!
«ممکن است حقوق بخشی از بازنشستگان فردا واریز شود!»
این جمله برای میلیونها بازنشسته دیگر خبر نیست؛ نماد بیاحترامی و بلاتکلیفی مزمنی است که هر ماه تکرار میشود.
بازنشستگان میپرسند: تا کی قرار است با اعصاب و زندگی چند میلیون نفر بازی شود؟ مگر حقوق بازنشستگی صدقه است که هر ماه با اما و اگر، شایعه و گمانهزنی همراه باشد؟
در کشوری که از ثروت و منابع سخن گفته میشود، چرا بازنشستهای که دهها سال حق بیمه پرداخت کرده، باید آخر هر ماه چشمانتظار خبری باشد که آیا حقوقش واریز میشود یا نه؟
بازنشستگان نه رانت میخواهند، نه امتیاز ویژه؛ آنها فقط حق خود را مطالبه میکنند. اما ظاهراً در سازمان تأمین اجتماعی، پرداخت بهموقع حقوق بازنشستگان به آخرین اولویت تبدیل شده است.
اگر حقوق مدیران، اعضای هیئتمدیره و مسئولان با یک روز تأخیر مواجه نمیشود، چرا نوبت به بازنشستگان که میرسد، هر ماه باید شاهد این آشفتگی و سردرگمی باشند؟
بازنشستگان از وعدههای تکراری، اطلاعیههای مبهم و بیپاسخ ماندن مطالباتشان به ستوه آمدهاند.
ما عمرمان را دادیم تا امروز با عزت زندگی کنیم، نه اینکه در سالهای پایانی عمر برای دریافت حق مسلم خود تحقیر شویم.
@Eterazebazar
اختلال گسترده در خدمات بانکهای ملی، تجارت و صادرات!
در حالی که نزدیک به ۱۰ روز از بروز اختلالهای شدید در خدمات برخی بانکهای بزرگ از جمله بانک ملی، بانک تجارت و بانک صادرات میگذرد، گزارشها حاکی از آن است که بخش قابل توجهی از خدمات این بانکها همچنان با مشکل مواجه است.
بر اساس مشاهدات و گزارشهای مردمی، در این مدت بسیاری از خدمات بانکی نه بهصورت الکترونیکی و نه حتی در برخی موارد به شکل حضوری بهدرستی در دسترس نیست و همین موضوع مشکلات جدی برای مشتریان ایجاد کرده است.
این اختلالها در موارد متعددی باعث بروز خسارتهای مالی و اختلال در امور روزمره و کاری آنها شده، اما تاکنون توضیح شفافی از سوی بانکها ارائه نشده است.
@Eterazebazar
در حالی که نزدیک به ۱۰ روز از بروز اختلالهای شدید در خدمات برخی بانکهای بزرگ از جمله بانک ملی، بانک تجارت و بانک صادرات میگذرد، گزارشها حاکی از آن است که بخش قابل توجهی از خدمات این بانکها همچنان با مشکل مواجه است.
بر اساس مشاهدات و گزارشهای مردمی، در این مدت بسیاری از خدمات بانکی نه بهصورت الکترونیکی و نه حتی در برخی موارد به شکل حضوری بهدرستی در دسترس نیست و همین موضوع مشکلات جدی برای مشتریان ایجاد کرده است.
این اختلالها در موارد متعددی باعث بروز خسارتهای مالی و اختلال در امور روزمره و کاری آنها شده، اما تاکنون توضیح شفافی از سوی بانکها ارائه نشده است.
@Eterazebazar
ما باز نشستگان تامین اجتماعی درد خود را به که بگوییم . ماهها از افزایش شصت درصدی برای حداقل بگیران سخن میگفتن . امروز حقوق خرداد را واریز کردم. سی و دو درصد. سال پیش چهارده میلیون وششصد بود وبرای امسال هجده میلیون ودویست پرداخت شد. با این تورم چگونه میتوان زندگی کرد.
@Eterazebazar
@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 تجمع اعتراضی مالباختگان آمیتیس مقابل دادسرای ناحیه ۳۱ تهران
دیروز ( ۳۱ خرداد ۱۴۰۵) جمعی از مالباختگان پرونده «آمیتیس» مقابل دادسرای ناحیه ۳۱ تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.
معترضان میگویند با وجود گذشت زمان، پرونده مرتبط با این مجموعه همچنان بدون نتیجه و بلاتکلیف باقی مانده و هیچ اقدام مؤثر و بازدارندهای برای تعیین تکلیف سرمایههای از دسترفته انجام نشده است
در شهرهای مختلف، مشابه این پروندههای جدید بهوجود آمده است. چرا راه به جایی نمیبرد؟ پاسخ این است که «چاقو دسته خود را نمیبُرد». اسامی برخی نهادهای حکومتی در بنرها دیده میشود چون که خودشان یا شریک هستند یا همدست.
میلیونها نفر در سراسر ایران گرفتار این افراد شدهاند، اما دریغ از یک گام کوچک برای حل مشکل؛ فقط وعدهها تکرار میشود: از این هفته به آن هفته، از این ماه به آن ماه.
حتی برخی از غارتگران آزادانه در جامعه تردد میکنند و کسی به آنها کاری ندارد.
@Eterazebazar
دیروز ( ۳۱ خرداد ۱۴۰۵) جمعی از مالباختگان پرونده «آمیتیس» مقابل دادسرای ناحیه ۳۱ تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.
معترضان میگویند با وجود گذشت زمان، پرونده مرتبط با این مجموعه همچنان بدون نتیجه و بلاتکلیف باقی مانده و هیچ اقدام مؤثر و بازدارندهای برای تعیین تکلیف سرمایههای از دسترفته انجام نشده است
در شهرهای مختلف، مشابه این پروندههای جدید بهوجود آمده است. چرا راه به جایی نمیبرد؟ پاسخ این است که «چاقو دسته خود را نمیبُرد». اسامی برخی نهادهای حکومتی در بنرها دیده میشود چون که خودشان یا شریک هستند یا همدست.
میلیونها نفر در سراسر ایران گرفتار این افراد شدهاند، اما دریغ از یک گام کوچک برای حل مشکل؛ فقط وعدهها تکرار میشود: از این هفته به آن هفته، از این ماه به آن ماه.
حتی برخی از غارتگران آزادانه در جامعه تردد میکنند و کسی به آنها کاری ندارد.
@Eterazebazar
🔴 قطعی طولانی آب در شهریار؛ ۲۶ ساعت بیآبی و اعتراض شدید مردم
قطعی آب در شهرستان شهریار از صبح دیروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
بر اساس گزارشهای مردمی، در برخی محلات این شهرستان نزدیک به ۲۶ ساعت است که آب شرب قطع شده و زندگی روزمره ساکنان بهطور جدی مختل شده است.
قطعیهای طولانیمدت آب در برخی مناطق به یک مشکل تکراری تبدیل شده و در بسیاری موارد، تنها پس از اعتراض مورد توجه قرار میگیرد.
@Eterazebazar
قطعی آب در شهرستان شهریار از صبح دیروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
بر اساس گزارشهای مردمی، در برخی محلات این شهرستان نزدیک به ۲۶ ساعت است که آب شرب قطع شده و زندگی روزمره ساکنان بهطور جدی مختل شده است.
قطعیهای طولانیمدت آب در برخی مناطق به یک مشکل تکراری تبدیل شده و در بسیاری موارد، تنها پس از اعتراض مورد توجه قرار میگیرد.
@Eterazebazar
🔴 اعتراض مردم گرمسار به بحران بیآبی؛ شعارها روی خودروها نشست
در حالی که بحران بیآبی در گرمسار هر روز شدیدتر میشود، شهروندان خشمگین در اقدامی اعتراضی، شعارهای خود را روی خودروهایشان نوشتند؛ اعتراضی که نشان میدهد صبر مردم در حال پایان است.
«گرمسار تشنه است»، «فریادرسی نیست» و «آب میخواهیم، نه وعده» از جمله شعارهایی است که امروز در سطح شهر دیده شد.
«گرمسار تشنه است و صدای اعتراض مردم بلندتر از همیشه؛ آیا کسی قرار است پاسخگو باشد؟»
@Eterazebazar
در حالی که بحران بیآبی در گرمسار هر روز شدیدتر میشود، شهروندان خشمگین در اقدامی اعتراضی، شعارهای خود را روی خودروهایشان نوشتند؛ اعتراضی که نشان میدهد صبر مردم در حال پایان است.
«گرمسار تشنه است»، «فریادرسی نیست» و «آب میخواهیم، نه وعده» از جمله شعارهایی است که امروز در سطح شهر دیده شد.
«گرمسار تشنه است و صدای اعتراض مردم بلندتر از همیشه؛ آیا کسی قرار است پاسخگو باشد؟»
@Eterazebazar
مگر ممکن قانون ندارد؟! مگر مملکت مسول یا دستگاه نظارتی ندارد یا دارد و همه خود را به بی خیالی زده اند الان نزدیک دو هفته هست که بانکها به بهانه مشکل سیستم اجازه هیچگونه عملیات بانکی را به مشتریان خود نمی دهند ومردم ناچارند جهت انجام امورات بانکی خود از طریق عابر بانک روزانه تا سقف صدو پنجاه میلیون تومان آنهم در هر نوبت پانزده میلیون کارت به کارت کنندکه با هر کارت به کارت سه هزار هشتصد تومان کار مزد کسر میکنند که شما حساب کنید روزانه چه رقمی بابت کارمزد از حساب مردم غصب میکنند آیا رفع نقص یک سیستم نیاز به این مدت وقت میخواهد یا. هدف ناراضی کردن مردم کسب درآمد از راه کار مزد هست!
@Eterazebazar
@Eterazebazar
صدای اعتراض پرسنل مرکز بهداشت اسلامآباد غرب
اول تیرماه ۱۴۰۵
پرسنل مرکز بهداشت اسلامآباد غرب امروز در اعتراض به وضعیت نامناسب حقوق، مزایا و مشکلات روزافزون معیشتی، دست به تجمع اعتراضی زدند
کارکنانی که سالها در خط مقدم خدمت به سلامت مردم ایستادهاند، اکنون خود با فشارهای سنگین اقتصادی، تأخیرها و نابرابریهای پرداختی دستوپنجه نرم میکنند. افزایش سرسامآور هزینههای زندگی، کاهش قدرت خرید و بیتوجهی به مطالبات، شرایط را به نقطهای رسانده که ادامه این وضعیت دیگر قابل تحمل نیست.
چگونه میتوان از مدافعان سلامت انتظار خدمت بیوقفه داشت، در حالی که دغدغه تأمین ابتداییترین نیازهای زندگی خانوادههایشان هر روز سنگینتر میشود؟
@Eterazebazar
اول تیرماه ۱۴۰۵
پرسنل مرکز بهداشت اسلامآباد غرب امروز در اعتراض به وضعیت نامناسب حقوق، مزایا و مشکلات روزافزون معیشتی، دست به تجمع اعتراضی زدند
کارکنانی که سالها در خط مقدم خدمت به سلامت مردم ایستادهاند، اکنون خود با فشارهای سنگین اقتصادی، تأخیرها و نابرابریهای پرداختی دستوپنجه نرم میکنند. افزایش سرسامآور هزینههای زندگی، کاهش قدرت خرید و بیتوجهی به مطالبات، شرایط را به نقطهای رسانده که ادامه این وضعیت دیگر قابل تحمل نیست.
چگونه میتوان از مدافعان سلامت انتظار خدمت بیوقفه داشت، در حالی که دغدغه تأمین ابتداییترین نیازهای زندگی خانوادههایشان هر روز سنگینتر میشود؟
@Eterazebazar
🔴 زنگ خطر معیشت در اسلامآباد غرب؛ کارکنان شهرداری و شبکه بهداشت چشمانتظار حقوق و مطالبات خود
بر اساس گزارشهای دریافتی، کارکنان یکی از شرکتهای وابسته به شهرداری اسلامآباد غرب با دو ماه حقوق معوقه مواجه هستند و در آستانه ورود به سومین ماه عدم دریافت حقوق قرار دارند؛ موضوعی که مشکلات معیشتی جدی برای این کارکنان و خانوادههای آنان ایجاد کرده است.
در همین حال، برخی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز نسبت به وضعیت معیشتی، تأخیر در پرداخت مطالبات و مشکلات اقتصادی خود اعتراضاتی را به مدیریت این مجموعه مطرح کرده و خواستار رسیدگی فوری به خواستههای قانونی خود شدهاند.
در شرایطی که هزینههای زندگی روزبهروز افزایش مییابد، تأخیرهای طولانی در پرداخت حقوق و مطالبات کارکنان، فشار مضاعفی را بر اقشار حقوقبگیر وارد کرده است.
@Eterazebazar
بر اساس گزارشهای دریافتی، کارکنان یکی از شرکتهای وابسته به شهرداری اسلامآباد غرب با دو ماه حقوق معوقه مواجه هستند و در آستانه ورود به سومین ماه عدم دریافت حقوق قرار دارند؛ موضوعی که مشکلات معیشتی جدی برای این کارکنان و خانوادههای آنان ایجاد کرده است.
در همین حال، برخی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز نسبت به وضعیت معیشتی، تأخیر در پرداخت مطالبات و مشکلات اقتصادی خود اعتراضاتی را به مدیریت این مجموعه مطرح کرده و خواستار رسیدگی فوری به خواستههای قانونی خود شدهاند.
در شرایطی که هزینههای زندگی روزبهروز افزایش مییابد، تأخیرهای طولانی در پرداخت حقوق و مطالبات کارکنان، فشار مضاعفی را بر اقشار حقوقبگیر وارد کرده است.
@Eterazebazar
#ارسالی
دهکبندی یا بیعدالتی؟
اگر قرار است دهکبندی بر اساس عدالت باشد، پس چگونه درآمد همسر و فرزندان را ملاک توان مالی خانوار قرار میدهید؟ مگر در احکام شرعی و قوانین، درآمد زن متعلق به خود او نیست؟ مگر درآمد فرزند الزاماً در اختیار سرپرست خانوار قرار دارد؟ پس بر چه مبنایی این درآمدها به حساب خانواده نوشته میشود و موجب حذف افراد از یارانه و کالابرگ میگردد؟
از سوی دیگر، تراکنشهای بانکی را معیار توان مالی قرار دادهاید؛ در حالی که امروز تقریباً تمام پرداختها از طریق سیستم بانکی انجام میشود. قبضها، خریدها، انتقال وجه و بسیاری از امور روزمره مردم ناچاراً از مسیر بانکها میگذرد. آیا صرف تعداد یا حجم تراکنش، نشانه ثروتمند بودن است؟
درباره خودرو نیز همین بیعدالتی وجود دارد. آیا خودرویی با عمر بیش از ۲۰ یا ۳۰ سال که هر روز هزینه تعمیر و نگهداری آن بیشتر میشود، نشانه رفاه و دارایی است؟
داشتن یک واحد مسکونی نیز بهعنوان شاخص برخورداری در نظر گرفته میشود؛ در حالی که داشتن سرپناه، حق طبیعی و قانونی هر شهروند است، نه نشانه سرمایهداری و ثروتمندی.
مشکل اصلی اینجاست که بسیاری از افراد با درآمدهای بالا و داراییهای قابل توجه، به دلیل ضعف سامانههای اطلاعاتی همچنان در دهکهای پایین قرار دارند و از یارانه و کالابرگ استفاده میکنند؛ در مقابل، کارگران، بازنشستگان و کارمندان با درآمد محدود از فهرست حمایتها حذف میشوند.
اما حرف اصلی
واقعا که همه رو مسخره کردند زمان رئیسی هم بدون کارشناسی اون به اصطلاح جراحی اقتصادی رو انجام دادن نتیجه ش رو هم همه دیدیم حالا نوبت دولت پزشکیان شده که دوباره داره طرح های مسخره اجرا میشه بعدم مثل خر توش گیر میکنن این وسط هم فقط مردم چوبش رو میخورن
@Eterazebazar
دهکبندی یا بیعدالتی؟
اگر قرار است دهکبندی بر اساس عدالت باشد، پس چگونه درآمد همسر و فرزندان را ملاک توان مالی خانوار قرار میدهید؟ مگر در احکام شرعی و قوانین، درآمد زن متعلق به خود او نیست؟ مگر درآمد فرزند الزاماً در اختیار سرپرست خانوار قرار دارد؟ پس بر چه مبنایی این درآمدها به حساب خانواده نوشته میشود و موجب حذف افراد از یارانه و کالابرگ میگردد؟
از سوی دیگر، تراکنشهای بانکی را معیار توان مالی قرار دادهاید؛ در حالی که امروز تقریباً تمام پرداختها از طریق سیستم بانکی انجام میشود. قبضها، خریدها، انتقال وجه و بسیاری از امور روزمره مردم ناچاراً از مسیر بانکها میگذرد. آیا صرف تعداد یا حجم تراکنش، نشانه ثروتمند بودن است؟
درباره خودرو نیز همین بیعدالتی وجود دارد. آیا خودرویی با عمر بیش از ۲۰ یا ۳۰ سال که هر روز هزینه تعمیر و نگهداری آن بیشتر میشود، نشانه رفاه و دارایی است؟
داشتن یک واحد مسکونی نیز بهعنوان شاخص برخورداری در نظر گرفته میشود؛ در حالی که داشتن سرپناه، حق طبیعی و قانونی هر شهروند است، نه نشانه سرمایهداری و ثروتمندی.
مشکل اصلی اینجاست که بسیاری از افراد با درآمدهای بالا و داراییهای قابل توجه، به دلیل ضعف سامانههای اطلاعاتی همچنان در دهکهای پایین قرار دارند و از یارانه و کالابرگ استفاده میکنند؛ در مقابل، کارگران، بازنشستگان و کارمندان با درآمد محدود از فهرست حمایتها حذف میشوند.
اما حرف اصلی
واقعا که همه رو مسخره کردند زمان رئیسی هم بدون کارشناسی اون به اصطلاح جراحی اقتصادی رو انجام دادن نتیجه ش رو هم همه دیدیم حالا نوبت دولت پزشکیان شده که دوباره داره طرح های مسخره اجرا میشه بعدم مثل خر توش گیر میکنن این وسط هم فقط مردم چوبش رو میخورن
@Eterazebazar
اقساط کوتاهمدت، سودهای بلند؛ واقعیت بازار موبایل چیست؟
فروش اقساطی موبایل این روزها به یکی از پرتقاضاترین روشهای خرید در بازار تبدیل شده است؛ اما آنچه بیش از همه جلب توجه میکند، سودهای بالایی است که برخی فروشندگان برای اقساط کوتاهمدت از مشتریان دریافت میکنند.
بررسیها نشان میدهد تعدادی از فروشگاههای موبایل، گوشی تلفن همراه را تنها با دریافت چک صیادی و پیشپرداخت حداقل ۳۰ درصدی بهصورت اقساطی عرضه میکنند. مدت بازپرداخت نیز معمولاً بین ۳ تا ۶ ماه است، اما سودی که از مشتری دریافت میشود، در برخی موارد به ۵ تا ۸ درصد در ماه و حتی بیشتر میرسد.
بیشتر فروشندگان برای تضمین پرداخت اقساط، یک یا چند فقره چک از خریدار دریافت میکنند. در حالی که برخی فروشگاههای اینترنتی امکان خرید اقساطی تا ۲۴ ماه را فراهم کردهاند، بسیاری از فروشندگان بازار، حداکثر اقساط سه تا ششماهه ارائه میدهند و بخش قابل توجهی از مبلغ کالا را نیز بهصورت نقدی دریافت میکنند.
یکی از فروشندگان موبایل میگوید: «بین یکسوم تا نصف قیمت گوشی باید نقدی پرداخت شود و باقی مبلغ حداکثر طی سه ماه تسویه میشود. اگر مدت اقساط بیشتر باشد، سرمایه کافی برای پاسخگویی به مشتریان نداریم.»
بررسیها نشان میدهد سود فروش اقساطی موبایل در برخی موارد از ۴ درصد در ماه آغاز شده و تا بیش از ۸ درصد نیز افزایش پیدا میکند. به این ترتیب، خریدار برای اقساط کوتاهمدت ناچار به پرداخت مبالغ قابل توجهی بیش از قیمت نقدی کالا خواهد شد.
@Eterazebazar
فروش اقساطی موبایل این روزها به یکی از پرتقاضاترین روشهای خرید در بازار تبدیل شده است؛ اما آنچه بیش از همه جلب توجه میکند، سودهای بالایی است که برخی فروشندگان برای اقساط کوتاهمدت از مشتریان دریافت میکنند.
بررسیها نشان میدهد تعدادی از فروشگاههای موبایل، گوشی تلفن همراه را تنها با دریافت چک صیادی و پیشپرداخت حداقل ۳۰ درصدی بهصورت اقساطی عرضه میکنند. مدت بازپرداخت نیز معمولاً بین ۳ تا ۶ ماه است، اما سودی که از مشتری دریافت میشود، در برخی موارد به ۵ تا ۸ درصد در ماه و حتی بیشتر میرسد.
بیشتر فروشندگان برای تضمین پرداخت اقساط، یک یا چند فقره چک از خریدار دریافت میکنند. در حالی که برخی فروشگاههای اینترنتی امکان خرید اقساطی تا ۲۴ ماه را فراهم کردهاند، بسیاری از فروشندگان بازار، حداکثر اقساط سه تا ششماهه ارائه میدهند و بخش قابل توجهی از مبلغ کالا را نیز بهصورت نقدی دریافت میکنند.
یکی از فروشندگان موبایل میگوید: «بین یکسوم تا نصف قیمت گوشی باید نقدی پرداخت شود و باقی مبلغ حداکثر طی سه ماه تسویه میشود. اگر مدت اقساط بیشتر باشد، سرمایه کافی برای پاسخگویی به مشتریان نداریم.»
بررسیها نشان میدهد سود فروش اقساطی موبایل در برخی موارد از ۴ درصد در ماه آغاز شده و تا بیش از ۸ درصد نیز افزایش پیدا میکند. به این ترتیب، خریدار برای اقساط کوتاهمدت ناچار به پرداخت مبالغ قابل توجهی بیش از قیمت نقدی کالا خواهد شد.
@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اینطوری میخواهید اقتصاد و معیشت مردم رو درست کنید خوشا ب غیرت نداشتتون
دولت به جای مهار گرانی، دارد آخرین دیوار معیشت مردم یعنی نان را هم فرو میریزد.
@Eterazebazar
دولت به جای مهار گرانی، دارد آخرین دیوار معیشت مردم یعنی نان را هم فرو میریزد.
@Eterazebazar
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
#ارسالی
این فیلمی رو در مسیر دانشگاه تهران گرفتم براتون میفرستم.
رژیم تصمیم گرفته در روزهای خاکسپاری خامنه ای دانشگاه رو تعطیل نگه داره چون از حضور و صدای ما میترسه و حق هم دارن که بترسن.
@Eterazebazar
این فیلمی رو در مسیر دانشگاه تهران گرفتم براتون میفرستم.
رژیم تصمیم گرفته در روزهای خاکسپاری خامنه ای دانشگاه رو تعطیل نگه داره چون از حضور و صدای ما میترسه و حق هم دارن که بترسن.
@Eterazebazar