♦️رسانههای دولتی ایران، روز شنبه ۱۶ خرداد ماه به نقل از منابع پاکستانی اعلام کردند محسن رضا نقوی، وزیر کشور پاکستان، روز شنبه در سفری رسمی راهی تهران خواهد شد.
این سفر در حالی انجام میشود که نقوی طی روزهای پنجشنبه و جمعه در حاشیه نشست وزیران کشور سازمان همکاری شانگهای در قرقیزستان، دو بار با اسکندر مومنی، وزیر کشور ایران، دیدار و گفتگو کرده بود.
وزیر کشور پاکستان، در روزهای اول خرداد ماه و در راستای تلاشهای اسلامآباد برای برقراری توافق پایان جنگ میان ایران و آمریکا، سفری از پیش اعلام نشده به تهران داشت و با مقامهای دولت و مذاکرهکنندگان ایرانی گفتگو کرد.
همزمان، رسانهها به نقل از روزنامه النهار گزارش کردهاند فیلد مارشال عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان، روز شنبه در اسلامآباد میزبان ژنرال «رودولف هیکل» فرمانده ارتش لبنان خواهد بود.
@IndyPersian
این سفر در حالی انجام میشود که نقوی طی روزهای پنجشنبه و جمعه در حاشیه نشست وزیران کشور سازمان همکاری شانگهای در قرقیزستان، دو بار با اسکندر مومنی، وزیر کشور ایران، دیدار و گفتگو کرده بود.
وزیر کشور پاکستان، در روزهای اول خرداد ماه و در راستای تلاشهای اسلامآباد برای برقراری توافق پایان جنگ میان ایران و آمریکا، سفری از پیش اعلام نشده به تهران داشت و با مقامهای دولت و مذاکرهکنندگان ایرانی گفتگو کرد.
همزمان، رسانهها به نقل از روزنامه النهار گزارش کردهاند فیلد مارشال عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان، روز شنبه در اسلامآباد میزبان ژنرال «رودولف هیکل» فرمانده ارتش لبنان خواهد بود.
@IndyPersian
🥱26🤬10❤4🥴3
⭕️ سنتکام از حمله به سایتهای راداری گورک و قشم خبر داد؛ ترامپ: تنها ۲۲ درصد از موشکهای ایران باقی مانده
📌محسن رضایی: اگر جنگ ادامه یابد، دامنه نبرد را به اقیانوس هند، دریای مدیترانه و تنگه بابالمندب در دریای سرخ میکشانیم
♦️در حالی که گفتگوها میان تهران و واشنگتن همچنان ادامه دارد و هیچ یک از دو طرف هنوز دستیابی به توافق یا رسیدن به بنبست کامل را اعلام نکردهاند، دو کشور بیانیههایی درباره حملات پهپادی منتشر میکنند.
روابط عمومی سپاه پاسداران، بامداد شنبه، با انتشار بیانیهای ادعا کرد: «به دنبال حملات ارتش آمریکا به سیریک و جزیره قشم، پایگاههای دشمن در منطقه مورد اصابت موشکهای هوافضا قرار گرفتند.»
بیشتر بخوانید...
@IndyPersian
📌محسن رضایی: اگر جنگ ادامه یابد، دامنه نبرد را به اقیانوس هند، دریای مدیترانه و تنگه بابالمندب در دریای سرخ میکشانیم
♦️در حالی که گفتگوها میان تهران و واشنگتن همچنان ادامه دارد و هیچ یک از دو طرف هنوز دستیابی به توافق یا رسیدن به بنبست کامل را اعلام نکردهاند، دو کشور بیانیههایی درباره حملات پهپادی منتشر میکنند.
روابط عمومی سپاه پاسداران، بامداد شنبه، با انتشار بیانیهای ادعا کرد: «به دنبال حملات ارتش آمریکا به سیریک و جزیره قشم، پایگاههای دشمن در منطقه مورد اصابت موشکهای هوافضا قرار گرفتند.»
بیشتر بخوانید...
@IndyPersian
ایندیپندنت فارسی
سنتکام از حمله به سایتهای راداری گورک و قشم خبر داد؛ ترامپ: تنها ۲۲
در حالی که گفتگوها میان تهران و واشنگتن همچنان ادامه دارد و هیچ یک از دو طرف هنوز دستیابی به توافق یا رسیدن به بنبست کامل را اعلام نکردهاند، دو کشور بیانیههایی درباره حملات پهپادی منتشر میکنند.
👏14🥱8❤2
♦️کاظم غریبآبادی، معاون حقوقی وزیر امور خارجه ایران، از آژانس بینالمللی انرژی اتمی خواست در صورت تمایل به کمک به راهحل دیپلماتیک، از تبدیل گزارشهای فنی به «ابزار فشار سیاسی» خودداری کند.
غریبآبادی روز شنبه ۱۶ خردادماه گفت آژانس نباید گزارشهای فنی خود را به ابزاری برای اعمال فشار سیاسی تبدیل کند و باید رویکردی حرفهای و فنی در قبال برنامه هستهای ایران در پیش بگیرد.
معاون حقوقی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به کاهش دسترسیهای نظارتی آژانس در برخی تأسیسات هستهای ایران، تاکید کرد این وضعیت نتیجه حملات انجامشده علیه این مراکز بوده و ناشی از عدم همکاری تهران با آژانس نیست.
معاون وزیر خارجه ایران افزود آژانس بینالمللی انرژی اتمی در حال استفاده از پیامدهای حملات آمریکا و اسرائیل به سایتهای هستهای ایران برای ایجاد «ابهام» درباره برنامه هستهای جمهوری اسلامی است.
اظهارات غریبآبادی در آستانه نشست شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی مطرح میشود؛ نشستی که انتظار میرود پرونده هستهای ایران یکی از محورهای اصلی آن باشد.
@IndyPersian
غریبآبادی روز شنبه ۱۶ خردادماه گفت آژانس نباید گزارشهای فنی خود را به ابزاری برای اعمال فشار سیاسی تبدیل کند و باید رویکردی حرفهای و فنی در قبال برنامه هستهای ایران در پیش بگیرد.
معاون حقوقی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به کاهش دسترسیهای نظارتی آژانس در برخی تأسیسات هستهای ایران، تاکید کرد این وضعیت نتیجه حملات انجامشده علیه این مراکز بوده و ناشی از عدم همکاری تهران با آژانس نیست.
معاون وزیر خارجه ایران افزود آژانس بینالمللی انرژی اتمی در حال استفاده از پیامدهای حملات آمریکا و اسرائیل به سایتهای هستهای ایران برای ایجاد «ابهام» درباره برنامه هستهای جمهوری اسلامی است.
اظهارات غریبآبادی در آستانه نشست شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی مطرح میشود؛ نشستی که انتظار میرود پرونده هستهای ایران یکی از محورهای اصلی آن باشد.
@IndyPersian
👏9😁4🤬3❤1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️نیروهای طالبان در ولایت/استان هرات فردی به نام عبدالصمد را به اتهام ادعای پیامبری بازداشت کردند.
طالبان ویدیوی اعتراف او را منتشر کردهاند. در این ویدیو عبدالصمد روی زمین نشسته است، دستانش از پشت بسته شده و یک نیروی طالبان نیز با سلاح پشت سر او حضور دارد.
این جوان مدعی است که با پیشرفت فناوری، زمان ظهور پیامبر آخرالزمان فرا رسیده است.
او گفته است: «تکنولوژی و بشر پیشرفت کرده است و پیامبر میآید که امت خود را متحد کند و عدالت را در مشرق و مغرب برقرار کند.»
طالبان تاکنون جزئیات بیشتری درباره هویت و پیشینه این فرد منتشر نکردهاند.
با این حال، در دوران حاکمیت مجدد طالبان که بر تطبیق/اجرای «شریعت اسلامی» تاکید دارند، ادعای پیامبری از موضوعات حساس به شمار میرود و پیامدهای قضایی و مجازات در پی دارد.
در پی انتشار ویدیوی بازداشت عبدالصمد، شماری از کاربران شبکههای اجتماعی نوشتهاند که او احتمالا دچار اختلال روانی است و به همین دلیل بدون در نظر گرفتن پیامدهای چنین ادعایی این کار را کرده است.
حدود دو ماه پیش نیز یک مرد سالخورده در ولایت بادغیس ادعای پیامبری کرده بود که از سوی طالبان بازداشت شد.
@indypersian
طالبان ویدیوی اعتراف او را منتشر کردهاند. در این ویدیو عبدالصمد روی زمین نشسته است، دستانش از پشت بسته شده و یک نیروی طالبان نیز با سلاح پشت سر او حضور دارد.
این جوان مدعی است که با پیشرفت فناوری، زمان ظهور پیامبر آخرالزمان فرا رسیده است.
او گفته است: «تکنولوژی و بشر پیشرفت کرده است و پیامبر میآید که امت خود را متحد کند و عدالت را در مشرق و مغرب برقرار کند.»
طالبان تاکنون جزئیات بیشتری درباره هویت و پیشینه این فرد منتشر نکردهاند.
با این حال، در دوران حاکمیت مجدد طالبان که بر تطبیق/اجرای «شریعت اسلامی» تاکید دارند، ادعای پیامبری از موضوعات حساس به شمار میرود و پیامدهای قضایی و مجازات در پی دارد.
در پی انتشار ویدیوی بازداشت عبدالصمد، شماری از کاربران شبکههای اجتماعی نوشتهاند که او احتمالا دچار اختلال روانی است و به همین دلیل بدون در نظر گرفتن پیامدهای چنین ادعایی این کار را کرده است.
حدود دو ماه پیش نیز یک مرد سالخورده در ولایت بادغیس ادعای پیامبری کرده بود که از سوی طالبان بازداشت شد.
@indypersian
😁35👍3🙈3❤2🗿2🔥1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️پاپ لئو چهاردهم روز شنبه ۱۶ خرداد ماه، وارد مادرید شد و سفر یکهفتهای خود به اسپانیا را آغاز کرد. این نخستین سفر پاپ به یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از زمان انتخاب به عنوان رهبر کاتولیکهای جهان است.
پادشاه فیلیپه ششم اسپانیا و همسرش، ملکه لتیسیا، در مراسم استقبال رسمی از پاپ در مادرید حضور داشتند.
پاپ لئو در جریان این سفر قرار است برج جدید کلیسای مشهور «ساگرادا فامیلیا» در بارسلونا را افتتاح کند و همچنین با مهاجرانی دیدار کند که با عبور از آبهای خطرناک اقیانوس اطلس خود را به اروپا رساندهاند.
نخستین پاپ آمریکایی تاریخ علاوه بر مادرید و بارسلونا، از صومعه مونتسرات و جزایر قناری در سواحل غربی آفریقا نیز بازدید خواهد کرد.
@indypersian
پادشاه فیلیپه ششم اسپانیا و همسرش، ملکه لتیسیا، در مراسم استقبال رسمی از پاپ در مادرید حضور داشتند.
پاپ لئو در جریان این سفر قرار است برج جدید کلیسای مشهور «ساگرادا فامیلیا» در بارسلونا را افتتاح کند و همچنین با مهاجرانی دیدار کند که با عبور از آبهای خطرناک اقیانوس اطلس خود را به اروپا رساندهاند.
نخستین پاپ آمریکایی تاریخ علاوه بر مادرید و بارسلونا، از صومعه مونتسرات و جزایر قناری در سواحل غربی آفریقا نیز بازدید خواهد کرد.
@indypersian
🥴17🤬4❤3😁3😡3🔥1
⭕️ موشکها، غذا و آب؛ جمهوری اسلامی میکوشد جهان عرب را گروگان بگیرد
📌حملات ایران به تاسیسات آبشیرینکن، فرودگاهها و زیرساختهای انرژی، زنجیره تامین غذا را مختل کرد، قیمتها را بالا برد و معیشت میلیونها نفر را از کشورهای خلیج فارس تا مصر و اردن تهدید کرد
♦️وقتی ایالات متحده و اسرائیل در روز بیست و هشتم فوریه «عملیات خشم حماسی» را آغاز کردند، تمرکز اصلی بر محاسبات نظامی بود: پناهگاههای مستحکم، تعداد سانتریفیوژها، و ضربه به ساختار فرماندهی و کنترل. اما آنچه کمتر مورد توجه قرار گرفت، هدف ثانویه تهران بود. جمهوری اسلامی صرفا به پایگاههای آمریکا واکنش نشان نداد، بلکه جمعیت غیرنظامی خلیج فارس و کل خاورمیانه را به یک اهرم فشار تبدیل کرد.
بیشتر بخوانید...
🖌دیدگاهی از امین ایوب
@IndyPersian
📌حملات ایران به تاسیسات آبشیرینکن، فرودگاهها و زیرساختهای انرژی، زنجیره تامین غذا را مختل کرد، قیمتها را بالا برد و معیشت میلیونها نفر را از کشورهای خلیج فارس تا مصر و اردن تهدید کرد
♦️وقتی ایالات متحده و اسرائیل در روز بیست و هشتم فوریه «عملیات خشم حماسی» را آغاز کردند، تمرکز اصلی بر محاسبات نظامی بود: پناهگاههای مستحکم، تعداد سانتریفیوژها، و ضربه به ساختار فرماندهی و کنترل. اما آنچه کمتر مورد توجه قرار گرفت، هدف ثانویه تهران بود. جمهوری اسلامی صرفا به پایگاههای آمریکا واکنش نشان نداد، بلکه جمعیت غیرنظامی خلیج فارس و کل خاورمیانه را به یک اهرم فشار تبدیل کرد.
بیشتر بخوانید...
🖌دیدگاهی از امین ایوب
@IndyPersian
ایندیپندنت فارسی
امین ایوب | موشکها، غذا و آب؛ جمهوری اسلامی میکوشد جهان عرب را گروگان بگیرد
وقتی ایالات متحده و اسرائیل در روز بیست و هشتم فوریه «عملیات خشم حماسی» را آغاز کردند، تمرکز اصلی بر محاسبات نظامی بود: پناهگاههای مستحکم، تعداد سانتریفیوژها، و ضربه به ساختار فرماندهی و کنترل. اما
👍12❤2🤬2🌚1👨💻1
♦️محمد جمالیان، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از افزایش چشمگیر کشت غیرقانونی خشخاش در کشور خبر داد و اعلام کرد سطح زیر کشت این محصول در سالهای اخیر ۲۴۶ درصد رشد کرده است.
این نماینده مجلس، روز شنبه ۱۶ خرداد ماه، در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت اگرچه در برخی استانها از جمله خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان کاهش سطح زیر کشت مشاهده شده، اما در تعدادی دیگر از استانها روند افزایشی نگرانکنندهای وجود دارد و در برخی مناطق کشاورزان به جای محصولات سنتی به کشت خشخاش روی آوردهاند.
جمالیان اعلام کرد بر اساس آمارهای رسمی، سطح زیر کشت خشخاش در کشور از حدود ۹ هزار و ۳۴۵ هکتار در سالهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ به حدود ۳۲ هزار هکتار در سالهای ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ رسیده که نشاندهنده رشد ۲۴۶ درصدی این پدیده است.
این نماینده مجلس تاکید کرد که کشت خشخاش در ایران همچنان ممنوع است و هیچ مجوزی برای آن صادر نشده است. او توضیح داد آنچه اخیرا مطرح شده، کشت گیاه «شقایق الیفرا» برای تولید برخی داروهای مسکن و درمانی است و این موضوع به معنای آزادسازی کشت خشخاش نیست.
@indypersian
این نماینده مجلس، روز شنبه ۱۶ خرداد ماه، در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت اگرچه در برخی استانها از جمله خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان کاهش سطح زیر کشت مشاهده شده، اما در تعدادی دیگر از استانها روند افزایشی نگرانکنندهای وجود دارد و در برخی مناطق کشاورزان به جای محصولات سنتی به کشت خشخاش روی آوردهاند.
جمالیان اعلام کرد بر اساس آمارهای رسمی، سطح زیر کشت خشخاش در کشور از حدود ۹ هزار و ۳۴۵ هکتار در سالهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ به حدود ۳۲ هزار هکتار در سالهای ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ رسیده که نشاندهنده رشد ۲۴۶ درصدی این پدیده است.
این نماینده مجلس تاکید کرد که کشت خشخاش در ایران همچنان ممنوع است و هیچ مجوزی برای آن صادر نشده است. او توضیح داد آنچه اخیرا مطرح شده، کشت گیاه «شقایق الیفرا» برای تولید برخی داروهای مسکن و درمانی است و این موضوع به معنای آزادسازی کشت خشخاش نیست.
@indypersian
❤16🤔4👍1😨1
♦️ در پی صادر نشدن ویزای ایالات متحده برای شماری از اعضای کاروان تیم ملی فوتبال، فدراسیون فوتبال ایران روز جمعه ۱۶ خرداد ماه با انتشار بیانیهای اقدام دولت آمریکا را «تبعیضآمیز، هدفمند و سیاسی» توصیف کرد و خواستار ورود فیفا به این موضوع شد.
وزارت خارجه آمریکا، بامداد شنبه برای ۲۶ بازیکن تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ ویزا صادر کرد اما درخواست ویزای مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، و بیش از ۱۲ نفر از اعضای کادر مدیریتی، اجرایی، رسانهای و پشتیبانی تیم ملی رد شد.
فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد دولت آمریکا در ادامه «اقدامات کینهتوزانه» خود علیه ایران، در تصمیمی «غیروزرشی و کاملا سیاسی» از صدور ویزا برای ارکان مهم مدیریتی و اداری تیم ملی خودداری کرده است؛ اقدامی که به گفته این نهاد، با قوانین بینالمللی ورزش مغایرت دارد.
در این بیانیه آمده است که موضوع از طریق فدراسیون بینالمللی فوتبال (فیفا) پیگیری خواهد شد و این نهاد موظف است صدور ویزای اعضای کادر مدیریتی، اجرایی، فنی و پشتیبانی تیم ملی ایران را که هماکنون در اردو حضور دارند، تا حصول نتیجه نهایی دنبال کند.
گزارشها حاکی از آن است که علاوه بر مهدی تاج، بیش از ۱۲ عضو کاروان ایران موفق به دریافت ویزای آمریکا نشدهاند. مهدی محمدنبی، مدیر تیم ملی، هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال، مهدی خراطی، مدیر اجرایی تیم ملی، محسن معتمدکیا، مدیر رسانهای تیم ملی، سیامک قلیچخانی از اعضای رسانهای تیم ملی، یکی از آنالیزورهای تیم ملی و نمایندگانی از وزارت امور خارجه، حراست و کمیته بینالملل فدراسیون فوتبال در میان افرادی هستند که تاکنون ویزا دریافت نکردهاند.
تیم ملی فوتبال ایران روز شنبه اردوی خود در آنتالیای ترکیه را ترک کرد و راهی شهر تیخوانا در مکزیک شد. بر اساس گزارشها، اعضایی که هنوز موفق به دریافت ویزا نشدهاند نیز همراه تیم به مکزیک سفر کردهاند و تلاشها برای اخذ روادید آمریکا همچنان ادامه دارد.
@indypersian
وزارت خارجه آمریکا، بامداد شنبه برای ۲۶ بازیکن تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ ویزا صادر کرد اما درخواست ویزای مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، و بیش از ۱۲ نفر از اعضای کادر مدیریتی، اجرایی، رسانهای و پشتیبانی تیم ملی رد شد.
فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد دولت آمریکا در ادامه «اقدامات کینهتوزانه» خود علیه ایران، در تصمیمی «غیروزرشی و کاملا سیاسی» از صدور ویزا برای ارکان مهم مدیریتی و اداری تیم ملی خودداری کرده است؛ اقدامی که به گفته این نهاد، با قوانین بینالمللی ورزش مغایرت دارد.
در این بیانیه آمده است که موضوع از طریق فدراسیون بینالمللی فوتبال (فیفا) پیگیری خواهد شد و این نهاد موظف است صدور ویزای اعضای کادر مدیریتی، اجرایی، فنی و پشتیبانی تیم ملی ایران را که هماکنون در اردو حضور دارند، تا حصول نتیجه نهایی دنبال کند.
گزارشها حاکی از آن است که علاوه بر مهدی تاج، بیش از ۱۲ عضو کاروان ایران موفق به دریافت ویزای آمریکا نشدهاند. مهدی محمدنبی، مدیر تیم ملی، هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال، مهدی خراطی، مدیر اجرایی تیم ملی، محسن معتمدکیا، مدیر رسانهای تیم ملی، سیامک قلیچخانی از اعضای رسانهای تیم ملی، یکی از آنالیزورهای تیم ملی و نمایندگانی از وزارت امور خارجه، حراست و کمیته بینالملل فدراسیون فوتبال در میان افرادی هستند که تاکنون ویزا دریافت نکردهاند.
تیم ملی فوتبال ایران روز شنبه اردوی خود در آنتالیای ترکیه را ترک کرد و راهی شهر تیخوانا در مکزیک شد. بر اساس گزارشها، اعضایی که هنوز موفق به دریافت ویزا نشدهاند نیز همراه تیم به مکزیک سفر کردهاند و تلاشها برای اخذ روادید آمریکا همچنان ادامه دارد.
@indypersian
😁73❤7🗿2👏1
⭕️ کودکآزاری تکان دهنده در سنندج؛ نارین و آیلین نماد ناکارآمدی قوانین حمایت ازکودکان در ایران
📌پرونده کودکآزاری دو خواهر ۱۵ و هفت ساله در سنندج، بار دیگر توجه افکار عمومی را به ابعاد گسترده خشونت علیه کودکان و ضعف سازوکارهای حمایتی و نظارتی موجود جلب کرده است
♦️پرونده کودکآزاری دو خواهر ۱۵ و هفت ساله در سنندج، بار دیگر توجه افکار عمومی را به ابعاد گسترده خشونت علیه کودکان و ضعف سازوکارهای حمایتی و نظارتی موجود جلب کرده است.
نارین و آیلین، دو دختر اهل سنندج، پس از سالها تحمل آزار جسمی و روانی در خانه پدر و نامادریشان، سرانجام با تلاش همسایگان و مداخله نیروهای امدادی، اورژانس اجتماعی و مقامهای قضایی از یک «خشونت خانگی مزمن و تکاندهنده» رهایی یافتند.
انتشار تصاویر و گزارشهای مربوط به وضعیت جسمی این دو خواهر، واکنشهای گستردهای را در شبکههای اجتماعی و رسانهها برانگیخت و بار دیگر بحث درباره ناکارآمدی قوانین حضانت، ضعف نظارت نهادهای حمایتی و تاخیر در مداخله دستگاههای مسئول را به کانون توجه افکار عمومی بازگرداند.
بیشتر بخوانید...
🖋داریوش معمار
@indypersian
📌پرونده کودکآزاری دو خواهر ۱۵ و هفت ساله در سنندج، بار دیگر توجه افکار عمومی را به ابعاد گسترده خشونت علیه کودکان و ضعف سازوکارهای حمایتی و نظارتی موجود جلب کرده است
♦️پرونده کودکآزاری دو خواهر ۱۵ و هفت ساله در سنندج، بار دیگر توجه افکار عمومی را به ابعاد گسترده خشونت علیه کودکان و ضعف سازوکارهای حمایتی و نظارتی موجود جلب کرده است.
نارین و آیلین، دو دختر اهل سنندج، پس از سالها تحمل آزار جسمی و روانی در خانه پدر و نامادریشان، سرانجام با تلاش همسایگان و مداخله نیروهای امدادی، اورژانس اجتماعی و مقامهای قضایی از یک «خشونت خانگی مزمن و تکاندهنده» رهایی یافتند.
انتشار تصاویر و گزارشهای مربوط به وضعیت جسمی این دو خواهر، واکنشهای گستردهای را در شبکههای اجتماعی و رسانهها برانگیخت و بار دیگر بحث درباره ناکارآمدی قوانین حضانت، ضعف نظارت نهادهای حمایتی و تاخیر در مداخله دستگاههای مسئول را به کانون توجه افکار عمومی بازگرداند.
بیشتر بخوانید...
🖋داریوش معمار
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
کودکآزاری تکان دهنده در سنندج؛ نارین و آیلین نماد ناکارآمدی قوانین
پرونده کودکآزاری دو خواهر ۱۵ و هفت ساله در سنندج، بار دیگر توجه افکار عمومی را به ابعاد گسترده خشونت علیه کودکان و ضعف سازوکارهای حمایتی و نظارتی موجود جلب کرده است. نارین و آیلین، دو دختر اهل
🤬37💔9❤5
♦️وزارت امور خارجه کویت روز شنبه ۱۶ خرداد ماه حملات جدید جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و آن را «تهدیدی مستقیم» علیه جان شهروندان و ساکنان این کشور دانست.
در بیانیه وزارت خارجه کویت آمده است: «این حملات نقض آشکار حاکمیت دولت کویت به شمار میرود.»
این وزارتخانه همچنین تاکید کرد که حملات اخیر «تشدید خطرناک تنشها» در منطقه محسوب میشود و امنیت و ثبات منطقه را تهدید میکند.
کویت با محکوم کردن این حملات، خواستار احترام به حاکمیت کشورها و خودداری از اقداماتی شد که میتواند به گسترش درگیریها در منطقه منجر شود.
روابط عمومی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، بامداد شنبه، با انتشار بیانیهای اعلام کرده بود که به «پایگاههای دشمن در منطقه» موشک شلیک کرده است.
پیش از کویت، بحرین نیز در بیانیهای حملات موشکی ایران را «تجاوز آشکار» و نقض حاکمیت خود و کویت توصیف کرد.
@indypersian
در بیانیه وزارت خارجه کویت آمده است: «این حملات نقض آشکار حاکمیت دولت کویت به شمار میرود.»
این وزارتخانه همچنین تاکید کرد که حملات اخیر «تشدید خطرناک تنشها» در منطقه محسوب میشود و امنیت و ثبات منطقه را تهدید میکند.
کویت با محکوم کردن این حملات، خواستار احترام به حاکمیت کشورها و خودداری از اقداماتی شد که میتواند به گسترش درگیریها در منطقه منجر شود.
روابط عمومی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، بامداد شنبه، با انتشار بیانیهای اعلام کرده بود که به «پایگاههای دشمن در منطقه» موشک شلیک کرده است.
پیش از کویت، بحرین نیز در بیانیهای حملات موشکی ایران را «تجاوز آشکار» و نقض حاکمیت خود و کویت توصیف کرد.
@indypersian
👍22❤6🤬2🌚1
♦️انتقادهای تند ژوزف عون، رئیسجمهوری لبنان از تهران و حزبالله، در روز شنبه ۱۶ خرداد ماه با واکنش مقامهای وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی در شبکههای اجتماعی مواجه شده است.
عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، پیشتر در واکنش به اظهارات عون در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: «اگر لبنان ابزار معامله ایران بود، مدتها پیش به توافق رسیده بودیم» و از رئیسجمهوری لبنان خواسته بود «لبنان را از دشمن واقعیاش نجات دهد».
ساعاتی بعد نیز اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در پیامی به لهجه لبنانی نوشت: «بیبيع اللي واقف حدّو، وبيشتري اللي واقف ضدّو»؛ عبارتی که به معنای «کسی که کنار او ایستاده را میفروشد و کسی که مقابل او ایستاده را میخرد» است.
عون در گفتگویی با شبکه سیانان، ایران را متهم کرده بود که از لبنان به عنوان «برگ چانهزنی» در مذاکرات و منازعات خود با آمریکا و اسرائیل استفاده میکند و گفته بود مردم لبنان بهای این سیاستها را میپردازند.
رئیسجمهوری لبنان همچنین خطاب به ایران و سپاه پاسداران گفته بود: «این کشور، کشور ماست نه کشور شما» و تاکید کرده بود که لبنانیها از جنگ خسته شدهاند و خواهان زندگی در صلح و ثبات هستند.
@indypersian
عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، پیشتر در واکنش به اظهارات عون در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: «اگر لبنان ابزار معامله ایران بود، مدتها پیش به توافق رسیده بودیم» و از رئیسجمهوری لبنان خواسته بود «لبنان را از دشمن واقعیاش نجات دهد».
ساعاتی بعد نیز اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در پیامی به لهجه لبنانی نوشت: «بیبيع اللي واقف حدّو، وبيشتري اللي واقف ضدّو»؛ عبارتی که به معنای «کسی که کنار او ایستاده را میفروشد و کسی که مقابل او ایستاده را میخرد» است.
عون در گفتگویی با شبکه سیانان، ایران را متهم کرده بود که از لبنان به عنوان «برگ چانهزنی» در مذاکرات و منازعات خود با آمریکا و اسرائیل استفاده میکند و گفته بود مردم لبنان بهای این سیاستها را میپردازند.
رئیسجمهوری لبنان همچنین خطاب به ایران و سپاه پاسداران گفته بود: «این کشور، کشور ماست نه کشور شما» و تاکید کرده بود که لبنانیها از جنگ خسته شدهاند و خواهان زندگی در صلح و ثبات هستند.
@indypersian
👍37❤5😁4🥱2🤬1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
⭕️ موزه نور و روشنایی یزد؛
جایی که نور، تاریخ و هنر در قلب کویر به هم میرسند
♦️موزه نور و روشنایی یزد، یکی از متفاوتترین موزههای تخصصی ایران، با نگاهی فراتر از نمایش ابزارهای روشنایی، روایتگر جایگاه نور در فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی است.
در بخشهای مختلف این موزه، بیش از ۲۵۰ اثر تاریخی شامل چراغهای سنتی، ابزارهای روشنایی، آینههای تاریخی، اشیای مرتبط با انعکاس نور و آثار هنری از دورههای مختلف تاریخی به نمایش درآمده است. بازدیدکنندگان در کنار آشنایی با سیر تحول شیوههای روشنایی، با مفاهیم فرهنگی و هنری مرتبط با نور در معماری، آیینها و زندگی ایرانیان نیز آشنا میشوند.
طراحی داخلی موزه نیز بر پایه بازی نور، آینه و جلوههای بصری شکل گرفته و فضایی تعاملی ایجاد کرده است که تجربه بازدید را از یک موزه تاریخی فراتر میبرد و آن را به سفری حسی و هنری تبدیل میکند. بسیاری از آثار و فضاهای موزه با الهام از نقش نور در معماری ایرانی و هنر آینهکاری طراحی شدهاند و بازتابی از پیوند دیرینه نور با فرهنگ این سرزمین هستند.
این تصاویر را مجید دهقانیزاده ثبت کرده و در خبرگزاری مهر منتشر شدهاند.
@indypersian
جایی که نور، تاریخ و هنر در قلب کویر به هم میرسند
♦️موزه نور و روشنایی یزد، یکی از متفاوتترین موزههای تخصصی ایران، با نگاهی فراتر از نمایش ابزارهای روشنایی، روایتگر جایگاه نور در فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی است.
در بخشهای مختلف این موزه، بیش از ۲۵۰ اثر تاریخی شامل چراغهای سنتی، ابزارهای روشنایی، آینههای تاریخی، اشیای مرتبط با انعکاس نور و آثار هنری از دورههای مختلف تاریخی به نمایش درآمده است. بازدیدکنندگان در کنار آشنایی با سیر تحول شیوههای روشنایی، با مفاهیم فرهنگی و هنری مرتبط با نور در معماری، آیینها و زندگی ایرانیان نیز آشنا میشوند.
طراحی داخلی موزه نیز بر پایه بازی نور، آینه و جلوههای بصری شکل گرفته و فضایی تعاملی ایجاد کرده است که تجربه بازدید را از یک موزه تاریخی فراتر میبرد و آن را به سفری حسی و هنری تبدیل میکند. بسیاری از آثار و فضاهای موزه با الهام از نقش نور در معماری ایرانی و هنر آینهکاری طراحی شدهاند و بازتابی از پیوند دیرینه نور با فرهنگ این سرزمین هستند.
این تصاویر را مجید دهقانیزاده ثبت کرده و در خبرگزاری مهر منتشر شدهاند.
@indypersian
❤30
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️ویدیوهای منتشرشده در شبکههای اجتماعی نشان میدهد گروهی از دانشآموزان اصفهان روز شنبه ۱۶ خرداد در اعتراض به حضوری برگزار شدن امتحانات تجمع کرده و با سر دادن شعار «دانشآموز داد بزن، حقتو فریاد بزن» خواستار تغییر نحوه برگزاری آزمونها شدند.
اعتراضات دانشآموزی اکنون به تهران، کرمانشاه، قم، مشهد، خراسان شمالی و استان لرستان نیز گسترش یافته است.
در مشهد، شماری از دانشآموزان با تجمع مقابل ادارهکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نسبت به تاثیر معدل پایه یازدهم در کنکور و شیوه برگزاری کلاسها و امتحانات اعتراض کردند و خواستار استعفای دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.
همزمان، دانشآموزان در استان لرستان نیز مقابل ادارهکل آموزش و پرورش تجمع کرده و نسبت به شیوه برگزاری امتحانات و تاثیر معدل در کنکور اعتراض کردند.
در تهران نیز گروهی از دانشآموزان مقابل ساختمان شورای عالی انقلاب فرهنگی تجمع کرده و با سر دادن شعارهایی از جمله «دانشآموز داد بزن، حقتو فریاد بزن» و «عدالت، آموزش، حق مسلم ماست» نسبت به تصمیمات این نهاد درباره کنکور و تاثیر معدل اعتراض کردند.
@indypersian
اعتراضات دانشآموزی اکنون به تهران، کرمانشاه، قم، مشهد، خراسان شمالی و استان لرستان نیز گسترش یافته است.
در مشهد، شماری از دانشآموزان با تجمع مقابل ادارهکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نسبت به تاثیر معدل پایه یازدهم در کنکور و شیوه برگزاری کلاسها و امتحانات اعتراض کردند و خواستار استعفای دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.
همزمان، دانشآموزان در استان لرستان نیز مقابل ادارهکل آموزش و پرورش تجمع کرده و نسبت به شیوه برگزاری امتحانات و تاثیر معدل در کنکور اعتراض کردند.
در تهران نیز گروهی از دانشآموزان مقابل ساختمان شورای عالی انقلاب فرهنگی تجمع کرده و با سر دادن شعارهایی از جمله «دانشآموز داد بزن، حقتو فریاد بزن» و «عدالت، آموزش، حق مسلم ماست» نسبت به تصمیمات این نهاد درباره کنکور و تاثیر معدل اعتراض کردند.
@indypersian
👍29👏13❤5😁5🤬1🥴1
♦️ وزارت امور خارجه عربستان سعودی با انتشار بیانیهای رسمی، حملات موشکی بامداد شنبه ۱۶ خرداد به بحرین و کویت را به شدت محکوم و تقبیح کرد.
عربستان سعودی این اقدام را نقض آشکار قوانین بینالمللی و تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات منطقه توصیف کرد. در این بیانیه، ریاض بر همبستگی کامل و ایستادگی همهجانبه خود در کنار دو کشور برادر، بحرین و کویت، در مواجهه با این تجاوزات تاکید کرد. عربستان سعودی همچنین از موفقیت پدافند هوایی بحرین و کویت در رهگیری و انهدام هر هفت موشک شلیکشده تمجید نمود و بر لزوم مقابله با اقداماتی که امنیت جمعی خلیج فارس را به خطر میاندازند، پافشاری کرد.
این موضعگیری ریاض پس از آن صورت گرفت که نیروی هوافضای سپاه پاسداران از حملات موشکی به پایگاههای منطقه در واکنش به حملات آمریکا به سیریک و قشم خبر داد و متعاقبا بحرین و کویت اعلام کردند هدف موشکهای شلیکشده قرار گرفتهاند.
@indypersian
عربستان سعودی این اقدام را نقض آشکار قوانین بینالمللی و تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات منطقه توصیف کرد. در این بیانیه، ریاض بر همبستگی کامل و ایستادگی همهجانبه خود در کنار دو کشور برادر، بحرین و کویت، در مواجهه با این تجاوزات تاکید کرد. عربستان سعودی همچنین از موفقیت پدافند هوایی بحرین و کویت در رهگیری و انهدام هر هفت موشک شلیکشده تمجید نمود و بر لزوم مقابله با اقداماتی که امنیت جمعی خلیج فارس را به خطر میاندازند، پافشاری کرد.
این موضعگیری ریاض پس از آن صورت گرفت که نیروی هوافضای سپاه پاسداران از حملات موشکی به پایگاههای منطقه در واکنش به حملات آمریکا به سیریک و قشم خبر داد و متعاقبا بحرین و کویت اعلام کردند هدف موشکهای شلیکشده قرار گرفتهاند.
@indypersian
❤19👏4😁4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️تیم ملی فوتبال نروژ با انتشار تصویری متفاوت، بازیکنان خود را با گریم و لباسهای وایکینگی به نمایش گذاشت؛ عکسی خاص با عنوان «وایکینگها در راهاند» که توسط عکاس مشهور بریتانیایی، دیوید یارو، ثبت شده است.
در این تصویر، ارلینگ هالند و ۲۵ بازیکن دیگر تیم، با پوشش کامل وایکینگی و در فضایی حماسی دیده میشوند؛ نمادی از قدرت و هویت تاریخی این کشور.
نروژ پس از ۲۸ سال بار دیگر به جام جهانی ۲۰۲۶ بازمیگردد و با نسلی طلایی، امیدوار است حضوری قدرتمند در این رقابتها داشته باشد.
@indypersian
در این تصویر، ارلینگ هالند و ۲۵ بازیکن دیگر تیم، با پوشش کامل وایکینگی و در فضایی حماسی دیده میشوند؛ نمادی از قدرت و هویت تاریخی این کشور.
نروژ پس از ۲۸ سال بار دیگر به جام جهانی ۲۰۲۶ بازمیگردد و با نسلی طلایی، امیدوار است حضوری قدرتمند در این رقابتها داشته باشد.
@indypersian
❤26👍6
⭕️مرجان ساتراپی و جهان سیاهوسفید «پرسپولیس»؛ روایت کودکی در میانه آشوب جنگ بزرگسالان
📌دفتر امانوئل مکرون، رئیسجمهوری فرانسه، او را هنرمندی برجسته توصیف کرد که «کودک ایرانی» را به روایتی جهانی بدل کرد
♦️مرجان ساتراپی ۱۴ خرداد در ۵۶ سالگی درگذشت؛ در میانه اوضاع آشفتهای که کودکان بسیاری در ایران بار دیگر تجربهای نزدیک به قهرمان کوچک کتابهای او را از سر میگذرانند.
ساتراپی هنرمندی بود که کودکیاش در یکی از آشفتهترین دورههای تاریخ معاصر ایران گذشت و سالها بعد همان تجربه زیسته را در قالب تصویر به جهان عرضه کرد. پیش از آنکه موفقیت جهانی فیلم «پرسپولیس» (Persepolis) نام او را در سینما برافرازد، مجموعه کتابهای مصور او با همین نام در میان تصویرگران، مخاطبان داستانهای مصور و خوانندگانی که به روایتهای شخصی از تاریخ علاقه داشتند، شناختهشده بود. «پرسپولیس» پیش از آنکه فیلم باشد، جهانی ساختهشده از کاغذ، خاطره، طنز تلخ و نقاشیهای سیاه و سفید بود.
بیشتر بخوانید...
🖌سارا باقری
@indypersian
📌دفتر امانوئل مکرون، رئیسجمهوری فرانسه، او را هنرمندی برجسته توصیف کرد که «کودک ایرانی» را به روایتی جهانی بدل کرد
♦️مرجان ساتراپی ۱۴ خرداد در ۵۶ سالگی درگذشت؛ در میانه اوضاع آشفتهای که کودکان بسیاری در ایران بار دیگر تجربهای نزدیک به قهرمان کوچک کتابهای او را از سر میگذرانند.
ساتراپی هنرمندی بود که کودکیاش در یکی از آشفتهترین دورههای تاریخ معاصر ایران گذشت و سالها بعد همان تجربه زیسته را در قالب تصویر به جهان عرضه کرد. پیش از آنکه موفقیت جهانی فیلم «پرسپولیس» (Persepolis) نام او را در سینما برافرازد، مجموعه کتابهای مصور او با همین نام در میان تصویرگران، مخاطبان داستانهای مصور و خوانندگانی که به روایتهای شخصی از تاریخ علاقه داشتند، شناختهشده بود. «پرسپولیس» پیش از آنکه فیلم باشد، جهانی ساختهشده از کاغذ، خاطره، طنز تلخ و نقاشیهای سیاه و سفید بود.
بیشتر بخوانید...
🖌سارا باقری
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
مرجان ساتراپی و جهان سیاهوسفید «پرسپولیس»؛ روایت کودکی در میانه آشوب
مرجان ساتراپی ۱۴ خرداد در ۵۶ سالگی درگذشت؛ در میانه اوضاع آشفتهای که کودکان بسیاری در ایران بار دیگر تجربهای نزدیک به قهرمان کوچک کتابهای او را از سر میگذرانند. ساتراپی هنرمندی بود که کودکیاش در
🤬36❤14🥱7🔥2😐2😁1🎉1🍾1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در گفتگو با شبکه «راشا تودی» با انتقاد از سیاستهای واشنگتن، هدف اصلی ایالات متحده در جنگ علیه جمهوری اسلامی را «تسلط بر بازارهای جهانی انرژی و به زانو درآوردن رقبای اقتصادی خود» دانست.
لاوروف با اشاره به سرنوشت معمر قذافی پس از دستکشیدن از برنامه هستهای خود، منطق کشورهایی مانند کره شمالی را در پایبندی به تسلیحات هستهای برای بقا، نتیجه رفتارهای غرب خواند. او در خصوص پرونده هستهای ایران تاکید کرد که آژانس بینالمللی انرژی اتمی همواره صلحآمیز بودن این برنامه را تایید کرده و هیچ مدرکی دال بر انحراف آن به سمت اهداف نظامی وجود ندارد.
وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که اتهامات ۴۷ ساله علیه جمهوری اسلامی مبنی بر حمایت از تروریسم، صرفا بهانهای برای پنهان کردن طمع آمریکا به نفت است. لاوروف در پایان افزود: «همه چیز حول محور نفت و تسلط بر انرژی میچرخد؛ هدفی که واشنگتن از طریق آن میخواهد بر اقتصاد جهانی سیطره یافته و از انرژی به عنوان اهرمی برای اعمال فشار بر چین، روسیه و دیگر رقبا استفاده کند.»
@indypersian
لاوروف با اشاره به سرنوشت معمر قذافی پس از دستکشیدن از برنامه هستهای خود، منطق کشورهایی مانند کره شمالی را در پایبندی به تسلیحات هستهای برای بقا، نتیجه رفتارهای غرب خواند. او در خصوص پرونده هستهای ایران تاکید کرد که آژانس بینالمللی انرژی اتمی همواره صلحآمیز بودن این برنامه را تایید کرده و هیچ مدرکی دال بر انحراف آن به سمت اهداف نظامی وجود ندارد.
وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که اتهامات ۴۷ ساله علیه جمهوری اسلامی مبنی بر حمایت از تروریسم، صرفا بهانهای برای پنهان کردن طمع آمریکا به نفت است. لاوروف در پایان افزود: «همه چیز حول محور نفت و تسلط بر انرژی میچرخد؛ هدفی که واشنگتن از طریق آن میخواهد بر اقتصاد جهانی سیطره یافته و از انرژی به عنوان اهرمی برای اعمال فشار بر چین، روسیه و دیگر رقبا استفاده کند.»
@indypersian
😁38🥱13❤5🗿4🥴2👍1🙈1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️پیت هگست، وزیر جنگ ایالات متحده، روز شنبه به همراه همسر و فرزندانش برای شرکت در هشتادودومین سالگرد عملیات «دیدی» (D-Day) وارد نورماندی فرانسه شد.
او در این مراسم که به یاد فرود نیروهای متفقین در جنگ جهانی دوم برگزار میشود، ضمن ادای احترام به سربازان کشتهشده، بر اهمیت اتحادهای نظامی تأکید کرد.
هگست در سخنانی با اشاره به مفهوم «ناتو ۳.۰» گفت این ائتلاف نباید به رابطهای وابسته تبدیل شود، بلکه باید متشکل از کشورهای قدرتمند باشد. او از کشورهای اروپایی خواست «سریعتر و بیشتر» در تأمین امنیت جمعی نقشآفرینی کنند.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که واشینگتن بارها از متحدان اروپایی خواسته سهم بیشتری در هزینهها و مسئولیتهای ناتو بر عهده بگیرند.
@indypersian
او در این مراسم که به یاد فرود نیروهای متفقین در جنگ جهانی دوم برگزار میشود، ضمن ادای احترام به سربازان کشتهشده، بر اهمیت اتحادهای نظامی تأکید کرد.
هگست در سخنانی با اشاره به مفهوم «ناتو ۳.۰» گفت این ائتلاف نباید به رابطهای وابسته تبدیل شود، بلکه باید متشکل از کشورهای قدرتمند باشد. او از کشورهای اروپایی خواست «سریعتر و بیشتر» در تأمین امنیت جمعی نقشآفرینی کنند.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که واشینگتن بارها از متحدان اروپایی خواسته سهم بیشتری در هزینهها و مسئولیتهای ناتو بر عهده بگیرند.
@indypersian
❤29🥱6👍5👏5
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️در پی حمله موشکی به ساختمان استانداری اصفهان در روز۱۸ اسفندماه بخشهایی از مجموعه تاریخی کاخ چهلستون دچار آسیب شده است.
ویدیوی منتشرشده از دوربینهای مدار بسته محوطه بیرونی کاخ، لحظه تخریب ناشی از موج انفجار را در این مجموعه نشان میدهد؛ تصاویری که شدت آسیب واردشده به این بنای تاریخی را بهخوبی نمایان میکند.
بر اساس گزارشها، در این حادثه بخشهایی از آینهکاریها، درها و پنجرههای چوبی کاخ چهلستون آسیب دیده و موج انفجار به سایر بناهای تاریخی اطراف از جمله عمارت رکیبخانه و تالار اشرف نیز خسارت وارد کرده است.
گفته میشود بخشی از تزئینات معماری دوره صفوی در این مجموعه تاریخی در اثر این انفجار آسیب دیده است.
@indypersian
ویدیوی منتشرشده از دوربینهای مدار بسته محوطه بیرونی کاخ، لحظه تخریب ناشی از موج انفجار را در این مجموعه نشان میدهد؛ تصاویری که شدت آسیب واردشده به این بنای تاریخی را بهخوبی نمایان میکند.
بر اساس گزارشها، در این حادثه بخشهایی از آینهکاریها، درها و پنجرههای چوبی کاخ چهلستون آسیب دیده و موج انفجار به سایر بناهای تاریخی اطراف از جمله عمارت رکیبخانه و تالار اشرف نیز خسارت وارد کرده است.
گفته میشود بخشی از تزئینات معماری دوره صفوی در این مجموعه تاریخی در اثر این انفجار آسیب دیده است.
@indypersian
💔44🤬8👏6❤5🕊3😨3
♦️ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، روز شنبه ۱۶ خرداد با صدور بیانیهای، ایالات متحده را به نقض آتشبس متهم کرد. این بیانیه در پی حمله شبانه ارتش آمریکا به تاسیسات راداری مراقبت ساحلی ایران در سیریک و جزیره قشم صادر شد؛ تاسیساتی که به گفته تهران، وظیفه تامین امنیت مرزها و کشتیرانی در آبراههای بینالمللی را بر عهده دارند. جمهوری اسلامی این اقدام را «تجاوز نظامی به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی» خود نامید.
در مقابل، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد این حملات پس از آن صورت گرفت که چهار پهپاد انتحاری پرتابشده به سمت تنگه هرمز، سرنگون شدند و ایران هفت موشک نیز به سمت بحرین و کویت شلیک کرد که همگی رهگیری شده یا به هدف اصابت نکردند.
با این حال، وزارت خارجه جمهوری اسلامی، حملات خود را صرفا در چارچوب «حق ذاتی دفاع مشروع» توصیف کرد؛ یعنی همان واژهای که دولت ترامپ نیز برای توجیه حملات خود در زمان برقراری آتشبس استفاده میکند. تهران تاکید کرد که نیروهای مسلح ایران با پاسخی متناسب و مقتدرانه، مانع از تحقق اهداف مغرضانه عاملان این حمله شدهاند.
@indypersian
در مقابل، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد این حملات پس از آن صورت گرفت که چهار پهپاد انتحاری پرتابشده به سمت تنگه هرمز، سرنگون شدند و ایران هفت موشک نیز به سمت بحرین و کویت شلیک کرد که همگی رهگیری شده یا به هدف اصابت نکردند.
با این حال، وزارت خارجه جمهوری اسلامی، حملات خود را صرفا در چارچوب «حق ذاتی دفاع مشروع» توصیف کرد؛ یعنی همان واژهای که دولت ترامپ نیز برای توجیه حملات خود در زمان برقراری آتشبس استفاده میکند. تهران تاکید کرد که نیروهای مسلح ایران با پاسخی متناسب و مقتدرانه، مانع از تحقق اهداف مغرضانه عاملان این حمله شدهاند.
@indypersian
😁26🥱10❤9