اعتراض مدنی بازار
19.7K subscribers
72.7K photos
47.1K videos
166 files
575 links
ارتباط با مدیران کانال:
@Hossen13320
@mehdi_sarraf
@javaherian59
@hosseinKashani4 ادمین ورزش
کانال: https://t.me/Eterazebazar
این کانال وابسته به هیچ جریان سیاسی نیست،
نه «شاه» و نه «شیخ ، صدای بازاریم»

توئیتر: https://twitter.com/EterazB
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 امروز بانک‌ها، فردا نوبت چه کسی؟
امروز سه‌شنبه ۲ تیر ۱۴۰۵، گزارش‌های زیادی از اختلال در کارت‌های بانک ملی، ملت، تجارت و صادرات منتشر شده است.
نتیجه برای مردم و کسبه یکی است:
تراکنش ناموفق
خریدهای کنسل‌شده
مشتریان ناراضی
ضرر مستقیم به بازار
جالب اینکه هنگام برداشت اقساط، کارمزدها و بدهی‌ها، سیستم‌ها همیشه فعال هستند؛ اما وقتی نوبت خدمات‌رسانی به مردم می‌رسد، اختلال پشت اختلال ظاهر می‌شود.
💸 تا این لحظه تعداد زیادی خرید از دست رفته و کسی هم پاسخگوی خسارت کسبه و مردم نیست.

@Eterazebazar
🔴 تعطیلی پشت تعطیلی؛ بازار نفسش به شماره افتاده

در شرایطی که بازار از قبل هم با رکود، کاهش قدرت خرید و تعطیلی‌های پی‌درپی دست‌وپنجه نرم می‌کرد، حالا اختلال‌های بانکی هم اضافه شده و عملاً بخش زیادی از گردش مالی روزانه را قفل کرده است.حالا خبر تعطیلی‌های جدید هم از راه رسیده است.

بر این اساس، ۱۳ و ۱۴ تیر در استان تهران و ۱۵ تیر در سراسر کشور تعطیل اعلام شده؛ یعنی در عمل از ۱۱ تیر، بخش قابل توجهی از فعالیت‌های اداری و اقتصادی تحت تأثیر تعطیلی‌های متوالی قرار می‌گیرد.
💸 برای حقوق‌بگیران شاید تعطیلی یک استراحت باشد، اما برای بسیاری از کسبه، مغازه‌داران و صاحبان مشاغل خرد، تعطیلی یعنی فروش کمتر، درآمد کمتر و فشار بیشتر.

در شرایطی که بازار روزهای سختی را می‌گذراند، خسارت تعطیلی‌های متوالی را چه کسی جبران می‌کند؟

«بازار کساد بود، تعطیلی‌های پشت سر هم هم به آن اضافه شد.»

@Eterazebazar
🔴 اختلال گسترده در شبکه بانکی کشور؛ خدمات ۸ بانک از کار افتاد
اختلال در سامانه‌های بانکی کشور ؛ به‌طوری‌که خدمات الکترونیکی و تراکنش‌های بخشی از شبکه بانکی با مشکل جدی مواجه شده است.
بر اساس این گزارش‌ها، در سامانه‌های حداقل ۸ بانک از جمله پاسارگاد، ملی، ملت، سپه، تجارت، صادرات، توسعه تعاون و رسالت اختلال به وجود آمده است.
💳 این اختلال‌ها شامل از کار افتادن یا اختلال در:
موبایل‌بانک
اینترنت‌بانک
برخی درگاه‌های پرداخت
و انجام تراکنش‌های روزمره
گزارش شده است.

خریدها متوقف شده، تراکنش‌ها ناموفق می‌ماند و فعالیت بازار و کسب‌وکارهای خرد دچار اختلال مستقیم شده است.
در اقتصادی که بخش عمده مبادلات روزانه به خدمات الکترونیک بانکی وابسته است، چنین اختلال‌هایی فقط یک مشکل فنی نیست؛ بلکه مستقیماً به زندگی روزمره، درآمد کسبه و جریان نقدینگی مردم ضربه می‌زند.

وقتی شبکه بانکی به‌عنوان ستون اصلی پرداخت کشور دچار اختلال می‌شود، چه نهادی مسئول جبران خسارت‌های مستقیم واردشده به مردم و کسب‌وکارهاست؟



@Eterazebazar
اعتراض مدنی بازار
دامنه اختلال‌های بانکی گسترده‌تر شد؛ هر روز یک بانک جدید به فهرست مشکلات اضافه می‌شود هنوز مشتریان بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و سپه از اختلال‌های روزهای گذشته خارج نشده بودند که امروز گزارش‌هایی از بروز مشکل در خدمات بانک کشاورزی، بانک رفاه کارگران پاسارگاد…
بانک رفاه
با سلام وقت به خیر
در خصوص خبر مذکور
خواستیم اطلاع بدیم که حسب پیگیری انجام شده بانک رفاه اختلالی نداره و فعالیت این بانک طبق روال در حال انجام است.
توجه داشته باشید در عملیات کارت به کارت اگه بانک مقصد دارای اختلال باشد این عملیات با خطا مواجه می شود و فعلاً امکانپذیر نیست.

@Eterazebazar
🔴 پول هست، اما قابل استفاده نیست؛ خسارت را چه کسی می‌دهد؟

پول در حساب مردم هست، اما به خاطر اختلال‌های بانکی قابل استفاده نیست.

خریدها می‌خوابد
چک‌ها برگشت می‌خورند
معاملات لغو می‌شود
کسب‌وکارها ضرر می‌کنند

اما خسارت واقعی روی دوش مردم می‌ماند.

وقتی سیستم بانکی باعث ضرر مستقیم به مشتری می‌شود، چه کسی پاسخگوست و چه کسی این خسارت را جبران می‌کند؟

⚠️ تا وقتی پول در حساب باشد اما قابل استفاده نباشد، این فقط «اختلال» نیست؛ یعنی توقف واقعی زندگی مردم.

@Eterazebazar
🔴 کارت هست، پول هست؛ اما سفر نیست!

مسافرانی که با اعتماد به کارت بانکی سفر کرده‌اند، امروز با یک واقعیت تلخ روبه‌رو شدند:

کارت‌ها کار نمی‌کند
پرداخت‌ها انجام نمی‌شود
و حتی ساده‌ترین خریدها هم متوقف شده است

در شرایطی که پول در حساب هست، اما قابل استفاده نیست، زندگی روزمره عملاً قفل می‌شود.


آیا خدمت‌رسانی به مردم یعنی اینکه در لحظه نیاز، دسترسی به پول و خدمات از کار بیفتد؟


@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 آتش‌سوزی در «کوهمره سرخی» دوباره شعله‌ور شد؛ مردم می‌گویند: کمک کجاست؟

آتش‌سوزی در ارتفاعات منطقه کوهمره سرخی که از روز گذشته آغاز شده بود، پس از یک مهار موقت در شب، صبح امروز دوباره شعله‌ور شده است.
بر اساس گزارش‌های محلی، تا این لحظه هیچ نیروی کمکی مؤثر یا تجهیزات کافی در محل دیده نشده و نگرانی‌ها درباره گسترش آتش همچنان ادامه دارد.

@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 پول مال ماست، اما اختیارش دست ما نیست!

این حرف یک کاسب بازار است؛ نه یک تحلیلگر و نه یک سیاستمدار.

اگه این دزدی نیست پس چیه ؟ کی جوابگوهه ؟ یکی نیست جواب بده؟
یعنی خیلی راحت به خودتون شهامت دادین با گردن کلفتی دست بکنین جیب ما ؟



🎥 کلیپ را تا آخر ببینید.

«وقتی پول وارد حساب می‌شود، هیچ مشکلی وجود ندارد؛ اما وقتی صاحب حساب می‌خواهد از دارایی خودش استفاده کند، ناگهان اختلال، محدودیت و مشکلات سیستمی شروع می‌شود.»


@Eterazebazar
اختلال بانکی سراسری؛ میکروفن‌ها را کجا پنهان کرده‌اند؟»

شبکه بانکی کشور کلا مختل شده ؛ ATM ها کار نمی کنه و هیچ دستگاه پوزی هم وصل نیست کلا الان نه میشه چیزی خرید نه چیزی فروخت مطب‌های پزشکان، داروخانه‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و مراکز عرضه اقلام سوپرمارکتی به دلیل قطع یا اختلال در پرداخت‌های بانکی قادر به ارائه خدمات عادی نیستند.
پمپ‌بنزین‌ها قفل شده و خودداری حکومت از توزیع پول نقد، فشار این بحران را بیشتر کرده است.

تو اعتراضات دی ماه و آبان ۹۸ کار صداوسیما این بود که هر شب از ده نفر گزارش تهیه می‌کرد که چون مردم بانک و ATMهارو آتش زدن پول نرسید بریم دکتر مادر بزرگم مرد چون پمپ بنزین آتش زدن بنزین نداشتیم بچمون رو نتونستیم ببریم بیمارستان مرد !
میکروفن‌ها کجا رفته‌اند؟

یک سؤال جدی از خبرگزاری‌ها:
تسنیم و فارس صدا وسیما !
این روزها که بازار زیر فشار گرانی نان، اختلال بانکی، قفل شدن کارتخوان‌ها، و کنسل شدن خرید مردم له شده، چرا روایت زندگی واقعی مردم در خروجی‌های خبرتان نیست ؟

اینها درد مردم را ندارد؛ پول می‌گیرند، قلم می‌زنند، میکروفن دستشان است اما نه برای مردم، برای هیچ چیز دیگر


@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی همه چیز از کار می‌افتد، مسئولیت با کیست؟
هر چی بار فروختیم شد نسیه
لیست بانک‌هایی که همچنان با اختلال مواجه هستند:
ملت
تجارت
کشاورزی
ملی
صادرات
دی
بلو
کارآفرین

@Eterazebazar
تا پارسال !!!!! آب برق گاز نت قطع میشد
امسال بانکم اضافه شد.

@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بپا خیزید بپا خیرید
بتی دیگر فرو ریزید
هلا ای شهر خاموشان بپا خیزید
بپا خیزید و کاخ ناخدایان را فرو ریزید
هلا ای شهر خاموشان بپا خیرید
بپا خیزید و کاخ آل سفیان را فرو ریزید
امان از خشم زینب چونکه از حد بگذرد
کجا این قوم ظالم جان سالم می برد
امان از آه مظلومان که از آهی بلا خیزد
اگر دستی فراز آید اگر اشکی فرو ریزد
کسی با چشم عبرت بنگرد
خدا از ظلم ظالم نگذرد
خدا از حرمت خون شهیدان نگذرد
بپا خیزید بپا خیزید
بتی دیگر فرو ریزید

این نوحه در محرم سال ۱۴۰۱ توسط هیئت عاشورا کوی امامزاده جعفر یزد با شعر سید شهاب الدین موسوی و مداحی احمد دشمه در مسجد حظیره اجرا شده است.

@Eterazebazar
#ارسالی
دیروز حقوق خدمتم را گرفتم؛ مبلغی که حتی خرج یک هفته زندگی هم نمی‌شه.
ما سربازها شب‌ها گرسنه می‌خوابیم و کسی هم صدایمان را نمی‌شنوه.

امروز آگهی‌های استخدام برای حزب الله لبنان را نگاه می‌کردم و با خودم گفتم:
چطور ممکن است جوانی که برای کشورش خدمت می‌کنه، این‌قدر تحت فشار مالی باشد ولی برای حزب الله اینقدر حقوق میدن؟
واقعاً این وضعیت سزاوار ما نیست. ما هم انسانیم، زندگی داریم، نیاز داریم یکی هست بگه ما سربازا چکار کنیم؟.

@Eterazebazar
🔴 این اسمش کاهش قیمت نیست؛ فقط از شدت گرانی کم شده!

این روزها مدام از «ریزش قیمت‌ها» و «ارزان شدن بازار» حرف می‌زنند؛ اما مردم بهتر از هر کسی می‌دانند واقعیت چیست.

وقتی کالایی از ۷۰ به ۱۶۰ می‌رسد و بعد به ۱۳۰ برمی‌گردد، ارزان نشده؛ هنوز نزدیک دو برابر قیمت قبلی فروخته می‌شود.

مرغی که ۲۲۰ هزار تومان بود و تا ۴۰۰ هزار تومان بالا رفت، حالا اگر ۳۵۰ هزار تومان هم باشد، باز هم برای سفره مردم گران است.

خودرویی که ۱.۲ میلیارد تومان بود و به ۲ میلیارد تومان رسید، با قیمت ۱.۶ یا ۱.۷ میلیارد تومان هم هنوز صدها میلیون تومان گران‌تر از گذشته است.

🔴 مشکل اینجاست که بعضی‌ها کاهش از اوج گرانی را با ارزانی اشتباه گرفته‌اند.

⚠️ وقتی قیمت‌ها چند برابر می‌شوند، چند قدم عقب‌نشینی اسمش «ارزان شدن» نیست!

@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 شش روز بی‌آبی؛ زندگی مردم با تانکر نمی‌چرخد

ساکنان بومهن می‌گویند بیش از ۶ روز است که با قطعی آب دست‌وپنجه نرم می‌کنند و آبی که با تانکر تأمین می‌شود، حتی پاسخگوی نیازهای اولیه خانوارها نیست.

🚰 شست‌وشوی لباس و ظروف، استحمام و تأمین نیازهای روزمره به چالشی جدی تبدیل شده است.

👶 خانواده‌های دارای کودک، سالمندان و بیماران بیش از دیگران تحت فشار این وضعیت قرار دارند.

⚠️ آب یک مطالبه لوکس نیست؛ ابتدایی‌ترین حق زندگی است.

@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خدایا گواهی راه ما از هم جدا ست
خدایا گواهی درد ما بی انتها ست

راه ما سادگی دین ما آزادگی
زیر بار ستم جان و سردادگی رسم خوبان است
قحط ایمان است دین رفته بباد

@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ترافیک سنگین در آزادراه قزوین–رشت؛ آغاز موج سفرها

همزمان با افزایش سفرها، گزارش‌ها از ترافیک پرحجم و در برخی محدوده‌ها سنگین در آزادراه قزوین–رشت حکایت دارد.

@Eterazebazar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🖤 سنج و دمام در یادبودشهید راه آزادی محسن چیت‌ساز

گروهی از شهروندان در دستگرد اصفهان با نواختن سنج و دمام یاد محسن چیت‌ساز را گرامی داشتند.
محسن چیت‌ساز جوانی کارگر و مستقل؛در شاپور اصفهان قهوه‌فروشی داشت؛ نانش را با کار درمی‌آورد و با مردم بود.

جمعه‌شب ۱۹ دی‌ماه،او با شلیک مستقیم اسلحه وینچستر از ناحیه سر، به دست یک بسیجی ، به شهادت رسید.

@Eterazebazar
زاهدان که مثل همه جای ایران مایحتاج زندگی به صورت ساعتی گرون میشه


نان قبل از جنگ ۲۵۰۰ تومن بود وسط جنگ ۵۵۰۰ و الان که جنگ تموم شده ۱۰۰۰۰

کلیه اصناف ضرر دارند میکنند

هر چی میفروشند گرونتر میخرند

@Eterazebazar