Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی، برای یک سفر رسمی دو روزه از تهران به اسلامآباد سفر کرد. او پیش از عزیمت به پاکستان، با اشاره به حملات آمریکا و اسرائیل به تأسیسات هستهای در ایران، گفت: پاکستان از جمله کشورهایی بود که این اقدام را محکوم کرد. او در بخش دیگری از این صحبتها امنیت منطقهای و مسائل مرزی را از اولویتهای اصلی سفر خود به پاکستان عنوان کرد و گفت: در این سفر تلاش خواهیم کرد درباره تجارتهای مرزی، بازارهای مرزی، راه، هوا و دریا صحبتهایی داشته باشیم و روابطمان را عمیقتر کنیم. رئیس جمهوری اسلامی به دعوت شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان روز شنبه با هیئتی از وزرا به این کشور سفر کرد
@indypersian
@indypersian
🤣68🥴13❤9🤬8🔥2
⭕️وزیر خارجه بریتانیا: جمهوری اسلامی توضیح قانعکنندهای درباره غنیسازی ۶۰ درصدی ندارد
📌دیوید لمی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر یک تهدید واقعی است
♦️دیوید لمی، وزیر امور خارجه بریتانیا، در گفتگویی با نشریه گاردین به موضوع برنامه هستهای جمهوری اسلامی پرداخت و، با بیان اینکه جهان در لبه پرتگاه قرار دارد، افزود: «تهدید واقعی در حال حاضر از جانب ایران است.»
لمی با اشاره به اینکه کشورهای غربی بر این توافق دارند که جمهوری اسلامی نباید سلاح هستهای داشته باشد، گفت: «من با مقامهای جمهوری اسلامی بسیار گفتگو کردهام اما آنها نمیتوانند توضیح قانعکنندهای ارائه دهند که چرا به اورانیوم غنیشده ۶۰ درصدی نیاز دارند.»
او تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ادعا میکند اورانیوم غنیشده را برای استفاده علمی نیاز دارد اما من این گفتهها را قبول ندارم.»
وزیر خارجه بریتانیا ادامه داد: «یک ایران هستهای میتواند از نظر سایر کشورهای همسایه نیز خطرناک تلقی شود و کشورهای بیشتری را در منطقه به داشتن سلاح اتمی ترغیب کند. به این ترتیب، خیلی زود با جهانی مواجه خواهیم شد که سلاحهای هستهای بسیاری در قیاس با امروز دارد.»
لمی در بخشی از این گفتگو اشاره کرد که شب ۲۱ ژوئن، در پایان روز کاریاش، تلفن همراهش زنگ خورد و مارکو روبیو، وزیر خارجه ایالات متحده، به او اطلاع داد که آمریکا در شرف حمله به جمهوری اسلامی است.
بیشتر بخوانید...
🖌
@indypersian
📌دیوید لمی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر یک تهدید واقعی است
♦️دیوید لمی، وزیر امور خارجه بریتانیا، در گفتگویی با نشریه گاردین به موضوع برنامه هستهای جمهوری اسلامی پرداخت و، با بیان اینکه جهان در لبه پرتگاه قرار دارد، افزود: «تهدید واقعی در حال حاضر از جانب ایران است.»
لمی با اشاره به اینکه کشورهای غربی بر این توافق دارند که جمهوری اسلامی نباید سلاح هستهای داشته باشد، گفت: «من با مقامهای جمهوری اسلامی بسیار گفتگو کردهام اما آنها نمیتوانند توضیح قانعکنندهای ارائه دهند که چرا به اورانیوم غنیشده ۶۰ درصدی نیاز دارند.»
او تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ادعا میکند اورانیوم غنیشده را برای استفاده علمی نیاز دارد اما من این گفتهها را قبول ندارم.»
وزیر خارجه بریتانیا ادامه داد: «یک ایران هستهای میتواند از نظر سایر کشورهای همسایه نیز خطرناک تلقی شود و کشورهای بیشتری را در منطقه به داشتن سلاح اتمی ترغیب کند. به این ترتیب، خیلی زود با جهانی مواجه خواهیم شد که سلاحهای هستهای بسیاری در قیاس با امروز دارد.»
لمی در بخشی از این گفتگو اشاره کرد که شب ۲۱ ژوئن، در پایان روز کاریاش، تلفن همراهش زنگ خورد و مارکو روبیو، وزیر خارجه ایالات متحده، به او اطلاع داد که آمریکا در شرف حمله به جمهوری اسلامی است.
بیشتر بخوانید...
🖌
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
وزیر خارجه بریتانیا: جمهوری اسلامی توضیح قانعکنندهای درباره
دیوید لمی، وزیر امور خارجه بریتانیا، در گفتگویی با نشریه گاردین به موضوع برنامه هستهای جمهوری اسلامی پرداخت و، با بیان اینکه جهان در لبه پرتگاه قرار دارد، افزود: «تهدید واقعی در حال حاضر از جانب
👍53👏8❤7🤬3🔥2😁1
⭕️تهران در محاصره اشعه فرابنفش، آلودگی و مرگهای خاموش؛ نفسکشیدن ممنوع
📌بیعملی و پنهانکاری آماری، جان میلیونها شهروند را در معرض بحرانهای تنفسی، قلبی و مرگهای خاموش قرار داده است
♦️با افزایش دمای هوا در تهران، شاخص تابش اشعه فرابنفش در روزهای پایانی تیرماه به سطح هشدار جهانی رسید؛ وضعیتی که سلامت عمومی شهروندان را تهدید میکند و در بسیاری از کشورها به تعطیلی اضطراری شهرها منجر میشود. با این حال، دولت چهاردهم از اتخاذ تصمیمهای پیشگیرانه ازجمله تعطیلی پایتخت خودداری میکند.
در دو هفته اخیر، شهر تهران همزمان با اوجگیری آلودگیهای جوی و گرمای بیسابقه در معرض تابش شدید پرتو فرابنفش نیز قرار گرفته است. به گزارش منابع رسمی، در بازه زمانی ۱۲ ظهر تا ۴ بعدازظهر، شاخص اشعه فرابنفش در برخی مناطق پایتخت به عدد ۱۱ میرسد که مطابق استانداردهای جهانی، خطرناکترین سطح ممکن برای سلامت انسان محسوب میشود.
رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو در اینباره هشدار داده است: «شاخص پرتو فرابنفش از عواملی مانند ارتفاع از سطح دریا، زاویه تابش خورشید، میزان ابرناکی و سطح آلایندههای جوی تاثیر میپذیرد. ثبت شاخص ۱۱ در تهران در تیرماه، نشانهای جدی از وضعیت بحرانی زیستمحیطی در پایتخت است.»
کارشناسان محیط زیست توصیه میکنند شهروندان در ساعتهای اوج تابش، از حضور در فضای باز پرهیز و با استفاده از کرمهای ضدآفتاب، پوشش مناسب و عینکهای استاندارد از خود محافظت کنند.
با این حال، شدت گرما و آلودگی در روزهایی از تیرماه به حدی بود که طبق دستورالعملهای سازمان مدیریت بحران، میتوانست دلیل تعطیلی موقت پایتخت باشد. این در حالی است که پیشتر دولت سیزدهم در شرایط مشابه دست به چنین اقدامی زده بود.
مرگ خاموش در هوای آلوده
در کنار تابش فرابنفش، تهران همچنان با بحران آلودگی هوا مواجه است. براساس آمارهای رسمی، در سال گذشته بیش از شش هزار نفر از شهروندان تهرانی به دلیل عوارض ناشی از آلودگی هوا جانشان را از دست دادهاند.
طبق دادههای سازمان هواشناسی، از آغاز سال جاری تاکنون، تهران بهطور میانگین هر سه روز یک بار، یک روز آلوده بوده است. سهم سالانه پایتخت تنها شش روز پاک، ۷۵ روز سالم، ۳۹ روز ناسالم برای گروههای حساس، پنج روز ناسالم برای همه گروهها و سه روز با وضعیت بسیار ناسالم و بحرانی بوده است.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
📌بیعملی و پنهانکاری آماری، جان میلیونها شهروند را در معرض بحرانهای تنفسی، قلبی و مرگهای خاموش قرار داده است
♦️با افزایش دمای هوا در تهران، شاخص تابش اشعه فرابنفش در روزهای پایانی تیرماه به سطح هشدار جهانی رسید؛ وضعیتی که سلامت عمومی شهروندان را تهدید میکند و در بسیاری از کشورها به تعطیلی اضطراری شهرها منجر میشود. با این حال، دولت چهاردهم از اتخاذ تصمیمهای پیشگیرانه ازجمله تعطیلی پایتخت خودداری میکند.
در دو هفته اخیر، شهر تهران همزمان با اوجگیری آلودگیهای جوی و گرمای بیسابقه در معرض تابش شدید پرتو فرابنفش نیز قرار گرفته است. به گزارش منابع رسمی، در بازه زمانی ۱۲ ظهر تا ۴ بعدازظهر، شاخص اشعه فرابنفش در برخی مناطق پایتخت به عدد ۱۱ میرسد که مطابق استانداردهای جهانی، خطرناکترین سطح ممکن برای سلامت انسان محسوب میشود.
رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو در اینباره هشدار داده است: «شاخص پرتو فرابنفش از عواملی مانند ارتفاع از سطح دریا، زاویه تابش خورشید، میزان ابرناکی و سطح آلایندههای جوی تاثیر میپذیرد. ثبت شاخص ۱۱ در تهران در تیرماه، نشانهای جدی از وضعیت بحرانی زیستمحیطی در پایتخت است.»
کارشناسان محیط زیست توصیه میکنند شهروندان در ساعتهای اوج تابش، از حضور در فضای باز پرهیز و با استفاده از کرمهای ضدآفتاب، پوشش مناسب و عینکهای استاندارد از خود محافظت کنند.
با این حال، شدت گرما و آلودگی در روزهایی از تیرماه به حدی بود که طبق دستورالعملهای سازمان مدیریت بحران، میتوانست دلیل تعطیلی موقت پایتخت باشد. این در حالی است که پیشتر دولت سیزدهم در شرایط مشابه دست به چنین اقدامی زده بود.
مرگ خاموش در هوای آلوده
در کنار تابش فرابنفش، تهران همچنان با بحران آلودگی هوا مواجه است. براساس آمارهای رسمی، در سال گذشته بیش از شش هزار نفر از شهروندان تهرانی به دلیل عوارض ناشی از آلودگی هوا جانشان را از دست دادهاند.
طبق دادههای سازمان هواشناسی، از آغاز سال جاری تاکنون، تهران بهطور میانگین هر سه روز یک بار، یک روز آلوده بوده است. سهم سالانه پایتخت تنها شش روز پاک، ۷۵ روز سالم، ۳۹ روز ناسالم برای گروههای حساس، پنج روز ناسالم برای همه گروهها و سه روز با وضعیت بسیار ناسالم و بحرانی بوده است.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
تهران در محاصره اشعه فرابنفش، آلودگی و مرگهای خاموش؛ نفسکشیدن ممنوع
با افزایش دمای هوا در تهران، شاخص تابش اشعه فرابنفش در روزهای پایانی تیرماه به سطح هشدار جهانی رسید؛ وضعیتی که سلامت عمومی شهروندان را تهدید میکند و در بسیاری از کشورها به تعطیلی اضطراری شهرها منجر
🤬47❤5🤣5😭5💔3👍2🔥2
♦️ وزیر خارجه جمهوری اسلامی در یادداشتی در روزنامه آساهی شیمبون ژاپن در آستانه هشتادمین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما و ناگاساکی، با تاکید بر اینکه «ژاپن باید رهبری خلع سلاح هستهای در جهان را بر عهده بگیرد» نوشت: «قربانیان بمبارانهای اتمی جراحتهای جسمی و روحی غیرقابل درمانی برداشتند و این فاجعه به یک فعالیت مداوم برای صلح و خلع سلاح تبدیل شد.»
عباس عراقچی با اشاره به تاریخ بمباران اتمی هیروشیما و ناگاساکی افزود: «۶ و ۹ اوت ۱۹۴۵: این دو تاریخ، ترس از قدرت تخریبی سلاحهای هستهای را ثابت کرد و در عین حال زخمهایی دائمی در وجدان بشریت به جا گذاشت.»
او با اشاره به حملات شیمیایی عراق به ایران نوشت: اسناد محرمانه ایالات متحده نشان میدهد که واشنگتن در دوران جنگ ایران و عراق، اطلاعات ماهوارهای را در اختیار رژیم صدام حسین قرار داده بود و از حملات شیمیایی که توسط عراق علیه ایران انجام میشد، آگاه بوده است.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی با بیان اینکه ایران و ژاپن تقریبا هیچ کشوری را پیدا نمیکنند که تا این اندازه درد و رنج ناشی از سلاحهای کشتار جمعی را درک کرده باشد، بر لزوم همصدایی دو کشور تاکید کرد و افزود: ایران و ژاپن باید رهبری جنبش جهانی برای برچیدن سلاحهای کشتار جمعی (شامل هستهای، شیمیایی و بیولوژیکی) را بر عهده بگیرند.
عراقچی تاکید کرد ژاپن باید با استفاده از جایگاه ویژه خود در جامعه جهانی، رهبری یک حرکت جدید بینالمللی برای برچیدن سلاحهای کشتار جمعی را بر عهده بگیرد و ایران نیز که خود از آسیبهای ناشی از سلاحهای شیمیایی رنج برده و یکی از امضاکنندگان معاهده عدم گسترش سلاحهای هستهای است، در این امر باید صدای مهمی داشته باشد.
@indypersian
عباس عراقچی با اشاره به تاریخ بمباران اتمی هیروشیما و ناگاساکی افزود: «۶ و ۹ اوت ۱۹۴۵: این دو تاریخ، ترس از قدرت تخریبی سلاحهای هستهای را ثابت کرد و در عین حال زخمهایی دائمی در وجدان بشریت به جا گذاشت.»
او با اشاره به حملات شیمیایی عراق به ایران نوشت: اسناد محرمانه ایالات متحده نشان میدهد که واشنگتن در دوران جنگ ایران و عراق، اطلاعات ماهوارهای را در اختیار رژیم صدام حسین قرار داده بود و از حملات شیمیایی که توسط عراق علیه ایران انجام میشد، آگاه بوده است.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی با بیان اینکه ایران و ژاپن تقریبا هیچ کشوری را پیدا نمیکنند که تا این اندازه درد و رنج ناشی از سلاحهای کشتار جمعی را درک کرده باشد، بر لزوم همصدایی دو کشور تاکید کرد و افزود: ایران و ژاپن باید رهبری جنبش جهانی برای برچیدن سلاحهای کشتار جمعی (شامل هستهای، شیمیایی و بیولوژیکی) را بر عهده بگیرند.
عراقچی تاکید کرد ژاپن باید با استفاده از جایگاه ویژه خود در جامعه جهانی، رهبری یک حرکت جدید بینالمللی برای برچیدن سلاحهای کشتار جمعی را بر عهده بگیرد و ایران نیز که خود از آسیبهای ناشی از سلاحهای شیمیایی رنج برده و یکی از امضاکنندگان معاهده عدم گسترش سلاحهای هستهای است، در این امر باید صدای مهمی داشته باشد.
@indypersian
😁61🤣25🥱15❤9🤬8👏4🥴3👍2👎1🤔1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️ تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۶ سال ایران روز جمعه با شکست لبنان قهرمان غرب آسیا شد.
تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۶ سال ایران در دیدار پایانی رقابتهای قهرمانی غرب آسیا روز جمعه دهم مرداد با نتیجه ۴۱ بر ۳۸ در دیداری نزدیک و نفسگیر موفق شد اولین عنوان قهرمانی خود در مسابقات قهرمانی غرب آسیا را به دست آورد.
آنها در حالی لبنان را شکست دادند که در دور گروهی این مسابقات ۴۷ بر ۳۷ بازی را به این تیم واگذار کرده بودند.
فدراسیون بسکتبال ایران اعلام کرد که دختران ایران با این پیروزی علاوه بر کسب قهرمانی در غرب آسیا، مجوز حضور در رقابتهای کاپ آسیا زیر ۱۶ سال زنان ۲۰۲۵ در مالزی را نیز کسب کردند. این اولین حضور ملیپوشان کشورمان در مسابقات کاپ آسیا خواهد بود.
مسابقات قهرمانی غرب آسیا به میزبانی لبنان برگزار شد و در آن تیمهای ایران، اردن، سوریه و لبنان حاضر بودند.
@indypersian
تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۶ سال ایران در دیدار پایانی رقابتهای قهرمانی غرب آسیا روز جمعه دهم مرداد با نتیجه ۴۱ بر ۳۸ در دیداری نزدیک و نفسگیر موفق شد اولین عنوان قهرمانی خود در مسابقات قهرمانی غرب آسیا را به دست آورد.
آنها در حالی لبنان را شکست دادند که در دور گروهی این مسابقات ۴۷ بر ۳۷ بازی را به این تیم واگذار کرده بودند.
فدراسیون بسکتبال ایران اعلام کرد که دختران ایران با این پیروزی علاوه بر کسب قهرمانی در غرب آسیا، مجوز حضور در رقابتهای کاپ آسیا زیر ۱۶ سال زنان ۲۰۲۵ در مالزی را نیز کسب کردند. این اولین حضور ملیپوشان کشورمان در مسابقات کاپ آسیا خواهد بود.
مسابقات قهرمانی غرب آسیا به میزبانی لبنان برگزار شد و در آن تیمهای ایران، اردن، سوریه و لبنان حاضر بودند.
@indypersian
❤116👏26🔥4👍3👎1😁1🙏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️ ویدیوهای منتشرشده در شبکههای اجتماعی در روز شنبه ۱۱ مرداد، وقوع انفجار و آتشسوزی گسترده در کارخانه فولاد آریا در شهرستان اردستان را نشان میدهد.
به گفته رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان، این حادثه بر اثر بروز مشکل فنی در یکی از کورههای ذوب کارخانه رخ داده است. تاکنون گزارشی از تلفات احتمالی یا میزان خسارت واردشده منتشر نشده است.
@indypersian
به گفته رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان، این حادثه بر اثر بروز مشکل فنی در یکی از کورههای ذوب کارخانه رخ داده است. تاکنون گزارشی از تلفات احتمالی یا میزان خسارت واردشده منتشر نشده است.
@indypersian
👍34😁21😢6🔥5❤4🤔3
♦️ جمهوری اسلامی در راستای تغییرات در برخی نهادهای عالی امنیتی بنا دارد نهادی را به نام «شورای دفاع» تشکیل دهد و برخی اخبار حاکی است که رییسجمهوری اسلامی، رییس این شورا خواهد بود.
تسنیم خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران روز شنبه نوشت: روسای سه قوه، دو نماینده علی خامنهای در شورای عالی امنیت ملی، وزیر اطلاعات، رییس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده سپاه، فرمانده ارتش و فرمانده قرارگاه خاتمالانبیا نیز اعضای این شورا خواهند بود و رییسجمهور، رییس «شورای دفاع» خواهد بود.
بنا بر گزارشها به احتمال بسیار، فردی از نیروهای مسلح از طرف رئیسجمهور به عنوان دبیر این شورا مشخص میشود.
«حمایت از تقویت همهجانبه توان دفاعی کشور»، «حضور برخی دیگر از فرماندهان نظامی در شورا، علاوه بر رئیس ستادکل نیروهای مسلح» و «سرعت عمل در تصمیمگیریهای مربوط به حوزه دفاعی کشور»، بخشی از اهداف تشکیل این شورا اعلام شده است.
روز جمعه خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران از «تشکیل شورای دفاع» در پی تحول ساختاری در شورایعالی امنیت ملی جمهوری اسلامی و احتمال جایگزینی علی لاریجانی به جای علیاکبر احمدیان به عنوان دبیر شورایعالی امنیت ملی خبر داد.
پیشتر نورنیوز رسانه نزدیک به علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی روز چهارشنبه از افزایش احتمال ایجاد تغییرات در برخی نهادهای عالی امنیتی کشور خبر داده بود.
@indypersian
تسنیم خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران روز شنبه نوشت: روسای سه قوه، دو نماینده علی خامنهای در شورای عالی امنیت ملی، وزیر اطلاعات، رییس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده سپاه، فرمانده ارتش و فرمانده قرارگاه خاتمالانبیا نیز اعضای این شورا خواهند بود و رییسجمهور، رییس «شورای دفاع» خواهد بود.
بنا بر گزارشها به احتمال بسیار، فردی از نیروهای مسلح از طرف رئیسجمهور به عنوان دبیر این شورا مشخص میشود.
«حمایت از تقویت همهجانبه توان دفاعی کشور»، «حضور برخی دیگر از فرماندهان نظامی در شورا، علاوه بر رئیس ستادکل نیروهای مسلح» و «سرعت عمل در تصمیمگیریهای مربوط به حوزه دفاعی کشور»، بخشی از اهداف تشکیل این شورا اعلام شده است.
روز جمعه خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران از «تشکیل شورای دفاع» در پی تحول ساختاری در شورایعالی امنیت ملی جمهوری اسلامی و احتمال جایگزینی علی لاریجانی به جای علیاکبر احمدیان به عنوان دبیر شورایعالی امنیت ملی خبر داد.
پیشتر نورنیوز رسانه نزدیک به علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی روز چهارشنبه از افزایش احتمال ایجاد تغییرات در برخی نهادهای عالی امنیتی کشور خبر داده بود.
@indypersian
🤣92🥱14❤11🤬7🥴5👏3💅1
♦️ مدیر پایگاه میراث جهانی باغ و قنات ایرانی با ابراز نگرانی از وضعیت قناتها در کشور، نسبت به بیتوجهی به دانش بومی مدیریت منابع آب هشدار داد و قنات را روشی پایدار و کم هزینه برای مقابله با بحران آب توصیف کرد.
ساشا ریاحیمقدم در گفتگو با ایسنا گفت: «ارزیابیهای ما نشان میدهد در سالهای اخیر بسیاری از قناتهای کشور دچار زوال شدهاند و روند نابودی را طی میکنند، در حالی که این شیوه سنتی استحصال آب، کارآمدترین روش برای اقلیم خشک ایران بوده است.»
او با اشاره به اینکه «در تهران، آب برخی قناتهای فعال بدون هیچ بهرهبرداری وارد سیستم فاضلاب میشود» افزود: این اتفاق در حالی رخ میدهد که این منابع میتوانستند بخشی از بحران آب را کاهش دهند.
ریاحی مقدم با اشاره به ثبت جهانی ١١ قنات ایرانی در سال ۲۰۱۶ تاکید کرد که ارزش قناتها تنها در سازه فیزیکی آنها نیست، بلکه در نظام دانشی نهفته است که طی قرون برای بهره برداری پایدار از آب زیرزمینی شکل گرفته است.
او تاکید کرد: «با ورود تکنولوژیهای جدید، نگرش به قناتها به عنوان روشی منسوخ تغییر کرده و بسیاری از آنها به حال خود رها شدهاند، در حالی که احیای این نظام سنتی با هزینهای بسیار کمتر از احداث سد، میتواند منبعی پایدار و قابل اتکا فراهم کند.»
مدیر پایگاه میراث جهانی قنات با اشاره به اینکه مدیریت یکپارچه و بین سازمانی شرط احیای موثر قناتهاست، گفت: «قناتهای ثبت جهانی تحت پایش منظم قرار دارند اما بسیاری از قناتهای دیگر حتی در معرض خشک شدن کامل یا ورود فاضلاب قرار دارند.»
او افزود که در شهرهای بزرگی مثل تهران، اصفهان، مشهد، یزد و شیراز به دلیل توسعه بی رویه شهری، قناتها تخریب یا مسدود شدهاند. اما در شهرهای کوچکتر که رشد شهری کنترل شدهتر بوده، هنوز امکان استفاده از این سیستم سنتی وجود دارد.
ریاحی مقدم همچنین گفت که درباره شمار دقیق قناتهای فعال و غیرفعال آمار دقیقی وجود ندارد و برای تدوین راهکارهای نجات این میراث، به مشارکت نهادهایی مانند وزارت جهاد کشاورزی، وزارت میراث فرهنگی و شوراهای محلی نیاز فوری است.
او تاکید کرد: «اگر نگاه ما به قنات تغییر نکند و همچنان آن را روشی کهنه بدانیم، در آیندهای نزدیک نه تنها این میراث تاریخی را از دست میدهیم بلکه راه حل یکی از بزرگترین بحرانهای زیست محیطی کشور را نیز نابود خواهیم کرد.»
@indypersian
ساشا ریاحیمقدم در گفتگو با ایسنا گفت: «ارزیابیهای ما نشان میدهد در سالهای اخیر بسیاری از قناتهای کشور دچار زوال شدهاند و روند نابودی را طی میکنند، در حالی که این شیوه سنتی استحصال آب، کارآمدترین روش برای اقلیم خشک ایران بوده است.»
او با اشاره به اینکه «در تهران، آب برخی قناتهای فعال بدون هیچ بهرهبرداری وارد سیستم فاضلاب میشود» افزود: این اتفاق در حالی رخ میدهد که این منابع میتوانستند بخشی از بحران آب را کاهش دهند.
ریاحی مقدم با اشاره به ثبت جهانی ١١ قنات ایرانی در سال ۲۰۱۶ تاکید کرد که ارزش قناتها تنها در سازه فیزیکی آنها نیست، بلکه در نظام دانشی نهفته است که طی قرون برای بهره برداری پایدار از آب زیرزمینی شکل گرفته است.
او تاکید کرد: «با ورود تکنولوژیهای جدید، نگرش به قناتها به عنوان روشی منسوخ تغییر کرده و بسیاری از آنها به حال خود رها شدهاند، در حالی که احیای این نظام سنتی با هزینهای بسیار کمتر از احداث سد، میتواند منبعی پایدار و قابل اتکا فراهم کند.»
مدیر پایگاه میراث جهانی قنات با اشاره به اینکه مدیریت یکپارچه و بین سازمانی شرط احیای موثر قناتهاست، گفت: «قناتهای ثبت جهانی تحت پایش منظم قرار دارند اما بسیاری از قناتهای دیگر حتی در معرض خشک شدن کامل یا ورود فاضلاب قرار دارند.»
او افزود که در شهرهای بزرگی مثل تهران، اصفهان، مشهد، یزد و شیراز به دلیل توسعه بی رویه شهری، قناتها تخریب یا مسدود شدهاند. اما در شهرهای کوچکتر که رشد شهری کنترل شدهتر بوده، هنوز امکان استفاده از این سیستم سنتی وجود دارد.
ریاحی مقدم همچنین گفت که درباره شمار دقیق قناتهای فعال و غیرفعال آمار دقیقی وجود ندارد و برای تدوین راهکارهای نجات این میراث، به مشارکت نهادهایی مانند وزارت جهاد کشاورزی، وزارت میراث فرهنگی و شوراهای محلی نیاز فوری است.
او تاکید کرد: «اگر نگاه ما به قنات تغییر نکند و همچنان آن را روشی کهنه بدانیم، در آیندهای نزدیک نه تنها این میراث تاریخی را از دست میدهیم بلکه راه حل یکی از بزرگترین بحرانهای زیست محیطی کشور را نیز نابود خواهیم کرد.»
@indypersian
😭50🤬15😡14🔥9❤3👍1🤣1
♦️ پژوهشگران در دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو با تحلیل بیش از ۴۳ هزار پرونده پزشکی، پیوندهای معناداری میان آندومتریوز و صدها بیماری دیگر از جمله سرطان، میگرن، آسم، بیماری کرون و اختلالات چشمی شناسایی کردند.
آندومتریوز بیماریای دردناک و مزمن است که دستکم یکدهم زنان در جهان با آن زندگی میکنند، اما همچنان یکی از بیماریهای کمتوجهشده در حوزه سلامت زنان به شمار میرود. تشخیص آن معمولا سالها طول میکشد و روشهای درمانی نیز محدود و اغلب موقتی هستند.
عمر خان، یکی از نویسندگان این تحقیق، گفت: «این مشکلات دامنه وسیعی داشتند، از مواردی که قبلا میدانستیم مثل ناباروری و بیماریهای خودایمنی، تا مواردی غیرمنتظره مثل برخی سرطانها، آسم و اختلالات چشمی.»
بر پایه این تحقیق، برخی از بیماران مبتلا به آندومتریوز از میگرن نیز رنج میبرند و این یافته با نتایج پیشین درباره اثربخشی داروهای میگرن بر آندومتریوز همخوانی دارد.
لیندا جودیس، پزشک و پژوهشگر دیگر این مطالعه، گفت: «ما بالاخره داریم به تشخیصهای سریعتر و درمانهای اختصاصی برای میلیونها زن نزدیک میشویم؛ این همان نوع دادهای است که برای ایجاد تغییر واقعی نیاز داریم.»
آندومتریوز تنها محدود به دستگاه تولیدمثل نیست و پژوهشگران اکنون آن را بیماریای چندسیستمی میدانند که میتواند سراسر بدن را تحت تاثیر قرار دهد.
جودیس افزود: «این بیماری تمام جنبههای زندگی زنان را متاثر میکند؛ از روابط شخصی گرفته تا اشتغال، تشکیل خانواده و سلامت روان.»
درمانهای موجود شامل هورموندرمانی یا جراحی هستند و در موارد شدید، به هیسترکتومی منجر میشوند، اما این اقدامات همواره موجب تسکین کامل نمیشوند و برخی بیماران حتی پس از جراحی نیز با درد ادامهدار مواجهاند.
مارینا سیروتا، استاد دانشگاه و از نویسندگان تحقیق، گفت دادههای این مطالعه میتواند برای زنان مبتلا به آندومتریوز تفاوتی واقعی ایجاد کند. او ابراز امیدواری کرد این پژوهش به تغییری بنیادی در شیوه شناخت و درمان این بیماری منجر شود.
@indypersian
آندومتریوز بیماریای دردناک و مزمن است که دستکم یکدهم زنان در جهان با آن زندگی میکنند، اما همچنان یکی از بیماریهای کمتوجهشده در حوزه سلامت زنان به شمار میرود. تشخیص آن معمولا سالها طول میکشد و روشهای درمانی نیز محدود و اغلب موقتی هستند.
عمر خان، یکی از نویسندگان این تحقیق، گفت: «این مشکلات دامنه وسیعی داشتند، از مواردی که قبلا میدانستیم مثل ناباروری و بیماریهای خودایمنی، تا مواردی غیرمنتظره مثل برخی سرطانها، آسم و اختلالات چشمی.»
بر پایه این تحقیق، برخی از بیماران مبتلا به آندومتریوز از میگرن نیز رنج میبرند و این یافته با نتایج پیشین درباره اثربخشی داروهای میگرن بر آندومتریوز همخوانی دارد.
لیندا جودیس، پزشک و پژوهشگر دیگر این مطالعه، گفت: «ما بالاخره داریم به تشخیصهای سریعتر و درمانهای اختصاصی برای میلیونها زن نزدیک میشویم؛ این همان نوع دادهای است که برای ایجاد تغییر واقعی نیاز داریم.»
آندومتریوز تنها محدود به دستگاه تولیدمثل نیست و پژوهشگران اکنون آن را بیماریای چندسیستمی میدانند که میتواند سراسر بدن را تحت تاثیر قرار دهد.
جودیس افزود: «این بیماری تمام جنبههای زندگی زنان را متاثر میکند؛ از روابط شخصی گرفته تا اشتغال، تشکیل خانواده و سلامت روان.»
درمانهای موجود شامل هورموندرمانی یا جراحی هستند و در موارد شدید، به هیسترکتومی منجر میشوند، اما این اقدامات همواره موجب تسکین کامل نمیشوند و برخی بیماران حتی پس از جراحی نیز با درد ادامهدار مواجهاند.
مارینا سیروتا، استاد دانشگاه و از نویسندگان تحقیق، گفت دادههای این مطالعه میتواند برای زنان مبتلا به آندومتریوز تفاوتی واقعی ایجاد کند. او ابراز امیدواری کرد این پژوهش به تغییری بنیادی در شیوه شناخت و درمان این بیماری منجر شود.
@indypersian
❤32😢9🥰1👏1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️ تصاویری از غزه منتشر شده است که نشان میدهد جمعیت زیادی از ساکنان این منطقه برای تهیه آرد در اطراف کامیونهای کمکرسانی جمع شدهاند.
در روزهای گذشته شمار زیادی از کشورهای جهان از جمله بریتانیا، فرانسه و آلمان بر پایان دادن به بحران غذایی در غزه تاکید کردهاند و خواستار افزایش کمک رسانیها شدهاند. در همین رابطه ایالات متحده روز جمعه نماینده خود استیو ویتکاف را برای بررسی وضعیت غزه به این منطقه فرستاد.
@indypersian
در روزهای گذشته شمار زیادی از کشورهای جهان از جمله بریتانیا، فرانسه و آلمان بر پایان دادن به بحران غذایی در غزه تاکید کردهاند و خواستار افزایش کمک رسانیها شدهاند. در همین رابطه ایالات متحده روز جمعه نماینده خود استیو ویتکاف را برای بررسی وضعیت غزه به این منطقه فرستاد.
@indypersian
😢61🤣38❤10💔10🤩4🤷♂2👍2😨2👎1
♦️وزیر خارجه جمهوری اسلامی، در مصاحبهای با روزنامه فایننشال تایمز در روز ۷ مرداد که متن کامل آن از سوی وزارت خارجه منتشر شده، در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت ۴۰۸ کیلوگرم اورانیوم ۶۰ درصدی گفت: «صادقانه نمیدانم؛ چون در مکانهایی بودهاند که بمباران شدهاند. اطلاعات دقیقی ندارم، رقم دقیقی ندارم، اما بهطورکلی میدانم در تأسیساتی بودهاند که بمباران شدهاند.»
عباس عراقچی، همچنین با اشاره به ازسرگیری مذاکرات با آژانس بینالمللی انرژی اتمی گفت: «ما به یک شیوه جدید همکاری با آژانس بینالمللی انرژی اتمی نیاز داریم و آنها پذیرفتهاند و قرار است تیمی را برای مذاکره در مورد این شیوه به ایران بفرستند.»
او در این مصاحبه بار دیگر با تاکید بر خط قرمز جمهوری اسلامی در مذاکرات هستهای گفت: «تا زمانی که بر غنیسازی صفر اصرار داشته باشند، توافقی در کار نخواهد بود.»
@indypersian
عباس عراقچی، همچنین با اشاره به ازسرگیری مذاکرات با آژانس بینالمللی انرژی اتمی گفت: «ما به یک شیوه جدید همکاری با آژانس بینالمللی انرژی اتمی نیاز داریم و آنها پذیرفتهاند و قرار است تیمی را برای مذاکره در مورد این شیوه به ایران بفرستند.»
او در این مصاحبه بار دیگر با تاکید بر خط قرمز جمهوری اسلامی در مذاکرات هستهای گفت: «تا زمانی که بر غنیسازی صفر اصرار داشته باشند، توافقی در کار نخواهد بود.»
@indypersian
🤣109🤬13❤5👍3🥱3🤔2🤪1
♦️ حماس روز شنبه در بیانیهای اعلام کرد، زمانی سلاحهای خود را زمین خواهد گذاشت که یک کشور مستقل فلسطینی تشکیل شود.
در این بیانیه که روز شنبه ۱۱ مرداد منتشر شد، آمده است: «مقاومت مسلحانه ما... تنها در صورتی قابل چشمپوشی است که تمامی حقوق ملی ما بهطور کامل بازگردانده شود، که در راس آن تاسیس یک کشور فلسطینی مستقل و کاملا دارای حاکمیت با پایتختی قدس قرار دارد.»
حماس در حالی بر ادامه مقاومت تاکید کرده است که خلع سلاح این گروه از خواستههای اصلی اسرائیل برای پایان دادن به جنگ غزه است. هفته گذشته، مذاکرات غیرمستقیم میان حماس و اسرائیل که با هدف دستیابی به آتشبس ۶۰ روزه در جنگ غزه و توافق برای آزادی گروگانها برگزار میشد، بدون نتیجه به بنبست رسید.
@indypersian
در این بیانیه که روز شنبه ۱۱ مرداد منتشر شد، آمده است: «مقاومت مسلحانه ما... تنها در صورتی قابل چشمپوشی است که تمامی حقوق ملی ما بهطور کامل بازگردانده شود، که در راس آن تاسیس یک کشور فلسطینی مستقل و کاملا دارای حاکمیت با پایتختی قدس قرار دارد.»
حماس در حالی بر ادامه مقاومت تاکید کرده است که خلع سلاح این گروه از خواستههای اصلی اسرائیل برای پایان دادن به جنگ غزه است. هفته گذشته، مذاکرات غیرمستقیم میان حماس و اسرائیل که با هدف دستیابی به آتشبس ۶۰ روزه در جنگ غزه و توافق برای آزادی گروگانها برگزار میشد، بدون نتیجه به بنبست رسید.
@indypersian
🤬103😁25👏10❤8🤣7🤪7👎4😡2👍1🌚1
♦️ روزنامه نیویورکتایمز به نقل از گروههای حقوق بشری گزارش داد دستکم چهار شهروند دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی که دو مرد و دو زن هستند، در ایران در بازداشت شدهاند که دو نفر آنها پس از جنگ ۱۲ روزه دستگیر شده و دو نفر دیگر سال ۲۰۲۴ میلادی بازداشت شدند.
نیویورکتایمز روز شنبه ۱۱ مرداد این گزارش را به نقل از برخی منابع مانند سازمان غیرانتفاعی «کمک جهانی به گروگانها» که با خانوادهها و دوستان افراد بازداشتشده در تماس است، منتشر کرد.
به گفته این منابع، دو مرد و یک زن در زندان محبوس هستند و یک زن دیگر که در دسامبر ۲۰۲۴ در ایران بازداشت شده با اینکه زندانی نیست از خروج از کشور منع شده است. به گفته وکیل آمریکایی او، این زن برای یک شرکت فناوری آمریکایی مشغول به کار است و بنیاد خیریهای را برای کودکان محروم در ایران اداره میکند.
دو مقام ارشد جمهوری اسلامی که نخواستند نامشان فاش شود، در گفتوگو با نیویورکتایمز تایید کردند تهران اخیرا دو شهروند دوتابعیتی آمریکایی، یک مرد اهل نیویورک و یک زن اهل کالیفرنیا، را بازداشت کرده است.
دو مرد محبوس در زندان یکی رضا ولیزاده، خبرنگار پیشین رادیو فردا است که به اتهام «همکاری با دولت متخاصم» به ۱۰ سال زندان محکوم شده و دیگری مردی ۷۰ ساله، یهودی و ساکن نیویورک است که در صنعت طلا و جواهر فعالیت داشته و دارای فرزند و نوه است.
سومین فرد محبوس هم یک زن از ایالت کالیفرنیاست که پس از حمله اسرائیل به زندان اوین، به مکانی نامعلوم منتقل شده است.
بر اساس گزارشها، این چهار نفر همگی در آمریکا زندگی میکردند و برای دیدار با خانوادههایشان به ایران سفر کرده بودند.
@indypersian
نیویورکتایمز روز شنبه ۱۱ مرداد این گزارش را به نقل از برخی منابع مانند سازمان غیرانتفاعی «کمک جهانی به گروگانها» که با خانوادهها و دوستان افراد بازداشتشده در تماس است، منتشر کرد.
به گفته این منابع، دو مرد و یک زن در زندان محبوس هستند و یک زن دیگر که در دسامبر ۲۰۲۴ در ایران بازداشت شده با اینکه زندانی نیست از خروج از کشور منع شده است. به گفته وکیل آمریکایی او، این زن برای یک شرکت فناوری آمریکایی مشغول به کار است و بنیاد خیریهای را برای کودکان محروم در ایران اداره میکند.
دو مقام ارشد جمهوری اسلامی که نخواستند نامشان فاش شود، در گفتوگو با نیویورکتایمز تایید کردند تهران اخیرا دو شهروند دوتابعیتی آمریکایی، یک مرد اهل نیویورک و یک زن اهل کالیفرنیا، را بازداشت کرده است.
دو مرد محبوس در زندان یکی رضا ولیزاده، خبرنگار پیشین رادیو فردا است که به اتهام «همکاری با دولت متخاصم» به ۱۰ سال زندان محکوم شده و دیگری مردی ۷۰ ساله، یهودی و ساکن نیویورک است که در صنعت طلا و جواهر فعالیت داشته و دارای فرزند و نوه است.
سومین فرد محبوس هم یک زن از ایالت کالیفرنیاست که پس از حمله اسرائیل به زندان اوین، به مکانی نامعلوم منتقل شده است.
بر اساس گزارشها، این چهار نفر همگی در آمریکا زندگی میکردند و برای دیدار با خانوادههایشان به ایران سفر کرده بودند.
@indypersian
😡45🤬17❤7😁4🥱3👍2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️ مراسم بزرگداشت فریدون فرخزاد هنرمند شناخته شده ایرانی با حضور جمعی از ایرانیان روز شنبه ۱۱ مرداد بر مزار او در گورستان شهر بُن آلمان برگزار شد.
این مراسم در سی و سومین سالگرد قتل فجیع فریدون فرخزاد از سوی بنیاد این هنرمند و با همراهی گروهی از ایرانیان مقیم آلمان برگزار شد و حاضران یاد او را بهعنوان نماد مقاومت فرهنگی ایرانیان در برابر هجوم جمهوری اسلامی زنده کردند.
@indypersian
این مراسم در سی و سومین سالگرد قتل فجیع فریدون فرخزاد از سوی بنیاد این هنرمند و با همراهی گروهی از ایرانیان مقیم آلمان برگزار شد و حاضران یاد او را بهعنوان نماد مقاومت فرهنگی ایرانیان در برابر هجوم جمهوری اسلامی زنده کردند.
@indypersian
❤203😭16🏆7👏3🤣3💔2👍1👎1🕊1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️یک گروه بینالمللی متشکل از چهار فضانورد، سوار بر موشک اسپیس ایکس روز جمعه دهم مرداد در یک ماموریت معمول ناسا از فلوریدا به ایستگاه فضایی بینالمللی پرتاب شدند. ناسا اعلام کرده است که این میتواند اولین ماموریت از ماموریتهای متعددی باشد که چندین ماه بیشتر از حد معمول طول خواهند کشید.
@indypersian
@indypersian
👏44❤9👍3👎1😁1
♦️چهار شهر ایران در فهرست ۱۰ شهر گرم جهان قرار گرفتند و موج شدید گرما، همزمان با قطعیهای گسترده برق و آب، زندگی روزمره میلیونها شهروند را مختل کرده است.
بر اساس فهرست پایگاه هواشناسی «اوجیمت»، امیدیه در استان خوزستان با ثبت دمای ۵۰.۴ درجه سانتیگراد در صدر گرمترین نقاط زمین قرار گرفت. در ادامه این فهرست، اهواز در جایگاه سوم، آبادان هفتم و صفیآباد دزفول هشتم شدند.
این در حالی است که دادههای همین پایگاه نشان میدهد شهرهای اهواز، امیدیه، مسجدسلیمان و آبادان در میان ۱۰ شهری قرار دارند که بالاترین میانگین دمای روزانه را طی روزهای اخیر ثبت کردهاند.
سازمان هواشناسی جمهوری اسلامی نیز پیشبینی کرده که با ورود موج تازه گرما، دمای هوا در مناطق جنوبی ایران تا دو درجه دیگر افزایش یابد.
در روزهای گذشته، قطعی مکرر برق و اختلال گسترده در تامین آب در استانهای گرم کشور، شرایط زندگی را برای مردم دشوارتر کرده است. تنها در دو هفته گذشته، شهر آبادان دستکم دو بار بهعنوان گرمترین نقطه کره زمین معرفی شده است.
موج گرما در حالی ادامه دارد که کاهش شدید بارندگی، ایران را با بحران بیسابقه کمآبی روبرو کرده است. شرکت آبرسانی استان تهران اعلام کرد که پایتخت ایران گرمترین روزهای ۶۰ سال اخیر را تجربه میکند و سطح آب سدهای تامینکننده تهران به پایینترین حد خود در یک قرن اخیر رسیده است. این شرکت به شهروندان هشدار داده که برای مقابله با قطعیهای مداوم، از مخزن و پمپ استفاده کنند.
همزمان، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی هشدار داد که با تداوم این روند، احتمال خشک شدن کامل دریاچه ارومیه تا پایان سال جاری وجود دارد.
در فهرست امروز گرمترین شهرهای جهان، نام العین در امارات متحده عربی با دمای ۴۹ درجه، شهر کویت با ۴۸.۶ و الحصاء عربستان سعودی با ۴۸.۵ درجه سانتیگراد نیز به چشم میخورد.
@indypersian
بر اساس فهرست پایگاه هواشناسی «اوجیمت»، امیدیه در استان خوزستان با ثبت دمای ۵۰.۴ درجه سانتیگراد در صدر گرمترین نقاط زمین قرار گرفت. در ادامه این فهرست، اهواز در جایگاه سوم، آبادان هفتم و صفیآباد دزفول هشتم شدند.
این در حالی است که دادههای همین پایگاه نشان میدهد شهرهای اهواز، امیدیه، مسجدسلیمان و آبادان در میان ۱۰ شهری قرار دارند که بالاترین میانگین دمای روزانه را طی روزهای اخیر ثبت کردهاند.
سازمان هواشناسی جمهوری اسلامی نیز پیشبینی کرده که با ورود موج تازه گرما، دمای هوا در مناطق جنوبی ایران تا دو درجه دیگر افزایش یابد.
در روزهای گذشته، قطعی مکرر برق و اختلال گسترده در تامین آب در استانهای گرم کشور، شرایط زندگی را برای مردم دشوارتر کرده است. تنها در دو هفته گذشته، شهر آبادان دستکم دو بار بهعنوان گرمترین نقطه کره زمین معرفی شده است.
موج گرما در حالی ادامه دارد که کاهش شدید بارندگی، ایران را با بحران بیسابقه کمآبی روبرو کرده است. شرکت آبرسانی استان تهران اعلام کرد که پایتخت ایران گرمترین روزهای ۶۰ سال اخیر را تجربه میکند و سطح آب سدهای تامینکننده تهران به پایینترین حد خود در یک قرن اخیر رسیده است. این شرکت به شهروندان هشدار داده که برای مقابله با قطعیهای مداوم، از مخزن و پمپ استفاده کنند.
همزمان، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی هشدار داد که با تداوم این روند، احتمال خشک شدن کامل دریاچه ارومیه تا پایان سال جاری وجود دارد.
در فهرست امروز گرمترین شهرهای جهان، نام العین در امارات متحده عربی با دمای ۴۹ درجه، شهر کویت با ۴۸.۶ و الحصاء عربستان سعودی با ۴۸.۵ درجه سانتیگراد نیز به چشم میخورد.
@indypersian
🤬48❤12😢10😱6🔥4😭3🤣1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️به گزارش خبرگزاری فرانسه، هزاران اسرائیلی در تلآویو، شنبهشب، ۱۱ مردادماه تجمع اعتراضی برگزار کردند. معترضان خواستار آزدی یکجای گروگانها، برقراری آتشبس و پایان جنگ در غزه شدند.
پیش از این، حماس تصاویر از ایویاتار داوید، گروگان اسرائیلی را منتشر کرد. این گروگان در این ویدیو اعلام میکند که روزهاست غذا نخورده و در تونلهای زیر غزه، نگهداری میشود.
@IndyPersian
پیش از این، حماس تصاویر از ایویاتار داوید، گروگان اسرائیلی را منتشر کرد. این گروگان در این ویدیو اعلام میکند که روزهاست غذا نخورده و در تونلهای زیر غزه، نگهداری میشود.
@IndyPersian
🥴36👍31👎24❤7😢6🤬2🤷♀1😡1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️رحیم حضرتی، رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری آذرشهر شنبهشب، ۱۱ مردادماه از مهار آتشسوزی گسترده در یک انبار چسب و مواد اشتعالزا در کارخانهای واقع در روستای «آخیجهان» در آذربایجان شرقی خبر داد. او درباره علت این آتشسوزی گفت: «این حادثه شامگاه شنبه بر اثر نقص فنی و نگهداری غیراصولی مواد قابل اشتعال در انبار رخ داد و تلفات جانی نداشت». حضرتی اعلام کرد که بررسیهای بیشتر برای «تعیین دقیقتر علت حریق و میزان خسارات» در حال انجام است.
@IndyPersian
@IndyPersian
😁26🤔17🤬3❤2👎2🔥2👏1
♦️سعید خطیبزاده، معاون وزیر امور خارجه و رییس مرکز مطالعات سیاسی و بینالمللی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، روز شنبه، ۱۱ مردادماه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «فونیکس» چین گفت آمریکا پیامهایی میفرستد مبنی بر اینکه آماده بازگشت به میز مذاکره است، اما جمهوری اسلامی برای ورود به تعامل غیرمستقیم یا هر قالبی از گفتگو با ایالات متحده عجلهای ندارد «مگر اینکه مطمئن شویم تضمینهای کافی برای مذاکرات نتیجهمحور وجود دارد و آمریکاییها از توهمات گذشته عبور کردهاند».
او گفت: «نه تنها هیچ اعتمادی وجود ندارد، بلکه ما تمام دلایل را داریم که به طرف دیگر بسیار مشکوک باشیم. آنها از این چارچوب مذاکرات سوءاستفاده میکنند تا اهداف سیاسی نادرست خود را پیش ببرند. برای آینده، ما دو برابر محتاط هستیم».
@IndyPersian
او گفت: «نه تنها هیچ اعتمادی وجود ندارد، بلکه ما تمام دلایل را داریم که به طرف دیگر بسیار مشکوک باشیم. آنها از این چارچوب مذاکرات سوءاستفاده میکنند تا اهداف سیاسی نادرست خود را پیش ببرند. برای آینده، ما دو برابر محتاط هستیم».
@IndyPersian
😁70🤣43👎12🥱12🥴5❤3🤔1👨💻1
♦️ایسنا روز شنبه، ۱۱ مردادماه تصاویری از «وضعیت نسبتا بحرانی» سد کمال صالح در ۷۸ کیلومتری جنوب غربی اراک را منتشر کرد. این تصاویر کاهش چشمگیر ذخایر آبی این سد را نشان میدهد.
سد کمال صالح که به عنوان اصلیترین منبع تامین آب شرب اراک به حساب میآید، با ظرفیت مفید ۹۴ میلیون مترمکعب، در حال حاضر تنها ۱۶/۷ میلیون مترمکعب آب دارد. این رقم کاهشی بیش از ۴۵ درصد نسبت به سال گذشته را نشان میدهد. کارشناسان پیشبینی کردهاند که با ادامه روند فعلی و کاهش ورودیها تا اواسط شهریور تنها امکان برداشت ۳/۸ میلیون مترمکعب حجم مفید آب از این منبع وجود داشته باشد.
@IndyPersian
سد کمال صالح که به عنوان اصلیترین منبع تامین آب شرب اراک به حساب میآید، با ظرفیت مفید ۹۴ میلیون مترمکعب، در حال حاضر تنها ۱۶/۷ میلیون مترمکعب آب دارد. این رقم کاهشی بیش از ۴۵ درصد نسبت به سال گذشته را نشان میدهد. کارشناسان پیشبینی کردهاند که با ادامه روند فعلی و کاهش ورودیها تا اواسط شهریور تنها امکان برداشت ۳/۸ میلیون مترمکعب حجم مفید آب از این منبع وجود داشته باشد.
@IndyPersian
🤬46😢9❤8😭4🤝1