IndyPersian
74.3K subscribers
51.6K photos
42.9K videos
32 files
74.4K links
کانال رسمی روزنامه فارسی ایندیپندنت در تلگرام :@IndyPersian
آدرس وبسایت:independentpersian.com
Download Telegram
⭕️نخستین گشایش برای رژیم ایران؛ پول، پیش از پیشرفت تعهدات هسته‌ای به دست تهران می‌رسد

📌تعلیق ۶۰ روزه تحریم‌های نفتی اهرم فشار آمریکا را تضعیف می‌کند، به‌ویژه اگر این مجوز تمدید شود؛ زیرا ترامپ پیش از انتخابات آمریکا با دشواری بیشتری برای رد تمدید آن مواجه خواهد شد


♦️شورای سردبیری وال استریت ژورنال در یادداشتی آزادسازی بخشی از منابع مسدودشده ایران را «نخستین گشایش برای رژیم ایران» و «نجات مالی حکومت ایران» توصیف کرده که حتی پیش از اجرای تعهدات هسته‌ای تهران انجام شده است. نویسندگان این مقاله می‌گویند به این ترتیب شبکه سپاه پاسداران می‌تواند به منابع دلاری دسترسی و دریافت و پرداخت داشته باشد. نویسندگان همچنین هشدار داده‌اند که تهران اکنون راهی برای ایجاد شکاف میان آمریکا و اسرائیل پیدا کرده و این پرسش را مطرح کرده‌اند که «اگر اسرائیل «حق» رژیم ایران برای صادر کردن تروریسم به یک کشور مستقل دیگر را نپذیرد، آیا ایران تنگه را می‌بندد؟ آیا بازرسان را اخراج می‌کند؟»

در این یادداشت آمده است: در حالی که جی‌دی ونس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، می‌گوید رهبران جمهوری اسلامی می‌خواهند «صفحه تازه‌ای» در روابط با آمریکا باز کنند و پیشنهاد می‌کند واشنگتن نیز همین رویکرد را در پیش بگیرد، بررسی اقدامات ایران اهمیت دارد. تفاهم‌نامه موجود تاکنون چگونه پیش رفته است؟

بیشتر بخوانید...
🖌شورای سردبیری وال‌استریت ژورنال
@IndyPersian
😡224👍3🤔2🤬2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️همزمان با انتشار اخبار مربوط به تعلیق ۶۰ روزه تحریم‌های نفتی و آزادسازی بخشی از منابع مسدود شده ایران، اظهارات چند ماه قبل مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی دوباره مورد توجه قرار گرفته است. بهمن عشقی گفته بود: «حتی اگر تمامی تحریم‌ها لغو شود و ترامپ با پزشکیان در تهران آبگوشت بزباش بخورد، وضعیت اقتصادی بهبود نخواهد یافت و به این علت دولت پولدارتر می‌شود، فساد توسعه پیدا می‌کند و دردی از ملت دوا نمی‌شود.» او افزود ریشه مشکلات در «مقررات زائد» است.

@IndyPersian
👍34😢5😁3🤬31💯1
⭕️توافق ایران زمینه را برای درگیری‌های بیشتر فراهم می‌کند

📌توافق غزه ترامپ نشان داد در ایجاد هیاهو،بهتر از اجرای تعهدات عمل می‌کند؛عبارات مبهم در توافق نمی‌توانند میان بازیگرانی با منافع بسیار متفاوت و بی‌اعتماد به هم،ثبات ایجاد کنند؛ این درگیری،به شکلی یا شکلی دیگر و با شدت‌های متفاوت، برای مدت طولانی ادامه دارد


♦️از نخستین دور گفت‌وگوهای میان ایالات متحده و ایران پس از امضای توافق آتش‌بس هفته گذشته چه می‌توان آموخت؟

برای دولت ترامپ، ۶۰ روز دشواری در پیش است. حتی حامیان این دولت نیز مفاد آتش‌بس را به‌شدت مورد انتقاد قرار داده‌اند؛ آنها رئیس‌جمهوری را متهم می‌کنند که به رژیم ایران یک فرصت مالی بزرگ داده، احتمال دریافت عوارض برای عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز را افزایش داده و هیچ تضمینی درباره برنامه هسته‌ای یا ذخایر موشکی ایران ارائه نکرده است.

بیشتر بخوانید...
🖌دنیل بایمن
@IndyPersian
👍104💯1
⭕️حذف اسرائیل از سازوکار نظارت بر آتش‌بس؛ تل‌آویو نگران تقویت موقعیت رژیم ایران در لبنان توسط ترامپ است

📌در توافق آتش‌بس لبنان که با میانجی‌گری بایدن حاصل شد، اسرائیل حق اقدام علیه تهدیدهای «قریب‌الوقوع و در حال شکل‌گیری» حزب‌الله را داشت؛ سازوکار پیشین نظارت بر آتش‌بس شامل اسرائیل، لبنان، آمریکا و فرانسه بود، این بار اسرائیل عضو مستقیم آن نیست، اما ایران در آن حضور دارد


♦️دو منبع اسرائیلی به آکسیوس گفتند دولت اسرائیل نگران است که آمریکا از طریق تفاهم‌های جدیدی که در سوئیس به دست آمده و یادداشت تفاهمی که هفته گذشته با ایران امضا شد، عملا به نفوذ رژیم ایران در لبنان مشروعیت می‌بخشد.

به نوشته اکسیوس، ایران موفق شده وضعیت لبنان را در مذاکرات خود با آمریکا وارد کند تا از نیروی نیابتی خود، حزب‌الله، حمایت کند. دولت ترامپ پذیرفته است که برای پیشبرد دیپلماسی خود با تهران، اکنون باید اقدامات اسرائیل در لبنان را محدود کند.

بیشتر بخوانید...

@IndyPersian
😡839🤬5👍3👏1🌚1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️قالیباف: تنگه هرمز توسط ایران مدیریت خواهد شد

♦️محمدباقر قالیباف،‌ رئیس مجلس و عضو ارشد هیات مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه دوم تیرماه در گفتگو با خبرنگار صداوسیما اعلام کرد که تنگه هرمز توسط ایران مدیریت خواهد شد.
او با اشاره به پیامی که در جریان جنگ چهل روزه در اکس منتشر کرده بود افزود: «آن موقع گفتم، حالا نیز اعلام می‌کنم که تنگه هرمز دیگر به وضعیت پیش از جنگ باز نخواهد گشت».

قالیباف همچنین اضافه کرد: «هماهنگی کردیم که خط تلفنی وجود داشته باشد که در دوره تفاهم، کشتی‌ها با امنیت بیشتر پیش بروند. آن‌هایی که احساس نگرانی دارند با این خط تماس بگیرند ما به‌عنوان مدیر تنگه مشکل را مدیریت می‌کنیم».

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که سنتکام، فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای از باز بودن و عبور ۵۵ کشتی باری از این آبراه راهبردی خبر داده بود.

@indypersian
😁13🤬51
⭕️شهد و شکر؛ یادگار بهار و تابستان در شیشه‌های مربا

📌فصل بهار نارنج و گل محمدی کوتاه است اما عطر و طعمشان تمام سال روی سفره صبحانه با انواع مرباها حاضر است

♦️فصل بهار نارنج و گل محمدی کوتاه است اما عطر و طعمشان تمام سال روی سفره صبحانه با انواع مرباها حاضر است. تابستان فصل فراوانی است. بازارها پر از زردآلو، آلبالو، هلو، انجیر و صدها میوه دیگر می‌شوند. با این حال تا پیش از پیدایش سردخانه‌، فریزر و شبکه گسترده حمل‌ونقل، این فراوانی عمر کوتاهی داشت و میوه‌ای که امروز بر شاخه بود، شاید چند روز بعد دیگر قابل‌خوردن نبود. یکی از راهکارهای ایرانیان برای این مشکل تبدیل میوه به مربا بود؛ روشی که هم میوه را برای ماه‌ها و گاه یک سال حفظ می‌کرد و هم بخشی از عطر و طعم تابستان را به زمستان می‌برد.

بیشتر بخوانید...

@indypersian
8