♦️ حسین الشیخ، معاون رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، با استقبال از بیانیه امانوئل مکرون درباره عزم فرانسه برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین، آن را نشاندهنده تعهد فرانسه به قوانین بینالمللی و حق فلسطینیان برای تعیین سرنوشت دانست. او همچنین قدردانی خود را از تلاشهای گسترده و ترکیب گامهای دیپلماتیک پادشاهی عربستان سعودی و فرانسه برای حمایت از این تصمیم اعلام کرد.
رئیسجمهور مکرون روز پنجشنبه در حساب خود در شبکه اجتماعی اکس اعلام کرد که فرانسه تصمیم گرفته به رسمیت شناختن کشور فلسطین را در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر (شهریور) اعلام کند. او این اقدام را به عنوان گامی ضروری برای پایان جنگ در غزه، تحقق آتشبس، آزادی گروگانها، کمک انسانی، و ترویج راهحل دو کشور مطرح کرد.
@indypersian
رئیسجمهور مکرون روز پنجشنبه در حساب خود در شبکه اجتماعی اکس اعلام کرد که فرانسه تصمیم گرفته به رسمیت شناختن کشور فلسطین را در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر (شهریور) اعلام کند. او این اقدام را به عنوان گامی ضروری برای پایان جنگ در غزه، تحقق آتشبس، آزادی گروگانها، کمک انسانی، و ترویج راهحل دو کشور مطرح کرد.
@indypersian
👎76👍17🤬5❤3🤣3🥴2❤🔥1🤪1🗿1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️اعتراض بیآبی در صالحیه تهران؛ «مردم راه خودروی آبرسانی را بستند»
♦️گروهی از شهروندان در منطقه صالحیه تهران، شامگاه چهارشنبه یکم مرداد در پی ساعتها بیآبی، با تجمع در خیابان و ممانعت از حرکت خودروی آبرسانی سازمان آب استان تهران، به وضعیت بحرانی آب اعتراض کردند.
در ویدیویی که از این تجمع منتشر شده، دیده میشود که اهالی محل با حضور در مقابل تانکر آبرسانی، خواستار رسیدگی فوری به مشکل قطع آب در منطقه هستند.
@indypersian
♦️گروهی از شهروندان در منطقه صالحیه تهران، شامگاه چهارشنبه یکم مرداد در پی ساعتها بیآبی، با تجمع در خیابان و ممانعت از حرکت خودروی آبرسانی سازمان آب استان تهران، به وضعیت بحرانی آب اعتراض کردند.
در ویدیویی که از این تجمع منتشر شده، دیده میشود که اهالی محل با حضور در مقابل تانکر آبرسانی، خواستار رسیدگی فوری به مشکل قطع آب در منطقه هستند.
@indypersian
🔥68👍18❤4👏4🥱3😁1💔1😭1
♦️دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، روز پنجشنبه دوم مرداد ماه، با امضای فرمانی اجرایی، انتقال افراد بیخانمان از خیابانها به مراکز درمان و نگهداری را برای دولتهای ایالتی و محلی در دستورکار قرار داد.
بر اساس متن این فرمان، پم باندی، دادستان کل آمریکا موظف شده تا سوابق قضایی و توافقنامههایی را که مانع از بستری افراد بیخانمان دارای مشکلات روانی یا اعتیاد میشوند، بررسی و لغو کند. همچنین این دستور منابع مالی فدرال را برای انتقال افراد بیخانمان «که موجب بینظمی عمومی شده و از بیماری روانی یا اعتیاد جدی رنج میبرند» به مکانهایی مانند مراکز درمانی، مراکز درمان سرپایی یا سایر تسهیلات اختصاص میدهد.
به گزارش سیبیاس، در متن دستور آمده است: «انتقال افراد بیخانمان به مراکز مراقبت بلندمدت برای درمان انسانی، با استفاده مناسب از اختیارات مدنی، نظم عمومی را بازخواهد گرداند. تسلیم شدن در برابر هرجومرج و ترس، نه برای بیخانمانها دلسوزانه است و نه برای دیگر شهروندان.»
ترامپ همچنین به وزارت دادگستری دستور داد تا با همکاری وزارت بهداشت، وزارت مسکن و شهرسازی، و وزارت حملونقل، اولویت تخصیص کمکهای فدرال را به ایالات و شهرهایی بدهند که با بیخانمانی مقابله میکنند و قوانین مربوط به ممنوعیت مصرف مواد مخدر در اماکن عمومی، کمپزدن شهری و ولگردی را اجرا میکنند.
سخنگوی کاخ سفید، کارولین لویت، در بیانیهای گفت: «رئیسجمهوری ترامپ به وعده خود برای بازگرداندن امنیت در آمریکا و پایان دادن به بیخانمانی عمل میکند. با خارج کردن جنایتکاران آواره از خیابانها و هدایت منابع به سمت برنامههای درمان اعتیاد، دولت ترامپ تضمین میکند که شهروندان احساس امنیت کنند و افراد نیازمند درمان، کمک لازم را دریافت کنند.»
در ماه مارس گذشته ترامپ از شهردار واشنگتن دیسی خواست تا «اردوگاههای نازیبای بیخانمانها را، بهویژه در اطراف وزارت خارجه و نزدیک کاخ سفید» پاکسازی کند و هشدار داد: «اگر او قادر به انجام آن نباشد، ما مجبور به انجامش خواهیم بود.» همان ماه، او با امضای دستوری دیگر، به خدمات پارکهای ملی دستور داد تا تمام اردوگاههای بیخانمان در اراضی فدرال را پاکسازی کنند.
@indypersian
بر اساس متن این فرمان، پم باندی، دادستان کل آمریکا موظف شده تا سوابق قضایی و توافقنامههایی را که مانع از بستری افراد بیخانمان دارای مشکلات روانی یا اعتیاد میشوند، بررسی و لغو کند. همچنین این دستور منابع مالی فدرال را برای انتقال افراد بیخانمان «که موجب بینظمی عمومی شده و از بیماری روانی یا اعتیاد جدی رنج میبرند» به مکانهایی مانند مراکز درمانی، مراکز درمان سرپایی یا سایر تسهیلات اختصاص میدهد.
به گزارش سیبیاس، در متن دستور آمده است: «انتقال افراد بیخانمان به مراکز مراقبت بلندمدت برای درمان انسانی، با استفاده مناسب از اختیارات مدنی، نظم عمومی را بازخواهد گرداند. تسلیم شدن در برابر هرجومرج و ترس، نه برای بیخانمانها دلسوزانه است و نه برای دیگر شهروندان.»
ترامپ همچنین به وزارت دادگستری دستور داد تا با همکاری وزارت بهداشت، وزارت مسکن و شهرسازی، و وزارت حملونقل، اولویت تخصیص کمکهای فدرال را به ایالات و شهرهایی بدهند که با بیخانمانی مقابله میکنند و قوانین مربوط به ممنوعیت مصرف مواد مخدر در اماکن عمومی، کمپزدن شهری و ولگردی را اجرا میکنند.
سخنگوی کاخ سفید، کارولین لویت، در بیانیهای گفت: «رئیسجمهوری ترامپ به وعده خود برای بازگرداندن امنیت در آمریکا و پایان دادن به بیخانمانی عمل میکند. با خارج کردن جنایتکاران آواره از خیابانها و هدایت منابع به سمت برنامههای درمان اعتیاد، دولت ترامپ تضمین میکند که شهروندان احساس امنیت کنند و افراد نیازمند درمان، کمک لازم را دریافت کنند.»
در ماه مارس گذشته ترامپ از شهردار واشنگتن دیسی خواست تا «اردوگاههای نازیبای بیخانمانها را، بهویژه در اطراف وزارت خارجه و نزدیک کاخ سفید» پاکسازی کند و هشدار داد: «اگر او قادر به انجام آن نباشد، ما مجبور به انجامش خواهیم بود.» همان ماه، او با امضای دستوری دیگر، به خدمات پارکهای ملی دستور داد تا تمام اردوگاههای بیخانمان در اراضی فدرال را پاکسازی کنند.
@indypersian
👍75👏25❤9👌2🔥1
⭕️جهنم خوزستان؛ ثبت دمای بالای ۵۰ درجه در ۹ شهر
♦️مدیرکل هواشناسی خوزستان از ثبت دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد در دستکم ۹ شهر این استان خبر داد.
بیشترین دمای پنجشنبه دوم مرداد در ایستگاه هواشناسی رامشیر با ۵۲.۲ درجه سانتیگراد ثبت شده است. شوش با ۵۱.۸ و امیدیه با ۵۱.۶ درجه در رتبههای بعدی قرار دارند.
در همین روز، دمای هوا در بستان ۵۰.۹، رامهرمز و بندر ماهشهر ۵۰.۶، آغاجاری ۵۰.۳، مسجدسلیمان ۵۰.۲، لالی ۵۰.۱، ایستگاه کشاورزی اهواز و بهبهان ۵۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.
هوای داغ اما محدود به این ۹ شهر نبود. دما در ایستگاههای هویزه و آبادان به ۴۹.۹، شادگان و شوشتر ۴۹.۶، صفیآباد دزفول ۴۹.۴، هندیجان ۴۹.۳، حسینیه اندیمشک ۴۹، و در گتوند و لالی ۴۸.۵ درجه رسید. ایذه نیز با ثبت ۴۵.۷ درجه، یکی از خنکترین نقاط استان در این روز داغ بود.
گزارشها از قطعیهای طولانیمدت برق در بسیاری از شهرهای داغزده خوزستان خبر میدهند؛ در حالی که قطعی آب نیز پیش از این به یک معضل دائمی برای بسیاری از مناطق تبدیل شده بود.
@indypersian
♦️مدیرکل هواشناسی خوزستان از ثبت دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد در دستکم ۹ شهر این استان خبر داد.
بیشترین دمای پنجشنبه دوم مرداد در ایستگاه هواشناسی رامشیر با ۵۲.۲ درجه سانتیگراد ثبت شده است. شوش با ۵۱.۸ و امیدیه با ۵۱.۶ درجه در رتبههای بعدی قرار دارند.
در همین روز، دمای هوا در بستان ۵۰.۹، رامهرمز و بندر ماهشهر ۵۰.۶، آغاجاری ۵۰.۳، مسجدسلیمان ۵۰.۲، لالی ۵۰.۱، ایستگاه کشاورزی اهواز و بهبهان ۵۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.
هوای داغ اما محدود به این ۹ شهر نبود. دما در ایستگاههای هویزه و آبادان به ۴۹.۹، شادگان و شوشتر ۴۹.۶، صفیآباد دزفول ۴۹.۴، هندیجان ۴۹.۳، حسینیه اندیمشک ۴۹، و در گتوند و لالی ۴۸.۵ درجه رسید. ایذه نیز با ثبت ۴۵.۷ درجه، یکی از خنکترین نقاط استان در این روز داغ بود.
گزارشها از قطعیهای طولانیمدت برق در بسیاری از شهرهای داغزده خوزستان خبر میدهند؛ در حالی که قطعی آب نیز پیش از این به یک معضل دائمی برای بسیاری از مناطق تبدیل شده بود.
@indypersian
😭68❤13💔11🤯3😁2🥰1😱1🤬1😐1
⭕️مشاور فرمانده کل سپاه: نباید درباره نفوذ بزرگنمایی کنیم
♦️احمد وحیدی، وزیر کشور و مشاور فرمانده کل سپاه در گفتگویی با ایلنا مدعی شد که «دشمنان نتوانستند به هیچکدام از برنامههای خود برسند» و «بسیاری از جاسوسها تار و مار شدند».
او با تاکید بر اقتدار دستگاههای امنیتی در دوران جنگ جمهوری اسلامی و اسرائیل گفت که «زندگی عادی مردم جریان داشت» و نیروهای مسلح «پیروز از میدان خارج شدند».
احمد وحیدی در این گفتگو تاکید کرد: «نباید درباره نفوذ بزرگنمایی کنیم، افراد خطاکار و جاسوس همیشه هستند اما دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی ما برخوردهای قوی با اینها داشتند.»
@indypersian
♦️احمد وحیدی، وزیر کشور و مشاور فرمانده کل سپاه در گفتگویی با ایلنا مدعی شد که «دشمنان نتوانستند به هیچکدام از برنامههای خود برسند» و «بسیاری از جاسوسها تار و مار شدند».
او با تاکید بر اقتدار دستگاههای امنیتی در دوران جنگ جمهوری اسلامی و اسرائیل گفت که «زندگی عادی مردم جریان داشت» و نیروهای مسلح «پیروز از میدان خارج شدند».
احمد وحیدی در این گفتگو تاکید کرد: «نباید درباره نفوذ بزرگنمایی کنیم، افراد خطاکار و جاسوس همیشه هستند اما دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی ما برخوردهای قوی با اینها داشتند.»
@indypersian
🤣182🤬9❤7😁6👍3🤪3👎1🤔1👀1🙊1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️بازار داغ دبهفروشی در تهران
♦️در روزهایی که بسیاری از مناطق تهران با قطعی یا افت شدید فشار آب مواجهاند، تصاویر گستردهای از خرید و فروش دبههای بزرگ آب در شبکههای اجتماعی منتشر شده است. دبههایی که معمولا در شرایط بحرانی برای ذخیره یا حمل آب آشامیدنی و شستوشو استفاده میشوند، حالا به کالایی پرتقاضا در پایتخت بدل شدهاند.
در بسیاری از کشورها، افزایش خرید دبه نشانهای از بحران زیرساختی در آبرسانی است؛ از جنگ و خشکسالی گرفته تا فرسودگی شبکه شهری. در کنار این پدیده، فروش پمپهای تقویت فشار و تانکرهای آب نیز رشد قابلتوجهی داشته است.
@indypersian
♦️در روزهایی که بسیاری از مناطق تهران با قطعی یا افت شدید فشار آب مواجهاند، تصاویر گستردهای از خرید و فروش دبههای بزرگ آب در شبکههای اجتماعی منتشر شده است. دبههایی که معمولا در شرایط بحرانی برای ذخیره یا حمل آب آشامیدنی و شستوشو استفاده میشوند، حالا به کالایی پرتقاضا در پایتخت بدل شدهاند.
در بسیاری از کشورها، افزایش خرید دبه نشانهای از بحران زیرساختی در آبرسانی است؛ از جنگ و خشکسالی گرفته تا فرسودگی شبکه شهری. در کنار این پدیده، فروش پمپهای تقویت فشار و تانکرهای آب نیز رشد قابلتوجهی داشته است.
@indypersian
🤬54😱30😁15😢12❤2👎2🕊1🌚1💅1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️شرکت فناوری لهستانی ولونات (Volonuat) از محصول جدید و جنجالی خود، موتورسیکلت پرنده رونمایی کرد. این موتورسیکلتها وسیلهای پروازی یکنفرهاند که طراحیشان به «اسپیدر بایکها» در فیلم سینمایی جنگ ستارگان شباهت زیادی دارد.
طبق اعلام رسمی ولونات، این موتوسیکلتهای پرنده در آزمونها اولیه بدون استفاده از جلوههای ویژه یا دستکاری دیجیتال، به سرعتی نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یافتهاند.
ولونات اعلام کرد نسخه تجاری محصول با نام ایربایک (Airike) با سقف سرعت حدود ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت تولید خواهد شد تا در دسته وسایل فوق سبک قرار گیرد و در برخی مناطق بهعنوان وسیله پروازی سبک بدون نیاز به گواهینامه خلبانی قابل استفاده باشد. به گفته این شرکت، پیشفروش این محصول از دهم مرداد ماه آغاز میشود و نسخههای آماده مصرفکننده برای سال ۲۰۲۶ معرفی خواهند شد.
ایربایک با موتورهای جت کوچک و سیستم تثبیتکننده اختصاصی بدون نیاز به ملخهای چرخان قابلیت پرواز آزاد و شناور ماندن دارد. بدنه این وسیله نقلیه با ترکیبی از فیبرکربن و اجزای چاپ سهبعدی ساخته شده و هفت برابر سبکتر از یک موتورسیکلت معمولی است.
@indypersian
طبق اعلام رسمی ولونات، این موتوسیکلتهای پرنده در آزمونها اولیه بدون استفاده از جلوههای ویژه یا دستکاری دیجیتال، به سرعتی نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یافتهاند.
ولونات اعلام کرد نسخه تجاری محصول با نام ایربایک (Airike) با سقف سرعت حدود ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت تولید خواهد شد تا در دسته وسایل فوق سبک قرار گیرد و در برخی مناطق بهعنوان وسیله پروازی سبک بدون نیاز به گواهینامه خلبانی قابل استفاده باشد. به گفته این شرکت، پیشفروش این محصول از دهم مرداد ماه آغاز میشود و نسخههای آماده مصرفکننده برای سال ۲۰۲۶ معرفی خواهند شد.
ایربایک با موتورهای جت کوچک و سیستم تثبیتکننده اختصاصی بدون نیاز به ملخهای چرخان قابلیت پرواز آزاد و شناور ماندن دارد. بدنه این وسیله نقلیه با ترکیبی از فیبرکربن و اجزای چاپ سهبعدی ساخته شده و هفت برابر سبکتر از یک موتورسیکلت معمولی است.
@indypersian
👏53😍7❤5👎3🤯3🤷♂2😱1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
⭕️بازگشت یک اسطوره؛ پلنگ ایرانی در تنگه شیرینه رویت شد
♦️پویش «نجات بیرمی» با انتشار ویدیویی در اینستاگرام، از ثبت حضور پلنگ ایرانی در تنگه شیرینه، واقع در منطقه حفاظتشده بیرمی در استان بوشهر خبر داده است. این لحظه نادر با استفاده از دوربین تلهای ثبت شده، تکنیکی که برای پایش گونههای کمیاب و شبفعال در زیستگاههای طبیعی بهکار میرود.
در توضیح این ویدیو آمده است: «باز صاحب اصلی منطقه شیرینه وارد میشود.»
پلنگ ایرانی یکی از زیرگونههای کمیاب پلنگ آسیایی است که از ایران تا قفقاز پراکنده شده، اما زیستگاههایش بهشدت در معرض تهدید قرار دارند. تخریب زیستگاه، شکار غیرقانونی و کاهش طعمههای طبیعی، این گربهسان باشکوه را در دهههای اخیر تا آستانه انقراض پیش برده است.
@indypersian
♦️پویش «نجات بیرمی» با انتشار ویدیویی در اینستاگرام، از ثبت حضور پلنگ ایرانی در تنگه شیرینه، واقع در منطقه حفاظتشده بیرمی در استان بوشهر خبر داده است. این لحظه نادر با استفاده از دوربین تلهای ثبت شده، تکنیکی که برای پایش گونههای کمیاب و شبفعال در زیستگاههای طبیعی بهکار میرود.
در توضیح این ویدیو آمده است: «باز صاحب اصلی منطقه شیرینه وارد میشود.»
پلنگ ایرانی یکی از زیرگونههای کمیاب پلنگ آسیایی است که از ایران تا قفقاز پراکنده شده، اما زیستگاههایش بهشدت در معرض تهدید قرار دارند. تخریب زیستگاه، شکار غیرقانونی و کاهش طعمههای طبیعی، این گربهسان باشکوه را در دهههای اخیر تا آستانه انقراض پیش برده است.
@indypersian
😍108❤36❤🔥6👍5😢2🗿2😘1
⭕️ هر عضو بدن سن خودش را دارد و در پیشبینی بیماریها بهتر از سال تولد عمل میکند
📌 مغز دروازهبان طول عمر است و اگر مغز پیر باشد، احتمال مرگ بیشتر است
♦️ اگر همیشه فکر میکردید که تاریخ تولد بهترین راه برای تعیین سن شما است، بهتر است دوباره فکر کنید.
در واقع، اعضای بدن شما طبق برنامه زمانی مخصوص به خود در حال پیر شدناند.
تعداد فزایندهای از پژوهشهای علمی تمرکز را از سن تقویمی به سن زیستی معطوف کردهاند؛ جایی که حدود ۳۰ تریلیون سلول، بافت و اندام بدن شما، هرکدام «ساعت» مخصوص به خود را دارند که میتوانند با سرعتهای متفاوتی حرکت کنند.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
📌 مغز دروازهبان طول عمر است و اگر مغز پیر باشد، احتمال مرگ بیشتر است
♦️ اگر همیشه فکر میکردید که تاریخ تولد بهترین راه برای تعیین سن شما است، بهتر است دوباره فکر کنید.
در واقع، اعضای بدن شما طبق برنامه زمانی مخصوص به خود در حال پیر شدناند.
تعداد فزایندهای از پژوهشهای علمی تمرکز را از سن تقویمی به سن زیستی معطوف کردهاند؛ جایی که حدود ۳۰ تریلیون سلول، بافت و اندام بدن شما، هرکدام «ساعت» مخصوص به خود را دارند که میتوانند با سرعتهای متفاوتی حرکت کنند.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
هر عضو بدن سن خودش را دارد و در پیشبینی بیماریها بهتر از سال تولد
اگر همیشه فکر میکردید که تاریخ تولد بهترین راه برای تعیین سن شما است، بهتر است دوباره فکر کنید. در واقع، اعضای بدن شما طبق برنامه زمانی مخصوص به خود در حال پیر شدناند. تعداد فزایندهای از پژوهشهای
👍26❤13👏3👌3
⭕️ جمهوری اسلامی به سمت سایتهای هستهای متعدد، کوچک و قابل اختفا در سطح زمین میرود
📌 صرفنظر از اینکه رژیم چقدر تلاش کند بر طبل «ملیگرایی ایرانی» بکوبد، احتمال اینکه بتواند حمایت عمومی را بهدست آورد، اندک است،خشونت پیوند بین جامعه و حکومت را بهطور دائم گسسته است. حتی حملات هوایی اسرائیل و آمریکا هم نمیتواند این پیوند را برقرار کند
♦️ رئول مارک گرشت و ری تکیه در مقالهای در وال استریت ژورنال درباره جنگ اخیر اسرائیل و جمهوری اسلامی مینویسند، تمام جنگها پیامدهایی دارند، بهویژه برای شکستخوردگان. برای جمهوری اسلامی ایران، «جنگ دوازدهروزه» — درگیری اخیر با اسرائیل و ایالات متحده — به اندازه جنگ ایران و عراق، جنگی ویرانگر برای روح و جامعه نبود. در جنگ ۱۳۶۷–۱۳۵۹، صدها هزار نفر کشته شدند و آسیبهای روانی در میدان جنگ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که ستون فقرات حکومت مذهبی است، تا آستانه فروپاشی پیش برد. اما آن جنگ فرصتی برای جمهوری اسلامی بود: این نبرد رژیم را وادار کرد تا نهادهایی بسازد که بقای انقلاب را تضمین کردند.
نویسندگان این مقاله مینویسند، در مقابل، جنگ دوازدهروزه، سران این نهادها را بهشدت تضعیف کرده و بهنظر میرسد که نسل جدیدی از رهبران را وارد عرصه قدرت خواهد کرد.
🖌 دیدگاهی از رئول مارک گرشت و ری تکیه
بیشتر بخوانید...
@indypersian
📌 صرفنظر از اینکه رژیم چقدر تلاش کند بر طبل «ملیگرایی ایرانی» بکوبد، احتمال اینکه بتواند حمایت عمومی را بهدست آورد، اندک است،خشونت پیوند بین جامعه و حکومت را بهطور دائم گسسته است. حتی حملات هوایی اسرائیل و آمریکا هم نمیتواند این پیوند را برقرار کند
♦️ رئول مارک گرشت و ری تکیه در مقالهای در وال استریت ژورنال درباره جنگ اخیر اسرائیل و جمهوری اسلامی مینویسند، تمام جنگها پیامدهایی دارند، بهویژه برای شکستخوردگان. برای جمهوری اسلامی ایران، «جنگ دوازدهروزه» — درگیری اخیر با اسرائیل و ایالات متحده — به اندازه جنگ ایران و عراق، جنگی ویرانگر برای روح و جامعه نبود. در جنگ ۱۳۶۷–۱۳۵۹، صدها هزار نفر کشته شدند و آسیبهای روانی در میدان جنگ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که ستون فقرات حکومت مذهبی است، تا آستانه فروپاشی پیش برد. اما آن جنگ فرصتی برای جمهوری اسلامی بود: این نبرد رژیم را وادار کرد تا نهادهایی بسازد که بقای انقلاب را تضمین کردند.
نویسندگان این مقاله مینویسند، در مقابل، جنگ دوازدهروزه، سران این نهادها را بهشدت تضعیف کرده و بهنظر میرسد که نسل جدیدی از رهبران را وارد عرصه قدرت خواهد کرد.
🖌 دیدگاهی از رئول مارک گرشت و ری تکیه
بیشتر بخوانید...
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
رئول مارک گرشت و ری تکیه | جمهوری اسلامی به سمت سایتهای هستهای متعدد، کوچک و قابل اختفا در سطح
رئول مارک گرشت و ری تکیه در مقالهای در وال استریت ژورنال درباره جنگ اخیر اسرائیل و جمهوری اسلامی مینویسند، تمام جنگها پیامدهایی دارند، بهویژه برای شکستخوردگان. برای جمهوری اسلامی ایران، «جنگ
👏24👎12❤11👍8😁8
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️مذاکرات جمهوری اسلامی با سه کشور اروپایی در استانبول آغاز شد
♦️در ادامه تحولات پس از آتشبس در جنگ دوازدهروزه، منابع دیپلماتیک اعلام کردند که مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه و بریتانیا) روز جمعه، سوم مرداد ماه، ساعت ۱۰ صبح به وقت تهران در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول برگزار میشود.
در این نشست، کاظم غریبآبادی و مجید تختروانچی بهعنوان نمایندگان ارشد حضور دارند و هدایت تیم مذاکرهکننده را برعهده خواهند داشت.
این دور از گفتگوها، نخستین تماس رسمی پس از درگیریهای نظامی اخیر میان جمهوری اسلامی ایران و اسرائیل است و بهگفته منابع آگاه، احتمالا مکانیسم ماشه (Trigger Mechanism) که از سوی سه کشور اروپایی در مسیر فعالسازی قرار گرفته، یکی از محورهای اصلی این گفتگو خواهد بود.
مکانیسم ماشه، ابزاری در چارچوب برجام برای بازگرداندن تحریمهای سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی است که در صورت تشدید اختلافات هستهای، میتواند بهسرعت فعال شود.
@indypersian
♦️در ادامه تحولات پس از آتشبس در جنگ دوازدهروزه، منابع دیپلماتیک اعلام کردند که مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه و بریتانیا) روز جمعه، سوم مرداد ماه، ساعت ۱۰ صبح به وقت تهران در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول برگزار میشود.
در این نشست، کاظم غریبآبادی و مجید تختروانچی بهعنوان نمایندگان ارشد حضور دارند و هدایت تیم مذاکرهکننده را برعهده خواهند داشت.
این دور از گفتگوها، نخستین تماس رسمی پس از درگیریهای نظامی اخیر میان جمهوری اسلامی ایران و اسرائیل است و بهگفته منابع آگاه، احتمالا مکانیسم ماشه (Trigger Mechanism) که از سوی سه کشور اروپایی در مسیر فعالسازی قرار گرفته، یکی از محورهای اصلی این گفتگو خواهد بود.
مکانیسم ماشه، ابزاری در چارچوب برجام برای بازگرداندن تحریمهای سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی است که در صورت تشدید اختلافات هستهای، میتواند بهسرعت فعال شود.
@indypersian
🤬56😡9❤6👎5🗿5👍3🥴3👏1🕊1😍1🤪1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️«ناهید ۲» در مدار؛ روسیه ماهواره مخابراتی جمهوری اسلامی را به فضا پرتاب کرد
♦️رسانههای رسمی جمهوری اسلامی مدعی شدند که ماهواره مخابراتی «ناهید ۲» با ماهوارهبر سایوز از پایگاه فضایی وستوچنی روسیه به فضا پرتاب شده و با موفقیت وارد مدار شده است.
این ماهواره حدود ۱۱۰ کیلوگرم وزن دارد و به گفته مقامات برای آزمایش فناوریهای بومی در حوزه ارتباطات ماهوارهای، کنترل سهمحوره، مدیریت داده و توزیع توان طراحی شده است. ناهید ۲ بخشی از برنامه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه منظومههای ماهوارهای مخابراتی عنوان شده است.
@indypersian
♦️رسانههای رسمی جمهوری اسلامی مدعی شدند که ماهواره مخابراتی «ناهید ۲» با ماهوارهبر سایوز از پایگاه فضایی وستوچنی روسیه به فضا پرتاب شده و با موفقیت وارد مدار شده است.
این ماهواره حدود ۱۱۰ کیلوگرم وزن دارد و به گفته مقامات برای آزمایش فناوریهای بومی در حوزه ارتباطات ماهوارهای، کنترل سهمحوره، مدیریت داده و توزیع توان طراحی شده است. ناهید ۲ بخشی از برنامه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه منظومههای ماهوارهای مخابراتی عنوان شده است.
@indypersian
👎84👏17😁7❤2🕊2🥴2🤷♂1👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️ گروهی از شهروندان انار در استان کرمان، شامگاه پنجشنبه دوم مرداد ما در اعتراض به قطع پیاپی و طولانی مدت برق، مقابل اداره برق این شهر کویری تجمع کردند.
بر اساس این ویدیو، شهروندی کرمانی در اعتراض به بیبرقی و گرانی میگوید: «گوشت کیلویی ۹۵۰ هزار تومان دارد خراب میشود.»
@indypersian
بر اساس این ویدیو، شهروندی کرمانی در اعتراض به بیبرقی و گرانی میگوید: «گوشت کیلویی ۹۵۰ هزار تومان دارد خراب میشود.»
@indypersian
👍74😢11🫡9❤5😭4👎3🔥2🤪1
⭕️ خطر تخریب و تاراج در کمین آثار تاریخی
📌 رئیس پژوهشکده باستانشناسی: «غارت و چپاول بعد از حمله نظامی، یکی از جدیترین خطراتی است که میراث فرهنگی را تهدید میکند»
♦️ ایران با برخورداری از هزاران اثر تاریخی ثبتشده و ثبتنشده در فهرست میراث ملی، یکی از غنیترین سرزمینهای جهان از نظر میراث فرهنگی است. با وجود اینکه این آثار باید بهعنوان سرمایههای ملی و تاریخی محافظت شوند تا در اختیار نسلهای بعد قرار گیرند، بسیاری از آنها حتی در شرایط عادی نیز از ابتداییترین سازوکارهای حفاظتی بیبهرهاند و نبود نگهبانی دائمی، فقدان سامانههای پایش، نبود بودجه مناسب و کافی برای مرمت و بیبرنامگی مزمن در سیاستهای میراثی، باعث شده است تا آثار تاریخی ایران، بهویژه آنهایی که در فضا باز قرار دارند، عملا در معرض تاراج، تخریب یا فرسایش طبیعی قرار بگیرند.
پس از جنگ ۱۲ روزه با اسرائیل، محافظت از آثار تاریخی ایران در شرایط جنگی به یکی از مهمترین دغدغههای کنشگران تبدیل شد. آنها میگویند وقتی در شرایط عادی هم این آثار آنطور که باید محافظت نمیشود، خطر تخریب و غارت آنها در دوران جنگ دوچندان است.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
📌 رئیس پژوهشکده باستانشناسی: «غارت و چپاول بعد از حمله نظامی، یکی از جدیترین خطراتی است که میراث فرهنگی را تهدید میکند»
♦️ ایران با برخورداری از هزاران اثر تاریخی ثبتشده و ثبتنشده در فهرست میراث ملی، یکی از غنیترین سرزمینهای جهان از نظر میراث فرهنگی است. با وجود اینکه این آثار باید بهعنوان سرمایههای ملی و تاریخی محافظت شوند تا در اختیار نسلهای بعد قرار گیرند، بسیاری از آنها حتی در شرایط عادی نیز از ابتداییترین سازوکارهای حفاظتی بیبهرهاند و نبود نگهبانی دائمی، فقدان سامانههای پایش، نبود بودجه مناسب و کافی برای مرمت و بیبرنامگی مزمن در سیاستهای میراثی، باعث شده است تا آثار تاریخی ایران، بهویژه آنهایی که در فضا باز قرار دارند، عملا در معرض تاراج، تخریب یا فرسایش طبیعی قرار بگیرند.
پس از جنگ ۱۲ روزه با اسرائیل، محافظت از آثار تاریخی ایران در شرایط جنگی به یکی از مهمترین دغدغههای کنشگران تبدیل شد. آنها میگویند وقتی در شرایط عادی هم این آثار آنطور که باید محافظت نمیشود، خطر تخریب و غارت آنها در دوران جنگ دوچندان است.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
خطر تخریب و تاراج در کمین آثار تاریخی
ایران با برخورداری از هزاران اثر تاریخی ثبتشده و ثبتنشده در فهرست میراث ملی، یکی از غنیترین سرزمینهای جهان از نظر میراث فرهنگی است. با وجود اینکه این آثار باید بهعنوان سرمایههای ملی و تاریخی
😡36🤬13❤6👍6😢2💔2👏1💯1
♦️ مرکز پایش آلودگی هوای استان تهران روز جمعه، سوم مرداد ماه اعلام کرد که شاخص کیفیت هوای پایتخت ایران در پنجشنبه به عدد ۱۵۶ رسیده بود. عددی که نشاندهنده وضعیت ناسالم برای تمام گروههای جمعیتی است و منشا آن، «افزایش سطح آلاینده ثانویه اوزن» عنوان شده است. همزمان با افزایش دمای هوا و شدت تابش آفتاب، سطح اوزن در سطح زمین تشدید شده است. مسئولان توصیه کردهاند که کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و تنفسی و زنان باردار از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند. احتمال تداوم این شرایط در روزهای آینده نیز مطرح شده و اطلاعیههای تکمیلی قرار است بهزودی منتشر شود.
@indypersian
@indypersian
🤬52❤3👏3😁1😐1😡1
♦️رییس کانون انبوهسازان تهران روز جمعه سوم مرداد ماه در گفتگو با ایلنا اعلام کرد: «بیش از ۵۰ درصد کارگران ساختمانی در تهران از شهروندان افغانستان بودند و پس از جنگ تحمیلی تصمیم گرفته شد که اتباع افغان از کشورمان خارج شوند و از آنجایی که در صنعت ساختمان برای رشتههای مانند کارگر ساختمانی، آرماتور بند، سیمان کار، سنگ کار، بنا و کارگر ساده کارگران افغان به کار گرفته میشدند، حالا با کمبود کارگر در این رشتهها مواجه هستیم.»
ایرج رهبر با اشاره به ایجاد وقفه در برخی پروژههای ساختمانی تهران افزود: «برای پروژههایی مانند نهضت ملی مسکن که قراردادهای آن از دو سال گذشته با قیمتهای دو سال گذشته منعقد شده چارهای برای ادامه کار نداریم و کارگران ایرانی به کار خواهیم گرفت.»
رییس کانون انبوهسازان تهران تاکید کرد: «دستمزد کارگران افغان از کارگران ایرانی کمتر است و البته هزینه بیمه تامین اجتماعی هم نداشتند از این رو کارفرما رغبت به کارگیری کارگر افغان را داشت. حالا هم زمان میبرد تا کارگر ایرانی جایگزین کارگر افغان شود.»
@indypersian
ایرج رهبر با اشاره به ایجاد وقفه در برخی پروژههای ساختمانی تهران افزود: «برای پروژههایی مانند نهضت ملی مسکن که قراردادهای آن از دو سال گذشته با قیمتهای دو سال گذشته منعقد شده چارهای برای ادامه کار نداریم و کارگران ایرانی به کار خواهیم گرفت.»
رییس کانون انبوهسازان تهران تاکید کرد: «دستمزد کارگران افغان از کارگران ایرانی کمتر است و البته هزینه بیمه تامین اجتماعی هم نداشتند از این رو کارفرما رغبت به کارگیری کارگر افغان را داشت. حالا هم زمان میبرد تا کارگر ایرانی جایگزین کارگر افغان شود.»
@indypersian
😁53👎21❤3👍3🤔3🤬3👏1🤣1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️ورود نیروی انتظامی به تجمع اعتراضی اهالی چندین روستا به بیآبی در نیشابور
♦️در پی قطعیهای مداوم و بیبرنامه آب، ساکنان روستای برزنون در بخش سرولایت نیشابور، صبح روز جمعه، سوم مرداد ماه جاده منتهی به روستا را مسدود کردند. به گفته اهالی، بیتوجهی مسئولان به وضعیت بحرانی آب، کشاورزی را نابود کرده، دامها را در معرض تلف شدن قرار داده و حتی تامین آب آشامیدنی را نیز برای خانوادهها دشوار کرده است.
روستای تاریخی برزنون در دامنه کوه اردلان، حدود ۸۰ کیلومتری شمالغربی نیشابور در استان خراسان رضوی واقع شده و پیشتر به خاطر باغهای پربار و موقعیت طبیعیاش شناخته میشد.
@indypersian
♦️در پی قطعیهای مداوم و بیبرنامه آب، ساکنان روستای برزنون در بخش سرولایت نیشابور، صبح روز جمعه، سوم مرداد ماه جاده منتهی به روستا را مسدود کردند. به گفته اهالی، بیتوجهی مسئولان به وضعیت بحرانی آب، کشاورزی را نابود کرده، دامها را در معرض تلف شدن قرار داده و حتی تامین آب آشامیدنی را نیز برای خانوادهها دشوار کرده است.
روستای تاریخی برزنون در دامنه کوه اردلان، حدود ۸۰ کیلومتری شمالغربی نیشابور در استان خراسان رضوی واقع شده و پیشتر به خاطر باغهای پربار و موقعیت طبیعیاش شناخته میشد.
@indypersian
🤬103👎8😡8❤2🔥2😁2🤨2😭1
♦️رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی، روز جمعه سوم مرداد ماه اعلام کرد جمهوری اسلامی علاقهمند است برخی گفتگوها با آژانس را «در سطح فنی» از سرگیرد و قرار است تیم فنی آژانس در هفتههای آینده از ایران بازدید کند.
گروسی که در دانشگاه ملی سنگاپور سخنرانی میکرد، اعلام کرد: «ایران تاسیسات و فعالیتهای هستهای متعددی دارد و تهران باید در مورد آنها شفاف باشد تا از وضعیتهای مشکلساز جلوگیری شود.»
مدیرکل آژانس تاکید کرد ایران «همیشه در مورد برنامه هستهایاش شفاف نبوده» و چندین بار قوانین انپیتی را نقض کرده است.
@indypersian
گروسی که در دانشگاه ملی سنگاپور سخنرانی میکرد، اعلام کرد: «ایران تاسیسات و فعالیتهای هستهای متعددی دارد و تهران باید در مورد آنها شفاف باشد تا از وضعیتهای مشکلساز جلوگیری شود.»
مدیرکل آژانس تاکید کرد ایران «همیشه در مورد برنامه هستهایاش شفاف نبوده» و چندین بار قوانین انپیتی را نقض کرده است.
@indypersian
🤬53👍15👎11🤣7❤1🔥1🤔1
♦️ در پی انفجار در واحد ۷۰ پالایشگاه نفت آبادان، شمار جانباختگان این حادثه به سه نفر رسید. این حادثه که یکشنبه ۲۸ تیرماه «در اثر نشتی یکی از پمپهای عملیاتی» رخ داد، نخستین قربانیاش را در همان روز گرفت: کارگری به نام احسان آلیاسین.
به گزارش رسانههای ایران، دو مصدوم دیگر که دچار سوختگی شدید شده بودند، در روزهای گذشته جان باختند. دو کارگر دیگر، علی آزادوار و علیرضا آرام نیز در روزهای بعد بر اثر شدت جراحات جان سپردند. پالایشگاه آبادان یکی از بزرگترین تاسیسات نفتی ایران است و حوادثی از این دست، بار دیگر نگرانیها درباره ایمنی کارگران و زیرساختهای صنعتی در کشور را زنده کرده است.
@indypersian
به گزارش رسانههای ایران، دو مصدوم دیگر که دچار سوختگی شدید شده بودند، در روزهای گذشته جان باختند. دو کارگر دیگر، علی آزادوار و علیرضا آرام نیز در روزهای بعد بر اثر شدت جراحات جان سپردند. پالایشگاه آبادان یکی از بزرگترین تاسیسات نفتی ایران است و حوادثی از این دست، بار دیگر نگرانیها درباره ایمنی کارگران و زیرساختهای صنعتی در کشور را زنده کرده است.
@indypersian
💔52👏8❤7😢5😭3👍1😁1🤨1
⭕️ دولت فاتح «فتحالفتوح» از تامین آب و برق و نان مردم عاجز است
📌 از اعتراف عبدالناصر به شکست تا ادعای خامنهای به پیروزی
♦️ سید علی خامنهای که بیش از ۴۶ سال است در بطن قدرت، سه پله یکی و در کمتر از ۱۰ سال، بر کرسی «ولایت مطلقه فقیه» جای گرفت، تا امروز در این مقام، با دفتری سیاه از جنایت و خیانت و نابود کردن زیربناهای اقتصادی و دفاعی و فرهنگی ایران، بیآبرو کردن نام و اعتلای آن و تحمیل انزوای سیاسی و محاصره اقتصادی کشوری که تا پیش از ورود او و ارباب محترم و یارانشان به حلقه قدرت، جزیره ثبات و آرامش و تاج سر منطقه بود، ایران سرفراز را به ذلت و ادبار کشانده است.
احمد الشرع، رئیس دولت موقت دولت سوریه، که تا پیش از فتح ۱۱ روزه دمشق با سران جهان کمترین آشنایی را داشت، امروز از معروفترین رهبران منطقه است.
من یک بار خامنهای را با الشرع مقایسه کردهام و قصد تکرار ندارم. هدفم این بار بررسی جهانبینی دو حریف است.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
📌 از اعتراف عبدالناصر به شکست تا ادعای خامنهای به پیروزی
♦️ سید علی خامنهای که بیش از ۴۶ سال است در بطن قدرت، سه پله یکی و در کمتر از ۱۰ سال، بر کرسی «ولایت مطلقه فقیه» جای گرفت، تا امروز در این مقام، با دفتری سیاه از جنایت و خیانت و نابود کردن زیربناهای اقتصادی و دفاعی و فرهنگی ایران، بیآبرو کردن نام و اعتلای آن و تحمیل انزوای سیاسی و محاصره اقتصادی کشوری که تا پیش از ورود او و ارباب محترم و یارانشان به حلقه قدرت، جزیره ثبات و آرامش و تاج سر منطقه بود، ایران سرفراز را به ذلت و ادبار کشانده است.
احمد الشرع، رئیس دولت موقت دولت سوریه، که تا پیش از فتح ۱۱ روزه دمشق با سران جهان کمترین آشنایی را داشت، امروز از معروفترین رهبران منطقه است.
من یک بار خامنهای را با الشرع مقایسه کردهام و قصد تکرار ندارم. هدفم این بار بررسی جهانبینی دو حریف است.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
علیرضا نوریزاده | دولت فاتح «فتحالفتوح» از تامین آب و برق و نان مردم عاجز است
سید علی خامنهای که بیش از ۴۶ سال است در بطن قدرت، سه پله یکی و در کمتر از ۱۰ سال، بر کرسی «ولایت مطلقه فقیه» جای گرفت، تا امروز در این مقام، با دفتری سیاه از جنایت و خیانت و نابود کردن زیربناهای
👍36🤣14❤9🗿6🔥2👎1