This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️ تصاویری از غزه منتشر شده است که نشان میدهد جمعیت زیادی از ساکنان این منطقه برای تهیه آرد در اطراف کامیونهای کمکرسانی جمع شدهاند.
در روزهای گذشته شمار زیادی از کشورهای جهان از جمله بریتانیا، فرانسه و آلمان بر پایان دادن به بحران غذایی در غزه تاکید کردهاند و خواستار افزایش کمک رسانیها شدهاند. در همین رابطه ایالات متحده روز جمعه نماینده خود استیو ویتکاف را برای بررسی وضعیت غزه به این منطقه فرستاد.
@indypersian
در روزهای گذشته شمار زیادی از کشورهای جهان از جمله بریتانیا، فرانسه و آلمان بر پایان دادن به بحران غذایی در غزه تاکید کردهاند و خواستار افزایش کمک رسانیها شدهاند. در همین رابطه ایالات متحده روز جمعه نماینده خود استیو ویتکاف را برای بررسی وضعیت غزه به این منطقه فرستاد.
@indypersian
😢61🤣38❤10💔10🤩4🤷♂2👍2😨2👎1
♦️وزیر خارجه جمهوری اسلامی، در مصاحبهای با روزنامه فایننشال تایمز در روز ۷ مرداد که متن کامل آن از سوی وزارت خارجه منتشر شده، در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت ۴۰۸ کیلوگرم اورانیوم ۶۰ درصدی گفت: «صادقانه نمیدانم؛ چون در مکانهایی بودهاند که بمباران شدهاند. اطلاعات دقیقی ندارم، رقم دقیقی ندارم، اما بهطورکلی میدانم در تأسیساتی بودهاند که بمباران شدهاند.»
عباس عراقچی، همچنین با اشاره به ازسرگیری مذاکرات با آژانس بینالمللی انرژی اتمی گفت: «ما به یک شیوه جدید همکاری با آژانس بینالمللی انرژی اتمی نیاز داریم و آنها پذیرفتهاند و قرار است تیمی را برای مذاکره در مورد این شیوه به ایران بفرستند.»
او در این مصاحبه بار دیگر با تاکید بر خط قرمز جمهوری اسلامی در مذاکرات هستهای گفت: «تا زمانی که بر غنیسازی صفر اصرار داشته باشند، توافقی در کار نخواهد بود.»
@indypersian
عباس عراقچی، همچنین با اشاره به ازسرگیری مذاکرات با آژانس بینالمللی انرژی اتمی گفت: «ما به یک شیوه جدید همکاری با آژانس بینالمللی انرژی اتمی نیاز داریم و آنها پذیرفتهاند و قرار است تیمی را برای مذاکره در مورد این شیوه به ایران بفرستند.»
او در این مصاحبه بار دیگر با تاکید بر خط قرمز جمهوری اسلامی در مذاکرات هستهای گفت: «تا زمانی که بر غنیسازی صفر اصرار داشته باشند، توافقی در کار نخواهد بود.»
@indypersian
🤣109🤬13❤5👍3🥱3🤔2🤪1
♦️ حماس روز شنبه در بیانیهای اعلام کرد، زمانی سلاحهای خود را زمین خواهد گذاشت که یک کشور مستقل فلسطینی تشکیل شود.
در این بیانیه که روز شنبه ۱۱ مرداد منتشر شد، آمده است: «مقاومت مسلحانه ما... تنها در صورتی قابل چشمپوشی است که تمامی حقوق ملی ما بهطور کامل بازگردانده شود، که در راس آن تاسیس یک کشور فلسطینی مستقل و کاملا دارای حاکمیت با پایتختی قدس قرار دارد.»
حماس در حالی بر ادامه مقاومت تاکید کرده است که خلع سلاح این گروه از خواستههای اصلی اسرائیل برای پایان دادن به جنگ غزه است. هفته گذشته، مذاکرات غیرمستقیم میان حماس و اسرائیل که با هدف دستیابی به آتشبس ۶۰ روزه در جنگ غزه و توافق برای آزادی گروگانها برگزار میشد، بدون نتیجه به بنبست رسید.
@indypersian
در این بیانیه که روز شنبه ۱۱ مرداد منتشر شد، آمده است: «مقاومت مسلحانه ما... تنها در صورتی قابل چشمپوشی است که تمامی حقوق ملی ما بهطور کامل بازگردانده شود، که در راس آن تاسیس یک کشور فلسطینی مستقل و کاملا دارای حاکمیت با پایتختی قدس قرار دارد.»
حماس در حالی بر ادامه مقاومت تاکید کرده است که خلع سلاح این گروه از خواستههای اصلی اسرائیل برای پایان دادن به جنگ غزه است. هفته گذشته، مذاکرات غیرمستقیم میان حماس و اسرائیل که با هدف دستیابی به آتشبس ۶۰ روزه در جنگ غزه و توافق برای آزادی گروگانها برگزار میشد، بدون نتیجه به بنبست رسید.
@indypersian
🤬103😁25👏10❤8🤣7🤪7👎4😡2👍1🌚1
♦️ روزنامه نیویورکتایمز به نقل از گروههای حقوق بشری گزارش داد دستکم چهار شهروند دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی که دو مرد و دو زن هستند، در ایران در بازداشت شدهاند که دو نفر آنها پس از جنگ ۱۲ روزه دستگیر شده و دو نفر دیگر سال ۲۰۲۴ میلادی بازداشت شدند.
نیویورکتایمز روز شنبه ۱۱ مرداد این گزارش را به نقل از برخی منابع مانند سازمان غیرانتفاعی «کمک جهانی به گروگانها» که با خانوادهها و دوستان افراد بازداشتشده در تماس است، منتشر کرد.
به گفته این منابع، دو مرد و یک زن در زندان محبوس هستند و یک زن دیگر که در دسامبر ۲۰۲۴ در ایران بازداشت شده با اینکه زندانی نیست از خروج از کشور منع شده است. به گفته وکیل آمریکایی او، این زن برای یک شرکت فناوری آمریکایی مشغول به کار است و بنیاد خیریهای را برای کودکان محروم در ایران اداره میکند.
دو مقام ارشد جمهوری اسلامی که نخواستند نامشان فاش شود، در گفتوگو با نیویورکتایمز تایید کردند تهران اخیرا دو شهروند دوتابعیتی آمریکایی، یک مرد اهل نیویورک و یک زن اهل کالیفرنیا، را بازداشت کرده است.
دو مرد محبوس در زندان یکی رضا ولیزاده، خبرنگار پیشین رادیو فردا است که به اتهام «همکاری با دولت متخاصم» به ۱۰ سال زندان محکوم شده و دیگری مردی ۷۰ ساله، یهودی و ساکن نیویورک است که در صنعت طلا و جواهر فعالیت داشته و دارای فرزند و نوه است.
سومین فرد محبوس هم یک زن از ایالت کالیفرنیاست که پس از حمله اسرائیل به زندان اوین، به مکانی نامعلوم منتقل شده است.
بر اساس گزارشها، این چهار نفر همگی در آمریکا زندگی میکردند و برای دیدار با خانوادههایشان به ایران سفر کرده بودند.
@indypersian
نیویورکتایمز روز شنبه ۱۱ مرداد این گزارش را به نقل از برخی منابع مانند سازمان غیرانتفاعی «کمک جهانی به گروگانها» که با خانوادهها و دوستان افراد بازداشتشده در تماس است، منتشر کرد.
به گفته این منابع، دو مرد و یک زن در زندان محبوس هستند و یک زن دیگر که در دسامبر ۲۰۲۴ در ایران بازداشت شده با اینکه زندانی نیست از خروج از کشور منع شده است. به گفته وکیل آمریکایی او، این زن برای یک شرکت فناوری آمریکایی مشغول به کار است و بنیاد خیریهای را برای کودکان محروم در ایران اداره میکند.
دو مقام ارشد جمهوری اسلامی که نخواستند نامشان فاش شود، در گفتوگو با نیویورکتایمز تایید کردند تهران اخیرا دو شهروند دوتابعیتی آمریکایی، یک مرد اهل نیویورک و یک زن اهل کالیفرنیا، را بازداشت کرده است.
دو مرد محبوس در زندان یکی رضا ولیزاده، خبرنگار پیشین رادیو فردا است که به اتهام «همکاری با دولت متخاصم» به ۱۰ سال زندان محکوم شده و دیگری مردی ۷۰ ساله، یهودی و ساکن نیویورک است که در صنعت طلا و جواهر فعالیت داشته و دارای فرزند و نوه است.
سومین فرد محبوس هم یک زن از ایالت کالیفرنیاست که پس از حمله اسرائیل به زندان اوین، به مکانی نامعلوم منتقل شده است.
بر اساس گزارشها، این چهار نفر همگی در آمریکا زندگی میکردند و برای دیدار با خانوادههایشان به ایران سفر کرده بودند.
@indypersian
😡45🤬17❤7😁4🥱3👍2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️ مراسم بزرگداشت فریدون فرخزاد هنرمند شناخته شده ایرانی با حضور جمعی از ایرانیان روز شنبه ۱۱ مرداد بر مزار او در گورستان شهر بُن آلمان برگزار شد.
این مراسم در سی و سومین سالگرد قتل فجیع فریدون فرخزاد از سوی بنیاد این هنرمند و با همراهی گروهی از ایرانیان مقیم آلمان برگزار شد و حاضران یاد او را بهعنوان نماد مقاومت فرهنگی ایرانیان در برابر هجوم جمهوری اسلامی زنده کردند.
@indypersian
این مراسم در سی و سومین سالگرد قتل فجیع فریدون فرخزاد از سوی بنیاد این هنرمند و با همراهی گروهی از ایرانیان مقیم آلمان برگزار شد و حاضران یاد او را بهعنوان نماد مقاومت فرهنگی ایرانیان در برابر هجوم جمهوری اسلامی زنده کردند.
@indypersian
❤203😭16🏆7👏3🤣3💔2👍1👎1🕊1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️یک گروه بینالمللی متشکل از چهار فضانورد، سوار بر موشک اسپیس ایکس روز جمعه دهم مرداد در یک ماموریت معمول ناسا از فلوریدا به ایستگاه فضایی بینالمللی پرتاب شدند. ناسا اعلام کرده است که این میتواند اولین ماموریت از ماموریتهای متعددی باشد که چندین ماه بیشتر از حد معمول طول خواهند کشید.
@indypersian
@indypersian
👏44❤9👍3👎1😁1
♦️چهار شهر ایران در فهرست ۱۰ شهر گرم جهان قرار گرفتند و موج شدید گرما، همزمان با قطعیهای گسترده برق و آب، زندگی روزمره میلیونها شهروند را مختل کرده است.
بر اساس فهرست پایگاه هواشناسی «اوجیمت»، امیدیه در استان خوزستان با ثبت دمای ۵۰.۴ درجه سانتیگراد در صدر گرمترین نقاط زمین قرار گرفت. در ادامه این فهرست، اهواز در جایگاه سوم، آبادان هفتم و صفیآباد دزفول هشتم شدند.
این در حالی است که دادههای همین پایگاه نشان میدهد شهرهای اهواز، امیدیه، مسجدسلیمان و آبادان در میان ۱۰ شهری قرار دارند که بالاترین میانگین دمای روزانه را طی روزهای اخیر ثبت کردهاند.
سازمان هواشناسی جمهوری اسلامی نیز پیشبینی کرده که با ورود موج تازه گرما، دمای هوا در مناطق جنوبی ایران تا دو درجه دیگر افزایش یابد.
در روزهای گذشته، قطعی مکرر برق و اختلال گسترده در تامین آب در استانهای گرم کشور، شرایط زندگی را برای مردم دشوارتر کرده است. تنها در دو هفته گذشته، شهر آبادان دستکم دو بار بهعنوان گرمترین نقطه کره زمین معرفی شده است.
موج گرما در حالی ادامه دارد که کاهش شدید بارندگی، ایران را با بحران بیسابقه کمآبی روبرو کرده است. شرکت آبرسانی استان تهران اعلام کرد که پایتخت ایران گرمترین روزهای ۶۰ سال اخیر را تجربه میکند و سطح آب سدهای تامینکننده تهران به پایینترین حد خود در یک قرن اخیر رسیده است. این شرکت به شهروندان هشدار داده که برای مقابله با قطعیهای مداوم، از مخزن و پمپ استفاده کنند.
همزمان، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی هشدار داد که با تداوم این روند، احتمال خشک شدن کامل دریاچه ارومیه تا پایان سال جاری وجود دارد.
در فهرست امروز گرمترین شهرهای جهان، نام العین در امارات متحده عربی با دمای ۴۹ درجه، شهر کویت با ۴۸.۶ و الحصاء عربستان سعودی با ۴۸.۵ درجه سانتیگراد نیز به چشم میخورد.
@indypersian
بر اساس فهرست پایگاه هواشناسی «اوجیمت»، امیدیه در استان خوزستان با ثبت دمای ۵۰.۴ درجه سانتیگراد در صدر گرمترین نقاط زمین قرار گرفت. در ادامه این فهرست، اهواز در جایگاه سوم، آبادان هفتم و صفیآباد دزفول هشتم شدند.
این در حالی است که دادههای همین پایگاه نشان میدهد شهرهای اهواز، امیدیه، مسجدسلیمان و آبادان در میان ۱۰ شهری قرار دارند که بالاترین میانگین دمای روزانه را طی روزهای اخیر ثبت کردهاند.
سازمان هواشناسی جمهوری اسلامی نیز پیشبینی کرده که با ورود موج تازه گرما، دمای هوا در مناطق جنوبی ایران تا دو درجه دیگر افزایش یابد.
در روزهای گذشته، قطعی مکرر برق و اختلال گسترده در تامین آب در استانهای گرم کشور، شرایط زندگی را برای مردم دشوارتر کرده است. تنها در دو هفته گذشته، شهر آبادان دستکم دو بار بهعنوان گرمترین نقطه کره زمین معرفی شده است.
موج گرما در حالی ادامه دارد که کاهش شدید بارندگی، ایران را با بحران بیسابقه کمآبی روبرو کرده است. شرکت آبرسانی استان تهران اعلام کرد که پایتخت ایران گرمترین روزهای ۶۰ سال اخیر را تجربه میکند و سطح آب سدهای تامینکننده تهران به پایینترین حد خود در یک قرن اخیر رسیده است. این شرکت به شهروندان هشدار داده که برای مقابله با قطعیهای مداوم، از مخزن و پمپ استفاده کنند.
همزمان، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی هشدار داد که با تداوم این روند، احتمال خشک شدن کامل دریاچه ارومیه تا پایان سال جاری وجود دارد.
در فهرست امروز گرمترین شهرهای جهان، نام العین در امارات متحده عربی با دمای ۴۹ درجه، شهر کویت با ۴۸.۶ و الحصاء عربستان سعودی با ۴۸.۵ درجه سانتیگراد نیز به چشم میخورد.
@indypersian
🤬48❤12😢10😱6🔥4😭3🤣1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️به گزارش خبرگزاری فرانسه، هزاران اسرائیلی در تلآویو، شنبهشب، ۱۱ مردادماه تجمع اعتراضی برگزار کردند. معترضان خواستار آزدی یکجای گروگانها، برقراری آتشبس و پایان جنگ در غزه شدند.
پیش از این، حماس تصاویر از ایویاتار داوید، گروگان اسرائیلی را منتشر کرد. این گروگان در این ویدیو اعلام میکند که روزهاست غذا نخورده و در تونلهای زیر غزه، نگهداری میشود.
@IndyPersian
پیش از این، حماس تصاویر از ایویاتار داوید، گروگان اسرائیلی را منتشر کرد. این گروگان در این ویدیو اعلام میکند که روزهاست غذا نخورده و در تونلهای زیر غزه، نگهداری میشود.
@IndyPersian
🥴36👍31👎24❤7😢6🤬2🤷♀1😡1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️رحیم حضرتی، رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری آذرشهر شنبهشب، ۱۱ مردادماه از مهار آتشسوزی گسترده در یک انبار چسب و مواد اشتعالزا در کارخانهای واقع در روستای «آخیجهان» در آذربایجان شرقی خبر داد. او درباره علت این آتشسوزی گفت: «این حادثه شامگاه شنبه بر اثر نقص فنی و نگهداری غیراصولی مواد قابل اشتعال در انبار رخ داد و تلفات جانی نداشت». حضرتی اعلام کرد که بررسیهای بیشتر برای «تعیین دقیقتر علت حریق و میزان خسارات» در حال انجام است.
@IndyPersian
@IndyPersian
😁26🤔17🤬3❤2👎2🔥2👏1
♦️سعید خطیبزاده، معاون وزیر امور خارجه و رییس مرکز مطالعات سیاسی و بینالمللی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، روز شنبه، ۱۱ مردادماه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «فونیکس» چین گفت آمریکا پیامهایی میفرستد مبنی بر اینکه آماده بازگشت به میز مذاکره است، اما جمهوری اسلامی برای ورود به تعامل غیرمستقیم یا هر قالبی از گفتگو با ایالات متحده عجلهای ندارد «مگر اینکه مطمئن شویم تضمینهای کافی برای مذاکرات نتیجهمحور وجود دارد و آمریکاییها از توهمات گذشته عبور کردهاند».
او گفت: «نه تنها هیچ اعتمادی وجود ندارد، بلکه ما تمام دلایل را داریم که به طرف دیگر بسیار مشکوک باشیم. آنها از این چارچوب مذاکرات سوءاستفاده میکنند تا اهداف سیاسی نادرست خود را پیش ببرند. برای آینده، ما دو برابر محتاط هستیم».
@IndyPersian
او گفت: «نه تنها هیچ اعتمادی وجود ندارد، بلکه ما تمام دلایل را داریم که به طرف دیگر بسیار مشکوک باشیم. آنها از این چارچوب مذاکرات سوءاستفاده میکنند تا اهداف سیاسی نادرست خود را پیش ببرند. برای آینده، ما دو برابر محتاط هستیم».
@IndyPersian
😁70🤣43👎12🥱12🥴5❤3🤔1👨💻1
♦️ایسنا روز شنبه، ۱۱ مردادماه تصاویری از «وضعیت نسبتا بحرانی» سد کمال صالح در ۷۸ کیلومتری جنوب غربی اراک را منتشر کرد. این تصاویر کاهش چشمگیر ذخایر آبی این سد را نشان میدهد.
سد کمال صالح که به عنوان اصلیترین منبع تامین آب شرب اراک به حساب میآید، با ظرفیت مفید ۹۴ میلیون مترمکعب، در حال حاضر تنها ۱۶/۷ میلیون مترمکعب آب دارد. این رقم کاهشی بیش از ۴۵ درصد نسبت به سال گذشته را نشان میدهد. کارشناسان پیشبینی کردهاند که با ادامه روند فعلی و کاهش ورودیها تا اواسط شهریور تنها امکان برداشت ۳/۸ میلیون مترمکعب حجم مفید آب از این منبع وجود داشته باشد.
@IndyPersian
سد کمال صالح که به عنوان اصلیترین منبع تامین آب شرب اراک به حساب میآید، با ظرفیت مفید ۹۴ میلیون مترمکعب، در حال حاضر تنها ۱۶/۷ میلیون مترمکعب آب دارد. این رقم کاهشی بیش از ۴۵ درصد نسبت به سال گذشته را نشان میدهد. کارشناسان پیشبینی کردهاند که با ادامه روند فعلی و کاهش ورودیها تا اواسط شهریور تنها امکان برداشت ۳/۸ میلیون مترمکعب حجم مفید آب از این منبع وجود داشته باشد.
@IndyPersian
🤬46😢9❤8😭4🤝1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️نسترن ربیعپور، فعال محیط زیست، تصاویری از رهاسازی یک «عقاب مارخور» پس از جراحی و تیمار شدن را در صفحه اینستاگرام منتشر کرد. ربیعپور در این ویدیو گفت این عقاب که در سوادکوه مازندران هدف شلیک گلوله قرار گرفته بود، پس از دو ماه تیمار شدن به طبیعت برگردانده شد. او نوشت: «بیشتر تالابها خشک شدند، حیات بسیاری از موجودات از بین رفته و نظم طبیعت بهم ریخته است. در نهایت دود آن در چشم خودمان هم میرود».
عقاب مارخور پرندهای شکاری از راسته عقابسانان است که در ایران و به ویژه در منطقه سوادکوه به عنوان یک گونه ارزشمند و محافظتشده شناخته میشود. این پرنده به دلیل تغذیه از مارها، به این نام معروف است.
@IndyPersian
عقاب مارخور پرندهای شکاری از راسته عقابسانان است که در ایران و به ویژه در منطقه سوادکوه به عنوان یک گونه ارزشمند و محافظتشده شناخته میشود. این پرنده به دلیل تغذیه از مارها، به این نام معروف است.
@IndyPersian
❤119🥰7👍6👏5😘4😢2❤🔥1👎1🔥1🕊1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️به گزارش رویترز، آژانس بینالمللی انرژی اتمی، روز شنبه، ۱۱ مردادماه، از شنیده شدن صدای انفجارها و مشاهده دود از محلی نزدیک به نیروگاه هستهای زاپوریژیا در جنوب شرقی اوکراین خبر داد. به گفته آژانس، نیروگاه اعلام کرده که یکی از تاسیسات کمکی آن امروز هدف حمله قرار گرفته است.
در بیانیه آژانس بینالمللی انرژی اتمی آمده است: «این تاسیسات کمکی در فاصله هزار و ۲۰۰ متری از محوطه اصلی نیروگاه قرار دارد و تیم آژانس در بعدازظهر همچنان میتوانست دود برخاسته از آن منطقه را ببیند».
@IndyPersian
در بیانیه آژانس بینالمللی انرژی اتمی آمده است: «این تاسیسات کمکی در فاصله هزار و ۲۰۰ متری از محوطه اصلی نیروگاه قرار دارد و تیم آژانس در بعدازظهر همچنان میتوانست دود برخاسته از آن منطقه را ببیند».
@IndyPersian
😨30😡17❤8🤬3👍1👎1🕊1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️همزمان با بحران انرژی در ایران و قطع مکرر آب و برق، مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی در نشست «فعالان سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استان زنجان» در پاسخ به خبرنگاری که از او بابت قطع مکرر آب و برق گلایه کرد، گفت: «به من چه مربوط است. مگر من قطعش کردم. بروید یقه کسی را بگیرید که قطع کرده است».
@IndyPersian
@IndyPersian
🤬174🤣35😡27👍6🔥4🤔4❤3😁3👏2🤯1😐1
♦️به گزارش نیویورکتایمز، مقامهای هندی اعلام کردند با وجود تهدیدهای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعمال جریمه در صورت ادامه واردات نفت از روسیه، این کشور همچنان به خرید نفت ارزان روسی ادامه خواهد داد.
دونالد ترامپ تهدید کرده بود اگر هند واردات نفت از روسیه را قطع نکند، علاوه بر تعرفه ۲۵ درصدی، جریمهای نامشخص نیز علیه این کشور اعمال خواهد شد. با این حال، سخنگوی وزارت خارجه هند تاکید کرد روابط دوجانبه هند با کشورهای مختلف، از جمله روسیه، مستقل از فشارهای طرف سوم است. هند اکنون بیش از یکسوم نفت خود را از روسیه وارد میکند؛ سهمی که پیش از جنگ اوکراین کمتر از یک درصد بود.
مقامهای هندی هشدار دادهاند که جایگزین کردن نفت روسیه با منابع دیگر میتواند هزینههای قابل توجهی به همراه داشته باشد، بهویژه در شرایطی که تولیدکنندگان بزرگ مانند عربستان، نفت را با قیمت بالاتر به کشورهای آسیایی میفروشند. در گذشته، هند بهدلیل فشار آمریکا مجبور شده بود واردات نفت از ایران و ونزوئلا را متوقف کند و همین تجربهها اکنون باعث احتیاط بیشتر در برابر تهدیدهای ترامپ شده است. تحلیلگران میگویند احتمال دارد هند فعلاً منتظر بماند تا مشخص شود آیا این تهدیدها صرفاً تاکتیک فشار هستند یا بهطور واقعی اجرا خواهند شد.
@IndyPersian
دونالد ترامپ تهدید کرده بود اگر هند واردات نفت از روسیه را قطع نکند، علاوه بر تعرفه ۲۵ درصدی، جریمهای نامشخص نیز علیه این کشور اعمال خواهد شد. با این حال، سخنگوی وزارت خارجه هند تاکید کرد روابط دوجانبه هند با کشورهای مختلف، از جمله روسیه، مستقل از فشارهای طرف سوم است. هند اکنون بیش از یکسوم نفت خود را از روسیه وارد میکند؛ سهمی که پیش از جنگ اوکراین کمتر از یک درصد بود.
مقامهای هندی هشدار دادهاند که جایگزین کردن نفت روسیه با منابع دیگر میتواند هزینههای قابل توجهی به همراه داشته باشد، بهویژه در شرایطی که تولیدکنندگان بزرگ مانند عربستان، نفت را با قیمت بالاتر به کشورهای آسیایی میفروشند. در گذشته، هند بهدلیل فشار آمریکا مجبور شده بود واردات نفت از ایران و ونزوئلا را متوقف کند و همین تجربهها اکنون باعث احتیاط بیشتر در برابر تهدیدهای ترامپ شده است. تحلیلگران میگویند احتمال دارد هند فعلاً منتظر بماند تا مشخص شود آیا این تهدیدها صرفاً تاکتیک فشار هستند یا بهطور واقعی اجرا خواهند شد.
@IndyPersian
🤬56👍6❤5👎2🤣2👏1🕊1
♦️عباس عراقچی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، در بخشی از مصاحبه با روزنامه «فایننشال تایمز» برای نخستینبار اذعان کرد که سایت سوم و جدید غنیسازی در نزدیکی اصفهان، که تهران چند روز پیش از آغاز جنگ ۱۲ روزه با اسرائیل، اعلام کرده بود در واکنش به محکومیت آژانس بینالمللی انرژی اتمی فعال خواهد شد، نیز هدف حمله آمریکا قرار گرفته است.
به گفته عراقچی، دو روز پیش از میانجیگری برای برقراری آتشبس، واشنگتن تاسیسات اصلی غنیسازی اورانیوم جمهوری اسلامی در فردو و نطنز را بمباران کرد و به یک مجموعه مجزا در اصفهان موشک شلیک کرد؛ تاسیساتی که تهران میلیاردها دلار صرف آنها کرده بود، بهشدت آسیب دیدند.
این نخستین بار است که جمهوری اسلامی تایید میکند این سایت هدف حمله قرار گرفته است.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی گفت: «تا جایی که من اطلاع دارم، مقدمات لازم [برای غنیسازی] فراهم شده بود، اما هنگام حمله، این سایت فعال نبود».
@IndyPersian
به گفته عراقچی، دو روز پیش از میانجیگری برای برقراری آتشبس، واشنگتن تاسیسات اصلی غنیسازی اورانیوم جمهوری اسلامی در فردو و نطنز را بمباران کرد و به یک مجموعه مجزا در اصفهان موشک شلیک کرد؛ تاسیساتی که تهران میلیاردها دلار صرف آنها کرده بود، بهشدت آسیب دیدند.
این نخستین بار است که جمهوری اسلامی تایید میکند این سایت هدف حمله قرار گرفته است.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی گفت: «تا جایی که من اطلاع دارم، مقدمات لازم [برای غنیسازی] فراهم شده بود، اما هنگام حمله، این سایت فعال نبود».
@IndyPersian
🤣69❤10🔥7👍3🤬2🥱2🤨2🤔1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️صدا و سیمای جمهوری اسلامی روز شنبه، ۱۱ مردادماه برای نخستین بار تصاویری از پهپاد «آرش ۲» را منتشر کرد. این پهپاد، نسخه ارتقا یافته پهپاد «آرش» است.
در این گزارش صدا و سیما اعلام کرد که جمهوری اسلامی از پهپاد «آرش ۲» در جنگ ۱۲ روزه علیه اسرائیل استفاده کرده است.
@IndyPersian
در این گزارش صدا و سیما اعلام کرد که جمهوری اسلامی از پهپاد «آرش ۲» در جنگ ۱۲ روزه علیه اسرائیل استفاده کرده است.
@IndyPersian
🤣126🤬16🥱12❤11👎4🤪3😁1