📢از شوروی تا جمهوری اسلامی؛ تاریخی که همیشه در حال تکرار است !
✍مهدی نوذر
جنگ همیشه تنها با موشک و تانک تعیین تکلیف نمیشود. گاهی یک حکومت از درون فرسوده میشود؛ نه با انفجار، بلکه با شکاف، اختلاف و از دست رفتن مشروعیت !
بسیاری از مخالفان جمهوری اسلامی از امضای تفاهمنامه میان تهران و واشنگتن ناامید شده اند زیرا تصور میکنند چنین توافقی به معنای نجات حکومت است. اما تاریخ همیشه اینگونه عمل نکرده است. اتحاد جماهیر شوروی نیز با یک جنگ تمامعیار از میان نرفت. سیاستی که رونالد ریگان در قبال شوروی دنبال کرد، صرفاً فشار نظامی نبود؛ او با ترکیبی از فشار اقتصادی، رقابت راهبردی و وادار کردن مسکو به عقبنشینیهای پیدرپی، شکافهای درونی نظام شوروی را عمیقتر کرد؛ شکافهایی که در نهایت به فروپاشی آن انجامید.
امروز نیز میتوان نشانههایی از چنین روندی را در جمهوری اسلامی مشاهده کرد و ترامپ دقیقاً با الگوی ریگان پیش میرود ؛ اگر حکومت مجبور شود از بخشهای مهمی از برنامه هستهای خود عقبنشینی کند که مهمترین خواسته های دولت ایالات متحده است و در صورت عدم اجرای آنها توافقی در کار نخواهد بود و توان موشکی خود را محدود سازد و حمایت از نیروهای نیابتی منطقه را کاهش دهد، در واقع از مهمترین ستونهای ایدئولوژیک و راهبردی خود فاصله گرفته است. این عقبنشینیها صرفاً امتیازهای فنی نیستند؛ بلکه مستقیماً به قلب هویت سیاسی نظام ضربه میزنند.
واکنشهای اخیر برخی چهرههای حکومتی همانند آخوند نبویان که به صراحت گفت حتی اگر رهبر جمهوری اسلامی با چنین توافقی موافق باشد ما با آن مخالفیم نیز نشان میدهد که این مسئله تا چه اندازه مناقشهبرانگیز شده است. وقتی حتی در میان نیروهای وفادار به نظام مخالفتهای علنی با چنین توافقهایی شنیده میشود، میتوان دریافت که اختلافات در سطوح بالای قدرت در حال افزایش است. این همان فرسایشی است که از بیرون شاید به چشم نیاید، اما در درون ساختار حکومت اثر خود را میگذارد.
از سوی دیگر، ادامه یک جنگ گسترده میتوانست نتیجهای کاملاً متفاوت داشته باشد. در بسیاری از کشورها، هنگام حمله خارجی، بخشی از جامعه که منتقد حکومت است نیز به دلیل حس میهندوستی یا نگرانی از سرنوشت کشور، موقتاً در کنار حاکمیت قرار میگیرد. چنین وضعیتی میتوانست فرصتی برای بازسازی مشروعیت جمهوری اسلامی فراهم کند. اما توقف جنگ و ورود به مسیر امتیازدهی و عقبنشینی، این فرصت را از حکومت میگیرد.
در چنین شرایطی، نهتنها شکافهای درون حاکمیت عمیقتر میشود، بلکه بخشی از بدنه اجتماعی حامی نظام نیز با پرسشهای جدی مواجه میشود: اگر قرار بود در نهایت از بسیاری از شعارها و سیاستهای گذشته عقبنشینی شود، پس هزینههای سنگینی که کشور طی دههها پرداخت چه بود؟
در پایان لازم میدانم خاطرنشان کنم آنچه امروز رخ میدهد، برخلاف تصور برخی، نشانه قدرت جمهوری اسلامی نیست بلکه آغاز مرحلهای از فرسایش درونی میباشد. فرسایشی که نه با صدای انفجار، بلکه با گسترش اختلافات، ریزش نیروها و از دست رفتن انسجام درونی پیش میرود. تاریخ بارها نشان داده است که حکومتها الزاماً در میدان جنگ سقوط نمیکنند؛ گاهی زیر بار تناقضها و شکافهای درونی خود فرو میریزند و امروز جمهوری اسلامی در آن مرحله است ..
@gurd_shah
✍مهدی نوذر
جنگ همیشه تنها با موشک و تانک تعیین تکلیف نمیشود. گاهی یک حکومت از درون فرسوده میشود؛ نه با انفجار، بلکه با شکاف، اختلاف و از دست رفتن مشروعیت !
بسیاری از مخالفان جمهوری اسلامی از امضای تفاهمنامه میان تهران و واشنگتن ناامید شده اند زیرا تصور میکنند چنین توافقی به معنای نجات حکومت است. اما تاریخ همیشه اینگونه عمل نکرده است. اتحاد جماهیر شوروی نیز با یک جنگ تمامعیار از میان نرفت. سیاستی که رونالد ریگان در قبال شوروی دنبال کرد، صرفاً فشار نظامی نبود؛ او با ترکیبی از فشار اقتصادی، رقابت راهبردی و وادار کردن مسکو به عقبنشینیهای پیدرپی، شکافهای درونی نظام شوروی را عمیقتر کرد؛ شکافهایی که در نهایت به فروپاشی آن انجامید.
امروز نیز میتوان نشانههایی از چنین روندی را در جمهوری اسلامی مشاهده کرد و ترامپ دقیقاً با الگوی ریگان پیش میرود ؛ اگر حکومت مجبور شود از بخشهای مهمی از برنامه هستهای خود عقبنشینی کند که مهمترین خواسته های دولت ایالات متحده است و در صورت عدم اجرای آنها توافقی در کار نخواهد بود و توان موشکی خود را محدود سازد و حمایت از نیروهای نیابتی منطقه را کاهش دهد، در واقع از مهمترین ستونهای ایدئولوژیک و راهبردی خود فاصله گرفته است. این عقبنشینیها صرفاً امتیازهای فنی نیستند؛ بلکه مستقیماً به قلب هویت سیاسی نظام ضربه میزنند.
واکنشهای اخیر برخی چهرههای حکومتی همانند آخوند نبویان که به صراحت گفت حتی اگر رهبر جمهوری اسلامی با چنین توافقی موافق باشد ما با آن مخالفیم نیز نشان میدهد که این مسئله تا چه اندازه مناقشهبرانگیز شده است. وقتی حتی در میان نیروهای وفادار به نظام مخالفتهای علنی با چنین توافقهایی شنیده میشود، میتوان دریافت که اختلافات در سطوح بالای قدرت در حال افزایش است. این همان فرسایشی است که از بیرون شاید به چشم نیاید، اما در درون ساختار حکومت اثر خود را میگذارد.
از سوی دیگر، ادامه یک جنگ گسترده میتوانست نتیجهای کاملاً متفاوت داشته باشد. در بسیاری از کشورها، هنگام حمله خارجی، بخشی از جامعه که منتقد حکومت است نیز به دلیل حس میهندوستی یا نگرانی از سرنوشت کشور، موقتاً در کنار حاکمیت قرار میگیرد. چنین وضعیتی میتوانست فرصتی برای بازسازی مشروعیت جمهوری اسلامی فراهم کند. اما توقف جنگ و ورود به مسیر امتیازدهی و عقبنشینی، این فرصت را از حکومت میگیرد.
در چنین شرایطی، نهتنها شکافهای درون حاکمیت عمیقتر میشود، بلکه بخشی از بدنه اجتماعی حامی نظام نیز با پرسشهای جدی مواجه میشود: اگر قرار بود در نهایت از بسیاری از شعارها و سیاستهای گذشته عقبنشینی شود، پس هزینههای سنگینی که کشور طی دههها پرداخت چه بود؟
در پایان لازم میدانم خاطرنشان کنم آنچه امروز رخ میدهد، برخلاف تصور برخی، نشانه قدرت جمهوری اسلامی نیست بلکه آغاز مرحلهای از فرسایش درونی میباشد. فرسایشی که نه با صدای انفجار، بلکه با گسترش اختلافات، ریزش نیروها و از دست رفتن انسجام درونی پیش میرود. تاریخ بارها نشان داده است که حکومتها الزاماً در میدان جنگ سقوط نمیکنند؛ گاهی زیر بار تناقضها و شکافهای درونی خود فرو میریزند و امروز جمهوری اسلامی در آن مرحله است ..
@gurd_shah
👏51❤8👍6🔥1👌1
😁37🤬12👎6
❤24👎6😢4🤬2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
❤️ولیعهد رضا پهلوی:
ما درحال آموزش شبکههای زیرزمینی خودمون هستیم تا علیه رژیم مبارزه کنند و بتونیم در زمانی که اعلام خواهد شد، رژیم رو سرنگون کنیم.
@gurd_shah
ما درحال آموزش شبکههای زیرزمینی خودمون هستیم تا علیه رژیم مبارزه کنند و بتونیم در زمانی که اعلام خواهد شد، رژیم رو سرنگون کنیم.
دستکم ۴۰ هزار نفر در ایران کشته نشدند که توافقی صورت بگیرد، آنها برای آزادی و دموکراسی جان خود را فدا کردند.
روی ریزش نیروهای نظامی داخل خود رژیم حساب باز کردیم؛ آنها فقط زمانی که مطمئن شوند جان خود را بیارزش فدا نخواهند کرد به میدان خواهند آمد.
من همیشه از تیم فوتبال ایران حمایت میکردم، ولی چون امسال تبدیل به ابزار تبلیغ برای جمهوری اسلامی شده، دیگه حمایت نمیکنم و بسیاری از ایرانیان هم با این تیم همدلی ندارند.
@gurd_shah
❤150👍14👏7👎3🤬1
دولت عراق بهطور رسمی مجوز فعالیت استارلینک را صادر کرد تا سرویس اینترنت ماهوارهای اسپیسایکس بتواند خدمات خود را در این کشور ارائه دهد
@gurd_shah
@gurd_shah
👍67👏6👎1🤬1
👍77👏5❤2👎1😁1🤬1
ما گر ز سر بریده میترسیدیم
جلوی کلاش و شاتگان نمیرقصیدیم
انتقام در راه است
ًجاوید شاه
✌️✌️✌️✌️🩵
جلوی کلاش و شاتگان نمیرقصیدیم
انتقام در راه است
ًجاوید شاه
✌️✌️✌️✌️🩵
❤93👏7👎3🥴2😁1💋1
Forwarded from ستاد کل پادشاهی خواهان ايران
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
خلاصه چند خبر کوتاه و مهم امروز …
امضاء نشدن توافق بصورت حضوری بین قالیباف-ونس در ژنو
حمله و درگیری شدید بین اسرائیل و حزب الله و کشته شدن نزدیک به ۵۰ تروریست حزب الله
مخالفت و جلوگیری علنی سپاه از ادامه مذاکرات
حرکت موساد و …
https://t.me/LwSDDYF/1277?single
امضاء نشدن توافق بصورت حضوری بین قالیباف-ونس در ژنو
حمله و درگیری شدید بین اسرائیل و حزب الله و کشته شدن نزدیک به ۵۰ تروریست حزب الله
مخالفت و جلوگیری علنی سپاه از ادامه مذاکرات
حرکت موساد و …
https://t.me/LwSDDYF/1277?single
❤62👏13👎3😁1
Forwarded from Kourosh Raadmanesh
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
[ایران را نمیشود فروخت.
ایران را نمیشود معامله کرد.
ایران را نمیشود از بیرون تعریف کرد.
ایران را فقط ملت ایران بازپس میگیرد و بازمیسازد به رهبری شهریار ایران!]
قابل توجه سناتور پیشین و وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی کنونی آمریکا جناب مارکو روبیو!
آنقدر این پست را دست بدست کنید تا برسد بدست جی دی ونس......
کوروش رادمنش 20-06-2026
#Strenght_and_Honour
#قدرت_و_افتخار
#R2P
@KouroshRaadmanesh2022
ایران را نمیشود معامله کرد.
ایران را نمیشود از بیرون تعریف کرد.
ایران را فقط ملت ایران بازپس میگیرد و بازمیسازد به رهبری شهریار ایران!]
قابل توجه سناتور پیشین و وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی کنونی آمریکا جناب مارکو روبیو!
آنقدر این پست را دست بدست کنید تا برسد بدست جی دی ونس......
کوروش رادمنش 20-06-2026
#Strenght_and_Honour
#قدرت_و_افتخار
#R2P
@KouroshRaadmanesh2022
👍75❤33👎3🔥1👏1
🔴 قرارگاه خاتم الانبیا: تنگه هرمز بسته شد.
@gurd_shah
بخاطر بدعهدی و پیمانشکنی آشکار آمریکا نسبت به عدم اجرای بند اول تفاهمنامه پایان جنگ و در واکنش به نقض بیوقفه و مستمر آتشبس توسط اسرائیل در جنوب لبنان و کشتار بیرحمانه و آوارگی صدها هزار نفر از مردم مظلوم این سرزمین و همچنین با توجه به عدم عقبنشینی نیروهای اسرائیلی از اراضی جنوب لبنان، تنگه رو بستیم.
@gurd_shah
😁59🤬2👍1👏1
🇺🇸🇺🇸ترامپ:
⚡️نخستوزیر ایتالیا، جورجیا ملونی، بارها و بارها در طول دیدار گروه هفت در فرانسه از من خواست که با او عکس بگیرم.
⚡️او در ایتالیا با مشکلاتی در سطح محبوبیت مواجه است، شاید به این دلیل که به ایالات متحده آمریکا - کشوری که صادقانه ایتالیا را دوست دارد و از آن دفاع میکند - وقتی صحبت از جلوگیری از دستیابی یا توسعه سلاح هستهای توسط ایران بود، نه گفت (البته ناتو هم همین کار را کرد!).
⚡️او حتی اجازه نداد ما از باندهای فرود یا مسیرهای پروازی ایتالیا استفاده کنیم که مشکلات لجستیکی بزرگی ایجاد کرد، و این در حالی است که آمریکا سالانه صدها میلیارد دلار برای دفاع از ایتالیا و دیگر «به اصطلاح» متحدان ناتو هزینه میکند.
⚡️حالا، پس از اینکه ایالات متحده به صورت نظامی ایران را شکست داده است، او دوباره میخواهد دوست شود تا «رتبههای خود را بالا ببرد». نه، ممنون!!! رئیسجمهور DJT
@gurd_shah
⚡️نخستوزیر ایتالیا، جورجیا ملونی، بارها و بارها در طول دیدار گروه هفت در فرانسه از من خواست که با او عکس بگیرم.
⚡️او در ایتالیا با مشکلاتی در سطح محبوبیت مواجه است، شاید به این دلیل که به ایالات متحده آمریکا - کشوری که صادقانه ایتالیا را دوست دارد و از آن دفاع میکند - وقتی صحبت از جلوگیری از دستیابی یا توسعه سلاح هستهای توسط ایران بود، نه گفت (البته ناتو هم همین کار را کرد!).
⚡️او حتی اجازه نداد ما از باندهای فرود یا مسیرهای پروازی ایتالیا استفاده کنیم که مشکلات لجستیکی بزرگی ایجاد کرد، و این در حالی است که آمریکا سالانه صدها میلیارد دلار برای دفاع از ایتالیا و دیگر «به اصطلاح» متحدان ناتو هزینه میکند.
⚡️حالا، پس از اینکه ایالات متحده به صورت نظامی ایران را شکست داده است، او دوباره میخواهد دوست شود تا «رتبههای خود را بالا ببرد». نه، ممنون!!! رئیسجمهور DJT
@gurd_shah
🥴40👍12❤4👏3😁3
💢‼️🇺🇸ریپست جدید ترامپ :
⚡️همه ی کارت ها دست ترامپه و سرنوشت شانس انتخاب مجدد لرزان نتانیاهو کاملا به دست اونه.
@gurd_shah
⚡️همه ی کارت ها دست ترامپه و سرنوشت شانس انتخاب مجدد لرزان نتانیاهو کاملا به دست اونه.
@gurd_shah
🤬66👍12🥴6👎3
⏺سخنگوی وزارت خارجه رژیم تروریستی جمهوری اسلامی:
🟡هیئت ایرانی برای پیگیری و مطالبۀ اجرای تعهدات طرف مقابل به سوئیس سفر خواهد کرد.
@gurd_shah
🟡هیئت ایرانی برای پیگیری و مطالبۀ اجرای تعهدات طرف مقابل به سوئیس سفر خواهد کرد.
@gurd_shah
😁49🤬12❤1
💢 سخنگوی وزارت خارجه: آغاز مذاکرات توافق نهایی، مشروط به اجرای بندهای پنجگانه تفاهمنامه است
💢 ما به تعهداتمان پایبند بودیم و طرف مقابل موظف است رژیم صهیونیستی را به توقف حمله به لبنان وادار کند.
@gurd_shah
💢 ما به تعهداتمان پایبند بودیم و طرف مقابل موظف است رژیم صهیونیستی را به توقف حمله به لبنان وادار کند.
@gurd_shah
😁55🤬14
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
امروزشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۵ هامبورگ ایرانیان خارج از کشور دوشادوش مردم داخل ایران به خیابان آمدهاند؛ برای همبستگی، برای یاد جانباختگان، و برای حمایت از شاهزاده رضا پهلوی. صدای ما یکی است؛ برای آزادی، عدالت و آیندهای بهتر برای ایران.
پاینده ایران جاوید شاه
پاینده ایران جاوید شاه
👍70❤15👏5👎4😁1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
انتشار سند زنده جنایات از وقایع ۱۸ و ۱۹ دیماه ۱۴۰۴
(قسمت چهارم)
⚠️ هشدار: تصاویر تکاندهنده
این تصاویر تاریخی که با فداکاری مبارزان از کشور خارج شده، از زاویه دوربین خودِ نیروهای سرکوبگر ثبت شده است.
در این قسمت، ماموران با شلیک مکرر گلوله و گاز اشکآور در تلاشند تا موانع خیابانی ایجاد شده توسط جوانان آزادیخواه و دلیر ایران در منطقه ۱۹ (محدوده عبدلآباد و خانیآباد نو) را از بین ببرند. آنها علاوه بر هجوم به تجمع این جوانان شجاع، به سمت ساختمانهای مسکونی نیز شلیک میکنند. در میان دود و آتش، طنین شعار آزادیخواهی یکی از جانبرکفان وطن با شعار مرگ بر دیکتاتور بوضوح بگوش میرسد، که اندکی بعد با شلیک مستقیم، صدای او را نشانه میروند.
این تصاویر، سندی آشکار از جنایت علیه بشریت است که برای ثبت در دادگاههای بینالمللی و پیشگاه تاریخ منتشر میشود.
👥 سرکوبگران را شناسایی کنید!
صداها و چهرههای عاملان این سرکوب را به خاطر بسپارید. اگر هرگونه اطلاعاتی از هویت، آدرس یا مشخصات این افراد دارید، ارسال کنید. هیچ جنایتکاری در سایه نخواهد ماند.
نام و یاد جاویدنامانِ راه آزادی تا ابد زنده و جاویدان است🕊
@gurd_shah
(قسمت چهارم)
این تصاویر تاریخی که با فداکاری مبارزان از کشور خارج شده، از زاویه دوربین خودِ نیروهای سرکوبگر ثبت شده است.
در این قسمت، ماموران با شلیک مکرر گلوله و گاز اشکآور در تلاشند تا موانع خیابانی ایجاد شده توسط جوانان آزادیخواه و دلیر ایران در منطقه ۱۹ (محدوده عبدلآباد و خانیآباد نو) را از بین ببرند. آنها علاوه بر هجوم به تجمع این جوانان شجاع، به سمت ساختمانهای مسکونی نیز شلیک میکنند. در میان دود و آتش، طنین شعار آزادیخواهی یکی از جانبرکفان وطن با شعار مرگ بر دیکتاتور بوضوح بگوش میرسد، که اندکی بعد با شلیک مستقیم، صدای او را نشانه میروند.
این تصاویر، سندی آشکار از جنایت علیه بشریت است که برای ثبت در دادگاههای بینالمللی و پیشگاه تاریخ منتشر میشود.
👥 سرکوبگران را شناسایی کنید!
صداها و چهرههای عاملان این سرکوب را به خاطر بسپارید. اگر هرگونه اطلاعاتی از هویت، آدرس یا مشخصات این افراد دارید، ارسال کنید. هیچ جنایتکاری در سایه نخواهد ماند.
نام و یاد جاویدنامانِ راه آزادی تا ابد زنده و جاویدان است🕊
@gurd_shah
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
😢57🤬14❤9😁3👍2
Forwarded from Twitter (𝕏) Media Downloader دانلود از توییتر (ایکس)
درود بر سردار بور
ما هرگز فکر نمیکردیم شما جاسوس اسرائیل بین مقامات باشید
من به تازگی فهمیدم با فداکاری چه ریسکی بزرگ کردید
چمدانهای سیسمونیگیت و هیاهوی بعد از آن
برای نوه شما نبود
در حقیقت
پوششی بود که موساد بتواند تجهیزاتش را در داخل چمدان و از طریق دختر خانمتان وارد ایران کند
و شما این تجهیزات شنود و مشخص کردن موقعیت را بین سرداران و مقامات توزیع کردید
مانند داستان پیجرها
بعدها اسرائیل توانست موقعیت دقیق تکتک آنها را شناسایی و به صورت نقطهزنی حذفشان کند
🔗 شارح (@khokhlakof)
📲 @twittervid_bot
ما هرگز فکر نمیکردیم شما جاسوس اسرائیل بین مقامات باشید
من به تازگی فهمیدم با فداکاری چه ریسکی بزرگ کردید
چمدانهای سیسمونیگیت و هیاهوی بعد از آن
برای نوه شما نبود
در حقیقت
پوششی بود که موساد بتواند تجهیزاتش را در داخل چمدان و از طریق دختر خانمتان وارد ایران کند
و شما این تجهیزات شنود و مشخص کردن موقعیت را بین سرداران و مقامات توزیع کردید
مانند داستان پیجرها
بعدها اسرائیل توانست موقعیت دقیق تکتک آنها را شناسایی و به صورت نقطهزنی حذفشان کند
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
😁61🥴10❤5👏2👍1