This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🚨 روبیو: قدرت در ایران در دست تندروهای آخرالزمانی است؛ شکاف درونی رژیم، مذاکرات را فلج کرده
مارکو روبیو، وزیر خارجه ایالات متحده، در اظهاراتی صریح با ترسیم تصویری از شکاف عمیق در ساختار قدرت رژیم جمهوری اسلامی، تأکید کرد که در نهایت این جریانهای تندرو با نگاه آخرالزمانی هستند که تصمیم نهایی را میگیرند.
🔴 ترجمه ویديو:
دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۵
@gurd_shah
مارکو روبیو، وزیر خارجه ایالات متحده، در اظهاراتی صریح با ترسیم تصویری از شکاف عمیق در ساختار قدرت رژیم جمهوری اسلامی، تأکید کرد که در نهایت این جریانهای تندرو با نگاه آخرالزمانی هستند که تصمیم نهایی را میگیرند.
🔴 ترجمه ویديو:
شما در آن سیستم همواره یک تنش میبینید؛ تنشی که همیشه هم وجود داشته است. از یکسو ایرانیهایی هستند که میگویند باید تندرو باشیم، اما در عین حال ضرورت اداره یک کشور را هم در نظر میگیرند؛ و از سوی دیگر، تندروهایی که اساساً اهمیتی به این مسائل نمیدهند و دیدگاهی آخرالزمانی نسبت به آینده دارند.
متأسفانه، این تندروهای دارای نگاه آخرالزمانی هستند که در آن کشور قدرت نهایی را در اختیار دارند. این تنش همیشه وجود داشته، همیشه.
به نظر من، اکنون این وضعیت شدیدتر هم شده است. بهویژه با وجود رهبری که اعتبارش هنوز آزموده نشده، دسترسی به او محل تردید است، در انظار عمومی دیده نشده، سخنی نگفته و ما صدای او را نشنیدهایم. این موضوع خود به تنشهای درون سیستم دامن میزند.
بنابراین، یکی از موانع اصلی این است که مذاکرهکنندگان ما فقط با «ایرانیهای رژیم» مذاکره نمیکنند؛ همان ایرانیها باید در داخل با یکدیگر مذاکره کنند تا مشخص شود بر سر چه چیزی میتوانند توافق کنند، چه چیزی میتوانند ارائه دهند، چه کاری حاضرند انجام دهند و حتی حاضرند با چه کسی دیدار کنند.
دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۵
@gurd_shah
❤3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🚨 روبیو: ایران بهدنبال باجگیری از تنگههای بینالمللی است و این غیرقابل قبول است
مارکو روبیو، وزیر خارجه ایالات متحده، در اظهاراتی تند با اشاره به رفتار جمهوری اسلامی در مذاکرات و موضوع کریدورهای دریایی، تهران را به تلاش برای تحمیل یک الگوی باجگیری در آبراههای بینالمللی متهم کرد؛ رویکردی که به گفته او نهتنها غیرقابلقبول، بلکه تهدیدی مستقیم علیه نظم جهانی و آزادی کشتیرانی است.
🔴 ترجمه ویدئو:
دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۵
@gurd_shah
مارکو روبیو، وزیر خارجه ایالات متحده، در اظهاراتی تند با اشاره به رفتار جمهوری اسلامی در مذاکرات و موضوع کریدورهای دریایی، تهران را به تلاش برای تحمیل یک الگوی باجگیری در آبراههای بینالمللی متهم کرد؛ رویکردی که به گفته او نهتنها غیرقابلقبول، بلکه تهدیدی مستقیم علیه نظم جهانی و آزادی کشتیرانی است.
🔴 ترجمه ویدئو:
«خبرنگار: روز شنبه، رئیسجمهور مذاکرات در اسلامآباد پاکستان را لغو کرد و نمایندگان ویژه، کوشنر و ویتکاف را در ایالات متحده نگه داشت. او گفت تنها ده دقیقه بعد، {رژیم جمهوری اسلامی}ایرانیها یک پیشنهاد جدید بهصورت مکتوب ارائه دادند که بهتر بود.
مارکو روبیو: آنچه آنها از «باز کردن تنگهها» منظور دارند این است: بله، تنگهها باز هستند، به شرطی که با ایران هماهنگ کنید، از ما اجازه بگیرید؛ وگرنه شما را هدف قرار میدهیم و باید به ما پول بدهید.
این اسمش باز کردن تنگهها نیست. اینها آبراههای بینالمللی هستند. آنها نمیتوانند و ما هم نمیتوانیم تحمل کنیم که چنین سیستمی را عادیسازی کنند.
سیستمی که در آن {رژیم جمهوری اسلامی}ایران تصمیم بگیرد چه کسی از یک آبراه بینالمللی استفاده کند و برای استفاده از آن چقدر باید به آنها پول پرداخت شود.»
دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۵
@gurd_shah
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🚨 از محاصره و فشار آمریکا و اسرائیل تا پناه بردن مجدد بر روسیه؛ روایت یک بنبست در سیاست خارجی رژیم ملاها
خبر دیدار عباس عراقچی با ولادیمیر پوتین را میتوان فراتر از یک ملاقات دیپلماتیک معمولی و در قالب چند لایه تحلیلی فهم کرد؛ اما این بار، نشانههای روشنی از ضعف و درماندگی شدید در سیاست خارجی رژیم جمهوری اسلامی قابل مشاهده است.
در شرایطی که رژیم ایران در محاصره و زیر فشار گسترده، مستمر و چندلایه ایالات متحده آمریکا و اسرائیل قرار دارد، چنین دیداری بیش از آنکه نشانه ابتکار عمل باشد، تلاشی برای گشودن گرههای کور و فزایندهای است که خودِ ساختار سیاست خارجی رژیم ملاها در آن گرفتار شده است. رفتوآمدهای مکرر از پاکستان تا عمان و اکنون تکیه مجدد بر مسکو، تصویری از دست و پازدنهای بیوقفه برای خروج از یک بنبست راهبردی را نشان میدهد.
در یک برداشت، این ملاقات بیش از هر چیز بیانگر رویکرد محتاطانه روسیه است؛ کشوری که بارها نشان داده حاضر است از ایران بهعنوان یک کارت بازی استفاده کند، اما نه تا جایی که هزینههای جدی و بلندمدت برایش ایجاد شود. مسکو اطلاعات میگیرد، ارتباط را حفظ میکند، اما تعهد نمیدهد. این همان الگوی آشنای سیاست خارجی روسیه است: بهرهبرداری حداکثری با حداقل مسئولیت.
در لایهای دیگر، این سفر را میتوان نشانهای از عدم توازن در این رابطه دانست. برخلاف روایت رسمی از «شراکت راهبردی»، واقعیت این است که رژیم تهران در موقعیتی قرار گرفته که برای کاهش فشارهای خارجی، ناچار به نزدیک شدن هر چه بیشتر به مسکو شده، در حالی که روسیه چنین الزام و فشاری را احساس نمیکند. همین عدم توازن، دست کاملا بالاتر را به کرملین داده و رژیم جمهوری اسلامی را در موضعی قرار داده که بیشتر درخواستکننده است تا شریک برابر.
سناریوی سوم به پیامرسانی غیرمستقیم به غرب مربوط میشود، اما حتی در این چارچوب نیز میتوان نشانههایی از ضعف شدید دید. نزدیکی نمایشی به روسیه، در شرایطی که کانالهای ارتباطی با غرب محدود شده، بیشتر شبیه تلاش برای ایجاد اهرم فشار جایگزین است تا نتیجه یک موقعیت قدرتمند. بهعبارت دیگر، این حرکت بیشتر واکنشی است تا کنشی.
در کنار همه این موارد، غیبت مسعود پزشکیان در چنین سطحی از تعامل، بار دیگر این پرسش را برجسته میکند که تصمیمگیری واقعی در حوزههای کلان، بهویژه سیاست خارجی و امنیتی، در کجا متمرکز است. این وضعیت، تصویر یک ساختار چندلایه و غیرشفاف را آشکار میکند که در آن، حتی بالاترین مقام اجرایی کشور نیز نقش تعیینکننده ندارد.
در مجموع، این دیدار را میتوان نه نشانه قدرت، بلکه بازتابی از تنگنای راهبردی رژیم جمهوری اسلامی دانست؛ تنگنایی که آن را وادار کرده برای کاهش فشارها، بیش از پیش به قدرتهایی تکیه کند که خودشان با بحرانهای جدی مواجه هستند و اولویتهای مستقل و بعضاً متضاد با منافع رژیم تهران دارند.
دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۵
@gurd_shah
خبر دیدار عباس عراقچی با ولادیمیر پوتین را میتوان فراتر از یک ملاقات دیپلماتیک معمولی و در قالب چند لایه تحلیلی فهم کرد؛ اما این بار، نشانههای روشنی از ضعف و درماندگی شدید در سیاست خارجی رژیم جمهوری اسلامی قابل مشاهده است.
در شرایطی که رژیم ایران در محاصره و زیر فشار گسترده، مستمر و چندلایه ایالات متحده آمریکا و اسرائیل قرار دارد، چنین دیداری بیش از آنکه نشانه ابتکار عمل باشد، تلاشی برای گشودن گرههای کور و فزایندهای است که خودِ ساختار سیاست خارجی رژیم ملاها در آن گرفتار شده است. رفتوآمدهای مکرر از پاکستان تا عمان و اکنون تکیه مجدد بر مسکو، تصویری از دست و پازدنهای بیوقفه برای خروج از یک بنبست راهبردی را نشان میدهد.
در یک برداشت، این ملاقات بیش از هر چیز بیانگر رویکرد محتاطانه روسیه است؛ کشوری که بارها نشان داده حاضر است از ایران بهعنوان یک کارت بازی استفاده کند، اما نه تا جایی که هزینههای جدی و بلندمدت برایش ایجاد شود. مسکو اطلاعات میگیرد، ارتباط را حفظ میکند، اما تعهد نمیدهد. این همان الگوی آشنای سیاست خارجی روسیه است: بهرهبرداری حداکثری با حداقل مسئولیت.
در لایهای دیگر، این سفر را میتوان نشانهای از عدم توازن در این رابطه دانست. برخلاف روایت رسمی از «شراکت راهبردی»، واقعیت این است که رژیم تهران در موقعیتی قرار گرفته که برای کاهش فشارهای خارجی، ناچار به نزدیک شدن هر چه بیشتر به مسکو شده، در حالی که روسیه چنین الزام و فشاری را احساس نمیکند. همین عدم توازن، دست کاملا بالاتر را به کرملین داده و رژیم جمهوری اسلامی را در موضعی قرار داده که بیشتر درخواستکننده است تا شریک برابر.
سناریوی سوم به پیامرسانی غیرمستقیم به غرب مربوط میشود، اما حتی در این چارچوب نیز میتوان نشانههایی از ضعف شدید دید. نزدیکی نمایشی به روسیه، در شرایطی که کانالهای ارتباطی با غرب محدود شده، بیشتر شبیه تلاش برای ایجاد اهرم فشار جایگزین است تا نتیجه یک موقعیت قدرتمند. بهعبارت دیگر، این حرکت بیشتر واکنشی است تا کنشی.
در کنار همه این موارد، غیبت مسعود پزشکیان در چنین سطحی از تعامل، بار دیگر این پرسش را برجسته میکند که تصمیمگیری واقعی در حوزههای کلان، بهویژه سیاست خارجی و امنیتی، در کجا متمرکز است. این وضعیت، تصویر یک ساختار چندلایه و غیرشفاف را آشکار میکند که در آن، حتی بالاترین مقام اجرایی کشور نیز نقش تعیینکننده ندارد.
در مجموع، این دیدار را میتوان نه نشانه قدرت، بلکه بازتابی از تنگنای راهبردی رژیم جمهوری اسلامی دانست؛ تنگنایی که آن را وادار کرده برای کاهش فشارها، بیش از پیش به قدرتهایی تکیه کند که خودشان با بحرانهای جدی مواجه هستند و اولویتهای مستقل و بعضاً متضاد با منافع رژیم تهران دارند.
دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۵
@gurd_shah
🚨 بیش از ۸۰ کشور در بیانیهای بیسابقه علیه سیاستهای دریایی رژیم جمهوری اسلامی هشدار دادند
در آستانه نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، بحرین با همراهی بیش از ۸۰ کشور جهان بیانیهای مشترک منتشر کرد که در آن مجموعهای از اقدامات جمهوری اسلامی در حوزه امنیت منطقهای و کشتیرانی بینالمللی بهشدت مورد انتقاد و محکومیت قرار گرفته است. این اقدام یکی از گستردهترین مواضع هماهنگ بینالمللی در سالهای اخیر علیه سیاستهای دریایی رژیم جمهوری اسلامی توصیف میشود.
در این بیانیه، کشورهای امضاکننده ضمن حمایت از مفاد قطعنامه ۲۸۱۷ شورای امنیت، بر اصل بنیادین «آزادی ناوبری» تأکید کرده و هرگونه تهدید، محدودسازی یا مشروطسازی عبور و مرور کشتیها در آبراههای بینالمللی را غیرقابل قبول و مغایر با حقوق بینالملل اعلام کردند. بهویژه تلاش برای دریافت عوارض یا اعمال کنترل انحصاری بر مسیرهای دریایی، بهعنوان اقدامی تنشزا و خلاف کنوانسیون حقوق دریاها مورد اشاره قرار گرفته است.
همچنین در این بیانیه هشدار داده شده است که استمرار چنین رفتارهایی میتواند پیامدهای گستردهای برای ثبات اقتصاد جهانی به همراه داشته باشد. از جمله این پیامدها به اختلال در جریان حملونقل دریایی، افزایش هزینههای تجارت بینالمللی و ایجاد شوک در بازارهای انرژی اشاره شده که بهطور مستقیم بر کشورهای در حال توسعه و مناطق دارای ناامنی غذایی فشار بیشتری وارد میکند.
در پایان، امضاءکنندگان این بیانیه تأکید کردهاند که امنیت آبراههای بینالمللی یک مسئولیت جمعی است و هرگونه اقدام یکجانبه که این اصل را تضعیف کند، تهدیدی برای نظم اقتصادی و امنیت جهانی تلقی خواهد شد؛ موضوعی که به گفته آنان نیازمند پاسخ هماهنگ و پایبندی جدی همه بازیگران بینالمللی به قواعد حقوقی موجود است.
دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۵
@gurd_shah
در آستانه نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، بحرین با همراهی بیش از ۸۰ کشور جهان بیانیهای مشترک منتشر کرد که در آن مجموعهای از اقدامات جمهوری اسلامی در حوزه امنیت منطقهای و کشتیرانی بینالمللی بهشدت مورد انتقاد و محکومیت قرار گرفته است. این اقدام یکی از گستردهترین مواضع هماهنگ بینالمللی در سالهای اخیر علیه سیاستهای دریایی رژیم جمهوری اسلامی توصیف میشود.
در این بیانیه، کشورهای امضاکننده ضمن حمایت از مفاد قطعنامه ۲۸۱۷ شورای امنیت، بر اصل بنیادین «آزادی ناوبری» تأکید کرده و هرگونه تهدید، محدودسازی یا مشروطسازی عبور و مرور کشتیها در آبراههای بینالمللی را غیرقابل قبول و مغایر با حقوق بینالملل اعلام کردند. بهویژه تلاش برای دریافت عوارض یا اعمال کنترل انحصاری بر مسیرهای دریایی، بهعنوان اقدامی تنشزا و خلاف کنوانسیون حقوق دریاها مورد اشاره قرار گرفته است.
همچنین در این بیانیه هشدار داده شده است که استمرار چنین رفتارهایی میتواند پیامدهای گستردهای برای ثبات اقتصاد جهانی به همراه داشته باشد. از جمله این پیامدها به اختلال در جریان حملونقل دریایی، افزایش هزینههای تجارت بینالمللی و ایجاد شوک در بازارهای انرژی اشاره شده که بهطور مستقیم بر کشورهای در حال توسعه و مناطق دارای ناامنی غذایی فشار بیشتری وارد میکند.
در پایان، امضاءکنندگان این بیانیه تأکید کردهاند که امنیت آبراههای بینالمللی یک مسئولیت جمعی است و هرگونه اقدام یکجانبه که این اصل را تضعیف کند، تهدیدی برای نظم اقتصادی و امنیت جهانی تلقی خواهد شد؛ موضوعی که به گفته آنان نیازمند پاسخ هماهنگ و پایبندی جدی همه بازیگران بینالمللی به قواعد حقوقی موجود است.
دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۵
@gurd_shah
🚨 ارتش اسرائیل از انهدام زیرساختهای تروریستان حزبالله و کشته شدن سه نیروی مسلح در جنوب لبنان خبر داد
🔴 سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد:
دوشنبه ۷ اردیبهشت
@gurd_shah
🔴 سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد:
نیروهای ارتش اسرائیل به انهدام زیرساختهای تروریستی و هدف قرار دادن نیروهای حزبالله در جنوب لبنان ادامه میدهند.
روز گذشته (یکشنبه)، نیروهای لشکر ۹۸ ارتش اسرائیل سه نیروی مسلح را در نزدیکی خط دفاعی مقدم، در منطقهای که نیروهای ارتش در آن فعال هستند، شناسایی کردند؛ اقدامی که بهعنوان یک تهدید واقعی تلقی شد.
بلافاصله پس از شناسایی و در یک روند سریع عملیاتی، نیروی هوایی این افراد مسلح را هدف قرار داد و از میان برداشت تا تهدید رفع شود.
علاوه بر این، نیروهای ارتش چندین ساختمان نظامی مورد استفاده توسط سازمان تروریستی حزبالله را که تهدیدی علیه نیروهای اسرائیلی محسوب میشد، هدف قرار دادند.
از جمله این اهداف، ساختمانی بود که بهعنوان مقر این سازمان در محور بنت جبیل مورد استفاده قرار میگرفت، بههمراه چند ساختمان نظامی دیگر.
پس از انجام این حملات، انفجارهای ثانویه نیز شناسایی شد که نشاندهنده وجود تسلیحات در داخل این ساختمانها است.
ارتش اسرائیل اعلام کرده است که به عملیات خود علیه تهدیدات متوجه شهروندان اسرائیلی و نیروهای ارتش ادامه خواهد داد و این اقدامات را مطابق با دستورات سطوح سیاسی انجام میدهد.
دوشنبه ۷ اردیبهشت
@gurd_shah
🚨 نمایش آمادگی نظامی آمریکا در خاورمیانه؛ سنتکام بر تداوم حضور و هوشیاری نیروها تأکید کرد
فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) با انتشار تصویری از عملیات نظامی در دریا، بر آمادگی و حضور فعال نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرد؛ پیامی که نشاندهنده تمرکز واشنگتن بر حفظ برتری عملیاتی و مهار تهدیدات فزاینده است.
🔴 ترجمه متن پست رسمی سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس:
@gurd_shah
فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) با انتشار تصویری از عملیات نظامی در دریا، بر آمادگی و حضور فعال نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرد؛ پیامی که نشاندهنده تمرکز واشنگتن بر حفظ برتری عملیاتی و مهار تهدیدات فزاینده است.
🔴 ترجمه متن پست رسمی سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس:
یک ملوان نیروی دریایی آمریکا بر عرشه ناوشکن موشکانداز هدایتشونده «یواساس میتشر» (DDG 57) به یک بالگرد MH-60S سیهاوک علامت میدهد.دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۵
نیروهای ایالات متحده همچنان در سراسر خاورمیانه متمرکز و آماده باقی ماندهاند.
@gurd_shah
❤4
🚨 حکم اعدام برای محمد عباسی و ۲۵ سال حبس برای دخترش در دیوان عالی کشور تائید شد
به گزارش ایراناینترنشنال، حکم اعدام محمد عباسی، از معترضان بازداشتشده در ملارد و حکم ۲۵ سال حبس برای دخترش فاطمه عباسی در دیوان عالی کشور تایید شده است. این دو زندانی سیاسی بهترتیب در زندانهای قزلحصار کرج و اوین نگهداری میشوند.
اطلاعات رسیده به ایراناینترنشنال حاکی است که محمد عباسی و دخترش فاطمه عباسی در دوران بازجویی تحت فشار و شکنجههای شدید قرار گرفتهاند و از زمان بازداشت تاکنون، در تمامی مراحل دادرسی، از جمله بازجویی، بازپرسی، دادگاه و رسیدگی در دیوان عالی کشور، از حق داشتن وکیل محروم بودهاند.
علی شریفزاده اردکانی، وکیل دادگستری، چهارم اسفند خبر داده بود که پرونده این دو شهروند معترض به شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور ارجاع شده و این شعبه از پذیرش وکلا خودداری کرده است. او همان زمان تاکید کرده بود: «به من گفته شده پرونده در شرف صدور رای است و امکان پذیرش وکالت وجود ندارد»
این دو شهروند در جریان اعتراضات دیماه ۱۴۰۴ بازداشت شدند. شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی، محمد عباسی را به اعدام و فاطمه عباسی را به ۲۵ سال حبس محکوم کرده بود.
دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۵
@gurd_shah
به گزارش ایراناینترنشنال، حکم اعدام محمد عباسی، از معترضان بازداشتشده در ملارد و حکم ۲۵ سال حبس برای دخترش فاطمه عباسی در دیوان عالی کشور تایید شده است. این دو زندانی سیاسی بهترتیب در زندانهای قزلحصار کرج و اوین نگهداری میشوند.
اطلاعات رسیده به ایراناینترنشنال حاکی است که محمد عباسی و دخترش فاطمه عباسی در دوران بازجویی تحت فشار و شکنجههای شدید قرار گرفتهاند و از زمان بازداشت تاکنون، در تمامی مراحل دادرسی، از جمله بازجویی، بازپرسی، دادگاه و رسیدگی در دیوان عالی کشور، از حق داشتن وکیل محروم بودهاند.
علی شریفزاده اردکانی، وکیل دادگستری، چهارم اسفند خبر داده بود که پرونده این دو شهروند معترض به شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور ارجاع شده و این شعبه از پذیرش وکلا خودداری کرده است. او همان زمان تاکید کرده بود: «به من گفته شده پرونده در شرف صدور رای است و امکان پذیرش وکالت وجود ندارد»
این دو شهروند در جریان اعتراضات دیماه ۱۴۰۴ بازداشت شدند. شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی، محمد عباسی را به اعدام و فاطمه عباسی را به ۲۵ سال حبس محکوم کرده بود.
دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۵
@gurd_shah
🤬12
Forwarded from Reza Pahlavi | رضا پهلوی
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
سخنرانی در کنفرانس مطبوعاتی فدرال آلمان
برلین - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۵/۲۵۸۵
Remarks at the Federal Press Conference (Bundespressekonferenz)
Berlin – April 23, 2026
@OfficialRezaPahlavi
برلین - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۵/۲۵۸۵
Remarks at the Federal Press Conference (Bundespressekonferenz)
Berlin – April 23, 2026
@OfficialRezaPahlavi
❤17
🔴کاخ سفید:این سومین تلاش اصلی برای ترور رییس جمهور ترامپ در عرض دو سال است. هیچ رئیسجمهوری دیگری در تاریخ با چنین تلاشهای مکرر و جدی علیه جانش مواجه نشده
@gurd_shah
@gurd_shah
❤6
🔴رسانه i24NEWS: دو منبع اسرائیلی به این شبکه گفتند که دولت لبنان از زمان آغاز آتش بس از دو هفته پیش تاکنون حتی یک قدم علیه حزب الله برنداشته
@gurd_shah
@gurd_shah
🤬9
🔴کیر استارمر:
من در آغاز درگیری در ایران تصمیم بسیار روشنی گرفتم که بریتانیا وارد این درگیری نخواهد شد.
🔴من نخستوزیر بریتانیا هستم؛ من در راستای منافع ملی بریتانیا عمل میکنم و وارد شدن به آن جنگ به نفع منافع ملی ما نیست.
@gurd_shah
من در آغاز درگیری در ایران تصمیم بسیار روشنی گرفتم که بریتانیا وارد این درگیری نخواهد شد.
🔴من نخستوزیر بریتانیا هستم؛ من در راستای منافع ملی بریتانیا عمل میکنم و وارد شدن به آن جنگ به نفع منافع ملی ما نیست.
@gurd_shah
🤬15❤1🥴1
🔴گزارش وال استریت ژورنال درباره اتحادیه صادرکنندگان نفت ایران: ایران در تلاش است تا از طریق راه آهن به چین نفت صادر کند.
@gurd_shah
@gurd_shah
😁6🥴2❤1
🔴طبق گزارشها؛
نشست شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی با محور نگرانی از ازسرگیری اعتراضها برگزار شد؛ نهادهای امنیتی وضعیت اقتصاد رو بحرانی ارزیابی کرده و گفتن ایران بیش از ۶ تا ۸ هفته توان تحمل محاصره دریایی رو نداره.
@gurd_shah
نشست شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی با محور نگرانی از ازسرگیری اعتراضها برگزار شد؛ نهادهای امنیتی وضعیت اقتصاد رو بحرانی ارزیابی کرده و گفتن ایران بیش از ۶ تا ۸ هفته توان تحمل محاصره دریایی رو نداره.
@gurd_shah
ژوزف عون، رئیسجمهور لبنان، گفت خیانت کار کسانی هستند که کشور را برای منافع خارجی به جنگ میکشانند و تأکید کرد هدفش پایان جنگ با اسرائیل از طریق توافقی غیرتحقیرآمیز است.
🔴روزنامه والاستریت ژورنال گزارش داد ایران پیشنهادی ارائه کرده که در صورت پایان جنگ و رفع محاصره بنادر، حملات در تنگه هرمز را متوقف میکند و مذاکرات هستهای را به مراحل بعدی موکول میسازد؛ این طرح که توسط عباس عراقچی مطرح شده، هنوز پاسخی از سوی آمریکا دریافت نکرده است—واقعاً چه فکر میکنند، آیا تصور میکنند همه ساده لوح و احمقند.
🔴وزارت کشور بحرین اعلام کرد تابعیت ۶۹ نفر را به اتهام حمایت از ایران لغو کرده و این اقدام شامل خانواده برخی متهمان نیز شده است؛
@gurd_shah
🔴روزنامه والاستریت ژورنال گزارش داد ایران پیشنهادی ارائه کرده که در صورت پایان جنگ و رفع محاصره بنادر، حملات در تنگه هرمز را متوقف میکند و مذاکرات هستهای را به مراحل بعدی موکول میسازد؛ این طرح که توسط عباس عراقچی مطرح شده، هنوز پاسخی از سوی آمریکا دریافت نکرده است—واقعاً چه فکر میکنند، آیا تصور میکنند همه ساده لوح و احمقند.
🔴وزارت کشور بحرین اعلام کرد تابعیت ۶۹ نفر را به اتهام حمایت از ایران لغو کرده و این اقدام شامل خانواده برخی متهمان نیز شده است؛
@gurd_shah
❤5