Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، روز چهارشنبه ۶ خردادماه در نشست کاخ سفید اعلام کرد که کشورهایی مانند عربستان سعودی و قطر باید به «پیمان ابراهیم» بپیوندند و این اقدام را یک رویداد تاریخی خواند. ترامپ با بیان اینکه این کشورها به خاطر کارهایی که برایشان انجام شده به آمریکا مدیون هستند، تاکید کرد که اگر آنها این پیمان را امضا نکنند، مشخص نیست واشنگتن توافقی را با ایران انجام دهد یا خیر.
رئیسجمهوری آمریکا اضافه کرد کشورهای امضاکننده فعلی این توافق، از جمله امارات متحده عربی، نتایج مثبتی از آن گرفتهاند و این توافق «بسیار موثر» بوده است.
@indypersian
رئیسجمهوری آمریکا اضافه کرد کشورهای امضاکننده فعلی این توافق، از جمله امارات متحده عربی، نتایج مثبتی از آن گرفتهاند و این توافق «بسیار موثر» بوده است.
@indypersian
😁28❤16👍7🤨4🌚2
♦️یک مقام پیشین سیا پس از کشف دهها میلیون دلار شمش طلا، پول نقد و ساعتهای لوکس در خانهاش در ایالت ویرجینیا بازداشت شد.
به گزارش نیویورک تایمز، ماموران افبیآی در جریان بازرسی خانه دیوید راش، مقام ارشد پیشین سیا، ۳۰۳ شمش طلا به ارزش حدود ۴۰ میلیون دلار، حدود دو میلیون دلار پول نقد و دهها ساعت لوکس رولکس کشف کردند.
بر اساس اسناد دادگاه، راش که تا همین اواخر در سطح مدیران ارشد سیا فعالیت میکرد، بین آبان تا اسفند ۱۴۰۴ درخواست دریافت طلا و ارز خارجی برای «هزینههای کاری» کرده بود، اما بازرسی داخلی سیا نشان داد بخشی از این داراییها از محل نگهداری رسمی ناپدید شدهاند.
افبیآی اعلام کرد این پرونده پس از تحقیقات داخلی سیا و ارجاع آن از سوی مدیر این سازمان به نهادهای فدرال آغاز شده و تحقیقات همچنان ادامه دارد.
@indypersian
به گزارش نیویورک تایمز، ماموران افبیآی در جریان بازرسی خانه دیوید راش، مقام ارشد پیشین سیا، ۳۰۳ شمش طلا به ارزش حدود ۴۰ میلیون دلار، حدود دو میلیون دلار پول نقد و دهها ساعت لوکس رولکس کشف کردند.
بر اساس اسناد دادگاه، راش که تا همین اواخر در سطح مدیران ارشد سیا فعالیت میکرد، بین آبان تا اسفند ۱۴۰۴ درخواست دریافت طلا و ارز خارجی برای «هزینههای کاری» کرده بود، اما بازرسی داخلی سیا نشان داد بخشی از این داراییها از محل نگهداری رسمی ناپدید شدهاند.
افبیآی اعلام کرد این پرونده پس از تحقیقات داخلی سیا و ارجاع آن از سوی مدیر این سازمان به نهادهای فدرال آغاز شده و تحقیقات همچنان ادامه دارد.
@indypersian
😱11❤6👏2😁1
♦️در ساعات اولیه بامداد پنجشنبه، در حالی که خبرگزارش فارس از شنیده شدن سه انفجار در شرق بندرعباس خبر داده و رویترز نیز میگوید ارتش آمریکا به هدف نظامی در ایران حمله کرده است، تسنیم وابسته به سپاه گزارش داد که نیروی دریایی سپاه به سمت یک نفتکش (آمریکایی) در تنگه هرمز شلیک کرده است. تسنیم مدعی است که به دنبال هشدار، ۴ شناور مجبور به بازگشت شدند. در این گزارش آمده است که در مقابل «ارتش آمریکا به زمین سوختهای در اطراف بندرعباس شلیک کرد.» در خبر ساعاتی قبل رویترز آمده است که ارتش آمریکا به یک هدف نظامی در ایران که امنیت نیروهای آمریکایی را به خطر انداخته شلیک کرده و چند پهپاد ایرانی را نیز رهگیری کرده است.
یک مقام آمریکایی نیز پیشتر به سیانان گفته بود که ارتش آمریکا چهار پهپاد ایرانی را سرنگون کرده و یک ایستگاه کنترل زمینی ایران در بندرعباس را هدف قرار داده است؛ ایستگاهی که در آستانه پرتاب پنجمین پهپاد بود.
سیانان برای دریافت توضیح، با فرماندهی مرکزی آمریکا درباره گزارشهای رسانههای حکومتی ایران که میگویند حملات آمریکا در پاسخ به اقدام ایران انجام شده، تماس گرفته است.
@indypersian
یک مقام آمریکایی نیز پیشتر به سیانان گفته بود که ارتش آمریکا چهار پهپاد ایرانی را سرنگون کرده و یک ایستگاه کنترل زمینی ایران در بندرعباس را هدف قرار داده است؛ ایستگاهی که در آستانه پرتاب پنجمین پهپاد بود.
سیانان برای دریافت توضیح، با فرماندهی مرکزی آمریکا درباره گزارشهای رسانههای حکومتی ایران که میگویند حملات آمریکا در پاسخ به اقدام ایران انجام شده، تماس گرفته است.
@indypersian
❤15😁6🔥5🤬3
♦️در نخستین ساعات بامداد پنجشنبه، رسانههای کویت از شنیده شدن صدای آژیر در این کشور خبر دادند. همزمان گزارش شد که سیستم دفاع هوایی کویت در مقابله با یک حمله موشکی و پهپادی متخاصم فعال شده است.
@indypersian
@indypersian
🔥11😁3🤔1
♦️اسوشیتدپرس در توضیح حمله اوایل بامداد پنجشنبه ارتش آمریکا در بندرعباس به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا چهار پهپاد تهاجمی یکطرفه ایران را که در نزدیکی تنگه هرمز تهدیدی ایجاد کرده بودند سرنگون کردند و یک ایستگاه کنترل زمینی را در بندر عباس هدف گرفتند که در آستانه پرتاب پنجمین پهپاد بود.
@indypersian
@indypersian
❤19👏11🤔1
♦️به گزارش اسوشیتدپرس، دولت ترامپ روز چهارشنبه در چارچوب کارزار گسترده فشار اقتصادی، تحریمهای بیشتری علیه حکومت ایران اعمال کرد؛ این بار با هدف قرار دادن آژانس تازهتأسیس رژیم ایران که تلاش میکند کشتیرانی از طریق تنگه را کنترل و عوارض دریافت کند.
بهطور معمول یکپنجم نفت و گاز طبیعی جهان از تنگه هرمز عبور میکند.
اسکات بسنت، وزیر خزانهداری، در بیانیهای گفت: «آخرین تلاش ارتش ایران برای باجگیری از تجارت دریایی جهانی نشان میدهد که سیاست “خشم اقتصادی” این رژیم را به سمت استیصال برای تأمین نقدینگی سوق داده است.»
این تحریمها «سازمان تنگه هرمز خلیج فارس ایران» و هر فرد یا نهادی را که با این آژانس همکاری کند هدف قرار میدهد. این نهاد که اوایل ماه جاری اعلام شده بود، مسئول تأیید عبور از تنگه و دریافت عوارضی است که میتواند تا دو میلیون دلار برای هر کشتی برسد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از این سازوکار حمایت میکند و میگوید تنها مسیر امن عبور از این آبراه حیاتی همان کریدوری است که خود تعیین کرده و هر کشتی که از آن منحرف شود با مجموعهای از اقدامات مواجه خواهد شد.
@indypersian
بهطور معمول یکپنجم نفت و گاز طبیعی جهان از تنگه هرمز عبور میکند.
اسکات بسنت، وزیر خزانهداری، در بیانیهای گفت: «آخرین تلاش ارتش ایران برای باجگیری از تجارت دریایی جهانی نشان میدهد که سیاست “خشم اقتصادی” این رژیم را به سمت استیصال برای تأمین نقدینگی سوق داده است.»
این تحریمها «سازمان تنگه هرمز خلیج فارس ایران» و هر فرد یا نهادی را که با این آژانس همکاری کند هدف قرار میدهد. این نهاد که اوایل ماه جاری اعلام شده بود، مسئول تأیید عبور از تنگه و دریافت عوارضی است که میتواند تا دو میلیون دلار برای هر کشتی برسد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از این سازوکار حمایت میکند و میگوید تنها مسیر امن عبور از این آبراه حیاتی همان کریدوری است که خود تعیین کرده و هر کشتی که از آن منحرف شود با مجموعهای از اقدامات مواجه خواهد شد.
@indypersian
👍21😁5❤4🥱2😐1
♦️روابط عمومی سپاه پاسداران، ساعت هفت صبح پنجشنبه همزمان با گزارش خبرگزاریهای کویت از مقابله پدافند هوایی این کشور با یک حمله موشکی و پهپادی اعلام کرد که سپاه، یک پایگاه هوایی آمریکا را به عنوان «مبدا تجاوز» به نقطهای در حاشیه فرودگاه بندرعباس، هدف گرفته است. در این بیانیه به نام این پایگاه و اینکه در چه کشوری قرار دارد اشاره نشده است. ساعاتی قبل صدای سه انفجار در شرق بندرعباس شنیده شد و پس از آن رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که ارتش آمریکا به یک سایت نظامی در ایران حمله کرده است. بعدا اسوشیتدپرس گزارش داد که سنتکام پس از سرنگون کردن چهار پهپاد ایرانی، به پرتابگری که در حال شلیک پهپاد پنج بوده حمله کرده است. خبرگزاریهای حکومتی از جمله تسنیم میگویند که «نفتکش آمریکایی» قصد داشته از تنگه هرمز عبور کند که به سوی آن شلیک شده و پس از آن حمله ارتش آمریکا در بندرعباس انجام شده است.
@indypersian
@indypersian
🥱16❤11😁4🤬3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️روابط عمومی سپاه پاسداران، ساعت هفت صبح پنجشنبه همزمان با گزارش خبرگزاریهای کویت از مقابله پدافند هوایی این کشور با یک حمله موشکی و پهپادی اعلام کرد که سپاه، یک پایگاه هوایی آمریکا را به عنوان «مبدا تجاوز» به نقطهای در حاشیه فرودگاه بندرعباس، هدف گرفته است. همزمان با این تحولات کانال وحید آنلاین تصاویری را تحت عنوان «رد موشک شلیک شده در آسمان امیدیه خوزستان» منتشر کرده است که بر اساس گزارشها در ساعات آغازین روز پنجشنبه ۷ خرداد رؤیت شده است.
@indypersian
@indypersian
🔥12❤6🥱5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️فدراسیون شطرنج نروژ، ویدیویی را از لحظات پایانی رقابت علیرضا فیروزجا، استاد بزرگ ایرانیتبار شطرنج فرانسه با گوکش دی، حریف هندی را منتشر کرده است.
به گفته فدراسیون شطرنج نروژ، پس از تساوی دو حریف در رقابت کلاسیک، فیروزجا با تکنیک آخرالزمانی (آرماگدون) و با چند حرکت سریع حریف صاحبنام هندی را شکست داد.
فیروزجا در اسلو با پای شکسته و آتلبندی شده به مصاف حریفان میرود.
به گفته فدراسیون شطرنج نروژ، پس از تساوی دو حریف در رقابت کلاسیک، فیروزجا با تکنیک آخرالزمانی (آرماگدون) و با چند حرکت سریع حریف صاحبنام هندی را شکست داد.
فیروزجا در اسلو با پای شکسته و آتلبندی شده به مصاف حریفان میرود.
🔥42👏31❤21👍2
♦️قیمت نفت در بازارهای جهانی صبح پنجشنبه هفتم خرداد و در پی انتشار اخبار مربوط به درگیری میان نیروهای نظامی آمریکا و جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس، بیش از چهار درصد افزایش یافت.
قیمت نفت خام برنت دریای شمال در آخرین ساعات کار بازارهای آسیایی با ۴.۱۵ درصد افزایش به ۹۸ دلا و ۲۰ سنت رسید.
احتمالا این روند صعودی تا ساعات آینده و با بازگشایی بورسهای اروپایی ادامه خواهد داشت.
سنتکام بامداد پنجشنبه اعلام کرد پس از سرنگون کردن چهار پهپاد ایرانی، به پرتابگری که در حال شلیک پهپاد پنجم بوده حمله کرده است. رسانههای داخلی ایران میگویند محلی در نزدیکی فرودگاه بندرعباس هدف قرار گرفته است.
پس از انتشار این خبر، سپاه اعلام کرد «مبدا» حمله آمریکا را هدف قرار داده است. همزمان وزارت دفاع کویت از مقابله سامانه ضدهوایی این کشور با حملات موشکی و پهپادی خبر داد.
رسانههای نزدیک به سپاه میگویند یک «نفتکش آمریکایی» که قصد داشته از تنگه هرمز عبور کند هدف حمله «هشدارآمیز» قرار گرفته و پس از آن نیروهای آمریکایی به مکانی در بندرعباس حمله کردهاند.
@indypersian
قیمت نفت خام برنت دریای شمال در آخرین ساعات کار بازارهای آسیایی با ۴.۱۵ درصد افزایش به ۹۸ دلا و ۲۰ سنت رسید.
احتمالا این روند صعودی تا ساعات آینده و با بازگشایی بورسهای اروپایی ادامه خواهد داشت.
سنتکام بامداد پنجشنبه اعلام کرد پس از سرنگون کردن چهار پهپاد ایرانی، به پرتابگری که در حال شلیک پهپاد پنجم بوده حمله کرده است. رسانههای داخلی ایران میگویند محلی در نزدیکی فرودگاه بندرعباس هدف قرار گرفته است.
پس از انتشار این خبر، سپاه اعلام کرد «مبدا» حمله آمریکا را هدف قرار داده است. همزمان وزارت دفاع کویت از مقابله سامانه ضدهوایی این کشور با حملات موشکی و پهپادی خبر داد.
رسانههای نزدیک به سپاه میگویند یک «نفتکش آمریکایی» که قصد داشته از تنگه هرمز عبور کند هدف حمله «هشدارآمیز» قرار گرفته و پس از آن نیروهای آمریکایی به مکانی در بندرعباس حمله کردهاند.
@indypersian
❤12😁3
⭕️ بازگشت نیمهجان اینترنت؛ خشم از مذاکرات آمریکا، سوگ عمیق برای کشتار دیماه و ادامه حمایت از شاهزاده رضا پهلوی
📌«چه فایده که دوباره آنلاین شدیم؟ آن ۴۰ هزار نفری که کشته شدند دیگر نمیتوانند آنلاین شوند و حرف بزنند»؛«مگر ترامپ و نتانیاهو نگفته بودند جمهوری اسلامی رفتنی است و بهزودی برای بیرون آمدن مردم بیانیه میدهند؟ چرا حالا دوباره دنبال توافقاند؟»
♦️ پس از ۸۸ روز خاموشی گسترده اینترنت در ایران، حالا با بازگشت محدود و ناپایدار اتصال به شبکه جهانی، بخشی از حسابهای کاربری که در جریان اعتراضات دیماه و روزهای جنگ ۳۹ روزه خاموش شده بودند، دوباره فعال شدهاند. اما برخلاف تصویری که رسانههای دولتی تلاش دارند از «بازگشت آرامش» و «عادیشدن شرایط» ارائه دهند، فضای حاکم بر شبکههای اجتماعی فارسیزبان همچنان سرشار از خشم، ناامیدی، سوگواری و احساس رهاشدگی است.
بخشی از حسابهایی که در ماههای اخیر خاموش شده بودند، دوباره در حال انتشار تصاویر از خیزش ملی دیماه و کشتار مردم هستند؛ آنها با تاکید بر خشم و انزجار از حکومت ازادامه مبارزه با آن سخن میگویند. بسیاری نیز میگویند حکومت «فیلترنت» را بازگردانده نه اینترنت. بخش قابل توجهی از کاربران ایرانی از موج سهمگین گرانی، بیکاری و تعطیلی کسبوکارها و خسارتهایی میگویند که در دوران خاموشی کامل اینترنت متحمل شدند.
🖊امیرحسین میراسماعیلی
بیشتر بخوانید...
@indypersian
📌«چه فایده که دوباره آنلاین شدیم؟ آن ۴۰ هزار نفری که کشته شدند دیگر نمیتوانند آنلاین شوند و حرف بزنند»؛«مگر ترامپ و نتانیاهو نگفته بودند جمهوری اسلامی رفتنی است و بهزودی برای بیرون آمدن مردم بیانیه میدهند؟ چرا حالا دوباره دنبال توافقاند؟»
♦️ پس از ۸۸ روز خاموشی گسترده اینترنت در ایران، حالا با بازگشت محدود و ناپایدار اتصال به شبکه جهانی، بخشی از حسابهای کاربری که در جریان اعتراضات دیماه و روزهای جنگ ۳۹ روزه خاموش شده بودند، دوباره فعال شدهاند. اما برخلاف تصویری که رسانههای دولتی تلاش دارند از «بازگشت آرامش» و «عادیشدن شرایط» ارائه دهند، فضای حاکم بر شبکههای اجتماعی فارسیزبان همچنان سرشار از خشم، ناامیدی، سوگواری و احساس رهاشدگی است.
بخشی از حسابهایی که در ماههای اخیر خاموش شده بودند، دوباره در حال انتشار تصاویر از خیزش ملی دیماه و کشتار مردم هستند؛ آنها با تاکید بر خشم و انزجار از حکومت ازادامه مبارزه با آن سخن میگویند. بسیاری نیز میگویند حکومت «فیلترنت» را بازگردانده نه اینترنت. بخش قابل توجهی از کاربران ایرانی از موج سهمگین گرانی، بیکاری و تعطیلی کسبوکارها و خسارتهایی میگویند که در دوران خاموشی کامل اینترنت متحمل شدند.
🖊امیرحسین میراسماعیلی
بیشتر بخوانید...
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
بازگشت نیمهجان اینترنت؛ خشم از مذاکرات آمریکا، سوگ عمیق برای کشتار
پس از ۸۸ روز خاموشی گسترده اینترنت در ایران، حالا با بازگشت محدود و ناپایدار اتصال به شبکه جهانی، بخشی از حسابهای کاربری که در جریان اعتراضات دیماه و روزهای جنگ ۳۹ روزه خاموش شده بودند، دوباره فعال
❤40😁7👍4💔4🔥2🤬1🥱1
⭕️اسرائیل نخستین هواپیمای سوخترسان «کیسی-۴۶» آمریکا را تحویل گرفت
♦️نیروی هوایی اسرائیل روز چهارشنبه ششم خردادماه اعلام کرد نخستین هواپیمای سوخترسان آمریکایی «کیسی-۴۶» را در چارچوب برنامه نوسازی ناوگان سوخترسان خود تحویل گرفت.
این هواپیما توان سوخترسانی به جنگندههای نسل چهارم و پنجم، از جمله جنگندههای اف-۳۵ اسرائیل را دارد.
بر اساس برنامه اعلامشده، دو سوخترسان دیگر از همین مدل در سال ۲۰۲۶ و دو فروند دیگر در سال ۲۰۲۷ تحویل خواهند شد.
اسرائیل پیشتر در سال ۲۰۲۲ چهار کیسی-۴۶ سفارش داده بود و در سال ۲۰۲۵ نیز دو فروند دیگر خریداری کرد.
ارزش این قرارداد که از محل کمکهای نظامی آمریکا تامین شده، حدود ۵۰۰ میلیون دلار اعلام شده است.
@indypersian
♦️نیروی هوایی اسرائیل روز چهارشنبه ششم خردادماه اعلام کرد نخستین هواپیمای سوخترسان آمریکایی «کیسی-۴۶» را در چارچوب برنامه نوسازی ناوگان سوخترسان خود تحویل گرفت.
این هواپیما توان سوخترسانی به جنگندههای نسل چهارم و پنجم، از جمله جنگندههای اف-۳۵ اسرائیل را دارد.
بر اساس برنامه اعلامشده، دو سوخترسان دیگر از همین مدل در سال ۲۰۲۶ و دو فروند دیگر در سال ۲۰۲۷ تحویل خواهند شد.
اسرائیل پیشتر در سال ۲۰۲۲ چهار کیسی-۴۶ سفارش داده بود و در سال ۲۰۲۵ نیز دو فروند دیگر خریداری کرد.
ارزش این قرارداد که از محل کمکهای نظامی آمریکا تامین شده، حدود ۵۰۰ میلیون دلار اعلام شده است.
@indypersian
❤30👍9
⭕️غضنفری، نماینده مجلس: آمریکا هر روز ما را تهدید و تحقیر میکند
♦️کامران غضنفری، نماینده تهران در مجلس جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ششم خردادماه گفت حتی در صورت دستیابی به توافق با آمریکا، هیچ تضمینی برای اجرای آن وجود ندارد.
این عضو مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ادامه مذاکرات با واشنگتن گفت: «آمریکاییها هر روز ما را تهدید میکنند و مقامهای رسمی ایران را تحقیر میکنند.»
غضنفری همچنین تاکید کرد مذاکره با طرفی که به گفته او «هدفش تسلیمکردن ایران است»، از اساس اشتباه محسوب میشود.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که با وجود ادامه مذاکرات میان تهران و واشنگتن، دونالد ترامپ چهارشنبه شب از روند گفتگوها و پیشنهادهای جمهوری اسلامی، ابراز نارضایتی کرد.
@indypersian
♦️کامران غضنفری، نماینده تهران در مجلس جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ششم خردادماه گفت حتی در صورت دستیابی به توافق با آمریکا، هیچ تضمینی برای اجرای آن وجود ندارد.
این عضو مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ادامه مذاکرات با واشنگتن گفت: «آمریکاییها هر روز ما را تهدید میکنند و مقامهای رسمی ایران را تحقیر میکنند.»
غضنفری همچنین تاکید کرد مذاکره با طرفی که به گفته او «هدفش تسلیمکردن ایران است»، از اساس اشتباه محسوب میشود.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که با وجود ادامه مذاکرات میان تهران و واشنگتن، دونالد ترامپ چهارشنبه شب از روند گفتگوها و پیشنهادهای جمهوری اسلامی، ابراز نارضایتی کرد.
@indypersian
😁48❤9🥱4
♦️روزنامه والاستریت ژورنال روز پنجشنبه هفتم خردادماه بهنقل از پژوهشگران موسسه «سرمایه اقتصادها/کاپیتال اکونومیکس» گزارش کرد که برآوردها نشان میدهد که ذخایر ارزی در دسترس جمهوری اسلامی بیش از سه ماه برای پرداخت هزینه واردات دوره پیش از جنگ، کفایت نمیکند.
والاستریت ژورنال در این گزارش با عنوان «ایران تا چه زمانی میتواند درد اقتصادی ناشی از محاصره ایالات متحده را تحمل کند؟» با استناد به تحلیلهای کارشناسان، واکنش بازارهای بینالمللی و سخنان مقامهای جمهوری اسلامی و آمریکا، تاثیر محاصه دریایی ایالات متحده بر راهبرد نظامی و سیاسی حکومت ایران را بررسی کرده است.
@indypersian
والاستریت ژورنال در این گزارش با عنوان «ایران تا چه زمانی میتواند درد اقتصادی ناشی از محاصره ایالات متحده را تحمل کند؟» با استناد به تحلیلهای کارشناسان، واکنش بازارهای بینالمللی و سخنان مقامهای جمهوری اسلامی و آمریکا، تاثیر محاصه دریایی ایالات متحده بر راهبرد نظامی و سیاسی حکومت ایران را بررسی کرده است.
@indypersian
👍31❤3👀1
♦️علی باقریکنی، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی، روز پنجشنبه هفتم خردادماه بر ضرورت آزادسازی کامل داراییهای مسدودشده ایران توسط آمریکا تاکید کرد و آن را «حق قانونی ملت ایران» دانست.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، باقریکنی که به مسکو سفر کرده، گفت جمهوری اسلامی بهدنبال بازگرداندن تمامی داراییهای مسدودشده است و این اموال باید «بهطور کامل و بدون هیچ قید و شرطی» به ایران بازگردانده شوند.
موضوع داراییهای مسدودشده یکی از محورهای اصلی اختلاف میان تهران و واشنگتن در مذاکرات اخیر بوده است.
محمدباقر قالیباف، عباس عراقچی و عبدالناصر همتی، روز سهشنبه به قطر سفر کردند. رسانههای ایران میگویند مذاکرات در دوحه برای آزادی میلیاردها دلار اموال بلوکه شده، موفقیت آمیز بوده است.
@indypersian
به گزارش خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، باقریکنی که به مسکو سفر کرده، گفت جمهوری اسلامی بهدنبال بازگرداندن تمامی داراییهای مسدودشده است و این اموال باید «بهطور کامل و بدون هیچ قید و شرطی» به ایران بازگردانده شوند.
موضوع داراییهای مسدودشده یکی از محورهای اصلی اختلاف میان تهران و واشنگتن در مذاکرات اخیر بوده است.
محمدباقر قالیباف، عباس عراقچی و عبدالناصر همتی، روز سهشنبه به قطر سفر کردند. رسانههای ایران میگویند مذاکرات در دوحه برای آزادی میلیاردها دلار اموال بلوکه شده، موفقیت آمیز بوده است.
@indypersian
🥱30🥴18😁8🤬3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️ارتش اسرائیل صبح پنجشنبه هفتم خرداد و ساعتی پس از صدور هشدار تخلیه برای ساکنان چند منطقه، شهر صور لبنان را بمباران کرد.
ارتش اسرائیل پیش از این اعلام کرده بود که برای مقابله با حملات حزبالله باید زیرساختهای این سازمان را در شهر صور هدف قرار دهد.
منابع محلی در لبنان میگویند دستکم دو ساختمان شهر صور در دور جدید حملات هدف قرار گرفتهاند و بمباران یکی از آنها منجر به آتشسوزی گسترده شده است.
با وجود اعلام آتشبس میان حزبالله و اسرائیل در پنج هفته پیش و تمدید دوباره آن در هفته گذشته، نبردها میان دو طرف حتی یک روز هم متوقف نشده است.
@indypersian
ارتش اسرائیل پیش از این اعلام کرده بود که برای مقابله با حملات حزبالله باید زیرساختهای این سازمان را در شهر صور هدف قرار دهد.
منابع محلی در لبنان میگویند دستکم دو ساختمان شهر صور در دور جدید حملات هدف قرار گرفتهاند و بمباران یکی از آنها منجر به آتشسوزی گسترده شده است.
با وجود اعلام آتشبس میان حزبالله و اسرائیل در پنج هفته پیش و تمدید دوباره آن در هفته گذشته، نبردها میان دو طرف حتی یک روز هم متوقف نشده است.
@indypersian
❤36👍19👏5🤬2😍1
♦️در پی تبادل آتش سپاه پاسداران و نیرویهای ارتش آمریکا در منطقه خلیج فارس، کایا کالاس، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز پنجشنبه هفتم خرداد ماه هشدار داد ادامه جنگ میان آمریکا و ایران به سود هیچکس نیست.
کالاس در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در قبرس به خبرنگاران گفت: «آنها هماکنون در حدفاصل بسیار خطرناکی میان جنگ و صلح به سر میبرند و ادامه یافتن این نبرد به نفع هیچ طرفی نخواهد بود.»
این اظهارنظر در حالی مطرح میشود که منطقه خلیج فارس در بامداد پنجشنبه، صحنه درگیری شدید میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و ارتش آمریکا بود.
تنشها با تبادل آتش میان یگانهای دریایی آغاز شد و در ادامه، جنگندههای آمریکایی یک ایستگاه پهپادی را در بندرعباس هدف قرار دادند که با فعال شدن پدافند منطقه همراه شد. سپاه پاسداران نیز در پاسخ، پایگاه هوایی آمریکا در کویت را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داد.
@indypersian
کالاس در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در قبرس به خبرنگاران گفت: «آنها هماکنون در حدفاصل بسیار خطرناکی میان جنگ و صلح به سر میبرند و ادامه یافتن این نبرد به نفع هیچ طرفی نخواهد بود.»
این اظهارنظر در حالی مطرح میشود که منطقه خلیج فارس در بامداد پنجشنبه، صحنه درگیری شدید میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و ارتش آمریکا بود.
تنشها با تبادل آتش میان یگانهای دریایی آغاز شد و در ادامه، جنگندههای آمریکایی یک ایستگاه پهپادی را در بندرعباس هدف قرار دادند که با فعال شدن پدافند منطقه همراه شد. سپاه پاسداران نیز در پاسخ، پایگاه هوایی آمریکا در کویت را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داد.
@indypersian
🤬62❤7😁7🥱7👨💻1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️همزمان با موج گرمای زودهنگام در فرانسه، شماری از ساکنان پاریس برای خنکشدن وارد روزخانه «سنمارتن» شدند؛ اقدامی که با وجود ممنوعیت شنا انجام شد.
یکی از ساکنان پاریس گفت پلیس در محل حضور داشت اما برخورد سختگیرانهای انجام نداد و تنها به تذکر اکتفا کرد.
فرانسه و بخشهایی از اروپا در روزهای اخیر با افزایش دما و هشدارهای مرتبط با گرمای شدید مواجه شدهاند.
@indypersian
یکی از ساکنان پاریس گفت پلیس در محل حضور داشت اما برخورد سختگیرانهای انجام نداد و تنها به تذکر اکتفا کرد.
فرانسه و بخشهایی از اروپا در روزهای اخیر با افزایش دما و هشدارهای مرتبط با گرمای شدید مواجه شدهاند.
@indypersian
❤9🤬5😁4🔥1🥱1🗿1
⭕️مذاکره با جمهوری اسلامی کاری عبث است
📌دلیل اینکه عناصر ضدرژیم در ارتش و همچنین خیل مردم بیزار از حاکمان مستبد ایران دست به اقدام مستقیم نمیزنند این است که میترسند آمریکا بار دیگر آنها را رها کند و توافقی امضا کند که به حکومت اجازه دهد در قدرت بماند و خود را بازسازی کند
♦️مذاکره با جمهوری اسلامی کاری عبث است. این رژیم هرگز به وعدههایی که برایش دردسرساز باشد پایبند نمیماند. ترامپ باید از تلاش برای دستیابی به توافق دست بکشد؛ این کار اعتبار آمریکا را تضعیف میکند.
بیشتر بخوانید...
✍️دیدگاهی از استیو فوربز
@indypersian
📌دلیل اینکه عناصر ضدرژیم در ارتش و همچنین خیل مردم بیزار از حاکمان مستبد ایران دست به اقدام مستقیم نمیزنند این است که میترسند آمریکا بار دیگر آنها را رها کند و توافقی امضا کند که به حکومت اجازه دهد در قدرت بماند و خود را بازسازی کند
♦️مذاکره با جمهوری اسلامی کاری عبث است. این رژیم هرگز به وعدههایی که برایش دردسرساز باشد پایبند نمیماند. ترامپ باید از تلاش برای دستیابی به توافق دست بکشد؛ این کار اعتبار آمریکا را تضعیف میکند.
بیشتر بخوانید...
✍️دیدگاهی از استیو فوربز
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
استیو فوربز | مذاکره با جمهوری اسلامی کاری عبث است
*این مطلب انعکاس دیدگاه دیگر ناظران است.* مذاکره با جمهوری اسلامی کاری عبث است. این رژیم هرگز به وعدههایی که برایش دردسرساز باشد پایبند نمیماند. ترامپ باید از تلاش برای دستیابی به توافق دست بکشد؛
❤29👍23😁3🥱3💯3🤬2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز پنجشنبه هفتم خردادماه و در حاشیه نشست شورای وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا با کایا کالاس، مسئول سیاست خراجی و معاون رئیس کمیسیون اروپا دیدار و گفتگو کرد.
وضعیت پرتنش خاورمیانه و مناسبات با روسیه، از اهداف این مذاکرات عنوان شده است.
عربستان سعودی در هفته های پس از آتشبس برای جلوگیری از بروز دوباره جنگ بسیار تلاش کرده است. این کشور از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، سیاست حفظ توازن را در پیش گرفته و دستکم دو بار میانجی معاوضه اسرای دو روسیه و اوکراین شده است.
@indypersian
وضعیت پرتنش خاورمیانه و مناسبات با روسیه، از اهداف این مذاکرات عنوان شده است.
عربستان سعودی در هفته های پس از آتشبس برای جلوگیری از بروز دوباره جنگ بسیار تلاش کرده است. این کشور از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، سیاست حفظ توازن را در پیش گرفته و دستکم دو بار میانجی معاوضه اسرای دو روسیه و اوکراین شده است.
@indypersian
😁8🤬6👍2🥱2