♦️ مقتدی صدر، رهبر شیعه عراق، چهارشنبه ششم خرداد اعلام کرد گروه شبهنظامی سرایا السلام از جریان وابسته به او جدا شده و به ساختار رسمی دولت عراق ملحق میشود.
صدر در بیانیهای در شبکه اجتماعی اکس گفت دستور «ادغام کامل» این گروه در نهادهای نظامی دولتی را صادر کرده و خواستار پایان وابستگی حزبی گروههای مسلح شده است.
رهبر جریان صدر ضمن قدردانی از اعضای سرایا السلام، خواستار وحدت زیر نظر نهادهای دولتی شد و از جناحهای حشد الشعبی خواست از نفوذ سیاسی و فرقهای فاصله بگیرند و سلاحهای خود را به دولت تحویل دهند.
صدر تاکید کرد نیروهای سرایا السلام دیگر تحت هیچ ساختار سیاسی یا مستقل فعالیت نخواهند کرد و به بخشی از سامانه امنیتی رسمی عراق تبدیل میشوند. او این تصمیم را در راستای «منافع عمومی» و جلوگیری از «خطرات قریبالوقوع» برای عراق توصیف کرد.
صدر همچنین خواستار سازماندهی دوباره نهادهای غیرنظامی وابسته به این جریان تحت ساختاری جدید با نام «بنیان المرصوص» شد و گفت این مجموعهها نباید دارای سلاح، ستاد، لباس نظامی یا عناوین رسمی باشند.
گروه سرایا السلام از سال ۲۰۱۴ بهعنوان شاخه مسلح وابسته به جریان صدر فعالیت میکرد و در نبرد با داعش نقش داشت.
این بیانیه در شرایطی منتشر شده که آمریکا بارها از بغداد خواسته است نفوذ گروههای مسلح همسو با جمهوری اسلامی را مهار کرده و همه سلاحها را تحت کنترل دولت قرار دهد.
@indypersian
صدر در بیانیهای در شبکه اجتماعی اکس گفت دستور «ادغام کامل» این گروه در نهادهای نظامی دولتی را صادر کرده و خواستار پایان وابستگی حزبی گروههای مسلح شده است.
رهبر جریان صدر ضمن قدردانی از اعضای سرایا السلام، خواستار وحدت زیر نظر نهادهای دولتی شد و از جناحهای حشد الشعبی خواست از نفوذ سیاسی و فرقهای فاصله بگیرند و سلاحهای خود را به دولت تحویل دهند.
صدر تاکید کرد نیروهای سرایا السلام دیگر تحت هیچ ساختار سیاسی یا مستقل فعالیت نخواهند کرد و به بخشی از سامانه امنیتی رسمی عراق تبدیل میشوند. او این تصمیم را در راستای «منافع عمومی» و جلوگیری از «خطرات قریبالوقوع» برای عراق توصیف کرد.
صدر همچنین خواستار سازماندهی دوباره نهادهای غیرنظامی وابسته به این جریان تحت ساختاری جدید با نام «بنیان المرصوص» شد و گفت این مجموعهها نباید دارای سلاح، ستاد، لباس نظامی یا عناوین رسمی باشند.
گروه سرایا السلام از سال ۲۰۱۴ بهعنوان شاخه مسلح وابسته به جریان صدر فعالیت میکرد و در نبرد با داعش نقش داشت.
این بیانیه در شرایطی منتشر شده که آمریکا بارها از بغداد خواسته است نفوذ گروههای مسلح همسو با جمهوری اسلامی را مهار کرده و همه سلاحها را تحت کنترل دولت قرار دهد.
@indypersian
👍21😁4❤2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️باستانشناسان دانشگاه تهران در جریان کاوشهای آتشکده تاریخی «بازه هور» در شمال شرق ایران، موفق به شناسایی تصویری شدهاند که بر اساس شواهد تاریخی و یافتههای باستانشناسی، به احتمال زیاد چهره یزدگرد سوم، آخرین شاهنشاه ساسانی را نشان میدهد.
نتایج این پژوهش که با سرپرستی دکتر میثم لباف خانیکی، عضو هیات علمی گروه باستانشناسی دانشگاه تهران انجام شده، دی ماه ۱۴۰۴ در مقالهای با عنوان «آخرین تصویر از آخرین پادشاه» در مجله علمی «شرق و غرب» (East and West) متعلق به موسسه باستانشناسی و مطالعات خاورمیانه و شرق دور ایتالیا (IsMEO) منتشر شده است.
کاوشهای آتشکده «بازه هور» توسط تیم دانشگاه تهران از ۱۳۹۲ تا حدود ۱۴۰۱ شمسی در چند فصل انجام شده است و این صفحه گچبری مورد بحث مربوط به یکی از فصلهای پایانی کاوش است. بر اساس مقاله منتشرشده، کشف این اثر احتمالا در اواخر پروژه کاوش (حدود ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱) انجام شده است.
به گفته دکتر لباف خانیکی، در کاوشهای اخیر یک صفحه گچبری متعلق به اواخر دوره ساسانی در فضای ورودی آتشکده کشف شده که تنها بخش پایینی آن سالم باقی مانده است. این صفحه گچبری چهار شخصیت را نشان میدهد؛ یک فرد نشسته و سه فرد ایستاده در برابر او. پژوهشگران میگویند ویژگیهای لباس، کفش، شلوار و تزئینات فرد نشسته با نشانههای شناختهشده پادشاهان ساسانی مطابقت دارد و او را از دیگر شخصیتها متمایز میکند.
سرپرست این کاوش همچنین توضیح داده که کشف قطعاتی از تاج گچبری پادشاهی، نیمهتمام ماندن اثر و پنهان شدن آن پشت یک دیوار خشتی، از جمله شواهدی است که احتمال ارتباط این تصویر با روزهای پایانی حکومت ساسانیان را تقویت میکند.
بر اساس منابع تاریخی، از جمله روایت «فتوحالبلدان»، یزدگرد سوم پس از شکست از اعراب به خراسان گریخت و احتمالا مدتی را در همین منطقه سپری کرده است. پژوهشگران اکنون این فرضیه را مطرح میکنند که فرد نشسته در این صفحه گچبری، همان یزدگرد سوم باشد که در واپسین روزهای زندگی خود به این آتشکده پناه آورده بود.
آتشکده بازه هور در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب مشهد و در مسیر یکی از مهمترین جادههای باستانی ایران قرار دارد؛ مسیری که خراسان را به سیستان، کرمان و مناطق مرکزی فلات ایران متصل میکرده است. کاوشهای دانشگاه تهران از سال ۱۳۹۲ و طی هشت فصل باستانشناسی در این محوطه ادامه داشته و به کشف یک آتشکده بزرگ ساسانی با گچبریهای نفیس و صفحات نقاشی دیواری منجر شده است.
بررسیهای باستانشناسی نشان میدهد این مجموعه در اواخر دوره اشکانی بنیان گذاشته شده و تا قرون نخستین اسلامی فعال بوده است. همچنین تعداد زیادی دیوارنوشته به زبان فارسی میانه در بخشهای مختلف بنا کشف شده که از اهمیت مذهبی و تاریخی این مکان در دوران ساسانی حکایت دارد.
@indypersian
نتایج این پژوهش که با سرپرستی دکتر میثم لباف خانیکی، عضو هیات علمی گروه باستانشناسی دانشگاه تهران انجام شده، دی ماه ۱۴۰۴ در مقالهای با عنوان «آخرین تصویر از آخرین پادشاه» در مجله علمی «شرق و غرب» (East and West) متعلق به موسسه باستانشناسی و مطالعات خاورمیانه و شرق دور ایتالیا (IsMEO) منتشر شده است.
کاوشهای آتشکده «بازه هور» توسط تیم دانشگاه تهران از ۱۳۹۲ تا حدود ۱۴۰۱ شمسی در چند فصل انجام شده است و این صفحه گچبری مورد بحث مربوط به یکی از فصلهای پایانی کاوش است. بر اساس مقاله منتشرشده، کشف این اثر احتمالا در اواخر پروژه کاوش (حدود ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱) انجام شده است.
به گفته دکتر لباف خانیکی، در کاوشهای اخیر یک صفحه گچبری متعلق به اواخر دوره ساسانی در فضای ورودی آتشکده کشف شده که تنها بخش پایینی آن سالم باقی مانده است. این صفحه گچبری چهار شخصیت را نشان میدهد؛ یک فرد نشسته و سه فرد ایستاده در برابر او. پژوهشگران میگویند ویژگیهای لباس، کفش، شلوار و تزئینات فرد نشسته با نشانههای شناختهشده پادشاهان ساسانی مطابقت دارد و او را از دیگر شخصیتها متمایز میکند.
سرپرست این کاوش همچنین توضیح داده که کشف قطعاتی از تاج گچبری پادشاهی، نیمهتمام ماندن اثر و پنهان شدن آن پشت یک دیوار خشتی، از جمله شواهدی است که احتمال ارتباط این تصویر با روزهای پایانی حکومت ساسانیان را تقویت میکند.
بر اساس منابع تاریخی، از جمله روایت «فتوحالبلدان»، یزدگرد سوم پس از شکست از اعراب به خراسان گریخت و احتمالا مدتی را در همین منطقه سپری کرده است. پژوهشگران اکنون این فرضیه را مطرح میکنند که فرد نشسته در این صفحه گچبری، همان یزدگرد سوم باشد که در واپسین روزهای زندگی خود به این آتشکده پناه آورده بود.
آتشکده بازه هور در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب مشهد و در مسیر یکی از مهمترین جادههای باستانی ایران قرار دارد؛ مسیری که خراسان را به سیستان، کرمان و مناطق مرکزی فلات ایران متصل میکرده است. کاوشهای دانشگاه تهران از سال ۱۳۹۲ و طی هشت فصل باستانشناسی در این محوطه ادامه داشته و به کشف یک آتشکده بزرگ ساسانی با گچبریهای نفیس و صفحات نقاشی دیواری منجر شده است.
بررسیهای باستانشناسی نشان میدهد این مجموعه در اواخر دوره اشکانی بنیان گذاشته شده و تا قرون نخستین اسلامی فعال بوده است. همچنین تعداد زیادی دیوارنوشته به زبان فارسی میانه در بخشهای مختلف بنا کشف شده که از اهمیت مذهبی و تاریخی این مکان در دوران ساسانی حکایت دارد.
@indypersian
❤46😢5😡2👍1😁1
♦️میثم ظهوریان، نماینده مجلس شورای اسلامی از مشهد، با انتشار متنی در شبکه اجتماعی اکس از جزئیات یک پیشنویس ۱۱ بندی مرتبط با مذاکرات ایران و آمریکا خبر داده است؛ محوری که به گفته او چارچوب اولیه یک تفاهم در حال بررسی را ترسیم میکند.
بر اساس بندهای منتشرشده، ایران متعهد میشود به سمت ساخت سلاح هستهای نرود و درباره سرنوشت ذخایر اورانیوم، سطح غنیسازی و سایر موضوعات مرتبط با برنامه هستهای، یک چارچوب مورد توافق دو طرف شکل بگیرد. همچنین در این پیشنویس آمده است که برنامه هستهای ایران در طول مذاکرات «تعلیق» خواهد شد و در مقابل، آمریکا نیز از افزایش تحریمها خودداری میکند.
در بخش دیگری از این متن، اعلام خاتمه جنگ از جمله در لبنان و عدم استفاده از زور علیه یکدیگر، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی طرفین و تعیین یک بازه ۶۰ روزه قابل تمدید برای نهاییسازی توافق مطرح شده است.
این پیشنویس همچنین شامل رفع محاصره دریایی ظرف ۳۰ روز، خروج نیروهای آمریکایی از «محیط پیرامونی ایران» و باز شدن تنگه هرمز توسط ایران در همین بازه زمانی است؛ هرچند تعریف دقیقی از محدوده «محیط پیرامونی ایران» ارائه نشده است.
در بندهای اقتصادی نیز به وعده یک برنامه بازسازی ۳۰۰ میلیارد دلاری برای ایران، خاتمه تدریجی تحریمهای اولیه و ثانویه، معافیت فروش نفت و پتروشیمی ایران و آزادسازی تدریجی وجوه مسدود شده ایران در صورت پیشرفت مذاکرات اشاره شده است.
این در حالی است که ظهر روز چهارشنبه صداوسیما نیز اعلام کرد به یک سند غیررسمی اولیه از چارچوب ۱۴ بندی تفاهم احتمالی میان ایران و آمریکا دسترسی پیدا کرده است؛ سندی که هنوز نهایی نشده اما در آن به موضوعاتی از جمله وضعیت تنگه هرمز و حضور نظامی آمریکا در منطقه اشاره شده است.
طبق گزارش صداوسیما، آمریکا در این پیشنویس متعهد به خروج نیروهای نظامی از اطراف ایران و توقف محاصره دریایی شده و در مقابل، ایران نیز بازگشت عبور کشتیهای تجاری از تنگه هرمز به سطح پیش از جنگ را ظرف یک ماه پذیرفته است. همچنین مدیریت تردد کشتیهای تجاری در تنگه هرمز با همکاری ایران و عمان پیشبینی شده و تأکید شده بدون سازوکار راستیآزمایی، هیچ اقدام عملی از سوی تهران انجام نخواهد شد.
در این گزارش آمده است که در صورت دستیابی به توافق نهایی ظرف ۶۰ روز، امکان تبدیل آن به قطعنامه الزامآور در شورای امنیت سازمان ملل نیز مطرح شده است.
@indypersian
بر اساس بندهای منتشرشده، ایران متعهد میشود به سمت ساخت سلاح هستهای نرود و درباره سرنوشت ذخایر اورانیوم، سطح غنیسازی و سایر موضوعات مرتبط با برنامه هستهای، یک چارچوب مورد توافق دو طرف شکل بگیرد. همچنین در این پیشنویس آمده است که برنامه هستهای ایران در طول مذاکرات «تعلیق» خواهد شد و در مقابل، آمریکا نیز از افزایش تحریمها خودداری میکند.
در بخش دیگری از این متن، اعلام خاتمه جنگ از جمله در لبنان و عدم استفاده از زور علیه یکدیگر، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی طرفین و تعیین یک بازه ۶۰ روزه قابل تمدید برای نهاییسازی توافق مطرح شده است.
این پیشنویس همچنین شامل رفع محاصره دریایی ظرف ۳۰ روز، خروج نیروهای آمریکایی از «محیط پیرامونی ایران» و باز شدن تنگه هرمز توسط ایران در همین بازه زمانی است؛ هرچند تعریف دقیقی از محدوده «محیط پیرامونی ایران» ارائه نشده است.
در بندهای اقتصادی نیز به وعده یک برنامه بازسازی ۳۰۰ میلیارد دلاری برای ایران، خاتمه تدریجی تحریمهای اولیه و ثانویه، معافیت فروش نفت و پتروشیمی ایران و آزادسازی تدریجی وجوه مسدود شده ایران در صورت پیشرفت مذاکرات اشاره شده است.
این در حالی است که ظهر روز چهارشنبه صداوسیما نیز اعلام کرد به یک سند غیررسمی اولیه از چارچوب ۱۴ بندی تفاهم احتمالی میان ایران و آمریکا دسترسی پیدا کرده است؛ سندی که هنوز نهایی نشده اما در آن به موضوعاتی از جمله وضعیت تنگه هرمز و حضور نظامی آمریکا در منطقه اشاره شده است.
طبق گزارش صداوسیما، آمریکا در این پیشنویس متعهد به خروج نیروهای نظامی از اطراف ایران و توقف محاصره دریایی شده و در مقابل، ایران نیز بازگشت عبور کشتیهای تجاری از تنگه هرمز به سطح پیش از جنگ را ظرف یک ماه پذیرفته است. همچنین مدیریت تردد کشتیهای تجاری در تنگه هرمز با همکاری ایران و عمان پیشبینی شده و تأکید شده بدون سازوکار راستیآزمایی، هیچ اقدام عملی از سوی تهران انجام نخواهد شد.
در این گزارش آمده است که در صورت دستیابی به توافق نهایی ظرف ۶۰ روز، امکان تبدیل آن به قطعنامه الزامآور در شورای امنیت سازمان ملل نیز مطرح شده است.
@indypersian
😁24❤7🥴5😡4🥰1
♦️دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، چهارشنبه ششم خرداد در شبکه اجتماعی تروث سوشال با انتشار تصویری ساختهشده با هوش مصنوعی، از شبکه سیانان انتقاد کرد و نوشت این رسانه نیروی دریایی جمهوری اسلامی را قدرتمند نشان میدهد، در حالی که شناورهای ایران در اقیانوس غرق شدهاند.
در این تصویر، جمله «سیانان: نیروی دریایی ایران قدرتمند است» در کنار تصویری از شناورهای غرقشده جمهوری اسلامی در کف اقیانوس دیده میشود.
@indypersian
در این تصویر، جمله «سیانان: نیروی دریایی ایران قدرتمند است» در کنار تصویری از شناورهای غرقشده جمهوری اسلامی در کف اقیانوس دیده میشود.
@indypersian
🥱21👏16😁5❤3🌚2👍1
⭕️ زهران ممدانی در مراسم نماز عید قربان:
این عید یادآور همبستگی و ایثار است،
افتخار میکنم اولین شهردار مسلمان نیویورک هستم
♦️زهران ممدانی، شهردار نیویورک، با انتشار تصاویری از حضور خود در مراسم نماز عید قربان در این شهر، پیام تبریکی به مناسبت این عید منتشر کرد و بر مفاهیم همبستگی، ایثار و حمایت اجتماعی تاکید کرد.
او در پیام خود نوشت: «عید مبارک! امروز در حالی که یاد پیامبر ابراهیم را گرامی میداریم، عید قربان به ما یادآوری میکند که ایثار یک بار سنگین نیست، بلکه فرصتی است برای دیدن خود به عنوان بخشی از یک کل بزرگتر و برای دستگیری از کسانی که بیش از همه به کمک نیاز دارند.»
ممدانی همچنین اعلام کرد که افتخار دارد نخستین شهردار مسلمان نیویورک است و تاکید کرد مدیریت شهری خود را بر پایه همبستگی اجتماعی پیش خواهد برد. او افزود هدفش این است که هر شهروند نیویورک بتواند از پس هزینههای اساسی زندگی مانند خوراک، مسکن و خدمات مراقبتی برآید.
@indypersian
این عید یادآور همبستگی و ایثار است،
افتخار میکنم اولین شهردار مسلمان نیویورک هستم
♦️زهران ممدانی، شهردار نیویورک، با انتشار تصاویری از حضور خود در مراسم نماز عید قربان در این شهر، پیام تبریکی به مناسبت این عید منتشر کرد و بر مفاهیم همبستگی، ایثار و حمایت اجتماعی تاکید کرد.
او در پیام خود نوشت: «عید مبارک! امروز در حالی که یاد پیامبر ابراهیم را گرامی میداریم، عید قربان به ما یادآوری میکند که ایثار یک بار سنگین نیست، بلکه فرصتی است برای دیدن خود به عنوان بخشی از یک کل بزرگتر و برای دستگیری از کسانی که بیش از همه به کمک نیاز دارند.»
ممدانی همچنین اعلام کرد که افتخار دارد نخستین شهردار مسلمان نیویورک است و تاکید کرد مدیریت شهری خود را بر پایه همبستگی اجتماعی پیش خواهد برد. او افزود هدفش این است که هر شهروند نیویورک بتواند از پس هزینههای اساسی زندگی مانند خوراک، مسکن و خدمات مراقبتی برآید.
@indypersian
🤬66🥴17🗿6❤4👍2🙈2🥰1
♦️یک مقام کاخ سفید، چهارشنبه ششم خرداد، به شبکه الجزیره گفت دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، تنها توافقی را امضا خواهد کرد که در راستای منافع مردم آمریکا باشد و مانع دستیابی ایران به سلاح هستهای شود.
این مقام در کاخ سفید همچنین اعلام کرد گزارش منتشرشده دررسانههای ایران درباره تفاهمنامه احتمالی میان تهران و واشنگتن «کاملا ساختگی» است.
در همین حال، کاخ سفید به نقل از ترامپ اعلام کرد مذاکرات با جمهوری اسلامی «بهخوبی پیش میرود» و رئیسجمهوری آمریکا خطوط قرمز خود را بهروشنی مشخص کرده است.
@indypersian
این مقام در کاخ سفید همچنین اعلام کرد گزارش منتشرشده دررسانههای ایران درباره تفاهمنامه احتمالی میان تهران و واشنگتن «کاملا ساختگی» است.
در همین حال، کاخ سفید به نقل از ترامپ اعلام کرد مذاکرات با جمهوری اسلامی «بهخوبی پیش میرود» و رئیسجمهوری آمریکا خطوط قرمز خود را بهروشنی مشخص کرده است.
@indypersian
👍25❤8😁5
♦️ایال زامیر، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، چهارشنبه ششم خرداد اعلام کرد بخش بزرگی از توان نظامی جمهوری اسلامی در حملات اخیر از بین رفته و برنامه هستهای ایران چندین سال به عقب رانده شده است.
زامیر گفت رهبران جمهوری اسلامی اکنون «تحت تعقیب» هستند و بخش عمدهای از ظرفیتهای نظامی ایران در عملیاتهای اخیر نابود شده است. او همچنین با اشاره به وضعیت اقتصادی ایران گفت شهروندان ایرانی هنوز «ابعاد بحرانی» تصمیمهای رهبران جمهوری اسلامی را درک نکردهاند.
رئیس ستاد ارتش اسرائیل تاکید کرد تلآویو عقبافتادن برنامه هستهای ایران را یکی از مهمترین نتایج عملیات نظامی اخیر میداند.
این اظهارات همزمان با ابراز خوشبینی مقامهای آمریکایی درباره احتمال دستیابی به توافقی تازه با تهران مطرح شده است.
جیدی ونس، معاون رئیسجمهوری آمریکا، در گفتگو با شبکه انبیسی گفت نسبت به اینکه ایران در چارچوب هر توافق احتمالی از توسعه سلاح هستهای صرفنظر کند «بسیار خوشبین» است.
ونس در عین حال تاکید کرد چالش اصلی مذاکرات، سازوکار نظارت و راستیآزمایی توافق است و باید اطمینان حاصل شود که جمهوری اسلامی در آینده آن را نقض نخواهد کرد.
این اظهارات همزمان با نشست دونالد ترامپ با اعضای کابینه آمریکا برای بررسی راههای پایان جنگ با ایران مطرح شده است.
@indypersian
زامیر گفت رهبران جمهوری اسلامی اکنون «تحت تعقیب» هستند و بخش عمدهای از ظرفیتهای نظامی ایران در عملیاتهای اخیر نابود شده است. او همچنین با اشاره به وضعیت اقتصادی ایران گفت شهروندان ایرانی هنوز «ابعاد بحرانی» تصمیمهای رهبران جمهوری اسلامی را درک نکردهاند.
رئیس ستاد ارتش اسرائیل تاکید کرد تلآویو عقبافتادن برنامه هستهای ایران را یکی از مهمترین نتایج عملیات نظامی اخیر میداند.
این اظهارات همزمان با ابراز خوشبینی مقامهای آمریکایی درباره احتمال دستیابی به توافقی تازه با تهران مطرح شده است.
جیدی ونس، معاون رئیسجمهوری آمریکا، در گفتگو با شبکه انبیسی گفت نسبت به اینکه ایران در چارچوب هر توافق احتمالی از توسعه سلاح هستهای صرفنظر کند «بسیار خوشبین» است.
ونس در عین حال تاکید کرد چالش اصلی مذاکرات، سازوکار نظارت و راستیآزمایی توافق است و باید اطمینان حاصل شود که جمهوری اسلامی در آینده آن را نقض نخواهد کرد.
این اظهارات همزمان با نشست دونالد ترامپ با اعضای کابینه آمریکا برای بررسی راههای پایان جنگ با ایران مطرح شده است.
@indypersian
❤15👍8😁2🤔1😐1
⭕️والاستریت ژورنال: تهران بهدنبال کاهش فشار اقتصادی بدون «پیروزی سیاسی» برای ترامپ است
📌ترامپ اعلام کرده بود که مذاکرات با تهران تا حد زیادی نهایی شده، اما پس از انتقاد برخی جمهوریخواهان سنا از چارچوب توافق، موضعش تغییر کرد
♦️در شرایطی که وضعیت توافق میان تهران و واشنگتن در هالهای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست مذاکرات نمایندگان آمریکا و ایران درنهایت به نتیجه خواهد رسید یا نه، رسانههای مختلف درباره ابعاد مختلف این توافق احتمالی گمانهزنیهایی منتشر میکنند.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
📌ترامپ اعلام کرده بود که مذاکرات با تهران تا حد زیادی نهایی شده، اما پس از انتقاد برخی جمهوریخواهان سنا از چارچوب توافق، موضعش تغییر کرد
♦️در شرایطی که وضعیت توافق میان تهران و واشنگتن در هالهای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست مذاکرات نمایندگان آمریکا و ایران درنهایت به نتیجه خواهد رسید یا نه، رسانههای مختلف درباره ابعاد مختلف این توافق احتمالی گمانهزنیهایی منتشر میکنند.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
والاستریت ژورنال: تهران بهدنبال کاهش فشار اقتصادی بدون «پیروزی
در شرایطی که وضعیت توافق میان تهران و واشنگتن در هالهای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست مذاکرات نمایندگان آمریکا و ایران درنهایت به نتیجه خواهد رسید یا نه، رسانههای مختلف درباره ابعاد مختلف این
😁5❤4
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️در گزارش تصویری خبرگزاری رویترز از ایران، شهروندان و صاحبان کسبوکار از پیامدهای قطعی و محدودیت اینترنت در ۸۸ روز گذشته بر زندگی روزمره و فعالیتهای اقتصادی خود سخن گفتهاند؛ وضعیتی که به گفته آنها باعث عقبافتادگی، اختلال در کار و از دست رفتن مشتریان شده است.
یکی از کاربران در این گزارش میگوید: «داخل ایران، کارم با بچههاست و باید دائم در ارتباط باشم و ببینم در جهان هنر چه میگذرد، اما کاملا از جریان جهانی دور بودم و نمیدانستم چه اتفاقی در حال رخ دادن است. اگر قبلا یک طرح را در یک ساعت انجام میدادم، حالا بهدلیل قفل شدن ذهن و نبود دسترسی، بسیار بیشتر زمان میبرد.»
در بخش دیگری از این گزارش تصویری، یک شهروند میگوید که در چند ماه گذشته، انگار ده سال به عقب برگشته باشیم.
همچنین برخی کاربران از دشواری استفاده از اپلیکیشنهای داخلی و کمبود دسترسی به اطلاعات گلایه کردهاند و تاکید کردهاند که این شرایط عملا روند کار دیجیتال را مختل کرده است.
@indypersian
یکی از کاربران در این گزارش میگوید: «داخل ایران، کارم با بچههاست و باید دائم در ارتباط باشم و ببینم در جهان هنر چه میگذرد، اما کاملا از جریان جهانی دور بودم و نمیدانستم چه اتفاقی در حال رخ دادن است. اگر قبلا یک طرح را در یک ساعت انجام میدادم، حالا بهدلیل قفل شدن ذهن و نبود دسترسی، بسیار بیشتر زمان میبرد.»
در بخش دیگری از این گزارش تصویری، یک شهروند میگوید که در چند ماه گذشته، انگار ده سال به عقب برگشته باشیم.
همچنین برخی کاربران از دشواری استفاده از اپلیکیشنهای داخلی و کمبود دسترسی به اطلاعات گلایه کردهاند و تاکید کردهاند که این شرایط عملا روند کار دیجیتال را مختل کرده است.
@indypersian
🤬10🤔3😭3❤1😁1
♦️خبرگزاری فارس به نقل از «منابع آگاه» گزارش داد که دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، ممکن است در ساعات آینده بهصورت یکطرفه اعلام کند که توافق میان ایران و آمریکا نهایی شده است؛ اقدامی که به گفته این منابع میتواند با هدف اعمال فشار سیاسی و اثرگذاری بر افکار عمومی انجام شود، پیش از آنکه اختلافات باقیمانده بهطور کامل برطرف شود.
بر اساس این گزارش، این سناریو در حالی مطرح شده که هنوز برخی موضوعات میان دو طرف حلنشده باقی مانده و روند مذاکرات به مرحله نهایی نرسیده است.
در همین زمینه، یک عضو تیم مذاکرهکننده ایرانی در گفتگو با فارس تاکید کرده است که تا زمانی که همه موارد مورد نظر ایران حل و فصل نشود، هیچ توافقی قابل اعلام نخواهد بود.
به گفته این منبع، جمهوری اسلامی ایران تنها در صورتی که اختلافات بهطور کامل برطرف شود، نتیجه مذاکرات را بهصورت رسمی اعلام خواهد کرد و هیچ توافقی پیش از رسیدن به جمعبندی نهایی، مورد تایید تهران نخواهد بود.
@indypersian
بر اساس این گزارش، این سناریو در حالی مطرح شده که هنوز برخی موضوعات میان دو طرف حلنشده باقی مانده و روند مذاکرات به مرحله نهایی نرسیده است.
در همین زمینه، یک عضو تیم مذاکرهکننده ایرانی در گفتگو با فارس تاکید کرده است که تا زمانی که همه موارد مورد نظر ایران حل و فصل نشود، هیچ توافقی قابل اعلام نخواهد بود.
به گفته این منبع، جمهوری اسلامی ایران تنها در صورتی که اختلافات بهطور کامل برطرف شود، نتیجه مذاکرات را بهصورت رسمی اعلام خواهد کرد و هیچ توافقی پیش از رسیدن به جمعبندی نهایی، مورد تایید تهران نخواهد بود.
@indypersian
😁16😡14❤2👍1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، چهارشنبه ششم خرداد، در نشست کابینه در کاخ سفید درباره مذاکرات با جمهوری اسلامی گفت تهران «بسیار مشتاق» توافق است، اما مذاکرات هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.
ترامپ گفت: «آنها واقعا میخواهند توافق کنند. تا الان به نتیجه نرسیدهاند. ما از وضعیت فعلی راضی نیستیم، ولی خواهیم شد.»
رئیسجمهوری آمریکا همچنین جمهوری اسلامی را تحت فشار شدید توصیف کرد و گفت: «نیروی دریاییشان نابود شده، نیروی هوایی از بین رفته و همهچیزشان از دست رفته است.»
ترامپ افزود جمهوری اسلامی «در حالی مذاکره میکند که چیزی برایش باقی نمانده» و هشدار داد اگر توافق حاصل نشود، آمریکا ممکن است «برگردد و کار را تمام کند.»
او همچنین گفت اقتصاد ایران «در حال سقوط آزاد» است و تهران بهدلیل فشارهای سنگین، گزینه دیگری جز حرکت بهسوی توافق ندارد.
@indypersian
ترامپ گفت: «آنها واقعا میخواهند توافق کنند. تا الان به نتیجه نرسیدهاند. ما از وضعیت فعلی راضی نیستیم، ولی خواهیم شد.»
رئیسجمهوری آمریکا همچنین جمهوری اسلامی را تحت فشار شدید توصیف کرد و گفت: «نیروی دریاییشان نابود شده، نیروی هوایی از بین رفته و همهچیزشان از دست رفته است.»
ترامپ افزود جمهوری اسلامی «در حالی مذاکره میکند که چیزی برایش باقی نمانده» و هشدار داد اگر توافق حاصل نشود، آمریکا ممکن است «برگردد و کار را تمام کند.»
او همچنین گفت اقتصاد ایران «در حال سقوط آزاد» است و تهران بهدلیل فشارهای سنگین، گزینه دیگری جز حرکت بهسوی توافق ندارد.
@indypersian
❤19👏9🥱6🤬2😁1
⭕️رشد ۲.۰۴ درصدی زائران حج؛ ۱.۷ میلیون نفر امسال مناسک حج به جا میآورند
📌تلاشها برای تسهیل حج، گسترش امکانات در مبادی ورودی و بهبود خدمات ادامه دارد
♦️به گفته مقامهای عربستان سعودی، امسال بیش از ۱.۷ میلیون زائر در حال انجام مناسک حجاند که اکثریت آنها خارج از عربستان سعودی زندگی میکنند.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
📌تلاشها برای تسهیل حج، گسترش امکانات در مبادی ورودی و بهبود خدمات ادامه دارد
♦️به گفته مقامهای عربستان سعودی، امسال بیش از ۱.۷ میلیون زائر در حال انجام مناسک حجاند که اکثریت آنها خارج از عربستان سعودی زندگی میکنند.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
رشد ۲.۰۴ درصدی زائران حج؛ ۱.۷ میلیون نفر امسال مناسک حج به جا میآورند
به گفته مقامهای عربستان سعودی، امسال بیش از ۱.۷ میلیون زائر در حال انجام مناسک حجاند که اکثریت آنها خارج از عربستان سعودی زندگی میکنند. به گزارش عرب نیوز، شمار کل زائران امسال یک میلیون و ۷۰۷
🗿13❤2👍2🌚2🙈2
♦️مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، در نشست کابینه در کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده «هرگز اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هستهای دست یابد» و تاکید کرد که جمهوری اسلامی همچنان «بزرگترین حامی تروریسم در جهان» است.
در بخش دیگری از اظهاراتش، وزیر خارجه آمریکا به روند گفتگوهای دیپلماتیک نیز اشاره کرد و گفت نشانههایی از «پیشرفت در مسیر رسیدن به توافق» وجود دارد. او همچنین تاکید کرد که ترجیح دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، همچنان مذاکره با ایران است.
روبیو در کنار موضوع ایران، درباره تهدیدهای بهداشتی نیز هشدار داد و اعلام کرد که ایالات متحده نباید اجازه ورود موارد بیماری ابولا به خاک خود را بدهد.
@indypersian
در بخش دیگری از اظهاراتش، وزیر خارجه آمریکا به روند گفتگوهای دیپلماتیک نیز اشاره کرد و گفت نشانههایی از «پیشرفت در مسیر رسیدن به توافق» وجود دارد. او همچنین تاکید کرد که ترجیح دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، همچنان مذاکره با ایران است.
روبیو در کنار موضوع ایران، درباره تهدیدهای بهداشتی نیز هشدار داد و اعلام کرد که ایالات متحده نباید اجازه ورود موارد بیماری ابولا به خاک خود را بدهد.
@indypersian
👍13😁3❤2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، چهارشنبه ششم خرداد، در نشست کابینه در کاخ سفید گفت جمهوری اسلامی پس از فشارهای شدید دوباره اینترنت را وصل کرده است.
ترامپ گفت: «آنها تازه دوباره به اینترنت برگشتهاند، چون بهشدت تحت فشار قرار گرفتهاند.»
رئیسجمهوری آمریکا همچنین وضعیت اقتصادی جمهوری اسلامی را بحرانی توصیف کرد و گفت اقتصاد ایران «در حال سقوط آزاد» است، تورم به ۲۵۰ درصد رسیده و «کل نظام اقتصادی» جمهوری اسلامی از هم فروپاشیده است.
ترامپ در ادامه افزود جمهوری اسلامی بهدلیل این فشارها «انتخاب دیگری» جز حرکت بهسوی توافق ندارد.
@indypersian
ترامپ گفت: «آنها تازه دوباره به اینترنت برگشتهاند، چون بهشدت تحت فشار قرار گرفتهاند.»
رئیسجمهوری آمریکا همچنین وضعیت اقتصادی جمهوری اسلامی را بحرانی توصیف کرد و گفت اقتصاد ایران «در حال سقوط آزاد» است، تورم به ۲۵۰ درصد رسیده و «کل نظام اقتصادی» جمهوری اسلامی از هم فروپاشیده است.
ترامپ در ادامه افزود جمهوری اسلامی بهدلیل این فشارها «انتخاب دیگری» جز حرکت بهسوی توافق ندارد.
@indypersian
❤23👏11😁7😢5🤬2🥱2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، چهارشنبه ششم خرداد، در نشست کابینه در کاخ سفید، از مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، و پیت هگست، وزیر دفاع، تمجید کرد و گفت دولتش «افراد فوقالعادهای» دارد.
ترامپ درباره پیت هگست گفت: «او عاشق جنگ است. من این را دوست ندارم، ولی او آدم خوبی است.»
@indypersian
ترامپ درباره پیت هگست گفت: «او عاشق جنگ است. من این را دوست ندارم، ولی او آدم خوبی است.»
@indypersian
❤23🥱7😍4😁2🥰1
♦️دونالد ترامپ در نشست کابینه در کاخ سفید بار دیگر بر موضع سختگیرانه واشنگتن نسبت به برنامه هستهای ایران تاکید کرد و گفت: «ایران نمیتواند بمب هستهای داشته باشد.» او در عین حال هشدار داد که در صورت دست نیافتن به توافق، «ممکن است مجبور شویم به آنجا برویم و کار را تمام کنیم.»
ترامپ در ادامه با اشاره به روند مذاکرات گفت که ایران «بسیار مشتاق» رسیدن به توافق است، اما تاکنون نتیجه نهایی حاصل نشده است. او افزود: «ما از وضعیت فعلی راضی نیستیم، ولی خواهیم شد.»
رئیسجمهوری آمریکا با توصیف شرایط ایران، مدعی شد که این کشور تحت فشار شدید قرار دارد و گفت «نیروی دریایی و هوایی آن از بین رفته و همهچیزشان از دست رفته است.» او همچنین ادعا کرد ایران در شرایطی وارد مذاکره شده که «چیزی برایش باقی نمانده است.»
ترامپ همچنین وضعیت اقتصادی ایران را بحرانی توصیف کرد و گفت اقتصاد این کشور «در حال سقوط آزاد» است و به دلیل فشارهای موجود، تهران «گزینه دیگری جز حرکت به سمت توافق ندارد.»
او در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت اینترنت در ایران اشاره کرد و گفت که این کشور پس از فشارهای اخیر دوباره به اینترنت متصل شده است.
@indypersian
ترامپ در ادامه با اشاره به روند مذاکرات گفت که ایران «بسیار مشتاق» رسیدن به توافق است، اما تاکنون نتیجه نهایی حاصل نشده است. او افزود: «ما از وضعیت فعلی راضی نیستیم، ولی خواهیم شد.»
رئیسجمهوری آمریکا با توصیف شرایط ایران، مدعی شد که این کشور تحت فشار شدید قرار دارد و گفت «نیروی دریایی و هوایی آن از بین رفته و همهچیزشان از دست رفته است.» او همچنین ادعا کرد ایران در شرایطی وارد مذاکره شده که «چیزی برایش باقی نمانده است.»
ترامپ همچنین وضعیت اقتصادی ایران را بحرانی توصیف کرد و گفت اقتصاد این کشور «در حال سقوط آزاد» است و به دلیل فشارهای موجود، تهران «گزینه دیگری جز حرکت به سمت توافق ندارد.»
او در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت اینترنت در ایران اشاره کرد و گفت که این کشور پس از فشارهای اخیر دوباره به اینترنت متصل شده است.
@indypersian
❤39🤬5🥱5👍2😁1
♦️پیت هگست، وزیر جنگ آمریکا، در نشست کابینه در کاخ سفید گفت در هر دو دوره ریاستجمهوری دونالد ترامپ تنها یک رویکرد ثابت وجود داشته و آن جلوگیری کامل از دستیابی ایران به سلاح هستهای بوده است.
او با اشاره به عملیات «خشم حماسی» تاکید کرد اینبار برخلاف جنگهای عراق و افغانستان، رویکرد آمریکا مبتنی بر «قدرت هوشمند و حداکثر بازدارندگی» بوده و نتیجه آن «به زانو درآمدن ایران» است.
هگست در ادامه گفت که توان نظامی ایران بهشدت آسیب دیده و گفت نیروی دریایی ایران «در کف خلیج فارس» قرار دارد و نیروی هوایی و پدافند این کشور نیز دچار آسیب شده است. به گفته او، اگرچه ایران هنوز توان موشکی دارد، اما فعلا قادر به تولید بیشتر موشک، پهپاد یا شناورهای نظامی نیست.
وزیر جنگ آمریکا همچنین تاکید کرد که ایران در نتیجه فشارهای واردشده ناچار به پذیرش مذاکره شده و همزمان تحت یک «محاصره جهانی» قرار گرفته که صادرات و واردات آن را مختل کرده است.
او در پایان گفت آمریکا همچنان گزینههای نظامی و دیپلماتیک را روی میز دارد و در صورت لزوم «برای پایان دادن به موضوع» آماده اقدام مستقیم خواهد بود.
@indypersian
او با اشاره به عملیات «خشم حماسی» تاکید کرد اینبار برخلاف جنگهای عراق و افغانستان، رویکرد آمریکا مبتنی بر «قدرت هوشمند و حداکثر بازدارندگی» بوده و نتیجه آن «به زانو درآمدن ایران» است.
هگست در ادامه گفت که توان نظامی ایران بهشدت آسیب دیده و گفت نیروی دریایی ایران «در کف خلیج فارس» قرار دارد و نیروی هوایی و پدافند این کشور نیز دچار آسیب شده است. به گفته او، اگرچه ایران هنوز توان موشکی دارد، اما فعلا قادر به تولید بیشتر موشک، پهپاد یا شناورهای نظامی نیست.
وزیر جنگ آمریکا همچنین تاکید کرد که ایران در نتیجه فشارهای واردشده ناچار به پذیرش مذاکره شده و همزمان تحت یک «محاصره جهانی» قرار گرفته که صادرات و واردات آن را مختل کرده است.
او در پایان گفت آمریکا همچنان گزینههای نظامی و دیپلماتیک را روی میز دارد و در صورت لزوم «برای پایان دادن به موضوع» آماده اقدام مستقیم خواهد بود.
@indypersian
❤22❤🔥3😁2🌚1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️ مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، چهارشنبه ششم خرداد، در نشست کابینه در کاخ سفید گفت جمهوری اسلامی هرگز به سلاح هستهای دست نخواهد یافت و آمریکا همچنان مسیر مذاکره و دیپلماسی را ترجیح میدهد.
روبیو گفت: «نتیجه نهایی این است که ایران هرگز قرار نیست سلاح هستهای داشته باشد. اتفاقات اخیر بار دیگر یادآوری کرد که آنها بزرگترین حامی تروریسم در جهان هستند و هرگز نمیتوانند سلاح هستهای داشته باشند.»
وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد ترجیح دونالد ترامپ همیشه مذاکره و دستیابی به توافق بوده و دیپلماسی «همیشه نخستین گزینه» آمریکا است.
او افزود آمریکا همچنان از طریق نمایندگان ترامپ، از جمله استیو ویتکاف، جرد کوشنر و معاون رئیسجمهوری، مذاکرات را دنبال میکند و اگر توافقی قابل دستیابی باشد، واشنگتن خواهان تحقق آن است.
روبیو همچنین گفت در مذاکرات «مقداری پیشرفت» حاصل شده و آمریکا در روزها و ساعتهای آینده بررسی خواهد کرد که آیا این روند ادامه پیدا میکند یا نه.
او در ادامه هشدار داد اگر مسیر دیپلماسی نتیجه ندهد، گزینههای دیگری نیز روی میز خواهد بود، اما تاکید کرد جمهوری اسلامی و رهبران آن «هرگز سلاح هستهای نخواهند داشت.»
@indypersian
روبیو گفت: «نتیجه نهایی این است که ایران هرگز قرار نیست سلاح هستهای داشته باشد. اتفاقات اخیر بار دیگر یادآوری کرد که آنها بزرگترین حامی تروریسم در جهان هستند و هرگز نمیتوانند سلاح هستهای داشته باشند.»
وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد ترجیح دونالد ترامپ همیشه مذاکره و دستیابی به توافق بوده و دیپلماسی «همیشه نخستین گزینه» آمریکا است.
او افزود آمریکا همچنان از طریق نمایندگان ترامپ، از جمله استیو ویتکاف، جرد کوشنر و معاون رئیسجمهوری، مذاکرات را دنبال میکند و اگر توافقی قابل دستیابی باشد، واشنگتن خواهان تحقق آن است.
روبیو همچنین گفت در مذاکرات «مقداری پیشرفت» حاصل شده و آمریکا در روزها و ساعتهای آینده بررسی خواهد کرد که آیا این روند ادامه پیدا میکند یا نه.
او در ادامه هشدار داد اگر مسیر دیپلماسی نتیجه ندهد، گزینههای دیگری نیز روی میز خواهد بود، اما تاکید کرد جمهوری اسلامی و رهبران آن «هرگز سلاح هستهای نخواهند داشت.»
@indypersian
❤16👍3😁2🥱1🌚1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️ آتشسوزی گسترده در برج مسکونی شهرک چیتگر تهران
♦️بر اساس ویدیوهایی که حساب کاربری «وحید آنلاین» منتشر کرده است بعدازظهر چهارشنبه ششم خردادماه آتشسوزی گستردهای در یکی از برجهای مجتمع مسکونی پامچال در شهرک چیتگر تهران رخ داده است.
تصاویر منتشرشده از این حادثه، شعلهور شدن بخشهایی از ساختمان را نشان میدهد.
جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتشنشانی تهران اعلام کرده است که وضعیت ساختمان از نظر ایمنی در شرایط «بسیار نامناسب» قرار داشته، اما تا این لحظه این حادثه تلفات جانی نداشته است.
جزئیات دقیق علت وقوع آتشسوزی و میزان خسارات احتمالی هنوز اعلام نشده است.
@indypersian
♦️بر اساس ویدیوهایی که حساب کاربری «وحید آنلاین» منتشر کرده است بعدازظهر چهارشنبه ششم خردادماه آتشسوزی گستردهای در یکی از برجهای مجتمع مسکونی پامچال در شهرک چیتگر تهران رخ داده است.
تصاویر منتشرشده از این حادثه، شعلهور شدن بخشهایی از ساختمان را نشان میدهد.
جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتشنشانی تهران اعلام کرده است که وضعیت ساختمان از نظر ایمنی در شرایط «بسیار نامناسب» قرار داشته، اما تا این لحظه این حادثه تلفات جانی نداشته است.
جزئیات دقیق علت وقوع آتشسوزی و میزان خسارات احتمالی هنوز اعلام نشده است.
@indypersian
👏11❤3🥴2🔥1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، چهارشنبه ششم خردادماه، در پاسخ به سوالی درباره احتمال کاهش تحریمها علیه جمهوری اسلامی برای فروش نفت خام، با قاطعیت این موضوع را رد کرد.
ترامپ گفت: «نه، ما درباره هیچ کاهش تحریمی یا دادن پول صحبت نمیکنیم؛ نه تحریمها، نه پول، هیچچیز.»
او همچنین تاکید کرد آمریکا کنترل پولهایی را که جمهوری اسلامی متعلق به خود میداند، حفظ خواهد کرد و افزود: «وقتی رفتار درستی داشته باشند و کار درست را انجام دهند، اجازه میدهیم به پولشان دسترسی پیدا کنند.»
@indypersian
ترامپ گفت: «نه، ما درباره هیچ کاهش تحریمی یا دادن پول صحبت نمیکنیم؛ نه تحریمها، نه پول، هیچچیز.»
او همچنین تاکید کرد آمریکا کنترل پولهایی را که جمهوری اسلامی متعلق به خود میداند، حفظ خواهد کرد و افزود: «وقتی رفتار درستی داشته باشند و کار درست را انجام دهند، اجازه میدهیم به پولشان دسترسی پیدا کنند.»
@indypersian
❤36👍13👏10🥱3🥰2🤬1