This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️دونالد ترامپ، رئیسجمهوری ایالات متحده، در سخنرانی در کاخ سفید با اشاره به حضور پهپادها در صحنههای مختلف گفت این تجهیزات در اندازههای گوناگون ظاهر میشوند و میتوانند نقش قابلتوجهی ایفا کنند. او با بیان اینکه در برخی موارد همزمان با رویدادها یا فعالیتها، پهپادها نیز حضور داشتهاند، افزود: «امروزه آنها در اندازههای مختلفی هستند و همانطور که شنیدهاید، میتوانند بسیار مخرب باشند.»
این درحالی است از زمان انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده تا کنون بارها تلاش برای ترور ترامپ انجام شده است. یک بار در زمان سخرانی اش قبل از انتخابات در پنسیلوانیا سپس در محل اقامتش در مارالاگو و آخرین سوقصد در شب ضیافت خبرنگاران در هتل هیلتون واشنگتن میتوان اشاره کرد.
@indypersian
این درحالی است از زمان انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده تا کنون بارها تلاش برای ترور ترامپ انجام شده است. یک بار در زمان سخرانی اش قبل از انتخابات در پنسیلوانیا سپس در محل اقامتش در مارالاگو و آخرین سوقصد در شب ضیافت خبرنگاران در هتل هیلتون واشنگتن میتوان اشاره کرد.
@indypersian
❤12😁2
♦️علیاکبر ولایتی، از مشاوران رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به سفر دونالد ترامپ به چین، ادعا کرد که رئیسجمهوری آمریکا نمیتواند نبود درگیری مستقیم میان آمریکا و ایران در حال حاضر را نشانه پیروزی تلقی کند.
به گزارش تسنیم ولایتی گفت: «آقای ترامپ، هرگز تصور نکنید که با سوءاستفاده از آرامش کنونی ایران، خواهید توانست پیروزمندانه وارد پکن شوید.»
او افزود: «ما شما را در میدان نبرد شکست دادیم؛ بنابراین هرگز فکر نکنید که در عرصه دیپلماسی نیز پیروز خواهید شد.»
ترامپ روز دوشنبه گفت آتشبس یکماهه میان آمریکا و ایران «فقط با دستگاه زنده نگه داشته شده است.»
از زمان اجرایی شدن آتشبس، هم رژیم ایران و هم آمریکا در تنگه هرمز بهسوی یکدیگر شلیک کردهاند.
@IndyPersian
به گزارش تسنیم ولایتی گفت: «آقای ترامپ، هرگز تصور نکنید که با سوءاستفاده از آرامش کنونی ایران، خواهید توانست پیروزمندانه وارد پکن شوید.»
او افزود: «ما شما را در میدان نبرد شکست دادیم؛ بنابراین هرگز فکر نکنید که در عرصه دیپلماسی نیز پیروز خواهید شد.»
ترامپ روز دوشنبه گفت آتشبس یکماهه میان آمریکا و ایران «فقط با دستگاه زنده نگه داشته شده است.»
از زمان اجرایی شدن آتشبس، هم رژیم ایران و هم آمریکا در تنگه هرمز بهسوی یکدیگر شلیک کردهاند.
@IndyPersian
😁31❤3🥴2🤬1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️دونالد ترامپ، رئیسجمهوری ایالات متحده، روز دوشنبه، ضمن ابراز افتخار از حضور در جمع نیروهای پلیس در واشنگتن، به اولویتبندی برنامههای خود اشاره کرد و گفت: «امشب بسیار سرم شلوغ بود و وقت شام خوردن نداشتم، اما وقتی شنیدم که قرار است از نیروهای پلیس تجلیل شود، گفتم حتما برای شام خواهم ماند.» او در ادامه با تاکید بر اهمیت این مراسم، با لحنی طنزآمیز خطاب به حاضران گفت: «من امشب مسائل مربوط به ایرانیها را کنار میگذارم تا در کنار شما باشم؛ شما افرادی واقعا خاص و شگفتانگیز هستید و از حضور در اینجا بسیار سپاسگزارم.»
@IndyPersian
@IndyPersian
❤20😁7
♦️به گزارش سیانان، دونالد ترامپ بهطور فزایندهای از نحوه مدیریت مذاکرات پایان جنگ از سوی رژیم ایران ناامید شده و برخی مشاوران او میگویند اکنون بیش از هفتههای اخیر، جدیتر به ازسرگیری عملیات گسترده نظامی فکر میکند.
به گفته منابع آگاه از گفتوگوها، ترامپ از ادامه بسته ماندن تنگه هرمز و همچنین آنچه شکاف در رهبری جمهوری اسلامی میداند، خسته شده است. ترامپ پیشتر بسیاری از گزارشهای رسانه های جریان اصلی آمریکا به ویژه سیانان را که به نقل از منابع ناشناس ادعاهایی را از آنچه پشت پرده میگذرد مطرح میکنند، رد کرده است
به گزارش سیانان این منابع ناشناس گفتند آخرین پاسخ ایران، که ترامپ آن را هم «کاملا غیرقابلقبول» و هم «احمقانه» توصیف کرده، باعث شده چندین مقام آمریکایی تردید کنند که آیا تهران واقعا آماده اتخاذ موضعی جدی در مذاکرات هست یا نه.
به گفته منابع، در داخل دولت آمریکا دیدگاههای متفاوتی درباره مسیر پیشرو وجود دارد. برخی، از جمله مقامهایی در پنتاگون، خواهان رویکردی تهاجمیتر از جمله حملات هدفمند هستند و برخی هم میخواهند دیپلماسی ادامه پیدا کند.
به نوشته سیانان، بسیاری از افراد نزدیک به ترامپ میخواهند میانجیهای پاکستان در پیامرسانی به ایران بسیار صریحتر عمل کنند. برخی مقامهای دولت آمریکا مدتهاست تردید دارند که آیا پاکستان نارضایتی ترامپ از روند مذاکرات را ــ آنگونه که او علنا بیان کرده ــ با شدت کافی به تهران منتقل میکند یا نه.
دو منبع گفتند برخی مقامهای دولت آمریکا همچنین معتقدند پاکستان اغلب تصویری مثبتتر از مواضع رژیم ایران نسبت به واقعیت، به واشینگتن ارائه میدهد.
یک مقام منطقهای روز دوشنبه گفت کشورهای مختلف منطقه و همچنین پاکستان تلاش فشردهای داشتهاند تا به ایران منتقل کنند که ترامپ خشمگین است و این آخرین فرصت تهران برای ورود جدی به دیپلماسی است، اما بهنظر نمیرسد جمهوری اسلامی به این هشدارها توجهی داشته باشد یا آنها را جدی بگیرد.
این مقام افزود آمریکا و ایران با دو سطح متفاوت از تحمل فشار و دو جدول زمانی متفاوت وارد مذاکرات شدهاند و تهران دههها فشار اقتصادی را تحمل کرده است.
ترامپ روز دوشنبه بار دیگر با تیم امنیت ملی خود در کاخ سفید دیدار کرد تا گزینههای پیشرو را بررسی کند.
منابع آگاه از این گفتوگوها میگویند بعید است پیش از سفر ترامپ به چین ــ که قرار است بعدازظهر سهشنبه انجام شود ــ تصمیم مهمی درباره نحوه ادامه مسیر گرفته شود.
@IndyPersian
به گفته منابع آگاه از گفتوگوها، ترامپ از ادامه بسته ماندن تنگه هرمز و همچنین آنچه شکاف در رهبری جمهوری اسلامی میداند، خسته شده است. ترامپ پیشتر بسیاری از گزارشهای رسانه های جریان اصلی آمریکا به ویژه سیانان را که به نقل از منابع ناشناس ادعاهایی را از آنچه پشت پرده میگذرد مطرح میکنند، رد کرده است
به گزارش سیانان این منابع ناشناس گفتند آخرین پاسخ ایران، که ترامپ آن را هم «کاملا غیرقابلقبول» و هم «احمقانه» توصیف کرده، باعث شده چندین مقام آمریکایی تردید کنند که آیا تهران واقعا آماده اتخاذ موضعی جدی در مذاکرات هست یا نه.
به گفته منابع، در داخل دولت آمریکا دیدگاههای متفاوتی درباره مسیر پیشرو وجود دارد. برخی، از جمله مقامهایی در پنتاگون، خواهان رویکردی تهاجمیتر از جمله حملات هدفمند هستند و برخی هم میخواهند دیپلماسی ادامه پیدا کند.
به نوشته سیانان، بسیاری از افراد نزدیک به ترامپ میخواهند میانجیهای پاکستان در پیامرسانی به ایران بسیار صریحتر عمل کنند. برخی مقامهای دولت آمریکا مدتهاست تردید دارند که آیا پاکستان نارضایتی ترامپ از روند مذاکرات را ــ آنگونه که او علنا بیان کرده ــ با شدت کافی به تهران منتقل میکند یا نه.
دو منبع گفتند برخی مقامهای دولت آمریکا همچنین معتقدند پاکستان اغلب تصویری مثبتتر از مواضع رژیم ایران نسبت به واقعیت، به واشینگتن ارائه میدهد.
یک مقام منطقهای روز دوشنبه گفت کشورهای مختلف منطقه و همچنین پاکستان تلاش فشردهای داشتهاند تا به ایران منتقل کنند که ترامپ خشمگین است و این آخرین فرصت تهران برای ورود جدی به دیپلماسی است، اما بهنظر نمیرسد جمهوری اسلامی به این هشدارها توجهی داشته باشد یا آنها را جدی بگیرد.
این مقام افزود آمریکا و ایران با دو سطح متفاوت از تحمل فشار و دو جدول زمانی متفاوت وارد مذاکرات شدهاند و تهران دههها فشار اقتصادی را تحمل کرده است.
ترامپ روز دوشنبه بار دیگر با تیم امنیت ملی خود در کاخ سفید دیدار کرد تا گزینههای پیشرو را بررسی کند.
منابع آگاه از این گفتوگوها میگویند بعید است پیش از سفر ترامپ به چین ــ که قرار است بعدازظهر سهشنبه انجام شود ــ تصمیم مهمی درباره نحوه ادامه مسیر گرفته شود.
@IndyPersian
👍14❤3🔥2
♦️آمریکا تا ۱۵ میلیون دلار جایزه برای «اطلاعاتی که به مختل شدن سازوکارهای مالی» سپاه پاسداران جمهوری اسلامی منجر شود، تعیین کرده است.
این جایزه از سوی برنامه «پاداش برای عدالت» وزارت خارجه آمریکا ارائه شده است.
برنامه «پاداش برای عدالت» اعلام کرد این جایزه برای اطلاعاتی درباره «منابع درآمد سپاه پاسداران، نیروی قدس سپاه، شاخههای وابسته یا سازوکارهای کلیدی تسهیل مالی آنها» در نظر گرفته شده است؛ از جمله شرکتهای پوششی، افرادی که به سپاه برای دور زدن تحریمها کمک میکنند یا موسسات مالیای که با آنها همکاری دارند.
این برنامه همچنین بهدنبال اطلاعاتی درباره «نحوه انتقال پول و تجهیزات از سوی سپاه به نیروهای نیابتی و گروههای شبهنظامی وابسته»، «موسسات مالی یا صرافیهایی که تراکنشهای سپاه را تسهیل میکنند» یا شرکتهای تحت مالکیت سپاه است.
دولت ترامپ اوایل روز دوشنبه نیز ۱۲ فرد و نهاد را بهدلیل نقش ادعاییشان در کمک به فروش و انتقال نفت ایران به چین از سوی سپاه پاسداران تحریم کرد.
@IndyPersian
این جایزه از سوی برنامه «پاداش برای عدالت» وزارت خارجه آمریکا ارائه شده است.
برنامه «پاداش برای عدالت» اعلام کرد این جایزه برای اطلاعاتی درباره «منابع درآمد سپاه پاسداران، نیروی قدس سپاه، شاخههای وابسته یا سازوکارهای کلیدی تسهیل مالی آنها» در نظر گرفته شده است؛ از جمله شرکتهای پوششی، افرادی که به سپاه برای دور زدن تحریمها کمک میکنند یا موسسات مالیای که با آنها همکاری دارند.
این برنامه همچنین بهدنبال اطلاعاتی درباره «نحوه انتقال پول و تجهیزات از سوی سپاه به نیروهای نیابتی و گروههای شبهنظامی وابسته»، «موسسات مالی یا صرافیهایی که تراکنشهای سپاه را تسهیل میکنند» یا شرکتهای تحت مالکیت سپاه است.
دولت ترامپ اوایل روز دوشنبه نیز ۱۲ فرد و نهاد را بهدلیل نقش ادعاییشان در کمک به فروش و انتقال نفت ایران به چین از سوی سپاه پاسداران تحریم کرد.
@IndyPersian
👍17❤5
♦️به گزارش سیانان، بعید است پیش از سفر دونالد ترامپ به چین، تصمیم نهایی و مهمی درباره نحوه برخورد با ایران اتخاذ شود، اما رئیسجمهوری ایالات متحده بهطور فزایندهای از مدیریت مذاکرات توسط تهران ناامید شده و اکنون با جدیتی بیش از هفتههای گذشته، موضوع ازسرگیری عملیاتهای گسترده نظامی را بررسی میکند. ترامپ که از تداوم انسداد تنگه هرمز و آنچه «شکاف در رهبری جمهوری اسلامی» مینامد به ستوه آمده، آخرین پاسخ ایران را «احمقانه» توصیف کرده است؛ موضوعی که باعث شده مقامات واشینگتن در جدیت تهران برای مذاکره تردید کنند. در حالی که پنتاگون بر گزینههای تهاجمیتر و حملات هدفمند تأکید دارد، برخی دیگر همچنان خواهان ادامه دیپلماسی هستند. همزمان، مقامات آمریکایی نسبت به نقش میانجیگری پاکستان مشکوک بوده و معتقدند اسلامآباد خشم ترامپ را با شدت کافی به تهران منتقل نمیکند و تصویری خوشبینانه از مواضع رژیم ارائه میدهد. با وجود تلاشهای فشرده منطقهای برای هشدار به تهران مبنی بر اینکه این «آخرین فرصت برای دیپلماسی» است، به نظر نمیرسد جمهوری اسلامی این هشدارها را جدی گرفته باشد و اکنون همه نگاهها به نتایج دیدارهای ترامپ با مقامات چینی در پکن دوخته شده است.
@IndyPersian
@IndyPersian
👍9❤5😁2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️همزمان با هفتادوسومین روز قطع اینترنت جهانی در ایران، حسین افشین، معاون علمی و فناوری مسعود پزشکیان، در مصاحبه با خبرگزاری جوان با اشاره به اینکه «در شرایط جنگی هم بستن اینترنت نمیتواند راهکار باشد» گفت: «دیدیم وقتی اینترنت کاملا بسته بود، ترورها همچنان وجود داشت.»
@IndyPersian
@IndyPersian
👍20😁2
♦️پس از انتشار ویدیوهایی در شبکههای اجتماعی در پی حمله مردی با پرچم جمهوری اسلامی به تجمع اعتراضی ایرانیان در تورنتو دستکم یک نفر زخمی شده و به چند خودرو نیز خسارت وارد شده است.
پلیس منطقه یورک کانادا با انتشار بیانیهای اعلام کرد فردی به نام مهران محققی، ۳۹ ساله و ساکن ریچموند هیل، در ارتباط با این حادثه بازداشت شده است. به گفته پلیس، او با اتهاماتی از جمله حمله با خودرو، تهدید و ترک صحنه تصادف مواجه است.
پلیس تأکید کرده تحقیقات درباره این پرونده همچنان ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی پس از پایان بررسیها منتشر خواهد شد.
@indypersian
پلیس منطقه یورک کانادا با انتشار بیانیهای اعلام کرد فردی به نام مهران محققی، ۳۹ ساله و ساکن ریچموند هیل، در ارتباط با این حادثه بازداشت شده است. به گفته پلیس، او با اتهاماتی از جمله حمله با خودرو، تهدید و ترک صحنه تصادف مواجه است.
پلیس تأکید کرده تحقیقات درباره این پرونده همچنان ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی پس از پایان بررسیها منتشر خواهد شد.
@indypersian
🤬43❤1👏1🥱1👀1
♦️«تانکر ترکرز»، سامانه رصد موقعیت نفتکشها در جهان، با انتشار تصاویری در اکس به بررسی فرضیه ایجاد یک مسیر جایگزین در شبهجزیره «مسندم» عمان پرداخته است. این سامانه با اشاره به وجود یک گذرگاه باریک صخرهای در منطقه «مقصه» با عرض تنها ۲۲۸ متر، عنوان کرد که از نظر فرضی امکان بازگشایی این مسیر برای عبور شناورهایی با عمق آبخور ۲۵ متر وجود دارد. هرچند تانکر ترکرز تاکید کرده که نباید این فرضیه را چندان جدی گرفت، چرا که بعید است دولت عمان تمایلی به اجرای چنین پروژهای داشته باشد، اما مقایسه ابعاد این پل صخرهای با طول ۱۹۳ کیلومتری کانال سوئز، از نگاه فنی توجه تحلیلگران حوزه ترانزیت دریایی را به خود جلب کرده است.
@IndyPersian
@IndyPersian
👏12❤4😁3🤔2👍1😢1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️ولادیمیر پوتین، رئیسجمهور روسیه، روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت در مسکو با معلم سابق خود، ورا دیمیتریونا گورویچ، دیدار کرد.
بر اساس اعلام کرملین، پوتین شخصا با خودروی خود به محل اقامت معلمش رفت و او را به کاخ کرملین برد؛ جایی که آنها شام را در کنار یکدیگر صرف کردند. این دیدار در ادامه روابط صمیمانهای صورت گرفت که میان این دو از دههها پیش برقرار بوده است.
گورویچ که در مدرسه شماره ۱۹۳ لنینگراد (سنپترزبورگ کنونی) به پوتین تدریس میکرد، به دعوت رئیسجمهور روسیه برای حضور در مراسم روز پیروزی و برنامههای فرهنگی مرتبط به مسکو سفر کرده است. پوتین پیشتر نیز بارها از نقش این معلم در شکلگیری مسیر زندگی و تحصیلی خود قدردانی کرده است.
@indypersian
بر اساس اعلام کرملین، پوتین شخصا با خودروی خود به محل اقامت معلمش رفت و او را به کاخ کرملین برد؛ جایی که آنها شام را در کنار یکدیگر صرف کردند. این دیدار در ادامه روابط صمیمانهای صورت گرفت که میان این دو از دههها پیش برقرار بوده است.
گورویچ که در مدرسه شماره ۱۹۳ لنینگراد (سنپترزبورگ کنونی) به پوتین تدریس میکرد، به دعوت رئیسجمهور روسیه برای حضور در مراسم روز پیروزی و برنامههای فرهنگی مرتبط به مسکو سفر کرده است. پوتین پیشتر نیز بارها از نقش این معلم در شکلگیری مسیر زندگی و تحصیلی خود قدردانی کرده است.
@indypersian
❤14🤬9😁5🥴5😡1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️دونالد ترامپ، رئیسجمهوری ایالات متحده، روز دوشنبه در جریان سخنرانی در جمع نیروهای پلیس با لحنی طنزآمیز دست به نظرسنجی از میان جمعیت حاضر زد تا محبوبیت گزینههای احتمالی برای پست معاونت ریاستجمهوری را بسنجد. او به چهرههای شاخصی چون جیدی ونس و مارکو روبیو اشاره کرد. ترامپ پس از دریافت واکنشهای مثبت و تشویقهای بلند برای هر دو نفر، خاطرنشان کرد که ترکیب این دو میتواند یک «گروه رویایی» را تشکیل دهد، اما بلافاصله افزود: «البته اینها جزئیات است و به این معنا نیست که من در حال حاضر از کسی حمایت رسمی کردهام، اما این ترکیب واقعا عالی به نظر میرسد. چیزی شبیه به یک زوج ایدهآل برای ریاستجمهوری و معاونت ریاستجمهوری.»
@IndyPersian
@IndyPersian
👍37❤6🤬4🥰1
⭕️نتانیاهو: جمهوری اسلامی اکنون میداند بستن تنگه هرمز چه خطر بزرگی برای خودش دارد
📌نتانیاهو در مصاحبه با سیبیاس نیوز گفت تهران میخواهد آتشبس با ایران به آتشبس در لبنان نیز منجر شود اما اسرائیل چنین موضوعی را نخواهد پذیرفت و اگر رژیم ایران تضعیف یا سرنگون شود، بهمعنای پایان شبکه نیروهای نیابتی خواهد بود
♦️در حالی که جنگ ایران وارد یازدهمین هفته شده است، آتشبس میان جمهوری اسلامی و آمریکا بار دیگر با حملات پهپادی منتسب به تهران در خلیج فارس با چالش مواجه شد. همزمان، درگیریها به لبنان نیز گسترش پیدا کرده و تلاشهای کاخ سفید برای دستیابی به توافقی با هدف بازگشایی تنگه هرمز و تثبیت قیمت انرژی را پیچیدهتر کرده است.
بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر اسرائیل، در نخستین مصاحبه تلویزیونی با رسانههای آمریکایی پس از آغاز جنگ، به سیبیاس نیوز گفت جنگ ایران «دستاوردهای زیادی» داشته، اما به پایان نرسیده است. او گفت هنوز مواد هستهای و اورانیوم غنیشده در ایران وجود دارد که باید خارج شود، تاسیسات غنیسازی باید برچیده شوند، گروههای نیابتی تحت حمایت جمهوری اسلامی همچنان فعالاند و تهران هنوز به دنبال تولید موشکهای بالستیک است. به گفته نخستوزیر اسرائیل، بخش زیادی از این تواناییها تضعیف شده، اما همچنان «کارهایی باقی مانده است».
نتانیاهو درباره نحوه خارج کردن اورانیوم غنیشده از ایران گفت بهترین راه این است که بروند و مواد را خارج کنند. او از اشاره مستقیم به گزینههای نظامی خودداری کرد، اما گفت دونالد ترامپ به او گفته است «میخواهد برود آنجا» و از نظر فیزیکی چنین اقدامی دشوار نیست. هنگامی که از او پرسیده شد اگر توافقی حاصل نشود، آیا امکان خارج کردن مواد با توسل به زور وجود دارد، پاسخ مستقیمی نداد و گفت درباره برنامهها و گزینههای نظامی صحبت نخواهد کرد.
بیشتر بخوانید...
@IndyPersian
📌نتانیاهو در مصاحبه با سیبیاس نیوز گفت تهران میخواهد آتشبس با ایران به آتشبس در لبنان نیز منجر شود اما اسرائیل چنین موضوعی را نخواهد پذیرفت و اگر رژیم ایران تضعیف یا سرنگون شود، بهمعنای پایان شبکه نیروهای نیابتی خواهد بود
♦️در حالی که جنگ ایران وارد یازدهمین هفته شده است، آتشبس میان جمهوری اسلامی و آمریکا بار دیگر با حملات پهپادی منتسب به تهران در خلیج فارس با چالش مواجه شد. همزمان، درگیریها به لبنان نیز گسترش پیدا کرده و تلاشهای کاخ سفید برای دستیابی به توافقی با هدف بازگشایی تنگه هرمز و تثبیت قیمت انرژی را پیچیدهتر کرده است.
بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر اسرائیل، در نخستین مصاحبه تلویزیونی با رسانههای آمریکایی پس از آغاز جنگ، به سیبیاس نیوز گفت جنگ ایران «دستاوردهای زیادی» داشته، اما به پایان نرسیده است. او گفت هنوز مواد هستهای و اورانیوم غنیشده در ایران وجود دارد که باید خارج شود، تاسیسات غنیسازی باید برچیده شوند، گروههای نیابتی تحت حمایت جمهوری اسلامی همچنان فعالاند و تهران هنوز به دنبال تولید موشکهای بالستیک است. به گفته نخستوزیر اسرائیل، بخش زیادی از این تواناییها تضعیف شده، اما همچنان «کارهایی باقی مانده است».
نتانیاهو درباره نحوه خارج کردن اورانیوم غنیشده از ایران گفت بهترین راه این است که بروند و مواد را خارج کنند. او از اشاره مستقیم به گزینههای نظامی خودداری کرد، اما گفت دونالد ترامپ به او گفته است «میخواهد برود آنجا» و از نظر فیزیکی چنین اقدامی دشوار نیست. هنگامی که از او پرسیده شد اگر توافقی حاصل نشود، آیا امکان خارج کردن مواد با توسل به زور وجود دارد، پاسخ مستقیمی نداد و گفت درباره برنامهها و گزینههای نظامی صحبت نخواهد کرد.
بیشتر بخوانید...
@IndyPersian
ایندیپندنت فارسی
نتانیاهو: جمهوری اسلامی اکنون میداند بستن تنگه هرمز چه خطر بزرگی
در حالی که جنگ ایران وارد یازدهمین هفته شده است، آتشبس میان جمهوری اسلامی و آمریکا بار دیگر با حملات پهپادی منتسب به تهران در خلیج فارس با چالش مواجه شد. همزمان، درگیریها به لبنان نیز گسترش پیدا
❤21🥱3🤬2👍1
♦️قیمت دلار صبح سهشنبه ۲۲ اردیبهشت و در زمان آغاز کار بازار با سه هزار تومان افزایش نسبت به روز قبل به ۱۸۵ هزار تومان رسید.
روند صعودی افزایش بهای ارزهای خارجی در بازارهای ایران در حالی ادامه دارد که با ادامه محاصره دریایی بنادر جنوب، تشدید تحریمها و احتمال وقوع دوباره جنگ، نگرانی از کمبود دلار دوچندان شده است.
روز سهشنبه قیمت یورو به ۲۱۸ هزار تومان رسید و هر پوند بریتانیا در برابر ۲۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان فروخته شد.
احتمال افزایش قیمت ارز تا پایان روز بسیار بالا است.
@indypersian
روند صعودی افزایش بهای ارزهای خارجی در بازارهای ایران در حالی ادامه دارد که با ادامه محاصره دریایی بنادر جنوب، تشدید تحریمها و احتمال وقوع دوباره جنگ، نگرانی از کمبود دلار دوچندان شده است.
روز سهشنبه قیمت یورو به ۲۱۸ هزار تومان رسید و هر پوند بریتانیا در برابر ۲۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان فروخته شد.
احتمال افزایش قیمت ارز تا پایان روز بسیار بالا است.
@indypersian
👏11❤3🤬1
⭕️ارتش اسرائیل برای ساکنان چهار منطقه جنوب لبنان هشدار تخلیه صادر کرد
♦️آویخای ادرعی، سخنگوی عربزبان ارتش ارتش اسرائیل، روز سهشنبه ۲۲ اردیبهشت با انتشار هشداری فوری از ساکنان مناطق ارزون، صور، البازوریه و الحوش در لبنان خواست فورا خانههای خود را تخلیه کرده و دستکم هزار متر به مناطق باز بروند.
سخنگوی ارتش اسرائیل در این هشدار بار دیگر حزبالله را به نقض آتشبس متهم کرد و نوشت: هر فردی که در نزدیکی نیروها، تاسیسات یا تجهیزات حزبالله قرار داشته باشد، در معرض خطر است.
این هشدار در حالی صادر میشود که وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد در جریان بمبارانهای صبح سهشنبه دستکم ۶ نفر در جنوب این کشور کشته شدهاند.
@indypersian
♦️آویخای ادرعی، سخنگوی عربزبان ارتش ارتش اسرائیل، روز سهشنبه ۲۲ اردیبهشت با انتشار هشداری فوری از ساکنان مناطق ارزون، صور، البازوریه و الحوش در لبنان خواست فورا خانههای خود را تخلیه کرده و دستکم هزار متر به مناطق باز بروند.
سخنگوی ارتش اسرائیل در این هشدار بار دیگر حزبالله را به نقض آتشبس متهم کرد و نوشت: هر فردی که در نزدیکی نیروها، تاسیسات یا تجهیزات حزبالله قرار داشته باشد، در معرض خطر است.
این هشدار در حالی صادر میشود که وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد در جریان بمبارانهای صبح سهشنبه دستکم ۶ نفر در جنوب این کشور کشته شدهاند.
@indypersian
👍15❤4
♦️وزارت امور خارجه استرالیا روز سهشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه اعلام کرد هفت فرد و چهار نهاد مرتبط با جمهوری اسلامی را بهدلیل «سرکوب خشونتبار مردم» و «اقدامات مخل ثبات منطقهای» در فهرست تحریمهای خود قرارداده است.
براساس بیانیه وزارت امور خارجه استرالیا، این تحریمها در هماهنگی با بریتانیا و دیگر شرکای بینالمللی انجام شده است.
عبدلله اسکندر مومنی، وزیر کشور دولت مسعود پزشکیان، سید مجید فیض جعفری، روحالله مومننسب، قربان محمد ولیزاده، محسن ابراهیمی، ناصر زرینقلم و منصور زرین قلم، افرادی هستند که در فهرست تحریمهای استرالیا قرار گرفتهاند.
علاوه بر وزیر کشور، رئیس پلیس امنیت عمومی فراجا، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تهران و فرمانده سپاه سیدالشهدا استان تهران در فهرست تحریمهای بهروز شده دولت استرالیا قرار دارند.
وزارت خارجه استرالیا یکی از این افراد را «مسئول هدایت سرکوب زنان و دختران در ایران» معرفی کرده و نوشته است که این فرد «با استقرار ۸۰ هزار نیرو، نظارت گسترده و اجرای اجباری حجاب را دنبال کرده است».
فرد دیگر نیز موسس «پایگاههای اطلاعاتی محلی» معرفی شده که «از طریق جمعآوری اطلاعات خانهبهخانه و گشتهای محلی، مخالفان جمهوری اسلامی را شناسایی و مجازات کرده است. برخی دیگر نیز مسئول بازداشت ناعادلانه اتباع خارجی» معرفی شدهاند.
تحریمهای اخیر استرالیا سامانه «بانکداری پنهان ایران» را بهعنوان سازوکاری برای حمایت از گروههای نیابتی نظیر حماس و برنامه موشکی بالستیک» هدف قرار داده و داراییهای
نیروی انتظامی، سازمان فضای مجازی سراج، صرافی برلیان و صرافی جیسیام را تحت نظام مجازاتهای مالی آورده است.
@indypersian
براساس بیانیه وزارت امور خارجه استرالیا، این تحریمها در هماهنگی با بریتانیا و دیگر شرکای بینالمللی انجام شده است.
عبدلله اسکندر مومنی، وزیر کشور دولت مسعود پزشکیان، سید مجید فیض جعفری، روحالله مومننسب، قربان محمد ولیزاده، محسن ابراهیمی، ناصر زرینقلم و منصور زرین قلم، افرادی هستند که در فهرست تحریمهای استرالیا قرار گرفتهاند.
علاوه بر وزیر کشور، رئیس پلیس امنیت عمومی فراجا، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تهران و فرمانده سپاه سیدالشهدا استان تهران در فهرست تحریمهای بهروز شده دولت استرالیا قرار دارند.
وزارت خارجه استرالیا یکی از این افراد را «مسئول هدایت سرکوب زنان و دختران در ایران» معرفی کرده و نوشته است که این فرد «با استقرار ۸۰ هزار نیرو، نظارت گسترده و اجرای اجباری حجاب را دنبال کرده است».
فرد دیگر نیز موسس «پایگاههای اطلاعاتی محلی» معرفی شده که «از طریق جمعآوری اطلاعات خانهبهخانه و گشتهای محلی، مخالفان جمهوری اسلامی را شناسایی و مجازات کرده است. برخی دیگر نیز مسئول بازداشت ناعادلانه اتباع خارجی» معرفی شدهاند.
تحریمهای اخیر استرالیا سامانه «بانکداری پنهان ایران» را بهعنوان سازوکاری برای حمایت از گروههای نیابتی نظیر حماس و برنامه موشکی بالستیک» هدف قرار داده و داراییهای
نیروی انتظامی، سازمان فضای مجازی سراج، صرافی برلیان و صرافی جیسیام را تحت نظام مجازاتهای مالی آورده است.
@indypersian
❤17👍10😁1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️نفتکش ایرانی سه روز پس از حمله آمریکا در تنگه هرمز همچنان در حال سوختن است
♦️یک نفتکش متعلق به جمهوری اسلامی که به گفته مقامهای آمریکایی با شلیک جنگندههای آمریکایی در دریای عمان و در نزدیکی بندر جاسک متوقف شده بود، روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشتماه همچنان در آتش میسوخت.
فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، اعلام کرده بود نیروهای این کشور روز شنبه ۱۹ اردیبهشت دو نفتکش با پرچم جمهوری اسلامی را پیش از رسیدن به بنادر ایران متوقف کردند. جزئیات بیشتری درباره علت آتشسوزی و وضعیت خدمه این نفتکش منتشر نشده است.
@indypersian
♦️یک نفتکش متعلق به جمهوری اسلامی که به گفته مقامهای آمریکایی با شلیک جنگندههای آمریکایی در دریای عمان و در نزدیکی بندر جاسک متوقف شده بود، روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشتماه همچنان در آتش میسوخت.
فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، اعلام کرده بود نیروهای این کشور روز شنبه ۱۹ اردیبهشت دو نفتکش با پرچم جمهوری اسلامی را پیش از رسیدن به بنادر ایران متوقف کردند. جزئیات بیشتری درباره علت آتشسوزی و وضعیت خدمه این نفتکش منتشر نشده است.
@indypersian
👏18😁7❤4😢3🥱1
⭕️آمریکا باید از وقتکشیِ حرفدرمانی با جمهوری اسلامی دست بردارد
📌جمهوری اسلامی باید بداند که نمیتواند جلوی بازگشایی تنگه هرمز یا را بگیرد و سیاستهای قبلیاش در قبال ترامپ پاسخگو نیست
♦️حالا که آتشبس با جمهوری اسلامی عملا فقط با کمک دستگاه تنفس مصنوعی زنده مانده، وقت آن رسیده است که رئیسجمهوری دونالد ترامپ پروژه «آزادی» را از سر بگیرد و تنگه هرمز را برای رفتوآمد عادی کشتیهای تجاری باز کند، البته نه برای تردد کشتیهای ایرانی. محاصره دریایی بندرهای ایران باید آنقدر ادامه یابد تا جمهوری اسلامی از «غبار هستهای» خود دست بکشد و برنامههای هستهایاش را بهصورتی که قابلراستیآزمایی باشد، متوقف کند.
ترامپ کاملا درست میگوید که ایرانیها «ما را سر کار گذاشته و معطل نگه داشتهاند»، پیشنهادهای «کاملا غیرقابلقبول» ارائه دادهاند و در کل «بازی درمیآورند».
او از همان ابتدا گفته بود که آتشبس منوط به «بازگشایی کامل، فوری و امن» تنگه از سوی ایران است، اما جمهوری اسلامی نهتنها تنگه هرمز را باز نکرد، بلکه تلاش کرد بازگشایی آن را به موضوعی برای معامله تبدیل کند؛ معاملهای که در ازای آن خواهان مجموعهای طولانی از امتیازها از سوی آمریکا شده است، از جمله پایان محاصره، پرداخت غرامت جنگ و به رسمیت شناختن حاکمیت ایران بر تنگه هرمز.
اینها توهیناند نه مذاکرهای صادقانه. تهران تصور میکند این رئیسجمهوری هم به همان اندازه باراک اوباما، سادهلوح است.
🖋شورای سردبیری نیویورکپست
بیشتر بخوانید...
@IndyPersian
📌جمهوری اسلامی باید بداند که نمیتواند جلوی بازگشایی تنگه هرمز یا را بگیرد و سیاستهای قبلیاش در قبال ترامپ پاسخگو نیست
♦️حالا که آتشبس با جمهوری اسلامی عملا فقط با کمک دستگاه تنفس مصنوعی زنده مانده، وقت آن رسیده است که رئیسجمهوری دونالد ترامپ پروژه «آزادی» را از سر بگیرد و تنگه هرمز را برای رفتوآمد عادی کشتیهای تجاری باز کند، البته نه برای تردد کشتیهای ایرانی. محاصره دریایی بندرهای ایران باید آنقدر ادامه یابد تا جمهوری اسلامی از «غبار هستهای» خود دست بکشد و برنامههای هستهایاش را بهصورتی که قابلراستیآزمایی باشد، متوقف کند.
ترامپ کاملا درست میگوید که ایرانیها «ما را سر کار گذاشته و معطل نگه داشتهاند»، پیشنهادهای «کاملا غیرقابلقبول» ارائه دادهاند و در کل «بازی درمیآورند».
او از همان ابتدا گفته بود که آتشبس منوط به «بازگشایی کامل، فوری و امن» تنگه از سوی ایران است، اما جمهوری اسلامی نهتنها تنگه هرمز را باز نکرد، بلکه تلاش کرد بازگشایی آن را به موضوعی برای معامله تبدیل کند؛ معاملهای که در ازای آن خواهان مجموعهای طولانی از امتیازها از سوی آمریکا شده است، از جمله پایان محاصره، پرداخت غرامت جنگ و به رسمیت شناختن حاکمیت ایران بر تنگه هرمز.
اینها توهیناند نه مذاکرهای صادقانه. تهران تصور میکند این رئیسجمهوری هم به همان اندازه باراک اوباما، سادهلوح است.
🖋شورای سردبیری نیویورکپست
بیشتر بخوانید...
@IndyPersian
ایندیپندنت فارسی
شورای سردبیری نیویورکپست | آمریکا باید از وقتکشیِ حرفدرمانی با جمهوری اسلامی دست بردارد
حالا که آتشبس با جمهوری اسلامی عملا فقط با کمک دستگاه تنفس مصنوعی زنده مانده، وقت آن رسیده است که رئیسجمهوری دونالد ترامپ پروژه «آزادی» را از سر بگیرد و تنگه هرمز را برای رفتوآمد عادی کشتیهای
👍35❤5🥱2👏1😁1🥴1
⭕️ادعاها و تهدیدهای رژیم ایران؛ چه کابلهایی از بستر تنگه هرمز عبور میکنند؟
📌چندین شبکه اصلی از بستر تنگه هرمز عبور میکنند، از جمله کابل آسیا-آفریقا-اروپا ۱ (AAE-1) که جنوب شرق آسیا را از طریق مصر به اروپا متصل میکند و نقاط اتصال آن در امارات متحده عربی، عمان، قطر و عربستان سعودی قرار دارد
♦️در تازهترین تلاش جمهوری اسلامی برای اعمال فشار و کسب درآمد از تنگه هرمز، رسانههای نزدیک به سپاه پاسداران و نهادهای حکومتی جمهوری اسلامی در روزهای اخیر ادعای دریافت هزینه سالانه از شرکتهای بینالمللی برای استفاده از کابلهای فیبر نوری زیردریایی در تنگه هرمز را مطرح کردهاند.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
📌چندین شبکه اصلی از بستر تنگه هرمز عبور میکنند، از جمله کابل آسیا-آفریقا-اروپا ۱ (AAE-1) که جنوب شرق آسیا را از طریق مصر به اروپا متصل میکند و نقاط اتصال آن در امارات متحده عربی، عمان، قطر و عربستان سعودی قرار دارد
♦️در تازهترین تلاش جمهوری اسلامی برای اعمال فشار و کسب درآمد از تنگه هرمز، رسانههای نزدیک به سپاه پاسداران و نهادهای حکومتی جمهوری اسلامی در روزهای اخیر ادعای دریافت هزینه سالانه از شرکتهای بینالمللی برای استفاده از کابلهای فیبر نوری زیردریایی در تنگه هرمز را مطرح کردهاند.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
ادعاها و تهدیدهای رژیم ایران؛ چه کابلهایی از بستر تنگه هرمز عبور
در تازهترین تلاش جمهوری اسلامی برای اعمال فشار و کسب درآمد از تنگه هرمز، رسانههای نزدیک به سپاه پاسداران و نهادهای حکومتی جمهوری اسلامی در روزهای اخیر ادعای دریافت هزینه سالانه از شرکتهای
❤3🔥1🌚1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی روز سهشنبه ۲۲ اردیبهشت گفت با توجه به وضعیت جنگی، فعلا اینترنت عمومی وصل نخواهد شد.
مهاجرانی در پاسخ به پرسشهای متعدد خبرنگاران درباره وضعیت اینترنت و بهویژه «اینترنت پرو» گفت ما در وضعیت جنگی هستیم. رئیس جمهوری بهعنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی پیگیر حقوق مردم است اما وضعیت جنگی است و بعد از پایان شرایط ویژه، اینترنت بهحالت قبل بازخواهد گشت.»
پس از این سخنان، چند خبرنگار تلاش کردند تا با یادآوری تعهدات دولت پیگیر وضعیت وصل اینترنت شوند. مهاجرانی خطاب به آنها گفت: «وقتی رئیس جمهوری آمریکا میگوید آتشبس به تنفس مصنوعی وصل است، انتظار شما چیست؟»
@indypersian
مهاجرانی در پاسخ به پرسشهای متعدد خبرنگاران درباره وضعیت اینترنت و بهویژه «اینترنت پرو» گفت ما در وضعیت جنگی هستیم. رئیس جمهوری بهعنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی پیگیر حقوق مردم است اما وضعیت جنگی است و بعد از پایان شرایط ویژه، اینترنت بهحالت قبل بازخواهد گشت.»
پس از این سخنان، چند خبرنگار تلاش کردند تا با یادآوری تعهدات دولت پیگیر وضعیت وصل اینترنت شوند. مهاجرانی خطاب به آنها گفت: «وقتی رئیس جمهوری آمریکا میگوید آتشبس به تنفس مصنوعی وصل است، انتظار شما چیست؟»
@indypersian
🤬58🥱5❤3
⭕️عربستان سعودی آینده امنیت غذایی را مهندسی میکند
📌تلاش عربستان سعودی برای تضمین امنیت غذایی خود، بیشازپیش با علم، کشاورزی دقیق و نوآوری گسترده در یکی از سختترین شرایط اقلیمی جهان تعریف میشود
♦️عربستان سعودی در چارچوب چشمانداز ۲۰۳۰، با تکیه بر آبیاری هوشمند، کشاورزی دیجیتال، پژوهشهای علمی و همکاری گسترده دولت و بخش خصوصی، در حال تبدیل کردن بیابانهای خشک این کشور به قطب تولید مواد غذایی است؛ تحولی که از مزارع عظیم سیبزمینی در وادی الدواسر تا استفاده از فناوریهای هوش مصنوعی و «کشاورزی احیاگر بیابان» را دربر میگیرد و هدف آن کاهش وابستگی غذایی، صرفهجویی گسترده در مصرف آب و ایجاد الگویی پایدار برای تولید غذا در یکی از کمآبترین کشورهای جهان است.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
📌تلاش عربستان سعودی برای تضمین امنیت غذایی خود، بیشازپیش با علم، کشاورزی دقیق و نوآوری گسترده در یکی از سختترین شرایط اقلیمی جهان تعریف میشود
♦️عربستان سعودی در چارچوب چشمانداز ۲۰۳۰، با تکیه بر آبیاری هوشمند، کشاورزی دیجیتال، پژوهشهای علمی و همکاری گسترده دولت و بخش خصوصی، در حال تبدیل کردن بیابانهای خشک این کشور به قطب تولید مواد غذایی است؛ تحولی که از مزارع عظیم سیبزمینی در وادی الدواسر تا استفاده از فناوریهای هوش مصنوعی و «کشاورزی احیاگر بیابان» را دربر میگیرد و هدف آن کاهش وابستگی غذایی، صرفهجویی گسترده در مصرف آب و ایجاد الگویی پایدار برای تولید غذا در یکی از کمآبترین کشورهای جهان است.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
عربستان سعودی آینده امنیت غذایی را مهندسی میکند
عربستان سعودی در چارچوب چشمانداز ۲۰۳۰، با تکیه بر آبیاری هوشمند، کشاورزی دیجیتال، پژوهشهای علمی و همکاری گسترده دولت و بخش خصوصی، در حال تبدیل کردن بیابانهای خشک این کشور به قطب تولید مواد غذایی
👏3❤2😁1