اعتراض مدنی بازار
19.7K subscribers
72.7K photos
47.1K videos
166 files
575 links
ارتباط با مدیران کانال:
@Hossen13320
@mehdi_sarraf
@javaherian59
@hosseinKashani4 ادمین ورزش
کانال: https://t.me/Eterazebazar
این کانال وابسته به هیچ جریان سیاسی نیست،
نه «شاه» و نه «شیخ ، صدای بازاریم»

توئیتر: https://twitter.com/EterazB
Download Telegram
🔴 اعتراض مردم گرمسار به بحران بی‌آبی؛ شعارها روی خودروها نشست

در حالی که بحران بی‌آبی در گرمسار هر روز شدیدتر می‌شود، شهروندان خشمگین در اقدامی اعتراضی، شعارهای خود را روی خودروهایشان نوشتند؛ اعتراضی که نشان می‌دهد صبر مردم در حال پایان است.
«گرمسار تشنه است»، «فریادرسی نیست» و «آب می‌خواهیم، نه وعده» از جمله شعارهایی است که امروز در سطح شهر دیده شد.


«گرمسار تشنه است و صدای اعتراض مردم بلندتر از همیشه؛ آیا کسی قرار است پاسخگو باشد؟»

@Eterazebazar
مگر ممکن قانون ندارد؟! مگر مملکت مسول یا دستگاه نظارتی ندارد یا دارد و همه خود را به بی خیالی زده اند الان نزدیک دو هفته هست که بانک‌ها به بهانه مشکل سیستم اجازه هیچگونه عملیات بانکی را به مشتریان خود نمی دهند ومردم ناچارند جهت انجام امورات بانکی خود از طریق عابر بانک روزانه تا سقف صدو پنجاه میلیون تومان آنهم در هر نوبت پانزده میلیون کارت به کارت کنندکه با هر کارت به کارت سه هزار هشتصد تومان کار مزد کسر می‌کنند که شما حساب کنید روزانه چه رقمی بابت کارمزد از حساب مردم غصب می‌کنند آیا رفع نقص یک سیستم نیاز به این مدت وقت می‌خواهد یا. هدف ناراضی کردن مردم کسب درآمد از راه کار مزد هست!

@Eterazebazar
صدای اعتراض پرسنل مرکز بهداشت اسلام‌آباد غرب
اول تیرماه ۱۴۰۵
پرسنل مرکز بهداشت اسلام‌آباد غرب امروز در اعتراض به وضعیت نامناسب حقوق، مزایا و مشکلات روزافزون معیشتی، دست به تجمع اعتراضی زدند

کارکنانی که سال‌ها در خط مقدم خدمت به سلامت مردم ایستاده‌اند، اکنون خود با فشارهای سنگین اقتصادی، تأخیرها و نابرابری‌های پرداختی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. افزایش سرسام‌آور هزینه‌های زندگی، کاهش قدرت خرید و بی‌توجهی به مطالبات، شرایط را به نقطه‌ای رسانده که ادامه این وضعیت دیگر قابل تحمل نیست.

چگونه می‌توان از مدافعان سلامت انتظار خدمت بی‌وقفه داشت، در حالی که دغدغه تأمین ابتدایی‌ترین نیازهای زندگی خانواده‌هایشان هر روز سنگین‌تر می‌شود؟

@Eterazebazar
🔴 زنگ خطر معیشت در اسلام‌آباد غرب؛ کارکنان شهرداری و شبکه بهداشت چشم‌انتظار حقوق و مطالبات خود

بر اساس گزارش‌های دریافتی، کارکنان یکی از شرکت‌های وابسته به شهرداری اسلام‌آباد غرب با دو ماه حقوق معوقه مواجه هستند و در آستانه ورود به سومین ماه عدم دریافت حقوق قرار دارند؛ موضوعی که مشکلات معیشتی جدی برای این کارکنان و خانواده‌های آنان ایجاد کرده است.
در همین حال، برخی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز نسبت به وضعیت معیشتی، تأخیر در پرداخت مطالبات و مشکلات اقتصادی خود اعتراضاتی را به مدیریت این مجموعه مطرح کرده و خواستار رسیدگی فوری به خواسته‌های قانونی خود شده‌اند.
در شرایطی که هزینه‌های زندگی روزبه‌روز افزایش می‌یابد، تأخیرهای طولانی در پرداخت حقوق و مطالبات کارکنان، فشار مضاعفی را بر اقشار حقوق‌بگیر وارد کرده است.

@Eterazebazar
#ارسالی
دهک‌بندی یا بی‌عدالتی؟

اگر قرار است دهک‌بندی بر اساس عدالت باشد، پس چگونه درآمد همسر و فرزندان را ملاک توان مالی خانوار قرار می‌دهید؟ مگر در احکام شرعی و قوانین، درآمد زن متعلق به خود او نیست؟ مگر درآمد فرزند الزاماً در اختیار سرپرست خانوار قرار دارد؟ پس بر چه مبنایی این درآمدها به حساب خانواده نوشته می‌شود و موجب حذف افراد از یارانه و کالابرگ می‌گردد؟
از سوی دیگر، تراکنش‌های بانکی را معیار توان مالی قرار داده‌اید؛ در حالی که امروز تقریباً تمام پرداخت‌ها از طریق سیستم بانکی انجام می‌شود. قبض‌ها، خریدها، انتقال وجه و بسیاری از امور روزمره مردم ناچاراً از مسیر بانک‌ها می‌گذرد. آیا صرف تعداد یا حجم تراکنش، نشانه ثروتمند بودن است؟
درباره خودرو نیز همین بی‌عدالتی وجود دارد. آیا خودرویی با عمر بیش از ۲۰ یا ۳۰ سال که هر روز هزینه تعمیر و نگهداری آن بیشتر می‌شود، نشانه رفاه و دارایی است؟
داشتن یک واحد مسکونی نیز به‌عنوان شاخص برخورداری در نظر گرفته می‌شود؛ در حالی که داشتن سرپناه، حق طبیعی و قانونی هر شهروند است، نه نشانه سرمایه‌داری و ثروتمندی.
مشکل اصلی اینجاست که بسیاری از افراد با درآمدهای بالا و دارایی‌های قابل توجه، به دلیل ضعف سامانه‌های اطلاعاتی همچنان در دهک‌های پایین قرار دارند و از یارانه و کالابرگ استفاده می‌کنند؛ در مقابل، کارگران، بازنشستگان و کارمندان با درآمد محدود از فهرست حمایت‌ها حذف می‌شوند.
اما حرف اصلی
واقعا که همه رو مسخره کردند زمان رئیسی هم بدون کارشناسی اون به اصطلاح جراحی اقتصادی رو انجام دادن نتیجه ش رو هم همه دیدیم حالا نوبت دولت پزشکیان شده که دوباره داره طرح های مسخره اجرا میشه بعدم مثل خر توش گیر میکنن این وسط هم فقط مردم چوبش رو میخورن

@Eterazebazar
اقساط کوتاه‌مدت، سودهای بلند؛ واقعیت بازار موبایل چیست؟

فروش اقساطی موبایل این روزها به یکی از پرتقاضاترین روش‌های خرید در بازار تبدیل شده است؛ اما آنچه بیش از همه جلب توجه می‌کند، سودهای بالایی است که برخی فروشندگان برای اقساط کوتاه‌مدت از مشتریان دریافت می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تعدادی از فروشگاه‌های موبایل، گوشی تلفن همراه را تنها با دریافت چک صیادی و پیش‌پرداخت حداقل ۳۰ درصدی به‌صورت اقساطی عرضه می‌کنند. مدت بازپرداخت نیز معمولاً بین ۳ تا ۶ ماه است، اما سودی که از مشتری دریافت می‌شود، در برخی موارد به ۵ تا ۸ درصد در ماه و حتی بیشتر می‌رسد.

بیشتر فروشندگان برای تضمین پرداخت اقساط، یک یا چند فقره چک از خریدار دریافت می‌کنند. در حالی که برخی فروشگاه‌های اینترنتی امکان خرید اقساطی تا ۲۴ ماه را فراهم کرده‌اند، بسیاری از فروشندگان بازار، حداکثر اقساط سه تا شش‌ماهه ارائه می‌دهند و بخش قابل توجهی از مبلغ کالا را نیز به‌صورت نقدی دریافت می‌کنند.

یکی از فروشندگان موبایل می‌گوید: «بین یک‌سوم تا نصف قیمت گوشی باید نقدی پرداخت شود و باقی مبلغ حداکثر طی سه ماه تسویه می‌شود. اگر مدت اقساط بیشتر باشد، سرمایه کافی برای پاسخگویی به مشتریان نداریم.»

بررسی‌ها نشان می‌دهد سود فروش اقساطی موبایل در برخی موارد از ۴ درصد در ماه آغاز شده و تا بیش از ۸ درصد نیز افزایش پیدا می‌کند. به این ترتیب، خریدار برای اقساط کوتاه‌مدت ناچار به پرداخت مبالغ قابل توجهی بیش از قیمت نقدی کالا خواهد شد.


@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اینطوری میخواهید اقتصاد و معیشت مردم رو درست کنید خوشا ب غیرت نداشتتون

دولت به جای مهار گرانی، دارد آخرین دیوار معیشت مردم یعنی نان را هم فرو می‌ریزد.
@Eterazebazar
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
#ارسالی
این فیلمی رو در مسیر دانشگاه تهران گرفتم براتون می‌فرستم.
رژیم تصمیم گرفته در روزهای خاکسپاری خامنه ای دانشگاه رو تعطیل نگه داره چون از حضور و صدای ما می‌ترسه و حق هم دارن که بترسن.

@Eterazebazar
پس سهم مردم از درآمدهای نفتی و...چه شد؟

🔥 نان هم گران شد؛ دیگر از سفره مردم چه مانده است؟

گفتند منابع ارزی آزاد شده است. گفتند فروش نفت افزایش یافته است. گفتند درآمدهای کشور بیشتر شده است.

اما مردم هر روز که از خواب بیدار می‌شوند، با یک گرانی جدید روبه‌رو هستند.
حالا خبر افزایش قیمت نان در ۲۴ استان کشور منتشر شده و اعلام شده است که سایر استان‌ها (استانهای باقی مانده شامل خوزستان هرمزگان قم البرز کردستان بوشهر و خراسان جنوبی )نیز به‌زودی مشمول «اصلاح نرخ» خواهند شد.
امروز نوبت نان است؛ همان نانی که آخرین پناه سفره میلیون‌ها خانواده بود. کالایی که سال‌ها نماد حداقل معیشت مردم محسوب می‌شد، حالا آن هم در موج جدید افزایش قیمت‌ها گرفتار شده است.

چرا هر دستاوردی که اعلام می‌شود، چند روز بعد با گرانی یک کالای اساسی از جیب مردم پس گرفته می‌شود؟

از یک سو نانوایان از هزینه‌های سرسام‌آور، مشکلات تأمین مواد اولیه، افزایش هزینه‌های تولید و کاهش حمایت‌ها اعتراض دارند و از سوی دیگر مردم با کوچک‌تر شدن سفره‌هایشان دست و پنجه نرم می‌کنند.

در این میان تنها چیزی که مدام افزایش پیدا می‌کند، قیمت‌هاست.

امروز دیگر بحث کالاهای لوکس و غیرضروری نیست. سخن از نان است؛ نانی که قوت غالب بسیاری از خانواده‌هاست. وقتی قیمت نان افزایش پیدا می‌کند، یعنی فشار اقتصادی به عمیق‌ترین لایه‌های جامعه رسیده است.

مردم خسته‌اند از شنیدن وعده‌ها. خسته‌اند از آمارهای امیدوارکننده‌ای که اثرش را در زندگی خود نمی‌بینند. خسته‌اند

صبر مردم بی‌انتها نیست. وقتی گرانی به نان، یعنی اصلی‌ترین کالای سفره خانوارها می‌رسد، دیگر موضوع تنها یک افزایش قیمت نیست؛ بلکه مسئله‌ای است که مستقیماً با معیشت، آرامش و امید میلیون‌ها خانواده گره خورده است

@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#ارسالی
فیلمی ازالماس شرق مشهد گرفتم رو براتون می‌فرستم. همون‌طور که می‌بینید، بازار کاملاً خالیه نه مشتری هست و نه کسی برای خرید میاد.
رئیس اتاق اصناف مشهد هم که باید نماینده ما باشه، هیچ اقدامی نمی‌کنه و فقط مراقب منافع رژیمه.

@Eterazebazar
تمام بانک ها دولتی بازم غیر فعال شد جریان چیه نمیدونم

@Eterazebazar
🔴 دوباره اختلال بانکی؛ مردم و کسبه تاوان بی‌برنامگی را می‌دهند

از صبح هر مشتری که وارد مغازه می‌شود، یک پاسخ تکراری می‌شنود؛ «کارت بانک تجارت کار نمی‌کند»، «کارت ملی مشکل دارد»، «کارت صادرات تراکنش نمی‌زند».

مردم سرگردان شده‌اند، کسبه کلافه‌اند و معاملات یکی پس از دیگری نیمه‌کاره می‌ماند. در شرایطی که بازار از قبل هم با رکود و کاهش قدرت خرید دست‌وپنجه نرم می‌کرد، اختلال‌های مکرر بانکی ضربه دیگری به کسب‌وکارها وارد کرده است.

بازار کساد بود، حالا همین اندک فروش هم به خاطر از کار افتادن سیستم‌های بانکی از بین می‌رود. مشتری پول نقد ندارد، کارت کار نمی‌کند و معامله‌ای که می‌توانست انجام شود، لغو می‌شود.


@Eterazebazar
#ارسالی

«وای به روزی که بگندد نمک؛ وقتی سیستم از درون اعتراض می‌کند»

هر وقت مردم، بازاریان، کارگران و اقشار مختلف جامعه برای بیان مشکلاتشان به درهای بسته رسیدند، گفته شد مسیر قانونی وجود دارد، صبور باشید و از راه درست پیگیری کنید.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از حدود چهار ماه تعطیلی صحن علنی، برخی نمایندگان مجلس در اعتراض به ادامه این وضعیت، قصد تجمع و حتی تحصن مقابل ساختمان مجلس را دارند؛ در صورتی که درهای مجلس همچنان بسته بماند.

«بودن یا نبودن، تفاوت اثرگذاری ساختارهای تصمیم‌گیری بر زندگی مردم چقدر است وقتی نتیجه برای جامعه تغییری محسوس ایجاد نمی‌کند؟»

وقتی حتی صاحبان کرسی‌های تصمیم‌گیری برای شنیده شدن صدای خود ناچار به اعتراض می‌شوند، یعنی مسئله دیگر فقط افراد یا یک دوره خاص نیست؛ بلکه ساختار زیر سؤال است .یعنی بودن و نبودن ۲۷۰ گاو در اداره‌ی مملکت اثبات شد.

@Eterazebazar
بانک پاسارگاد هم دچار اختلال شده

@Eterazebazar