IndyPersian
74.3K subscribers
51.6K photos
43K videos
32 files
74.4K links
کانال رسمی روزنامه فارسی ایندیپندنت در تلگرام :@IndyPersian
آدرس وبسایت:independentpersian.com
Download Telegram
♦️ دو مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که ژنرال مایکل اریک کوریلا، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام)، حضور برنامه‌ریزی‌شده خود برای ادای شهادت در برابر کمیته نیروهای مسلح سنای ایالات متحده را به تعویق انداخته است. این جلسه قرار بود روز پنج‌شنبه ۲۲ خرداد برگزار شود، اما به دلیل افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، به زمان دیگری موکول شد.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا تاکنون واکنشی رسمی به پیگیری رویترز برای اظهار نظر در این خصوص نشان نداده است.
@indypersian
🔥35🥱114👍2🤔1🕊1🥴1
♦️ با افزایش تنش‌ها در منطقه، واشنگتن‌پست به نقل از دو مقام آمریکایی نوشت، بعید است که دور ششم مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده انجام بگیرد. این دو مقام تایید کردند که این دیدار برای آخر هفته در عمان برنامه‌ریزی شده بود اما بر اساس برآوردهای آن‌ها هر لحظه احتمال برگزاری این دور از مذاکرات کمتر می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پیش‌تر گفته بود که این دور از مذاکرات روز پنجشنبه ۲۲ خرداد، که همزمان با پایان مهلت دو ماهه او به جمهوری اسلامی است، انجام خواهند شد و مقام‌های تهران نیز زمان مذاکره را روز یکشنبه اعلام کرده بودند، با این‌وجود با تعاملات روز چهارشنبه، نگرانی‌ها برای احتمال استفاده از گزینه‌های نظامی افزایش یافته است.

ترامپ که پیش‌تر نیز تاکید کرده بود حتی اگر لازم باشد از گزینه نظامی برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد، به پادکست نیویورک‌پست گفت که اطمینانش به دستیابی به توافق کمتر و کمتر می‌شود.

او گفت: «به نظر می‌رسد که آن‌ها دارند تعلل می‌کنند و فکر می‌کنم این مایه تاسف است. حالا کمتر از یکی دو ماه پیش به نتیجه خوش‌بینم.»
@indypersian
🔥4311👍6😁5😱3🥱3🍾2🤷‍♂1🤔1🥴1👀1
♦️ تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا، روز سه‌شنبه ۲۱ خرداد، در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که پیت هگست، وزیر دفاع ایالات متحده تایید کرده است که «رژیم تروریستی ایران به‌طور فعال در حال تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است.»

کاتن در ادامه این پیام نوشت: «به خاطر امنیت ملی‌مان، امنیت متحدانمان و میلیون‌ها غیرنظامی در منطقه، نباید اجازه داد چنین چیزی رخ دهد.»
@indypersian
👍8611🥴8👌5🤬4🔥3😁2👎1😱1🥱1🤨1
♦️ کاظم غریب‌آبادی، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه ۲۱ خرداد گفت در صورت تصویب قطعنامه سیاسی علیه تهران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، «اقداماتی در حوزه فنی» به اجرا در خواهند آمد. به گفته غریب‌آبادی، تصمیم‌های لازم در زمینه چنین اقداماتی «در ساختار نظام» گرفته شده است.

غریب‌آبادی پیش‌بینی کرد که این قطعنامه به احتمال زیاد بدون اجماع به‌تصویب خواهد رسید و تاکید کرد که «اقدامات فنی» جمهوری اسلامی ایران نیز «بلافاصله» به اجرا در خواهند آمد. او توضیح اضافه‌ای درباره این اقدامات و تصمیم‌های اتخاذ شده، ارائه نکرد.
@indypersian
🥴42🤣40🤬13103👍2👎1🔥1😁1🥱1🌚1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️ پیت هگست، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه ۲۱ خرداد، در جلسه استماع کمیته تخصیص بودجه سنا، به پرسش‌های سناتورها درباره بودجه دفاعی دولت دونالد ترامپ پاسخ داد. او در پاسخ به سوال سناتور لیندزی گراهام که درباره احتمال دستیابی جمهوری اسلامی ایران به سلاح هسته‌ای و خطر ناشی از آن برای اسرائیل و جهان، گفت: «شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ایران به‌سوی ساخت سلاح اتمی پیش می‌رود.»

سناتور گراهام با اشاره به دیدگاه جهان نسبت به نازی‌ها در دهه ۱۹۳۰ و دست‌کم گرفتن خطری که منجر به بزرگ‌ترین کشتار یهودیان در جریان جنگ جهانی شد، تاکید کرد که نباید اشتباه دهه ۱۹۳۰ تکرار شود.

هگست در بخش دیگری از این پرسش و پاسخ، گفت که اسرائیل حق دارد نسبت به این «تهدید بنیادین» حساسیت داشته باشد.
@indypersian
👏65👍136🔥4👎3🤔1🤬1🥱1
♦️ واشنگتن‌پست چهارشنبه‌شب، ۲۱ خرداد اعلام کرد که در پی افزایش نگرانی‌ها از احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران، ایالات متحده سطح آماده‌باش امنیتی خود را در خاورمیانه افزایش داده و تدابیر پیشگیرانه‌ای را در سطح منطقه به اجرا گذاشته است. این گزارش در پی آن منتشر شد که وزارت خارجه آمریکا دستور خروج برخی کارکنان غیرضروری از سفارت این کشور در عراق را صادر کرده و پنتاگون نیز با خروج اعضای خانواده نیروهای نظامی مستقر در خاورمیانه موافقت کرده است.

همچنین، وزارت خارجه به تمامی سفارت‌خانه‌های آمریکا که در برد تهدیدهای احتمالی جمهوری اسلامی ایران قرار دارند، از جمله در خاورمیانه، اروپای شرقی و شمال آفریقا، دستور داده تا کمیته‌های اقدام اضطراری تشکیل دهند و گزارش‌هایی درباره اقدامات کاهش خطر به واشنگتن ارسال کنند.
@indypersian
👏56👍12🥱54😱3🤔21🥴1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️ در پی انتشار گزارش‌ها از خروج کارکنان غیرضروری سفارت‌ آمریکا در عراق و نیز صدور اجازه خروج اعضای خانواده نیروهای نظامی مستقر در منطقه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسشی در این‌باره گفت: «باید صبر کنید و ببینید!»

ترامپ که همراه با همسرش ملانیا مقابل دوربین خبرنگاران بود، در توضیح تصمیمات امنیتی در خاورمیانه گفت: «آن‌ها خارج می‌شوند چون آن‌جا ممکن است خطرناک باشد. باید ببینیم چه پیش می‌آید.»

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه بار دیگر تاکید کرد که تنها راه کاهش تنش‌ها در خاورمیانه، جلوگیری کامل از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به سلاح هسته‌ای است.
@indypersian
🔥5113👍7🤣5😱4👏2🤔1🤬1😢1🥱1
♦️ مجلس سنای ایالات متحده روز چهارشنبه ۲۱ خرداد، تلاش‌ها برای متوقف‌کردن فروش بیش از ۳ میلیارد دلار تجهیزات نظامی به کشورهای قطر و امارات متحده عربی را رد کرد.

با رای ۵۶ در برابر ۳۹، سناتورها با بررسی قطعنامه‌ای که هدف آن جلوگیری از فروش ۱.۹ میلیارد دلاری پهپادهای مسلح و تجهیزات وابسته به قطر بود، مخالفت کردند.

این رای‌گیری عمدتا بر اساس خطوط حزبی صورت گرفت؛ جمهوری‌خواهان هم‌حزب دونالد ترامپ با توقف این فروش مخالفت کردند، در حالی که اکثریت دموکرات‌ها از آن حمایت کردند.
@indypersian
👎27🔥114🤔3😡1
♦️ با وجود گزارش‌ها از اقدامات احتیاطی ایالات متحده آمریکا همزمان با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، باراک راوید، خبرنگار آکسیوس به نقل یک مقام آمریکایی اعلام کرد که مذاکره میان استیو ویتکاف، فرستاده ویژه ریاست‌جمهوری آمریکا با عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، طبق برنامه قبلی، روز یکشنبه ۲۵ خرداد در مسقط انجام می‌شود.

پیش از این واشنگتن‌پست به نقل از دو منبع اعلام کرده بود که با افزایش تنش‌ها احتمال لغو این دیدار بسیار زیاد است.

دور ششم مذاکره میان فرستادگان تهران و واشنگتن در حالی برگزار می‌شود که اختلاف اصلی میان دو طرف بر سر تداوم یا توقف کامل غنی‌سازی در خاک ایران، همچنان وجود دارد.
@indypersian
🤣427🤬7😁5👎4🔥1
♦️ شبکه‌سی‌بی‌اس آمریکا به نقل از منابع خود گزارش داد مقامات آمریکایی مطلع شده‌اند که اسرائیل برای انجام حمله‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران «کاملا آماده» است. بر اساس این گزارش، این موضوع یکی از دلایل اصلی تصمیم آمریکا برای خارج‌کردن کارکنان سفارت خود در بغداد، کنسولگری در اربیل، و خانواده‌های نظامیان از منطقه خاورمیانه بوده است.

مقامات آمریکایی نگران‌اند که اگر اسرائیل تاسیسات هسته‌ای در ایران را هدف قرار دهد، جمهوری اسلامی در واکنش به منافع و پایگاه‌های آمریکا در منطقه حمله کند.
@indypersian
🔥55😁128👎6🍾6🤔3🥱2🤬1😨1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و ملانیا ترامپ، بانوی اول، چهارشنبه‌شب، ۲۱ خرداد برای تماشای نمایش موزیکال بی‌نوایان به مرکز کندی رفتند. ترامپ هنگام خروج از کاخ سفید و روی فرش قرمز، به سوال‌های سیاسی از جمله مربوط به تنش‌های خاورمیانه، مذاکرات هسته‌ای با ایران و ناآرامی‌ها در لس‌آنجلس پاسخ داد و ملانیا، در سکوت با لبخند کنار او ایستاد.

ترامپ که در گذشته بارها از علاقه ویژه خود به این نمایشنامه فرانسوی صحبت کرده و از آهنگ‌های اجرای موزیکال آن نیز در رویدادهای انتخاباتی‌اش استفاده کرده بود، برای اولین حضورش به‌عنوان رئیس جدید مرکز کندی، بی‌نوایان را انتخاب کرد.
@indypersian
👍3213🤬4🥱4🤷‍♂3
♦️ وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد آسف رحمان، تحلیلگر پیشین سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا، سیا، روز چهارشنبه به دلیل افشای اسناد فوق‌محرمانه درباره برنامه نظامی اسرائیل برای حمله به ایران، به ۳۷ ماه زندان محکوم شد.

رحمان ۳۴ ساله که از سال ۲۰۱۶ در سازمان سیا فعالیت داشت و به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده دسترسی داشت، در نوامبر گذشته در کامبوج دستگیر شد و در ژانویه در دادگاه فدرال ویرجینیا به دو فقره نگهداری و انتقال عمدی اطلاعات مربوط به برنامه‌های دفاع ملی اعتراف کرد. او با مجازاتی تا ۲۰ سال زندان مواجه بود.

طبق اسناد دادگاه، رحمان در ۱۷ اکتبر دو سند فوق‌محرمانه درباره «اقدامات نظامی برنامه‌ریزی‌شده یک متحد آمریکا علیه یک دشمن خارجی» را چاپ، عکاسی، و با استفاده از نرم‌افزارهایی برای پنهان‌سازی منبع، ویرایش کرده و سپس برای افراد فاقد صلاحیت ارسال کرده بود. او پس از آن نسخه‌های فیزیکی را در محل کارش از بین برد.

این اسناد در یک کانال تلگرامی منتشر شد و به تمرینات هوایی و جابه‌جایی تسلیحات در یکی از پایگاه‌های هوایی اسرائیل اشاره داشت، اما اهداف حمله را مشخص نکرده بود.
@indypersian
👍4810😁7👎1🔥1👏1😱1😡1
⭕️ اسرائیل آماده حمله؛ سفارتخانه‌ها و پایگاه‌های آمریکا در آماده‌باش

📌دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره این آماده‌باش و تخلیه برخی نیروها در منطقه گفته است که درباره امنیت آنها نگرانی وجود دارد

♦️ساعات اولیه بامداد پنجشنبه در ایران با اخبار مرتبط با قوت گرفتن احتمال اقدام نظامی آغاز شد. در حالی که قرار است امروز قطعنامه پیشنهاد آمریکا و متحدان اروپایی‌اش درباره نگرانی‌های مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای ایران در شورای حکام به رای گذاشته شود، سی‌بی‌اس به نقل از چند منبع مطلع گزارش داده است که اسرائیل کاملا آماده اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی است.

پیش‌تر مقامات تهران از جمله وزیر دفاع تهدید کرده بودند که در صورت چنین اقدامی، پایگاه‌های آمریکا را در منطقه هدف می‌گیرند.

بیشتر بخوانید...
@indypersian
👏367😁7👎6🤔2👌2🍾2😱1🤬1👀1
♦️ در پی انتشار گزارش‌هایی درباره احتمال حمله قریب‌الوقوع اسرائیل به ایران، یک منبع از گروه حوثی‌های یمن به نشریه نیوزویک، گفت که اگر آمریکا و اسرائیل به ایران حمله کنند، این گروه شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی نیز وارد جنگ خواهد شد. این هشدار در حالی مطرح شده که تنش‌ها در منطقه به‌شدت افزایش یافته است.

منبع نیوزویک، گروه حوثی‌های یمن که در ماه‌های اخیر ضربات سنگینی از نیروهای آمریکا، بریتانیا و اسرائیل دریافت کرده‌اند را در «بالاترین سطح آمادگی» توصیف کرد و هشدار داد در صورتی که آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران یا حوثی‌های یمن، دست به اقدام نظامی بزند، این گروه نیز «اقدام متقابل» خواهند کرد و «این بسیار خطرناک خواهد بود».

روز چهارشنبه، گزارش‌هایی مبنی بر خروج کارکنان غیرضروری و خانواده‌های نیروهای آمریکایی از کشورهایی چون عراق، بحرین و کویت منتشر شد. روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که این اقدامات در چارچوب آمادگی برای حمله احتمالی اسرائیل به تأسیسات ایران صورت گرفته است.
@indypersian
😁81🤣4016👎6🔥5🤬5
⭕️ اپل ظاهر آیفون را کامل تغییر داد

📌اکنون همه محصولات اپل از طرح «شیشه مایع» (Liquid Glass) در نرم‌افزارشان استفاده خواهند کرد که باعث می‌شود فهرست‌ها و سایر اطلاعات ظاهری شفاف و فیزیکی داشته باشند

♦️اپل تغییرات چشمگیری در ظاهر آیفون و سایر محصولات ایجاد کرده است که در قالب مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های گسترده نرم‌افزاری ارائه می‌شود.

بنا بر اعلام این شرکت، اکنون همه محصولات اپل از طرح «شیشه مایع» (Liquid Glass) در نرم‌افزارشان استفاده خواهند کرد که باعث می‌شود منوها و سایر اطلاعات ظاهری شفاف و فیزیکی داشته باشند.

بیشتر بخوانید...
🖌اندرو گریفین
@indypersian
22👍13🤷‍♂2😭2👎1🤬1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️ مجتبی دربیدی، خواننده پاپ ایرانی، ویدیویی دلگرم‌کننده از اجرای اختصاصی خود برای یک کودک کار را در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرد. این کودک پیش‌تر با انتشار ویدیوهایی از رقصش در متروی تهران، مورد توجه کاربران در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته بود. در یکی از این ویدیوها، دختربچه ترانه‌ای از مجتبی دربیدی را خوانده بود.

این خواننده پاپ از تمام کسانی که در مسیر شناسایی و پیدا کردن این دختربچه هنرمند به او کمک کرده بودند، تشکر کرد.
@indypersian
152👍14🥰7😍3🤷‍♂2👎2🙏2
♦️ وزارت منابع انسانی و توسعه اجتماعی عربستان سعودی از ممنوعیت سه‌ماهه کار در فضای باز در ساعات اوج گرما خبر داد. این ممنوعیت از ۲۵ خرداد ماه آغاز می‌شود و تا ۲۴ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
بر اساس این تصمیم، کار در فضای باز برای کارکنان بخش خصوصی از ساعت ۱۲ ظهر تا ۳ بعدازظهر مجاز نخواهد بود. این اقدام با هدف کاهش آسیب‌های شغلی و خطرات بهداشتی ناشی از گرمای شدید اتخاذ شده است.
وزارتخانه از کارفرمایان خواسته است تا ساعات کاری را مطابق با این محدودیت‌ها تنظیم کنند و از قرار گرفتن مستقیم کارگران در معرض آفتاب در این بازه زمانی جلوگیری کنند. این مقررات با همکاری شورای ملی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای تدوین شده و در گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (SPA) بر اهمیت آن در حفاظت از سلامت کارگران تاکید شده است. همچنین شماره تماسی در نظر گرفته شده است تا کارگران بتوانند موارد نقض این مقررات را به وزارتخانه گزارش دهند.

@indypersian
👌62👏2513
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️ استیو ویتکاف، نماینده ویژه دونالد ترامپ در خاورمیانه شامگاه چهارشنبه در شب‌نشینی حمایت از امدادگران اسرائیلی در نیویورک با تاکید بر لزوم توقف غنی‌سازی اورانیوم گفت ایران مجهز به سلاح هسته‌ای، تهدیدی برای امنیت اسرائیل، آمریکا، خاورمیانه و جهان آزاد خواهد بود.
نماینده ویژه ترامپ در همین سخنرانی زرادخانه موشکی جمهوری اسلامی را خطری به بزرگی سلاح هسته‌ای توصیف کرد.
ویتکاف در این برنامه با اشاره به حضور یوسی کوهن، رئیس پیشین موساد گفت «مادر ۷۳ ساله‌ام یک یهودی اهل برونکس نیویورک است.»

@indypersian
👌59👍19🥱96👏6👎2🤬2🔥1
♦️ داده‌های آماری نشان می‌دهد که مهاجرت خانواده‌ها از مناطق مختلف تهران به حومه پایتخت، شامل مناطقی مانند پردیس، بومهن، پاکدشت و باقرشهر طی یک سال گذشته ۷۳ درصد افزایش یافته است.
روزنامه شرق به نقل از یکی از مشاوران املاک در منطقه پردیس نوشت: «مردم حاضرند دردسرهای رفت‌وآمد روزانه از پردیس تا تهران را تحمل کنند، فقط برای اینکه بتوانند در خانه‌هایی کمی ارزان‌تر زندگی کنند. البته چاره دیگری هم ندارند.»
پردیس، شهرستانی در ۱۷ کیلومتری شمال‌شرق تهران، در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد اصلی مستاجران کم‌برخوردار تبدیل شده است.
بر پایه داده‌های مربوط به سال ۱۴۰۳ در این میان، بیش از ۱۱ درصد از اسباب‌کشی‌هایی که به حومه تهران انجام شده، از منطقه ۴ پایتخت بوده است. این منطقه در شرق تهران با محله‌هایی همچون تهرانپارس، حکیمیه، نارمک و هروی، سال‌ها محل سکونت طبقه متوسط شهری بوده؛ اما اکنون با افزایش شدید قیمت مسکن، بخشی از ساکنان آن ناچار به مهاجرت به حاشیه شهر شده‌اند.

@indypersian
😭4710💔4👎2😁2🤣2🔥1🤬1
♦️امیرسعید ایروانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه ای به شورای امنیت، هشدار داد در صورت فعال شدن مکانیزم ماشه و بازگشت تحریم‌های سازمان ملل (اسنپ بک) ایران از معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای (ان‌پی‌تی) خارج می‌شود.

ایروانی در این نامه که در پاسخ به نامه سه عضو اروپایی برجام (بریتانیا، فرانسه و آلمان) به شورای امنیت ارسال شده، با متهم کردن کشورهای اروپایی به پایبند نبودن به تعهدات برجامی نوشت: «جمهوری اسلامی ایران در تمامی مناسبات، از جمله از طریق مکاتبات رسمی با مقامات تروئیکای اروپایی، به‌صراحت اعلام کرده است که در صورت فعال‌سازی سازوکاری برای بازگرداندن قطعنامه‌های منسوخ شورای امنیت، ایران واکنش‌های متناسبی را مدنظر قرار خواهد داد، از جمله آغاز فرایند خروج از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای بر اساس ماده ۱۰ آن معاهده.»

سه طرف اروپایی برجام، جمهوری اسلامی را به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت متهم می‌کنند.

@IndyPersian
🤣61👎28👏95🤬4🥱2👍1🥴1🗿1