IndyPersian
74.2K subscribers
51.8K photos
43.1K videos
32 files
74.5K links
کانال رسمی روزنامه فارسی ایندیپندنت در تلگرام :@IndyPersian
آدرس وبسایت:independentpersian.com
Download Telegram
⭕️ توافق واشنگتن و تهران اهداف جنگی اسرائیل را محقق نخواهد کرد

📌برخی مقام‌های اسرائیلی معتقدند توافق احتمالی می‌تواند به بقای جمهوری اسلامی کمک کند

♦️اسرائیل نگران است که توافق احتمالی میان آمریکا و جمهوری اسلامی برنامه موشک‌های بالستیک تهران را محدود نکند. به نوشته وای‌نت، مقام‌های اسرائیلی همچنین نگران‌اند که این توافق آزادی عمل ارتش اسرائیل در لبنان را تضعیف کند و حتی به درخواست عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی منجر شود. برخی مقام‌های دیپلماتیک هشدار داده‌اند که ارتش اسرائیل ممکن است در لبنان محدود و متوقف شود. علاوه بر این، مجموعه اهداف اسرائیل که در آغاز جنگ مطرح شده بود، لزوما در توافق جدید محقق نمی‌شود.

نگرانی دیگر در اسرائیل، آزاد شدن میلیاردها دلار دارایی ایران است که ممکن است صرف بازسازی توان نظامی و تقویت نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی در منطقه شود. مقام‌های اسرائیلی گفته‌اند بخش عمده نهاد دفاعی این کشور از ادامه فشار و محاصره ایران حمایت می‌کند و معتقد است جمهوری اسلامی از درون در حال فروپاشی است و توافق می‌تواند به بقای رژیم کمک کند.

اسرائیل همچنین از این موضوع ناراضی است که توافق احتمالی غنی‌سازی اورانیوم را فقط به‌مدت ۱۵ سال محدود کند، در حالی که دونالد ترامپ پیش‌تر گفته بود ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. برخی مقام‌های اسرائیلی این توافق را مشابه برجام دانسته‌اند که دارای بند موسوم به «غروب» بود.

بیشتر بخوانید...

@indypersian
👍142
⭕️ آوار جنگ نخاله ساختمانی نیست؛ خطر آلودگی پایدار در مناطق ویران‌شده درپی حمله‌های هوایی

📌ذرات معلق ناشی از تخریب ساختمان‌ها، به‌ویژه گردوغبار حاوی سیلیس، ممکن است به بیماری‌های مزمن ریوی، آسم و سیلیکوزیس منجر شود

♦️پس از توقف جنگ ۴۰‌روزه یکی از بحران‌هایی که همچنان پابرجاست مدیریت حدود ۱۰ میلیون تن پسماند ناشی از انفجار، آتش‌سوزی و تخریب است.

در جریان حمله‌های هوایی گسترده به ایران، به‌ویژه در تهران که بنا به گفته مقام‌های شهری بیشترین حجم خسارت شهری را متحمل شده است، اولویت مدیریت شهری تهران «باز نگه داشتن شریان‌های حیاتی شهر» و جلوگیری از نمایش چهره جنگ‌زده پایتخت بوده است. به همین دلیل، پاک‌سازی سریع معابر، انتقال آوار و بازگشایی مسیرها در دستور کار قرار گرفت. سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اعلام کرد که پس از حمله‌ها، پشتیبان عملیات آواربرداری بوده و نیروهای خدمات شهری پیوسته درگیر پاک‌سازی مناطق آسیب‌دیده بوده‌اند.

بیشتر بخوانید...

@indypersian
5
♦️وزارت خارجه قطر اعلام کرد محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه این کشور، در تماس تلفنی با بدر عبدالعاطی، وزیر خارجه مصر، درباره تحولات منطقه و تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها گفتگو کرده است.
بر اساس بیانیه وزارت خارجه قطر، دو طرف در این تماس تلفنی درباره آخرین تحولات منطقه، به‌ویژه وضعیت آتش‌بس میان آمریکا و ایران و تلاش‌های جاری «برای کاهش تنش‌ها با هدف تقویت امنیت و ثبات منطقه» رایزنی کردند.
نخست‌وزیر قطر در این گفتگو بر ضرورت همکاری و واکنش مثبت همه طرف‌ها به تلاش‌های میانجیگرانه برای حل بحران منطقه تاکید کرد.
او همچنین گفت این تلاش‌ها می‌تواند زمینه را برای رسیدگی به ریشه‌های بحران از طریق گفتگو و راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز فراهم کرده و به توافقی پایدار منجر شود که مانع از تشدید دوباره تنش‌ها شود.

@indypersian
🤬122😁1
♦️نهاد بین‌المللی ناظر بر وضعیت اینترنت، نت‌بلاکس اعلام کرد قطعی و محدودیت گسترده اینترنت در ایران پس از ۱۶۸۰ ساعت، وارد یازدهمین هفته متوالی شده است، وضعیتی که به گفته این نهاد، بخش عمده آن با قطع ارتباط گسترده کاربران ایرانی با اینترنت جهانی همراه بوده است.
نت‌بلاکس در گزارش خود تاکید کرده این سطح از سانسور و محدودسازی اینترنت، مانعی کم‌سابقه در برابر دسترسی شهروندان به دانش، اطلاعات و ارتباطات ایجاد کرده و زندگی روزمره میلیون‌ها نفر را با اختلال جدی مواجه ساخته است.
بر اساس این گزارش، بسیاری از شهروندان ایرانی در هفته‌های اخیر برای انجام امور عادی، ارتباطات روزمره، دسترسی به خدمات آنلاین، آموزش، کسب‌وکار و حتی ارتباط با خانواده و دوستان با مشکلات گسترده روبه‌رو بوده‌اند.
نت‌بلاکس همچنین هشدار داده که قطع یا محدودسازی اینترنت در زمان بحران، بیشترین آسیب را به گروه‌های آسیب‌پذیر وارد می‌کند، از جمله افراد دارای معلولیت، دانشجویان، دارندگان شغل‌های آزاد، کسب‌وکارهای کوچک و افرادی که معیشت آن‌ها به اینترنت وابسته است.

@indypersian
🤬158😢3
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی اعلام کرد تیم ملی فوتبال مردان ایران «قطعا» در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ شرکت خواهد کرد.
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال با حضور در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد این سازمان با «۱۰ شرط» حاضر به شرکت در جام جهانی فوتبال است. به گفته این مقام حکومتی، «خودداری از مصاحبه‌های تنش‌زا»، «بازجویی نشدن بازیکنان و کادر فنی توسط پلیس مهاجرت آمریکا برای بازیکنانی چون مهدی طارمی و احسان حاج‌صفی که سربازی خود را در سپاه گذرانده‌اند »، «رعایت پروتکل‌های امنیتی فیفا در فرودگاه، هتل و ورزشگاه»، «تضمین امنیت در مسیرهای تردد»، «ممنوعیت ورود هر پرچمی جز پرچم رسمی جمهوری اسلامی به ورزشگاه‌ها»، و «تعیین تکلیف ویزای خبرنگاران و هواداران» از جمله این شروط است.
این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که تنش‌های نظامی در منطقه ادامه دارد و چندی پیش نیز کانادا از ورود مهدی تاج به دلیل ارتباط با سپاه پاسداران ممانعت کرده بود.
 با وجود هشدار مارکو روبیو درباره احتمال صادر نشدن ویزا برای افراد مرتبط با سپاه پاسداران، جانی اینفانتینو تاکید کرد که بازی‌های ایران طبق برنامه در خاک آمریکا برگزار می‌شود.

@indypersian
😁39🤬15🥴42🥱2😱1🗿1
⭕️ افزایش ۳۰ تا ۳۰۰ درصدی قیمت داروهای بیماری سرطان در ایران

📌کمبود دارو، جهش قیمت درمان و اختلال در زنجیره تامین پس از جنگ ۴۰‌روزه، مبتلایان به سرطان و بیماری‌های خاص را با بحرانی بی‌سابقه در ادامه روند درمان روبه‌رو کرده است.

♦️جنگ ۴۰روزه اخیر، تنها به زیرساخت‌های نظامی، صنعتی و اقتصادی ایران آسیب وارد نکرد؛ یکی از مهم‌ترین پیامدهای آن، تشدید آشفتگی در بازار دارو و درمان بود؛ بحرانی که مبتلایان به بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، به‌ویژه مبتلایان به سرطان، بیش از دیگر گروه‌ها هزینه‌های سنگین آن را متحمل شده‌اند.

بیشتر بخوانید...

🖋داریوش معمار

@indypersian
😭16😢2
⭕️ حتی اگر جنگ هم تمام شود، بحران‌های داخلی جمهوری اسلامی تازه آغاز شده است

📌نشانه‌ها حاکی از آن است که جنگ اخیر ممکن است روندهایی را تسریع کرده باشد که در نهایت به تغییرات سیاسی در ایران بینجامند

♦️چه مذاکرات جمهوری اسلامی و ایالات متحده به آتش‌بس پایدار و پایان جنگ منجر شود و چه دوباره به درگیری‌های تازه بینجامد، روشن است که رژیم حاکم بر ایران بدون تغییر از این بحران بیرون نخواهد آمد.

حملات مشترک آمریکا و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی زمانی آغاز شد که این رژیم درگیر آشفتگی عمیق داخلی بود؛ آن هم پس از مهم‌ترین موج اعتراضات مردمی که در دی‌ماه رقم خورد.

دیگر بر کسی پوشیده نیست که جمهوری اسلامی مدت‌ها است با بحران عمیق مشروعیت مواجه است، بحرانی که ناشی از شکاف فزاینده میان حاکمیت و مردم، به‌ویژه نسل‌های جوان‌تر، و همچنین وخامت اوضاع اقتصادی و کمبود آب و برق است.

بیشتر بخوانید...

✍️دیدگاهی از راز زیمت

@indypersian
👍202🥱2
⭕️ عربستان سعودی پیشران صنعت گردشگری خاورمیانه شد

📌بخش سفر و گردشگری عربستان سعودی با نرخ تقریبا دو برابر میانگین جهانی، در حال رشد است و به شکل قابل‌توجهی از دیگر کشورهای منطقه پیشی گرفته است

♦️گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری در گزارش سالانه خود درباره ارزیابی آثار اقتصادی صنعت گردشگری، اعلام کرد که در سال ۲۰۲۵، عربستان سعودی محرک اصلی رشد صنعت سفر و گردشگری در خاورمیانه بوده است.

به‌ گزارش وب‌سایت‌خبری بلولوپ، تولید ناخالص داخلی بخش سفر و گردشگری عربستان سعودی در سال ۲۰۲۵ با رشد ۷.۴ درصدی، به ۱۷۸ میلیارد دلار رسید که ۴۶ درصد از کل اقتصاد گردشگری خاورمیانه را تشکیل می‌داد و عربستان سعودی را به بزرگ‌ترین بازار سفر و گردشگری منطقه تبدیل کرد.

طبق اعلام شورای جهانی سفر و گردشگری، بخش سفر و گردشگری عربستان سعودی تقریبا با نرخی دو برابر میانگین رشد جهانی (۴.۱ درصد) در حال گسترش است و عملکردی به‌مراتب بهتر از دیگر کشورهای منطقه داشته است.

بیشتر بخوانید...

@indypersian
4🥱3😁1😢1
⭕️ «عروس‌های داعش» در استرالیا با اتهام برده‌داری روبه‌رو شدند

📌مقام‌های استرالیایی می‌گویند این زنان پس از سال‌ها اقامت در اردوگاه «الروج» در شمال شرقی سوریه، به استرالیا بازگشته‌اند

♦️دو زن استرالیایی که سال‌ها در اردوگاه‌های سوریه زندگی می‌کردند و به دلیل پیوستن به داعش به «عروس‌های داعش» معروف بودند، پس از بازگشت به استرالیا با اتهام‌های سنگین مرتبط با برده‌داری و جرایم علیه بشریت روبه‌رو شدند، از جمله اتهام خرید یک زن ایزدی به بهای ۱۰ هزار دلار و نگهداری او به عنوان برده در خانه.

به گزارش دیلی‌میل، کوثر عباس ۵۴ ساله و زینب احمد ۳۱ ساله، پس از ورود به ملبورن به دست پلیس فدرال استرالیا بازداشت شدند. مقام‌های قضایی این کشور اتهام آنها را «به بردگی گرفتن» و «بهره‌کشی از برده» اعلام کرده‌اند. کوثر عباس با اتهام‌های جداگانه «مالکیت برده» و «مشارکت در تجارت برده» نیز مواجه است.

بیشتر بخوانید...

@indypersian
👍133👏2🥰1
♦️ سخنگوی وزارت دفاع بریتانیا روز شنبه اعلام کرد که ناو «اچ‌ام‌اس دراگون» (HMS Dragon)، متعلق به ناوگان سلطنتی این کشور، جهت «استقرار پیش‌دستانه برای هرگونه ماموریت چندملیتی آتی جهت حفاظت از کشتیرانی بین‌المللی در تنگه هرمز» به منطقه خاورمیانه اعزام می‌شود.

این سخنگو افزود: «استقرار ناو دراگون بخشی از یک برنامه‌ریزی هوشمندانه است تا اطمینان حاصل شود که بریتانیا، به عنوان بخشی از یک ائتلاف چندملیتی به رهبری مشترک لندن و پاریس، آمادگی کامل را برای تامین امنیت تنگه هرمز در زمان مقتضی داراست.»

به گفته این وزارتخانه، اعزام مذکور در راستای تعهد بریتانیا به یک ماموریت دفاعی و چندملیتی با هدف تقویت اعتماد کشتیرانی تجاری در این آبراه حیاتی صورت می‌گیرد. بریتانیا و فرانسه تاکنون نشست‌های برنامه‌ریزی متعددی را با حضور ده‌ها کشور برای تشکیل ائتلافی جهت بازگرداندن «آزادی ناوبری» در تنگه هرمز رهبری کرده‌اند. با این حال، آن‌ها تاکید دارند که این ماموریت تنها زمانی آغاز خواهد شد که یک آتش‌بس پایدار برقرار شده و صنعت دریانوردی از امنیت کامل تردد کشتی‌ها اطمینان حاصل کند.
@indypersian
😁145🥱4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️رژه روز پیروزی روسیه در میدان سرخ مسکو امسال با مدت‌زمان کوتاه‌تر و تغییراتی در ساختار برگزاری همراه بود.
بر اساس گزارش‌ها، این مراسم حدود ۴۵ دقیقه به طول انجامید و برخلاف برخی سال‌های گذشته، نمایش گسترده‌ای از تجهیزات نظامی در آن دیده نشد. همچنین تعداد یگان‌های شرکت‌کننده کاهش یافته و تنها ۱۲ واحد رژه در میدان سرخ حضور داشتند که نسبت به سال ۲۰۲۴ کمتر بوده است.
در بخشی از این مراسم، ویدیویی چند دقیقه‌ای درباره تجهیزات نظامی جدید روسیه پخش شد. همچنین حضور نیروهایی از کره شمالی در رژه توجه‌ها را به خود جلب کرد.
در این رویداد، رهبرانی از کشورهایی مانند بلاروس، قزاقستان، ازبکستان، مالزی و لائوس حضور داشتند، در حالی که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در این مراسم شرکت نکرد و تنها پیام تبریکی ارسال کرد.
این مراسم در شرایطی برگزار شد که تحلیلگران به تغییرات در نحوه برگزاری رژه امسال و پیام‌های سیاسی آن توجه ویژه‌ای نشان داده‌اند.
@indypersian
😁106🥴4🤯2🤬2😡1
♦️ دولت ایالات متحده در حال برنامه‌ریزی برای تخلیه مسافران آمریکایی از یک کشتی تفریحی است که با شیوع مرگبار ویروس هانتا (Hantavirus) مرتبط است.
 
به گزارش فاکس‌نیوز، تیمی از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) در جزایر قناری مستقر شده است تا میزان قرارگیری در معرض آلودگی و نیازهای نظارتی را ارزیابی کند.
 
مسافران با یک پرواز اختصاصیِ پزشکی به «مرکز ملی قرنطینه» در دانشگاه نبراسکا منتقل خواهند شد تا تحت مراقبت‌های پزشکی قرار بگیرند.
 
همچنین، متخصصان بیشتری از CDC جهت پشتیبانی از ارزیابی‌های سلامت در پایگاه هوایی «آف‌ات» (Offutt) در همان نزدیکی مستقر خواهند شد.

ویروس هانتا (Hantavirus) به‌طور معمول از طریق جوندگان به انسان منتقل می‌شود و می‌تواند باعث بیماری‌های تنفسی شدید یا تب هموراژیک شود که در صورت درمان نشدن، نرخ مرگ‌ومیر بالایی دارد. در پی شناسایی مواردی از ابتلا به این ویروس در این کشتی تفریحی که سرنشینانی از چندین کشور دارد، تلاش‌های بین‌المللی برای تخلیه ایمن مسافران و جلوگیری از انتقال ویروس به خارج از کشتی آغاز شد.
@indypersian
10👏5
♦️ ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، روز شنبه ۱۹ اردیبهشت، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس کشورهای منطقه از جمله بحرین را تهدید کرد که در صورت همراهی با قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل، با «پیامدهای جدی» مواجه خواهد شد.

عزیزی بحرین را «کشور ذره‌بینی» خواند و نوشت: «به دولت‌هایی همچون کشور ذره‌بینی بحرین که در حال همراهی با قطعنامه آمریکایی هستند، درباره پیامدهای جدی این اقدام هشدار می‌دهیم. درهای تنگه هرمز را برای همیشه به روی خود نبندید!»

قطعنامه مذکور که با حمایت آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده، از ایران می‌خواهد که ضمن توقف حملات علیه شناورهایی که قصد عبور از تنگه هرمز را دارند، محل دقیق مین‌های کارگذاری شده را اعلام کند و از دریافت هرگونه عوارض عبور از شناورهای عبوری خودداری کند.
@indypersian
🤬23🥴65🗿4
⭕️توافقی که توان غنی‌سازی جمهوری اسلامی را حفظ کند، خطرناک است

📌در حالی که برخی از مقام‌های آمریکایی نسبت به احتمال دستیابی به توافق با جمهوری اسلامی ابراز خوش‌بینی می‌کنند، اسرائیل تاکید دارد که اختلافات اساسی میان تهران و واشنگتن هنوز پابرجاست

♦️مقام‌های ارشد اسرائیلی می‌گویند همچنان شکاف‌های قابل‌توجهی میان واشنگتن و تهران وجود دارد و پرسش اصلی برای اسرائیل فقط این نیست که جمهوری اسلامی برای دستیابی به توافق و پایان دادن به تنش‌ها حاضر است چه امتیازهایی بدهد، بلکه این است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، تا چه اندازه حاضر است برای دستیابی به یک موفقیت دیپلماتیک عقب‌نشینی کند.

منابع اسرائیلی در گفتگوهای خصوصی اظهار کرده‌اند «اگرچه تحرکاتی دیده می‌شود، اما لزوما به معنای نزدیک شدن به پیشرفتی اساسی نیست. این روند عمدتا ناشی از وجود فشارها است. هر روز که می‌گذرد فشار بیشتری بر اقتصاد ایران وارد می‌شود، اما در عین حال بر ترامپ هم تاثیرگذار است. قیمت سوخت در آمریکا همچنان بالاست و مردم این فشار را در زندگی روزمره احساس می‌کنند.

بیشتر بخوانید...
@indypersian
👍112
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️هفتادمین ضیافت اپرای وینی در نیویورک؛ شبی برای موتزارت و ۲۵۰ سالگی آمریکا

📌از مهم‌ترین بخش‌های مراسم، سنت قدیمی دبوتانت در ضیافت‌های اروپایی است که در آن دختران جوان برای نخستین بار به جامعه اشرافی و محافل اجتماعی معرفی می‌شوند

♦️هفتادمین بزرگداشت ضیافت فاخر «رقص اوپرای وینی» با نقاب که یک میراث ماندگار اتریشی است، جمعه شب در نیویورک برگزار شد. موسیقی کلاسیک والس، پیراهن‌های فاخر و سنت‌های قدیمی اشرافیت اروپایی، آن چیزی است که همچنان در قرن ۲۱ و جهان مدرن امروز، جلوه‌ای ویژه دارد. ضیافت «اوپرای وین» که در هفت دهه گذشته به یکی از پیوندهای فرهنگی اتریش و آمریکا در شهر نیویورک تبدیل شده است.

ضیافت با شکوه رقص در سالن تاریخی چیپریانی در خیابان ۴۲ برگزار شد؛ ساختمانی باشکوه در قلب منهتن که با معماری رومی ایتالیایی، ستون‌های مرمر، سقف‌های بلند و فضای مجللش، یکی از مشهورترین سالن‌های تشریفاتی نیویورک است و شامگاه جمعه ۸ مه میزبان هیات دیپلماتیک اتریش و نیویورکی‌های دوستدار هنر اپرا بود.

بیشتر بخوانید...
@indypersian
10
♦️ فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام)، روز شنبه ۱۹ اردیبهشت اعلام کرد که محاصره دریایی بنادر ایران همچنان با قدرت در حال اجرا است. طبق آخرین آمار منتشر شده، نیروهای سنتکام از تاریخ ۱۳ آوریل تاکنون، مسیر ۵۸ کشتی تجاری را جهت جلوگیری از ورود به بنادر ایران یا خروج از آن‌ها تغییر داده‌اند.

علاوه بر تغییر مسیر این شناورها، سنتکام تأیید کرد که ۴ کشتی دیگر نیز به دلیل پیروی نکردن از دستورات و تلاش برای شکستن محاصره، توسط نیروهای آمریکایی از کار افتاده‌اند. مقامات سنتکام بر پایبندی کامل به اجرای این محدودیت‌ها تا زمان دستیابی به اهداف مورد نظر تأکید کرده‌اند.
@indypersian
👍133
♦️ حسن‌علی اخلاقی امیری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد که علت برگزار نشدن جلسات علنی مجلس در بیش از دو ماه اخیر، مصوبه مستقیم شورای عالی امنیت ملی بوده است. او با اشاره به اینکه وضعیت تهران از نظر این شورا «قرمز» توصیف شده، گفت که برای حفظ امنیتِ یکی از قوای سه‌گانه، صلاح بر این بوده که نمایندگان در یک مکان جمع نشوند.

این نماینده مجلس در پاسخ به انتقادات درباره تفاوت رویکرد مجلس نسبت به درگیری‌های پیشین تاکید کرد که نمایندگان ابایی از حضور ندارند، اما تاکنون مجوزی برای تشکیل صحن علنی صادر نشده است. اخلاقی امیری همچنین تایید کرد که تا این لحظه هیچ جلسه‌ای میان روسای کمیسیون‌ها و محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار نشده است.
@indypersian
😁27
♦️ خبرگزاری رویترز بر اساس داده‌های کشتیرانی موسسه LSEG، اعلام کرد که نفتکش حامل گاز طبیعی مایع (LNG) قطری با نام «الخریطیات» (Al Kharaitiyat)، روز شنبه ۱۹ اردیبهشت پس از ترک بندر رأس‌لفان، به سمت تنگه هرمز حرکت کرد تا مسیر خود را به مقصد بندر قاسم در پاکستان ادامه دهد.

اگر این شناور بتواند با موفقیت عبور کند، این اولین تردد یک نفتکش ال‌ان‌جی قطری از تنگه هرمز از زمان آغاز جنگ با ایران خواهد بود. شرکت «قطر انرژی» تا این لحظه واکنشی رسمی به این خبر نشان نداده است.
@indypersian
13🤔1
♦️ طبق گزارش بلومبرگ، ذخایر جهانی نفت با سرعتی بی‌سابقه در حال کاهش است؛ چرا که جنگ ایالات متحده و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی باعث اختلال در جریان صادرات نفت از خلیج‌فارس شده و یکی از سپرهای اصلی در برابر شوک‌های عرضه را از میان برده است.

موسسه «مورگان استنلی» برآورد می‌کند که ذخایر جهانی نفت تنها در فاصله اول مارس تا ۲۵ آوریل، نزدیک به ۲۷۰ میلیون بشکه کاهش یافته است.

این کاهش شدید ذخایر به این معناست که دولت‌ها و صنایع، دیگر توان چندانی برای جذب پیامدهای ناشی از اختلال در عرضه بیش از یک میلیارد بشکه نفت ندارند؛ اختلالی که از زمان شروع درگیری‌ها در ۲۸ فوریه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
@indypersian
🤔64👏1
♦️ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، روز شنبه ۱۹ اردیبهشت در تماسی تلفنی با مارگو حداد، خبرنگار شبکه تلویزیونی LCI فرانسه، اعلام کرد که انتظار دارد «خیلی زود» پاسخ مقام‌های جمهوری اسلامی را در رابطه با آخرین طرح صلح ایالات متحده دریافت کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در این تماس گفت که ایرانی‌ها همچنان «بسیار زیاد» خواهان دستیابی به یک توافق صلح پایدار هستند. اگرچه ترامپ تاکید کرد که انتظار دارد این پاسخ به‌زودی ارسال شود، اما او پیش از این در شامگاه جمعه نیز گفته بود که همان شب منتظر دریافت پاسخ بوده است.

ترامپ در جریان حضور در زمین گلف خود در ویرجینیا به رسانه‌ها گفت: «قرار است ظاهرا امشب نامه‌ای [از سوی ایران] دریافت کنیم؛ باید ببینیم چه می‌شود». او در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند ایران عمدا در حال طولانی کردن فرآیند است، گفت: «نمی‌دانم؛ به‌زودی متوجه خواهیم شد»»

رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است روز شنبه در مسابقات گلف LIV که در باشگاه ملی گلف ترامپ در استرلینگِ ویرجینیا برگزار می‌شود، شرکت کند.
@indypersian
🥱214👍1😁1