🔴 جنگ تمام میشود، اما ویرانی برای مردم میماند
در هر جنگی، فرماندهان تصمیم میگیرند، سیاستمداران موضع میگیرند و دولتها مذاکره میکنند؛ اما این مردم عادی هستند که هزینه واقعی جنگ را میپردازند.
گزارشها حاکی است خانوادههایی که در جریان حملات و آسیبهای ناشی از جنگ، خانه و کاشانه خود را از دست داده یا منازلشان غیرقابل سکونت شده بود، پس از ماهها اقامت در هتلها با اخطار تخلیه مواجه شدهاند.
برخی از این خانوادهها میگویند از هفته گذشته سهمیه ناهار و شام آنها قطع شده، کارتهای ورود به اتاقها غیرفعال شده و در نهایت مجبور به ترک محل اسکان شدهاند؛ آن هم در حالی که هنوز خانهای برای بازگشت ندارند و بخشی از کمکها و حمایتهای وعده داده شده را نیز دریافت نکردهاند.
تصور کنید خانهای که سالها برای ساختنش زحمت کشیدهاید، در چند ثانیه آسیب ببیند؛ دیوارها فرو بریزد، سقف ترک بردارد و زندگیتان زیر آوار بلاتکلیفی دفن شود. حالا پس از تحمل آن همه فشار، به شما گفته شود زمان اقامت تمام شده و باید بروید؛ اما کجا؟
🔴 تلخترین حقیقت جنگ همین است؛
موشکها وقتی فرود میآیند، میان مردم عادی و سیاست تفاوتی قائل نمیشوند. این خانوادهها نه تصمیمگیر جنگ بودهاند و نه نقشی در آن داشتهاند، اما امروز باید بار سنگین خسارتهای آن را به دوش بکشند.
مردمی که خانههایشان آسیب دیده، حق دارند پیش از هر چیز از امنیت، سرپناه و حداقلهای زندگی برخوردار باشند. هیچ خانوادهای نباید میان آوار خانه و خیابان، یکی را برای زندگی انتخاب کند.
⚠️ بازندگان واقعی جنگ معمولاً کسانی نیستند که پشت میزهای تصمیمگیری نشستهاند؛ بازندگان واقعی، مردمی هستند که خانه، آرامش، پسانداز و آینده خود را در میان دود، آوار و بیسرپناهی از دست میدهند.
جنگ شاید روی کاغذ تمام شود، اما برای خانوادهای که سقفی بالای سر ندارد، جنگ تازه از همان روز آغاز میشود.
@Eterazebazar
در هر جنگی، فرماندهان تصمیم میگیرند، سیاستمداران موضع میگیرند و دولتها مذاکره میکنند؛ اما این مردم عادی هستند که هزینه واقعی جنگ را میپردازند.
گزارشها حاکی است خانوادههایی که در جریان حملات و آسیبهای ناشی از جنگ، خانه و کاشانه خود را از دست داده یا منازلشان غیرقابل سکونت شده بود، پس از ماهها اقامت در هتلها با اخطار تخلیه مواجه شدهاند.
برخی از این خانوادهها میگویند از هفته گذشته سهمیه ناهار و شام آنها قطع شده، کارتهای ورود به اتاقها غیرفعال شده و در نهایت مجبور به ترک محل اسکان شدهاند؛ آن هم در حالی که هنوز خانهای برای بازگشت ندارند و بخشی از کمکها و حمایتهای وعده داده شده را نیز دریافت نکردهاند.
تصور کنید خانهای که سالها برای ساختنش زحمت کشیدهاید، در چند ثانیه آسیب ببیند؛ دیوارها فرو بریزد، سقف ترک بردارد و زندگیتان زیر آوار بلاتکلیفی دفن شود. حالا پس از تحمل آن همه فشار، به شما گفته شود زمان اقامت تمام شده و باید بروید؛ اما کجا؟
🔴 تلخترین حقیقت جنگ همین است؛
موشکها وقتی فرود میآیند، میان مردم عادی و سیاست تفاوتی قائل نمیشوند. این خانوادهها نه تصمیمگیر جنگ بودهاند و نه نقشی در آن داشتهاند، اما امروز باید بار سنگین خسارتهای آن را به دوش بکشند.
مردمی که خانههایشان آسیب دیده، حق دارند پیش از هر چیز از امنیت، سرپناه و حداقلهای زندگی برخوردار باشند. هیچ خانوادهای نباید میان آوار خانه و خیابان، یکی را برای زندگی انتخاب کند.
⚠️ بازندگان واقعی جنگ معمولاً کسانی نیستند که پشت میزهای تصمیمگیری نشستهاند؛ بازندگان واقعی، مردمی هستند که خانه، آرامش، پسانداز و آینده خود را در میان دود، آوار و بیسرپناهی از دست میدهند.
جنگ شاید روی کاغذ تمام شود، اما برای خانوادهای که سقفی بالای سر ندارد، جنگ تازه از همان روز آغاز میشود.
@Eterazebazar
🔴 مردم برای یک روز تأخیر جریمه میشوند؛ بانکها برای روزها اختلال چه پاسخی دارند؟
وقتی یک شهروند تنها چند روز در پرداخت قسط تأخیر کند، جریمه میشود.
📄 وقتی چکی برگشت بخورد، حسابها محدود میشود، خدمات بانکی قطع میشود و فرد باید پاسخگو باشد.
💳 وقتی اقساط وام عقب بیفتد، اخطارها آغاز میشود و جریمهها روی جریمهها اضافه میشود.
اما حالا که روزها خدمات برخی بانکها با اختلال مواجه شده، تراکنشها انجام نمیشود، کارتها از کار افتادهاند و کسبوکارها با مشکل روبهرو شدهاند!
❓وقتی مردم بدهکار باشند باید پاسخگو باشند؛ اما وقتی بانکها باعث خسارت میشوند، چه کسی پاسخگوست؟
⏳ ساعتهای از دسترفته مردم...
💸 خریدها و انتقال وجههای ناموفق...
🛒 فروشهایی که انجام نشد...
📉 درآمدهایی که از بین رفت...
😔 و استرسی که به میلیونها نفر تحمیل شد...
این خسارتها را چه کسی محاسبه میکند و چه نهادی مسئول جبران آن است؟
بانکها در دریافت کارمزد، اقساط، جرایم دیرکرد و مطالبات خود حتی یک روز هم گذشت نمیکنند؛ اما وقتی نوبت به حقوق مشتریان میرسد، معمولاً همهچیز با یک اطلاعیه و چند جمله توضیح به پایان میرسد.
@Eterazebazar
وقتی یک شهروند تنها چند روز در پرداخت قسط تأخیر کند، جریمه میشود.
📄 وقتی چکی برگشت بخورد، حسابها محدود میشود، خدمات بانکی قطع میشود و فرد باید پاسخگو باشد.
💳 وقتی اقساط وام عقب بیفتد، اخطارها آغاز میشود و جریمهها روی جریمهها اضافه میشود.
اما حالا که روزها خدمات برخی بانکها با اختلال مواجه شده، تراکنشها انجام نمیشود، کارتها از کار افتادهاند و کسبوکارها با مشکل روبهرو شدهاند!
❓وقتی مردم بدهکار باشند باید پاسخگو باشند؛ اما وقتی بانکها باعث خسارت میشوند، چه کسی پاسخگوست؟
⏳ ساعتهای از دسترفته مردم...
💸 خریدها و انتقال وجههای ناموفق...
🛒 فروشهایی که انجام نشد...
📉 درآمدهایی که از بین رفت...
😔 و استرسی که به میلیونها نفر تحمیل شد...
این خسارتها را چه کسی محاسبه میکند و چه نهادی مسئول جبران آن است؟
بانکها در دریافت کارمزد، اقساط، جرایم دیرکرد و مطالبات خود حتی یک روز هم گذشت نمیکنند؛ اما وقتی نوبت به حقوق مشتریان میرسد، معمولاً همهچیز با یک اطلاعیه و چند جمله توضیح به پایان میرسد.
@Eterazebazar
🔴 پول نقد بیاورید! نسخه عجیب برای مردمی که سالهاست با اسکناس خداحافظی کردهاند
در پی اختلالهای گسترده شبکه بانکی، اعلام شده مردم برای پرداخت هزینه سوخت، پول نقد همراه داشته باشند یا از روش کارتبهکارت استفاده کنند.
مردم از کجا پول نقد بیاورند؟
سالهاست که خود بانکها، دولت و شبکه پرداخت کشور مردم را به استفاده از کارت بانکی، پرداخت الکترونیک و حذف پول نقد تشویق کردهاند. امروز کمتر کسی برای خریدهای روزمره خود حجم بالایی از اسکناس حمل میکند.
در اقتصادی که ارزش پول ملی بهشدت کاهش یافته، حمل پول نقد برای بسیاری از پرداختها عملاً غیرممکن یا بسیار دشوار شده است. مردم عادت کردهاند کارت بکشند؛ چون حمل چند میلیون تومان پول نقد نه منطقی است و نه امن.
حالا بعد از سالها تبلیغ بانکداری الکترونیک، مردم در جایگاههای سوخت میشنوند:
«پول نقد بیاورید!»
🔴 این دقیقاً شبیه آن است که ابتدا همه پلها را خراب کنید و بعد به مردم بگویید از رودخانه عبور کنند.
امروز مشکل فقط یک اختلال بانکی نیست؛ مشکل این است که تمام زندگی مردم به شبکهای گره خورده که با هر اختلال، بخشی از اقتصاد کشور را زمینگیر میکند.
اگر قرار بود در نهایت به پول نقد برگردیم، پس این همه هزینه برای توسعه بانکداری الکترونیک، کارتهای بانکی، درگاههای پرداخت و خدمات دیجیتال برای چه بود؟
⚠️ از خرید نان و دارو گرفته تا پرداخت کرایه، خرید کالا و سوخت؛ همه چیز به سیستم بانکی وابسته شده است. وقتی این سیستم از کار میافتد، فقط چند دستگاه کارتخوان خاموش نمیشود؛ بخشی از زندگی عادی مردم مختل میشود.
🔥 طنز تلخ ماجرا اینجاست که در کشوری که سالهاست پول نقد از چرخه زندگی روزمره کنار گذاشته شده، حالا راهکار رسمی برای حل بحران این است:
«لطفاً پول نقد همراه داشته باشید!»
اگر فردا بانکها، کارتخوانها و درگاهها دوباره از کار افتادند، مسئولان هم پول نقد پاسخگویی به خسارتهای مردم را همراه دارند؟
@Eterazebazar
در پی اختلالهای گسترده شبکه بانکی، اعلام شده مردم برای پرداخت هزینه سوخت، پول نقد همراه داشته باشند یا از روش کارتبهکارت استفاده کنند.
مردم از کجا پول نقد بیاورند؟
سالهاست که خود بانکها، دولت و شبکه پرداخت کشور مردم را به استفاده از کارت بانکی، پرداخت الکترونیک و حذف پول نقد تشویق کردهاند. امروز کمتر کسی برای خریدهای روزمره خود حجم بالایی از اسکناس حمل میکند.
در اقتصادی که ارزش پول ملی بهشدت کاهش یافته، حمل پول نقد برای بسیاری از پرداختها عملاً غیرممکن یا بسیار دشوار شده است. مردم عادت کردهاند کارت بکشند؛ چون حمل چند میلیون تومان پول نقد نه منطقی است و نه امن.
حالا بعد از سالها تبلیغ بانکداری الکترونیک، مردم در جایگاههای سوخت میشنوند:
«پول نقد بیاورید!»
🔴 این دقیقاً شبیه آن است که ابتدا همه پلها را خراب کنید و بعد به مردم بگویید از رودخانه عبور کنند.
امروز مشکل فقط یک اختلال بانکی نیست؛ مشکل این است که تمام زندگی مردم به شبکهای گره خورده که با هر اختلال، بخشی از اقتصاد کشور را زمینگیر میکند.
اگر قرار بود در نهایت به پول نقد برگردیم، پس این همه هزینه برای توسعه بانکداری الکترونیک، کارتهای بانکی، درگاههای پرداخت و خدمات دیجیتال برای چه بود؟
⚠️ از خرید نان و دارو گرفته تا پرداخت کرایه، خرید کالا و سوخت؛ همه چیز به سیستم بانکی وابسته شده است. وقتی این سیستم از کار میافتد، فقط چند دستگاه کارتخوان خاموش نمیشود؛ بخشی از زندگی عادی مردم مختل میشود.
🔥 طنز تلخ ماجرا اینجاست که در کشوری که سالهاست پول نقد از چرخه زندگی روزمره کنار گذاشته شده، حالا راهکار رسمی برای حل بحران این است:
«لطفاً پول نقد همراه داشته باشید!»
اگر فردا بانکها، کارتخوانها و درگاهها دوباره از کار افتادند، مسئولان هم پول نقد پاسخگویی به خسارتهای مردم را همراه دارند؟
@Eterazebazar
آقا جریان این بانکها چیست؟ سیستمهای بانک صادرات و ملی قطع هستند و بانکهای ملت و کشاورزی نیز دچار مشکل شدهاند؛ کسی میداند چه اتفاقی افتاده است؟ به خدا قسم کسب و کار ما نابود شده است؛ امروز ۱۱ مشتری داشتم که ۶ نفر آنها کارت بانک ملی و ۵ نفر کارت بانک صادرات داشتند، اما تا ساعت ۵ بعدازظهر هنوز هیچ دشتی نداشتهایم.
یک نفر باید توضیح دهد که پولهای ما کجاست؛ حدود ۱۰ تا ۱۵ روز است که نه پولی به حسابمان میآید و نه امکان برداشت داریم. وقتی به بانک مراجعه میکنیم، مسئولان میگویند همان چیزی را میبینند که ما میبینیم؛ مگر چنین چیزی ممکن است؟
امروز هم که سیستمهای بانک ملت و کشاورزی قطع شده است؛ یک نفر بیاید و توضیح دهد که چه خبر است
@Eterazebazar
یک نفر باید توضیح دهد که پولهای ما کجاست؛ حدود ۱۰ تا ۱۵ روز است که نه پولی به حسابمان میآید و نه امکان برداشت داریم. وقتی به بانک مراجعه میکنیم، مسئولان میگویند همان چیزی را میبینند که ما میبینیم؛ مگر چنین چیزی ممکن است؟
امروز هم که سیستمهای بانک ملت و کشاورزی قطع شده است؛ یک نفر بیاید و توضیح دهد که چه خبر است
@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 امروز بانکها، فردا نوبت چه کسی؟
امروز سهشنبه ۲ تیر ۱۴۰۵، گزارشهای زیادی از اختلال در کارتهای بانک ملی، ملت، تجارت و صادرات منتشر شده است.
نتیجه برای مردم و کسبه یکی است:
❌ تراکنش ناموفق
❌ خریدهای کنسلشده
❌ مشتریان ناراضی
❌ ضرر مستقیم به بازار
جالب اینکه هنگام برداشت اقساط، کارمزدها و بدهیها، سیستمها همیشه فعال هستند؛ اما وقتی نوبت خدماترسانی به مردم میرسد، اختلال پشت اختلال ظاهر میشود.
💸 تا این لحظه تعداد زیادی خرید از دست رفته و کسی هم پاسخگوی خسارت کسبه و مردم نیست.
@Eterazebazar
امروز سهشنبه ۲ تیر ۱۴۰۵، گزارشهای زیادی از اختلال در کارتهای بانک ملی، ملت، تجارت و صادرات منتشر شده است.
نتیجه برای مردم و کسبه یکی است:
❌ تراکنش ناموفق
❌ خریدهای کنسلشده
❌ مشتریان ناراضی
❌ ضرر مستقیم به بازار
جالب اینکه هنگام برداشت اقساط، کارمزدها و بدهیها، سیستمها همیشه فعال هستند؛ اما وقتی نوبت خدماترسانی به مردم میرسد، اختلال پشت اختلال ظاهر میشود.
💸 تا این لحظه تعداد زیادی خرید از دست رفته و کسی هم پاسخگوی خسارت کسبه و مردم نیست.
@Eterazebazar
🔴 تعطیلی پشت تعطیلی؛ بازار نفسش به شماره افتاده
در شرایطی که بازار از قبل هم با رکود، کاهش قدرت خرید و تعطیلیهای پیدرپی دستوپنجه نرم میکرد، حالا اختلالهای بانکی هم اضافه شده و عملاً بخش زیادی از گردش مالی روزانه را قفل کرده است.حالا خبر تعطیلیهای جدید هم از راه رسیده است.
بر این اساس، ۱۳ و ۱۴ تیر در استان تهران و ۱۵ تیر در سراسر کشور تعطیل اعلام شده؛ یعنی در عمل از ۱۱ تیر، بخش قابل توجهی از فعالیتهای اداری و اقتصادی تحت تأثیر تعطیلیهای متوالی قرار میگیرد.
💸 برای حقوقبگیران شاید تعطیلی یک استراحت باشد، اما برای بسیاری از کسبه، مغازهداران و صاحبان مشاغل خرد، تعطیلی یعنی فروش کمتر، درآمد کمتر و فشار بیشتر.
در شرایطی که بازار روزهای سختی را میگذراند، خسارت تعطیلیهای متوالی را چه کسی جبران میکند؟
«بازار کساد بود، تعطیلیهای پشت سر هم هم به آن اضافه شد.»
@Eterazebazar
در شرایطی که بازار از قبل هم با رکود، کاهش قدرت خرید و تعطیلیهای پیدرپی دستوپنجه نرم میکرد، حالا اختلالهای بانکی هم اضافه شده و عملاً بخش زیادی از گردش مالی روزانه را قفل کرده است.حالا خبر تعطیلیهای جدید هم از راه رسیده است.
بر این اساس، ۱۳ و ۱۴ تیر در استان تهران و ۱۵ تیر در سراسر کشور تعطیل اعلام شده؛ یعنی در عمل از ۱۱ تیر، بخش قابل توجهی از فعالیتهای اداری و اقتصادی تحت تأثیر تعطیلیهای متوالی قرار میگیرد.
💸 برای حقوقبگیران شاید تعطیلی یک استراحت باشد، اما برای بسیاری از کسبه، مغازهداران و صاحبان مشاغل خرد، تعطیلی یعنی فروش کمتر، درآمد کمتر و فشار بیشتر.
در شرایطی که بازار روزهای سختی را میگذراند، خسارت تعطیلیهای متوالی را چه کسی جبران میکند؟
«بازار کساد بود، تعطیلیهای پشت سر هم هم به آن اضافه شد.»
@Eterazebazar
🔴 اختلال گسترده در شبکه بانکی کشور؛ خدمات ۸ بانک از کار افتاد
اختلال در سامانههای بانکی کشور ؛ بهطوریکه خدمات الکترونیکی و تراکنشهای بخشی از شبکه بانکی با مشکل جدی مواجه شده است.
بر اساس این گزارشها، در سامانههای حداقل ۸ بانک از جمله پاسارگاد، ملی، ملت، سپه، تجارت، صادرات، توسعه تعاون و رسالت اختلال به وجود آمده است.
💳 این اختلالها شامل از کار افتادن یا اختلال در:
موبایلبانک
اینترنتبانک
برخی درگاههای پرداخت
و انجام تراکنشهای روزمره
گزارش شده است.
خریدها متوقف شده، تراکنشها ناموفق میماند و فعالیت بازار و کسبوکارهای خرد دچار اختلال مستقیم شده است.
در اقتصادی که بخش عمده مبادلات روزانه به خدمات الکترونیک بانکی وابسته است، چنین اختلالهایی فقط یک مشکل فنی نیست؛ بلکه مستقیماً به زندگی روزمره، درآمد کسبه و جریان نقدینگی مردم ضربه میزند.
وقتی شبکه بانکی بهعنوان ستون اصلی پرداخت کشور دچار اختلال میشود، چه نهادی مسئول جبران خسارتهای مستقیم واردشده به مردم و کسبوکارهاست؟
@Eterazebazar
اختلال در سامانههای بانکی کشور ؛ بهطوریکه خدمات الکترونیکی و تراکنشهای بخشی از شبکه بانکی با مشکل جدی مواجه شده است.
بر اساس این گزارشها، در سامانههای حداقل ۸ بانک از جمله پاسارگاد، ملی، ملت، سپه، تجارت، صادرات، توسعه تعاون و رسالت اختلال به وجود آمده است.
💳 این اختلالها شامل از کار افتادن یا اختلال در:
موبایلبانک
اینترنتبانک
برخی درگاههای پرداخت
و انجام تراکنشهای روزمره
گزارش شده است.
خریدها متوقف شده، تراکنشها ناموفق میماند و فعالیت بازار و کسبوکارهای خرد دچار اختلال مستقیم شده است.
در اقتصادی که بخش عمده مبادلات روزانه به خدمات الکترونیک بانکی وابسته است، چنین اختلالهایی فقط یک مشکل فنی نیست؛ بلکه مستقیماً به زندگی روزمره، درآمد کسبه و جریان نقدینگی مردم ضربه میزند.
وقتی شبکه بانکی بهعنوان ستون اصلی پرداخت کشور دچار اختلال میشود، چه نهادی مسئول جبران خسارتهای مستقیم واردشده به مردم و کسبوکارهاست؟
@Eterazebazar
اعتراض مدنی بازار
دامنه اختلالهای بانکی گستردهتر شد؛ هر روز یک بانک جدید به فهرست مشکلات اضافه میشود هنوز مشتریان بانکهای ملی، صادرات، تجارت و سپه از اختلالهای روزهای گذشته خارج نشده بودند که امروز گزارشهایی از بروز مشکل در خدمات بانک کشاورزی، بانک رفاه کارگران پاسارگاد…
بانک رفاه
با سلام وقت به خیر
در خصوص خبر مذکور
خواستیم اطلاع بدیم که حسب پیگیری انجام شده بانک رفاه اختلالی نداره و فعالیت این بانک طبق روال در حال انجام است.
توجه داشته باشید در عملیات کارت به کارت اگه بانک مقصد دارای اختلال باشد این عملیات با خطا مواجه می شود و فعلاً امکانپذیر نیست.
@Eterazebazar
با سلام وقت به خیر
در خصوص خبر مذکور
خواستیم اطلاع بدیم که حسب پیگیری انجام شده بانک رفاه اختلالی نداره و فعالیت این بانک طبق روال در حال انجام است.
توجه داشته باشید در عملیات کارت به کارت اگه بانک مقصد دارای اختلال باشد این عملیات با خطا مواجه می شود و فعلاً امکانپذیر نیست.
@Eterazebazar
🔴 پول هست، اما قابل استفاده نیست؛ خسارت را چه کسی میدهد؟
پول در حساب مردم هست، اما به خاطر اختلالهای بانکی قابل استفاده نیست.
❌ خریدها میخوابد
❌ چکها برگشت میخورند
❌ معاملات لغو میشود
❌ کسبوکارها ضرر میکنند
اما خسارت واقعی روی دوش مردم میماند.
وقتی سیستم بانکی باعث ضرر مستقیم به مشتری میشود، چه کسی پاسخگوست و چه کسی این خسارت را جبران میکند؟
⚠️ تا وقتی پول در حساب باشد اما قابل استفاده نباشد، این فقط «اختلال» نیست؛ یعنی توقف واقعی زندگی مردم.
@Eterazebazar
پول در حساب مردم هست، اما به خاطر اختلالهای بانکی قابل استفاده نیست.
❌ خریدها میخوابد
❌ چکها برگشت میخورند
❌ معاملات لغو میشود
❌ کسبوکارها ضرر میکنند
اما خسارت واقعی روی دوش مردم میماند.
وقتی سیستم بانکی باعث ضرر مستقیم به مشتری میشود، چه کسی پاسخگوست و چه کسی این خسارت را جبران میکند؟
⚠️ تا وقتی پول در حساب باشد اما قابل استفاده نباشد، این فقط «اختلال» نیست؛ یعنی توقف واقعی زندگی مردم.
@Eterazebazar
🔴 کارت هست، پول هست؛ اما سفر نیست!
مسافرانی که با اعتماد به کارت بانکی سفر کردهاند، امروز با یک واقعیت تلخ روبهرو شدند:
❌ کارتها کار نمیکند
❌ پرداختها انجام نمیشود
❌ و حتی سادهترین خریدها هم متوقف شده است
در شرایطی که پول در حساب هست، اما قابل استفاده نیست، زندگی روزمره عملاً قفل میشود.
آیا خدمترسانی به مردم یعنی اینکه در لحظه نیاز، دسترسی به پول و خدمات از کار بیفتد؟
@Eterazebazar
مسافرانی که با اعتماد به کارت بانکی سفر کردهاند، امروز با یک واقعیت تلخ روبهرو شدند:
❌ کارتها کار نمیکند
❌ پرداختها انجام نمیشود
❌ و حتی سادهترین خریدها هم متوقف شده است
در شرایطی که پول در حساب هست، اما قابل استفاده نیست، زندگی روزمره عملاً قفل میشود.
آیا خدمترسانی به مردم یعنی اینکه در لحظه نیاز، دسترسی به پول و خدمات از کار بیفتد؟
@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 آتشسوزی در «کوهمره سرخی» دوباره شعلهور شد؛ مردم میگویند: کمک کجاست؟
آتشسوزی در ارتفاعات منطقه کوهمره سرخی که از روز گذشته آغاز شده بود، پس از یک مهار موقت در شب، صبح امروز دوباره شعلهور شده است.
بر اساس گزارشهای محلی، تا این لحظه هیچ نیروی کمکی مؤثر یا تجهیزات کافی در محل دیده نشده و نگرانیها درباره گسترش آتش همچنان ادامه دارد.
@Eterazebazar
آتشسوزی در ارتفاعات منطقه کوهمره سرخی که از روز گذشته آغاز شده بود، پس از یک مهار موقت در شب، صبح امروز دوباره شعلهور شده است.
بر اساس گزارشهای محلی، تا این لحظه هیچ نیروی کمکی مؤثر یا تجهیزات کافی در محل دیده نشده و نگرانیها درباره گسترش آتش همچنان ادامه دارد.
@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 پول مال ماست، اما اختیارش دست ما نیست!
این حرف یک کاسب بازار است؛ نه یک تحلیلگر و نه یک سیاستمدار.
اگه این دزدی نیست پس چیه ؟ کی جوابگوهه ؟ یکی نیست جواب بده؟
یعنی خیلی راحت به خودتون شهامت دادین با گردن کلفتی دست بکنین جیب ما ؟
🎥 کلیپ را تا آخر ببینید.
«وقتی پول وارد حساب میشود، هیچ مشکلی وجود ندارد؛ اما وقتی صاحب حساب میخواهد از دارایی خودش استفاده کند، ناگهان اختلال، محدودیت و مشکلات سیستمی شروع میشود.»
@Eterazebazar
این حرف یک کاسب بازار است؛ نه یک تحلیلگر و نه یک سیاستمدار.
اگه این دزدی نیست پس چیه ؟ کی جوابگوهه ؟ یکی نیست جواب بده؟
یعنی خیلی راحت به خودتون شهامت دادین با گردن کلفتی دست بکنین جیب ما ؟
🎥 کلیپ را تا آخر ببینید.
«وقتی پول وارد حساب میشود، هیچ مشکلی وجود ندارد؛ اما وقتی صاحب حساب میخواهد از دارایی خودش استفاده کند، ناگهان اختلال، محدودیت و مشکلات سیستمی شروع میشود.»
@Eterazebazar
اختلال بانکی سراسری؛ میکروفنها را کجا پنهان کردهاند؟»
شبکه بانکی کشور کلا مختل شده ؛ ATM ها کار نمی کنه و هیچ دستگاه پوزی هم وصل نیست کلا الان نه میشه چیزی خرید نه چیزی فروخت مطبهای پزشکان، داروخانهها، فروشگاههای مواد غذایی و مراکز عرضه اقلام سوپرمارکتی به دلیل قطع یا اختلال در پرداختهای بانکی قادر به ارائه خدمات عادی نیستند.
پمپبنزینها قفل شده و خودداری حکومت از توزیع پول نقد، فشار این بحران را بیشتر کرده است.
تو اعتراضات دی ماه و آبان ۹۸ کار صداوسیما این بود که هر شب از ده نفر گزارش تهیه میکرد که چون مردم بانک و ATMهارو آتش زدن پول نرسید بریم دکتر مادر بزرگم مرد چون پمپ بنزین آتش زدن بنزین نداشتیم بچمون رو نتونستیم ببریم بیمارستان مرد !
میکروفنها کجا رفتهاند؟
یک سؤال جدی از خبرگزاریها:
تسنیم و فارس صدا وسیما !
این روزها که بازار زیر فشار گرانی نان، اختلال بانکی، قفل شدن کارتخوانها، و کنسل شدن خرید مردم له شده، چرا روایت زندگی واقعی مردم در خروجیهای خبرتان نیست ؟
اینها درد مردم را ندارد؛ پول میگیرند، قلم میزنند، میکروفن دستشان است اما نه برای مردم، برای هیچ چیز دیگر
@Eterazebazar
شبکه بانکی کشور کلا مختل شده ؛ ATM ها کار نمی کنه و هیچ دستگاه پوزی هم وصل نیست کلا الان نه میشه چیزی خرید نه چیزی فروخت مطبهای پزشکان، داروخانهها، فروشگاههای مواد غذایی و مراکز عرضه اقلام سوپرمارکتی به دلیل قطع یا اختلال در پرداختهای بانکی قادر به ارائه خدمات عادی نیستند.
پمپبنزینها قفل شده و خودداری حکومت از توزیع پول نقد، فشار این بحران را بیشتر کرده است.
تو اعتراضات دی ماه و آبان ۹۸ کار صداوسیما این بود که هر شب از ده نفر گزارش تهیه میکرد که چون مردم بانک و ATMهارو آتش زدن پول نرسید بریم دکتر مادر بزرگم مرد چون پمپ بنزین آتش زدن بنزین نداشتیم بچمون رو نتونستیم ببریم بیمارستان مرد !
میکروفنها کجا رفتهاند؟
یک سؤال جدی از خبرگزاریها:
تسنیم و فارس صدا وسیما !
این روزها که بازار زیر فشار گرانی نان، اختلال بانکی، قفل شدن کارتخوانها، و کنسل شدن خرید مردم له شده، چرا روایت زندگی واقعی مردم در خروجیهای خبرتان نیست ؟
اینها درد مردم را ندارد؛ پول میگیرند، قلم میزنند، میکروفن دستشان است اما نه برای مردم، برای هیچ چیز دیگر
@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی همه چیز از کار میافتد، مسئولیت با کیست؟
هر چی بار فروختیم شد نسیه
لیست بانکهایی که همچنان با اختلال مواجه هستند:
ملت
تجارت
کشاورزی
ملی
صادرات
دی
بلو
کارآفرین
@Eterazebazar
هر چی بار فروختیم شد نسیه
لیست بانکهایی که همچنان با اختلال مواجه هستند:
ملت
تجارت
کشاورزی
ملی
صادرات
دی
بلو
کارآفرین
@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بپا خیزید بپا خیرید
بتی دیگر فرو ریزید
هلا ای شهر خاموشان بپا خیزید
بپا خیزید و کاخ ناخدایان را فرو ریزید
هلا ای شهر خاموشان بپا خیرید
بپا خیزید و کاخ آل سفیان را فرو ریزید
امان از خشم زینب چونکه از حد بگذرد
کجا این قوم ظالم جان سالم می برد
امان از آه مظلومان که از آهی بلا خیزد
اگر دستی فراز آید اگر اشکی فرو ریزد
کسی با چشم عبرت بنگرد
خدا از ظلم ظالم نگذرد
خدا از حرمت خون شهیدان نگذرد
بپا خیزید بپا خیزید
بتی دیگر فرو ریزید
این نوحه در محرم سال ۱۴۰۱ توسط هیئت عاشورا کوی امامزاده جعفر یزد با شعر سید شهاب الدین موسوی و مداحی احمد دشمه در مسجد حظیره اجرا شده است.
@Eterazebazar
بتی دیگر فرو ریزید
هلا ای شهر خاموشان بپا خیزید
بپا خیزید و کاخ ناخدایان را فرو ریزید
هلا ای شهر خاموشان بپا خیرید
بپا خیزید و کاخ آل سفیان را فرو ریزید
امان از خشم زینب چونکه از حد بگذرد
کجا این قوم ظالم جان سالم می برد
امان از آه مظلومان که از آهی بلا خیزد
اگر دستی فراز آید اگر اشکی فرو ریزد
کسی با چشم عبرت بنگرد
خدا از ظلم ظالم نگذرد
خدا از حرمت خون شهیدان نگذرد
بپا خیزید بپا خیزید
بتی دیگر فرو ریزید
این نوحه در محرم سال ۱۴۰۱ توسط هیئت عاشورا کوی امامزاده جعفر یزد با شعر سید شهاب الدین موسوی و مداحی احمد دشمه در مسجد حظیره اجرا شده است.
@Eterazebazar
#ارسالی
دیروز حقوق خدمتم را گرفتم؛ مبلغی که حتی خرج یک هفته زندگی هم نمیشه.
ما سربازها شبها گرسنه میخوابیم و کسی هم صدایمان را نمیشنوه.
امروز آگهیهای استخدام برای حزب الله لبنان را نگاه میکردم و با خودم گفتم:
چطور ممکن است جوانی که برای کشورش خدمت میکنه، اینقدر تحت فشار مالی باشد ولی برای حزب الله اینقدر حقوق میدن؟
واقعاً این وضعیت سزاوار ما نیست. ما هم انسانیم، زندگی داریم، نیاز داریم یکی هست بگه ما سربازا چکار کنیم؟.
@Eterazebazar
دیروز حقوق خدمتم را گرفتم؛ مبلغی که حتی خرج یک هفته زندگی هم نمیشه.
ما سربازها شبها گرسنه میخوابیم و کسی هم صدایمان را نمیشنوه.
امروز آگهیهای استخدام برای حزب الله لبنان را نگاه میکردم و با خودم گفتم:
چطور ممکن است جوانی که برای کشورش خدمت میکنه، اینقدر تحت فشار مالی باشد ولی برای حزب الله اینقدر حقوق میدن؟
واقعاً این وضعیت سزاوار ما نیست. ما هم انسانیم، زندگی داریم، نیاز داریم یکی هست بگه ما سربازا چکار کنیم؟.
@Eterazebazar
🔴 این اسمش کاهش قیمت نیست؛ فقط از شدت گرانی کم شده!
این روزها مدام از «ریزش قیمتها» و «ارزان شدن بازار» حرف میزنند؛ اما مردم بهتر از هر کسی میدانند واقعیت چیست.
وقتی کالایی از ۷۰ به ۱۶۰ میرسد و بعد به ۱۳۰ برمیگردد، ارزان نشده؛ هنوز نزدیک دو برابر قیمت قبلی فروخته میشود.
مرغی که ۲۲۰ هزار تومان بود و تا ۴۰۰ هزار تومان بالا رفت، حالا اگر ۳۵۰ هزار تومان هم باشد، باز هم برای سفره مردم گران است.
خودرویی که ۱.۲ میلیارد تومان بود و به ۲ میلیارد تومان رسید، با قیمت ۱.۶ یا ۱.۷ میلیارد تومان هم هنوز صدها میلیون تومان گرانتر از گذشته است.
🔴 مشکل اینجاست که بعضیها کاهش از اوج گرانی را با ارزانی اشتباه گرفتهاند.
⚠️ وقتی قیمتها چند برابر میشوند، چند قدم عقبنشینی اسمش «ارزان شدن» نیست!
@Eterazebazar
این روزها مدام از «ریزش قیمتها» و «ارزان شدن بازار» حرف میزنند؛ اما مردم بهتر از هر کسی میدانند واقعیت چیست.
وقتی کالایی از ۷۰ به ۱۶۰ میرسد و بعد به ۱۳۰ برمیگردد، ارزان نشده؛ هنوز نزدیک دو برابر قیمت قبلی فروخته میشود.
مرغی که ۲۲۰ هزار تومان بود و تا ۴۰۰ هزار تومان بالا رفت، حالا اگر ۳۵۰ هزار تومان هم باشد، باز هم برای سفره مردم گران است.
خودرویی که ۱.۲ میلیارد تومان بود و به ۲ میلیارد تومان رسید، با قیمت ۱.۶ یا ۱.۷ میلیارد تومان هم هنوز صدها میلیون تومان گرانتر از گذشته است.
🔴 مشکل اینجاست که بعضیها کاهش از اوج گرانی را با ارزانی اشتباه گرفتهاند.
⚠️ وقتی قیمتها چند برابر میشوند، چند قدم عقبنشینی اسمش «ارزان شدن» نیست!
@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 شش روز بیآبی؛ زندگی مردم با تانکر نمیچرخد
ساکنان بومهن میگویند بیش از ۶ روز است که با قطعی آب دستوپنجه نرم میکنند و آبی که با تانکر تأمین میشود، حتی پاسخگوی نیازهای اولیه خانوارها نیست.
🚰 شستوشوی لباس و ظروف، استحمام و تأمین نیازهای روزمره به چالشی جدی تبدیل شده است.
👶 خانوادههای دارای کودک، سالمندان و بیماران بیش از دیگران تحت فشار این وضعیت قرار دارند.
⚠️ آب یک مطالبه لوکس نیست؛ ابتداییترین حق زندگی است.
@Eterazebazar
ساکنان بومهن میگویند بیش از ۶ روز است که با قطعی آب دستوپنجه نرم میکنند و آبی که با تانکر تأمین میشود، حتی پاسخگوی نیازهای اولیه خانوارها نیست.
🚰 شستوشوی لباس و ظروف، استحمام و تأمین نیازهای روزمره به چالشی جدی تبدیل شده است.
👶 خانوادههای دارای کودک، سالمندان و بیماران بیش از دیگران تحت فشار این وضعیت قرار دارند.
⚠️ آب یک مطالبه لوکس نیست؛ ابتداییترین حق زندگی است.
@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خدایا گواهی راه ما از هم جدا ست
خدایا گواهی درد ما بی انتها ست
راه ما سادگی دین ما آزادگی
زیر بار ستم جان و سردادگی رسم خوبان است
قحط ایمان است دین رفته بباد
@Eterazebazar
خدایا گواهی درد ما بی انتها ست
راه ما سادگی دین ما آزادگی
زیر بار ستم جان و سردادگی رسم خوبان است
قحط ایمان است دین رفته بباد
@Eterazebazar