⭕️درآمدهای غیرنفتی عربستان سعودی در سه ماهه اول سال با ۲ درصد افزایش، به ۳۰.۹ میلیارد دلار رسید
📌برای سال ۲۰۲۶، رشد اقتصادی حدود ۴.۶ درصد پیشبینی شده است
♦️بر اساس دادههای رسمی که وزارت دارایی عربستان سعودی منتشر کرد، درآمدهای غیرنفتی این کشور در سهماهه نخست سال ۲۰۲۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲ درصد افزایش یافت و به ۱۱۶ میلیارد ریال سعودی، معادل حدود ۳۰.۹ میلیارد دلار، رسید.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
📌برای سال ۲۰۲۶، رشد اقتصادی حدود ۴.۶ درصد پیشبینی شده است
♦️بر اساس دادههای رسمی که وزارت دارایی عربستان سعودی منتشر کرد، درآمدهای غیرنفتی این کشور در سهماهه نخست سال ۲۰۲۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲ درصد افزایش یافت و به ۱۱۶ میلیارد ریال سعودی، معادل حدود ۳۰.۹ میلیارد دلار، رسید.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
درآمدهای غیرنفتی عربستان سعودی در سه ماهه اول سال با ۲ درصد افزایش،
بر اساس دادههای رسمی که وزارت دارایی عربستان سعودی منتشر کرد، درآمدهای غیرنفتی این کشور در سهماهه نخست سال ۲۰۲۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲ درصد افزایش یافت و به ۱۱۶ میلیارد ریال سعودی، معادل
👏7❤4😁1
♦️ مارکو روبیو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت، در واتیکان با پاپ لئو چهاردهم، نخستین پاپ آمریکایی تاریخ، دیدار و گفتگو کرد. این نشست پشت درهای بسته در حالی برگزار شد که روابط میان کاخ سفید و واتیکان به دلیل انتقادهای تند دونالد ترامپ از مواضع پاپ در قبال جنگ ایران، به پایینترین سطح خود رسیده است.
روبیو که خود یک کاتولیک است، پیش از این دیدار اعلام کرده بود که اگرچه این سفر از قبل برنامهریزی شده بود، اما «اتفاقات اخیر» موضوعات زیادی را برای بحث ایجاد کرده است. علاوه بر تنشهای مربوط به جنگ، طرفین درباره موضوعاتی نظیر آزادیهای مذهبی در جهان و ارسال کمکهای بشردوستانه به کوبا از طریق کانالهای کلیسا گفتگو کردند.
این دیدار نخستین ملاقات یک مقام ارشد کابینه ترامپ با پاپ در یک سال گذشته محسوب میشود. در حالی که پاپ لئو به عنوان منتقد جدی جنگ و سیاستهای مهاجرتی واشنگتن شناخته میشود، سفیر آمریکا در واتیکان این گفتگوها را «صریح» توصیف کرد.
@indypersian
روبیو که خود یک کاتولیک است، پیش از این دیدار اعلام کرده بود که اگرچه این سفر از قبل برنامهریزی شده بود، اما «اتفاقات اخیر» موضوعات زیادی را برای بحث ایجاد کرده است. علاوه بر تنشهای مربوط به جنگ، طرفین درباره موضوعاتی نظیر آزادیهای مذهبی در جهان و ارسال کمکهای بشردوستانه به کوبا از طریق کانالهای کلیسا گفتگو کردند.
این دیدار نخستین ملاقات یک مقام ارشد کابینه ترامپ با پاپ در یک سال گذشته محسوب میشود. در حالی که پاپ لئو به عنوان منتقد جدی جنگ و سیاستهای مهاجرتی واشنگتن شناخته میشود، سفیر آمریکا در واتیکان این گفتگوها را «صریح» توصیف کرد.
@indypersian
😁7❤4🤔1🤬1🗿1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی، روز پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت در نشستی با صناف و بازاریان از دیدار خود با مجتبی خامنهای، رهبر جدید جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: «این دیدار نزدیک به دو ساعت و نیم ادامه داشت.»
پزشکیان گفت: «نحوه مواجهه، نوع نگاه و شیوه برخورد مجتبی خامنهای متواضعانه و عمیقا صمیمی» بود.
او به زمان دیدار با مجتبی خامنهای اشارهای نکرده است.
مجتبی خامنهای ۹ روز پس از کشته شدن علی خامنهای در موج اول حملات آمریکا و اسرائیل، بهعنوان رهبر جدید جمهوری اسلامی منصوب شد و گزارشهای غیررسمی حاکی از مجروحیت شدید او در ناحیه پا و صورت است.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که از زمان انتصاب مجتبی خامنهای به جانشینی پدرش، هیچ تصویر یا صدایی از او منتشر نشده است.
@indypersian
پزشکیان گفت: «نحوه مواجهه، نوع نگاه و شیوه برخورد مجتبی خامنهای متواضعانه و عمیقا صمیمی» بود.
او به زمان دیدار با مجتبی خامنهای اشارهای نکرده است.
مجتبی خامنهای ۹ روز پس از کشته شدن علی خامنهای در موج اول حملات آمریکا و اسرائیل، بهعنوان رهبر جدید جمهوری اسلامی منصوب شد و گزارشهای غیررسمی حاکی از مجروحیت شدید او در ناحیه پا و صورت است.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که از زمان انتصاب مجتبی خامنهای به جانشینی پدرش، هیچ تصویر یا صدایی از او منتشر نشده است.
@indypersian
😁33🤬10🥱5❤4🗿2😡2🤔1😱1
♦️عضوان الأحمری، رئیس انجمن روزنامهنگاران عربستان سعودی، در کنگره بینالمللی مطبوعات در پاریس بهعنوان عضو کمیته اجرایی فدراسیون بینالمللی روزنامهنگاران انتخاب شد؛ رخدادی که نخستین حضور عربستان سعودی در این نهاد جهانی به شمار میرود.
الأحمری این انتخاب را نشانه اعتماد اتحادیهها و نهادهای حرفهای بینالمللی به انجمن روزنامهنگاران عربستان سعودی دانست و گفت این موفقیت حاصل تلاش اعضای هیئتمدیره و دبیرخانه انجمن است.
او افزود عربستان سعودی پیشتر نیز از طریق ریاست دفتر اجرایی روزنامهنگاران غرب آسیا حضور بینالمللی خود را تقویت کرده بود و اکنون این حضور وارد مرحله تازهای شده است.
کمیته اجرایی این فدراسیون از میان نمایندگان بیش از ۱۴۸ کشور انتخاب شد و تنها ۱۶ نامزد موفق به کسب کرسی شدند.
فدراسیون بینالمللی روزنامهنگاران که در سال ۱۹۲۶ تاسیس شده، بزرگترین نهاد جهانی روزنامهنگاران است و حدود ۶۰۰ هزار فعال رسانهای را در بیش از ۱۴۰ کشور نمایندگی میکند.
@indypersian
الأحمری این انتخاب را نشانه اعتماد اتحادیهها و نهادهای حرفهای بینالمللی به انجمن روزنامهنگاران عربستان سعودی دانست و گفت این موفقیت حاصل تلاش اعضای هیئتمدیره و دبیرخانه انجمن است.
او افزود عربستان سعودی پیشتر نیز از طریق ریاست دفتر اجرایی روزنامهنگاران غرب آسیا حضور بینالمللی خود را تقویت کرده بود و اکنون این حضور وارد مرحله تازهای شده است.
کمیته اجرایی این فدراسیون از میان نمایندگان بیش از ۱۴۸ کشور انتخاب شد و تنها ۱۶ نامزد موفق به کسب کرسی شدند.
فدراسیون بینالمللی روزنامهنگاران که در سال ۱۹۲۶ تاسیس شده، بزرگترین نهاد جهانی روزنامهنگاران است و حدود ۶۰۰ هزار فعال رسانهای را در بیش از ۱۴۰ کشور نمایندگی میکند.
@indypersian
🥱8👍5❤3🤔1😢1
♦️استاندار تهران اعلام کرد که از روز شنبه ۱۹ اردیبهشت، تمامی وزارتخانهها، سازمانهای دولتی و دستگاههای اجرایی در استان تهران با ۱۰۰ درصد ظرفیت فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.
خبرگزاری مهر به نقل از محمدصادق معتمدیان، استاندار تهران، نوشت: «فعالیتهای آموزشی در مدارس و دانشگاهها نیز بر اساس اطلاعیههای وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام خواهد شد.»
@indypersian
خبرگزاری مهر به نقل از محمدصادق معتمدیان، استاندار تهران، نوشت: «فعالیتهای آموزشی در مدارس و دانشگاهها نیز بر اساس اطلاعیههای وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام خواهد شد.»
@indypersian
🥱18🤬7😁5
♦️رویترز روز پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت بنا بر دادههای کشتیرانی گزارش داد که امارات متحده عربی با خاموش کردن ردیابهای موقعیت مکانی برای جلوگیری از حملههای جمهوری اسلامی، چندین نفتکش را از تنگه هرمز عبور داده است.
بنا بر این گزارش حجم این صادرات تنها بخشی از میزان معمول صادرات امارات متحده عربی پیش از جنگ است، اما نشان دهنده خطراتی است که تولیدکننده و خریداران حاضرند برای آزاد کردن فروش نفت بپذیرند.
سایر تولیدکنندگان خلیج فارس، عراق، کویت و قطر، یا فروش را متوقف کردهاند و یا قیمتها را به شدت کاهش دادهاند تا خریداران بیعلاقه را جذب کنند و یا در مورد عربستان سعودی فقط از طریق دریای سرخ حمل میکنند.
صداوسیمای جمهوری اسلامی روز پنجشنبه یک روز پس از توقف عملیات «پروژه آزادی» دونالد ترامپ با انتشار گزارشی از جزیره قشم، بار دیگر تاکید کرد که عبور کشتیها از این آبراه، در انحصار ایران و سپاه پاسداران است.
@indypersian
بنا بر این گزارش حجم این صادرات تنها بخشی از میزان معمول صادرات امارات متحده عربی پیش از جنگ است، اما نشان دهنده خطراتی است که تولیدکننده و خریداران حاضرند برای آزاد کردن فروش نفت بپذیرند.
سایر تولیدکنندگان خلیج فارس، عراق، کویت و قطر، یا فروش را متوقف کردهاند و یا قیمتها را به شدت کاهش دادهاند تا خریداران بیعلاقه را جذب کنند و یا در مورد عربستان سعودی فقط از طریق دریای سرخ حمل میکنند.
صداوسیمای جمهوری اسلامی روز پنجشنبه یک روز پس از توقف عملیات «پروژه آزادی» دونالد ترامپ با انتشار گزارشی از جزیره قشم، بار دیگر تاکید کرد که عبور کشتیها از این آبراه، در انحصار ایران و سپاه پاسداران است.
@indypersian
❤11🤬7
♦️وزارت خزانهداری ایالات متحده در نظر دارد روز پنجشنبه، ۱۷ اردیبهشت، علی معارج البهادلی، معاون وزیر نفت عراق را به اتهام تسهیل فروش نفت ایران از طریق ترکیب آن با نفت خام عراق، در لیست تحریمهای خود قرار دهد. به گزارش وال استریت ژورنال، مقامات آمریکایی معتقدند البهادلی با جعل اسناد، محمولههای نفتی قاچاق را به عنوان محصول خالص عراق راهی بازار جهانی میکرده است.
این اقدام بیسابقه علیه یک مقام بلندپایه دولتی در حال خدمت، نشاندهنده تشدید فشارهای دولت ترامپ بر بغداد برای قطع پیوندهای اقتصادی با تهران است. واشنگتن بر این باور است که ایران از همسایه خود به عنوان مسیری برای دور زدن تحریمهای بینالمللی و تامین ارز استفاده میکند.
این تحریمها در حالی وضع میشود که عراق در دوره انتقال قدرت به سر میبرد. علی الزیدی، نخستوزیر مامور تشکیل کابینه، هماکنون در حال رایزنی برای چیدمان وزرای خود و کسب رای اعتماد از پارلمان است.
@indypersian
این اقدام بیسابقه علیه یک مقام بلندپایه دولتی در حال خدمت، نشاندهنده تشدید فشارهای دولت ترامپ بر بغداد برای قطع پیوندهای اقتصادی با تهران است. واشنگتن بر این باور است که ایران از همسایه خود به عنوان مسیری برای دور زدن تحریمهای بینالمللی و تامین ارز استفاده میکند.
این تحریمها در حالی وضع میشود که عراق در دوره انتقال قدرت به سر میبرد. علی الزیدی، نخستوزیر مامور تشکیل کابینه، هماکنون در حال رایزنی برای چیدمان وزرای خود و کسب رای اعتماد از پارلمان است.
@indypersian
👍19👏8😁1
♦️وزارت خزانهداری آمریکا روز پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت اعلام کرد ایالات متحده تحریمهای جدیدی مرتبط با ایران را در چارچوب مقابله با تروریسم اعمال کرده است.
بر اساس بیانیه وزارت خزانهداری آمریکا، مقامات گروههای شبهنظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی در عراق از جمله احمد خضیر مکسوس، معاون دبیرکل سابق «کتائب سید الشهدا» و محمد عیسی کاظم الشویلی، که با نام مستعار ابو مریم فعالیت میکند به فهرست تحریمشدگان مرتبط با ایران اضافه شدهاند.
این وزارت خانه تاکید کرده است که در حال حفظ حداکثر فشار بر تهران است و توانایی رژیم در تولید، جابجایی و بازگرداندن وجوه را هدف قرار میدهد.
در این بسته تحریمی جدید، نام تعدادی از افراد و شرکتهای عراقی و کوبایی که با افراد تحریمشده ارتباط داشتهاند نیز درج شده است.
@indypersian
بر اساس بیانیه وزارت خزانهداری آمریکا، مقامات گروههای شبهنظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی در عراق از جمله احمد خضیر مکسوس، معاون دبیرکل سابق «کتائب سید الشهدا» و محمد عیسی کاظم الشویلی، که با نام مستعار ابو مریم فعالیت میکند به فهرست تحریمشدگان مرتبط با ایران اضافه شدهاند.
این وزارت خانه تاکید کرده است که در حال حفظ حداکثر فشار بر تهران است و توانایی رژیم در تولید، جابجایی و بازگرداندن وجوه را هدف قرار میدهد.
در این بسته تحریمی جدید، نام تعدادی از افراد و شرکتهای عراقی و کوبایی که با افراد تحریمشده ارتباط داشتهاند نیز درج شده است.
@indypersian
👏16❤4
♦️عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، روز پنجشنبه، ۱۷ اردیبهشت، در تماسی تلفنی با همتای پاکستانی خود، اسحاق دار، آخرین تحولات منطقه را مورد بحث و بررسی قرار داد.
بر اساس گزارشی که در کانال تلگرامی عراقچی منتشر شده، هر دو طرف بر ضرورت تداوم مسیر «گفتگو و دیپلماسی» و همچنین تقویت همکاریها میان کشورهای منطقه تاکید کردند. این گفتگو در حالی انجام میشود که جمهوری اسلامی در حال بررسی پیشنهاد جدید ایالات متحده برای پایان دادن به جنگ است و اسلامآباد نیز نسبت به دستیابی به یک توافق احتمالی ابراز خوشبینی کرده است.
@indypersian
بر اساس گزارشی که در کانال تلگرامی عراقچی منتشر شده، هر دو طرف بر ضرورت تداوم مسیر «گفتگو و دیپلماسی» و همچنین تقویت همکاریها میان کشورهای منطقه تاکید کردند. این گفتگو در حالی انجام میشود که جمهوری اسلامی در حال بررسی پیشنهاد جدید ایالات متحده برای پایان دادن به جنگ است و اسلامآباد نیز نسبت به دستیابی به یک توافق احتمالی ابراز خوشبینی کرده است.
@indypersian
🤬12😁7
♦️ بر اساس دادههای شرکت اطلاعات دریایی «ویندوارد» (Windward)، اکثر کشتیهایی که در تنگه هرمز و نواحی اطراف آن تردد میکنند، از سیستم شناسایی خودکار (AIS) که هویت، موقعیت و سرعت آنها را مخابره میکند، استفاده نمیکنند. به گزارش والاستریت ژورنال، دادههای روز پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت این شرکت، تعداد شناورهایی که بدون سیگنال AIS از این تنگه عبور کردهاند، در بازه دو هفتهای ۳۰ فروردین تا ۱۳ اردیبهشت (۱۹ آوریل تا ۳ می) نسبت به بازههای مشابه پیش از آن، هفت برابر شده است.
ویندوارد اعلام کرد که تعداد شناورهایی که همچنان از سیگنالهای شناسایی استفاده میکنند، تقریبا به صفر رسیده است. اوج این فعالیتها روز پنجشنبه به ثبت رسید که در آن پنج کشتی خروجی و چهار کشتی ورودی بدون سیگنال AIS در منطقه شناسایی شدند؛ این در حالی است که روز چهارشنبه تنها دو کشتی خروجی با رادار خاموش تردد کرده بودند. این شناورهای تجاری شامل نفتکشها، تانکرهای حمل مواد شیمیایی و کشتیهای کانتینربر هستند. این شناورها که ارتباطی با جمهوری اسلامی یا بنادر ایران ندارند، بدون مشکل از سد محاصره نیروهای آمریکایی میگذرند.
@indypersian
ویندوارد اعلام کرد که تعداد شناورهایی که همچنان از سیگنالهای شناسایی استفاده میکنند، تقریبا به صفر رسیده است. اوج این فعالیتها روز پنجشنبه به ثبت رسید که در آن پنج کشتی خروجی و چهار کشتی ورودی بدون سیگنال AIS در منطقه شناسایی شدند؛ این در حالی است که روز چهارشنبه تنها دو کشتی خروجی با رادار خاموش تردد کرده بودند. این شناورهای تجاری شامل نفتکشها، تانکرهای حمل مواد شیمیایی و کشتیهای کانتینربر هستند. این شناورها که ارتباطی با جمهوری اسلامی یا بنادر ایران ندارند، بدون مشکل از سد محاصره نیروهای آمریکایی میگذرند.
@indypersian
❤4
♦️ یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا که به دلیل حساسیت مذاکراتِ پشت درهای بسته خواست نامش فاش نشود، روز پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت، در گفتگو با اسوشیتدپرس اعلام کرد که مذاکرات «سطح بالا» میان اسرائیل و لبنان در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته آینده، ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت (۱۴ و ۱۵ می) در واشنگتن از سر گرفته خواهد شد. اگرچه این مقام به محل دقیق برگزاری نشست اشاره نکرد، اما دو دور قبلی این مذاکرات در وزارت امور خارجه و کاخ سفید برگزار شده بود.
دورهای پیشین این گفتگوها با هدایت سفیر ایالات متحده در لبنان و سفرای اسرائیل و لبنان در واشنگتن انجام شد؛ هرچند مارکو روبیو، وزیر امور خارجه، در هر دو دور حضور داشت و دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا نیز در دور دوم با شرکتکنندگان دیدار کرد.
@indypersian
دورهای پیشین این گفتگوها با هدایت سفیر ایالات متحده در لبنان و سفرای اسرائیل و لبنان در واشنگتن انجام شد؛ هرچند مارکو روبیو، وزیر امور خارجه، در هر دو دور حضور داشت و دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا نیز در دور دوم با شرکتکنندگان دیدار کرد.
@indypersian
🥱6❤2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت گفت: ایران در حال بررسی پیامهای طرف آمریکایی با میانجیگری پاکستان است.
بقایی تاکید کرد که ایران هنوز به جمعبندی نرسیده و پاسخی به طرف آمریکایی داده نشده است.
دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، روز چهارشنبه اعلام کرد که آمریکا و ایران طی ۲۴ ساعت گذشته «گفتگوهای خوبی» داشتند و ابراز اطمینان کرد که دستیابی به توافق در روزهای آینده ممکن است.
مقامهای آمریکایی گفتهاند انتظار دارند پاسخ تهران طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده دریافت شود. یکی از مقامهای آمریکایی گفت: «اختلافها چندان زیاد نیست اما هنوز توافقی حاصل نشده است.»
@indypersian
بقایی تاکید کرد که ایران هنوز به جمعبندی نرسیده و پاسخی به طرف آمریکایی داده نشده است.
دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، روز چهارشنبه اعلام کرد که آمریکا و ایران طی ۲۴ ساعت گذشته «گفتگوهای خوبی» داشتند و ابراز اطمینان کرد که دستیابی به توافق در روزهای آینده ممکن است.
مقامهای آمریکایی گفتهاند انتظار دارند پاسخ تهران طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده دریافت شود. یکی از مقامهای آمریکایی گفت: «اختلافها چندان زیاد نیست اما هنوز توافقی حاصل نشده است.»
@indypersian
😁5🤬5🤔1
♦️ کریس رایت، وزیر انرژی ایالات متحده، روز پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت، در گفتگو با فاکس نیوز اعلام کرد که به دلیل محاصره دریایی و ناتوانی در صادرات، تولید نفت ایران احتمالا ۴۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است. او پیشبینی کرد که با پر شدن ظرفیت مخازن ذخیرهسازی، روند کاهش تولید ایران همچنان ادامه یابد.
دادههای شرکتهای ردیابی نفتکشها از جمله «ورتکسا» و «LSEG» نشان میدهد که صادرات نفت ایران در نیمه دوم آوریل نسبت به مدت مشابه در ماه مارس، بیش از ۸۰ درصد کاهش یافته است. در حالی که ایران در ماه مارس ۲۳.۴ میلیون بشکه نفت صادر کرده بود، در هفتههای اخیر تنها تعداد اندکی از نفتکشها موفق به خروج از دریای عمان شدهاند.
وزیر انرژی آمریکا تاکید کرد که فشار اقتصادی ناشی از توقف صادرات، انگیزهای اضافی برای تهران است تا به توافقی برای پایان دادن به برنامه هستهای و بازگشایی تنگه هرمز دست یابد. رایت خاطرنشان کرد که پایان این وضعیت قطعی است و تنها سوال باقیمانده این است که آیا این امر با همکاری جمهوری اسلامی محقق خواهد شد یا خیر.
@indypersian
دادههای شرکتهای ردیابی نفتکشها از جمله «ورتکسا» و «LSEG» نشان میدهد که صادرات نفت ایران در نیمه دوم آوریل نسبت به مدت مشابه در ماه مارس، بیش از ۸۰ درصد کاهش یافته است. در حالی که ایران در ماه مارس ۲۳.۴ میلیون بشکه نفت صادر کرده بود، در هفتههای اخیر تنها تعداد اندکی از نفتکشها موفق به خروج از دریای عمان شدهاند.
وزیر انرژی آمریکا تاکید کرد که فشار اقتصادی ناشی از توقف صادرات، انگیزهای اضافی برای تهران است تا به توافقی برای پایان دادن به برنامه هستهای و بازگشایی تنگه هرمز دست یابد. رایت خاطرنشان کرد که پایان این وضعیت قطعی است و تنها سوال باقیمانده این است که آیا این امر با همکاری جمهوری اسلامی محقق خواهد شد یا خیر.
@indypersian
👍11🥱4❤1👏1
♦️همزمان با گسترش بحران فقر در ایران؛ بازداشت، اعدام و توقیف اموال معترضان ادامه دارد
📌جمهوری اسلامی همچنان از شعلهور شدن دوباره اعتراضات سراسری و ملی هراس دارد
♦️در حالی که مردم ایران همزمان با سنگینترین بحران اقتصادی دهههای اخیر، تورم افسارگسیخته، سقوط بیسابقه قدرت خرید و گسترش فقر در شهرهای مختلف دستوپنجه نرم میکنند، جمهوری اسلامی نهتنها از شدت برخورد با معترضان دیماه ۱۴۰۴ نکاسته، بلکه موج تازهای از بازداشتها، صدور احکام سنگین، مصادره اموال و اعدام بازداشتشدگان را آغاز کرده است؛ روندی که نشان میدهد حکومت همچنان اعتراضات ۱۸ و ۱۹ دیماه را بزرگترین تهدید امنیتی برای بقای خود میداند.
بیشتر بخوانید...
امیرحسین میراسماعیلی
@indypersian
📌جمهوری اسلامی همچنان از شعلهور شدن دوباره اعتراضات سراسری و ملی هراس دارد
♦️در حالی که مردم ایران همزمان با سنگینترین بحران اقتصادی دهههای اخیر، تورم افسارگسیخته، سقوط بیسابقه قدرت خرید و گسترش فقر در شهرهای مختلف دستوپنجه نرم میکنند، جمهوری اسلامی نهتنها از شدت برخورد با معترضان دیماه ۱۴۰۴ نکاسته، بلکه موج تازهای از بازداشتها، صدور احکام سنگین، مصادره اموال و اعدام بازداشتشدگان را آغاز کرده است؛ روندی که نشان میدهد حکومت همچنان اعتراضات ۱۸ و ۱۹ دیماه را بزرگترین تهدید امنیتی برای بقای خود میداند.
بیشتر بخوانید...
امیرحسین میراسماعیلی
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
همزمان با گسترش بحران فقر در ایران؛ بازداشت، اعدام و توقیف اموال
در حالی که مردم ایران همزمان با سنگینترین بحران اقتصادی دهههای اخیر، تورم افسارگسیخته، سقوط بیسابقه قدرت خرید و گسترش فقر در شهرهای مختلف دستوپنجه نرم میکنند، جمهوری اسلامی نهتنها از شدت
🤬10😢4❤3😭1
♦️در آستانه آغاز پیشنمایشهای رسمی این دوره از دوسالانه هنر ونیز، مقامات این نمایشگاه اعلام کردند ایران از برپایی پاویون ملی خود انصراف داده است.
دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۶، یکی از مهمترین رویدادهای هنر معاصر جهان، امسال از ۹ مه در ونیز ایتالیا آغاز میشود و تا ۲۲ نوامبر ادامه خواهد داشت؛ رویدادی که با حضور بیش از ۱۰۰ کشور و دهها نمایشگاه و برنامه جانبی، از آن بهعنوان «المپیک هنر معاصر» یاد میشود.
برگزارکنندگان اعلام کردهاند با وجود انصراف ایران، این دوره همچنان شامل ۱۰۰ مشارکت ملی خواهد بود.
ایران در دو دهه گذشته تقریبا بهطور مداوم در دوسالانه ونیز حضور داشته و آخرینبار نیز در دوره ۲۰۲۴ پاویون ملی خود را برگزار کرده بود.
در دوسالانه ونیز، هر کشور در غرفه یا پاویون اختصاصی خود آثار هنرمندان منتخبش را به نمایش میگذارد. نمایشگاهها در نقاط مختلف شهر برگزار میشوند.
موضوع اصلی دوسالانه امسال «در گامهای آرام» اعلام شده و بر مفاهیمی چون سکوت، حافظه، ظرافت و روایتهای کمتر دیدهشده تمرکز دارد.
@INDYPERSIAN
دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۶، یکی از مهمترین رویدادهای هنر معاصر جهان، امسال از ۹ مه در ونیز ایتالیا آغاز میشود و تا ۲۲ نوامبر ادامه خواهد داشت؛ رویدادی که با حضور بیش از ۱۰۰ کشور و دهها نمایشگاه و برنامه جانبی، از آن بهعنوان «المپیک هنر معاصر» یاد میشود.
برگزارکنندگان اعلام کردهاند با وجود انصراف ایران، این دوره همچنان شامل ۱۰۰ مشارکت ملی خواهد بود.
ایران در دو دهه گذشته تقریبا بهطور مداوم در دوسالانه ونیز حضور داشته و آخرینبار نیز در دوره ۲۰۲۴ پاویون ملی خود را برگزار کرده بود.
در دوسالانه ونیز، هر کشور در غرفه یا پاویون اختصاصی خود آثار هنرمندان منتخبش را به نمایش میگذارد. نمایشگاهها در نقاط مختلف شهر برگزار میشوند.
موضوع اصلی دوسالانه امسال «در گامهای آرام» اعلام شده و بر مفاهیمی چون سکوت، حافظه، ظرافت و روایتهای کمتر دیدهشده تمرکز دارد.
@INDYPERSIAN
🥰5👍2😁1🤬1
♦️ اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز پنجشنبه، ۱۷ اردیبهشت، اعلام کرد که مهمترین موضوعات مورد بحث در حال حاضر، برقراری آتشبس، تلاش برای پایان دادن به جنگ و «صلح و ثبات در منطقه» است. این در حالی است که ایالات متحده، تاکید دارد که مسئله برنامه هستهای جمهوری اسلامی و ذخایر اورانیوم غنیسازی شده ۶۰ درصدی باید در دستور کار مذاکرات قرار گیرد.
بقایی در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایرنا گفت که جمهوری اسلامی همچنان در حال بررسی پیشنهاد ایالات متحده است و پس از نهایی شدن بررسیها، تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد. او افزود پس از اتخاذ تصمیم، مراتب به میانجیهای پاکستانی ابلاغ میشود و بر اساس نتایج این تبادل پیامها، گامهای بعدی تعیین خواهد شد.
@indypersian
بقایی در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایرنا گفت که جمهوری اسلامی همچنان در حال بررسی پیشنهاد ایالات متحده است و پس از نهایی شدن بررسیها، تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد. او افزود پس از اتخاذ تصمیم، مراتب به میانجیهای پاکستانی ابلاغ میشود و بر اساس نتایج این تبادل پیامها، گامهای بعدی تعیین خواهد شد.
@indypersian
🥱10❤4😁2🤬1
♦️ کارولین لویت، سخنگوی کاخ سفید، روز پنجشنبه با انتشار تصویری در اینستاگرام از تولد دخترش «ویویانا» در تاریخ ۱۱ اردیبهشت (۱ می) خبر داد. این دومین فرزند لویت و همسرش نیکلاس ریچیو است.
لویت که از ۴ اردیبهشت رسما به مرخصی زایمان رفته بود، تنها چند روز پیش از وضع حمل و در پی حادثه تیراندازی در مراسم شام خبرنگاران کاخ سفید در ۷ اردیبهشت (۲۷ آوریل)، ناچار شد بار دیگر در جمع خبرنگاران حاضر شود. او در آن زمان به شوخی ابراز امیدواری کرده بود که این آخرین دیدارش با آنها پیش از پایان مرخصی باشد. در آن مراسم، یک شعبدهباز در حال حدس زدن نام نوزاد او بود که تلاش یک فرد مسلح برای ورود به سالن، برنامه را متوقف کرد.
در غیاب لویت، اعضای کابینه مسئولیت پاسخگویی به رسانهها را بر عهده گرفتهاند. مارکو روبیو، وزیر امور خارجه، روز سهشنبه برای نخستین بار در اتاق خبر حاضر شد و به دلیل تسلط در تبیین مواضع دولت در قبال ایران، مورد تمجید مقامات کاخ سفید قرار گرفت. انتظار میرود جیدی ونس، معاون رئیسجمهوری، نیز بهزودی در این جایگاه حاضر شود.
@indypersian
لویت که از ۴ اردیبهشت رسما به مرخصی زایمان رفته بود، تنها چند روز پیش از وضع حمل و در پی حادثه تیراندازی در مراسم شام خبرنگاران کاخ سفید در ۷ اردیبهشت (۲۷ آوریل)، ناچار شد بار دیگر در جمع خبرنگاران حاضر شود. او در آن زمان به شوخی ابراز امیدواری کرده بود که این آخرین دیدارش با آنها پیش از پایان مرخصی باشد. در آن مراسم، یک شعبدهباز در حال حدس زدن نام نوزاد او بود که تلاش یک فرد مسلح برای ورود به سالن، برنامه را متوقف کرد.
در غیاب لویت، اعضای کابینه مسئولیت پاسخگویی به رسانهها را بر عهده گرفتهاند. مارکو روبیو، وزیر امور خارجه، روز سهشنبه برای نخستین بار در اتاق خبر حاضر شد و به دلیل تسلط در تبیین مواضع دولت در قبال ایران، مورد تمجید مقامات کاخ سفید قرار گرفت. انتظار میرود جیدی ونس، معاون رئیسجمهوری، نیز بهزودی در این جایگاه حاضر شود.
@indypersian
🥰22❤7😍6👍4😘3🥴2
♦️وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت از یک آتشبس موقت دو روزه با اوکراین خبر داد.
این آتشبس به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به مناسبت هشتاد و یکمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم (روز پیروزی)، اعلام شده است.
این آتشبس برای روزهای هشتم و نهم می (۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۵) در نظر گرفته شده است و هدف از آن فراهم کردن فضایی امن برای برگزاری مراسمهای بزرگداشت «روز پیروزی» در روسیه عنوان شده است.
مسکو اعلام کرده است که اگر طرف اوکراینی تلاشی برای مختل کردن این جشنها انجام دهد، با حملات تلافیجویانه سنگین بهویژه به کییف، پایتخت این کشور روبرو خواهد شد.
پیشتر ولادیمیر پوتین در گفتگو با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از آتشبس موقت به مناسبت «روز پیروزی» خبر داده بود.
از سوی دیگر ولودیمیر زلنسکی، رئیسجمهور اوکراین نیز اعلام کرده است که کشورش به احترام جان انسانها، آتشبس مشابهی را رعایت خواهد کرد، هرچند که زمانبندی اعلام شده توسط اوکراین با اندکی تفاوت از نیمهشب چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت آغاز شده است.
@indypersian
این آتشبس به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به مناسبت هشتاد و یکمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم (روز پیروزی)، اعلام شده است.
این آتشبس برای روزهای هشتم و نهم می (۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۵) در نظر گرفته شده است و هدف از آن فراهم کردن فضایی امن برای برگزاری مراسمهای بزرگداشت «روز پیروزی» در روسیه عنوان شده است.
مسکو اعلام کرده است که اگر طرف اوکراینی تلاشی برای مختل کردن این جشنها انجام دهد، با حملات تلافیجویانه سنگین بهویژه به کییف، پایتخت این کشور روبرو خواهد شد.
پیشتر ولادیمیر پوتین در گفتگو با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از آتشبس موقت به مناسبت «روز پیروزی» خبر داده بود.
از سوی دیگر ولودیمیر زلنسکی، رئیسجمهور اوکراین نیز اعلام کرده است که کشورش به احترام جان انسانها، آتشبس مشابهی را رعایت خواهد کرد، هرچند که زمانبندی اعلام شده توسط اوکراین با اندکی تفاوت از نیمهشب چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت آغاز شده است.
@indypersian
😁7❤6🤬1😡1
♦️ جمال الروئیعی، نماینده بحرین در سازمان ملل متحد، از پیشنویس قطعنامهای که با حمایت مشترک ایالات متحده و کشورهای حاشیه خلیج فارس تدوین شده است، حمایت کرد و گفت هدف این قطعنامه تضمین عبور و مرور ایمن در تنگه هرمز و مقابله با تهدیدهای اخیر در این آبراه راهبردی است.
الروئیعی روز پنجشنبه، ۱۷ اردیبهشت در سخنرانی خود در سازمان ملل تاکید کرد که این پیشنویس از جمهوری اسلامی میخواهد فورا تمامی حملات و تهدیدها علیه کشتیهای تجاری را متوقف کند. او همچنین به موضوعاتی نظیر مینگذاری و اخاذی غیرقانونی (دریافت عوارض) در این تنگه اشاره کرد و گفت: «نباید اجازه داد چنین اقداماتی به یک رویه عادی تبدیل شود.»
نماینده بحرین با تاکید بر لزوم «اقدام دستهجمعی» برای باز نگه داشتن تنگه هرمز، خاطرنشان کرد که این قطعنامه بر پایه اصل آزادی کشتیرانی مطابق با قوانین بینالمللی تنظیم شده است. به گفته او، تحولات اخیر نشان داد که حفظ امنیت و ثبات این مسیر حیاتی نیازمند همکاریهای بینالمللی است.
این پیشنویس قطعنامه در حالی به شورای امنیت ارائه شده که قطعنامههای پیشین درباره تنگه هرمز، با وتوی چین و روسیه رد شده بودند.
@indypersian
الروئیعی روز پنجشنبه، ۱۷ اردیبهشت در سخنرانی خود در سازمان ملل تاکید کرد که این پیشنویس از جمهوری اسلامی میخواهد فورا تمامی حملات و تهدیدها علیه کشتیهای تجاری را متوقف کند. او همچنین به موضوعاتی نظیر مینگذاری و اخاذی غیرقانونی (دریافت عوارض) در این تنگه اشاره کرد و گفت: «نباید اجازه داد چنین اقداماتی به یک رویه عادی تبدیل شود.»
نماینده بحرین با تاکید بر لزوم «اقدام دستهجمعی» برای باز نگه داشتن تنگه هرمز، خاطرنشان کرد که این قطعنامه بر پایه اصل آزادی کشتیرانی مطابق با قوانین بینالمللی تنظیم شده است. به گفته او، تحولات اخیر نشان داد که حفظ امنیت و ثبات این مسیر حیاتی نیازمند همکاریهای بینالمللی است.
این پیشنویس قطعنامه در حالی به شورای امنیت ارائه شده که قطعنامههای پیشین درباره تنگه هرمز، با وتوی چین و روسیه رد شده بودند.
@indypersian
❤9🤔2😁1🗿1
♦️واشنگتنپست روز پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت گزارش داد که به تحلیل محرمانه سازمان سیا که بهتازگی در اختیار سیاستگذاران آمریکایی دست یافته است و این تحلیل نشان میدهد که ایران میتواند علیرغم محاصره دریایی، ۹۰ تا ۱۲۰ روز و حتی بیشتر، در برابر فشارهای اقتصادی مقاومت کند. به گزارش واشنگتنپست دادههای این تحلیل حاکی از آن است که وضعیت اقتصادی ایران آنطور که برخی ادعا میکنند «وخیم» نیست.
بر اساس این ارزیابی، تهران برای مقابله با پر شدن مخازن، بخشی از نفت خود را در نفتکشهای خالی ذخیره کرده و جریان استخراج در میادین نفتی را کاهش داده تا چاهها عملکرد خود را حفظ کنند. علاوه بر این، احتمال قاچاق نفت از طریق مسیرهای زمینی، از جمله شبکه ریلی آسیای مرکزی، میتواند به عنوان یک ضربهگیر اقتصادی عمل کند. این گزارش همچنین هشدار میدهد که توان موشکی ایران همچنان «سهمگین» باقی مانده است؛ بهطوری که تهران حدود ۷۵ درصد از پرتابگرهای متحرک و ۷۰ درصد از ذخایر موشکی خود را حفظ کرده و حتی موفق به بازسازی برخی تاسیسات زیرزمینی آسیبدیده شده است.
@indypersian
بر اساس این ارزیابی، تهران برای مقابله با پر شدن مخازن، بخشی از نفت خود را در نفتکشهای خالی ذخیره کرده و جریان استخراج در میادین نفتی را کاهش داده تا چاهها عملکرد خود را حفظ کنند. علاوه بر این، احتمال قاچاق نفت از طریق مسیرهای زمینی، از جمله شبکه ریلی آسیای مرکزی، میتواند به عنوان یک ضربهگیر اقتصادی عمل کند. این گزارش همچنین هشدار میدهد که توان موشکی ایران همچنان «سهمگین» باقی مانده است؛ بهطوری که تهران حدود ۷۵ درصد از پرتابگرهای متحرک و ۷۰ درصد از ذخایر موشکی خود را حفظ کرده و حتی موفق به بازسازی برخی تاسیسات زیرزمینی آسیبدیده شده است.
@indypersian
😭12❤5🤬5🔥1