IndyPersian
74.2K subscribers
51.6K photos
43K videos
32 files
74.4K links
کانال رسمی روزنامه فارسی ایندیپندنت در تلگرام :@IndyPersian
آدرس وبسایت:independentpersian.com
Download Telegram
♦️یولیا آناتولیوونا سویریدنکو سیاستمدار ۴۰ ساله اوکراینی است که از ۲۶ تیر ۱۴۰۴ به عنوان نوزدهمین نخست‌وزیر اوکراین کار خود را آغاز کرده است.

پیش از این، او از اواخر سال ۲۰۲۱ معاون اول نخست‌وزیر و وزیر توسعه اقتصادی و تجارت اوکراین بود، تا اینکه به عنوان بخشی از تغییرات دولت که توسط رئیسجمهور ولودیمیر زلنسکی پیشنهاد شده بود، جایگزین دنیس شمیخال به عنوان نخست وزیر شد.

او در سال ۲۰۰۸ از دانشگاه ملی تجارت و اقتصاد کی‌یف با مدرک مدیریت فارغ التحصیل شد و کار خود را در به عنوان اقتصاددان در یک شرکت مشترک اوکراینی-آندورایی با نام «جی‌اس‌سی» آغاز کرد.

یولیا آناتولیوونا سویریدنکو از ۳۰ جولای تا ۲۸ نوامبر ۲۰۱۸، به عنوان فرماندار موقت استان چرنیف خدمت کرد.
ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، در ۵ می ۲۰۲۰ سویریدنکو را به عنوان نماینده اوکراین در مسائل اجتماعی و اقتصادی گروه تماس سه جانبه در مورد اوکراین منصوب کرد.

یولیا سویریدنکو در ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۳ در فهرست ۱۰۰ رهبر آینده مجله تایم قرار گرفت و به عنوان «نماد مقاومت مردم اوکراین» توصیف شد.
@indypersian
43👏11👍7🤷‍♂5💅3💘2❤‍🔥1🗿1
♦️شرکت «اکسپو ۲۰۳۰ ریاض» با همکاری سفارت عربستان سعودی در ژاپن، مراسمی در شهر اوساکا برگزار کرد تا آمادگی پادشاهی عربستان سعودی را برای میزبانی نسخه‌ای استثنایی از نمایشگاه جهانی ۲۰۳۰ به نمایش بگذارد.
در این رویداد که هم‌زمان با برگزاری اکسپو ۲۰۲۵ اوساکا برگزار شد، محور اصلی اکسپو ۲۰۳۰ «چشم‌اندازی برای آینده» و سه محور فرعی آن «فناوری‌های نوآورانه»، «راه‌حل‌های پایدار» و «جوامع شکوفا» مورد تاکید قرار گرفت. این مراسم فرصتی برای تبادل دیدگاه‌ها درباره چالش‌های جهانی و بررسی راهکارهای مشترک برای تقویت همکاری‌ها بود.
حدود ۲۰۰ نفر از جمله مقام‌های دیپلماتیک بلندپایه، وزیران و کمیسرهای کل در این مراسم حضور داشتند.
نمایشگاه اکسپو ۲۰۳۰ قرار است از اول اکتبر ۲۰۳۰ تا ۳۱ مارس ۲۰۳۱ در زمینی به وسعت ۶ میلیون متر مربع در ریاض برگزار شود و انتظار می‌رود بیش از ۴۰ میلیون بازدیدکننده داشته باشد.
عبدالعزیز الغنام، رئیس کل کمیته نمایشگاه، با تاکید بر اهمیت آمادگی مرحله پیش‌رو، گفت پادشاهی عربستان سعودی از ابتدا متعهد شده است که اکسپو ۲۰۳۰ را به بستری جهانی برای تبادل ایده‌ها و تقویت گفت‌وگوها تبدیل کند.
همچنین غازی بن زقر، سفیر عربستان سعودی در ژاپن، بر نقش همکاری دیپلماتیک در حمایت از چنین رویدادهایی تاکید کرد. ثامر السعدون، معاون اجرایی شرکت اکسپو ۲۰۳۰ ریاض نیز گفت این نمایشگاه دعوتی است از جهان برای تحقق پیشرفت پایدار و مبتنی بر نوآوری، در راستای اهداف توسعه پایدار سازمان ملل و چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی.
@indypersian
17👍11👏6😭4🏆2
⭕️ادامه اعتراض استقلالی‌ها به عملکرد هلدینگ؛ وعده‌های پوچ و تیمی ناقص برای لیگ و آسیا

📌مجتبی جباری: «هزینه می‌کنند تا خودشان دیده شوند و دیگران نادیده بمانند. با کامنت‌ خریدن مگر می‌شود تیم ساخت؟»


♦️اگرچه مدیران پرسپولیس هنوز در نقل‌وانتقالات تابستانی موفق نشده‌اند نقاط ضعف تیمشان را کاملا رفع کنند، نگاهی به ترکیب استقلال تهران نشان می‌دهد شرایط این باشگاه به‌مراتب بحرانی‌تر از رقیب سنتی‌اش است.
بیشتر بخوانید...



@INDYPERSIAN
😁21👎8🤣54👍4🤬2🗿2
♦️ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز پنج‌شنبه ۲۶ تیر با اشاره به حملات اخیر این کشور به مواضع ارتش سوریه، اعلام کرد که آتش‌بس به‌دست‌آمده در جنوب سوریه نتیجه «اعمال قدرت» بوده، نه «درخواست‌های دیپلماتیک».
او در یک ویدیوی ضبط‌شده گفت دولت اسرائیل سیاستی مشخص برای خلع سلاح مناطق جنوب دمشق، ارتفاعات جولان و جبل‌الدروز تدوین کرده است و تاکید کرد که «به‌دلیل فعالیت شدید ما، نیروهای سوری به سمت دمشق عقب‌نشینی کردند».
نتانیاهو همچنین با اشاره به حمایت معنوی دروزی‌های اسرائیل، گفت: «موفق طریف، رهبر روحانی این طایفه، از ما خواسته تا به دروزی‌های سوریه کمک کنیم.» نخست‌وزیر اسرائیل افزود که هدف دولت او تحقق صلح از طریق «اعمال قدرت در هفت جبهه» است.
همزمان، دولت سوریه نیز اعلام کرد که با توجه به تهدید اسرائیل به تشدید حملات، قصد دارد از «جنگی گسترده» جلوگیری کند. به‌دنبال این تصمیم، نیروهای سوری از استان السویداء عقب‌نشینی کردند.
رسانه‌های سوری روز چهارشنبه از حملات هوایی سنگین اسرائیل به دمشق و چند شهر دیگر خبر دادند که به تاسیسات دولتی و مراکز غیرنظامی، از جمله ستاد مشترک ارتش سوریه، خسارت وارد کرد. وزارت خارجه سوریه این حملات را «نقض آشکار منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی» خواند.
در همین حال، شبکه «کانال ۱۲» اسرائیل و وب‌سایت «آکسیوس» گزارش دادند که دولت دونالد ترامپ از اسرائیل خواسته حملات به ارتش سوریه در جنوب این کشور را متوقف کند. به گفته منابع آمریکایی، تل‌آویو متعهد شده است که این حملات را از عصر سه‌شنبه متوقف کند.
@indypersian
👍9026🤬9👎7👏7🔥2
♦️ کاخ سفید روز پنج‌شنبه اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، پس از معاینه پزشکی به دلیل تورم پاها، به بیماری مزمن و خوش‌خیم رگ‌های پا موسوم به «نارسایی مزمن وریدی» مبتلا تشخیص داده شده است.

کارولین لویت، سخنگوی کاخ سفید، این عارضه را «رایج و بی‌خطر، به‌ویژه در افراد بالای ۷۰ سال» توصیف کرد. وی تاکید کرد که در بررسی‌ها هیچ نشانه‌ای از لخته خون یا بیماری شریانی دیده نشده است.

او همچنین شایعات درباره کبودی روی دست ترامپ را ناشی از «تحریک خفیف بافت نرم به دلیل دست دادن‌های مکرر و مصرف روزانه آسپرین» دانست.

ترامپ، که با ۷۹ سال سن مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا به هنگام آغاز دومین دوره ریاست‌جمهوری‌اش در ژانویه شد، در فروردین ماه اعلام کرده بود که وضعیت جسمی‌اش «بسیار خوب» است.

سخنگوی کاخ سفید گفت تمام نتایج آزمایش‌های ترامپ در محدوده طبیعی بوده و نشانه‌ای از نارسایی قلبی، مشکلات کلیوی یا بیماری سیستمیک وجود ندارد.
@indypersian
67😭51🤣11🤔6👏5👍2🗿2🥰1😢1🎉1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️ محمدجعفر اسدی، معاون بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا، روز پنجشنبه ۲۶ تیر در برنامه تلویزیونی در صدا و سیما با اشاره به جلسه‌ای مهم ۱۹ سال پیش گفت: «مقام معظم رهبری در آن جلسه تاکید کردند که اگر روزی جنگ شود، من فرماندهی کل قوا را به کسی واگذار نمی‌کنم و خودم وارد قرارگاه خواهم شد و فرماندهی خواهم کرد.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که علی خامنه‌ای، رهبرجمهوری اسلامی از اولین روز حملات اسرائیل در جنگ ۱۲ روزه در پناهگاه حضور داشت و بیانیه‌های تصویری خود را از آنجا منتشر می‌کرد.

از زمان اعلام آتش‌بس نیز تاکنون فقط دو بار در مراسم‌های رسمی ظاهر شده است.
@indypersian
🤣212🥴3310🤪8🌚4🫡3😁1👀1
♦️ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز پنج‌شنبه ۲۶ تیر، پس از آن‌که آتش تانک اسرائیلی به کشته شدن سه نفر در تنها کلیسای کاتولیک غزه انجامید، ابراز تاسف کرد و علت حادثه را «شلیک اشتباهی» دانست. این اظهارات پس از گفتگوی تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، مطرح شد.

پاتریارک لاتین اورشلیم اعلام کرد که در این حمله به کلیسای «خانواده مقدس» در شهر غزه، ۱۰ نفر دیگر از جمله کشیش کلیسا، پدر گابریل رومانه‌لی، نیز زخمی شدند. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد او با بانداژی به پایش در حال مداواست.

شاهدان و مقام‌های کلیسایی به خبرگزاری فرانسه گفتند تانک اسرائیلی ساعت ۱۰:۳۰ صبح گلوله‌ای را «مستقیما به سوی کلیسا» شلیک کرد. اما ارتش اسرائیل اعلام کرد بررسی اولیه نشان می‌دهد «ترکش‌های یک گلوله به‌اشتباه به کلیسا برخورد کرده‌اند».

پاپ لئو چهاردهم نیز با ابراز اندوه عمیق از این حادثه، یادآور شد که پاپ فقید فرانسیس در طول جنگ با حماس به‌طور منظم با این کلیسا در تماس بوده است.
@indypersian
👏4616🤬16😢6😁5👍3👎2🤔1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️ تمی بروس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در نشست خبری روز پنج‌شنبه ۲۶ تیر اعلام کرد که ایالات متحده از حملات اخیر اسرائیل حمایت نکرده است و در بالاترین سطوح دیپلماتیک با هر دو کشور اسرائیل و سوریه در تعامل است تا بحران فعلی را مدیریت و به توافقی پایدار دست یابد.

او افزود دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده چشم‌اندازی روشن از خاورمیانه شکوفا و سوریه باثبات در صلح با همسایگان ترسیم کرده است. از نظر او، صلح میان اسرائیل و سوریه ستون اصلی این طرح است.

بروس تاکید کرد نارضایتی آمریکا از رخدادها صریح بیان شد و با سرعت برای پایان دادن به آنها اقدام شد.
@indypersian
👎45👏12🤣87👍4👀2🤪2😡2🌚1🗿1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️ روز چهارشنبه ۲۶ تیر، درپی انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی اندی بایرون، مدیرعامل شرکت فناوری «آسترونومر» به همراه کریستین کابوت، رئیس منابع انسانی شرکت در جریان کنسرت کلدپلی روی صفحه «دوربین بوسه» دیده شدند.

این برخورد در حالی رخ داد که چند ماه پیش بایرون با تمجیدهای آشکار از استخدام کابوت در شرکت از مهارت‌ها و شایستگی‌های او به‌عنوان یکی از بهترین منابع انسانی شرکت سخن گفته بود.

اندی بایرون و کریستین کابوت هر دو متاهل هستند و دیده شدن آنها در آغوش هم واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.

تاکنون هیچ‌ یک از طرفین و شرکت «آسترونومر» واکنش رسمی به این اتفاق نداشته‌اند.
@indypersian
😁41🤣24🤬16👀5🤷‍♂43🤯3🤨3🙊2👌1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️ علی لاریجانی، مشاور علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در یک سخنرانی در جمعی مذهبی، به مسئله مذاکره با آمریکا پرداخت و گفت: «مذاکره تاکتیک است، بگذاریم رهبری آن‌جا که لازم می‌دانند از مذاکره استفاده کنند.»

لاریجانی با اشاره به حمله جنگنده‌های آمریکایی به سه سایت هسته‌ای جمهوری اسلامی، گفت: «آن‌ها با ما جنگیدند، ابتدا باید بگویند چرا جنگیدند.»

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که جمهوری اسلامی همواره از مذاکره به عنوان ابزاری برای خرید زمان یا سرپوش گذاشتن بر اقدامات پنهانی استفاده می کند. اظهارات لاریجانی در حالی مطرح می شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته برای گفتگو با تهران عجله ندارد چون با حمله به سایت های هسته ای جمهوری اسلامی آنها را نابود کرده است.
@indypersian
🤣125🤬15🗿85😁5🥴4🍾3💘2🔥1🤔1
♦️ به گزارش رسانه های داخلی حامد شاکرنژاد داور برنامه قرآنی «محفل» صداوسیما روز شنبه ۲۸ تیر با حکم فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی، به‌عنوان مشاور فرهنگی این وزارتخانه منصوب شد. او که دکترای علوم قرآنی و کارشناسی‌ارشد مدیریت بازرگانی دارد، سابقه‌ای طولانی در مسابقات قرآنی داخلی و خارجی دارد.

این انتصاب در حالی رخ داده که پیش‌تر نیزچهره‌های سابق صداوسیما در وزارتخانه‌های جمهوری اسلامی منتصب می‌شدند، قاسم بی نیاز مجری برنامه تلویزیونی «به خانه برمی گردیم» در شبکه تهران، مهرماه سال ۸۸ با حکم «حمید بهبهانی» وزیر وقت وزارت راه و ترابری، مدیرکل روابط عمومی وزارت راه شد. محمدحسین رنجبران مجری برنامه «دیروز، امروز، فردا» که روزگاری خبرنگار واحد مرکزی خبر نیز بود، از جمله مجریان و چهره های رسانه ای است که سال ۸۹ با حکم صادق محصولی(وزیر وقت وزارت رفاه) به مقام مدیرکل روابط عمومی منصوب شد.
@indypersian
🤬122🥴1211😁11🤯6😨4👎3🙉1
♦️ رویترز به نقل از یک دیپلمات اروپایی گزارش داد، وزرای خارجه سه کشور اروپایی باقی‌مانده در برجام (بریتانیا، فرانسه و آلمان) و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس تلفنی با وزیر خارجه جمهوری اسلامی خواستار ازسرگیری فوری دیپلماسی برای توافقی معتبر و بادوام شدند. آنها تهدید کردند در صورتی که تا پایان تابستان پیشرفت ملموسی در این زمینه حاصل نشود، از مکانیسم ماشه استفاده می‌کنند.

براساس این گزارش، این نخستین تماس تلفنی بین وزرای خارجه سه کشور اروپایی و عباس عراقچی پس از حمله‌های اسرائیل و آمریکا در خردادماه است.

مکانیسم ماشه تحریم‌های بین‌المللی را به‌طور خودکار بازمی‌گرداند و برای فعال شدن آن یک ماه زمان لازم است. تاریخ انقضا این مکانیسم آبان‌ماه امسال است. پیش‌تر اکسیوس گزارش داده بود که آمریکا و اروپا ضرب‌الاجل نهم شهریور را برای همکاری جمهوری اسلامی درنظر گرفته‌اند.
@indypersian
👍54🥱167👎3💅2🤔1
♦️ پرس‌تی‌وی، رسانه جمهوری اسلامی در گزارشی «اختصاصی» به نقل از یک مقام ارشد جمهوری اسلامی که نام او را اعلام نکرده نوشت که برآوردهای جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که آمریکا برای جنگ آماده می‌شود و تهران هم باید برای درگیری آماده شود. این مقام ناشناس گفته که جمهوری اسلامی باید برای مذاکره با آمریکا از واشینگتن تضمین امنیتی بگیرد.
@indypersian
🔥49😁21🍾8🤷‍♀43😱3👏2🤔2👎1🤨1
♦️ به دنبال حمله آمریکا به سه سایت هسته‌ای کلیدی جمهوری اسلامی، برخی رسانه‌های جریان اصلی اظهارات ترامپ درباره نابودی این تاسیسات را مبالغه و بزرگ‌نمایی توصیف کردند و گفتند این تاسیسات می‌توانند در مدت چند ماه فعالیت خود را از سربگیرند. رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به گزارش‌ رسانه‌هایی مانند سی‌ان‌ان، آنها را نادرست خواند و تاکید کرد که فردو نابود شده است. اکنون نیویورک‌تایمز در گزارشی تایید کرده است که تاسیسات غنی‌سازی زیرزمینی فردو در نتیجه حمله بمب‌افکن‌های بی‌-۲ با ۱۲ بمب به‌شدت‌آسیب دیده یا احتمالا نابود شده است. براساس این گزارش، هرچند آسیب دو سایت دیگر به اندازه فردو نیست اما تاسیسات آنها نابود شده و بازسازی سال‌‌ها سول می‌کشد.
@indypersian
👍41👎8🤷‍♀3😨31👏1😁1🤔1👌1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️ سحر امامی، مجری شبکه خبر، روز پنج‌شنبه ۲۶ تیر در برنامه «نبض خبر» گفت: پیش از حمله اسرائیل به ساختمان شیشه‌ای صداوسیما در روز ۲۶ خرداد ۱۴۰۴ از آن مطلع بوده است. اسرائیل ساعاتی پیش از حمله به این ساختمان، هشدار تخلیه منطقه ۳ تهران را صادر کرده بود. اظهارات امامی نشان می‌دهد که همانگونه که او از حمله به ساختمان شیشه‌ای مطلع بوده است، مقامات صداوسیما نیز در جریان قرار داشتند اما اقدامی در جهت تخلیه کارمندان در شرایط جنگی انجام ندادند. پیمان جبلی، رئیس صداوسیما گفته است که در جریان این حمله سه نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پیش از انفجار در سردر اوین در دوم تیرماه نیز هشداری به پسر رئیس زندان داده شده بود.
@indypersian
😁93🤬1813🤣12🤷‍♂6🥴6👍5🤔3🔥2🕊2🙊2
♦️ شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، روز پنج‌شنبه در تماس تلفنی با مارکو روبیو، وزیر خارجه ایالات متحده، درباره تحولات منطقه به‌ویژه وضعیت سوریه گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه منتشرشده، وزیر خارجه سعودی ضمن محکوم کردن حملات اخیر اسرائیل به سوریه و مداخله در امور داخلی آن کشور، بر لزوم احترام به حاکمیت و استقلال سوریه تاکید کرد.

او خواستار توقف فوری تجاوز اسرائیل به خاک سوریه شد و بر اهمیت تلاش‌های مشترک برای حمایت از اقدامات دولت سوریه در جهت برقراری امنیت، حاکمیت قانون و حفظ وحدت و صلح داخلی این کشور تاکید کرد.

شاهزاده فیصل همچنین از تلاش‌های ایالات متحده در حمایت از امنیت و ثبات سوریه قدردانی کرد.
@indypersian
👎2414😁5