⭕️ اولین انتخابات پارلمانی سوریه پس از سقوط بشار اسد شهریورماه برگزار میشود
♦️مقامهای دولت انتقالی سوریه اعلام کردند نخستین انتخابات پارلمانی این کشور پس از سقوط بشار اسد اواخر شهریورماه امسال برگزار میشود.
محمد طه الاحمد، رئیس کمیته عالی انتخابات مجلس سوریه شامگاه یکشنبه پنجم مرداد با اعلام این خبر به سانا (خبرگزاری دولتی سوریه) گفت یک سوم اعضای پارلمان را احمد الشرع، رئیس جمهوری حکومت انتقالی تعیین میکند و ۲/۳ دیگر با رای مردم به مجلس راه پیدا میکنند.
به گفته این مقام سوری، انتخابات در روزهای ۲۴ تا ۲۹ شهریور برگزار میشود و شمار نمایندگان پارلمان از ۱۵۰ به ۲۱۰ نفر افزایش پیدا میکند.
♦️مقامهای دولت انتقالی سوریه اعلام کردند نخستین انتخابات پارلمانی این کشور پس از سقوط بشار اسد اواخر شهریورماه امسال برگزار میشود.
محمد طه الاحمد، رئیس کمیته عالی انتخابات مجلس سوریه شامگاه یکشنبه پنجم مرداد با اعلام این خبر به سانا (خبرگزاری دولتی سوریه) گفت یک سوم اعضای پارلمان را احمد الشرع، رئیس جمهوری حکومت انتقالی تعیین میکند و ۲/۳ دیگر با رای مردم به مجلس راه پیدا میکنند.
به گفته این مقام سوری، انتخابات در روزهای ۲۴ تا ۲۹ شهریور برگزار میشود و شمار نمایندگان پارلمان از ۱۵۰ به ۲۱۰ نفر افزایش پیدا میکند.
👍63❤9😁8🔥1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی گفت روز هفتم، هشتم جنگ ۱۲ روزه با اسرائیل و پیش از آنکه پیشنهادی برای توقف حملات دریافت شود، شورای عالی امنیت ملی تصویب کرده بود که درصورت ارائه پیشنهاد آتشبس بدون قید و شرط، آن را بپذیرند .
عراقچی این روایت را در جریان مستند «ماجرای جنگ» بیان کرد. برنامهای که قرار بود از صدا و سیما پخش شود اما هماکنون روی یوتیوب در دسترس است و به گفته برخی رسانههای داخل ایران، اجازه پخش از تلویزیون را پیدا نکرده است.
عراقچی در این گفتگو بر نقش خامنهای در تصمیمات شورای عالی امنیت ملی تاکید میکند و میگوید مصوبات پس از اجازه رهبر جمهوری اسلامی ابلاغ میشود.
@IndyPersian
عراقچی این روایت را در جریان مستند «ماجرای جنگ» بیان کرد. برنامهای که قرار بود از صدا و سیما پخش شود اما هماکنون روی یوتیوب در دسترس است و به گفته برخی رسانههای داخل ایران، اجازه پخش از تلویزیون را پیدا نکرده است.
عراقچی در این گفتگو بر نقش خامنهای در تصمیمات شورای عالی امنیت ملی تاکید میکند و میگوید مصوبات پس از اجازه رهبر جمهوری اسلامی ابلاغ میشود.
@IndyPersian
😁68🤣25🌚6❤3👎3
⭕️ راهحل دوکشوری؛ نشست سازمان ملل به میزبانی عربستان و فرانسه برگزار میشود
♦️دهها مقام ارشد از کشورهای مختلف جهان روز دوشنبه در سازمان ملل متحد برای شرکت در کنفرانسی به میزبانی مشترک فرانسه و عربستان سعودی حاضر میشوند. این کنفرانس به منظور دستیابی به راهحل دو کشوری بین اسرائیل و فلسطینیان تلاش میکند.
این کنفرانس که پیش از این یک بار به تعویق افتاده بود در حالی برگزار خواهد شد که ایالات متحده و اسرائیل با هدف آن مبنی بر تشکیل کشور مستقل فلسطین مخالفت کردهاند.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۹۳ عضو در سپتامبر سال گذشته تصمیم گرفت که چنین کنفرانسی در سال ۲۰۲۵ برگزار شود.
برگزارکنندگان این کنفرانس که در ماه ژوئن پس از حمله اسرائیل به جمهوری اسلامی به تعویق افتاد، هدف از برگزاری آن را تعیین نقشه راه برای تشکیل یک کشور فلسطینی، ضمن تضمین امنیت اسرائیل، معرفی کردهاند.
ژان نوئل بارو، وزیر امور خارجه فرانسه، در مصاحبهای که روز یکشنبه منتشر شد، گفت که او همچنین از این کنفرانس برای ترغیب سایر کشورها به پیوستن به فرانسه در به رسمیت شناختن یک کشور فلسطینی استفاده خواهد کرد.
♦️دهها مقام ارشد از کشورهای مختلف جهان روز دوشنبه در سازمان ملل متحد برای شرکت در کنفرانسی به میزبانی مشترک فرانسه و عربستان سعودی حاضر میشوند. این کنفرانس به منظور دستیابی به راهحل دو کشوری بین اسرائیل و فلسطینیان تلاش میکند.
این کنفرانس که پیش از این یک بار به تعویق افتاده بود در حالی برگزار خواهد شد که ایالات متحده و اسرائیل با هدف آن مبنی بر تشکیل کشور مستقل فلسطین مخالفت کردهاند.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۹۳ عضو در سپتامبر سال گذشته تصمیم گرفت که چنین کنفرانسی در سال ۲۰۲۵ برگزار شود.
برگزارکنندگان این کنفرانس که در ماه ژوئن پس از حمله اسرائیل به جمهوری اسلامی به تعویق افتاد، هدف از برگزاری آن را تعیین نقشه راه برای تشکیل یک کشور فلسطینی، ضمن تضمین امنیت اسرائیل، معرفی کردهاند.
ژان نوئل بارو، وزیر امور خارجه فرانسه، در مصاحبهای که روز یکشنبه منتشر شد، گفت که او همچنین از این کنفرانس برای ترغیب سایر کشورها به پیوستن به فرانسه در به رسمیت شناختن یک کشور فلسطینی استفاده خواهد کرد.
👎64👍11😁7❤6👏4🤬4👌1
⭕️ آتشسوزی آبیدر جان سومین فعال محیط زیست را گرفت
♦️خبات امینی، یکی دیگر از فعالین محیطزیستی اهل سنندج که روز دوم مردادماه در جریان تلاش برای مهار آتشسوزی در کوه آبیدر به شدت دچار سوختگی شده بود، پس از چهار روز بستری در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان کوثر سنندج، بامداد دوشنبه ششم مرداد جان خود را از دست داد.
او سومین فعال محیطزیست است که در جریان آتشسوزی اخیر در ارتفاعات کوه آبیدر جان باخت. پیش از او، حمید مرادی و چیاکو یوسفنژاد، دو فعال دیگر به علت شدت جراحات ناشی از سوختگی در همین حادثه درگذشته بودند.
بر اساس گزارشها، از میان هفت مصدوم این آتشسوزی، سه نفر جان خود را از دست دادند، دو نفر ترخیص شدند و دو نفر دیگر همچنان در بیمارستان بستری هستند.
♦️خبات امینی، یکی دیگر از فعالین محیطزیستی اهل سنندج که روز دوم مردادماه در جریان تلاش برای مهار آتشسوزی در کوه آبیدر به شدت دچار سوختگی شده بود، پس از چهار روز بستری در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان کوثر سنندج، بامداد دوشنبه ششم مرداد جان خود را از دست داد.
او سومین فعال محیطزیست است که در جریان آتشسوزی اخیر در ارتفاعات کوه آبیدر جان باخت. پیش از او، حمید مرادی و چیاکو یوسفنژاد، دو فعال دیگر به علت شدت جراحات ناشی از سوختگی در همین حادثه درگذشته بودند.
بر اساس گزارشها، از میان هفت مصدوم این آتشسوزی، سه نفر جان خود را از دست دادند، دو نفر ترخیص شدند و دو نفر دیگر همچنان در بیمارستان بستری هستند.
😭95💔42😢8❤3🤬2👍1
♦️امیرحافظ سلیمانی، وکیل اولیای دم الهه حسیننژاد در آستانه برگزاری اولین جلسه دادگاه قتل این دختر ۲۵ ساله با ضربات چاقوی بهمن فرزانه به روزنامه اعتماد گفت: «متهم به قتل ادعا کرده موضوع حجاب و بیحیایی را یک خبرنگار برایش روی کاغذ نوشته است. متهم با این اظهارات قصد داشته به گونهای خود را از اقدام مجرمانه تبرئه کند. متهم به قتل الهه حسیننژاد کاملا به اقدامی که انجام داده، آگاه بوده است. او دقایقی بعد از اینکه با چاقو ضربه اول را به پهلوی مقتوله وارد کرده، سه ضربه دیگر نیز به قفسه سینه او زده و جسد مقتوله را در جاده تهران- قم رها کرده است.»
الهه حسیننژاد روز چهارم خرداد و زمانی که در مسیر بازگشت به خانهاش در اسلامشهر در جنوب تهران بود، در یک سواری سمند با ضربات چاقوی راننده به نام بهمن فرزانه کشته شد. جسد این دختر جوان چند روز بعد و پس از بازداشت قاتل در بیابانهای اطراف تهران پیدا شد.
متهم ارتکاب جرم را پذیرفته است. پخش اعترافات متهم در زمان بازداشت و اظهارات ضد و نقیض او، پرسشهای بسیاری را در اذهان عمومی درباره انگیزه قتل به وجود آورده است.
وکیل اولیای دم مقتول به روزنامه اعتماد گفته است خانواده الهه حسیننژاد خواستار اعدام مجرم در ملا عام شدهاند.
@IndyPersian
الهه حسیننژاد روز چهارم خرداد و زمانی که در مسیر بازگشت به خانهاش در اسلامشهر در جنوب تهران بود، در یک سواری سمند با ضربات چاقوی راننده به نام بهمن فرزانه کشته شد. جسد این دختر جوان چند روز بعد و پس از بازداشت قاتل در بیابانهای اطراف تهران پیدا شد.
متهم ارتکاب جرم را پذیرفته است. پخش اعترافات متهم در زمان بازداشت و اظهارات ضد و نقیض او، پرسشهای بسیاری را در اذهان عمومی درباره انگیزه قتل به وجود آورده است.
وکیل اولیای دم مقتول به روزنامه اعتماد گفته است خانواده الهه حسیننژاد خواستار اعدام مجرم در ملا عام شدهاند.
@IndyPersian
🤬100👍24❤10🗿2🔥1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️ استاندار تهران: فشار آب در پایتخت به کمتر از نصف کاهش یافته است
♦️محمدصادق معتمدیان، استاندار تهران اعلام کرد که فشار آب در پایتخت بهشکل قابلتوجهی کاهش یافته و تهران وارد وضعیت «صرفهجویی اجباری» شده است.
معتمدیان گفت: «فشار آب تهران از سطح نرمال ۲ بار به ۰.۷ تا ۰.۹ بار کاهش یافته و این اقدام با هدف مدیریت مصرف و پیشگیری از بحران کمآبی انجام شده است.»
این مقام محلی ادعا کرد: «چیزی به نام قطعی آب وجود ندارد، بلکه فقط تعدیل فشار اجرا شده است.»
این ادعا در حالی مطرح میشود که گزارشهای بسیاری از قطعی چند ساعته آب در شبکههای اجتماعی و رسانههای داخل ایران منتشر شده است.
استاندار تهران میگوید: «۸۰ درصد خانوارهای تهرانی، بهویژه ساکنان آپارتمانها و برجها، مخزن و پمپ دارند. ۲۰ درصد مشترکان فاقد پمپ، در صورت تجهیز، به پایداری دسترسی به آب خواهند رسید.»
جمهوری اسلامی با توصیه به خرید مخرن و پمپ آب، مسئولیت تامین آب شرب را از خود سلب کرده و بر دوش شهروندان گذاشته است.
♦️محمدصادق معتمدیان، استاندار تهران اعلام کرد که فشار آب در پایتخت بهشکل قابلتوجهی کاهش یافته و تهران وارد وضعیت «صرفهجویی اجباری» شده است.
معتمدیان گفت: «فشار آب تهران از سطح نرمال ۲ بار به ۰.۷ تا ۰.۹ بار کاهش یافته و این اقدام با هدف مدیریت مصرف و پیشگیری از بحران کمآبی انجام شده است.»
این مقام محلی ادعا کرد: «چیزی به نام قطعی آب وجود ندارد، بلکه فقط تعدیل فشار اجرا شده است.»
این ادعا در حالی مطرح میشود که گزارشهای بسیاری از قطعی چند ساعته آب در شبکههای اجتماعی و رسانههای داخل ایران منتشر شده است.
استاندار تهران میگوید: «۸۰ درصد خانوارهای تهرانی، بهویژه ساکنان آپارتمانها و برجها، مخزن و پمپ دارند. ۲۰ درصد مشترکان فاقد پمپ، در صورت تجهیز، به پایداری دسترسی به آب خواهند رسید.»
جمهوری اسلامی با توصیه به خرید مخرن و پمپ آب، مسئولیت تامین آب شرب را از خود سلب کرده و بر دوش شهروندان گذاشته است.
🤬96❤5🤣4🌚2👎1🔥1
♦️شبکه تلویزیونی «کان» اسرائیل گزارش داد که دو شهروند دوتابعیتی ایرانی- آمریکایی در میان دستکم ۳۵ یهودی هستند که پس از جنگ ۱۲ روزه ماه گذشته، در ایران به ظن جاسوسی برای اسرائیل بازداشت شدهاند.
بر اساس این گزارش، یکی از این دو ایرانی-آمریکایی طی روزهای اخیر با قرار وثیقه آزاد شده، اما نفر دوم همچنان در بازداشت بهسر میبرد.
کان میگوید فردی که با وثیقه آزاد شده، یهودیای است با اصالت ایرانی از لسآنجلس، و فرد دیگر ۳۰ سال پیش از ایران به نیویورک مهاجرت کرده است.
گفته میشود هر دو نفر برای دیدار با بستگان خود به ایران سفر کرده بودند.
یک منبع ناشناس که در تلاش برای آزادی این دو نفر نقش دارد، به نقل از کان گفته: «این دو در زمان و مکان اشتباهی وارد ایران شدند.»
طبق گزارش کان، مقامهای ایرانی در روزهای اخیر ۱۱ تن از اعضای جامعه یهودی که به جاسوسی برای اسرائیل متهم بودند را آزاد کردهاند.
در حال حاضر، طبق گزارش این شبکه، شمار یهودیانی که همچنان در ایران به اتهام جاسوسی در بازداشت بهسر میبرند، به پنج نفر رسیده است.
@IndyPersian
بر اساس این گزارش، یکی از این دو ایرانی-آمریکایی طی روزهای اخیر با قرار وثیقه آزاد شده، اما نفر دوم همچنان در بازداشت بهسر میبرد.
کان میگوید فردی که با وثیقه آزاد شده، یهودیای است با اصالت ایرانی از لسآنجلس، و فرد دیگر ۳۰ سال پیش از ایران به نیویورک مهاجرت کرده است.
گفته میشود هر دو نفر برای دیدار با بستگان خود به ایران سفر کرده بودند.
یک منبع ناشناس که در تلاش برای آزادی این دو نفر نقش دارد، به نقل از کان گفته: «این دو در زمان و مکان اشتباهی وارد ایران شدند.»
طبق گزارش کان، مقامهای ایرانی در روزهای اخیر ۱۱ تن از اعضای جامعه یهودی که به جاسوسی برای اسرائیل متهم بودند را آزاد کردهاند.
در حال حاضر، طبق گزارش این شبکه، شمار یهودیانی که همچنان در ایران به اتهام جاسوسی در بازداشت بهسر میبرند، به پنج نفر رسیده است.
@IndyPersian
🤬61👍9❤4😡3
⭕️ دانشمندان نشانه جدیدی درباره احتمال ابتلا به آلزایمر کشف کردند
📌مرحله خواب REM که با حرکات سریع چشم و رویابینی همراه است با خطر ابتلا به آلزایمر ارتباط دارد
♦️ آلزایمر یکی از بیماریهای پیچیده است که میلیونها خانواده را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. با وجود پیشرفتهای علمی، پژوهشگران همچنان میکوشند بفهمند چرا برخی افراد به این بیماری دچار میشوند و برخی دیگر نه. حالا نتایج مطالعهای جدید حاکی از آن است که الگوی خواب افراد شاید در این روند نقش مهمی داشته باشد.
بیشتر بخوانید...
@IndyPersian
📌مرحله خواب REM که با حرکات سریع چشم و رویابینی همراه است با خطر ابتلا به آلزایمر ارتباط دارد
♦️ آلزایمر یکی از بیماریهای پیچیده است که میلیونها خانواده را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. با وجود پیشرفتهای علمی، پژوهشگران همچنان میکوشند بفهمند چرا برخی افراد به این بیماری دچار میشوند و برخی دیگر نه. حالا نتایج مطالعهای جدید حاکی از آن است که الگوی خواب افراد شاید در این روند نقش مهمی داشته باشد.
بیشتر بخوانید...
@IndyPersian
ایندیپندنت فارسی
دانشمندان نشانه جدیدی درباره احتمال ابتلا به آلزایمر کشف کردند
آلزایمر یکی از بیماریهای پیچیده است که میلیونها خانواده را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. با وجود پیشرفتهای علمی، پژوهشگران همچنان میکوشند بفهمند چرا برخی افراد به این بیماری دچار میشوند
👍24❤5😢2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️محمدعلی معلم، مدیر سد کرج تهران روز دوشنبه ششم مرداد با اشاره به ویدیوهای منتشر شده از «حجم مناسب ذخیره آب» سد کرج گفت این تصاویر در میان مردم شبهه ایجاد کرده است.
معلم از شهروندان خواست برای رویارویی با بحران کمآبی، مصرف آب را ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش دهند.
درخواست صرفهجویی در حالی بارها مطرح شده است که آمار دستگاههای دولتی جمهوری اسلامی حاکی از آن است مصرف خانگی روزانه شهروندان، بخش کوچکی از حجم مصرف را در مقایسه با بخشهای صنعتی، کشاورزی و هدررفت منابع دارد.
@indypersian
معلم از شهروندان خواست برای رویارویی با بحران کمآبی، مصرف آب را ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش دهند.
درخواست صرفهجویی در حالی بارها مطرح شده است که آمار دستگاههای دولتی جمهوری اسلامی حاکی از آن است مصرف خانگی روزانه شهروندان، بخش کوچکی از حجم مصرف را در مقایسه با بخشهای صنعتی، کشاورزی و هدررفت منابع دارد.
@indypersian
🤬64😡12😭5❤2🔥2
♦️علیمحمد نائینی، سخنگوی سپاه پاسداران دوشنبه ششم مرداد و یک روز پس از تهدید دوباره اسرائیل کاتز، وزیر دفاع اسرائیل به کشتن خامنهای گفت: «این یاوهگوییها بیشتر جنبه عملیات روانی دارد؛ اما نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حتی برای یک لحظه نیز از افزایش آمادگیهای دفاعی، غافل نشدهاند.»
وزیر دفاع اسرائیل روز یکشنبه گفته بود:«میخواهم پیام روشنی به خامنهای دیکتاتور بفرستم: اگر به تهدید اسرائیل ادامه دهید، دستان بلند ما بار دیگر با نیرویی حتی بیشتر به ایران و این بار، به شخص تو خواهد رسید.»
وی افزود: «ما را تهدید نکنید، وگرنه آسیب خواهید دید.»
کاتز حدود دو هفته پیش در یک مصاحبه گفته بود خامنهای یکی از اهداف اسرائیل در جنگ با جمهوری اسلامی بود اما امکان زدن او فراهم نشد. وزیر دفاع اسرائیل در دوران جنگ ۱۲ روزه و پس از اصابت موشکهای جمهوری اسلامی به تل آویو هم گفته بود که خامنهای نباید زنده بماند.
@indypersian
وزیر دفاع اسرائیل روز یکشنبه گفته بود:«میخواهم پیام روشنی به خامنهای دیکتاتور بفرستم: اگر به تهدید اسرائیل ادامه دهید، دستان بلند ما بار دیگر با نیرویی حتی بیشتر به ایران و این بار، به شخص تو خواهد رسید.»
وی افزود: «ما را تهدید نکنید، وگرنه آسیب خواهید دید.»
کاتز حدود دو هفته پیش در یک مصاحبه گفته بود خامنهای یکی از اهداف اسرائیل در جنگ با جمهوری اسلامی بود اما امکان زدن او فراهم نشد. وزیر دفاع اسرائیل در دوران جنگ ۱۲ روزه و پس از اصابت موشکهای جمهوری اسلامی به تل آویو هم گفته بود که خامنهای نباید زنده بماند.
@indypersian
🤣102🥴16❤6👎2👍1🤪1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️ بقایی: هیچ برنامهای برای مذاکره با آمریکا نداریم
♦️اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی روز دوشنبه ششم مرداد و در واکنش به موضع اخیر استیو ویتکاف درباره بازگشت مذاکرات به مسیر عادی در آیندهای نزدیک گفت جمهوری اسلامی فعلا هیچ برنامهای برای مذاکره با آمریکا ندارد.
ویتکاف سه هفته پیش و در زمان دیدار نتانیاهو از کاخ سفید گفته بود مذاکرات با جمهوری اسلامی یکی دو هفته آینده از سر گرفته میشود. با این حال مقامهای جمهوری اسلامی اعلام کردند بهدلیل بیاعتمادی و نبود تضمین، تمایلی به مذاکره ندارند. پس از آن دونالد ترامپ اعلام کرد عجلهای برای از سرگیری گفتگوها با تهران وجود ندارد و این ایران است که باید خواستار مذاکره شود.
♦️اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی روز دوشنبه ششم مرداد و در واکنش به موضع اخیر استیو ویتکاف درباره بازگشت مذاکرات به مسیر عادی در آیندهای نزدیک گفت جمهوری اسلامی فعلا هیچ برنامهای برای مذاکره با آمریکا ندارد.
ویتکاف سه هفته پیش و در زمان دیدار نتانیاهو از کاخ سفید گفته بود مذاکرات با جمهوری اسلامی یکی دو هفته آینده از سر گرفته میشود. با این حال مقامهای جمهوری اسلامی اعلام کردند بهدلیل بیاعتمادی و نبود تضمین، تمایلی به مذاکره ندارند. پس از آن دونالد ترامپ اعلام کرد عجلهای برای از سرگیری گفتگوها با تهران وجود ندارد و این ایران است که باید خواستار مذاکره شود.
🤣93🥴8❤4👎4👏2💅2😁1🤔1🤬1🤪1
⭕️ چهار توصیه برای حفاظت از قلب زنان در میانسالی
📌خواب کافی، کنترل قند و فشار خون و ترک سیگار بیشترین تاثیر را در کاهش خطر بیماریهای قلبی دارند
♦️ با ورود به دوران یائسگی، سلامت قلب زنان بیش از هر زمان دیگری در معرض خطر قرار میگیرد؛ از افزایش چربیهای احشایی و فشار خون گرفته تا اختلالات خواب و سندرم متابولیک. حالا مطالعه جدید نشان میدهد که فقط یک زن از هر پنج زن یائسه از نطر شاخصهای کلیدی سلامتی قلب وضعیت ایدهآلی دارد و چهار مورد خواب کافی، کنترل قند و فشار خون و ترک سیگار میتوانند بیشترین تاثیر را در کاهش خطر بیماریهای قلبی زنان در این دوره داشته باشند.
بیشتر بخوانید...
@IndyPersian
📌خواب کافی، کنترل قند و فشار خون و ترک سیگار بیشترین تاثیر را در کاهش خطر بیماریهای قلبی دارند
♦️ با ورود به دوران یائسگی، سلامت قلب زنان بیش از هر زمان دیگری در معرض خطر قرار میگیرد؛ از افزایش چربیهای احشایی و فشار خون گرفته تا اختلالات خواب و سندرم متابولیک. حالا مطالعه جدید نشان میدهد که فقط یک زن از هر پنج زن یائسه از نطر شاخصهای کلیدی سلامتی قلب وضعیت ایدهآلی دارد و چهار مورد خواب کافی، کنترل قند و فشار خون و ترک سیگار میتوانند بیشترین تاثیر را در کاهش خطر بیماریهای قلبی زنان در این دوره داشته باشند.
بیشتر بخوانید...
@IndyPersian
ایندیپندنت فارسی
چهار توصیه برای حفاظت از قلب زنان در میانسالی
با ورود به دوران یائسگی، سلامت قلب زنان بیش از هر زمان دیگری در معرض خطر قرار میگیرد؛ از افزایش چربیهای احشایی و فشار خون گرفته تا اختلالات خواب و سندرم متابولیک. حالا مطالعه جدید نشان میدهد که
❤35👍4
♦️حمدباقر ذوالقدر، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به احتمال فعال شدن مکانیسم ماشه گفت: «بر فرض هم که فعال شود، هیچ تاثیری ندارد و ما نباید نگران این مسئله باشیم البته بعید نیست که اروپاییها آن را فعال کنند، اما هیچ تاثیری ندارد.»
ذوالقدر که عضو «هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاستهای کلی نظام» است ادعا کرد: «وضعیت کشور به گونهای است که تحریمهای جدید نمیتواند محدودیت ایجاد کند و با این روشهایی که در طول این سالها کشف شده، تحریمها دیگر کارایی خود را از دست داده است لذا تحریم جدیدی نمیتواند برقرار شود و اگر هم برقرار شود خیلی کارساز نیست.»
سه طرف اروپایی برجام اعلام کردهاند در صورت نبود پیشرفت جدی در مذاکرات هستهای با جمهوری اسلامی، نهم شهریور مکانیسم ماشه را فعال خواهند کرد.
@indypersian
ذوالقدر که عضو «هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاستهای کلی نظام» است ادعا کرد: «وضعیت کشور به گونهای است که تحریمهای جدید نمیتواند محدودیت ایجاد کند و با این روشهایی که در طول این سالها کشف شده، تحریمها دیگر کارایی خود را از دست داده است لذا تحریم جدیدی نمیتواند برقرار شود و اگر هم برقرار شود خیلی کارساز نیست.»
سه طرف اروپایی برجام اعلام کردهاند در صورت نبود پیشرفت جدی در مذاکرات هستهای با جمهوری اسلامی، نهم شهریور مکانیسم ماشه را فعال خواهند کرد.
@indypersian
🤬88🤣37😡9❤6🥴6🤔1🤪1
⭕️ موسسه فیچ رتبه A+ عربستان سعودی را با چشمانداز پایدار تایید کرد
📌موسسه فیچ یک شرکت خدمات مالی آمریکایی است که به عنوان یکی از نهادهای مهم رتبهبندی اعتباری شناخته میشود
♦️موسسه رتبهبندی مالی فیچ (Fitch Ratings) امتیاز«A+» را برای عربستان سعودی با چشمانداز پایدار تایید کرد.
موسسه فیچ یک شرکت خدمات مالی آمریکایی است که بهعنوان یکی از نهادهای مهم رتبهبندی اعتباری شناخته میشود. فیچ پیش از این در سال ۲۰۲۳ در گزارشی رتبه عربستان سعودی را از A به A+ ارتقا داد و اکنون تایید میکند که عملکرد اقتصادی ریاض به گونهای است که میتواند در همین جایگاه بالا باقی بماند.
بیشتر بخوانید...
@IndyPersian
📌موسسه فیچ یک شرکت خدمات مالی آمریکایی است که به عنوان یکی از نهادهای مهم رتبهبندی اعتباری شناخته میشود
♦️موسسه رتبهبندی مالی فیچ (Fitch Ratings) امتیاز«A+» را برای عربستان سعودی با چشمانداز پایدار تایید کرد.
موسسه فیچ یک شرکت خدمات مالی آمریکایی است که بهعنوان یکی از نهادهای مهم رتبهبندی اعتباری شناخته میشود. فیچ پیش از این در سال ۲۰۲۳ در گزارشی رتبه عربستان سعودی را از A به A+ ارتقا داد و اکنون تایید میکند که عملکرد اقتصادی ریاض به گونهای است که میتواند در همین جایگاه بالا باقی بماند.
بیشتر بخوانید...
@IndyPersian
ایندیپندنت فارسی
موسسه فیچ رتبه A+ عربستان سعودی را با چشمانداز پایدار تایید کرد
موسسه رتبهبندی مالی فیچ (Fitch Ratings) امتیاز«A+» را برای عربستان سعودی با چشمانداز پایدار تایید کرد. موسسه فیچ یک شرکت خدمات مالی آمریکایی است که بهعنوان یکی از نهادهای مهم رتبهبندی اعتباری
😢25👍15❤5🤬1
⭕️ وزیر دفاع اسرائیل: قصد داریم باز هم «رژیم آیتالله» را غافلگیر کنیم
♦️یسرائیل کاتز، وزیر دفاع اسرائیل، در مراسمی که به مناسبت تخریب ساختمانهای آسیبدیده در حمله موشکی جمهوری اسلامی در شهر حولون برگزار شده بود، با لحنی تهدیدآمیز از ادامه جنگ با جمهوری اسلامی سخن گفت و عملیات اخیر را «بزرگترین عملیات تاریخ اسرائیل» توصیف کرد.
این سخنرانی، در میان خرابههای برجایمانده از حمله موشکی ۱۹ ژوئن برگزار شد. بر اساس اعلام رسانههای اسرائیلی، در حمله موشکی ماه گذشته جمهوری اسلامی به منطقه حولون، بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.
کاتز در این مراسم گفت: «ما میدانستیم این جنگ برای ساکنان اسرائیل سخت خواهد بود. مقاومت جبهه داخلی برای ما یک عامل کلیدی بود. برای این خسارتها آمادگی داشتیم، ولی تصاویر ویرانی ساختمانها و آوارگی خانوادهها همچنان دشوار و پیچیده است.»
وزیر دفاع اسرائیل در ادامه گفت: «ما در گذشته رژیم آیتاللهها را غافلگیر کردیم و در آینده نیز برنامههایی برای شگفتزده کردن آنان داریم.»
♦️یسرائیل کاتز، وزیر دفاع اسرائیل، در مراسمی که به مناسبت تخریب ساختمانهای آسیبدیده در حمله موشکی جمهوری اسلامی در شهر حولون برگزار شده بود، با لحنی تهدیدآمیز از ادامه جنگ با جمهوری اسلامی سخن گفت و عملیات اخیر را «بزرگترین عملیات تاریخ اسرائیل» توصیف کرد.
این سخنرانی، در میان خرابههای برجایمانده از حمله موشکی ۱۹ ژوئن برگزار شد. بر اساس اعلام رسانههای اسرائیلی، در حمله موشکی ماه گذشته جمهوری اسلامی به منطقه حولون، بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.
کاتز در این مراسم گفت: «ما میدانستیم این جنگ برای ساکنان اسرائیل سخت خواهد بود. مقاومت جبهه داخلی برای ما یک عامل کلیدی بود. برای این خسارتها آمادگی داشتیم، ولی تصاویر ویرانی ساختمانها و آوارگی خانوادهها همچنان دشوار و پیچیده است.»
وزیر دفاع اسرائیل در ادامه گفت: «ما در گذشته رژیم آیتاللهها را غافلگیر کردیم و در آینده نیز برنامههایی برای شگفتزده کردن آنان داریم.»
👏225❤14🤣14🤬10👍9🍾6👎4🥱4🕊3😍3🤪1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️غلامعلی جعفرزاده ایمنآبادی، نماینده پیشین مجلس، در گفتگو با دیدار نیوز گفت مسئولان جمهوری اسلامی به دلیل ترس از جاسوسان و نفوذ اسرائیل «جرات ندارد با یکدیگر حرف بزنند» و با استفاده از کاغذ با یکدیگر در ارتباطند.
ایمنآبادی در این گفتگو با انتقاد از دستگاههای امنیتی جمهوری اسلامی خواستار پاسخگویی مسئولان امنیتی شد.
@indypersian
ایمنآبادی در این گفتگو با انتقاد از دستگاههای امنیتی جمهوری اسلامی خواستار پاسخگویی مسئولان امنیتی شد.
@indypersian
🤣142😁11👍2🥴2❤1🤪1
⭕️ «حس ششم» روده بزرگ به کاهش وزن کمک میکند
📌محققان میگویند که حس ششم روده درست مانند حس چشایی، لامسه، بینایی و شنوایی عمل میکند با این تفاوت که از جای عجیب مانند روده میآید
♦️آیا واقعا مغز است که تصمیم میگیرد چه زمانی باید دست از غذا خوردن بکشید؟ شاید بهتر باشد به رودهتان نگاه دقیقتری بیندازید، زیرا پژوهش جدید دانشگاه دوک نشان میدهد که روده بزرگ به نوعی «حس ششم» مجهز است؛ یعنی سلولهای ریز و هوشمندی به نام نوروپاد (سلولهای عصبیـحسی روده) که مثل جوانههای چشایی عمل میکنند و پیامهایی درباره نوع غذا و اشتها به مغز میفرستند. این ارتباط پیچیده میان روده و مغز میتواند نقش مهمی در کنترل وزن، رفتارهای تغذیهای و حتی سلامت روان داشته باشد و ممکن است در آینده راه را برای درمان چاقی و برخی اختلالات روانی هموار کند.
بهگزارش نیویورکپست، نوروپادها مانند گیرندههای چشایی عمل میکنند، مواد مغذی مانند قندها و محصولات جانبی باکتریایی را «میچشند» و بلافاصله پیامهایی به مغز میفرستند تا درباره انتخاب غذا و متوقف کردن خوردن تصمیمگیری شود. پژوهشگران این فرایند را «حس نوروبیوتیک» مینامند، حسی پنهان و نوعی حس ششم که ممکن است در آینده در درمانهای نوین چاقی و شناخت بهتر اختلالات روانی مرتبط با تغذیه یاریرسان باشد. به گفته آنها، «این حس درست مانند بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی و لامسه عمل میکند، با این تفاوت که از جایی میآید که انتظارش را نداریم، یعنی روده.»
بیشتر بخوانید…
@indypersian
📌محققان میگویند که حس ششم روده درست مانند حس چشایی، لامسه، بینایی و شنوایی عمل میکند با این تفاوت که از جای عجیب مانند روده میآید
♦️آیا واقعا مغز است که تصمیم میگیرد چه زمانی باید دست از غذا خوردن بکشید؟ شاید بهتر باشد به رودهتان نگاه دقیقتری بیندازید، زیرا پژوهش جدید دانشگاه دوک نشان میدهد که روده بزرگ به نوعی «حس ششم» مجهز است؛ یعنی سلولهای ریز و هوشمندی به نام نوروپاد (سلولهای عصبیـحسی روده) که مثل جوانههای چشایی عمل میکنند و پیامهایی درباره نوع غذا و اشتها به مغز میفرستند. این ارتباط پیچیده میان روده و مغز میتواند نقش مهمی در کنترل وزن، رفتارهای تغذیهای و حتی سلامت روان داشته باشد و ممکن است در آینده راه را برای درمان چاقی و برخی اختلالات روانی هموار کند.
بهگزارش نیویورکپست، نوروپادها مانند گیرندههای چشایی عمل میکنند، مواد مغذی مانند قندها و محصولات جانبی باکتریایی را «میچشند» و بلافاصله پیامهایی به مغز میفرستند تا درباره انتخاب غذا و متوقف کردن خوردن تصمیمگیری شود. پژوهشگران این فرایند را «حس نوروبیوتیک» مینامند، حسی پنهان و نوعی حس ششم که ممکن است در آینده در درمانهای نوین چاقی و شناخت بهتر اختلالات روانی مرتبط با تغذیه یاریرسان باشد. به گفته آنها، «این حس درست مانند بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی و لامسه عمل میکند، با این تفاوت که از جایی میآید که انتظارش را نداریم، یعنی روده.»
بیشتر بخوانید…
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
«حس ششم» روده بزرگ به کاهش وزن کمک میکند
آیا واقعا مغز است که تصمیم میگیرد چه زمانی باید دست از غذا خوردن بکشید؟ شاید بهتر باشد به رودهتان نگاه دقیقتری بیندازید، زیرا پژوهش جدید دانشگاه دوک نشان میدهد که روده بزرگ به نوعی «حس ششم» مجهز
❤24👍14💘2😁1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
⭕️ نماینده پیشین مجلس: یک عده مامور موساد در بین ماموران موساد دنبال موساد میگردند
♦️غلامعلی جعفرزاده ایمنآبادی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با «دیدارنیوز» با اشاره به عمق نفوذ دستگاه اطلاعاتی اسرائیل در ساختارهای جمهوری اسلامی گفت: «یک عده مامور موساد در بین ماموران موساد دنبال موساد میگردند.»
او به نفوذ اسرائیل در سطوح عالی امنیتی جمهوری اسلامی اشاره کرد و این مسئله را نشانهای از وضعیت وخیم و بیاعتمادی در نهادهای امنیتی کشور دانست.
ایمنآبادی همچنین گفت: «مسئولان جمهوری اسلامی به دلیل ترس از جاسوسان و نفوذ اسرائیل، جرات ندارند با یکدیگر حرف بزنند و با استفاده از کاغذ با یکدیگر در ارتباطند.»
او خواستار پاسخگویی رسمی مسئولان امنیتی جمهوری اسلامی نسبت به وضعیت موجود شد.
♦️غلامعلی جعفرزاده ایمنآبادی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با «دیدارنیوز» با اشاره به عمق نفوذ دستگاه اطلاعاتی اسرائیل در ساختارهای جمهوری اسلامی گفت: «یک عده مامور موساد در بین ماموران موساد دنبال موساد میگردند.»
او به نفوذ اسرائیل در سطوح عالی امنیتی جمهوری اسلامی اشاره کرد و این مسئله را نشانهای از وضعیت وخیم و بیاعتمادی در نهادهای امنیتی کشور دانست.
ایمنآبادی همچنین گفت: «مسئولان جمهوری اسلامی به دلیل ترس از جاسوسان و نفوذ اسرائیل، جرات ندارند با یکدیگر حرف بزنند و با استفاده از کاغذ با یکدیگر در ارتباطند.»
او خواستار پاسخگویی رسمی مسئولان امنیتی جمهوری اسلامی نسبت به وضعیت موجود شد.
🤣167👍8😁6❤3🥴2🤪2👎1🤔1
⭕️ «ترامپ ژاپن» ساختار سیاسی این کشور را دگرگون میکند
📌سوهی کامیا سیاستهای مهاجرتی را به چالش کشیده و وعده داده است فرهنگ و خودکفایی ژاپن را تقویت کند
♦️سوهی کامیا، مدیر سابق فروشگاه و ۴۷ ساله، با رهبری حزب راستگرای سانسیتو و کسب ۱۴ کرسی در انتخابات مجلس علیای ژاپن، فضای سیاسی این کشور را دگرگون کرده است.
به گزارش فاکس نیوز، با وجود اینکه حزب سانسیتو فقط ۱۵ کرسی از مجموع ۲۴۸ کرسی مجلس علیا را در اختیار دارد و برای قانونگذاری کافی نیست، این حزب راستگرا تاثیر قابلتوجهی بهویژه میان رایدهندگان جوان دارد. بر اساس نظرسنجی کیودو نیوز، بیش از ۲۰ درصد از رایدهندگان ۱۸ تا ۴۰ ساله از این حزب حمایت کردهاند.
صعود کامیا بیشتر با تکیه بر رسانههای اجتماعی و مخالفت صریح او در دوران همهگیری کرونا با الزام ماسک، آزمایشهای گسترده و الزام واکسیناسیون شکل گرفت. او با الهام از دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، شعار «اول ژاپن» را برگزیده است و از حفاظت از هویت فرهنگی ژاپن، افزایش نرخ زادوولد و خودکفایی غذایی، و کاهش وابستگی به مهاجرت دفاع میکند.
با وجود اینکه رسانههای غربی او را راست افراطی یا بیگانههراس توصیف کردهاند، لنس گتلینگ، رئیس موسسه پژوهشی نکسیال در توکیو، معتقد است که مواضع کامیا بیشتر عوامگرایانه است تا افراطی. گتلینگ میگوید بسیاری از اعضای حزب لیبرال دموکرات (LDP)، که دههها حزب حاکم در سیاست ژاپن بوده است، دیدگاههایی راستگراتر از سانسیتو دارند. او همچنین کامیا و اعضای حزبش را «کاملا معقول» در پیام سیاسیشان توصیف میکند.
بیشتر بخوانید…
@indypersian
📌سوهی کامیا سیاستهای مهاجرتی را به چالش کشیده و وعده داده است فرهنگ و خودکفایی ژاپن را تقویت کند
♦️سوهی کامیا، مدیر سابق فروشگاه و ۴۷ ساله، با رهبری حزب راستگرای سانسیتو و کسب ۱۴ کرسی در انتخابات مجلس علیای ژاپن، فضای سیاسی این کشور را دگرگون کرده است.
به گزارش فاکس نیوز، با وجود اینکه حزب سانسیتو فقط ۱۵ کرسی از مجموع ۲۴۸ کرسی مجلس علیا را در اختیار دارد و برای قانونگذاری کافی نیست، این حزب راستگرا تاثیر قابلتوجهی بهویژه میان رایدهندگان جوان دارد. بر اساس نظرسنجی کیودو نیوز، بیش از ۲۰ درصد از رایدهندگان ۱۸ تا ۴۰ ساله از این حزب حمایت کردهاند.
صعود کامیا بیشتر با تکیه بر رسانههای اجتماعی و مخالفت صریح او در دوران همهگیری کرونا با الزام ماسک، آزمایشهای گسترده و الزام واکسیناسیون شکل گرفت. او با الهام از دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، شعار «اول ژاپن» را برگزیده است و از حفاظت از هویت فرهنگی ژاپن، افزایش نرخ زادوولد و خودکفایی غذایی، و کاهش وابستگی به مهاجرت دفاع میکند.
با وجود اینکه رسانههای غربی او را راست افراطی یا بیگانههراس توصیف کردهاند، لنس گتلینگ، رئیس موسسه پژوهشی نکسیال در توکیو، معتقد است که مواضع کامیا بیشتر عوامگرایانه است تا افراطی. گتلینگ میگوید بسیاری از اعضای حزب لیبرال دموکرات (LDP)، که دههها حزب حاکم در سیاست ژاپن بوده است، دیدگاههایی راستگراتر از سانسیتو دارند. او همچنین کامیا و اعضای حزبش را «کاملا معقول» در پیام سیاسیشان توصیف میکند.
بیشتر بخوانید…
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
«ترامپ ژاپن» ساختار سیاسی این کشور را دگرگون میکند
سوهی کامیا، مدیر سابق فروشگاه و ۴۷ ساله، با رهبری حزب راستگرای سانسیتو و کسب ۱۴ کرسی در انتخابات مجلس علیای ژاپن، فضای سیاسی این کشور را دگرگون کرده است. به گزارش فاکس نیوز، با وجود اینکه حزب
🔥33❤14👍5👏4👎3🥱1
⭕️ ادعای وزارت اطلاعات: قرار بود عوامل موساد بعد از حمله به اوین شورش راه بیاندازند
♦️وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی روز دوشنبه ششم مرداد با صدور بیانیهای ادعا کرد در جریان جنگ ۱۲ روزه، اسرائیل و آمریکا برنامه داشتند تا در روزهای پس از حمله به زندان اوین در تهران عملیات مسلحانه انجام دهند و ناآرامی خیابانی به راه بیاندازند.
در بیانیه وزارت اطلاعات ادعا شده است «سلطنتطلبان تحت فرمان موساد» قرار بود از سراسر کشور به تهران اعزام شوند و همراه با هدف حضور خانوادههای زندانیان در محوطه بیرونی زندان اوین به مراکز نظامی و انتظامی منطقه حمله کنند و «ناآرامیهای خیابانی» را آغاز کنند.
وزارت اطلاعات مدعی شده با اشراف کامل و بازداشتهای گسترده این برنامه را ناکام گذاشته است.
♦️وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی روز دوشنبه ششم مرداد با صدور بیانیهای ادعا کرد در جریان جنگ ۱۲ روزه، اسرائیل و آمریکا برنامه داشتند تا در روزهای پس از حمله به زندان اوین در تهران عملیات مسلحانه انجام دهند و ناآرامی خیابانی به راه بیاندازند.
در بیانیه وزارت اطلاعات ادعا شده است «سلطنتطلبان تحت فرمان موساد» قرار بود از سراسر کشور به تهران اعزام شوند و همراه با هدف حضور خانوادههای زندانیان در محوطه بیرونی زندان اوین به مراکز نظامی و انتظامی منطقه حمله کنند و «ناآرامیهای خیابانی» را آغاز کنند.
وزارت اطلاعات مدعی شده با اشراف کامل و بازداشتهای گسترده این برنامه را ناکام گذاشته است.
🤣165🤪18👎6😁5❤2👀2👍1