♦️دونالد ترامپ در حساب تروث سوشال خود با انتشار تصویری شبیهسازیشده از انهدام یک پهپاد ایرانی توسط سلاح لیزری نیروی دریایی آمریکا، سرنگونی پهپادهای جمهوری اسلامی را به «پروانهای که به سمت قبرش سقوط میکند»، تشبیه کرد. او در واکنش به درگیریهای شبانه ناوشکنها در تنگه هرمز، این تبادل آتش را تنها یک «سیلی از روی محبت» (Love tap) خواند و تاکید کرد که آتشبس شکننده منطقه همچنان برقرار است.
سلاحی که ترامپ به آن اشاره میکند،سامانه لیزری ضد پهپاد «لوکاست» (LOCUST) است که پیشتر اعلام شد بر روی ناو هواپیمابر «یواساس جورج اچ.دبلیو. بوش» نصب و آزمایش شده است. به گزارش وبسایت «وار زون»، این نخستین بار است که یک سلاح انرژی هدایتشده روی یک ناو هواپیمابر کلاس نیمیتز نصب میشود. مقامات عالیرتبه نیروی دریایی اعلام کردهاند که هدف نهایی آنها، تبدیل این سلاحهای پیشرفته به گزینه اصلی مقابله با تهدیدات نزدیک در آبهای بینالمللی است.
@indypersian
سلاحی که ترامپ به آن اشاره میکند،سامانه لیزری ضد پهپاد «لوکاست» (LOCUST) است که پیشتر اعلام شد بر روی ناو هواپیمابر «یواساس جورج اچ.دبلیو. بوش» نصب و آزمایش شده است. به گزارش وبسایت «وار زون»، این نخستین بار است که یک سلاح انرژی هدایتشده روی یک ناو هواپیمابر کلاس نیمیتز نصب میشود. مقامات عالیرتبه نیروی دریایی اعلام کردهاند که هدف نهایی آنها، تبدیل این سلاحهای پیشرفته به گزینه اصلی مقابله با تهدیدات نزدیک در آبهای بینالمللی است.
@indypersian
👍27❤7🥱5😁3🤯1
♦️روحالله مومننسب، دبیر ستاد امر به معروف تهران، روز جمعه ۱۸ اردیبهشت با تاکید بر ضرورت تدوین و اجرای «نظام حقوقی جدید برای اینترنت» گفت که وضعیت فضای مجازی نباید به حالت قبل قبل برگردد. او این شرایط را به کشته شدن علی خامنهای، دانشآموزان دبستان میناب و سایر کشتهشدگان این جنگ مرتبط دانست و گفت همانطور که این افراد باز نمیگردند، فضای مجازی نیز نیازمند تغییر است.
مومننسب با تکرار ادعای «پیروزی نظامی» جمهوری اسلامی در مقابله با ایالات متحده و اسرائیل، گفت: «بدون شک اگر نظام حقوقی جدید برای اینترنت تدوین و محکم اجرا نشود، با همین فضای مجازیِ ول، همه پیروزیهای کشورمان را تبدیل به شکست میکنند و شکستهای تلخ اطلاعاتیمان هم تثبیت و تعمیق میشود.»
@indypersian
مومننسب با تکرار ادعای «پیروزی نظامی» جمهوری اسلامی در مقابله با ایالات متحده و اسرائیل، گفت: «بدون شک اگر نظام حقوقی جدید برای اینترنت تدوین و محکم اجرا نشود، با همین فضای مجازیِ ول، همه پیروزیهای کشورمان را تبدیل به شکست میکنند و شکستهای تلخ اطلاعاتیمان هم تثبیت و تعمیق میشود.»
@indypersian
🤬44😁16🤔2❤1😱1🕊1😡1
♦️خبرگزاری مهر، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، روز جمعه ۱۸ اردیبهشت گزارش داد که نیروی دریایی ایالات متحده شب گذشته به یک لنج با پرچم ایران حمله کرده است که در پی آن ۱۰ ملوان مجروح شده و ۵ نفر دیگر همچنان مفقودند.
گزارشها حاکی از آن است که این حمله در محدوده آبهای تنگه هرمز و دریای مکران (دریای عمان) رخ داده و این لنج باری در نزدیکی سواحل شهرستان میناب هدف قرار گرفته و دچار آتشسوزی شده است. به گزارش مهر، این شناور در مجموع ۱۵ سرنشین داشته که ۱۰ تن از آنان پس از مجروح شدن به بیمارستان منتقل شدهاند و گروههای بومی و تیمهای امداد و نجات همچنان در تلاش برای یافتن وضعیت سایر ملوانان مفقودشده هستند.
@indypersian
گزارشها حاکی از آن است که این حمله در محدوده آبهای تنگه هرمز و دریای مکران (دریای عمان) رخ داده و این لنج باری در نزدیکی سواحل شهرستان میناب هدف قرار گرفته و دچار آتشسوزی شده است. به گزارش مهر، این شناور در مجموع ۱۵ سرنشین داشته که ۱۰ تن از آنان پس از مجروح شدن به بیمارستان منتقل شدهاند و گروههای بومی و تیمهای امداد و نجات همچنان در تلاش برای یافتن وضعیت سایر ملوانان مفقودشده هستند.
@indypersian
🥱9❤4🥰1👏1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️مارکو روبیو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در گفتگو با فاکسنیوز در ایتالیا تاکید کرد هرگونه حمله به نیروها یا شناورهای آمریکایی با پاسخ مستقیم مواجه خواهد شد.
او با اشاره به درگیریهای پنجشنبه شب گفت اگر به یک کشتی نیروی دریایی آمریکا شلیک شود، واشینگتن «قطعاً پاسخ خواهد داد» و این اقدام را بدیهی دانست.
روبیو افزود: «فقط کشورهای نادان هستند که وقتی به آنها شلیک میشود، پاسخ نمیدهند.»
وزیر خارجه آمریکا همچنین هشدار داد در صورت تهدید آمریکاییها، عاملان هدف قرار خواهند گرفت و این موضوع را «خط قرمز» واشینگتن توصیف کرد.
او در ادامه با اشاره به توان نظامی ایران گفت این کشور دیگر نیروی دریایی مؤثری ندارد و تلاشها بیشتر از طریق قایقهای تندرو انجام میشود. روبیو تأکید کرد در صورت نزدیک شدن این قایقها به شناورهای آمریکایی، نیروهای آمریکا آنها را هدف قرار خواهند داد.
@indypersian
او با اشاره به درگیریهای پنجشنبه شب گفت اگر به یک کشتی نیروی دریایی آمریکا شلیک شود، واشینگتن «قطعاً پاسخ خواهد داد» و این اقدام را بدیهی دانست.
روبیو افزود: «فقط کشورهای نادان هستند که وقتی به آنها شلیک میشود، پاسخ نمیدهند.»
وزیر خارجه آمریکا همچنین هشدار داد در صورت تهدید آمریکاییها، عاملان هدف قرار خواهند گرفت و این موضوع را «خط قرمز» واشینگتن توصیف کرد.
او در ادامه با اشاره به توان نظامی ایران گفت این کشور دیگر نیروی دریایی مؤثری ندارد و تلاشها بیشتر از طریق قایقهای تندرو انجام میشود. روبیو تأکید کرد در صورت نزدیک شدن این قایقها به شناورهای آمریکایی، نیروهای آمریکا آنها را هدف قرار خواهند داد.
@indypersian
❤25👏6😁1
♦️فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) روز جمعه، ۱۸ اردیبهشت، اعلام کرد که در راستای محاصره دریایی ایران، از ورود یا خروج بیش از ۷۰ شناور به بنادر این کشور جلوگیری شده است.
سنتکام در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در حال حاضر نیروهای آمریکایی مانع از تردد بیش از ۷۰ نفتکش به بنادر ایران شدهاند. این کشتیهای تجاری ظرفیت جابهجایی بیش از ۱۶۶ میلیون بشکه نفت ایران را دارند که ارزش آن افزون بر ۱۳ میلیارد دلار برآورد میشود.»
فرماندهی مرکزی آمریکا همچنین افزود که تاکنون بیش از ۵۰ شناور دیگر نیز تغییر مسیر داده شدهاند.
@indypersian
سنتکام در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در حال حاضر نیروهای آمریکایی مانع از تردد بیش از ۷۰ نفتکش به بنادر ایران شدهاند. این کشتیهای تجاری ظرفیت جابهجایی بیش از ۱۶۶ میلیون بشکه نفت ایران را دارند که ارزش آن افزون بر ۱۳ میلیارد دلار برآورد میشود.»
فرماندهی مرکزی آمریکا همچنین افزود که تاکنون بیش از ۵۰ شناور دیگر نیز تغییر مسیر داده شدهاند.
@indypersian
❤16👍5👏1😁1
♦️رسانه های وابسته به جمهوری اسلامی اعلام کردند روز جمعه ۱۸ اردیبهشت در محدوده شهرستان سیریک صدای انفجار شنیده شده، اما تاکنون ماهیت این صداها مشخص نشده و هیچیک از نهادهای رسمی درباره آن توضیحی ارائه نکردهاند.
@indypersian
@indypersian
❤18😁1
♦️خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، روز جمعه ۱۸ اردیبهشت از وقوع «درگیریهای پراکنده» میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و آمریکا در محدوده تنگه هرمز خبر داد.
فاکسنیوز به نقل از یک مقام آمریکایی، اعلام کرد که این درگیریها ناشی از اقدام آمریکا برای مقابله با حرکت یک نفتکش متعلق به ایران بوده است. بر اساس این گزارش، نفتکش مذکور قصد شکستن محاصره را داشته که با مقابله شناورهای آمریکایی مواجه شده است.
@indypersian
فاکسنیوز به نقل از یک مقام آمریکایی، اعلام کرد که این درگیریها ناشی از اقدام آمریکا برای مقابله با حرکت یک نفتکش متعلق به ایران بوده است. بر اساس این گزارش، نفتکش مذکور قصد شکستن محاصره را داشته که با مقابله شناورهای آمریکایی مواجه شده است.
@indypersian
❤15😁2
♦️وزارت دفاع ایالات متحده، پنتاگون روز جمعه ۱۸ اردیبهشت در پی دستور مستقیم دونالد ترامپ، مجموعهای از اسناد طبقهبندیشده و «دیدهنشده» مربوط به اشیاء ناشناس پرنده (UFO) را که اکنون با نام رسمی «پدیدههای ناهنجار ناشناخته» (UAP) معرفی میشوند، منتشر کرد. پنتاگون اعلام کرد که از این پس شهروندان میتوانند بدون نیاز به سطح دسترسی امنیتی، به ویدیوها، تصاویر و اسناد اصلی دولتی در این زمینه دسترسی داشته باشند.
این اقدام پس از آن صورت گرفت که ترامپ در پیامی در «تروث سوشال»، به آژانسهای دولتی دستور داد روند شناسایی و انتشار اسناد مرتبط با حیات فرازمینی و پدیدههای هوایی ناشناخته را آغاز کنند. جرد آیزاکمن، مدیر ناسا، با تمجید از این تصمیم ترامپ، آن را گامی در جهت شفافیت بیشتر دانست و تأکید کرد که ناسا همچنان به دنبال کشف اسرار جهان و درک پدیدههای ناشناخته خواهد بود.
@INDYPERSIAN
این اقدام پس از آن صورت گرفت که ترامپ در پیامی در «تروث سوشال»، به آژانسهای دولتی دستور داد روند شناسایی و انتشار اسناد مرتبط با حیات فرازمینی و پدیدههای هوایی ناشناخته را آغاز کنند. جرد آیزاکمن، مدیر ناسا، با تمجید از این تصمیم ترامپ، آن را گامی در جهت شفافیت بیشتر دانست و تأکید کرد که ناسا همچنان به دنبال کشف اسرار جهان و درک پدیدههای ناشناخته خواهد بود.
@INDYPERSIAN
❤22👍4
♦️ اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، روز جمعه ۱۸ اردیبهشت اعلام کرد که جنگ با ایالات متحده در وضعیت «آتشبس صوری» قرار دارد.
بقایی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم درگیریهای پنجشنبهشب در محدوده تنگه هرمز را «نقض فاحش حقوق بینالملل» و «نقض آتشبس» دانست.
او همچنین گفت که پیشنهادات مذاکراتی همچنان «در دست بررسی» است و تهران به محض اتخاذ تصمیم نهایی، آن را اعلام خواهد کرد.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که ایالات متحده، جمهوری اسلامی را به اقدام علیه نیروهای آمریکا متهم کرده و درگیری پنجشنبهشب را واکنشی به این اقدام دانسته است. همچنین مارکو روبیو، وزیر امور خارجه این کشور، گفت که انتظار دارد پاسخ ایران را تا پایان روز جمعه دریافت کند.
@indypersian
بقایی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم درگیریهای پنجشنبهشب در محدوده تنگه هرمز را «نقض فاحش حقوق بینالملل» و «نقض آتشبس» دانست.
او همچنین گفت که پیشنهادات مذاکراتی همچنان «در دست بررسی» است و تهران به محض اتخاذ تصمیم نهایی، آن را اعلام خواهد کرد.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که ایالات متحده، جمهوری اسلامی را به اقدام علیه نیروهای آمریکا متهم کرده و درگیری پنجشنبهشب را واکنشی به این اقدام دانسته است. همچنین مارکو روبیو، وزیر امور خارجه این کشور، گفت که انتظار دارد پاسخ ایران را تا پایان روز جمعه دریافت کند.
@indypersian
😡7❤6😁4👍1🤬1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️در پی دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده برای افزایش شفافیت درباره پدیدههای ناشناس پرنده (UAP)، نهادهای فدرال آمریکا روند انتشار اسناد و ویدیوهای مرتبط با این موضوع را آغاز کردند.
بر اساس این گزارش، فرماندهی هند-اقیانوسیه ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ ویدیویی ۹ ثانیهای از یک پدیده ناشناس را به دفتر بررسی ناهنجاریهای همهدامنه (AARO) ارائه کرده است. این ویدیو که با حسگر مادون قرمز ثبت شده، جسمی شبیه به یک ساختار بیضی یا «توپ راگبی» را نشان میدهد که دارای سه زائده شعاعی است.
مقامهای آمریکایی تأکید کردهاند که این تصاویر صرفاً برای اطلاعرسانی منتشر شده و هیچ نتیجهگیری قطعی درباره ماهیت یا منشا این پدیدهها ارائه نشده است.
این اقدام در حالی صورت میگیرد که به گفته مقامات، «علاقه عمومی گستردهای» نسبت به موضوع اشیاء ناشناس پرنده وجود دارد و دولت آمریکا تلاش دارد برای نخستینبار سطحی بیسابقه از شفافیت را در این حوزه فراهم کند.
همچنین اعلام شده برخی بخشهای اسناد بهمنظور حفظ هویت شاهدان و اطلاعات حساس نظامی حذف شدهاند، اما تغییری در محتوای مربوط به خود پدیدههای گزارششده ایجاد نشده است
@indypersian
بر اساس این گزارش، فرماندهی هند-اقیانوسیه ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ ویدیویی ۹ ثانیهای از یک پدیده ناشناس را به دفتر بررسی ناهنجاریهای همهدامنه (AARO) ارائه کرده است. این ویدیو که با حسگر مادون قرمز ثبت شده، جسمی شبیه به یک ساختار بیضی یا «توپ راگبی» را نشان میدهد که دارای سه زائده شعاعی است.
مقامهای آمریکایی تأکید کردهاند که این تصاویر صرفاً برای اطلاعرسانی منتشر شده و هیچ نتیجهگیری قطعی درباره ماهیت یا منشا این پدیدهها ارائه نشده است.
این اقدام در حالی صورت میگیرد که به گفته مقامات، «علاقه عمومی گستردهای» نسبت به موضوع اشیاء ناشناس پرنده وجود دارد و دولت آمریکا تلاش دارد برای نخستینبار سطحی بیسابقه از شفافیت را در این حوزه فراهم کند.
همچنین اعلام شده برخی بخشهای اسناد بهمنظور حفظ هویت شاهدان و اطلاعات حساس نظامی حذف شدهاند، اما تغییری در محتوای مربوط به خود پدیدههای گزارششده ایجاد نشده است
@indypersian
❤15👍2🤔2
♦️ فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرد که در راستای اجرای محاصره دریایی ایران، نیروهای آمریکایی طی دو عملیات جداگانه، سه نفتکش با پرچم ایران را که قصد ورود به بنادر این کشور در دریای عمان را داشتند، از کار انداختهاند.
در آخرین اقدام در تاریخ ۱۸ اردیبهشت، یک جنگنده F/A-18 سوپر هورنت برخاسته از ناو هواپیمابر «جورج اچ.دبلیو. بوش»، با شلیک مهمات دقیق به دودکش نفتکشهای «سی استار ۳» (Sea Star III) و «سودا» (Sevda)، آنها را از کار انداخت و مانع ورود این کشتیهای خالی از بار به بنادر ایران شد. همچنین در ۱۶ اردیبهشت، جنگندهای از ناو «آبراهام لینکلن» با شلیک توپ ۲۰ میلیمتری، سکان نفتکش «حسنا» (Hasna) را هدف قرار داد و آن را متوقف کرد.
دریادار برد کوپر، فرمانده سنتکام، با تاکید بر پایبندی نیروهای آمریکایی به اجرای کامل محاصره، اعلام کرد که این سه شناور دیگر به سمت ایران در حرکت نیستند. طبق بیانیه سنتکام، تاکنون چندین کشتی تجاری توسط نیروهای آمریکایی از کار افتاده و بیش از ۵۰ فروند دیگر نیز تغییر مسیر داده شدهاند.
@indypersian
در آخرین اقدام در تاریخ ۱۸ اردیبهشت، یک جنگنده F/A-18 سوپر هورنت برخاسته از ناو هواپیمابر «جورج اچ.دبلیو. بوش»، با شلیک مهمات دقیق به دودکش نفتکشهای «سی استار ۳» (Sea Star III) و «سودا» (Sevda)، آنها را از کار انداخت و مانع ورود این کشتیهای خالی از بار به بنادر ایران شد. همچنین در ۱۶ اردیبهشت، جنگندهای از ناو «آبراهام لینکلن» با شلیک توپ ۲۰ میلیمتری، سکان نفتکش «حسنا» (Hasna) را هدف قرار داد و آن را متوقف کرد.
دریادار برد کوپر، فرمانده سنتکام، با تاکید بر پایبندی نیروهای آمریکایی به اجرای کامل محاصره، اعلام کرد که این سه شناور دیگر به سمت ایران در حرکت نیستند. طبق بیانیه سنتکام، تاکنون چندین کشتی تجاری توسط نیروهای آمریکایی از کار افتاده و بیش از ۵۰ فروند دیگر نیز تغییر مسیر داده شدهاند.
@indypersian
❤21👏10🔥3
⭕️راهبرد ضدتروریسم آمریکا: کارتلها، اسلامگرایان افراطی و چپگراهای رادیکال بزرگترین تهدیدها هستند
📌در این سند، بزرگترین تهدید در خاورمیانه برای آمریکا، جمهوری اسلامی ایران معرفی شده است
♦️در راهبرد ضدتروریسم کاخ سفید برای سال ۲۰۲۶، گروههای اسلامگرای افراطی، کارتلهای مواد مخدر در آمریکای لاتین و جریانهای چپگرای رادیکال، بزرگترین تهدیدها برای آمریکا معرفی شدهاند. این سند که روز چهارشنبه منتشر شد، همچنین تاکید میکند که جمهوری اسلامی ایران بزرگترین تهدید برای آمریکا در خاورمیانه به شمار میرود.
بیشتر بخوانید...
@INDYPERSIAN
📌در این سند، بزرگترین تهدید در خاورمیانه برای آمریکا، جمهوری اسلامی ایران معرفی شده است
♦️در راهبرد ضدتروریسم کاخ سفید برای سال ۲۰۲۶، گروههای اسلامگرای افراطی، کارتلهای مواد مخدر در آمریکای لاتین و جریانهای چپگرای رادیکال، بزرگترین تهدیدها برای آمریکا معرفی شدهاند. این سند که روز چهارشنبه منتشر شد، همچنین تاکید میکند که جمهوری اسلامی ایران بزرگترین تهدید برای آمریکا در خاورمیانه به شمار میرود.
بیشتر بخوانید...
@INDYPERSIAN
ایندیپندنت فارسی
راهبرد ضدتروریسم آمریکا: کارتلها، اسلامگرایان افراطی و چپگراهای
در راهبرد ضدتروریسم کاخ سفید برای سال ۲۰۲۶، گروههای اسلامگرای افراطی، کارتلهای مواد مخدر در آمریکای لاتین و جریانهای چپگرای رادیکال، بزرگترین تهدیدها برای آمریکا معرفی شدهاند. این سند که روز
❤10👍4👏3
⭕️مهاجرت مخفیانه برای زنده ماندن؛ روایت معترضان دیماه از ترک اجباری ایران
📌«ما فقط یک زندگی عادی میخواستیم. الان هم هرچند از کشورمان دور افتادیم، ولی حداقل هنوز زندهایم. ایران بهزودی آزاد میشود و همه برمیگردیم. ایمان دارم...»
♦️چهار ماه پس از سرکوب خونین اعتراضات سراسری دیماه ۱۴۰۴ در انقلاب ملی ایرانیان، اکنون تعدادی از جوانانی که در خیابانهای تهران، مشهد، ساری، کرج، شیراز، اصفهان، رشت، کرمانشاه و دهها شهر دیگر علیه جمهوری اسلامی شعار میدادند، زندگی تازهای را در تبعید اجباری آغاز کردهاند؛ تبعیدی خاموش، بیثبات و پر از ترس که مقصد آن عمدتا کشورهای همسایه ایران مانند ترکیه، عراق، ارمنستان و اماراتاند.
بیشتر بخوانید...
🖋امیرحسین میراسماعیلی
@INDYPERSIAN
📌«ما فقط یک زندگی عادی میخواستیم. الان هم هرچند از کشورمان دور افتادیم، ولی حداقل هنوز زندهایم. ایران بهزودی آزاد میشود و همه برمیگردیم. ایمان دارم...»
♦️چهار ماه پس از سرکوب خونین اعتراضات سراسری دیماه ۱۴۰۴ در انقلاب ملی ایرانیان، اکنون تعدادی از جوانانی که در خیابانهای تهران، مشهد، ساری، کرج، شیراز، اصفهان، رشت، کرمانشاه و دهها شهر دیگر علیه جمهوری اسلامی شعار میدادند، زندگی تازهای را در تبعید اجباری آغاز کردهاند؛ تبعیدی خاموش، بیثبات و پر از ترس که مقصد آن عمدتا کشورهای همسایه ایران مانند ترکیه، عراق، ارمنستان و اماراتاند.
بیشتر بخوانید...
🖋امیرحسین میراسماعیلی
@INDYPERSIAN
ایندیپندنت فارسی
مهاجرت مخفیانه برای زنده ماندن؛ روایت معترضان دیماه از ترک اجباری
چهار ماه پس از سرکوب خونین اعتراضات سراسری دیماه ۱۴۰۴ در انقلاب ملی ایرانیان، اکنون تعدادی از جوانانی که در خیابانهای تهران، مشهد، ساری، کرج، شیراز، اصفهان، رشت، کرمانشاه و دهها شهر دیگر علیه
❤18💔11😁1
♦️ محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفتگو با تلویزیون المیادین، اقدامات دولت امارات متحده عربی در قبال ایران را «مشکوک» توصیف کرد و این کشور را متهم کرد که در جریان جنگ اخیر، «جاسوسهای اسرائیلی» را به جزایر ایرانی در خلیج فارس منتقل کرده است.
رضایی با اشاره به جنگ ایران و عراق و سرمایهگذاریهای خارجی جمهوری اسلامی در امارات که بعد از پایان این جنگ انجام شد، گفت: «کشورهای خلیج فارس هشت سال از صدام حمایت کردند. آیا پس از پایان جنگ ما از آنها انتقام گرفتیم یا بهدنبال انتقام بودیم؟ نه بر عکس، ملتهای منطقه باید بدانند که بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار پول ایران به کشورهای منطقه، به دبی و ابوظبی، چه برای سرمایهگذاری و چه برای تجارت رفته است.»
رضایی در ادامه با اشاره به حادثه حمله موشکی به سفارت آمریکا در عربستان سعودی در جریان جنگ، با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی نقشی در این حمله نداشته، امارات را متهم کر دکه از طریق انتقال «جاسوسهای اسرائیلی» به جزایر ایران، در این حمله نقش داشته است.
@indypersian
رضایی با اشاره به جنگ ایران و عراق و سرمایهگذاریهای خارجی جمهوری اسلامی در امارات که بعد از پایان این جنگ انجام شد، گفت: «کشورهای خلیج فارس هشت سال از صدام حمایت کردند. آیا پس از پایان جنگ ما از آنها انتقام گرفتیم یا بهدنبال انتقام بودیم؟ نه بر عکس، ملتهای منطقه باید بدانند که بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار پول ایران به کشورهای منطقه، به دبی و ابوظبی، چه برای سرمایهگذاری و چه برای تجارت رفته است.»
رضایی در ادامه با اشاره به حادثه حمله موشکی به سفارت آمریکا در عربستان سعودی در جریان جنگ، با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی نقشی در این حمله نداشته، امارات را متهم کر دکه از طریق انتقال «جاسوسهای اسرائیلی» به جزایر ایران، در این حمله نقش داشته است.
@indypersian
🥱13🤬6❤5🗿4🤔1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️بر اساس گزارش رویترز، ارتش ایالات متحده ویدیویی به تازگی از اجرای محاصره دریایی در منطقه خلیج فارس منتشر کرد؛ همزمان با آن، درگیریهایی میان نیروهای آمریکایی و ایران گزارش شده که آتشبس یکماهه را با خطر جدی مواجه کرده است.
دونالد ترامپ اعلام کرد سه ناوشکن آمریکایی در جریان عبور از تنگه هرمز هدف حمله قرار گرفتهاند. فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) نیز گفت ایران با موشک، پهپاد و قایقهای تندرو به این شناورها که در حال حرکت به سمت دریای عمان بودند، حمله کرده است.
در مقابل، ستاد کل نیروهای مسلح ایران آمریکا را به نقض آتشبس متهم کرده و اعلام کرده است که واشنگتن با هدف قرار دادن یک نفتکش ایرانی و حمله به مناطق غیرنظامی در جزیره قشم و سواحل اطراف، آغازگر تنش بوده است.
مقامهای ایرانی همچنین مدعی شدند در پاسخ به این اقدامات، شناورهای نظامی آمریکا در شرق تنگه هرمز و جنوب بندر چابهار را هدف قرار دادهاند.
این تحولات در حالی رخ میدهد که تنگه هرمز، بهعنوان یکی از مهمترین مسیرهای انتقال انرژی جهان، همچنان در وضعیت پرتنش قرار دارد و امیدها برای حل دیپلماتیک بحران کاهش یافته است.
@indypersian
دونالد ترامپ اعلام کرد سه ناوشکن آمریکایی در جریان عبور از تنگه هرمز هدف حمله قرار گرفتهاند. فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) نیز گفت ایران با موشک، پهپاد و قایقهای تندرو به این شناورها که در حال حرکت به سمت دریای عمان بودند، حمله کرده است.
در مقابل، ستاد کل نیروهای مسلح ایران آمریکا را به نقض آتشبس متهم کرده و اعلام کرده است که واشنگتن با هدف قرار دادن یک نفتکش ایرانی و حمله به مناطق غیرنظامی در جزیره قشم و سواحل اطراف، آغازگر تنش بوده است.
مقامهای ایرانی همچنین مدعی شدند در پاسخ به این اقدامات، شناورهای نظامی آمریکا در شرق تنگه هرمز و جنوب بندر چابهار را هدف قرار دادهاند.
این تحولات در حالی رخ میدهد که تنگه هرمز، بهعنوان یکی از مهمترین مسیرهای انتقال انرژی جهان، همچنان در وضعیت پرتنش قرار دارد و امیدها برای حل دیپلماتیک بحران کاهش یافته است.
@indypersian
❤13👍5
♦️ محمد رادمهر، فرماندار میناب در استان هرمزگان، اعلام کرد که نیروهای امدادی موفق شدند پیکر یکی از پنج ملوانی را که در پی حمله شبانه ایالات متحده به شناور ایرانی در محدوده تنگه هرمز مفقود شده بودند، پیدا کنند.
خبرگزاری مهر به نقل از رادمهر گزارش داد که تیمهای جستوجو و نجات همچنان در تلاش برای یافتن چهار ملوان دیگر هستند که سرنوشت آنها نامشخص است. پیش از این نیز فرماندار میناب تایید کرده بود که در جریان درگیریهای پنجشنبهشب، ۱۰ ملوان دیگر مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدهاند.
@indypersian
خبرگزاری مهر به نقل از رادمهر گزارش داد که تیمهای جستوجو و نجات همچنان در تلاش برای یافتن چهار ملوان دیگر هستند که سرنوشت آنها نامشخص است. پیش از این نیز فرماندار میناب تایید کرده بود که در جریان درگیریهای پنجشنبهشب، ۱۰ ملوان دیگر مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدهاند.
@indypersian
❤2🔥2😁1💔1😭1
♦️ تصاویر ماهوارهای که بین ۶ تا ۸ می (۱۶ تا ۱۸ اردیبهشت) ثبت شدهاند، از وقوع یک نشت نفت گسترده در نزدیکی جزیره خارگ، اصلیترین پایانه صادرات نفت ایران، خبر میدهند. این لکه نفتی که در تصاویر ماهوارههای کوپرنیک بهصورت تودهای خاکستری و سفید دیده میشود، منطقهای به وسعت تقریبی ۴۵ تا ۹۵ کیلومتر مربع را در غرب این جزیره پوشانده است.
لوییس گودارد، از موسسه تحلیلی «دیتا دسک»، این حادثه را احتمالا بزرگترین نشت نفتی از زمان آغاز جنگ اخیر توصیف کرده است. لئون مورلند، پژوهشگر رصدخانه درگیری و محیطزیست (CEOBS)، نیز تاکید کرد که ماهیت لکه با نفت کاملا همخوانی دارد، هرچند منشا دقیق و علت وقوع آن هنوز مشخص نیست.
جزیره خارگ که مرکز صادرات ۹۰ درصد نفت ایران است، در جریان این جنگ هدف حملات نیروهای آمریکایی قرار گرفته و اکنون تحت محاصره دریایی شدید قرار دارد. در حالی که نیروهای نظامی آمریکا و نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل هنوز واکنشی به این تصاویر نشان ندادهاند، کارشناسان هشدار میدهند که تداوم این وضعیت میتواند منجر به یک فاجعه زیستمحیطی بیسابقه در زیستبوم حساس خلیجفارس شود.
@indypersian
لوییس گودارد، از موسسه تحلیلی «دیتا دسک»، این حادثه را احتمالا بزرگترین نشت نفتی از زمان آغاز جنگ اخیر توصیف کرده است. لئون مورلند، پژوهشگر رصدخانه درگیری و محیطزیست (CEOBS)، نیز تاکید کرد که ماهیت لکه با نفت کاملا همخوانی دارد، هرچند منشا دقیق و علت وقوع آن هنوز مشخص نیست.
جزیره خارگ که مرکز صادرات ۹۰ درصد نفت ایران است، در جریان این جنگ هدف حملات نیروهای آمریکایی قرار گرفته و اکنون تحت محاصره دریایی شدید قرار دارد. در حالی که نیروهای نظامی آمریکا و نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل هنوز واکنشی به این تصاویر نشان ندادهاند، کارشناسان هشدار میدهند که تداوم این وضعیت میتواند منجر به یک فاجعه زیستمحیطی بیسابقه در زیستبوم حساس خلیجفارس شود.
@indypersian
🤬13😱6❤5🔥1👏1
♦️ اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، روز جمعه ۱۸ اردیبهشت در واکنش به درگیریهای پنجشنبهشب در تنگه هرمز، اقدامات ایالات متحده را «ماجراجوییهای هوسبازانه و رفتار شرورانه» دانست.
بقایی در واکنش به پیام ترامپ که اقدام نظامی آمریکا علیه نیروهای نظامی جمهوری اسلامی را به «سیلی آرام» تشبیه کرده بود، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «توطئه شبانه و رذیلانه و واژگان سادهلوحانهای چون سیلی آرام، هرگز نمیتوانند ننگ عمیق ناشی از خودشیفتگی، طمع و محاسبات غلط بیپروا و بیمسئولیتی فراقانونی را پاک کنند.»
بقایی با بازنشر بخشی از کتاب «تاریخ بیخردی؛ از تروا تا ویتنام» نوشت: «توییتهای گسسته و متوهمانه دیگر هیچ تاثیری بر واقعیت ندارند؛ هرچند طبق معمول، هر چه بیشتر در گرداب حماقت فرو میروند، در توجیه آن خلاقتر میشوند.»
این اظهارات در حالی مطرح شد که ایالات متحده در درگیری پنجشنبهشب در تنگه هرمز، جمهوری اسلامی را به اقدام نظامی علیه نیروهای این کشور متهم کرده و هدف قرار دادن مواضعی در ایران را پاسخی به این اقدام دانسته است.
@indypersian
بقایی در واکنش به پیام ترامپ که اقدام نظامی آمریکا علیه نیروهای نظامی جمهوری اسلامی را به «سیلی آرام» تشبیه کرده بود، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «توطئه شبانه و رذیلانه و واژگان سادهلوحانهای چون سیلی آرام، هرگز نمیتوانند ننگ عمیق ناشی از خودشیفتگی، طمع و محاسبات غلط بیپروا و بیمسئولیتی فراقانونی را پاک کنند.»
بقایی با بازنشر بخشی از کتاب «تاریخ بیخردی؛ از تروا تا ویتنام» نوشت: «توییتهای گسسته و متوهمانه دیگر هیچ تاثیری بر واقعیت ندارند؛ هرچند طبق معمول، هر چه بیشتر در گرداب حماقت فرو میروند، در توجیه آن خلاقتر میشوند.»
این اظهارات در حالی مطرح شد که ایالات متحده در درگیری پنجشنبهشب در تنگه هرمز، جمهوری اسلامی را به اقدام نظامی علیه نیروهای این کشور متهم کرده و هدف قرار دادن مواضعی در ایران را پاسخی به این اقدام دانسته است.
@indypersian
😁16🤬9❤3😱1😡1
♦️ مسعود پزشکیان، رئیسجمهوری اسلامی، روز جمعه ۱۸ اردیبهشت، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس بار دیگر سیاست خارجی تهران را مبتنی بر «گسترش رابطه دوستانه با احترام متقابل و بر اساس منافع مشترک» دانست.
پزشکیان نوشت: «سیاست استعمار و استثمار جایی در جهان آینده نخواهد داشت. همانقدر که مدارا در فرهنگ مردم ما ریشه دارد، مبارزه با ظلم در تاریخ این سرزمین میدرخشد. این هویت برای اعتلای نام ایران تداوم خواهد یافت.»
پزشکیان بهطور مستقیم به حوادث اخیر اشاره نکرد اما بهنظر میرسد با توجه به درگیریهای ۲۴ ساعت گذشته در تنگه هرمز و افزایش فشارها بر جمهوری اسلامی برای پذیرش پیشنهادهای واشنگتن و از سر گیری مذاکرات، این پیام در راستای گفتههای پیشین مجتبی خامنهای، رهبر جدید جمهوری اسلامی مبنی بر کوتاه نیامدن از کنترل کامل تنگه هرمز باشد.
@indypersian
پزشکیان نوشت: «سیاست استعمار و استثمار جایی در جهان آینده نخواهد داشت. همانقدر که مدارا در فرهنگ مردم ما ریشه دارد، مبارزه با ظلم در تاریخ این سرزمین میدرخشد. این هویت برای اعتلای نام ایران تداوم خواهد یافت.»
پزشکیان بهطور مستقیم به حوادث اخیر اشاره نکرد اما بهنظر میرسد با توجه به درگیریهای ۲۴ ساعت گذشته در تنگه هرمز و افزایش فشارها بر جمهوری اسلامی برای پذیرش پیشنهادهای واشنگتن و از سر گیری مذاکرات، این پیام در راستای گفتههای پیشین مجتبی خامنهای، رهبر جدید جمهوری اسلامی مبنی بر کوتاه نیامدن از کنترل کامل تنگه هرمز باشد.
@indypersian
😁19🤬18❤2🗿2
⭕️نیویورک عاشق باله است؛ شبی پرستاره در جشن افتتاح فصل بهار ۲۰۲۶ باله شهر نیویورک
📌در طول این فصل، نزدیک به ۱۰۰ رقصنده و ارکستر ۶۲ نفره باله شهر نیویورک در مجموع ۴۸ باله را اجرا خواهند کرد
♦️در شهری که فرش قرمزها معمولا به سینما و مُد اختصاص دارند، نیویورکیهای هنردوست آغاز نمایشهای فصل بهار ۲۰۲۶ را در یکی از فرهنگیترین بناهای این شهر در مرکز لینکلن جشن گرفتند.
باله شهر نیویورک بخشی زنده از فرهنگ اجتماعی شهر به شمار میرود؛ رویدادی که در آن ستارههای موسیقی، سینما، مد، فعالان اجتماعی و حامیان هنر در کنار رقصندگان و نوازندگان، آغاز فصل تازه باله شهر نیویورک را جشن گرفتند.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
📌در طول این فصل، نزدیک به ۱۰۰ رقصنده و ارکستر ۶۲ نفره باله شهر نیویورک در مجموع ۴۸ باله را اجرا خواهند کرد
♦️در شهری که فرش قرمزها معمولا به سینما و مُد اختصاص دارند، نیویورکیهای هنردوست آغاز نمایشهای فصل بهار ۲۰۲۶ را در یکی از فرهنگیترین بناهای این شهر در مرکز لینکلن جشن گرفتند.
باله شهر نیویورک بخشی زنده از فرهنگ اجتماعی شهر به شمار میرود؛ رویدادی که در آن ستارههای موسیقی، سینما، مد، فعالان اجتماعی و حامیان هنر در کنار رقصندگان و نوازندگان، آغاز فصل تازه باله شهر نیویورک را جشن گرفتند.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
نیویورک عاشق باله است؛ شبی پرستاره در جشن افتتاح فصل بهار ۲۰۲۶ باله
در شهری که فرش قرمزها معمولا به سینما و مُد اختصاص دارند، نیویورکیهای هنردوست آغاز نمایشهای فصل بهار ۲۰۲۶ را در یکی از فرهنگیترین بناهای این شهر در مرکز لینکلن جشن گرفتند. باله شهر نیویورک بخشی
❤12🗿1