IndyPersian
74.3K subscribers
51.6K photos
43K videos
32 files
74.4K links
کانال رسمی روزنامه فارسی ایندیپندنت در تلگرام :@IndyPersian
آدرس وبسایت:independentpersian.com
Download Telegram
♦️وزارت امور خارجه امارات متحده عربی شنبه ۲۶ اردیبهشت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تمام اقدامات این کشور در چارچوب تدابیر دفاعی برای حفاظت از حاکمیت، غیرنظامیان و زیرساخت‌های حیاتی انجام شده است.
این بیانیه پس از آن صادر شد که روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت امارات در اواسط فروردین عملیات نظامی علیه ایران انجام داده است؛ با این حال، وزارت خارجه امارات در بیانیه خود مستقیما به این حملات ادعایی اشاره‌ای نکرد.
امارات در این بیانیه با محکوم کردن شدید تهدیدها و حملات جمهوری اسلامی به این کشور و منطقه، اعلام کرد که شلیک نزدیک به ۳۰۰۰ موشک بالستیک، کروز و پهپاد به سمت امارات که منجر به تلفات غیرنظامی و آسیب به زیرساخت‌ها شده، نقض آشکار حاکمیت کشورها است. وزارت خارجه امارات تاکید کرد که این کشور حق حاکمیتی، قانونی، دیپلماتیک و نظامی خود را برای مقابله با هرگونه اقدام خصمانه محفوظ می‌داند و فشارها یا ادعاهای مغرضانه تاثیری بر مواضع ثابت آن نخواهد داشت.

@indypersian
15😁5
♦️به گزارش فاکس‌نیوز، دولت لبنان در اقدامی بی‌سابقه، با ارسال شکایت‌نامه‌ای تند به سازمان ملل متحد، جمهوری اسلامی را به سوءاستفاده از مصونیت دیپلماتیک متهم کرده است.
بر اساس این نامه که اواخر فروردین تنظیم و به‌تازگی منتشر شده است، احمد عرفه، سفیر لبنان در سازمان ملل، با انتقاد شدید از اقدامات محمدرضا شیبانی، سفیر جمهوری اسلامی در بیروت، تهران را به اعزام نیروهای سپاه پاسداران به خاک لبنان تحت پوشش فعالیت‌های دیپلماتیک متهم کرد.
در این شکایت‌نامه تاکید شده است این اقدامات جمهوری اسلامی، دخالت آشکار در امور داخلی لبنان است و این کشور را به جنگی ناخواسته می‌کشاند.
افشای این نامه همزمان با دومین روز گفتگوهای دوجانبه اسرائیل و لبنان در واشینگتن با میانجی‌گری آمریکا صورت می‌گیرد؛ گفتگوهایی که هدف آن عادی‌سازی روابط و برچیدن حزب‌الله عنوان شده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا فضای این مذاکرات را «بسیار مثبت» و «فراتر از حد انتظار» توصیف کرد. همچنین وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد آتش‌بس موقت میان اسرائیل و لبنان ۴۵ روز دیگر تمدید شده است.

@indypersian
👍25😁32
♦️دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، شنبه ۲۶ اردیبهشت با انتشار پیامی در «تروث سوشال» اعلام کرد که نیروهای آمریکایی با همکاری ارتش نیجریه، در جریان یک عملیات پیچیده و دقیق، «ابوبلال المینوکی» مرد شماره دو و فعال‌ترین عضو ارشد داعش در جهان را از پای درآورده‌اند.
ترامپ در این پیام تاکید کرد که او تصور می‌کرد می‌تواند در آفریقا پنهان شود، اما منابع اطلاعاتی تمامی تحرکات او را زیر نظر داشتند. به گفته رئیس‌جمهوری آمریکا، با حذف این فرمانده ارشد، توانایی عملیاتی جهانی داعش به‌شدت کاهش یافته است و او دیگر نمی‌تواند مردم آفریقا یا منافع آمریکا را هدف قرار دهد. ترامپ همچنین از همکاری و مشارکت دولت نیجریه در اجرای موفقیت‌آمیز این عملیات قدردانی کرد.

@indypersian
👏32🔥63
♦️دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، در مصاحبه اخیر با شبکه فاکس‌نیوز گفت «آستانه درد» و تاب‌آوری ایران را دست‌کم نگرفته است. ترامپ با اشاره به سیاست خویشتن‌داری واشنگتن تاکید کرد ایالات متحده عامدانه از هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی و غیرنظامی نظیر پل‌ها و تأسیسات تولید برق خودداری کرده است.
رئیس جمهوری آمریکا با یادآوری میزان خسارات وارد شده به ایران گفت: «ما به شکل باورنکردنی و بسیار سخت به آن‌ها ضربه زدیم. ببینید، ما پل‌ها و ظرفیت برق آن‌ها را رها کردیم؛ در حالی که می‌توانیم همه این‌ها را ظرف دو روز از بین ببریم. ظرف دو روز، همه چیز را.»
او در پاسخ به این سوال که آیا تاب‌آوری رژيم ایران در برابر آسیب‌ها را دست‌کم گرفته است، گفت: «من هیچ چیز را دست‌کم نگرفتم. ما به جز شیرهای خروجی نفت، به بقیه بخش‌ها ضربه زدیم.»

@indypersian
17😁4🔥3😢1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️رویدادی در لندن با نام «بالد فس» (Bald Fest) با اهدای آبجوی رایگان به افراد طاس یا کسانی که حاضرند موهای خود را بتراشند، به تجلیل از افراد بی‌مو پرداخت.
در این جشن، افرادی که سر کاملا تراشیده دارند یا در محل حاضر می‌شوند موهای خود را بتراشند، می‌توانند یک نوشیدنی رایگان دریافت کنند. برگزارکنندگان می‌گویند هدف از این رویداد، ایجاد فضایی سرگرم‌کننده و مثبت برای تغییر نگاه به طاسی و بزرگداشت افراد کم‌مو یا بی‌مو است.
این رویداد با فضایی طنزآمیز و جشن‌گونه برگزار شد و توجه بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی به خود جلب کرد.

@indypersian
5😁4😍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️دلسی رودریگز، رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا، در کاراکاس با سوزانا کوردیرو گوئرا، معاون بانک جهانی در امور آمریکای لاتین و کارائیب و هیئت همراه دیدار و گفتگو کرد، نشستی که در ادامه ازسرگیری رسمی روابط ونزوئلا با نهادهای مالی بین‌المللی برگزار شده است.
بر اساس بیانیه دولت ونزوئلا، این دیدار با محوریت همکاری‌های اقتصادی، توسعه سرمایه‌گذاری، بازسازی زیرساخت‌ها و بازگشت تدریجی کاراکاس به بازارهای مالی جهانی انجام شد. دولت ونزوئلا اعلام کرده است که با احیای کانال‌های همکاری چندجانبه، به‌دنبال حرکت به سمت اقتصادی متنوع، جذب سرمایه خارجی و بهبود وضعیت معیشتی شهروندان است.
روابط ونزوئلا با بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول از سال ۲۰۱۹ به‌دلیل اختلافات سیاسی و بحران مشروعیت دولت این کشور متوقف شده بود، اما در ماه فروردین امسال، دو طرف رسما از آغاز دوباره همکاری‌ها خبر دادند.
این نشست در حالی برگزار می‌شود که دولت ونزوئلا همزمان روند بازسازی ساختار بدهی‌های خارجی خود را آغاز کرده و مقام‌های اقتصادی این کشور از برنامه سفر هیئتی رسمی به واشنگتن برای مذاکره با صندوق بین‌المللی پول در هفته‌های آینده خبر داده‌اند.

@indypersian
10👍1
⭕️ تیم پشت‌‌پرده رسانه‌های اجتماعی ترامپ‌؛ دستیار مرموزی که به رمز عبور گوشی رئیس‌جمهوری دسترسی دارد

📌برخلاف دولت نخست ترامپ که برخی مشاوران سعی می‌کردند سخنان او را تعدیل یا اصلاح کنند، تیم کنونی بر این باور است که عملکرد طبیعی و بدون فیلتر ترامپ نتیجه بهتری دارد. منابع می‌گویند فقط سه نفر به حساب‌های اصلی ترامپ دسترسی مستقیم دارند

♦️در جریان سخنرانی تلویزیونی کامالا هریس در مجمع ملی دموکرات‌ها در اوت ۲۰۲۴، در پشت صحنه تیم رسانه‌ای دونالد ترامپ مشغول انتشار پست‌های لحظه‌به‌لحظه در رسانه‌های اجتماعی بود. به گزارش دیلی‌میل، ناتالی هارپ، دستیار اجرایی کنونی ترامپ که از مارس ۲۰۲۲ با او همکاری می‌کند، پشت لپ‌تاپ نشسته بود و هم‌زمان با سخنان هریس، پست‌هایی کوتاه منتشر می‌کرد. به گفته یک منبع آگاه، ترامپ متن‌ها را دیکته می‌کند و هارپ آن‌ها را در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌کند.

بیشتر بخوانید...

@indypersian
6
♦️شبکه سی‌ان‌ان به نقل از چند مقام امنیتی گزارش داد مقام‌های آمریکایی گمان می‌کنند هکرهای مرتبط با جمهوری اسلامی ایران پشت مجموعه‌ای از نفوذهای سایبری به سامانه‌هایی هستند که میزان سوخت مخازن جایگاه‌های بنزین را در چند ایالت آمریکا رصد می‌کنند.
بر اساس این گزارش، مهاجمان سامانه‌های پایش میزان سوخت مخازن موسوم به ATG را هدف قرار داده‌اند. هکرها در بعضی موارد توانسته‌اند داده‌های نمایش‌داده‌شده را دستکاری کنند، اما سطح واقعی سوخت در مخازن تغییری نکرده است.
به گفته مقام‌های آمریکایی، این نفوذها تاکنون خسارت فیزیکی ایجاد نکرده‌اند، اما کارشناسان هشدار داده‌اند که دسترسی به چنین سامانه‌هایی می‌تواند از نظر تئوری به پنهان ماندن نشت سوخت یا ایجاد اختلال در زیرساخت‌های حساس منجر شود.
به گزارش سی‌ان‌ان، یکی از دلایلی که ایران به‌عنوان مظنون اصلی مطرح شده، سابقه گروه‌های وابسته به تهران در هدف قرار دادن سامانه‌های مشابه است؛ هرچند منابع تاکید کرده‌اند کمبود ردپای دیجیتال می‌تواند شناسایی قطعی عاملان را دشوار کند. همچنین از زمان آغاز جنگ با ایران در اواخر زمستان، هکرهای مرتبط با تهران به ایجاد اختلال در تاسیسات نفت، گاز و آب آمریکا نیز متهم شده‌اند.
🤔2
⭕️ زن آمریکایی که به ایران پناهنده شد؛ مامور اطلاعاتی سابقی که می‌تواند سلاح مخفی جمهوری اسلامی باشد

📌مونیکا ویت به اطلاعات فوق‌محرمانه‌ دسترسی داشت و پس از آنکه مسلمان شد، در سال ۲۰۱۳ به ایران رفت

♦️مونیکا ویت، متخصص سابق ضدجاسوسی نیروی هوایی آمریکا، زمانی که در سال ۲۰۱۳ ویزای ایران را گرفت، ۳۴ سال داشت. به گزارش نشریه تایمز، او ماه‌ها برای گرفتن این ویزا تلاش کرده بود و پس از دریافت، در پیامی به رابطش در تهران نوشت که در حال ترک آمریکا و «بازگشت به خانه» است.

بر اساس گزارش تایمز، پیش‌تر افرادی مرتبط با سپاه پاسداران ویت را به‌تدریج شناسایی و جذب کرده بودند و آموزش جاسوسی دیده بود.

اهمیت پرونده ویت به‌دلیل سطح دسترسی‌اش به اطلاعات حساس آمریکا بود. او به هویت منابع دولت آمریکا در ایران دسترسی داشت و از شیوه‌های رهگیری ارتباطات خارجی آگاه بود. به همین دلیل، فرار و پناهندگی‌اش به ایران یکی از بزرگ‌ترین خیانت‌های اطلاعاتی در تاریخ معاصر آمریکا توصیف شده است. اکنون، بیش از یک دهه بعد، هم‌زمان با تشدید درگیری‌های آمریکا و اسرائیل با جمهوری اسلامی، برخی کارشناسان معتقدند ویت می‌تواند برای جمهوری اسلامی به یک سلاح مخفی مرگبار تبدیل شود.

بیشتر بخوانید...

@indypersian
🤬72😁2
♦️مسعود پزشکیان، در پیامی به پاپ لئو چهاردهم از «مواضع اخلاقی و منطقی» او در قبال حملات اخیر به ایران قدردانی کرد.
پزشکیان در این نامه نوشت: «از موضع اخلاقی و منطقی شما در قبال تجاوزات نظامی اخیر به ایران قدردانی می‌کنم.»
او همچنین حملات آمریکا و اسرائیل را فراتر از رویارویی با ایران توصیف کرد و گفت این اقدامات «صرفا علیه ایران نیست، بلکه علیه حاکمیت قانون و ارزش‌های انسانی» انجام شده است.
رئیس‌جمهوری ایران تاکید کرد جمهوری اسلامی در چارچوب «دفاع مشروع» اهداف و منافع «متجاوزان» را هدف قرار داده است.
پزشکیان در ادامه با تاکید بر آنکه جمهوری اسلامی ایران همچنان به دیپلماسی و راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز پایبند است نوشت: «از جامعه بین‌المللی انتظار می‌رود با اتخاذ رویکردی واقع‌بینانه و منصفانه، با مطالبات غیرقانونی و سیاست‌های ماجراجویانه و خطرناک آمریکا مقابله نماید.»

@indypersian
😡27🤬159🗿2😁1
⭕️ ثبت بیش از ۲۵۰ زمین‌لرزه در ایران طی سه هفته اخیر

♦️بر اساس گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، از ۲۹ فروردین تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه امسال بیش از ۲۵۰ زمین‌لرزه در نقاط مختلف کشور به ثبت رسیده است.
شدیدترین زمین‌لرزه این بازه، زلزله ۵.۱ ریشتری سفیدآبه در استان سیستان و بلوچستان اعلام شده، رخدادی که بار دیگر توجه‌ها را به وضعیت لرزه‌خیزی ایران و ضرورت آمادگی در برابر حوادث طبیعی جلب کرده است.
ایران به‌دلیل قرار گرفتن روی کمربند زلزله آلپ-هیمالیا، از جمله کشورهای زلزله‌خیز جهان به شمار می‌رود و کارشناسان همواره بر مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، آموزش عمومی و آمادگی مدیریت بحران تاکید دارند.

@indypersian
🤔6😭41
♦️خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که ماتیاس گرافستروم، دبیرکل فیفا، روز شنبه در استانبول با مقام‌های فدراسیون فوتبال ایران دیدار خواهد کرد تا درباره حضور تیم ملی ایران در جام جهانی با آنها گفتگو کند.
ایران قرار است هر سه بازی مرحله گروهی خود در جام جهانی را در ایالات متحده برگزار کند، اما از زمان حملات آمریکا و اسرائیل به ایران در اسفندماه گذشته، حضور تیم ملی ایران در این رقابت‌‌ها با ابهام‌هایی روبه‌رو شده است.
به گزارش رویترز، انتظار می‌رود مقام‌های فیفا در این دیدار درباره وضعیت حضور ایران در این مسابقات توضیح داده و پیام‌هایی «با هدف کاهش نگرانی‌ها» ارائه کنند.
پیشتر مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران در اظهاراتی متناقض، با اعلام حضور «قطعی» تیم‌ ملی در جام‌جهانی، برای شرکت دراین رقابت‌ها شروط تعیین کرده بود.

@indypersian
😁7🗿21
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️ پارک ملی توران سمنان؛
ثبت زادآوری گونه نادر گورخر آسیایی در ۱۴۰۵

♦️اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان سمنان از ثبت نخستین زادآوری گورخر آسیایی در پارک ملی توران طی سال ۱۴۰۵ خبر داد.
گورخر آسیایی یا گور ایرانی، از گونه‌های در معرض خطر انقراض است که بخش مهمی از جمعیت باقی‌مانده آن در پارک ملی توران زندگی می‌کنند.
پارک ملی توران در استان سمنان که به «آفریقای ایران» شهرت دارد، یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های حیات‌وحش کشور محسوب می‌شود و گونه‌های نادری مانند یوزپلنگ آسیایی، جبیر و گورخر ایرانی را در خود جای داده است. فعالان محیط زیست امیدوارند ادامه روند زادآوری این گونه، به افزایش جمعیت و کاهش خطر انقراض گورخر آسیایی در ایران کمک کند.

@indypersian
12😍5😁2
♦️خبرگزاری فارس، روز شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه گزارش داد، وزارت اقتصاد در حال پیگیری طرحی است که با استفاده از سازوکار بیمه، «مدیریت تنگه هرمز را امکان‌پذیر کند». طرحی که به گفته فارس، می‌تواند در شرایط غیرجنگی از سوی کشورها نیز پذیرفته شود و در عین حال امکان مدیریت عبور و مرور دریایی را برای ایران فراهم کند.
فارس بر اساس سندی که به دست این رسانه رسیده است گزارش کرد، در قالب طرح موسوم به «بیمه هرمز»، امکان اشراف اطلاعاتی ایران بر تردد کشتی‌ها و همچنین تفکیک و شناسایی شناورهای متعلق به کشورهای مختلف فراهم خواهد شد.
به ادعای این رسانه حکومتی، جمهوری اسلامی در شرایط پس از جنگ می‌تواند تا دو میلیارد دلار از این روش درامدزایی کند. با این حال، این گزارش می‌افزاید محدودیت‌های زیرساختی ایران ظرفیت چنین درآمدی را نیز محدود می‌کند.
به نوشته فارس، مزیت این طرح آن است که «مدیریت تنگه از طریق بیمه» ماهیتی غیرنظامی و مدنی دارد و برخلاف اخذ عوارض، احتمال پذیرش آن از سوی کشورها بیشتر است.
جمهوری اسلامی از زمان آغاز جنگ با آمریکا در اسفندماه گذشته، تنگه هرمز را بسته و بارها بر کنترل و مدیریت این آبراه راهبردی تاکید کرده است. پیش‌تر نیز مجلس ایران طرح‌هایی درباره دریافت عوارض از کشتی‌های عبوری را مطرح کرده بود، موضوعی که همزمان با اعتراض گسترده جامعه جهانی، بحث‌های حقوقی و سیاسی گسترده‌ای درباره آینده تردد در تنگه هرمز ایجاد کرده است.

@indypersian
🤬12😁5😡32👍1
⭕️ از خاموشی ۲۲ ساعته تا مذاکرات امنیتی؛ کوبا زیر فشار واشنگتن

📌جان رتکلیف مدیر سیا در دیدارهایش تاکید کرده که اگر دولت کوبا «تغییرات اساسی» ایجاد کند، راه برای همکاری با آمریکا باز خواهد بود

♦️جان رتکلیف، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، روز پنجشنبه به کوبا رفت تا با مقام‌های اطلاعاتی این کشور و رائول گیلرمو «رائولیتو» رودریگز کاسترو، نوه رهبر پیشین کوبا، رائول کاسترو، دیدار کند.

کوبا درگیر بحران شدید اقتصادی و کمبود گسترده سوخت است، بحرانی که بخشی از آن به تحریم‌های آمریکا بازمی‌گردد. در عین حال، دونالد ترامپ بارها نشان داده که از تغییر رژیم در کوبا حمایت می‌کند. با این حال، یک مقام سیا گفت رتکلیف در دیدارهایش تاکید کرده که اگر دولت کوبا «تغییرات اساسی» ایجاد کند، راه برای همکاری با آمریکا باز خواهد بود.

بیشتر بخوانید...

@indypersian
👍6🎉21
♦️رئیس‌جمهوری نیجریه و ارتش این کشور روز شنبه تایید کردند یکی از رهبران ارشد داعش در جریان یک عملیات مشترک با نیروهای آمریکایی در نیجریه کشته شده است.
بولا تینوبو، رئیس‌جمهوری نیجریه، در بیانیه‌ای پس از اعلام اولیه این خبر از سوی دونالد ترامپ گفت: «نیروهای مسلح مصمم نیجریه در همکاری نزدیک با نیروهای مسلح ایالات متحده، عملیاتی جسورانه انجام دادند که ضربه سنگینی به صفوف داعش وارد کرد.»
نیروهای دفاعی نیجریه اعلام کردند فرد کشته‌شده «ابوبلال المنوکی» بوده است. فردی که به گفته آن‌ها از رهبران ارشد داعش و «یکی از فعال‌ترین تروریست‌های جهان» به شمار می‌رفت.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، شنبه ۲۶ اردیبهشت با انتشار پیامی در «تروث سوشال» اعلام کرد نیروهای آمریکایی با همکاری ارتش نیجریه، در جریان یک عملیات پیچیده و دقیق، «ابوبلال المینوکی» مرد شماره دو و فعال‌ترین عضو ارشد داعش در جهان را از پای درآورده‌اند.

@indypersian
👏142
⭕️ ترامپ: تهران می‌داند که ما از نظر نظامی چقدر قوی هستیم و هنوز «گام نهایی» را برنداشته‌ایم

📌رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که تهران و واشنگتن تاکنون پنج بار به توافق نزدیک شده‌اند اما بعد رفتار جمهوری اسلامی عوض شده است

♦️دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که بامداد شنبه ۲۶ اردیبهشت پس از پایان سفر رسمی به چین وارد واشنگتن شد، در گفتگویی با فاکس‌نیوز به نتایج این سفر و همچنین بررسی وضعیت ایران پرداخت.

رئیس‌جمهوری آمریکا در این گفتگو با «دیوانه» خواندن مقام‌های جمهوری اسلامی گفت: «ما می‌خواهیم توافق کنیم و چارچوب یک توافق را داشتیم. آنها قرار بود همه چیزهایی را که می‌خواستیم، حتی غبار هسته‌ای را، به ما تحویل دهند. اما هر بار که به توافق می‌رسیدیم، روز بعد مثل این بود که اصلا چنین گفتگویی نداشته‌ایم. این اتفاق حدود پنج بار تکرار شده است. آنها مشکل دارند. آنها واقعا دیوانه‌اند.»

او همچنین افزود: «آنها به‌خوبی می‌دانند که ما از نظر نظامی چقدر قوی هستیم. من، به درخواست یک گروه بسیار خوب از پاکستان که بسیار به ایران نزدیک هستند، آن گام نهایی را برنداشتم. آنها گفتند آیا می‌توانید متوقفش کنید؟»

ترامپ در ادامه با اشاره به سیاست خویشتن‌داری واشنگتن تاکید کرد ایالات متحده از هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی و غیرنظامی نظیر پل‌ها و تاسیسات تولید برق عامدانه خودداری کرده است.

بیشتر بخوانید...

@indypersian
9👍7🥱5😁1
♦️وزیر نفت جدید عراق، روز شنبه ۲۶ اردیهشت ماه اعلام کرد این کشور در اپریل گذشته تنها ۱۰ میلیون بشکه نفت از طریق تنگه هرمز صادر کرده است، رقمی که پیش از آغاز جنگ ایران حدود ۹۳ میلیون بشکه در ماه بود.
باسم محمد، وزیر نفت عراق، روز شنبه در یک نشست خبری گفت بسته شدن تنگه هرمز در پی جنگ ایران باعث کاهش شدید صادرات نفت کشورهای عربستان سعودی، امارات، کویت و عراق شده و همزمان قیمت نفت را به‌طور قابل توجهی افزایش داده است.
او همچنین گفت صادرات نفت خام عراق از طریق خط لوله کرکوک–جیهان از ماه مارس از سر گرفته شده، اقدامی که پس از توافق بغداد و دولت اقلیم کردستان عراق برای آغاز مجدد انتقال نفت انجام شد.
وزیر نفت عراق افزود: «در حال حاضر روزانه ۲۰۰ هزار بشکه از طریق بندر جیهان صادر می‌کنیم و برنامه داریم این رقم را به ۵۰۰ هزار بشکه افزایش دهیم.»
محمد همچنین با اعلام آنکه بغداد تولید پنج میلیون بشکه نفت در روز را هدف‌گذاری کرده است گفت، کشورش قصد دارد با اوپک برای افزایش ظرفیت تولید و صادرات خود همکاری کند.

@indypersian
6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️سخنگوی وزارت کشور از فراهم شدن زمینه برای «شنیده شدن اعتراضات مردمی» خبر داد، اظهاراتی که در حالی مطرح می‌شود جمهوری اسلامی دی‌ماه گذشته در جریان انقلاب ملی ایرانیان، دست به یکی از بی‌سابقه‌ترین سرکوب‌های خیابانی زد و هزاران شهروند معترض را هدف گلوله قرار داد.
علی زینی‌وند، سخنگوی وزارت کشور، با اشاره به افزایش فشارهای اقتصادی و نارضایتی عمومی اعلام کرد که «گرانی برخی کالاها قابل انکار نیست» و دولت نیز از شرایط دشوار معیشتی مردم آگاه است. او گفت تمرکز ستاد تنظیم بازار بر کنترل قیمت‌هاست و همزمان موضوعاتی مانند افزایش احتمالی یارانه‌ها، اعطای مهلت در پرداخت اقساط و مالیات و برخی حمایت‌های معیشتی دیگر در دست بررسی قرار دارد.
زینی‌وند همچنین مدعی شد که بسترهایی برای شنیده شدن اعتراضات و مطالبات مردم توسط مسئولان در حال فراهم شدن است؛ این در حالی است که تنها چند ماه پیش، اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف ایران با برخوردهای امنیتی گسترده، بازداشت‌های وسیع و تیراندازی مستقیم به معترضان و کشته شدن هزاران معترض مواجه شد.

@indypersian
🤬23😁64🗿1
♦️خبرگزاری‌های روسیه به نقل از سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه این کشور، گزارش دادند مسکو و واشنگتن همچنان تماس‌های بسیار نزدیک در سطوح عالی را حفظ کرده‌اند.
ریابکوف روز شنبه گفت احتمال دارد سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، و مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، در دوره پیش‌رو تماس‌های بیشتری با یکدیگر داشته باشند.
او با این حال تاکید کرد روند بهبود و پیشرفت روابط میان روسیه و آمریکا «کند و دشوار» است.
مقام‌های رسمی روسیه و آمریکا، روز نهم اردیبهشت ماه از تماس تلفنی یک ساعت و نیمه میان دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین خبر داده بودند.

@indypersian
4