♦️اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه، صبح دوشنبه پنجم خرداد در نشست هفتگی با خبرنگاران اعلام کرد توافق موقت در دستور کار مذاکره با آمریکا نیست و خبر احتمال توقف سه ساله غنیسازی اورانیوم از سوی جمهوری اسلامی صحت ندارد.
اسماعیل بقایی، در پاسخ به پرسشی درباره اینکه در جریان مذاکرات بین ایران و آمریکا، تهران توافق کرده است که به مدت سه سال غنیسازی را متوقف کند، گفت: «چنین چیزی صحت ندارد.»
@indypersian
اسماعیل بقایی، در پاسخ به پرسشی درباره اینکه در جریان مذاکرات بین ایران و آمریکا، تهران توافق کرده است که به مدت سه سال غنیسازی را متوقف کند، گفت: «چنین چیزی صحت ندارد.»
@indypersian
😁39🤣23🥱6🤪4👏3🤔2😡2🤷♂1👍1🔥1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️ اعتصاب سراسری کامیونداران ایران روز دوشنبه ۵ خرداد وارد پنجمین روز شد. کامیونداران در شهرهای مختلف کشور از جمله کرمانشاه، میبد،اصفهان و آققلا همچنان از بارگیری خودداری میکنند.
کامیونداران و رانندگان خودروی سنگین باربری علت این اعتصاب را اعتراض به گرانی قطعات، کاهش سهمیه سوخت، نبود بیمه و بیعدالتی در سیستم کمیسیوندهی عنوان کردهاند.
@indypersian
کامیونداران و رانندگان خودروی سنگین باربری علت این اعتصاب را اعتراض به گرانی قطعات، کاهش سهمیه سوخت، نبود بیمه و بیعدالتی در سیستم کمیسیوندهی عنوان کردهاند.
@indypersian
❤64👏33👍5🔥3😭3🤝3👎2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️آتشفشان کیلاویا، یکی از فعالترین آتشفشانهای جهان، بامداد دوشنبه پنجم خرداد ماه دوباره فوران کرد و ستونهایی از گدازه را تا ارتفاع ۸۰ متری به هوا فرستاد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، فوران در منطقهای بسته از پارک ملی آتشفشانهای هاوایی رخ داده و جریان گدازه فعلا محدود به مناطق داخلی دهانه است. کارشناسان هشدار دادهاند که گازهای منتشر شده میتوانند باعث ایجاد مه آتشفشانی (وُوگ) شوند که بر سلامت انسان، حیوانات و کشاورزی اثر منفی دارد. کیلاویا که از سال ۱۹۸۳ فعال بوده، در کنار آتشفشانهای دیگری چون ماونا لوا، بخشی از فعالیتهای آتشفشانی جزایر هاوایی را تشکیل میدهد.
@indypersian
به گزارش خبرگزاری فرانسه، فوران در منطقهای بسته از پارک ملی آتشفشانهای هاوایی رخ داده و جریان گدازه فعلا محدود به مناطق داخلی دهانه است. کارشناسان هشدار دادهاند که گازهای منتشر شده میتوانند باعث ایجاد مه آتشفشانی (وُوگ) شوند که بر سلامت انسان، حیوانات و کشاورزی اثر منفی دارد. کیلاویا که از سال ۱۹۸۳ فعال بوده، در کنار آتشفشانهای دیگری چون ماونا لوا، بخشی از فعالیتهای آتشفشانی جزایر هاوایی را تشکیل میدهد.
@indypersian
👍17🔥9😱7🤷♂1🤔1
⭕️ جان باختن گونههای حیوانی نادر در ایران و احیای حیاتوحش عربستان سعودی
📌 عربستان سعودی با ساختن پناهگاهی وسیع و امن برای حیوانات، تاکنون بیش از هزار و ۲۴۵ جانور وحشی را اسکان داده است
♦️ در حالی که هر روز اخبار ناخوشایندی از محیط زیست ایران و در معرض خطر بودن گونههای جانوری و گیاهی آن، حتی گونههای نادر، در رسانهها منتشر میشود، عربستان سعودی تمام تلاشش را به کار گرفته است تا حیات وحش این کشور را احیا کند.
خبرگزاریهای عربستان سعودی گزارش دادند که بزرگترین پارک حیات وحش این پادشاهی به نام منطقه حفاظتشده سلطنتی ملک سلمان بن عبدالعزیز، تاکنون بیش از یک هزار و ۲۴۵ حیوان وحشی را اسکان داده و بیش از ۱۲۰ تولد هم برای حیوانات ساکن این زیستگاه ثبت شده است.
این منطقه حفاظتشده که در شمال عربستان سعودی واقع شده، محل زندگی بیش از ۲۹۰ گونه پرنده مهاجر و بیش از ۳۵۰ گونه از پستانداران، خزندگان و دوزیستان مختلف است. در میان این حیوانات، غزال عربی کمیاب، غزال عربی و همچنین دلیجه، یک پرنده شکاری متوسط، وجود دارد.
این منطقه حفاظتشده مساحتی بالغ بر ۱۳۰ هزار کیلومتر مربع را در برمیگیرد و دارای طیف وسیعی از ویژگیهای جغرافیایی است از جمله کوهها، دشتها و فلاتها و بناهای تاریخی نادری است که قدمت آنها به حدود هشت هزار سال قبل از میلاد مسیح برمیگردد.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
📌 عربستان سعودی با ساختن پناهگاهی وسیع و امن برای حیوانات، تاکنون بیش از هزار و ۲۴۵ جانور وحشی را اسکان داده است
♦️ در حالی که هر روز اخبار ناخوشایندی از محیط زیست ایران و در معرض خطر بودن گونههای جانوری و گیاهی آن، حتی گونههای نادر، در رسانهها منتشر میشود، عربستان سعودی تمام تلاشش را به کار گرفته است تا حیات وحش این کشور را احیا کند.
خبرگزاریهای عربستان سعودی گزارش دادند که بزرگترین پارک حیات وحش این پادشاهی به نام منطقه حفاظتشده سلطنتی ملک سلمان بن عبدالعزیز، تاکنون بیش از یک هزار و ۲۴۵ حیوان وحشی را اسکان داده و بیش از ۱۲۰ تولد هم برای حیوانات ساکن این زیستگاه ثبت شده است.
این منطقه حفاظتشده که در شمال عربستان سعودی واقع شده، محل زندگی بیش از ۲۹۰ گونه پرنده مهاجر و بیش از ۳۵۰ گونه از پستانداران، خزندگان و دوزیستان مختلف است. در میان این حیوانات، غزال عربی کمیاب، غزال عربی و همچنین دلیجه، یک پرنده شکاری متوسط، وجود دارد.
این منطقه حفاظتشده مساحتی بالغ بر ۱۳۰ هزار کیلومتر مربع را در برمیگیرد و دارای طیف وسیعی از ویژگیهای جغرافیایی است از جمله کوهها، دشتها و فلاتها و بناهای تاریخی نادری است که قدمت آنها به حدود هشت هزار سال قبل از میلاد مسیح برمیگردد.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
جان باختن گونههای حیوانی نادر در ایران و احیای حیاتوحش عربستان
در حالی که هر روز اخبار ناخوشایندی از محیط زیست ایران و در معرض خطر بودن گونههای جانوری و گیاهی آن، حتی گونههای نادر، در رسانهها منتشر میشود، عربستان سعودی تمام تلاشش را به کار گرفته است تا حیات
💔51😭10👍9🤬5😱4❤3👎1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️ یکی از شگفتانگیزترین پیستهای اسکی جهان در مرکز صحرای عربستان سعودی ساخته میشود. اولین «دهکده اسکی عمودی» جهان به نام تروجنا در ارتفاع ۲۳۰۰ تا ۲۶۰۰ متری کوه جَبَلاللوز در شمال غرب این کشور بنا میشود. این پروژه با هدف میزبانی بازیهای آسیایی زمستانی ۲۰۲۹، تا سال ۲۰۲۶ تکمیل خواهد شد.
تروجنا شامل بیش از ۳۰ کیلومتر پیست اسکی مصنوعی، دریاچهای مصنوعی با ظرفیت ۵۷ میلیارد لیتر آب برای تامین برف مصنوعی، ۱۱ هتل لوکس، رستورانها، فروشگاهها، اقامتگاههای ویلایی و امکانات تفریحی مانند دوچرخهسواری کوهستان، ورزشهای آبی و رصدخانههای پیشرفته خواهد بود.
@indypersian
تروجنا شامل بیش از ۳۰ کیلومتر پیست اسکی مصنوعی، دریاچهای مصنوعی با ظرفیت ۵۷ میلیارد لیتر آب برای تامین برف مصنوعی، ۱۱ هتل لوکس، رستورانها، فروشگاهها، اقامتگاههای ویلایی و امکانات تفریحی مانند دوچرخهسواری کوهستان، ورزشهای آبی و رصدخانههای پیشرفته خواهد بود.
@indypersian
👏46😭23👍9🔥3❤2👎1😁1🤯1🥴1😐1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️محمد شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، روز دوشنبه پنجم خرداد ماه، با استقبال اسکندر مومنی، وزیر کشور جمهوری اسلامی وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.
خبرگزاری فارس به نقل از رسانههای پاکستان گزارش کرد که شهباز شریف در تهران با مسعود پزشکیان میکند و طی آن، دو طرف درباره «روابط دوجانبه، همکاریهای اقتصادی و امنیت منطقهای» تبادل نظر خواهند کرد.
@indypersian
خبرگزاری فارس به نقل از رسانههای پاکستان گزارش کرد که شهباز شریف در تهران با مسعود پزشکیان میکند و طی آن، دو طرف درباره «روابط دوجانبه، همکاریهای اقتصادی و امنیت منطقهای» تبادل نظر خواهند کرد.
@indypersian
👎48🤬15👍4🤔3😁1🗿1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️وزرای خارجه کشورهای عربی و اروپایی و نمایندگان سازمانهای بینالمللی، روز یکشنبه در مادرید اسپانیا نشستی با هدف هماهنگی تلاشهای دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ در غزه و پیشبرد راهحل سیاسی برای پرونده فلسطین و اسرائیل برگزار کردند.
کمیته وزارتی مشترکی که از سوی نشست فوقالعاده عربی–اسلامی درباره غزه تشکیل شده، در بیانیه پایانی خود اعلام کرد که تلاشها برای جلب حمایت ملموس جامعه جهانی از راهحل دوکشوری ادامه دارد. این کمیته همچنین نقض حقوق غیرنظامیان در غزه بهدست اسرائیل را محکوم کرد و خواستار توقف فوری این حملات شد.
اعضای کمیته وزارتی بر پایان فوری محاصره نوار غزه و بازگشایی بدون قید و شرط تمام گذرگاهها تأکید کردند و خواستار تضمین ورود مستمر کمکهای بشردوستانه، امدادی و دارویی برای پاسخ به نیازهای فوری ساکنان غزه شدند. آنها همچنین از طرح کشورهای عربی برای بازسازی غزه حمایت کردند.
شرکتکنندگان نشست مادرید بر اجرای راهحل دوکشوری بر پایه قطعنامههای بینالمللی تاکید کردند و اعلام داشتند که ملت فلسطین حق دارد کشور مستقل خود را در مرزهای ۴ ژوئن ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی تشکیل دهد. آنها از نقش «گروه مادرید» و کشورهای اروپایی در حمایت از صلح عادلانه و پایدار قدردانی کردند.
در جریان نشست، گفتگوهایی نیز درباره برگزاری کنفرانسی بینالمللی در ماه ژوئن در مقر سازمان ملل در نیویورک صورت گرفت. این کنفرانس قرار است با ریاست مشترک عربستان سعودی و فرانسه برگزار شود و هدف آن پیشبرد راهحل سیاسی و ارائه تعهدات روشن از سوی جامعه جهانی برای حل نهایی مسئله فلسطین خواهد بود.
خوزه مانوئل آلبارس، وزیر خارجه اسپانیا، در حاشیه نشست تاکید کرد که برای پایان دادن به جنگ «غیرانسانی» غزه، باید بررسی تحریم اسرائیل در دستور کار قرار گیرد. او در گفتگو با رادیو «فرانساینفو» گفت: «نباید اجازه داد اسرائیل تصمیم بگیرد چه کسی غذا بخورد و چه کسی نه. کمکهای انسانی باید آزادانه وارد غزه شود.»
آلبارس همچنین خواستار تحریم صادرات سلاح به اسرائیل شد و گفت هیچ گزینهای، از جمله تحریمهای فردی علیه مقامهایی که به دنبال نابودی راهحل دوکشوری هستند، نباید از پیش کنار گذاشته شود.
در این نشست، وزرای خارجه سعودی، قطر، فلسطین، اردن، مصر، معاون وزیر خارجه ترکیه، دبیرکل اتحادیه عرب و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی حضور داشتند. از اروپا نیز نمایندگانی از فرانسه، بریتانیا، آلمان، ایتالیا، نروژ، ایرلند، اسلوونی، ایسلند و اسپانیا شرکت کردند. همچنین برزیل از جمله کشورهای غیراروپایی حاضر در نشست بود. برخی از این کشورها، از جمله اسپانیا، اسلوونی و ایرلند، فلسطین را بهطور رسمی به عنوان کشور به رسمیت شناختهاند.
@IndyPersian
کمیته وزارتی مشترکی که از سوی نشست فوقالعاده عربی–اسلامی درباره غزه تشکیل شده، در بیانیه پایانی خود اعلام کرد که تلاشها برای جلب حمایت ملموس جامعه جهانی از راهحل دوکشوری ادامه دارد. این کمیته همچنین نقض حقوق غیرنظامیان در غزه بهدست اسرائیل را محکوم کرد و خواستار توقف فوری این حملات شد.
اعضای کمیته وزارتی بر پایان فوری محاصره نوار غزه و بازگشایی بدون قید و شرط تمام گذرگاهها تأکید کردند و خواستار تضمین ورود مستمر کمکهای بشردوستانه، امدادی و دارویی برای پاسخ به نیازهای فوری ساکنان غزه شدند. آنها همچنین از طرح کشورهای عربی برای بازسازی غزه حمایت کردند.
شرکتکنندگان نشست مادرید بر اجرای راهحل دوکشوری بر پایه قطعنامههای بینالمللی تاکید کردند و اعلام داشتند که ملت فلسطین حق دارد کشور مستقل خود را در مرزهای ۴ ژوئن ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی تشکیل دهد. آنها از نقش «گروه مادرید» و کشورهای اروپایی در حمایت از صلح عادلانه و پایدار قدردانی کردند.
در جریان نشست، گفتگوهایی نیز درباره برگزاری کنفرانسی بینالمللی در ماه ژوئن در مقر سازمان ملل در نیویورک صورت گرفت. این کنفرانس قرار است با ریاست مشترک عربستان سعودی و فرانسه برگزار شود و هدف آن پیشبرد راهحل سیاسی و ارائه تعهدات روشن از سوی جامعه جهانی برای حل نهایی مسئله فلسطین خواهد بود.
خوزه مانوئل آلبارس، وزیر خارجه اسپانیا، در حاشیه نشست تاکید کرد که برای پایان دادن به جنگ «غیرانسانی» غزه، باید بررسی تحریم اسرائیل در دستور کار قرار گیرد. او در گفتگو با رادیو «فرانساینفو» گفت: «نباید اجازه داد اسرائیل تصمیم بگیرد چه کسی غذا بخورد و چه کسی نه. کمکهای انسانی باید آزادانه وارد غزه شود.»
آلبارس همچنین خواستار تحریم صادرات سلاح به اسرائیل شد و گفت هیچ گزینهای، از جمله تحریمهای فردی علیه مقامهایی که به دنبال نابودی راهحل دوکشوری هستند، نباید از پیش کنار گذاشته شود.
در این نشست، وزرای خارجه سعودی، قطر، فلسطین، اردن، مصر، معاون وزیر خارجه ترکیه، دبیرکل اتحادیه عرب و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی حضور داشتند. از اروپا نیز نمایندگانی از فرانسه، بریتانیا، آلمان، ایتالیا، نروژ، ایرلند، اسلوونی، ایسلند و اسپانیا شرکت کردند. همچنین برزیل از جمله کشورهای غیراروپایی حاضر در نشست بود. برخی از این کشورها، از جمله اسپانیا، اسلوونی و ایرلند، فلسطین را بهطور رسمی به عنوان کشور به رسمیت شناختهاند.
@IndyPersian
👎38👍9🤬8🤣3👏2🤔1🥴1
⭕️بقایی: توافق موقت در کار نیست، غنیسازی را کنار نمیگذاریم
📌سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی تاکید کرد: «مجاز نیستیم کوچکترین نرمشی در زمینه غنیسازی نشان دهیم»
♦️پس از پنج دور مذاکره میان تهران و واشینگتن بر سر برنامه هستهای ایران، صداهای مختلفی از مقامهای دو کشور درباره نتیجهبخش بودن یا نبودن این گفتگوها به گوش میرسد.
در حالی که دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، در اظهاراتی تازه اعلام کرد که «گفتگوهای خوبی با ایران داشتیم»، مقامهای جمهوری اسلامی هنوز واکنش مثبتی به این گفتگوها نداشتهاند و صرفا بر این نکته تاکید میکنند که ایران از غنیسازی اورانیوم عقبنشینی نمیکند.
موضوع غنیسازی اورانیوم به محور اصلی گفتگوهای عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، و استیو ویتکاف، نماینده ویژه ترامپ در امور خاورمیانه، تبدیل شده است و هر کدام بر مواضعشان در این زمینه اصرار میورزند.
در حالی که ویتکاف میگوید ایران حق هیچگونه غنیسازی در خاک این کشور را ندارد، عراقچی روز یکشنبه بار دیگر گفت که «با صبر و آرامش مذاکره میکنیم و از حقوق مردم که از جمله آن، بحث غنیسازی است، کوتاه نمیآییم.» عراقچی همچنین گفت که «طرف عمانی در مذاکرات اخیر راهکارهایی را برای رفع موانع پیشنهاد کرده که در حال بررسیاند».
اسماعیل بقایی، سخنگوی امور وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز روز دوشنبه پنجم خرداد در نشست خبری اعلام کرد: «ما به هیچ عنوان مجاز نیستیم در مورد غنیسازی کوچکترین نرمشی نشان بدهیم.»
بیشتر بخوانید...
@IndyPersian
📌سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی تاکید کرد: «مجاز نیستیم کوچکترین نرمشی در زمینه غنیسازی نشان دهیم»
♦️پس از پنج دور مذاکره میان تهران و واشینگتن بر سر برنامه هستهای ایران، صداهای مختلفی از مقامهای دو کشور درباره نتیجهبخش بودن یا نبودن این گفتگوها به گوش میرسد.
در حالی که دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، در اظهاراتی تازه اعلام کرد که «گفتگوهای خوبی با ایران داشتیم»، مقامهای جمهوری اسلامی هنوز واکنش مثبتی به این گفتگوها نداشتهاند و صرفا بر این نکته تاکید میکنند که ایران از غنیسازی اورانیوم عقبنشینی نمیکند.
موضوع غنیسازی اورانیوم به محور اصلی گفتگوهای عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، و استیو ویتکاف، نماینده ویژه ترامپ در امور خاورمیانه، تبدیل شده است و هر کدام بر مواضعشان در این زمینه اصرار میورزند.
در حالی که ویتکاف میگوید ایران حق هیچگونه غنیسازی در خاک این کشور را ندارد، عراقچی روز یکشنبه بار دیگر گفت که «با صبر و آرامش مذاکره میکنیم و از حقوق مردم که از جمله آن، بحث غنیسازی است، کوتاه نمیآییم.» عراقچی همچنین گفت که «طرف عمانی در مذاکرات اخیر راهکارهایی را برای رفع موانع پیشنهاد کرده که در حال بررسیاند».
اسماعیل بقایی، سخنگوی امور وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز روز دوشنبه پنجم خرداد در نشست خبری اعلام کرد: «ما به هیچ عنوان مجاز نیستیم در مورد غنیسازی کوچکترین نرمشی نشان بدهیم.»
بیشتر بخوانید...
@IndyPersian
ایندیپندنت فارسی
بقایی: توافق موقت در کار نیست، غنیسازی را کنار نمیگذاریم
پس از پنج دور مذاکره میان تهران و واشینگتن بر سر برنامه هستهای ایران، صداهای مختلفی از مقامهای دو کشور درباره نتیجهبخش بودن یا نبودن این گفتگوها به گوش میرسد. در حالی که دونالد ترامپ، رئیسجمهوری
👎35😁19👍9🤪8🥱2🗿2🔥1👏1🍓1
♦️ کریستی نوم، وزیر امنیت داخلی ایالات متحده، در جریان سفر رسمی به بحرین و پس از بازدید از بنای تاریخی «قلعه البحرین»، سوار بر شتر در منامه دیده شد. او در این سفر با راشد بن عبدالله آل خلیفه، وزیر کشور بحرین، و همچنین نظامیان آمریکایی مستقر در این کشور دیدار و گفتگو کرد.
@indypersian
@indypersian
❤27👎11👍10😁6🤣1
♦️عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، دوشنبه پنچم خرداد، در واکنش به گزارشها درباره احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات هستهای ایران هشدار داد که نیروهای مسلح کشور در آمادگی کامل برای اجرای عملیات نظامی قرار دارند.فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی هفت ماه پس از حمله هوایی اسرائیل به تاسیسات موشکی و پدافند هوایی ایران ادعا کرد: «اگر آنها (اسرائیل) برای دریافت وعده صادق دیگری عجله دارند، ما کاملا آمادهایم که ضربه مقتضی را وارد کنیم و طلب قبلیمان را هم نقد خواهیم کرد.»پیشتر، سپاه پاسداران در عملیات «وعده صادق ۱» با شلیک حدود ۳۰۰ موشک و در «وعده صادق ۲» با بیش از ۱۸۰ موشک بالستیک به اسرائیل حمله کرد. بسیاری از این موشکها در میانه راه سقوط کردند و آنهایی که به خاک اسرائیل رسیدند، خسارات جدی بر جای نگذاشتند.
اسرائیل نیز در پنجم آبانماه سال گذشته، در پاسخ به این حملات، مراکز نظامی و موشکی در خاک ایران را هدف قرار داد.
@IndyPersian
اسرائیل نیز در پنجم آبانماه سال گذشته، در پاسخ به این حملات، مراکز نظامی و موشکی در خاک ایران را هدف قرار داد.
@IndyPersian
🤣96🤬16👍9👎5💅2🤪2
⭕️پنجمین روز اعتصاب کامیونداران؛ «سالها جز وعدههای توخالی چیزی نصیبمان نشده است»
📌کامیونداران و رانندگان خودروهای سنگین باربری علت این اعتصاب را اعتراض به گرانی قطعات، کاهش سهمیه سوخت، نبود بیمه و بیعدالتی در سیستم کمیسیوندهی عنوان کردهاند
♦️کامیونداران در ایران روز دوشنبه پنجم خردادماه نیز به اعتصاب سراسری ادامه دادند و گزارشهای رسیده حاکی از آن است که اعضای این صنف در شهرهای مختلف همچنان از بارگیری خودداری میکنند.
کامیونداران و رانندگان خودروهای سنگین باربری علت این اعتصاب را اعتراض به گرانی قطعات، کاهش سهمیه سوخت، نبود بیمه و بیعدالتی در سیستم کمیسیوندهی عنوان کردهاند. این رانندگان که بخش عمده زنجیره توزیع در ایران را برعهده دارند، معتقدند که با توجه به سختی کار و هزینههای سنگین این شغل، کرایههای تعیینشده باعث تداوم شرایط سخت معیشتی و حتی دشوارتر شدن آن شده است و طرح جدید نیز فشار اقتصادی مضاعفی بر این قشر وارد میکند.
اعتصاب سراسری کامیونداران از روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت با اعتصاب گروهی از رانندگان در بندرعباس بهصورت هماهنگ، آغاز شد و بهسرعت به شهرهای دیگر گسترش یافت. فعالان این صنف صریحتر از گذشته نقدها و اعتراضهایشان را علیه جمهوری اسلامی بیان میکنند و خواهان رسیدگی به مطالباتشان شدهاند.
اتحادیه تشکلهای کامیونداران و رانندگان با صدور بیانیهای در خصوص اعتصاب سراسری کامیونداران، این اقدام را «صدای رسای یک ملت» نامیده است.
بیشتر بخوانید...
@IndyPersian
📌کامیونداران و رانندگان خودروهای سنگین باربری علت این اعتصاب را اعتراض به گرانی قطعات، کاهش سهمیه سوخت، نبود بیمه و بیعدالتی در سیستم کمیسیوندهی عنوان کردهاند
♦️کامیونداران در ایران روز دوشنبه پنجم خردادماه نیز به اعتصاب سراسری ادامه دادند و گزارشهای رسیده حاکی از آن است که اعضای این صنف در شهرهای مختلف همچنان از بارگیری خودداری میکنند.
کامیونداران و رانندگان خودروهای سنگین باربری علت این اعتصاب را اعتراض به گرانی قطعات، کاهش سهمیه سوخت، نبود بیمه و بیعدالتی در سیستم کمیسیوندهی عنوان کردهاند. این رانندگان که بخش عمده زنجیره توزیع در ایران را برعهده دارند، معتقدند که با توجه به سختی کار و هزینههای سنگین این شغل، کرایههای تعیینشده باعث تداوم شرایط سخت معیشتی و حتی دشوارتر شدن آن شده است و طرح جدید نیز فشار اقتصادی مضاعفی بر این قشر وارد میکند.
اعتصاب سراسری کامیونداران از روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت با اعتصاب گروهی از رانندگان در بندرعباس بهصورت هماهنگ، آغاز شد و بهسرعت به شهرهای دیگر گسترش یافت. فعالان این صنف صریحتر از گذشته نقدها و اعتراضهایشان را علیه جمهوری اسلامی بیان میکنند و خواهان رسیدگی به مطالباتشان شدهاند.
اتحادیه تشکلهای کامیونداران و رانندگان با صدور بیانیهای در خصوص اعتصاب سراسری کامیونداران، این اقدام را «صدای رسای یک ملت» نامیده است.
بیشتر بخوانید...
@IndyPersian
ایندیپندنت فارسی
پنجمین روز اعتصاب کامیونداران؛ «سالها جز وعدههای توخالی چیزی
کامیونداران در ایران روز دوشنبه پنجم خردادماه نیز به اعتصاب سراسری ادامه دادند و گزارشهای رسیده حاکی از آن است که اعضای این صنف در شهرهای مختلف همچنان از بارگیری خودداری میکنند. کامیونداران و
👏59👍20❤6🔥3❤🔥2👎2🙏1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️ مسعود پزشکیان، رئیسجمهوری اسلامی ظهر دوشنبه پنجم خرداد در سعدآباد، از شهباز شریف نخستوزیر پاکستان، استقبال کرد. قرار است در ادامه، نشست مشترک هیئتهای عالیرتبه ایران و پاکستان و سپس نشست مطبوعاتی دو طرف برگزار شود.
@indypersian
@indypersian
👎65🤣14😡8👍6🤬4🔥2🤔1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه پنجم خرداد و در واکنش به داغ شدن ویدویوی «ضربه برژیت به صورتش» در زمان خروج از هواپیما در فرودگاه هانوی ویتنام گفت: من و همسرم سربه سر هم میگذاشتیم و بهتر بگویم با هم شوخی میکردیم.»مکرون با اشاره به دو ویدیوی داغ دیگر از خودش در ۱۰ روز گذشته گفت: میگفتند من کوکائین از روی میز برداشتم و زورآزمایی راهبردی با رئیس جمهوری ترکیه داشتم. مردم بهتر است به جای این حرفها، یک مقدار به عمق ماجرا فکر کنند.
@IndyPersian
@IndyPersian
👎42😁15🤪10🥴8😐7👍3🤬3🤷♂1🤔1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️ تصاویری که بهتازگی در شبکههای اجتماعی منتشر شده، لحظه وقوع گردبادی شدید در جنوب شیلی را نشان میدهد. این پدیده موجب وحشت ساکنان منطقه و باعث پرتاب اجسام سبک در هوا شد. هنوز گزارشی از میزان خسارت احتمالی این گردباد منتشر نشده است.
@indypersian
@indypersian
😱11🤣5🤔2💔2
♦️ کریستی نوم، وزیر امنیت میهن ایالات متحده، در جریان سفر به اسرائیل، روز دوشنبه پنجم خرداد در اقدامی نمادین در شهر اورشلیم یک نهال درخت کاشت. در این برنامه رسمی، گیدئون سعار، وزیر خارجه اسرائیل نیز حضور داشت. این رویداد بخشی از دیدارهای دیپلماتیک برای تقویت همکاریهای دوجانبه میان واشینگتن و تلآویو اعلام شده است.
@indypersian
@indypersian
👍42👏15🥴6🤬5❤3👎2🤷♂1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️ارکستر سمفونیک تهران دوشنبه شب سمفونی «فلکالافلاک» ساخته کامبیز روشنروان را در تالار وحدت اجرا کرد؛ اثری چندبخشی با الهام از موسیقی محلی لرستان که بخشهایی از آن به قطعه حماسی «دایه دایه» اختصاص دارد.
این سمفونی در چهار بخش طراحی شده است. بخش نخست با فرمی سوناتگونه، فضایی از آرامش پیش از جنگ را با آواز دشتی به تصویر میکشد که با آغاز درگیری، به بیان موسیقی معاصر تغییر مییابد. در بخش دوم، ملودی لری «تفنگ» شنیده میشود که بازتابی از اندوه ویرانی و مقاومت پس از آن است. بخش سوم حالوهوایی کاملا حماسی دارد و با ترانه محلی «دایه دایه» به بخش پایانی پیوند میخورد.
در بخش چهارم، این ملودی محلی بهعنوان تم اصلی، به همراه فوگی چهارصدایی بر پایه همان تم، در قالبی کنترپوانیک گسترش مییابد و در پایان، دو تم اصلی به صورت همزمان شنیده میشوند.
کامبیز روشنروان، آهنگساز برجسته متولد ۱۳۲۸، در این اثر نیز همچون بسیاری از آثار پیشین خود، ترکیبی از ساختارهای موسیقی کلاسیک غربی با تمهای بومی و سنتی ایرانی را به کار گرفته است. او پیشتر در قالبهایی چون سمفونی، کنسرتو، سونات و موسیقی ردیفی نیز آثاری خلق کرده است.
@IndyPersian
این سمفونی در چهار بخش طراحی شده است. بخش نخست با فرمی سوناتگونه، فضایی از آرامش پیش از جنگ را با آواز دشتی به تصویر میکشد که با آغاز درگیری، به بیان موسیقی معاصر تغییر مییابد. در بخش دوم، ملودی لری «تفنگ» شنیده میشود که بازتابی از اندوه ویرانی و مقاومت پس از آن است. بخش سوم حالوهوایی کاملا حماسی دارد و با ترانه محلی «دایه دایه» به بخش پایانی پیوند میخورد.
در بخش چهارم، این ملودی محلی بهعنوان تم اصلی، به همراه فوگی چهارصدایی بر پایه همان تم، در قالبی کنترپوانیک گسترش مییابد و در پایان، دو تم اصلی به صورت همزمان شنیده میشوند.
کامبیز روشنروان، آهنگساز برجسته متولد ۱۳۲۸، در این اثر نیز همچون بسیاری از آثار پیشین خود، ترکیبی از ساختارهای موسیقی کلاسیک غربی با تمهای بومی و سنتی ایرانی را به کار گرفته است. او پیشتر در قالبهایی چون سمفونی، کنسرتو، سونات و موسیقی ردیفی نیز آثاری خلق کرده است.
@IndyPersian
👍36❤19👏5👎4🔥1👌1
♦️ حماس روز دوشنبه پنجم خرداد اعلام کرد پیشنهاد استیو ویتکاف، نماینده ویژه دونالد ترامپ در خاورمیانه برای آتشبس در غزه و آزادی گروگانهای اسرائیلی را پذیرفته است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام آگاه در سازمان حماس گفت این پشنهاد با تاکید بر آتشبس دائمی در غزه تنظیم شده است و ما موافقتمان را با آن به میانجیگران اطلاع دادهایم.
همزمان رویترز به نقل از یک منبع نزدیک به حماس گزارش کرد براساس طرح پیشنهادی ویتکاف، در آغاز آتشبسی ۷۰ روز برقرار و در جریان آن ۱۰ گروگان اسرائیلی با حدود ۱۰۰ زندانی فلسطینی معاوضه میشوند.
براساس همین گزارش، خروج بخشی از ارتش اسرائیل از غزه هم در این طرح گنجانده شده است.
@indypersian
به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام آگاه در سازمان حماس گفت این پشنهاد با تاکید بر آتشبس دائمی در غزه تنظیم شده است و ما موافقتمان را با آن به میانجیگران اطلاع دادهایم.
همزمان رویترز به نقل از یک منبع نزدیک به حماس گزارش کرد براساس طرح پیشنهادی ویتکاف، در آغاز آتشبسی ۷۰ روز برقرار و در جریان آن ۱۰ گروگان اسرائیلی با حدود ۱۰۰ زندانی فلسطینی معاوضه میشوند.
براساس همین گزارش، خروج بخشی از ارتش اسرائیل از غزه هم در این طرح گنجانده شده است.
@indypersian
👎53👍12😁2🤔2🕊2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️کریستی نوم، وزیر امنیت میهن ایالات متحده، روز دوشنبه ششم خرداد در جریان سفر رسمی به اسرائیل، با گیدون سعار، وزیر خارجه این کشور، دیدار و گفتگو کرد. او در نشست خبری مشترک با تاکید بر حمایت واشینگتن از تلآویو گفت آمریکا در مبارزه با تروریسم و نفرتپراکنی در کنار اسرائیل ایستاده است.
او در مراسمی که به یاد قربانیان حمله تروریستی اخیر در واشینگتن برگزار شد، تاکید کرد: «رئیسجمهوری ترامپ از من خواست به اسرائیل بیایم تا در کنار شما بایستم و به یاد سارا میلگروم و یارون لنچیفسکی ادای احترام کنم.»
نوم افزود: «باشد که خدا خانوادههای این قربانیان را در آغوش بگیرد. رئیسجمهوری ترامپ سلام و همدردی خود را به شما منتقل کرده و در مبارزه با این نفرت جهانی، همراه شماست.»
او در این سفر با گیدون سعار، وزیر خارجه اسرائیل، دیدار و گفتگو کرد. ساعر نیز در این نشست خبری گفت: «اسرائیل هیچ متحدی قویتر از ایالات متحده ندارد. ما از حمایت شما قدردانی میکنیم و باور داریم آمریکا هم شریکی مؤثرتر از اسرائیل ندارد.»
@IndyPersian
او در مراسمی که به یاد قربانیان حمله تروریستی اخیر در واشینگتن برگزار شد، تاکید کرد: «رئیسجمهوری ترامپ از من خواست به اسرائیل بیایم تا در کنار شما بایستم و به یاد سارا میلگروم و یارون لنچیفسکی ادای احترام کنم.»
نوم افزود: «باشد که خدا خانوادههای این قربانیان را در آغوش بگیرد. رئیسجمهوری ترامپ سلام و همدردی خود را به شما منتقل کرده و در مبارزه با این نفرت جهانی، همراه شماست.»
او در این سفر با گیدون سعار، وزیر خارجه اسرائیل، دیدار و گفتگو کرد. ساعر نیز در این نشست خبری گفت: «اسرائیل هیچ متحدی قویتر از ایالات متحده ندارد. ما از حمایت شما قدردانی میکنیم و باور داریم آمریکا هم شریکی مؤثرتر از اسرائیل ندارد.»
@IndyPersian
👍44❤10👎8🤬2😁1
♦️آکسیوس روز دوشنبه پنجم خرداد و ساعتی پس از انتشار خبر مواقفت حماس با طرح پیشنهادی فرستاده ویژه دونالد ترامپ در خاورمیانه، این خبر را از قول استیون ویتکاف تکذیب کرد.
براساس مقالهای به قلم باراک راوید، گزارشگر آکسیوس در خاورمیانه، استیو ویتکاف گفته است: «آنچه من از حماس دیدم، ناامیدکننده بود و به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.»
عصر دوشنبه مقامهای حماس به خبرگزاری فرانسه و رویترز گفتند این گروه با طرح پیشنهادی آتشبس استیو ویتکاف موافقت کرده است.
@IndyPersian
براساس مقالهای به قلم باراک راوید، گزارشگر آکسیوس در خاورمیانه، استیو ویتکاف گفته است: «آنچه من از حماس دیدم، ناامیدکننده بود و به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.»
عصر دوشنبه مقامهای حماس به خبرگزاری فرانسه و رویترز گفتند این گروه با طرح پیشنهادی آتشبس استیو ویتکاف موافقت کرده است.
@IndyPersian
👍34😁6👀5👌2🤔1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️کریستی نوم، وزیر امنیت میهن ایالات متحده، روز دوشنبه ششم خرداد در جریان سفر رسمی خود به اسرائیل، در گفتگو با شبکه فاکس نیوز گفت که در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر اسرائیل، گفتگوی بسیار صریحی درباره مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران داشته است.
در جریان این گفتگو، نوم با تاکید بر موضع قاطع دولت آمریکا در قبال برنامه هستهای جمهوری اسلامی گفت: «پیامی از سوی ترامپ رئیسجمهوری منتقل کردم مبنی بر اینکه او هرگز ایرانِ دارای توانایی هستهای را نخواهد پذیرفت.» او تصریح کرد ترامپ نه تنها با دستیابی ایران به سلاح هستهای مخالف است، بلکه ایجاد هرگونه ظرفیت برای تولید آن را نیز غیرقابل قبول میداند.
وزیر امنیت میهن آمریکا افزود که اطلاعاتی که میان اسرائیل و ایالات متحده به اشتراک گذاشته میشود، بسیار حیاتی است و گفت: «ما رئیسجمهوری داریم که خواهان صلح است، اما در عین حال ایران هستهای را تحمل نخواهد کرد.»
او در پایان گفت: «ایران به سلاح هستهای دست نخواهد یافت و رئیسجمهوری ما اجازه وقوع چنین چیزی را نمیدهد. او همچنین میخواهد که نخستوزیر اسرائیل با او در یک موضع مشترک قرار گیرد.»
@IndyPersian
در جریان این گفتگو، نوم با تاکید بر موضع قاطع دولت آمریکا در قبال برنامه هستهای جمهوری اسلامی گفت: «پیامی از سوی ترامپ رئیسجمهوری منتقل کردم مبنی بر اینکه او هرگز ایرانِ دارای توانایی هستهای را نخواهد پذیرفت.» او تصریح کرد ترامپ نه تنها با دستیابی ایران به سلاح هستهای مخالف است، بلکه ایجاد هرگونه ظرفیت برای تولید آن را نیز غیرقابل قبول میداند.
وزیر امنیت میهن آمریکا افزود که اطلاعاتی که میان اسرائیل و ایالات متحده به اشتراک گذاشته میشود، بسیار حیاتی است و گفت: «ما رئیسجمهوری داریم که خواهان صلح است، اما در عین حال ایران هستهای را تحمل نخواهد کرد.»
او در پایان گفت: «ایران به سلاح هستهای دست نخواهد یافت و رئیسجمهوری ما اجازه وقوع چنین چیزی را نمیدهد. او همچنین میخواهد که نخستوزیر اسرائیل با او در یک موضع مشترک قرار گیرد.»
@IndyPersian
👍50🤣7👏2😁2🤔2🍓2🔥1