♦️ خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت به نقل از منابع آگاه گزارش داد که در جریان جنگ ایران، جنگندههای نیروی هوایی عربستان سعودی، اهداف متعلق به شبهنظامیان تحت حمایت تهران را در نزدیکی مرزهای شمالی خود با عراق بمباران کردهاند. این حملات که بخشی از آن در نزدیکی زمان شروع آتشبس رخ داده، مراکزی را هدف قرار داده است که از آنها برای حملات پهپادی و موشکی به خاک عربستان سعودی و دیگر کشورهای خلیج فارس استفاده میشد.
همزمان، منابع نظامی و امنیتی عراق از شلیک راکت از خاک کویت به سمت مواضع شبهنظامیان در جنوب عراق در حداقل دو نوبت خبر دادهاند. در یکی از این حملات که در ماه آوریل انجام شد، چندین شبهنظامی کشته شده و یک مرکز ارتباطاتی و عملیات پهپادی متعلق به «کتائب حزبالله» منهدم شده است. رویترز اشاره کرد که هنوز مشخص نیست این پرتابها توسط ارتش کویت انجام شده یا نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور؛ چرا که ارتش آمریکا از اظهارنظر در این باره خودداری کرده و دولتهای کویت و عراق نیز به درخواستها برای شفافسازی پاسخ ندادهاند.
@indypersian
همزمان، منابع نظامی و امنیتی عراق از شلیک راکت از خاک کویت به سمت مواضع شبهنظامیان در جنوب عراق در حداقل دو نوبت خبر دادهاند. در یکی از این حملات که در ماه آوریل انجام شد، چندین شبهنظامی کشته شده و یک مرکز ارتباطاتی و عملیات پهپادی متعلق به «کتائب حزبالله» منهدم شده است. رویترز اشاره کرد که هنوز مشخص نیست این پرتابها توسط ارتش کویت انجام شده یا نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور؛ چرا که ارتش آمریکا از اظهارنظر در این باره خودداری کرده و دولتهای کویت و عراق نیز به درخواستها برای شفافسازی پاسخ ندادهاند.
@indypersian
❤23🕊1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️رونمایی از پیراهن جدید تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی ۲۰۲۶ با حضور مهدی تاج، امیر قلعهنویی و احسان حاجصفی در میدان انقلاب تهران برگزار شد؛ پیراهنی که با طرح «یوز ایرانی» و شماره ۱۲ معرفی شد و قرار است تیم ملی با آن در جام جهانی به میدان برود.
این رونمایی در شرایطی انجام میشود که طی هفتههای اخیر، بحث حضور تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۶ و مسائل مرتبط با ویزا، امنیت و تنشهای سیاسی منطقهای بار دیگر خبرساز شده است.
پیشتر مهدی تاج اعلام کرده بود فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی «قطعا» در جام جهانی ۲۰۲۶ شرکت خواهد کرد و در عین حال گفته بود ایران برای حضور در این رقابتها ۱۰ شرط را مطرح کرده است. به گفته او، جلوگیری از مصاحبههای تنشزا، تضمین امنیت کاروان تیم ملی، رعایت پروتکلهای امنیتی فیفا در فرودگاه و ورزشگاهها، تعیین تکلیف ویزای خبرنگاران و هواداران و همچنین جلوگیری از ورود پرچمهایی غیر از پرچم رسمی جمهوری اسلامی به ورزشگاهها، از جمله این شروط هستند.
مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ از ۲۱ خرداد تا ۲۸ تیر ۱۴۰۵ برگزار خواهد شد.
@indypersian
این رونمایی در شرایطی انجام میشود که طی هفتههای اخیر، بحث حضور تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۶ و مسائل مرتبط با ویزا، امنیت و تنشهای سیاسی منطقهای بار دیگر خبرساز شده است.
پیشتر مهدی تاج اعلام کرده بود فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی «قطعا» در جام جهانی ۲۰۲۶ شرکت خواهد کرد و در عین حال گفته بود ایران برای حضور در این رقابتها ۱۰ شرط را مطرح کرده است. به گفته او، جلوگیری از مصاحبههای تنشزا، تضمین امنیت کاروان تیم ملی، رعایت پروتکلهای امنیتی فیفا در فرودگاه و ورزشگاهها، تعیین تکلیف ویزای خبرنگاران و هواداران و همچنین جلوگیری از ورود پرچمهایی غیر از پرچم رسمی جمهوری اسلامی به ورزشگاهها، از جمله این شروط هستند.
مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ از ۲۱ خرداد تا ۲۸ تیر ۱۴۰۵ برگزار خواهد شد.
@indypersian
🥴26😁5❤4🤬2😱1🗿1
♦️ سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت اعلام کرد که تسلط تهران بر تنگه هرمز میتواند درآمد اقتصادی «چشمگیری» ایجاد کرده و جایگاه بینالمللی کشور را تقویت کند. محمد اکرمینیا به خبرگزاری ایسنا گفت: «نظارت ما بر تنگه هرمز درآمدهای اقتصادی قابلتوجهی برای کشور به همراه خواهد داشت که پتانسیل آن را دارد که حتی دو برابر درآمد نفتی ما باشد؛ این اقدام همچنین نفوذ ما را در عرصه بینالمللی افزایش میدهد».
همزمان، ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، از نهایی شدن طرحی برای مدیریت این آبراه خبر داد. او در گفتگو با صدا و سیما تایید کرد: «جمهوری اسلامی در نظر دارد با مدیریت راهبردی تنگه هرمز، از این موقعیت استراتژیک به عنوان یک اهرم قدرت استفاده کند».
@indypersian
همزمان، ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، از نهایی شدن طرحی برای مدیریت این آبراه خبر داد. او در گفتگو با صدا و سیما تایید کرد: «جمهوری اسلامی در نظر دارد با مدیریت راهبردی تنگه هرمز، از این موقعیت استراتژیک به عنوان یک اهرم قدرت استفاده کند».
@indypersian
🥱19🥴10😁9❤4😱1🤬1
♦️ اصغر فرهادی، برای نمایش فیلم جدیدش با عنوان «داستانهای موازی» در هفتاد و نهمین دوره جشنواره فیلم کن، به فرانسه سفر کرد. این ششمین حضور او در بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم کن است. این اثر که دهمین فیلم بلند فرهادی و دومین تجربه فیلمسازی او به زبان فرانسوی است، قرار است روز پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت، ساعت ۲۰:۳۰ به وقت محلی در سالن لومیر کاخ جشنواره به نمایش درآید.
در این درام پیچیده که مرز میان خیال و واقعیت را روایت میکند، ستارگان مطرح سینمای فرانسه از جمله ایزابل هوپر، کاترین دونو و ونسان کَسِل به ایفای نقش پرداختهاند. «داستانهای موازی» همزمان با اکران در کن، در سینماهای سراسر فرانسه نیز روی پرده میرود. فرهادی که پیش از این جوایزی همچون بهترین فیلمنامه و جایزه بزرگ کن را در کارنامه دارد، امسال برای کسب نخل طلا با کارگردانان بزرگی چون پدرو آلمودوار و هیروکازو کورئیدا رقابت میکند.
@indypersian
در این درام پیچیده که مرز میان خیال و واقعیت را روایت میکند، ستارگان مطرح سینمای فرانسه از جمله ایزابل هوپر، کاترین دونو و ونسان کَسِل به ایفای نقش پرداختهاند. «داستانهای موازی» همزمان با اکران در کن، در سینماهای سراسر فرانسه نیز روی پرده میرود. فرهادی که پیش از این جوایزی همچون بهترین فیلمنامه و جایزه بزرگ کن را در کارنامه دارد، امسال برای کسب نخل طلا با کارگردانان بزرگی چون پدرو آلمودوار و هیروکازو کورئیدا رقابت میکند.
@indypersian
🤬25🥱6❤3👍1🌚1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️ واکنش رئیس فدراسیون به ترانه معین برای تیم ملی فوتبال:
هر کسی برای ایران بخواند، روی چشم ما جا دارد
♦️مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، در حاشیه مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۲۶، گفت که این فدراسیون در جریان ترانهای قرار دارد که قرار است نصرالله معین نجفآبادی با نام هنری معین برای تیم ملی ایران بخواند. او گفت:
«هر کسی برای ایران بخواند، روی چشم ما جا دارد.»
شامگاه چهارشنبه ٢٣ اردیبهشت، رونمایی از پیراهن جدید تیم ملی با حضور امیر قلعهنویی و احسان حاجصفی برگزار شد.
جام جهانی ۲۰۲۶ از ۲۱ خرداد تا ۲۸ تیر ۱۴۰۵ به میزبانی مشترک آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار خواهد شد.
@indypersian
هر کسی برای ایران بخواند، روی چشم ما جا دارد
♦️مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، در حاشیه مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۲۶، گفت که این فدراسیون در جریان ترانهای قرار دارد که قرار است نصرالله معین نجفآبادی با نام هنری معین برای تیم ملی ایران بخواند. او گفت:
«هر کسی برای ایران بخواند، روی چشم ما جا دارد.»
شامگاه چهارشنبه ٢٣ اردیبهشت، رونمایی از پیراهن جدید تیم ملی با حضور امیر قلعهنویی و احسان حاجصفی برگزار شد.
جام جهانی ۲۰۲۶ از ۲۱ خرداد تا ۲۸ تیر ۱۴۰۵ به میزبانی مشترک آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار خواهد شد.
@indypersian
😁17🤬10🌚8🤨5❤3🥴3
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️ جیدی ونس، معاون رئیسجمهوری آمریکا با تاکید بر موضع مشترک خود با دونالد ترامپ مبنی بر ضرورت جلوگیری از هستهای شدن ایران، هشدار داد که دستیابی تهران به سلاح اتمی میتواند به یک رقابت تسلیحاتی گسترده در منطقه منجر شود. او تصریح کرد که در صورت وقوع این اتفاق، چندین کشور عرب حوزه خلیج فارس و به دنبال آنها کشورهای متعدد دیگری برای دستیابی به سلاح هستهای اقدام خواهند کرد.
ونس اشاعه هستهای را بزرگترین تهدید برای امنیت ملی آمریکا دانست و اعلام کرد که واشنگتن در حال پیشبرد یک فرآیند دیپلماتیک تهاجمی برای مقابله با این موضوع است. او با اشاره به اینکه تمامی گزینههای دیپلماتیک و نظامی روی میز است، تاکید کرد که هدف نهایی، حفظ امنیت جهان و بهویژه مردم آمریکا در برابر تهدید اتمی جمهوری اسلامی است. به گفته او، جلوگیری از اشاعه هستهای مهمترین اقدام برای تضمین امنیت بلندمدت است.
@indypersian
ونس اشاعه هستهای را بزرگترین تهدید برای امنیت ملی آمریکا دانست و اعلام کرد که واشنگتن در حال پیشبرد یک فرآیند دیپلماتیک تهاجمی برای مقابله با این موضوع است. او با اشاره به اینکه تمامی گزینههای دیپلماتیک و نظامی روی میز است، تاکید کرد که هدف نهایی، حفظ امنیت جهان و بهویژه مردم آمریکا در برابر تهدید اتمی جمهوری اسلامی است. به گفته او، جلوگیری از اشاعه هستهای مهمترین اقدام برای تضمین امنیت بلندمدت است.
@indypersian
👍23❤🔥3🥱3❤1
♦️جیدی ونس، معاون رئیسجمهوری آمریکا، روز چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت، اعلام کرد که مذاکرهکنندگان ارشد ایالات متحده همچنان در حال «پیشرفت» در گفتگوهای صلح با جمهوری اسلامی هستند. این اظهارات در حالی مطرح میشود که تهران در هفتههای اخیر مجموعهای از پاسخها را ارائه کرده که مورد قبول ترامپ نبودهاند.
ونس در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به رایزنیهای صبح امروز خود با جرد کوشنر و استیو ویتکاف و همچنین تعدادی از متحدان عرب، گفت: «فکر میکنم در حال پیشرفت هستیم؛ اما پرسش اساسی این است که آیا این پیشرفت برای عبور از خط قرمز رئیسجمهور کافی خواهد بود یا خیر».
معاون رئیسجمهوری آمریکا تاکید کرد که دولت همچنان بر جلوگیری همیشگی از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هستهای متمرکز است و این موضوع را معیار اصلی هرگونه توافقی دانست. او افزود: «خط قرمز بسیار ساده است؛ رئیسجمهور باید اطمینان حاصل کند که مجموعهای از حفاظهای امنیتی ایجاد شده است تا ایران هرگز نتواند به سلاح هستهای دست یابد».
@indypersian
ونس در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به رایزنیهای صبح امروز خود با جرد کوشنر و استیو ویتکاف و همچنین تعدادی از متحدان عرب، گفت: «فکر میکنم در حال پیشرفت هستیم؛ اما پرسش اساسی این است که آیا این پیشرفت برای عبور از خط قرمز رئیسجمهور کافی خواهد بود یا خیر».
معاون رئیسجمهوری آمریکا تاکید کرد که دولت همچنان بر جلوگیری همیشگی از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هستهای متمرکز است و این موضوع را معیار اصلی هرگونه توافقی دانست. او افزود: «خط قرمز بسیار ساده است؛ رئیسجمهور باید اطمینان حاصل کند که مجموعهای از حفاظهای امنیتی ایجاد شده است تا ایران هرگز نتواند به سلاح هستهای دست یابد».
@indypersian
🤬22❤7😁4🥱1
♦️شبکه العربیه چهارشنبه ۲۳ اردیبهشتماه گزارش داد دولت لبنان با طرح شکایتی در شورای امنیت سازمان ملل، جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران را به مداخله در امور داخلی این کشور و کشاندن لبنان به درگیری با اسرائیل متهم کرده است.
احمد عرفه، نماینده دائم لبنان در سازمان ملل، اعلام کرد بیروت در این شکایت از شورای امنیت خواسته است جمهوری اسلامی را بهدلیل اقداماتی که «خلاف منافع لبنان» بوده و این کشور را وارد «جنگی ویرانگر با پیامدهای فاجعهبار» با اسرائیل کرده، پاسخگو کند.
او گفت در جریان این درگیریها هزاران نفر کشته و زخمی شدهاند و بیش از یک میلیون شهروند لبنانی آواره شدهاند. به گفته عرفه، در این شکوائیه نهادهای وابسته به جمهوری اسلامی، بهویژه سپاه پاسداران، به اقدامات غیرقانونی و نادیده گرفتن تصمیمات دولت لبنان متهم شدهاند.
یوسف رجی، وزیر خارجه لبنان، چهارم فروردینماه اعلام کرده بود سفیر تازه منصوب جمهوری اسلامی را بهعنوان «عنصر نامطلوب» شناخته و از او خواسته است تا نهم فروردین خاک لبنان را ترک کند. سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در واکنش گفته بود سفیر جمهوری اسلامی لبنان را ترک نخواهد کرد و به ماموریت خود ادامه میدهد.
@indypersian
احمد عرفه، نماینده دائم لبنان در سازمان ملل، اعلام کرد بیروت در این شکایت از شورای امنیت خواسته است جمهوری اسلامی را بهدلیل اقداماتی که «خلاف منافع لبنان» بوده و این کشور را وارد «جنگی ویرانگر با پیامدهای فاجعهبار» با اسرائیل کرده، پاسخگو کند.
او گفت در جریان این درگیریها هزاران نفر کشته و زخمی شدهاند و بیش از یک میلیون شهروند لبنانی آواره شدهاند. به گفته عرفه، در این شکوائیه نهادهای وابسته به جمهوری اسلامی، بهویژه سپاه پاسداران، به اقدامات غیرقانونی و نادیده گرفتن تصمیمات دولت لبنان متهم شدهاند.
یوسف رجی، وزیر خارجه لبنان، چهارم فروردینماه اعلام کرده بود سفیر تازه منصوب جمهوری اسلامی را بهعنوان «عنصر نامطلوب» شناخته و از او خواسته است تا نهم فروردین خاک لبنان را ترک کند. سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در واکنش گفته بود سفیر جمهوری اسلامی لبنان را ترک نخواهد کرد و به ماموریت خود ادامه میدهد.
@indypersian
👏47❤5👍2🥱2🔥1🤔1
♦️محمد عباسی، از بازداشتشدگان اعتراضات سراسری دیماه ۱۴۰۴، چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت در زندان قزلحصار اعدام شد. خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه جمهوری اسلامی، خبر اجرای حکم اعدام او را منتشر کرد.
بر اساس گزارشها، مسئولان زندان قزلحصار خانواده محمد عباسی را برای ملاقات دعوت کرده بودند، اما پس از حضور در زندان، اجازه ملاقات آخر به آنها داده نشد و خانواده پس از ترک زندان، تلفنی از اجرای حکم مطلع شدند.
محمد عباسی در جریان انقلاب ملی ایران در ملارد بازداشت و سپس از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی، با اتهام «محاربه» به اعدام محکوم شده بود. در همین پرونده، حکم ۲۵ سال زندان فاطمه عباسی، دختر او، نیز تایید شده و او اکنون در زندان اوین نگهداری میشود.
@indypersian
بر اساس گزارشها، مسئولان زندان قزلحصار خانواده محمد عباسی را برای ملاقات دعوت کرده بودند، اما پس از حضور در زندان، اجازه ملاقات آخر به آنها داده نشد و خانواده پس از ترک زندان، تلفنی از اجرای حکم مطلع شدند.
محمد عباسی در جریان انقلاب ملی ایران در ملارد بازداشت و سپس از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی، با اتهام «محاربه» به اعدام محکوم شده بود. در همین پرونده، حکم ۲۵ سال زندان فاطمه عباسی، دختر او، نیز تایید شده و او اکنون در زندان اوین نگهداری میشود.
@indypersian
💔35🤬20❤4👏1😭1
♦️وزارت خارجه امارات متحده عربی با انتشار بیانیهای، گزارشها درباره سفر بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر اسرائیل، به این کشور و همچنین پذیرش هرگونه هیات نظامی اسرائیلی در خاک امارات را تکذیب کرد.
در این بیانیه آمده است روابط امارات و اسرائیل در چارچوب توافق ابراهیم، علنی و رسمی است و بر پایه دیدارها یا ترتیبات محرمانه شکل نگرفته است.
وزارت خارجه امارات همچنین اعلام کرد هرگونه گزارش درباره سفرها یا توافقهای اعلامنشده، تا زمانی که از سوی نهادهای رسمی منتشر نشود، فاقد اعتبار است.
امارات در پایان از رسانهها خواست از انتشار اطلاعات تاییدنشده و ایجاد برداشتهای سیاسی خودداری کنند.
حساب رسمی وزارت خارجه اسرائیل چهارشنبه ۲۳ اردیبهشتماه در شبکه اجتماعی اکس، به نقل از دفتر نخستوزیری اسرائیل، سفر محرمانه بنیامین نتانیاهو به امارات متحده عربی همزمان با حملات به جمهوری اسلامی را تایید کرده بود. دفتر نتانیاهو اعلام کرده بود او در این سفر با شیخ محمد بن زاید، رئیس امارات متحده عربی، دیدار کرده و این دیدار به «پیشرفتی تاریخی» در روابط دو کشور منجر شده است.
پیشتر نیز گزارشهایی درباره انتقال سامانه دفاعی «گنبد آهنین» اسرائیل به امارات منتشر شده بود که مایک هاکبی، سفیر آمریکا در اسرائیل، آن را تایید کرده بود. همچنین گزارشهایی درباره مشارکت امارات در حملات علیه جمهوری اسلامی منتشر شده است.
@indypersian
در این بیانیه آمده است روابط امارات و اسرائیل در چارچوب توافق ابراهیم، علنی و رسمی است و بر پایه دیدارها یا ترتیبات محرمانه شکل نگرفته است.
وزارت خارجه امارات همچنین اعلام کرد هرگونه گزارش درباره سفرها یا توافقهای اعلامنشده، تا زمانی که از سوی نهادهای رسمی منتشر نشود، فاقد اعتبار است.
امارات در پایان از رسانهها خواست از انتشار اطلاعات تاییدنشده و ایجاد برداشتهای سیاسی خودداری کنند.
حساب رسمی وزارت خارجه اسرائیل چهارشنبه ۲۳ اردیبهشتماه در شبکه اجتماعی اکس، به نقل از دفتر نخستوزیری اسرائیل، سفر محرمانه بنیامین نتانیاهو به امارات متحده عربی همزمان با حملات به جمهوری اسلامی را تایید کرده بود. دفتر نتانیاهو اعلام کرده بود او در این سفر با شیخ محمد بن زاید، رئیس امارات متحده عربی، دیدار کرده و این دیدار به «پیشرفتی تاریخی» در روابط دو کشور منجر شده است.
پیشتر نیز گزارشهایی درباره انتقال سامانه دفاعی «گنبد آهنین» اسرائیل به امارات منتشر شده بود که مایک هاکبی، سفیر آمریکا در اسرائیل، آن را تایید کرده بود. همچنین گزارشهایی درباره مشارکت امارات در حملات علیه جمهوری اسلامی منتشر شده است.
@indypersian
😁12❤1👍1🤬1
♦️عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت با انتشار پیامی در اکس نوشت بنیامین نتانیاهو «آنچه را که نهادهای امنیتی ایران پیشتر به رهبری ما منتقل کرده بودند» بهصورت علنی بیان کرده است.
عراقچی در ادامه نوشت «دشمنی با مردم ایران یک قمار احمقانه است» و همکاری با اسرائیل برای ایجاد تفرقه را «بخشودنی نیست» توصیف کرد. او همچنین هشدار داد افرادی که با اسرائیل برای ایجاد اختلاف همکاری کنند، «پاسخگو خواهند شد».
پیشتر حساب رسمی وزارت خارجه اسرائیل روز چهارشنبه ۲۳ اردیبهشتماه به نقل از دفتر نخستوزیری این کشور، سفر محرمانه بنیامین نتانیاهو به امارات متحده عربی همزمان با حملات به جمهوری اسلامی را تایید کرده بود. دفتر نتانیاهو اعلام کرد او در این سفر با شیخ محمد بن زاید، رئیس امارات متحده عربی، دیدار کرده و این دیدار به «پیشرفتی تاریخی» در روابط دو کشور منجر شده است.
در مقابل، وزارت خارجه امارات اعلام کرد هرگونه گزارش درباره سفرها یا توافقهای اعلامنشده، تا زمانی که از سوی نهادهای رسمی منتشر نشود، فاقد اعتبار است.
@indypersian
عراقچی در ادامه نوشت «دشمنی با مردم ایران یک قمار احمقانه است» و همکاری با اسرائیل برای ایجاد تفرقه را «بخشودنی نیست» توصیف کرد. او همچنین هشدار داد افرادی که با اسرائیل برای ایجاد اختلاف همکاری کنند، «پاسخگو خواهند شد».
پیشتر حساب رسمی وزارت خارجه اسرائیل روز چهارشنبه ۲۳ اردیبهشتماه به نقل از دفتر نخستوزیری این کشور، سفر محرمانه بنیامین نتانیاهو به امارات متحده عربی همزمان با حملات به جمهوری اسلامی را تایید کرده بود. دفتر نتانیاهو اعلام کرد او در این سفر با شیخ محمد بن زاید، رئیس امارات متحده عربی، دیدار کرده و این دیدار به «پیشرفتی تاریخی» در روابط دو کشور منجر شده است.
در مقابل، وزارت خارجه امارات اعلام کرد هرگونه گزارش درباره سفرها یا توافقهای اعلامنشده، تا زمانی که از سوی نهادهای رسمی منتشر نشود، فاقد اعتبار است.
@indypersian
😁14❤3🙈3🤔2🤬1🗿1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی، چهارشنبه ۲۳ اردیبهشتماه در کنفرانس خبری مشترک با خوسه مانوئل آلبارس، وزیر خارجه اسپانیا، در مادرید بر اهمیت امنیت تنگه هرمز و آزادی کشتیرانی تاکید کرد.
او در این نشست گفت بازگشت وضعیت کشتیرانی در تنگه هرمز به شرایط پیش از ۲۸ فوریه ضروری است و افزود: «امنیت تنگه هرمز و آزادی کشتیرانی، اساس ثبات اقتصاد جهانی است.»
وزیر خارجه عربستان سعودی همچنین بار دیگر بر حمایت ریاض از روند دیپلماسی برای حل بحران میان آمریکا و جمهوری اسلامی و جلوگیری از تشدید تنش در خاورمیانه تاکید کرد.
شاهزاده فیصل بن فرحان در ادامه حملات به خاک و آبهای منطقهای امارات متحده عربی، قطر و کویت را محکوم و بر حمایت عربستان سعودی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای حفظ امنیت و ثبات تاکید کرد.
وزیر خارجه اسپانیا نیز در این نشست بر حمایت از آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز تاکید و حملات به عربستان سعودی را محکوم کرد.
@indypersian
او در این نشست گفت بازگشت وضعیت کشتیرانی در تنگه هرمز به شرایط پیش از ۲۸ فوریه ضروری است و افزود: «امنیت تنگه هرمز و آزادی کشتیرانی، اساس ثبات اقتصاد جهانی است.»
وزیر خارجه عربستان سعودی همچنین بار دیگر بر حمایت ریاض از روند دیپلماسی برای حل بحران میان آمریکا و جمهوری اسلامی و جلوگیری از تشدید تنش در خاورمیانه تاکید کرد.
شاهزاده فیصل بن فرحان در ادامه حملات به خاک و آبهای منطقهای امارات متحده عربی، قطر و کویت را محکوم و بر حمایت عربستان سعودی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای حفظ امنیت و ثبات تاکید کرد.
وزیر خارجه اسپانیا نیز در این نشست بر حمایت از آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز تاکید و حملات به عربستان سعودی را محکوم کرد.
@indypersian
❤13👍3
♦️به گزارش رویترز، وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد که واشنگتن و پکن برای جلوگیری از دریافت هرگونه «عوارض کشتیرانی» در تنگه هرمز به توافق رسیدهاند.
این توافق در جریان رایزنیهای مارکو رابیو، وزیر امور خارجه آمریکا و وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، پیش از دیدار سران دو کشور در پکن حاصل شده است. طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، دو طرف تاکید کردهاند که به هیچ کشوری اجازه داده نخواهد شد برای تردد در آبراههای بینالمللی مانند تنگه هرمز عوارض وضع کند.
این موضع مشترک در آستانه سفر دونالد ترامپ به چین و دیدار با شی جینپینگ منتشر میشود؛ نشستی که انتظار میرود فشار بر تهران برای پایان دادن به انسداد این آبراه حیاتی در صدر دستور کار آن باشد. در حالی که ایران دریافت عوارض را پیششرطی برای بازگشایی مسیر اعلام کرده، این هماهنگی میان واشنگتن و پکن نشاندهنده تلاش برای تضمین «تردد آزاد و امن» در منطقهای است که نقش کلیدی در تأمین انرژی جهان دارد.
@indypersian
این توافق در جریان رایزنیهای مارکو رابیو، وزیر امور خارجه آمریکا و وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، پیش از دیدار سران دو کشور در پکن حاصل شده است. طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، دو طرف تاکید کردهاند که به هیچ کشوری اجازه داده نخواهد شد برای تردد در آبراههای بینالمللی مانند تنگه هرمز عوارض وضع کند.
این موضع مشترک در آستانه سفر دونالد ترامپ به چین و دیدار با شی جینپینگ منتشر میشود؛ نشستی که انتظار میرود فشار بر تهران برای پایان دادن به انسداد این آبراه حیاتی در صدر دستور کار آن باشد. در حالی که ایران دریافت عوارض را پیششرطی برای بازگشایی مسیر اعلام کرده، این هماهنگی میان واشنگتن و پکن نشاندهنده تلاش برای تضمین «تردد آزاد و امن» در منطقهای است که نقش کلیدی در تأمین انرژی جهان دارد.
@indypersian
❤21😁7👏4🔥2🤔1
♦️مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، در گفتگو با فاکسنیوز گفت واشینگتن امیدوار است چین نقش فعالتری برای ترغیب جمهوری اسلامی به کنار گذاشتن اقداماتش در خلیج فارس ایفا کند.
روبیو در گفتگویی با شان هنیتی در هواپیمای ریاستجمهوری آمریکا گفت: «کشتیهای چینی در خلیج فارس گیر افتادهاند.» او افزود یک کشتی حامل بار چینی آخر هفته هدف قرار گرفته است.
وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت واشینگتن این موضوع را با مقامهای چینی مطرح کرده و امیدوار است پکن از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره محکومیت اقدامات جمهوری اسلامی در تنگهها حمایت کند.
او تاکید کرد بحران در تنگه هرمز منبع بزرگی از بیثباتی است و بیش از هر منطقه دیگری، آسیا را تهدید میکند، زیرا کشورهای آسیایی بهشدت به مسیرهای انرژی در این منطقه وابستهاند.
روبیو افزود اقتصاد چین بر پایه صادرات بنا شده و ادامه بحران در تنگه هرمز میتواند باعث کاهش خرید کالاهای چینی و افت شدید صادرات این کشور شود.
وزیر خارجه آمریکا در پایان گفت: «حل این بحران به نفع چین است و امیدواریم آنها نقش فعالتری برای وادار کردن ایران به عقبنشینی از اقداماتی که اکنون در خلیج فارس انجام میدهد، ایفا کنند.»
@indypersian
روبیو در گفتگویی با شان هنیتی در هواپیمای ریاستجمهوری آمریکا گفت: «کشتیهای چینی در خلیج فارس گیر افتادهاند.» او افزود یک کشتی حامل بار چینی آخر هفته هدف قرار گرفته است.
وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت واشینگتن این موضوع را با مقامهای چینی مطرح کرده و امیدوار است پکن از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره محکومیت اقدامات جمهوری اسلامی در تنگهها حمایت کند.
او تاکید کرد بحران در تنگه هرمز منبع بزرگی از بیثباتی است و بیش از هر منطقه دیگری، آسیا را تهدید میکند، زیرا کشورهای آسیایی بهشدت به مسیرهای انرژی در این منطقه وابستهاند.
روبیو افزود اقتصاد چین بر پایه صادرات بنا شده و ادامه بحران در تنگه هرمز میتواند باعث کاهش خرید کالاهای چینی و افت شدید صادرات این کشور شود.
وزیر خارجه آمریکا در پایان گفت: «حل این بحران به نفع چین است و امیدواریم آنها نقش فعالتری برای وادار کردن ایران به عقبنشینی از اقداماتی که اکنون در خلیج فارس انجام میدهد، ایفا کنند.»
@indypersian
🔥16❤6👍2
♦️ایمان خلیف، بوکسور الجزایری و قهرمان جنجالی المپیک، در نخستین حضور خود در جشنواره فیلم کن، با کتوشلوار رسمی مشکی مردانه روی فرش قرمز ظاهر شد.
حضور خلیف در شرایطی خبرساز شده که جنجالها درباره نتایج آزمایشهای پزشکی او همچنان ادامه دارد. نشریه تلگراف پیشتر گزارش داده بود اسناد آزمایش تعیین جنسیت این ورزشکار نشان میدهد او دارای ساختار کروموزومی XY (مردانه) است. فدراسیون جهانی بوکس نیز اعلام کرده ایمان خلیف بدون انجام آزمایشهای جدید و تایید صلاحیت، نمیتواند در رقابتهای آینده زنان شرکت کند.
دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، نیز پیشتر گفته بود ورزشکارانی که از نظر بیولوژیکی مرد هستند، نباید در رقابتهای زنان المپیک شرکت کنند. با ادامه این جنجالها، هنوز مشخص نیست ایمان خلیف امکان حضور در المپیک آینده را خواهد داشت یا خیر.
@indypersian
حضور خلیف در شرایطی خبرساز شده که جنجالها درباره نتایج آزمایشهای پزشکی او همچنان ادامه دارد. نشریه تلگراف پیشتر گزارش داده بود اسناد آزمایش تعیین جنسیت این ورزشکار نشان میدهد او دارای ساختار کروموزومی XY (مردانه) است. فدراسیون جهانی بوکس نیز اعلام کرده ایمان خلیف بدون انجام آزمایشهای جدید و تایید صلاحیت، نمیتواند در رقابتهای آینده زنان شرکت کند.
دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، نیز پیشتر گفته بود ورزشکارانی که از نظر بیولوژیکی مرد هستند، نباید در رقابتهای زنان المپیک شرکت کنند. با ادامه این جنجالها، هنوز مشخص نیست ایمان خلیف امکان حضور در المپیک آینده را خواهد داشت یا خیر.
@indypersian
😁12🌚7🙈2❤1
♦️کریس رایت، وزیر انرژی آمریکا، روز چهارشنبه هشدار داد که رژیم ایران «بهطرز نگرانکنندهای» به تولید اورانیوم غنیشده در سطح مورد نیاز برای ساخت سلاح هستهای نزدیک شده است.
رایت گفت اورانیوم غنیشده ایران ـ که دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، مصرانه بهدنبال توقیف آن است ـ رژیم جمهوری اسلامی را تنها چند هفته با رسیدن به آستانه لازم برای دستیابی به بمب هستهای فاصله داده است.
او در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت: «آنها فقط چند هفته با غنیسازی این مواد تا سطح تسلیحاتی فاصله دارند. البته پس از آن هنوز فرایند ساخت و تسلیحاتیکردن بمب باقی میماند، اما آنها بسیار نزدیک شدهاند.»
استیو ویتکاف، فرستاده ویژه آمریکا، پیشتر بهطور علنی گفته بود ایران مدعی است آنقدر اورانیوم با غنای ۶۰ درصد در اختیار دارد که در صورت غنیسازی بیشتر تا سطح ۹۰ درصد، برای ساخت ۱۱ بمب هستهای کافی خواهد بود.
به گفته کارشناسان هستهای، رسیدن به سطح غنیسازی ۶۰ درصد، از نظر فنی جهشی بسیار دشوارتر از حرکت از ۶۰ درصد به ۹۰ درصد است؛ سطحی که غنیسازی در حد تسلیحاتی محسوب میشود.
گفته میشود ایران حدود ۴۰۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۶۰ درصد در اختیار دارد.
به گزارش نیویورک پست، رایت و سناتور ریچارد بلومنتال، دموکرات ایالت کنتیکت، در این جلسه توافق داشتند که جمهوری اسلامی «تنها چند هفته» با تبدیل این مواد به اورانیوم در سطح تسلیحاتی فاصله دارد.
ایران همچنین ۱۱ تن اورانیوم دیگر با سطح پایینتر غنیسازی در اختیار دارد.
رایت افزود: «آنها مقداری اورانیوم ۲۰ درصدی هم دارند و [رسیدن آن] به سطح ۶۰ درصد، چند هفته بیشتر زمان میبرد.»
او ادامه داد: «[در مورد] اورانیوم غنینشده، رساندن آن به سطح تسلیحاتی فرایندی طولانی است. اما وقتی به ۶۰ درصد میرسید، هرچند اعداد شاید این را نشان ندهند، در واقع بیش از ۹۰ درصد مسیر لازم برای غنیسازی در سطح تسلیحاتی را طی کردهاید.»
او تاکید کرد: «این موضوع بسیار نگرانکننده است.»
بلومنتال گفت اگر ترامپ بخواهد این تهدید را بهطور کامل از بین ببرد، احتمالا باید علاوه بر حدود یک تن اورانیوم ۶۰ درصدی، ۱۱ تن اورانیوم ۲۰ درصدی ایران را نیز در اختیار بگیرد.
رایت در پاسخ گفت: «فکر میکنم این راهبرد عاقلانهای است. در نهایت، هدف این است که از غنیسازی اورانیوم در آینده نیز جلوگیری شود. بله، برای داشتن جهانی امن، باید به برنامه هستهای آنها پایان دهیم.
@indypersian
رایت گفت اورانیوم غنیشده ایران ـ که دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، مصرانه بهدنبال توقیف آن است ـ رژیم جمهوری اسلامی را تنها چند هفته با رسیدن به آستانه لازم برای دستیابی به بمب هستهای فاصله داده است.
او در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت: «آنها فقط چند هفته با غنیسازی این مواد تا سطح تسلیحاتی فاصله دارند. البته پس از آن هنوز فرایند ساخت و تسلیحاتیکردن بمب باقی میماند، اما آنها بسیار نزدیک شدهاند.»
استیو ویتکاف، فرستاده ویژه آمریکا، پیشتر بهطور علنی گفته بود ایران مدعی است آنقدر اورانیوم با غنای ۶۰ درصد در اختیار دارد که در صورت غنیسازی بیشتر تا سطح ۹۰ درصد، برای ساخت ۱۱ بمب هستهای کافی خواهد بود.
به گفته کارشناسان هستهای، رسیدن به سطح غنیسازی ۶۰ درصد، از نظر فنی جهشی بسیار دشوارتر از حرکت از ۶۰ درصد به ۹۰ درصد است؛ سطحی که غنیسازی در حد تسلیحاتی محسوب میشود.
گفته میشود ایران حدود ۴۰۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۶۰ درصد در اختیار دارد.
به گزارش نیویورک پست، رایت و سناتور ریچارد بلومنتال، دموکرات ایالت کنتیکت، در این جلسه توافق داشتند که جمهوری اسلامی «تنها چند هفته» با تبدیل این مواد به اورانیوم در سطح تسلیحاتی فاصله دارد.
ایران همچنین ۱۱ تن اورانیوم دیگر با سطح پایینتر غنیسازی در اختیار دارد.
رایت افزود: «آنها مقداری اورانیوم ۲۰ درصدی هم دارند و [رسیدن آن] به سطح ۶۰ درصد، چند هفته بیشتر زمان میبرد.»
او ادامه داد: «[در مورد] اورانیوم غنینشده، رساندن آن به سطح تسلیحاتی فرایندی طولانی است. اما وقتی به ۶۰ درصد میرسید، هرچند اعداد شاید این را نشان ندهند، در واقع بیش از ۹۰ درصد مسیر لازم برای غنیسازی در سطح تسلیحاتی را طی کردهاید.»
او تاکید کرد: «این موضوع بسیار نگرانکننده است.»
بلومنتال گفت اگر ترامپ بخواهد این تهدید را بهطور کامل از بین ببرد، احتمالا باید علاوه بر حدود یک تن اورانیوم ۶۰ درصدی، ۱۱ تن اورانیوم ۲۰ درصدی ایران را نیز در اختیار بگیرد.
رایت در پاسخ گفت: «فکر میکنم این راهبرد عاقلانهای است. در نهایت، هدف این است که از غنیسازی اورانیوم در آینده نیز جلوگیری شود. بله، برای داشتن جهانی امن، باید به برنامه هستهای آنها پایان دهیم.
@indypersian
👍18❤6🤬2
♦️طی روزهای اخیر دهها اصله درخت تنومند و قدیمی در منطقه گردشگری سراب اسکان شازند که برخی از آنها بین ۳۰ تا ۵۰ سال قدمت داشتند، بدون اعلام دلیل مشخصی قطع شدهاند؛ اقدامی که واکنش شهروندان و فعالان محیط زیست را در پی داشته و نگرانیها درباره آینده طبیعت این منطقه را افزایش داده است.
خبرگزاری ایسنا یکشنبه ۲۰ اردیبهشتماه گزارش داد در روستای گردشگری اسکان در شهرستان شازند استان مرکزی، بیش از ۵۰ اصله درخت زنده قطع شده و بخشهایی از سیمای طبیعی منطقه دستخوش تغییر شده است.
این خبرگزاری نوشت پیگیریها نشان میدهد این اقدام احتمالا بدون اطلاعرسانی شفاف و اخذ مجوزهای لازم انجام شده است.
گردشگران و اهالی منطقه با ابراز نگرانی از قطع درختان و نبود اطلاعرسانی، خواستار پیگیری موضوع و اعلام دلایل قطع ناگهانی درختان شدهاند.
روستای اسکان در مسیر اراک ـ بروجرد و در مجاورت رودخانه قرهچای قرار دارد و بهدلیل طبیعت سرسبز و درختان کهنسال خود شناخته میشود.
به گزارش ایسنا، قطع این درختان علاوه بر تغییر سیمای طبیعی منطقه، نگرانیهایی درباره افزایش فرسایش خاک، تهدید منابع آبی و پیامدهای محیط زیستی ایجاد کرده است.
@indypersian
خبرگزاری ایسنا یکشنبه ۲۰ اردیبهشتماه گزارش داد در روستای گردشگری اسکان در شهرستان شازند استان مرکزی، بیش از ۵۰ اصله درخت زنده قطع شده و بخشهایی از سیمای طبیعی منطقه دستخوش تغییر شده است.
این خبرگزاری نوشت پیگیریها نشان میدهد این اقدام احتمالا بدون اطلاعرسانی شفاف و اخذ مجوزهای لازم انجام شده است.
گردشگران و اهالی منطقه با ابراز نگرانی از قطع درختان و نبود اطلاعرسانی، خواستار پیگیری موضوع و اعلام دلایل قطع ناگهانی درختان شدهاند.
روستای اسکان در مسیر اراک ـ بروجرد و در مجاورت رودخانه قرهچای قرار دارد و بهدلیل طبیعت سرسبز و درختان کهنسال خود شناخته میشود.
به گزارش ایسنا، قطع این درختان علاوه بر تغییر سیمای طبیعی منطقه، نگرانیهایی درباره افزایش فرسایش خاک، تهدید منابع آبی و پیامدهای محیط زیستی ایجاد کرده است.
@indypersian
🤬24❤2😢2
♦️درحالی که مایک والتز، سفیر آمریکا در سازمان ملل با انتشار فهرستی از ۱۱۲ کشور حامی پیشنویس قطعنامه سازمان ملل در محکومیت اقدامات تهران در تنگه هرمز، این فهرست طولانی شامل هند، کره جنوبی و ژاپن را نشانه انزوای رژیم ایران توصیف کرده است، نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل مدعی شد که آمریکا به کشورها برای حمایت از این قطعنامه فشار آورده است. والتز در پیامی در اکس نوشت: «ایران در اقدامات غیرقانونی خود برای مینگذاری در آبهای بینالمللی و دریافت عوارض، منزوی شده است. فهرست ۱۱۳ کشور همحامی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از جمله هند، ژاپن و کره جنوبی را ببینید که از ایران میخواهند به رفتار غیرقانونی و غیرقابل قبول خود پایان دهد.» در واکنش نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل نیز آمده که نمایش تعداد کشورهای حمایت کننده از این قطعنامه «فریبکارانه و مضحک» است. نمایندگی جمهوری اسلامی مدعی شده که آمریکا به کشورها برای پیوستن به این قطعنامه فشار آورده است.
@indypersian
@indypersian
❤15👏4
♦️پایگاه خبری «فرارو» چهارشنبه ۲۴ اردیبهشتماه گزارش داد قیمت برخی مدلهای تلفن همراه در بازار ایران به بیش از دو برابر نرخ جهانی رسیده و همزمان توقف ورود گوشی به کشور از ابتدای سال، باعث جهش تازه قیمتها شده است.
براساس این گزارش، گلکسی اس۲۵ اولترا نسخه ۲۵۶ گیگابایت با رم ۱۲ گیگ در بازار جهانی هزار و ۲۹۹ دلار قیمت دارد، اما همین مدل در بازار ایران تا ۴۸۷ میلیون تومان، معادل حدود دو هزار و ۷۰۰ دلار، فروخته میشود.
فرارو همچنین نوشت آیفون ۱۷ پرو مکس نسخه ۵۱۲ گیگ با قیمت جهانی هزار و ۳۹۹ دلار، در بازار موبایل ایران حدود ۵۱۴ میلیون تومان، معادل نزدیک دو هزار و ۸۵۰ دلار، قیمتگذاری شده است. آیفون ۱۷ نسخه معمولی نیز که حدود ۸۰۰ دلار ارزش دارد، در ایران تا حدود هزار و ۸۰۰ دلار فروخته میشود.
فعالان بازار موبایل به فرارو گفتهاند روند ورود گوشی به کشور از ابتدای سال متوقف شده و کاهش عرضه، عامل اصلی افزایش قیمتها بوده است. براساس این گزارش، گلکسی ای۰۷ که پیش از نوروز بین ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان فروخته میشد، اکنون به حدود ۲۲ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت گلکسی ای۳۶ بین ۶۸ تا ۷۲ میلیون تومان و گلکسی ای۵۶ بین ۸۵ تا ۹۸ میلیون تومان اعلام شده است.
@indypersian
براساس این گزارش، گلکسی اس۲۵ اولترا نسخه ۲۵۶ گیگابایت با رم ۱۲ گیگ در بازار جهانی هزار و ۲۹۹ دلار قیمت دارد، اما همین مدل در بازار ایران تا ۴۸۷ میلیون تومان، معادل حدود دو هزار و ۷۰۰ دلار، فروخته میشود.
فرارو همچنین نوشت آیفون ۱۷ پرو مکس نسخه ۵۱۲ گیگ با قیمت جهانی هزار و ۳۹۹ دلار، در بازار موبایل ایران حدود ۵۱۴ میلیون تومان، معادل نزدیک دو هزار و ۸۵۰ دلار، قیمتگذاری شده است. آیفون ۱۷ نسخه معمولی نیز که حدود ۸۰۰ دلار ارزش دارد، در ایران تا حدود هزار و ۸۰۰ دلار فروخته میشود.
فعالان بازار موبایل به فرارو گفتهاند روند ورود گوشی به کشور از ابتدای سال متوقف شده و کاهش عرضه، عامل اصلی افزایش قیمتها بوده است. براساس این گزارش، گلکسی ای۰۷ که پیش از نوروز بین ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان فروخته میشد، اکنون به حدود ۲۲ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت گلکسی ای۳۶ بین ۶۸ تا ۷۲ میلیون تومان و گلکسی ای۵۶ بین ۸۵ تا ۹۸ میلیون تومان اعلام شده است.
@indypersian
🤬19❤6🤯1
⭕️نامه دستنویس ترامپ برای جیدی ونس در صورت مرگ؛ هشدار مقام ضدتروریسم درباره «توطئه هوای آلوده» چین برای رئیسجمهوری آمریکا
📌سباستین گورکا، مقام ارشد ضدتروریسم میگوید: ترامپ خود را به «تهدیدی وجودی برای چین» تبدیل کرده و چین میتواند با «قرار دادن چیزی در هوا که ۳۰ روز بعد او را بیمار کند» به ترامپ آسیب بزند
♦️دونالد ترامپ دستورالعملهای محرمانهای را در دفتر بیضیشکل برای جیدی ونس به جا گذاشته که فقط در صورت مرگ او باید باز شوند.
سباستین گورکا، مقام ارشد ضدتروریسم، در گفتوگویی با نیویورکپست گفت اگر معاون رئیسجمهور مجبور شود در دوره دوم ریاستجمهوری ترامپ جانشین او شود، «دستورالعملهای دقیق» ترامپ در اختیار ونس قرار خواهد گرفت.
ونس همچنین نامهای دستنویس از ترامپ دریافت خواهد کرد که در یکی از کشوهای میز «رزولوت» در دفتر بیضی نگهداری میشود و در آن «قواعد درگیری» برای انتقام گرفتن در صورت ترور رئیسجمهوری توضیح داده شده است.
ترامپ از چندین سوءقصد جان سالم به در برده و با تهدید به ترور از سوی جمهوری اسلامی روبهرو بوده است.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
📌سباستین گورکا، مقام ارشد ضدتروریسم میگوید: ترامپ خود را به «تهدیدی وجودی برای چین» تبدیل کرده و چین میتواند با «قرار دادن چیزی در هوا که ۳۰ روز بعد او را بیمار کند» به ترامپ آسیب بزند
♦️دونالد ترامپ دستورالعملهای محرمانهای را در دفتر بیضیشکل برای جیدی ونس به جا گذاشته که فقط در صورت مرگ او باید باز شوند.
سباستین گورکا، مقام ارشد ضدتروریسم، در گفتوگویی با نیویورکپست گفت اگر معاون رئیسجمهور مجبور شود در دوره دوم ریاستجمهوری ترامپ جانشین او شود، «دستورالعملهای دقیق» ترامپ در اختیار ونس قرار خواهد گرفت.
ونس همچنین نامهای دستنویس از ترامپ دریافت خواهد کرد که در یکی از کشوهای میز «رزولوت» در دفتر بیضی نگهداری میشود و در آن «قواعد درگیری» برای انتقام گرفتن در صورت ترور رئیسجمهوری توضیح داده شده است.
ترامپ از چندین سوءقصد جان سالم به در برده و با تهدید به ترور از سوی جمهوری اسلامی روبهرو بوده است.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
نامه دستنویس ترامپ برای جیدی ونس در صورت مرگ؛ هشدار مقام ضدتروریسم
دونالد ترامپ دستورالعملهای محرمانهای را در دفتر بیضیشکل برای جیدی ونس به جا گذاشته که فقط در صورت مرگ او باید باز شوند. سباستین گورکا، مقام ارشد ضدتروریسم، در گفتوگویی با نیویورکپست گفت اگر
❤23😁2