⏺چند گروه مسلح شامل «جماعت نصرتالاسلام و المسلمین (JNIM)» و «جبهه آزادی ازواد (FLA)» با انجام یک حمله هماهنگ، پایتخت مالی (باماکو) را هدف قرار دادند.
بر اساس گزارشها، درگیریها در مناطق اطراف پایتخت از جمله «کاتی» و همچنین در «کیدال» همچنان در نزدیکی پایگاه روسیه
ادامه دارد.
@gurd_shah
بر اساس گزارشها، درگیریها در مناطق اطراف پایتخت از جمله «کاتی» و همچنین در «کیدال» همچنان در نزدیکی پایگاه روسیه
ادامه دارد.
@gurd_shah
👍4
🇺🇸ترامپ میگوید سفر ویتکاف و کوشنر به پاکستان برای مذاکره با ایران را لغو کرده و به دستیارانش گفته است که آنها حاضر نیستند ۱۸ ساعت پرواز کنند تا «در مورد هیچ چیز حرف نزنند» و افزود: «ما همه کارتها را داریم، آنها میتوانند هر زمان با ما تماس بگیرند.»
@gurd_shah
@gurd_shah
👏5
👏8
📢🚩 بردگی فکری؛ خطری بزرگتر از سرکوب
✍مهدی نوذر
اظهارنظر عجیب یکی از حاضران در تجمعات حکومتی جمهوری اسلامی که گفت:
«مردم نباید اینترنت داشته باشند، چون ما کار مهمی با اینترنت نداریم؛ فقط کسانی که میخواهند رسانه ما باشند باید اینترنت داشته باشند» فقط یک جمله احساسی یا از سر ناآگاهی نیست؛ این جمله، محصول سالها مهندسی ذهن، سرکوب اجتماعی و عادیسازی محرومیت است.
در روانشناسی، پدیدهای به نام «سندروم استکهلم» وجود دارد؛ حالتی که در آن، قربانی بهجای مقابله با عامل آزار، به او وابسته میشود و حتی از او دفاع میکند. این مفهوم اگرچه در سطح فردی شناخته شده است، اما در حکومتهای ایدئولوژیک و سرکوبگر، به شکل جمعی و سیاسی نیز قابل مشاهده است.
زمانی که حکومت، برای سالها آزادی را خطر، سانسور را امنیت، و محرومیت را فضیلت معرفی میکند، بخشی از جامعه بهتدریج نهتنها این وضعیت را میپذیرد، بلکه از آن دفاع هم میکند. فردی که باید مطالبهگر حق دسترسی آزاد به اطلاعات باشد، تبدیل میشود به مدافع محدودسازی اینترنت؛ کسی که باید از حق انتخاب دفاع کند، خودش مبلغ حذف انتخاب میشود.
این دقیقاً همان نقطهایست که استبداد به پیروزی واقعی میرسد؛ نه زمانی که مردم را با زور ساکت میکند، بلکه زمانی که مردم با زبان خود، منطق سرکوب را تکرار میکنند.
جمهوری اسلامی سالهاست که تلاش کرده وابستگی روانی به قدرت را جایگزین آگاهی سیاسی کند. نتیجه آن، نسلیست که گاه بهجای مطالبه آزادی، از محدودیت دفاع میکند؛ بهجای اعتراض به فیلترینگ، برای حذف کامل اینترنت استدلال میآورد.
این دیگر صرفاً اختلاف نظر سیاسی نیست؛ این نشانهی فرسایش عمیق ذهن اجتماعی است.
جامعهای که در آن بخشی از مردم، زندان را امنیت و سانسور را آرامش میدانند، بیش از هر چیز نیازمند بازسازی آگاهی است؛ زیرا سقوط واقعی، نه در اقتصاد و سیاست، بلکه در جایی آغاز میشود که انسان، زنجیرهای خود را دوست بدارد.
@gurd_shah
✍مهدی نوذر
اظهارنظر عجیب یکی از حاضران در تجمعات حکومتی جمهوری اسلامی که گفت:
«مردم نباید اینترنت داشته باشند، چون ما کار مهمی با اینترنت نداریم؛ فقط کسانی که میخواهند رسانه ما باشند باید اینترنت داشته باشند» فقط یک جمله احساسی یا از سر ناآگاهی نیست؛ این جمله، محصول سالها مهندسی ذهن، سرکوب اجتماعی و عادیسازی محرومیت است.
در روانشناسی، پدیدهای به نام «سندروم استکهلم» وجود دارد؛ حالتی که در آن، قربانی بهجای مقابله با عامل آزار، به او وابسته میشود و حتی از او دفاع میکند. این مفهوم اگرچه در سطح فردی شناخته شده است، اما در حکومتهای ایدئولوژیک و سرکوبگر، به شکل جمعی و سیاسی نیز قابل مشاهده است.
زمانی که حکومت، برای سالها آزادی را خطر، سانسور را امنیت، و محرومیت را فضیلت معرفی میکند، بخشی از جامعه بهتدریج نهتنها این وضعیت را میپذیرد، بلکه از آن دفاع هم میکند. فردی که باید مطالبهگر حق دسترسی آزاد به اطلاعات باشد، تبدیل میشود به مدافع محدودسازی اینترنت؛ کسی که باید از حق انتخاب دفاع کند، خودش مبلغ حذف انتخاب میشود.
این دقیقاً همان نقطهایست که استبداد به پیروزی واقعی میرسد؛ نه زمانی که مردم را با زور ساکت میکند، بلکه زمانی که مردم با زبان خود، منطق سرکوب را تکرار میکنند.
جمهوری اسلامی سالهاست که تلاش کرده وابستگی روانی به قدرت را جایگزین آگاهی سیاسی کند. نتیجه آن، نسلیست که گاه بهجای مطالبه آزادی، از محدودیت دفاع میکند؛ بهجای اعتراض به فیلترینگ، برای حذف کامل اینترنت استدلال میآورد.
این دیگر صرفاً اختلاف نظر سیاسی نیست؛ این نشانهی فرسایش عمیق ذهن اجتماعی است.
جامعهای که در آن بخشی از مردم، زندان را امنیت و سانسور را آرامش میدانند، بیش از هر چیز نیازمند بازسازی آگاهی است؛ زیرا سقوط واقعی، نه در اقتصاد و سیاست، بلکه در جایی آغاز میشود که انسان، زنجیرهای خود را دوست بدارد.
@gurd_shah
❤3
🇺🇸🇮🇷❗️ نیویورک تایمز: لغو این سفر تازهترین نشانه از فاصله زیاد دو طرف برای رسیدن به هرگونه توافق برای پایان دادن به جنگ است.
سفر قبلی معاون رئیسجمهور، جیدی ونس، به اسلامآباد نیز ناموفق بود و به نظر میرسد آمریکاییها همچنان به دستیابی به اهداف سیاسی دولت، از جمله متقاعد کردن ایران برای واگذاری ذخایر هستهای یا محدود کردن برنامهاش، نزدیک نشدهاند.
@gurd_shah
سفر قبلی معاون رئیسجمهور، جیدی ونس، به اسلامآباد نیز ناموفق بود و به نظر میرسد آمریکاییها همچنان به دستیابی به اهداف سیاسی دولت، از جمله متقاعد کردن ایران برای واگذاری ذخایر هستهای یا محدود کردن برنامهاش، نزدیک نشدهاند.
@gurd_shah
👌1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🇺🇸 وزیر امور خارجه، مارکو روبیو: اتباع خارجی که بهطور علنی از حماس حمایت کنند یا به پرچم آمریکا بیاحترامی کنند، ممکن است بهصورت رسمی از دریافت ویزا یا گرینکارت محروم شوند.
@gurd_shah
@gurd_shah
❤3👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🇺🇸مارکو روبیو :
اگر کسی حمایت خود از حماس را اعلام کند و قصد داشته باشد چنین فعالیتهایی را در دانشگاههای آمریکا گسترش دهد، ویزای او رد خواهد شد؛ و در صورت انجام این اقدامات، ویزای او لغو میشود.
دارندگان گرینکارت که با چنین رفتارهایی مرتبط باشند نیز ممکن است از کشور اخراج شوند و گفت آنها حق ذاتی برای ماندن در آمریکا ندارند
@gurd_shah
اگر کسی حمایت خود از حماس را اعلام کند و قصد داشته باشد چنین فعالیتهایی را در دانشگاههای آمریکا گسترش دهد، ویزای او رد خواهد شد؛ و در صورت انجام این اقدامات، ویزای او لغو میشود.
دارندگان گرینکارت که با چنین رفتارهایی مرتبط باشند نیز ممکن است از کشور اخراج شوند و گفت آنها حق ذاتی برای ماندن در آمریکا ندارند
@gurd_shah
👍4❤2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
امروز شنبه ۲۵.۰۴.۲۰۲۶ شهر هامبورگ و سخنرانی :ناصر کنشلو فعال سیاسی به مناسبت صدمین سالگرد تاج گزاری رضا شاه بزرگ
👍16
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
امروز شنبه٢٥.٠۴.٢٠٢۶شهر هامبورگ و
سخنرانى : سرکار خانم سمیه مرادی فعال سياسى به مناسبت صدمين سالگرد تاج گزاری رضا شاه بزرگ
سخنرانى : سرکار خانم سمیه مرادی فعال سياسى به مناسبت صدمين سالگرد تاج گزاری رضا شاه بزرگ
👍13
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
امروز شنبه ۲۵.۰۴.۲۰۲۶ شهر هامبورگ و
سخنرانى : آقای افشین دلواری فعال سياسى به مناسبت صدمين سالگرد تاج گزاری رضا شاه بزرگ
سخنرانى : آقای افشین دلواری فعال سياسى به مناسبت صدمين سالگرد تاج گزاری رضا شاه بزرگ
👍13
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
امروز شنبه ۲۵.۰۴.۲۰۲۶شهر هامبورگ و
سخنرانى : محمد کلایی فعال سياسى به مناسبت صدمين سالگرد تاج گزاری رضا شاه بزرگ
سخنرانى : محمد کلایی فعال سياسى به مناسبت صدمين سالگرد تاج گزاری رضا شاه بزرگ
👍12
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
امروز شنبه ۲۵.۰۴.۲۰۲۶ شهر هامبورگ و
سخنرانى : منصور جزئی فعال سياسى به مناسبت صدمين سالگرد تاج گزاری رضا شاه بزرگ
سخنرانى : منصور جزئی فعال سياسى به مناسبت صدمين سالگرد تاج گزاری رضا شاه بزرگ
👍13
⏺نیروهای ارتش اسرائیل در فرماندهی جنوب، بر اساس اطلاعات سازمان امنیت داخلی (شینبت)، یک حمله دقیق علیه یک گروه از نیروهای حماس که در حال آمادهسازی حملات قریبالوقوع علیه نیروها در مرکز غزه بودند، انجام دادند.
⏺از جمله افراد کشتهشده:
حازم رامی علی عیدی
فرمانده گروه. در حمله ۷ اکتبر وارد اسرائیل شده بود.
ابراهیم منصور
فرمانده یک واحد. چندین حمله علیه نیروهای ارتش اسرائیل را هدایت کرده و نقش مهمی در بازسازی نیروهای حماس، برخلاف آتشبس، داشته است.
ماهر طنطاوی
عضو اطلاعات نظامی حماس.
@gurd_shah
⏺از جمله افراد کشتهشده:
حازم رامی علی عیدی
فرمانده گروه. در حمله ۷ اکتبر وارد اسرائیل شده بود.
ابراهیم منصور
فرمانده یک واحد. چندین حمله علیه نیروهای ارتش اسرائیل را هدایت کرده و نقش مهمی در بازسازی نیروهای حماس، برخلاف آتشبس، داشته است.
ماهر طنطاوی
عضو اطلاعات نظامی حماس.
@gurd_shah
❤5🔥2
🇺🇸 سنتکام:
ترجمه:
«یک جنگنده F-35B لایتنینگ ۲ متعلق به تفنگداران دریایی آمریکا در جریان عملیاتهای پروازی عادی از ناو USS Tripoli (LHA-7) در دریای عرب برخاست.»
@gurd_shah
ترجمه:
«یک جنگنده F-35B لایتنینگ ۲ متعلق به تفنگداران دریایی آمریکا در جریان عملیاتهای پروازی عادی از ناو USS Tripoli (LHA-7) در دریای عرب برخاست.»
@gurd_shah
❤2
🇮🇱🚨شبکه 13 اسرائیل : رئیس ستاد ارتش اسرائیل به آمریکا گفته باید دوباره جنگ با ایران شروع بشه
@gurd_shah
@gurd_shah
👍16
دفتر شاهزاده رضا پهلوی در پیامی ویدیویی درباره تعرض به ایشان با پاشیدن سس کچاپ در برلین اعلام کرد که حفاظت از شاهزاده در سفر بر عهده پلیس آلمان بوده.
طبق این گزارش، شاهزاده رضا پهلوی در سلامت کامل به سر میبرند و پروتکلهای امنیتی حفاظت از ایشان در برنامههای عمومی بازنگری میشود.
طبق این گزارش، شاهزاده رضا پهلوی در سلامت کامل به سر میبرند و پروتکلهای امنیتی حفاظت از ایشان در برنامههای عمومی بازنگری میشود.
❤13🤬3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🇺🇸 ترامپ:
«در داخل ایران درگیریهای زیادی وجود دارد؛ احتمالاً بر سر رهبری با هم میجنگند.
من با هر کسی که لازم باشد، مذاکره خواهم کرد.»
@gurd_shah
«در داخل ایران درگیریهای زیادی وجود دارد؛ احتمالاً بر سر رهبری با هم میجنگند.
من با هر کسی که لازم باشد، مذاکره خواهم کرد.»
@gurd_shah
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🇺🇸ذرئیسجمهور ترامپ درباره ایران گفت:
«در داخل ایران درگیریهای شدیدی وجود دارد؛ در بسیاری از موارد فکر میکنم آنها حتی برای این میجنگند که رهبر نشوند، چون ما دو سطح از رهبرانشان را از بین بردیم.
آنها میتوانند با من تماس بگیرند. همه کارتها دست ماست. ما در همهچیز پیروز شدهایم.»
@gurd_shah
«در داخل ایران درگیریهای شدیدی وجود دارد؛ در بسیاری از موارد فکر میکنم آنها حتی برای این میجنگند که رهبر نشوند، چون ما دو سطح از رهبرانشان را از بین بردیم.
آنها میتوانند با من تماس بگیرند. همه کارتها دست ماست. ما در همهچیز پیروز شدهایم.»
@gurd_shah