🔺وعده پرداخت «دو میلیارد تومان پول پیش» به خسارتدیدگان جنگ در تهران
▪️نائبرئیس شورای شهر تهران مدعی آغاز فرایند پرداخت تسهیلات مسکن به خسارتدیدگان جنگ در پایتخت شد.
▪️بر اساس گزارش خبرگزاری فارس وابسته به سپاه، شهرداری تهران پیشتر گفته بود که «دو میلیارد تومان بهعنوان پول پیش و ماهیانه ۴۰ میلیون تومان اجاره به خسارت دیدگان پرداخت خواهد شد.»
▪️بر اساس اعلام شهرداری تهران، حدود ۴۸ هزار واحد مسکونی در تهران آسیب دیده و در مجموع شش هزار و ۶۷۷ نفر از خسارتدیدگان در ۴۵ هتل و مجموعه اقامتی اسکان داده شدهاند.
⬇️ بیشتر بخوانید:
https://ir.voanews.com/a/8146300.html
▪️نائبرئیس شورای شهر تهران مدعی آغاز فرایند پرداخت تسهیلات مسکن به خسارتدیدگان جنگ در پایتخت شد.
▪️بر اساس گزارش خبرگزاری فارس وابسته به سپاه، شهرداری تهران پیشتر گفته بود که «دو میلیارد تومان بهعنوان پول پیش و ماهیانه ۴۰ میلیون تومان اجاره به خسارت دیدگان پرداخت خواهد شد.»
▪️بر اساس اعلام شهرداری تهران، حدود ۴۸ هزار واحد مسکونی در تهران آسیب دیده و در مجموع شش هزار و ۶۷۷ نفر از خسارتدیدگان در ۴۵ هتل و مجموعه اقامتی اسکان داده شدهاند.
⬇️ بیشتر بخوانید:
https://ir.voanews.com/a/8146300.html
صدای آمریکا
وعده پرداخت «دو میلیارد تومان پول پیش» به خسارتدیدگان جنگ در تهران
نائبرئیس شورای شهر تهران مدعی آغاز فرایند پرداخت تسهیلات مسکن به خسارتدیدگان جنگ در پایتخت شد.
مدیرکل فرودگاه مهرآباد، با اشاره به انجام ۳۴۷ پرواز در این فرودگاه طی یک هفته اخیر، از افزایش تدریجی حجم پروازها پس از برقراری آتش بس خبر داد.
رامین آذری اعلام کرد که این پروازها به مقاصد مشهد، شیراز، کرمان، زاهدان، آبادان، گرگان و ارومیه و از ساعت ۷ صبح الی ۱۸ انجام شده است.
فعالیت فرودگاههای داخلی و بینالمللی ایران از نهم اسفند ۱۴۰۴ به دلیل شرایط جنگی متوقف شد، اما با برقراری آتشبس فعالیت فرودگاهها به صورت محدود از سر گرفته شده است. در این زمینه بخشی از فرودگاهها و شرکتهای هواپیمایی داخلی، از روز شنبه ۲۹ فروردین فعالیت خود را از سر گرفتند.
پیشتر مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی ایران، از عدمالنفع روزانه ۷۰۰ میلیارد تومان ناشی از توقف مسافربری هوایی در کشور به واسطه جنگ خبر داده بود.
@FarsiVOA
رامین آذری اعلام کرد که این پروازها به مقاصد مشهد، شیراز، کرمان، زاهدان، آبادان، گرگان و ارومیه و از ساعت ۷ صبح الی ۱۸ انجام شده است.
فعالیت فرودگاههای داخلی و بینالمللی ایران از نهم اسفند ۱۴۰۴ به دلیل شرایط جنگی متوقف شد، اما با برقراری آتشبس فعالیت فرودگاهها به صورت محدود از سر گرفته شده است. در این زمینه بخشی از فرودگاهها و شرکتهای هواپیمایی داخلی، از روز شنبه ۲۹ فروردین فعالیت خود را از سر گرفتند.
پیشتر مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی ایران، از عدمالنفع روزانه ۷۰۰ میلیارد تومان ناشی از توقف مسافربری هوایی در کشور به واسطه جنگ خبر داده بود.
@FarsiVOA
🔺اسرائیل با تاکید بر تداوم عملیات علیه حزبالله و حماس: مقابله با تهدیدها ادامه دارد
▪️ارتش اسرائیل از تداوم عملیات شناسایی و حذف تهدید تروریستهای حزبالله لبنان و باقیمانده حماس در غزه خبر داد و با اشاره به موفقیتهای به دستآمده در این زمینه، تاکید کرد که مقابله با هرگونه تهدید علیه شهروندان و سربازان اسرائیل ادامه خواهد داشت.
⬇️ بیشتر بخوانید:
https://ir.voanews.com/a/israel-lebanon-hezbollah-threat-weapons/8146037.html?withmediaplayer=1
▪️ارتش اسرائیل از تداوم عملیات شناسایی و حذف تهدید تروریستهای حزبالله لبنان و باقیمانده حماس در غزه خبر داد و با اشاره به موفقیتهای به دستآمده در این زمینه، تاکید کرد که مقابله با هرگونه تهدید علیه شهروندان و سربازان اسرائیل ادامه خواهد داشت.
⬇️ بیشتر بخوانید:
https://ir.voanews.com/a/israel-lebanon-hezbollah-threat-weapons/8146037.html?withmediaplayer=1
صدای آمریکا
اسرائیل با تاکید بر تداوم عملیات علیه حزبالله و حماس: مقابله با تهدیدها ادامه دارد
ارتش اسرائیل از تداوم عملیات شناسایی و حذف تهدید تروریستهای حزبالله لبنان و باقیمانده حماس در غزه خبر داد و با اشاره به موفقیتهای به دستآمده در این زمینه، تاکید کرد که مقابله با هرگونه تهدید علیه شهروندان و سربازان اسرائیل ادامه خواهد داشت.
روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ادعا کرد که روز دوشنبه «با اخطار قاطع و سریع» نیروهایش، از ورود «ناوشکنهای آمریکا و اسرائیل» به محدوده تنگه هرمز «ممانعت شد».
نیروهای مسلح آمریکا یا اسرائیل هنوز به این ادعا رسماً واکنشی نشان ندادهاند.
کمی قبل از آن نیز خبرگزاری فارس به نقل از «منابع خبری محلی» در جنوب ایران ادعا کرد که «دو موشک به یک ناوچه نیروی دریایی آمریکا اصابت کرد».
باراک راوید، خبرنگار اکسیوس در شبکه اجتماعی ایکس به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش را ذکر نکرد، اصابت موشک به کشتی آمریکایی را رد کرد.
@FarsiVOA
نیروهای مسلح آمریکا یا اسرائیل هنوز به این ادعا رسماً واکنشی نشان ندادهاند.
کمی قبل از آن نیز خبرگزاری فارس به نقل از «منابع خبری محلی» در جنوب ایران ادعا کرد که «دو موشک به یک ناوچه نیروی دریایی آمریکا اصابت کرد».
باراک راوید، خبرنگار اکسیوس در شبکه اجتماعی ایکس به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش را ذکر نکرد، اصابت موشک به کشتی آمریکایی را رد کرد.
@FarsiVOA
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دادههای راداری و پایش پروازها نشاندهنده فعالیت گسترده و غیرمعمول هواپیماهای سوخترسان نیروی هوایی ایالات متحده در حریم هوایی منطقه در بیست و چهار ساعت اخیر است.
تعداد قابلتوجهی از تانکرهای سوخترسان آمریکایی در حال پشتیبانی عملیاتی در کریدورهای هوایی منطقه مشاهده شدهاند.
این سطح از فعالیت سوخترسانها مستقیماً با افزایش مدتزمان پرواز جنگندهها و بمبافکنها در ماموریتهای جاری در خاورمیانه در ارتباط است.
حضور همزمان این تعداد سوخترسان، نشاندهنده حفظ سطح بالای آمادگی رزمی و پشتیبانی از پروازهای دوربرد در پهنه آسمان خاورمیانه است.
@FarsiVOA
تعداد قابلتوجهی از تانکرهای سوخترسان آمریکایی در حال پشتیبانی عملیاتی در کریدورهای هوایی منطقه مشاهده شدهاند.
این سطح از فعالیت سوخترسانها مستقیماً با افزایش مدتزمان پرواز جنگندهها و بمبافکنها در ماموریتهای جاری در خاورمیانه در ارتباط است.
حضور همزمان این تعداد سوخترسان، نشاندهنده حفظ سطح بالای آمادگی رزمی و پشتیبانی از پروازهای دوربرد در پهنه آسمان خاورمیانه است.
@FarsiVOA
ارتش اسرائیل اعلام کرد نیروهای تیم رزمی تیپ هفت، تحت فرماندهی لشکر سیوشش، در جریان عملیات دو روز گذشته در جنوب لبنان، «۱۰ عضو مسلح سازمان تروریستی حزبالله» را که در نزدیکی نیروهای اسرائیلی فعالیت میکردند و تهدید مستقیم محسوب میشدند، شناسایی و از بین بردند.
بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش اسرائیل پس از شناسایی این افراد، «با اجرای محاصره سریع، تهدید را رفع کردند.»
در عملیاتی دیگر، نیروهای واحد چندبعدی ارتش اسرائیل یک سکوی پرتاب موشک را که بارگذاری شده و آماده شلیک بود، منهدم کردند. بر اساس این گزارش، «این موضع، تهدیدی فوری برای نیروهای اسرائیلی بهشمار میرفت.»
ارتش اسرائیل همچنین میگوید، چند زیرساخت مورد استفاده برای نگهداری سلاح و ساختمانهای نظامی وابسته به حزبالله هدف قرار گرفت و نابود شد.
شامگاه دوشنبه نیز پس از شلیک یک موشک ضدزره بهسوی نیروهای اسرائیلی در جنوب لبنان، نیروی هوایی اسرائیل زیرساختهایی را که اعضای حزبالله از آنجا فعالیت میکردند، هدف حمله قرار داد. این حمله تلفات جانی برای نیروهای اسرائیلی نداشت و اندکی بعد، نیروهای لشکر نودویکم موضع پرتاب موشک را هدف قرار دادند.
@FarsiVOA
بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش اسرائیل پس از شناسایی این افراد، «با اجرای محاصره سریع، تهدید را رفع کردند.»
در عملیاتی دیگر، نیروهای واحد چندبعدی ارتش اسرائیل یک سکوی پرتاب موشک را که بارگذاری شده و آماده شلیک بود، منهدم کردند. بر اساس این گزارش، «این موضع، تهدیدی فوری برای نیروهای اسرائیلی بهشمار میرفت.»
ارتش اسرائیل همچنین میگوید، چند زیرساخت مورد استفاده برای نگهداری سلاح و ساختمانهای نظامی وابسته به حزبالله هدف قرار گرفت و نابود شد.
شامگاه دوشنبه نیز پس از شلیک یک موشک ضدزره بهسوی نیروهای اسرائیلی در جنوب لبنان، نیروی هوایی اسرائیل زیرساختهایی را که اعضای حزبالله از آنجا فعالیت میکردند، هدف حمله قرار داد. این حمله تلفات جانی برای نیروهای اسرائیلی نداشت و اندکی بعد، نیروهای لشکر نودویکم موضع پرتاب موشک را هدف قرار دادند.
@FarsiVOA
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به خروج امارات متحده عربی از اوپک اعلام کرد که چنین اقدامی یک «واکنش منفی» و «انتقامجویانه» است.
اسماعیل بقایی دوشنبه در یک نشست خبری گفت: «اینکه کشوری بخواهد به عنوان واکنش منفی یا انتقامجویانه از منطقه یا از کشورهای عضو اوپک رفتاری انجام دهد به هیچ عنوان سازنده نیست.»
این اظهارات در حالی که جمهوری اسلامی در جریان جنگ اخیر، علیه امارات بیش از هر کشور دیگری در منطقه حملات موشکی و پهپادی انجام داد.
در حالی که ایران یکی از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است، بقائی افزود تهران به تعهدات خود در چارچوب اوپک پایبند خواهد ماند.
همزمان سلطان الجابر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ابوظبی، دوشنبه گفت تصمیم امارات متحده عربی برای خروج از اوپک و اوپک پلاس علیه هیچکس نیست و با هدف تأمین منافع ملی انجام شده است.
این کشور ثروتمند نفتی خلیج فارس در اول ماه مه از این گروه خارج شد و شکاف خود را با عربستان سعودی، که عملاً رهبر اوپک است، عمیقتر کرد.
@FarsiVOA
اسماعیل بقایی دوشنبه در یک نشست خبری گفت: «اینکه کشوری بخواهد به عنوان واکنش منفی یا انتقامجویانه از منطقه یا از کشورهای عضو اوپک رفتاری انجام دهد به هیچ عنوان سازنده نیست.»
این اظهارات در حالی که جمهوری اسلامی در جریان جنگ اخیر، علیه امارات بیش از هر کشور دیگری در منطقه حملات موشکی و پهپادی انجام داد.
در حالی که ایران یکی از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است، بقائی افزود تهران به تعهدات خود در چارچوب اوپک پایبند خواهد ماند.
همزمان سلطان الجابر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ابوظبی، دوشنبه گفت تصمیم امارات متحده عربی برای خروج از اوپک و اوپک پلاس علیه هیچکس نیست و با هدف تأمین منافع ملی انجام شده است.
این کشور ثروتمند نفتی خلیج فارس در اول ماه مه از این گروه خارج شد و شکاف خود را با عربستان سعودی، که عملاً رهبر اوپک است، عمیقتر کرد.
@FarsiVOA
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
با نزدیک شدن به زمان سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده به چین، روند انتقال تجهیزات لجستیکی ارتش آمریکا به پکن شدت گرفته است.
در آخرین تحولات، روز یکشنبه ۱۳ اردیبهشت، دو فروند دیگر از هواپیماهای ترابری سنگین «سی-۱۷ گلوبمستر ۳» نیروی هوایی آمریکا در فرودگاه بینالمللی پکن به زمین نشستند.
با اضافه شدن این دو فروند، مجموع هواپیماهای ترابری که تجهیزات پیشرفته و ملزومات سفر ترامپ را به چین منتقل کردهاند، به چهار فروند رسید.
این پروازها شامل جابهجایی خودروهای مخصوص، تجهیزات ارتباطی و تیمهای پشتیبانی است که پیش از سفرهای ریاستجمهوری ایالات متحده در محل مستقر میشوند.
@FarsiVOA
در آخرین تحولات، روز یکشنبه ۱۳ اردیبهشت، دو فروند دیگر از هواپیماهای ترابری سنگین «سی-۱۷ گلوبمستر ۳» نیروی هوایی آمریکا در فرودگاه بینالمللی پکن به زمین نشستند.
با اضافه شدن این دو فروند، مجموع هواپیماهای ترابری که تجهیزات پیشرفته و ملزومات سفر ترامپ را به چین منتقل کردهاند، به چهار فروند رسید.
این پروازها شامل جابهجایی خودروهای مخصوص، تجهیزات ارتباطی و تیمهای پشتیبانی است که پیش از سفرهای ریاستجمهوری ایالات متحده در محل مستقر میشوند.
@FarsiVOA
🔺دلار و نفت پس از «ادعای حمله به ناو آمریکایی» بالا رفتند؛ سنتکام اصابت را رد کرد
▪️رسانههای حکومتی ایران مدعی شدند یک ناو جنگی آمریکا در نزدیکی بندر جاسک و هنگام تلاش برای ورود به تنگه هرمز، پس از هشدار نیروهای ایرانی، هدف دو موشک قرار گرفته و عقبنشینی کرده است.
▪️رویترز میگوید این ادعا بهطور مستقل تأیید نشده، و از قول یک مقام ارشد آمریکایی اصابت موشک به شناور آمریکایی را رد کرده است.
▪️همچنین سنتکام، فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه، هم این ادعا را رد کرده و تصریح کرده که هیچ کشتی نیروی دریایی آمریکا در تنگه هرمز هدف قرار نگرفته است.
▪️با این حال با وجود تکذیب ادعای جمهوری اسلامی، بازارها بلافاصله به ریسک تشدید تنش در هرمز واکنش نشان دادند.
⬇️ بیشتر بخوانید:
https://ir.voanews.com/a/8146303.html
▪️رسانههای حکومتی ایران مدعی شدند یک ناو جنگی آمریکا در نزدیکی بندر جاسک و هنگام تلاش برای ورود به تنگه هرمز، پس از هشدار نیروهای ایرانی، هدف دو موشک قرار گرفته و عقبنشینی کرده است.
▪️رویترز میگوید این ادعا بهطور مستقل تأیید نشده، و از قول یک مقام ارشد آمریکایی اصابت موشک به شناور آمریکایی را رد کرده است.
▪️همچنین سنتکام، فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه، هم این ادعا را رد کرده و تصریح کرده که هیچ کشتی نیروی دریایی آمریکا در تنگه هرمز هدف قرار نگرفته است.
▪️با این حال با وجود تکذیب ادعای جمهوری اسلامی، بازارها بلافاصله به ریسک تشدید تنش در هرمز واکنش نشان دادند.
⬇️ بیشتر بخوانید:
https://ir.voanews.com/a/8146303.html
صدای آمریکا
دلار و نفت پس از «ادعای حمله به ناو آمریکایی» بالا رفتند؛ سنتکام اصابت را رد کرد
رسانههای حکومتی ایران مدعی شدند یک ناو جنگی آمریکا در نزدیکی بندر جاسک و هنگام تلاش برای ورود به تنگه هرمز، پس از هشدار نیروهای ایرانی، هدف دو موشک قرار گرفته و عقبنشینی کرده است. ادعایی که بلافاصله رد شد، اما واکنش بازارها را به ریسک تنش در هرمز در پی…
مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران از کمبود فضای درمانی و دارو خبر داد و اعلام کرد که در تهران حداقل با کمبود ۳۰۰ تخت درمانی ویژه این بیماران روبهرو هستیم.
یونس عرب در گفتوگو با خبرگزاری ایلنا فاش کرد که در تهران برخی از بیماران بزرگسال به صورت غیرمتعارف و خطرناک در بیمارستانهای مخصوص اطفال درمان میشوند که در صورت بروز واکنشهای خونی، میتواند جان بیماران را به خطر اندازد.
مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران همچنین از حذف ارز دولتی واردات داروی «جیدنیو» از اواخر سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت که دو تا سه هزار بیمار تالاسمی با کمبود جدی دارو هستند. او تأکید کرد که این بیماران عمدتاً کودکانی هستند که نسبت به انواع داروهای خوراکی یا تزریقی تولید داخل مقاوم بوده و داروی جایگزینی برای آنها وجود ندارد.
موضوع کمبود داروی بیماران تالاسمی در حالی است که همین مقام پیشتر در هفتم اردیبهشت مدعی شده بود که ۸۰ درصد داروی این بیماران در داخل کشور تولید میشود.
در ایران ۲۳ هزار بیمار تالاسمی شناسایی شدهاند که سیستان و بلوچستان با بیش از سه هزار و ۷۰۰ بیمار در صدر استانهای کشور قرار دارد.
@FarsiVOA
یونس عرب در گفتوگو با خبرگزاری ایلنا فاش کرد که در تهران برخی از بیماران بزرگسال به صورت غیرمتعارف و خطرناک در بیمارستانهای مخصوص اطفال درمان میشوند که در صورت بروز واکنشهای خونی، میتواند جان بیماران را به خطر اندازد.
مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران همچنین از حذف ارز دولتی واردات داروی «جیدنیو» از اواخر سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت که دو تا سه هزار بیمار تالاسمی با کمبود جدی دارو هستند. او تأکید کرد که این بیماران عمدتاً کودکانی هستند که نسبت به انواع داروهای خوراکی یا تزریقی تولید داخل مقاوم بوده و داروی جایگزینی برای آنها وجود ندارد.
موضوع کمبود داروی بیماران تالاسمی در حالی است که همین مقام پیشتر در هفتم اردیبهشت مدعی شده بود که ۸۰ درصد داروی این بیماران در داخل کشور تولید میشود.
در ایران ۲۳ هزار بیمار تالاسمی شناسایی شدهاند که سیستان و بلوچستان با بیش از سه هزار و ۷۰۰ بیمار در صدر استانهای کشور قرار دارد.
@FarsiVOA
🔺بازار ارز تهران پس از عبور دلار از ۱۹۰ هزار تومان امنیتی شد
▪️پس از عبور نرخ دلار از مرز ۱۹۰ هزار تومان در ساعتهای پایانی معاملات روز یکشنبه در تهران، فضای بازار ارز ایران امنیتی شد و اطلاعرسانی قیمتها در سایتهای طلا و ارز با اختلال، تأخیر و کندی همراه شد.
⬇️ بیشتر بخوانید:
https://ir.voanews.com/a/8146304.html
▪️پس از عبور نرخ دلار از مرز ۱۹۰ هزار تومان در ساعتهای پایانی معاملات روز یکشنبه در تهران، فضای بازار ارز ایران امنیتی شد و اطلاعرسانی قیمتها در سایتهای طلا و ارز با اختلال، تأخیر و کندی همراه شد.
⬇️ بیشتر بخوانید:
https://ir.voanews.com/a/8146304.html
صدای آمریکا
بازار ارز تهران پس از عبور دلار از ۱۹۰ هزار تومان امنیتی شد
پس از عبور نرخ دلار از مرز ۱۹۰ هزار تومان در ساعتهای پایانی معاملات روز یکشنبه در تهران، فضای بازار ارز ایران امنیتی شد و اطلاعرسانی قیمتها در سایتهای طلا و ارز با اختلال، تأخیر و کندی همراه شد.
🔺امارات در واکنش به حمله به نفتکش خود در تنگه هرمز: «حمله تروریستی» رژیم ایران نوعی «دزدی دریایی» است
▪️وزارت خارجه امارات متحده عربی حمله به نفتکش متعلق به شرکت ملی نفت ابوظبی در تنگه هرمز را به شدت محکوم کرد.
⬇️ بیشتر بخوانید:
https://ir.voanews.com/a/oil-tanker-iran-uae-attack-strait-of-hormuz/8146305.html/?nocach=1
▪️وزارت خارجه امارات متحده عربی حمله به نفتکش متعلق به شرکت ملی نفت ابوظبی در تنگه هرمز را به شدت محکوم کرد.
⬇️ بیشتر بخوانید:
https://ir.voanews.com/a/oil-tanker-iran-uae-attack-strait-of-hormuz/8146305.html/?nocach=1
صدای آمریکا
امارات در واکنش به حمله به نفتکش خود در تنگه هرمز: «حمله تروریستی» رژیم ایران نوعی «دزدی دریایی» است
وزارت خارجه امارات متحده عربی حمله به نفتکش متعلق به شرکت ملی نفت ابوظبی در تنگه هرمز را به شدت محکوم کرد.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در ویدیویی که در شبکههای اجتماعی بازنشر شده است غلامرضا قاسمیان، آخوند و مداح، پیشتر در واکنش به پیشنهاد محمدجواد ظریف برای توافق با آمریکا خواستار برخورد با او شد و گفت: «حکم قرآنی برخورد با ظریف و روحانی قطعا اعدام است. اگه نمیتوانید اعدامشان کنید حداقل دهانشان را گِل بگیرید.»
🔺واکنش سنتکام به ادعای جمهوری اسلامی: هیچ ناوشکن آمریکایی هدف قرار نگرفت
◾️فرماندهی مرکزی ایالات متحده، «سنتکام»، روز دوشنبه ۱۴ اردبیهشت با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، ادعای رسانههای حکومتی ایران مبنی بر هدف قرار دادن یک ناوشکن آمریکایی با دو موشک سپاه پاسداران را به طور قاطع رد کرد.
⬇️ بیشتر بخوانید:
https://ir.voanews.com/a/strait-hormuz-iran-war-centcom/8146351.html?withmediaplayer=1
◾️فرماندهی مرکزی ایالات متحده، «سنتکام»، روز دوشنبه ۱۴ اردبیهشت با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، ادعای رسانههای حکومتی ایران مبنی بر هدف قرار دادن یک ناوشکن آمریکایی با دو موشک سپاه پاسداران را به طور قاطع رد کرد.
⬇️ بیشتر بخوانید:
https://ir.voanews.com/a/strait-hormuz-iran-war-centcom/8146351.html?withmediaplayer=1
صدای آمریکا
واکنش سنتکام به ادعای جمهوری اسلامی: هیچ ناوشکن آمریکایی هدف قرار نگرفت
فرماندهی مرکزی ایالات متحده، «سنتکام»، روز دوشنبه ۱۴ اردبیهشت با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، ادعای رسانههای حکومتی ایران مبنی بر هدف قرار دادن یک ناوشکن آمریکایی با دو موشک سپاه پاسداران را به طور قاطع رد کرد.
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
جام جهانی ۲۰۲۶ برای ایرانیان فقط یک رویداد ورزشی نیست. اگر تیم فوتبال ایران در میانه جنگ، تورم و سرکوب راهی آمریکا شود، قلب هواخواهان را با خود خواهد داشت یا ویترین حکومت خواهد بود؟
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
آرش عزیزی معتقد است باید حساب حکومت را از نهادهای ملی جدا کرد. او میگوید «عادیسازی» معنا ندارد چون مردم دارند زندگی میکنند با این حال دو مهمانِ ورزشکار میدان خواستار عدم حضور تیم ملی در جام جهانیاند
🔺سنتکام: دو کشتی تجاری با پرچم آمریکا از تنگه هرمز عبور کردند
▪️ساعاتی پس از آغاز عملیات «پروژه آزادی» به منظور تأمین امنیت کشتیرانی تجاری در تنگه هرمز، سنتکام از عبور دو کشتی با پرچم ایالات متحده از تنگه هرمز خبر داد.
⬇️ بیشتر بخوانید:
https://ir.voanews.com/a/strait-of-hormuz-ship-iran-navy/8146356.html/?nocach=1
▪️ساعاتی پس از آغاز عملیات «پروژه آزادی» به منظور تأمین امنیت کشتیرانی تجاری در تنگه هرمز، سنتکام از عبور دو کشتی با پرچم ایالات متحده از تنگه هرمز خبر داد.
⬇️ بیشتر بخوانید:
https://ir.voanews.com/a/strait-of-hormuz-ship-iran-navy/8146356.html/?nocach=1
صدای آمریکا
سنتکام: دو کشتی تجاری با پرچم آمریکا از تنگه هرمز عبور کردند
ساعاتی پس از آغاز عملیات «پروژه آزادی» به منظور تأمین امنیت کشتیرانی تجاری در تنگه هرمز، سنتکام از عبور دو کشتی با پرچم ایالات متحده از تنگه هرمز خبر داد.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ارتش دفاعی اسرائیل از انهدام یک پرتابگر موشک متعلق به حزبالله در جنوب لبنان و نابودی دیگر زیرساختهای نظامی و مورد استفاده برای انبار مهمات خبر داد. علاوه بر این این ارتش اعلام کرد در دو روز گذشته ده نیروی حزبالله را از بین برده است.
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
در آستانه اولین سفر پرزیدنت ترامپ به چین در دوره دوم ریاستجمهوری
مایکل لیپین، خبرنگار صدای آمریکا در کاخ سفید هفته آینده در پکن خواهد بود تا اولین سفر دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، به چین در دوره دوم ریاستجمهوریاش را پوشش دهد.
مایکل لیپین، خبرنگار صدای آمریکا در کاخ سفید هفته آینده در پکن خواهد بود تا اولین سفر دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، به چین در دوره دوم ریاستجمهوریاش را پوشش دهد.
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
بعد از ناکامی مقام های فدراسیون فوتبال ایران برای حضور در نشست فیفا برای جام جهانی ۲۰۲۶ در کانادا، رسانه های جمهوری اسلامی با انتشار خبرهای جعلی سعی دارند که رسوایی ناکامی این سفر را تحت تاثیر قرار دهند.