⭕️مرکز امنیت و امور خارجی اورشلیم: اسرائیل و جمهوری اسلامی برای دور جدید جنگ آماده میشوند
📌مقامهای اسرائیلی میگویند تهران در حال مذاکره برای خرید سامانههای پدافند هوایی و جتهای جنگنده از چین است تا برای دور بعدی نبرد با اسرائیل آماده شود
♦️مرکز امنیت و امور خارجی اورشلیم با انتشار گزارش تازهای مدعی شد که هم اسرائيل و هم جمهوری اسلامی برای دور جدید جنگ آماده میشوند.
به گزارش این نهاد، آتشبس بین اسرائیل و جمهوری اسلامی نتوانسته است تنشها بین این دو دشمن را کاهش دهد و آنها در تلاش برای آمادگیهای نظامی بیشترند و میتوان گفت که کل منطقه روی یک بشکه باروت قرار دارد که هر لحظه ممکن است منفجر شود.
این مرکز در ادامه اشاره میکند که هم در تلآویو و هم در تهران، مقامها از «مرحله جدید» رویارویی صحبت میکنند؛ مرحلهای که جدول زمانی آن تحت تاثیر تحولات منطقهای و بینالمللی قرار دارد.
بنا بر ادعای مرکز امنیت و امور خارجی اورشلیم، در حالی که اسرائیل سیستمهای دفاعی خود را تقویت میکند و تولید موشکهای آرو را تسریع کرده، جمهوری اسلامی نیز در حال بازسازی نیروهایش است؛ آنچه روشن میکند که تهران برنامه هستهای خود را رها نخواهد کرد، حتی اگر به قیمت یک درگیری نظامی دیگر تمام شود.
مقامهای ارشد دفاعی اسرائیل گزارش میدهند که جمهوری اسلامی در حال مذاکره برای خرید سامانههای پدافند هوایی و جتهای جنگنده از چین است تا برای دور بعدی نبرد با اسرائیل آماده شود. آنها اضافه میکنند که تهران به قصد تلافی حمله غافلگیرانه اسرائیل در روز سیزدهم ژوئن، در حال برنامهریزی یک حمله غافلگیرانه و پیشدستانه به اسرائیل است.
ایال زمیر، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، حدود دو هفته پیش گفت که رویارویی اخیر با جمهوری اسلامی صرفا یک مرحله از یک نبرد طولانیمدت بود. او تاکید کرد: «ما اکنون بر اساس دستاوردهای این عملیات وارد فصل جدیدی میشویم. ما برنامههای هستهای و موشکی جمهوری اسلامی را مختل کردیم و باید هوشیار باشیم.»
بیشتر بخوانید...
@IndyPersian
📌مقامهای اسرائیلی میگویند تهران در حال مذاکره برای خرید سامانههای پدافند هوایی و جتهای جنگنده از چین است تا برای دور بعدی نبرد با اسرائیل آماده شود
♦️مرکز امنیت و امور خارجی اورشلیم با انتشار گزارش تازهای مدعی شد که هم اسرائيل و هم جمهوری اسلامی برای دور جدید جنگ آماده میشوند.
به گزارش این نهاد، آتشبس بین اسرائیل و جمهوری اسلامی نتوانسته است تنشها بین این دو دشمن را کاهش دهد و آنها در تلاش برای آمادگیهای نظامی بیشترند و میتوان گفت که کل منطقه روی یک بشکه باروت قرار دارد که هر لحظه ممکن است منفجر شود.
این مرکز در ادامه اشاره میکند که هم در تلآویو و هم در تهران، مقامها از «مرحله جدید» رویارویی صحبت میکنند؛ مرحلهای که جدول زمانی آن تحت تاثیر تحولات منطقهای و بینالمللی قرار دارد.
بنا بر ادعای مرکز امنیت و امور خارجی اورشلیم، در حالی که اسرائیل سیستمهای دفاعی خود را تقویت میکند و تولید موشکهای آرو را تسریع کرده، جمهوری اسلامی نیز در حال بازسازی نیروهایش است؛ آنچه روشن میکند که تهران برنامه هستهای خود را رها نخواهد کرد، حتی اگر به قیمت یک درگیری نظامی دیگر تمام شود.
مقامهای ارشد دفاعی اسرائیل گزارش میدهند که جمهوری اسلامی در حال مذاکره برای خرید سامانههای پدافند هوایی و جتهای جنگنده از چین است تا برای دور بعدی نبرد با اسرائیل آماده شود. آنها اضافه میکنند که تهران به قصد تلافی حمله غافلگیرانه اسرائیل در روز سیزدهم ژوئن، در حال برنامهریزی یک حمله غافلگیرانه و پیشدستانه به اسرائیل است.
ایال زمیر، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، حدود دو هفته پیش گفت که رویارویی اخیر با جمهوری اسلامی صرفا یک مرحله از یک نبرد طولانیمدت بود. او تاکید کرد: «ما اکنون بر اساس دستاوردهای این عملیات وارد فصل جدیدی میشویم. ما برنامههای هستهای و موشکی جمهوری اسلامی را مختل کردیم و باید هوشیار باشیم.»
بیشتر بخوانید...
@IndyPersian
ایندیپندنت فارسی
مرکز امنیت و امور خارجی اورشلیم: اسرائیل و جمهوری اسلامی برای دور
مرکز امنیت و امور خارجی اورشلیم با انتشار گزارش تازهای مدعی شد که هم اسرائيل و هم جمهوری اسلامی برای دور جدید جنگ آماده میشوند. به گزارش این نهاد، آتشبس بین اسرائیل و جمهوری اسلامی نتوانسته است
🔥43👍13❤5👏5😁2🤷♂1🤔1😢1💔1
♦️ ژان نوئل بارو، وزیر خارجه فرانسه، روز چهارشنبه اعلام کرد که فرانسه به همراه ۱۴ کشور غربی دیگر از کشورهای جهان خواستهاند که بهرسمیت شناختن کشور فلسطین را در دستور کار قرار دهند.
بارو در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی اکسنوشت:
«در نیویورک، همراه با ۱۴ کشور دیگر، فرانسه بیانیهای مشترک صادر کرده است. ما تمایل خود را برای بهرسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام میکنیم و از دیگر کشورهایی که هنوز این گام را برنداشتهاند نیز دعوت میکنیم به ما بپیوندند.»
این درخواست در جریان کنفرانسی صورت گرفت که به ابتکار مشترک ریاض و پاریس با هدف احیای راهحل دو دولت برای منازعه اسرائیل و فلسطین برگزار شده بود.
@indypersian
بارو در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی اکسنوشت:
«در نیویورک، همراه با ۱۴ کشور دیگر، فرانسه بیانیهای مشترک صادر کرده است. ما تمایل خود را برای بهرسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام میکنیم و از دیگر کشورهایی که هنوز این گام را برنداشتهاند نیز دعوت میکنیم به ما بپیوندند.»
این درخواست در جریان کنفرانسی صورت گرفت که به ابتکار مشترک ریاض و پاریس با هدف احیای راهحل دو دولت برای منازعه اسرائیل و فلسطین برگزار شده بود.
@indypersian
😡57👎22👍20🤣3❤1🤬1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️ ویدیویی از لرزیدن خودروهای سواری در جزیره کامچاتکا در شرق دور روسیه همزمان با زلزله به بزرگی ۸.۸، در شبکههای اجتماعی منتشر شده است.
این بزرگترین زمین لرزه منطقه در شرق روسیه از سال ۱۹۵۲ به بعد به شمار میرود و در پی وقوع آن، در بخشهای گستردهای از کشورهای حوزه اقیانوس آرام هشدار سونامی صادر شد.
@indypersian
این بزرگترین زمین لرزه منطقه در شرق روسیه از سال ۱۹۵۲ به بعد به شمار میرود و در پی وقوع آن، در بخشهای گستردهای از کشورهای حوزه اقیانوس آرام هشدار سونامی صادر شد.
@indypersian
😱20❤5👍1
⭕️ قطعی ۱۲ ساعته آب و صف دبهها؛ بحران کمآبی سراسر ایران را فرا گرفت
📌 همزمان با تشدید روزانه بحران آب، بر اعتراضها به قطعی آب و برق در شهرهای مختلف ایران هم افزوده میشود
♦️ بحران کمآبی در سراسر ایران هر روز شدیدتر میشود؛ تا جایی که رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی نیز اعتراف کرده قطعی آب خانهاش از روزی دو تا سه ساعت، حالا به ۱۲ تا ۱۳ ساعت رسیده است.
مهدی مهیایی، معاون استاندار گلستان، هم از قطعی ۱۰ تا ۱۲ ساعته آب در شهرهای این استان خبر داد و گفت به حدود ۱۰۰ روستای گلستان، تنها با تانکر آبرسانی میشوند و ۴۰ روستا هنوز به شبکه آبرسانی متصل نیستند.
این بحران همزمان با خاموشیهای گسترده و قطعیهای مکرر برق، زندگی میلیونها ایرانی را فلج کرده است. در همین رابطه محمدرضا شکوهی، رئیس مرکز فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان، اعلام کرد که ۱۵ نوجوان در یک استخر به دلیل قطعی ناگهانی برق و از کار افتادن سیستم تصفیه آب، دچار مسمومیت شدند و سه نفر از آنها همچنان بستریاند.
در تهران و سایر شهرها نیز شرایط مشابه است و ویدیوهای رسیده به ایندیپندنت فارسی نشان میدهد ساکنان مناطق حاشیهنشین شرقی، جنوبی و غربی تهران با دبه در صف گرفتن آب از تانکرها هستند.
یک فرد معترض ساکن شاهینشهر اصفهان نیز در ویدیویی که ارسال کرده است، میگوید: «آب را قطع میکنند و هر وقت دلشان خواست وصل میکنند. خانه ما را کثافت برداشته است.»
در بندرعباس، قطع چهار تا هشت ساعته برق در اوج گرما همراه با بیآبی، زندگی روزمره را مختل و شماری از مردم را راهی مراکز درمانی کرده است. یکی از این معترضان به ایندیپندنت فارسی گفت: «ظهر و بعدازظهر در اوج گرمای بندرعباس، برق را قطع میکنند و آب هم همراه آن قطع میشود. دقیقا به عهد بوق برگشتهایم که با بادبزن خودمان را باد میزدیم و با آفتابه خودمان را میشستیم.»
حتی در استان گیلان که تاکنون تنها استان ایران محسوب میشد که وارد تنش آبی نشده بود، نیز وضعیت وخیم و حاد است. به طوری که در شهر خمام، یکی از پربارشترین شهرهای این استان با سالانه ۱۴۰۰ میلیمتر بارش، آب منازل به مدت چند روز مداوم قطع شد و در نتیجه روز سهشنبه ۷ مرداد، هزاران تن از ساکنان این شهر با تجمع مقابل فرمانداری، به بیآبی اعتراض کردند.
🖊 امیرحسین میراسماعیلی
بیشتر بخوانید...
@indypersian
📌 همزمان با تشدید روزانه بحران آب، بر اعتراضها به قطعی آب و برق در شهرهای مختلف ایران هم افزوده میشود
♦️ بحران کمآبی در سراسر ایران هر روز شدیدتر میشود؛ تا جایی که رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی نیز اعتراف کرده قطعی آب خانهاش از روزی دو تا سه ساعت، حالا به ۱۲ تا ۱۳ ساعت رسیده است.
مهدی مهیایی، معاون استاندار گلستان، هم از قطعی ۱۰ تا ۱۲ ساعته آب در شهرهای این استان خبر داد و گفت به حدود ۱۰۰ روستای گلستان، تنها با تانکر آبرسانی میشوند و ۴۰ روستا هنوز به شبکه آبرسانی متصل نیستند.
این بحران همزمان با خاموشیهای گسترده و قطعیهای مکرر برق، زندگی میلیونها ایرانی را فلج کرده است. در همین رابطه محمدرضا شکوهی، رئیس مرکز فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان، اعلام کرد که ۱۵ نوجوان در یک استخر به دلیل قطعی ناگهانی برق و از کار افتادن سیستم تصفیه آب، دچار مسمومیت شدند و سه نفر از آنها همچنان بستریاند.
در تهران و سایر شهرها نیز شرایط مشابه است و ویدیوهای رسیده به ایندیپندنت فارسی نشان میدهد ساکنان مناطق حاشیهنشین شرقی، جنوبی و غربی تهران با دبه در صف گرفتن آب از تانکرها هستند.
یک فرد معترض ساکن شاهینشهر اصفهان نیز در ویدیویی که ارسال کرده است، میگوید: «آب را قطع میکنند و هر وقت دلشان خواست وصل میکنند. خانه ما را کثافت برداشته است.»
در بندرعباس، قطع چهار تا هشت ساعته برق در اوج گرما همراه با بیآبی، زندگی روزمره را مختل و شماری از مردم را راهی مراکز درمانی کرده است. یکی از این معترضان به ایندیپندنت فارسی گفت: «ظهر و بعدازظهر در اوج گرمای بندرعباس، برق را قطع میکنند و آب هم همراه آن قطع میشود. دقیقا به عهد بوق برگشتهایم که با بادبزن خودمان را باد میزدیم و با آفتابه خودمان را میشستیم.»
حتی در استان گیلان که تاکنون تنها استان ایران محسوب میشد که وارد تنش آبی نشده بود، نیز وضعیت وخیم و حاد است. به طوری که در شهر خمام، یکی از پربارشترین شهرهای این استان با سالانه ۱۴۰۰ میلیمتر بارش، آب منازل به مدت چند روز مداوم قطع شد و در نتیجه روز سهشنبه ۷ مرداد، هزاران تن از ساکنان این شهر با تجمع مقابل فرمانداری، به بیآبی اعتراض کردند.
🖊 امیرحسین میراسماعیلی
بیشتر بخوانید...
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
قطعی ۱۲ ساعته آب و صف دبهها؛ بحران کمآبی سراسر ایران را فرا گرفت
بحران کمآبی در سراسر ایران هر روز شدیدتر میشود؛ تا جایی که رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی نیز اعتراف کرده قطعی آب خانهاش از روزی دو تا سه ساعت، حالا به ۱۲ تا ۱۳ ساعت رسیده است. مهدی مهیایی،
😨30😡13❤4🔥3🤬3👎1🤣1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️انبار نفت شهران آتش گرفت
♦️کاربران شبکههای اجتماعی روز چهارشنبه هشتم مرداد با انتشار ویدیوهایی از انبار نفت شهران، از آتشسوزی در این مخزن بزرگ بنزین غرب تهران خبر دادند.
انبار نفت شهران در هفته اول جنگ ۱۲ روزه هم هدف حملات اسرائیل قرار گرفته بود.
@indypersian
♦️کاربران شبکههای اجتماعی روز چهارشنبه هشتم مرداد با انتشار ویدیوهایی از انبار نفت شهران، از آتشسوزی در این مخزن بزرگ بنزین غرب تهران خبر دادند.
انبار نفت شهران در هفته اول جنگ ۱۲ روزه هم هدف حملات اسرائیل قرار گرفته بود.
@indypersian
😁58😱25🔥7👍4😎3❤2👎1🤣1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
⭕️صدها هزار نفر در کشورهای حوزه اقیانوس آرام در پی زلزله بزرگ روسیه و هشدار سونامی تخلیه شدند
♦️ساعاتی پس از وقوع زلزله به بزرگی ۸.۸ در شرق دور روسیه، و وقوع سونامی، صدها هزار نفر در کشورهای مختلف حاشیه اقیانوس آرام، مجبور به تخلیه اقامتگاههای خود شدند.
به جز روسیه، کانون این زمین لرزه کمسابقه، مقامهای ژاپن، هاوایی و گواتمالا هم هشدار سونامی صادر و شهروندان ساکنان مناطق نزدیک به اقیانوس را به مناطق امن منتقل کردند.
هنوز گزارشی درباره شمار قربانیان احتمالی این بلای طبیعی منتشر نشده است.
@indypersian
♦️ساعاتی پس از وقوع زلزله به بزرگی ۸.۸ در شرق دور روسیه، و وقوع سونامی، صدها هزار نفر در کشورهای مختلف حاشیه اقیانوس آرام، مجبور به تخلیه اقامتگاههای خود شدند.
به جز روسیه، کانون این زمین لرزه کمسابقه، مقامهای ژاپن، هاوایی و گواتمالا هم هشدار سونامی صادر و شهروندان ساکنان مناطق نزدیک به اقیانوس را به مناطق امن منتقل کردند.
هنوز گزارشی درباره شمار قربانیان احتمالی این بلای طبیعی منتشر نشده است.
@indypersian
👍18💔13❤1🤣1
⭕️ لبنان بر سر دوراهی سرنوشتساز؛ ادامه بلاتکلیفی یا تحقق حاکمیت
📌 با وجود شکلگیری اجماع منطقهای و بینالمللی برای خلع سلاح گروههای شبهنظامی، در رویکرد دولت لبنان هیچ نشانی از آمادگی برای استفاده از این فرصت تاریخی وجود ندارد
♦️ از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی، همزمان با آغاز روند صلح میان اعراب و اسرائیل، نشانههای یک دگرگونی تدریجی در معادلات منطقهای نمایان شد و سلسله ابتکارها و مذاکراتــ از کنفرانس مادرید و توافق اسلو گرفته تا نشست کمپ دیوید و طرح صلح عربیــ افقهایی تازه را برای پایان یک درگیری تاریخی گشودند. این روند که پس از توافق «وادی عربه» میان اردن و اسرائیل، شتاب بیشتری گرفت، موجی از نگرانی را در تهران برانگیخت. دلیل این نگرانی مخالفت ایدئولوژیک با صلح نبود، بلکه هراس از آن بود که انعقاد این توافقها تنها ابزار فشار و نفوذ جمهوری اسلامی در جهان عرب، یعنی مسئله فلسطین، را از دست تهران بگیرد.
در ماه مه سال ۲۰۰۰، اسرائیل بدون هیچ توافق، مذاکره یا پیششرطی، از جنوب لبنان عقبنشینی کرد. در نگاه نخست، این عقبنشینی یک پیروزی برای لبنان به شمار میرفت، اما در واقع، نخستین تهدید مستقیم برای پروژه نفوذ منطقهای جمهوری اسلامی در شرق جهان عرب بود. عقبنشینی اسرائیل میتوانست راه را برای تثبیت حاکمیت دولت لبنان، استقرار ارتش در مرزها و آغاز یک مسیر دیپلماتیک برای بازپسگیری مناطق موردمناقشه هموار کند، اما آنچه در عمل رخ داد، کاملا عکس این تصور بود: جمهوری اسلامی با شتاب بسیار، خلاء بهوجودآمده را از طریق بازوی نظامیاش یعنی حزبالله پر کرد.
این اقدام باعث شد جنوب لبنان از یک منطقه آزادشده به پایگاهی برای نفوذ تهران تبدیل شود و بهجای اینکه این سرزمین تازه آزادشده به نماد آزادی و وحدت ملی تبدیل شود، به منطقهای خارج از حاکمیت و کنترل دولت لبنان بدل شد.
با ترور رفیق حریری در فوریه ۲۰۰۵ و خروج ارتش سوریه از لبنان در آوریل همان سال، برای بازپسگیری تصمیم ملی روزنه جدیدی پیش روی لبنانیها گشوده شد، اما حزبالله که پشتیبانی نظامی و سیاسی سوریه را از دست داده بود، تصمیم گرفت خود زمام معادلات داخلی را به دست بگیرد و برای نخستین بار وارد دولت شد، اما بهجای مشارکت سازنده، رفتهرفته آن را از درون دچار اختلال کرد.
حزبالله از تحویل تسلیحاتش به دولت سر باز زد، خود را بهعنوان مرجع امنیتی و نظامی تحمیل کرد و بهتدریج به حوزههای سیاسی و اقتصادی نیز نفوذ کرد. با این حال، این حزب و در پس آن، جمهوری اسلامی، هرگز نتوانستند خیزش ۱۴ مارس و روحیه استقلالطلبانه آن را بپذیرند و به همین دلیل راه تقابل را اختیار کردند؛ حتی اگر این اقدام به بهای تضعیف و به تعویق انداختن شکلگیری دولت ملی در لبنان تمام شود.
🖊 دیدگاهی از ایلی الیاس
بیشتر بخوانید...
@indypersian
📌 با وجود شکلگیری اجماع منطقهای و بینالمللی برای خلع سلاح گروههای شبهنظامی، در رویکرد دولت لبنان هیچ نشانی از آمادگی برای استفاده از این فرصت تاریخی وجود ندارد
♦️ از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی، همزمان با آغاز روند صلح میان اعراب و اسرائیل، نشانههای یک دگرگونی تدریجی در معادلات منطقهای نمایان شد و سلسله ابتکارها و مذاکراتــ از کنفرانس مادرید و توافق اسلو گرفته تا نشست کمپ دیوید و طرح صلح عربیــ افقهایی تازه را برای پایان یک درگیری تاریخی گشودند. این روند که پس از توافق «وادی عربه» میان اردن و اسرائیل، شتاب بیشتری گرفت، موجی از نگرانی را در تهران برانگیخت. دلیل این نگرانی مخالفت ایدئولوژیک با صلح نبود، بلکه هراس از آن بود که انعقاد این توافقها تنها ابزار فشار و نفوذ جمهوری اسلامی در جهان عرب، یعنی مسئله فلسطین، را از دست تهران بگیرد.
در ماه مه سال ۲۰۰۰، اسرائیل بدون هیچ توافق، مذاکره یا پیششرطی، از جنوب لبنان عقبنشینی کرد. در نگاه نخست، این عقبنشینی یک پیروزی برای لبنان به شمار میرفت، اما در واقع، نخستین تهدید مستقیم برای پروژه نفوذ منطقهای جمهوری اسلامی در شرق جهان عرب بود. عقبنشینی اسرائیل میتوانست راه را برای تثبیت حاکمیت دولت لبنان، استقرار ارتش در مرزها و آغاز یک مسیر دیپلماتیک برای بازپسگیری مناطق موردمناقشه هموار کند، اما آنچه در عمل رخ داد، کاملا عکس این تصور بود: جمهوری اسلامی با شتاب بسیار، خلاء بهوجودآمده را از طریق بازوی نظامیاش یعنی حزبالله پر کرد.
این اقدام باعث شد جنوب لبنان از یک منطقه آزادشده به پایگاهی برای نفوذ تهران تبدیل شود و بهجای اینکه این سرزمین تازه آزادشده به نماد آزادی و وحدت ملی تبدیل شود، به منطقهای خارج از حاکمیت و کنترل دولت لبنان بدل شد.
با ترور رفیق حریری در فوریه ۲۰۰۵ و خروج ارتش سوریه از لبنان در آوریل همان سال، برای بازپسگیری تصمیم ملی روزنه جدیدی پیش روی لبنانیها گشوده شد، اما حزبالله که پشتیبانی نظامی و سیاسی سوریه را از دست داده بود، تصمیم گرفت خود زمام معادلات داخلی را به دست بگیرد و برای نخستین بار وارد دولت شد، اما بهجای مشارکت سازنده، رفتهرفته آن را از درون دچار اختلال کرد.
حزبالله از تحویل تسلیحاتش به دولت سر باز زد، خود را بهعنوان مرجع امنیتی و نظامی تحمیل کرد و بهتدریج به حوزههای سیاسی و اقتصادی نیز نفوذ کرد. با این حال، این حزب و در پس آن، جمهوری اسلامی، هرگز نتوانستند خیزش ۱۴ مارس و روحیه استقلالطلبانه آن را بپذیرند و به همین دلیل راه تقابل را اختیار کردند؛ حتی اگر این اقدام به بهای تضعیف و به تعویق انداختن شکلگیری دولت ملی در لبنان تمام شود.
🖊 دیدگاهی از ایلی الیاس
بیشتر بخوانید...
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
ایلی الیاس | لبنان بر سر دوراهی سرنوشتساز؛ ادامه بلاتکلیفی یا تحقق حاکمیت
از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی، همزمان با آغاز روند صلح میان اعراب و اسرائیل، نشانههای یک دگرگونی تدریجی در معادلات منطقهای نمایان شد و سلسله ابتکارها و مذاکراتــ از کنفرانس مادرید و توافق اسلو گرفته
❤13👏12🤬3🤷♂2
⭕️ صنعت گردشگری در آستانه فروپاشی؛ نفس بومگردیها به شماره افتاده است
📌 اقامتگاههای محلی با کاهش گردشگران، بحران آب و برق و سیاستهای تنشزا در آستانه تعطیلی قرار گرفتهاند
♦️ اقامتگاههای بومگردی در مناطق مختلف ایران که با هزینه شخصی ساخته شدهاند و در اشتغال و اقتصاد محلی نقش مهمی ایفا میکنند، این روزها از جمله کسبوکارهاییاند که با خطر ورشکستگی و نابودی مواجهاند و کاهش قابلتوجه تعداد گردشگران داخلی و خارجی و بحران قطع آب و برق این اقامتگاهها را به آستانه تعطیلی کشانده است.
این گزارش به شکلگیری بومگردیها در ایران، تاثیر آنها در اقتصاد محلی و مشکلاتی که اکنون دارند، نگاهی میاندازد.
اقامتگاه بومگردی نوعی واحد اقامتی کوچک و محلی است که با هدف ارائه تجربهای اصیل از زندگی بومی و فرهنگی یک منطقه راهاندازی میشود. این اقامتگاهها معمولا خانههای سنتی، روستایی یا عشایریاند که ضمن حفظ سبک معماری و تزیینات سنتی، خدماتی چون غذاهای محلی، صنایعدستی، موسیقی، پوشاک و آیینهای بومی را به گردشگران ارائه میدهند.
بومگردیها بر تعامل مستقیم مهمان با میزبان و محیط طبیعی و فرهنگی منطقه تاکید دارند و هدف آنها ترویج گردشگری پایدار، حفظ میراث فرهنگی و ایجاد درآمد برای جوامع محلی است.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
📌 اقامتگاههای محلی با کاهش گردشگران، بحران آب و برق و سیاستهای تنشزا در آستانه تعطیلی قرار گرفتهاند
♦️ اقامتگاههای بومگردی در مناطق مختلف ایران که با هزینه شخصی ساخته شدهاند و در اشتغال و اقتصاد محلی نقش مهمی ایفا میکنند، این روزها از جمله کسبوکارهاییاند که با خطر ورشکستگی و نابودی مواجهاند و کاهش قابلتوجه تعداد گردشگران داخلی و خارجی و بحران قطع آب و برق این اقامتگاهها را به آستانه تعطیلی کشانده است.
این گزارش به شکلگیری بومگردیها در ایران، تاثیر آنها در اقتصاد محلی و مشکلاتی که اکنون دارند، نگاهی میاندازد.
اقامتگاه بومگردی نوعی واحد اقامتی کوچک و محلی است که با هدف ارائه تجربهای اصیل از زندگی بومی و فرهنگی یک منطقه راهاندازی میشود. این اقامتگاهها معمولا خانههای سنتی، روستایی یا عشایریاند که ضمن حفظ سبک معماری و تزیینات سنتی، خدماتی چون غذاهای محلی، صنایعدستی، موسیقی، پوشاک و آیینهای بومی را به گردشگران ارائه میدهند.
بومگردیها بر تعامل مستقیم مهمان با میزبان و محیط طبیعی و فرهنگی منطقه تاکید دارند و هدف آنها ترویج گردشگری پایدار، حفظ میراث فرهنگی و ایجاد درآمد برای جوامع محلی است.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
صنعت گردشگری در آستانه فروپاشی؛ نفس بومگردیها به شماره افتاده است
اقامتگاههای بومگردی در مناطق مختلف ایران که با هزینه شخصی ساخته شدهاند و در اشتغال و اقتصاد محلی نقش مهمی ایفا میکنند، این روزها از جمله کسبوکارهاییاند که با خطر ورشکستگی و نابودی مواجهاند و
❤17😡15👍2🔥2🤬2😭1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
⭕️«فقط احمقها نمیترسند»؛ آتش پدافند مزارع گلهای آفتابگردان اوکراین را دل شب روشن میکند
♦️درحالیکه حملات شبانه پهپادی موشکی روسیه به اوکراین ادامه دارد و تشدید میشود، نور گلولههای پدافند هوایی ارتش اوکراین، دشتهای آفتابگردان را روشن میکند.
رنگ زرد پرچم دو رنگ اوکراین، نماد همین مزارع آفتابگردان است.
یک یگان پدافند هوایی مجهز به سامانههای دوران شوروی ماموریت دارد پهپادهای روسی را پیش از رسیدن به شهرها و روستاهای نابود کند. یکی از اعضای این یگان میگوید: «اگر کسی بداند دارد چه میکند و عواقبش را درک کند، طبیعی است که بترسد. فقط احمقها نمیترسند، ما هم میترسیم، ولی عقب نمیکشیم.»
از زمستان ۱۴۰۰ تاکنون، روسیه بارها از پهپادها برای حمله به زیرساختها و مراکز مسکونی اوکراین استفاده کرده است. در مقابل، یگانهای سیار پدافند هوایی نقش حیاتی در رهگیری اهداف پروازی ایفا میکنند، هرچند تجهیزات آنها عمدتا متعلق به دوران شوروی است و نیاز به روز رسانی دارد. اوکراین امیدوار است همزمان با رسیدن سلاحهای جدید از آمریکا و اروپا، یگان پدافند خود را از نو تجهیز کند.
@indypersian
♦️درحالیکه حملات شبانه پهپادی موشکی روسیه به اوکراین ادامه دارد و تشدید میشود، نور گلولههای پدافند هوایی ارتش اوکراین، دشتهای آفتابگردان را روشن میکند.
رنگ زرد پرچم دو رنگ اوکراین، نماد همین مزارع آفتابگردان است.
یک یگان پدافند هوایی مجهز به سامانههای دوران شوروی ماموریت دارد پهپادهای روسی را پیش از رسیدن به شهرها و روستاهای نابود کند. یکی از اعضای این یگان میگوید: «اگر کسی بداند دارد چه میکند و عواقبش را درک کند، طبیعی است که بترسد. فقط احمقها نمیترسند، ما هم میترسیم، ولی عقب نمیکشیم.»
از زمستان ۱۴۰۰ تاکنون، روسیه بارها از پهپادها برای حمله به زیرساختها و مراکز مسکونی اوکراین استفاده کرده است. در مقابل، یگانهای سیار پدافند هوایی نقش حیاتی در رهگیری اهداف پروازی ایفا میکنند، هرچند تجهیزات آنها عمدتا متعلق به دوران شوروی است و نیاز به روز رسانی دارد. اوکراین امیدوار است همزمان با رسیدن سلاحهای جدید از آمریکا و اروپا، یگان پدافند خود را از نو تجهیز کند.
@indypersian
❤69👏7😢7🔥3🤬2👀1
⭕️عربستان سعودی ۱۲ صیاد ایرانی را آزاد کرد
♦️میزان، خبرگزاری قوه قضائیه جمهوری اسلامی روز چهارشنبه هشتم مرداد گزارش داد عربستان سعودی ۱۲ صیاد ایرانی که وارد آبهای سرزمینی این کشور شده بودند را آزاد کرده است.
براساس این گزارش در حال حاضر ۱۵ صیاد ایرانی دیگر بهعلت مشابه در عربستان سعودی در بازداشت به سر میبرند و سفارت جمهوری اسلامی در ریاض برای آزادی آنها با مقامهای وزارت امور خارجه سعودی در تماس است.
@indypersian
♦️میزان، خبرگزاری قوه قضائیه جمهوری اسلامی روز چهارشنبه هشتم مرداد گزارش داد عربستان سعودی ۱۲ صیاد ایرانی که وارد آبهای سرزمینی این کشور شده بودند را آزاد کرده است.
براساس این گزارش در حال حاضر ۱۵ صیاد ایرانی دیگر بهعلت مشابه در عربستان سعودی در بازداشت به سر میبرند و سفارت جمهوری اسلامی در ریاض برای آزادی آنها با مقامهای وزارت امور خارجه سعودی در تماس است.
@indypersian
❤21👍13🤔5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️قطعی برق مغازههای چهارباغ اصفهان را به تعطیلی کشاند
♦️تصاویری که کاربران شبکههای اجتماعی روز چهارشنبه هشتم مردادماه منتشر کردهاند نشان میدهد، تمامی مغازهها در منطقه چهارباغ اصفهان در پی قطعی مکرر برق تعطیل شدهاند.
تعدادی از کسبه جهت اعتراض و بهصورت نمادین مقابل مغازههای خود مشغول سبزی پاک کردن شدند. انتشار این تصاویر مورد توجه کاربران شبکههای اجتماعی قرار گرفت.
@indypersian
♦️تصاویری که کاربران شبکههای اجتماعی روز چهارشنبه هشتم مردادماه منتشر کردهاند نشان میدهد، تمامی مغازهها در منطقه چهارباغ اصفهان در پی قطعی مکرر برق تعطیل شدهاند.
تعدادی از کسبه جهت اعتراض و بهصورت نمادین مقابل مغازههای خود مشغول سبزی پاک کردن شدند. انتشار این تصاویر مورد توجه کاربران شبکههای اجتماعی قرار گرفت.
@indypersian
🔥32😁17💔12🤣8❤3😭2👍1👏1
♦️ نوفدی (اتحادیه ملی برای دموکراسی در ایران) روز چهارشنبه هشتم مرداد از انتشار «دفترچه دوران اضطرار پروژه شکوفایی ایران» خبر داد.
این پروژه زیر نظر شاهزاده رضا پهلوی اداره میشود و طرحی برای بازسازی اقتصادی ایران در دوره پس از سقوط جمهوری اسلامی است.
نوفدی با انتشار پیامی در شبکههای اجتماعی درباره انتشار بخش نخست این طرح نوشت پروژه شکوفایی ایران «در سه بخش کلان برنامههای خود را پیش میبرد: مرحله اضطرار، دوره گذار، و چشمانداز بلندمدت. اکنون مدیران «پروژه شکوفایی ایران» با افتخار دفترچه مربوط به مرحله اضطرار را در اینجا عرضه میکنند. دوره اضطرار به دوره ۱۰۰ تا ۱۸۰ روزهی پس از سقوط رژیم میپردازد.»
مدیران این طرح میگویند متخصصان پروژه شکوفایی، بازه زمانیِ دوره اضطرار، را در ۱۵ مقاله تخصصی مورد بررسی قرار دادهاند.
@indypersian
این پروژه زیر نظر شاهزاده رضا پهلوی اداره میشود و طرحی برای بازسازی اقتصادی ایران در دوره پس از سقوط جمهوری اسلامی است.
نوفدی با انتشار پیامی در شبکههای اجتماعی درباره انتشار بخش نخست این طرح نوشت پروژه شکوفایی ایران «در سه بخش کلان برنامههای خود را پیش میبرد: مرحله اضطرار، دوره گذار، و چشمانداز بلندمدت. اکنون مدیران «پروژه شکوفایی ایران» با افتخار دفترچه مربوط به مرحله اضطرار را در اینجا عرضه میکنند. دوره اضطرار به دوره ۱۰۰ تا ۱۸۰ روزهی پس از سقوط رژیم میپردازد.»
مدیران این طرح میگویند متخصصان پروژه شکوفایی، بازه زمانیِ دوره اضطرار، را در ۱۵ مقاله تخصصی مورد بررسی قرار دادهاند.
@indypersian
❤185👏32🤣19❤🔥6🫡4👍2🔥1😁1
⭕️قاتل الهه حسیننژاد به قصاص محکوم شد
♦️رئیس کل دادگستری استان تهران روز چهارشنبه هشتم مرداد اعلام کرد بهمن فرزانه، متهم قتل الهه حسیننژاد در دادگاه کیفری تهران مجرم شناخته و به قصاص نفس (اعدام) محکوم شد.
مجرم که در جلسات دادگاه به ارتکاب جرم اعتراف کرده میتواند تا ۲۰ روز دیگر از این حکم نزد دیوان عالی کشور شکایت کند.
خانواده الهه حسیننژاد پیش از این اعلام کرده بود خواستار اجرای حکم اعدام در ملا عام است.
@indypersian
♦️رئیس کل دادگستری استان تهران روز چهارشنبه هشتم مرداد اعلام کرد بهمن فرزانه، متهم قتل الهه حسیننژاد در دادگاه کیفری تهران مجرم شناخته و به قصاص نفس (اعدام) محکوم شد.
مجرم که در جلسات دادگاه به ارتکاب جرم اعتراف کرده میتواند تا ۲۰ روز دیگر از این حکم نزد دیوان عالی کشور شکایت کند.
خانواده الهه حسیننژاد پیش از این اعلام کرده بود خواستار اجرای حکم اعدام در ملا عام است.
@indypersian
👍127👏19❤6👎3🥰1🤣1😡1
♦️ قیمت دلار در بازار آزاد تهران روز چهارشنبه هشتم مرداد به ۸۹هزار و ۵۰۰ تومان رسید.
براساس قیمتهای اعلام شده در پایگاههای اینترنتی نرخ ارز، هر دلار آمریکا ظهر چهارشنبه با نزدیک به ۲۳ دهم درصد افزایش نسبت به روز قبل، در برابر ۸۹ هزار و ۵۰۰ تومان مبادله شد و قیمت حواله دلار به ۸۹ هزار و هفتصد تومان رسید.
@indypersian
براساس قیمتهای اعلام شده در پایگاههای اینترنتی نرخ ارز، هر دلار آمریکا ظهر چهارشنبه با نزدیک به ۲۳ دهم درصد افزایش نسبت به روز قبل، در برابر ۸۹ هزار و ۵۰۰ تومان مبادله شد و قیمت حواله دلار به ۸۹ هزار و هفتصد تومان رسید.
@indypersian
🤣33🤬7😢7❤3🔥2😱2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
⭕️آتشسوزی گسترده در جنگلهای کاسرس اسپانیا
♦️مقامات منطقهای کاسرس در غرب اسپانیا روز چهارشنبه هشتم مردادماه اعلام کردند آتشسوزی گسترده در محدوده «کامینوموریسکو» در نزدیکی مرز پرتغال، تاکنون حدود ۲۵۰۰ هکتار از اراضی طبیعی را سوزانده و مسافتی حدود ۲۰ کیلومتر درگیر کرده است.
تصاویر منتشرشده از سوی یگان اضطراری ارتش اسپانیا (UME) نشان میدهد که نیروهای آتشنشانی و تیمهای امدادی در تلاش برای مهار شعلهها در زمینهای جنگلی و کوهستانی هستند.
مقامات محلی هشدار دادهاند که ادامه وزش باد شدید میتواند باعث گسترش آتش به مناطق مسکونی و تخریب زیستگاههای جانوری شود. تعدادی از روستاهای اطراف در حالت آمادهباش قرار گرفتهاند و عملیات تخلیه احتمالی در حال بررسی است.
@indypersian
♦️مقامات منطقهای کاسرس در غرب اسپانیا روز چهارشنبه هشتم مردادماه اعلام کردند آتشسوزی گسترده در محدوده «کامینوموریسکو» در نزدیکی مرز پرتغال، تاکنون حدود ۲۵۰۰ هکتار از اراضی طبیعی را سوزانده و مسافتی حدود ۲۰ کیلومتر درگیر کرده است.
تصاویر منتشرشده از سوی یگان اضطراری ارتش اسپانیا (UME) نشان میدهد که نیروهای آتشنشانی و تیمهای امدادی در تلاش برای مهار شعلهها در زمینهای جنگلی و کوهستانی هستند.
مقامات محلی هشدار دادهاند که ادامه وزش باد شدید میتواند باعث گسترش آتش به مناطق مسکونی و تخریب زیستگاههای جانوری شود. تعدادی از روستاهای اطراف در حالت آمادهباش قرار گرفتهاند و عملیات تخلیه احتمالی در حال بررسی است.
@indypersian
😭17❤5💔4😢3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️ ویدیوهای ارسالی برای ایندیپندنت فارسی نشان میدهد که شهروندان شهر جدید پرند در حومه تهران شامگاه سهشنبه هفتم مرداد و همزمان با ادامه بحران قطع مداوم آب و برق، شعار رضاشاه روحت شاد و مرگ بر دیکتاتور سر میدهند.
@indypersian
@indypersian
❤160👍15🤪9🔥3👏3👎2🫡1😘1😡1
♦️بهرهبرداری جمهوری اسلامی از نمادها و اسطورههای ایرانی پس از جنگ ۱۲ روزه ادامه دارد.
رسانههای ایران روز چهارشنبه هشتم مرداد از دیوارنگاره جدید میدان انقلاب تهران خبر دادند. در این دیوارنگاره رستم دستان، در حال نبرد با اژدهای نماد آمریکا است.
استفاده نهادهای تبلیغاتی حکومت از نمادهای ملی و باستانی ایران، اندکی پیش از آغاز جنگ ۱۲ روزه آغاز شد و همچنان ادامه دارد؛ روندی که با رویکرد عمومی چهار دهه گذشته جمهوری اسلامی در نفی ملیگرایی، بهشدت متفاوت است.
@IndyPersian
رسانههای ایران روز چهارشنبه هشتم مرداد از دیوارنگاره جدید میدان انقلاب تهران خبر دادند. در این دیوارنگاره رستم دستان، در حال نبرد با اژدهای نماد آمریکا است.
استفاده نهادهای تبلیغاتی حکومت از نمادهای ملی و باستانی ایران، اندکی پیش از آغاز جنگ ۱۲ روزه آغاز شد و همچنان ادامه دارد؛ روندی که با رویکرد عمومی چهار دهه گذشته جمهوری اسلامی در نفی ملیگرایی، بهشدت متفاوت است.
@IndyPersian
👎79🤣59😡11🤬7❤4👍1😁1🍾1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️زلزله در اقیانوس آرام؛ فروریختن یک ساختمان در سورو-کورلسک روسیه
♦️تصاویری از فروریختن بخشهایی از یک ساختمان در شهر سورو-کورلسک روسیه در پی زلزله روز چهارشنبه در شرق دور روسیه در شبکههای اجتماعی منتشر شده است.
در حالی که ساکنان وحشتزده از زلزلهای که شبهجزیره کامچاتکا در شرق دور این کشور را لرزاند، در حال ترک خانههایشان هستند.
@indypersian
♦️تصاویری از فروریختن بخشهایی از یک ساختمان در شهر سورو-کورلسک روسیه در پی زلزله روز چهارشنبه در شرق دور روسیه در شبکههای اجتماعی منتشر شده است.
در حالی که ساکنان وحشتزده از زلزلهای که شبهجزیره کامچاتکا در شرق دور این کشور را لرزاند، در حال ترک خانههایشان هستند.
@indypersian
👍17🤯9❤5💔2🔥1
♦️کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه هشتم مرداد طرح حذف چهار صفر از واحد پولی ایران را تصویب کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، فتحالله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اعلام این خبر گفت: «پس از رفع ایرادات، با نظر مثبت رئیس کل بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و کمیسیون مربوطه این طرح به تصویب رسید.»
بحث حذف چند صفر از واحد پولی ایران از دوره دوم دولت حسن روحانی و همزمان با افزایش دائم و مهارناپذیر نرخ تورم مطرح شد و مخالفان و موافقان بسیاری داشت.
در صورت تصویب این طرح در صحن علنی مجلس و قبول شورای نگهبان، این طرح قانون و اجرایی خواهد شد.
@IndyPersian
به گزارش خبرگزاری مهر، فتحالله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اعلام این خبر گفت: «پس از رفع ایرادات، با نظر مثبت رئیس کل بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و کمیسیون مربوطه این طرح به تصویب رسید.»
بحث حذف چند صفر از واحد پولی ایران از دوره دوم دولت حسن روحانی و همزمان با افزایش دائم و مهارناپذیر نرخ تورم مطرح شد و مخالفان و موافقان بسیاری داشت.
در صورت تصویب این طرح در صحن علنی مجلس و قبول شورای نگهبان، این طرح قانون و اجرایی خواهد شد.
@IndyPersian
🤬63🤪14😡7❤2😁2
⭕️شاهزاده رضا پهلوی: مهم نیست که خامنهای زنده بماند یا بمیرد، سقوط رژیم قطعی است
📌شاهزاده رضا پهلوی خواستار حمایت بینالمللی از مردم ایران شد و گفت «جهان نباید این فرصت را از دست بدهد»
♦️شاهزاده رضا پهلوی، در گفتوگویی اختصاصی با پادکست روزنامه آلمانی بیلد (به میزبانی پاول رونتسهایمر) تاکید کرد که نظام جمهوری اسلامی بهشدت تضعیف شده و شرایط برای خیزش مردم علیه آن، بیش از هر زمان دیگری فراهم است. او در این گفتوگو گفت: «دستگاه سرکوب دچار فرسایش شده و این به معنای فرصت بیشتری برای مردم جهت سازماندهی و اعتراض است.»
بیشتر بخوانید...
@indypersian
📌شاهزاده رضا پهلوی خواستار حمایت بینالمللی از مردم ایران شد و گفت «جهان نباید این فرصت را از دست بدهد»
♦️شاهزاده رضا پهلوی، در گفتوگویی اختصاصی با پادکست روزنامه آلمانی بیلد (به میزبانی پاول رونتسهایمر) تاکید کرد که نظام جمهوری اسلامی بهشدت تضعیف شده و شرایط برای خیزش مردم علیه آن، بیش از هر زمان دیگری فراهم است. او در این گفتوگو گفت: «دستگاه سرکوب دچار فرسایش شده و این به معنای فرصت بیشتری برای مردم جهت سازماندهی و اعتراض است.»
بیشتر بخوانید...
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
شاهزاده رضا پهلوی: مهم نیست که خامنهای زنده بماند یا بمیرد، سقوط
شاهزاده رضا پهلوی، در گفتوگویی اختصاصی با پادکست روزنامه آلمانی بیلد (به میزبانی پاول رونتسهایمر) تاکید کرد که نظام جمهوری اسلامی بهشدت تضعیف شده و شرایط برای خیزش مردم علیه آن، بیش از هر زمان
❤198👏36🤣23🫡13👍6💯6🥴3👎1👌1