IndyPersian
74.2K subscribers
51.7K photos
43K videos
32 files
74.5K links
کانال رسمی روزنامه فارسی ایندیپندنت در تلگرام :@IndyPersian
آدرس وبسایت:independentpersian.com
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️روبیو و ملونی در رم دیدار کردند

♦️مارک روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا، در جریان سفر به رم با جورجا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا، دیدار و گفتگو کرد.
این دیدار در شرایطی انجام شد که تنش‌ها میان واشنگتن، رم و واتیکان بر سر جنگ ایران و مواضع اخیر دونالد ترامپ افزایش یافته است.

روبیو در سفر خود تلاش دارد اختلافات ایجادشده پس از انتقادهای ترامپ از ایتالیا و واتیکان را کاهش دهد.
محور اصلی گفتگوها نیز تحولات خاورمیانه، امنیت منطقه و روابط فراآتلانتیک عنوان شده است.

@indypersian
7🕊4
♦️وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای به حمله نیروهای آمریکایی به دو نفتکش متعلق به ایران در حوالی بندر جاسک و تنگه هرمز واکنش نشان داد.
در این بیانیه آمده است حملات آمریکا به نفتکش‌ها و چند منطقه ساحلی مشرف به تنگه هرمز در شامگاه پنجشنبه و بامداد جمعه، با پاسخ مقتدرانه و «سیلی سنگین» نیروهای مسلح ایران مواجه شده و «متجاوزان در رسیدن به اهداف خود ناکام مانده‌اند.»
وزارت خارجه ایران این اقدامات را «نقض آشکار تفاهم آتش‌بس مورخ ۱۹ فروردین‌ماه» توصیف کرده و نوشته است این حملات «نقض فاحش بند ۴ ماده ۲ منشور ملل متحد و مصداق بارز عمل تجاوزکارانه بر اساس قطعنامه ۳۳۱۴ مجمع عمومی سازمان ملل» است.
در این بیانیه ادعا شده، آمریکا در «یافتن راه حل معقول برای خروج از باتلاقی خودساخته» سردرگم است. تهران همچنین نسبت به پیامدهای خطرناک بی‌تفاوتی و مماشات سازمان ملل در برابر قانون‌شکنی‌های هیات حاکمه آمریکا هشدار داده است.
در پایان، وزارت امور خارجه ایران با اعلام آنکه حضور نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس و دریای عمان عامل اصلی ناامنی و بی‌ثباتی است، بار دیگر از کشورهای منطقه خواست تا با پایبندی به سیاست حسن همسایگی و بر اساس یک سازوکار امنیتی درون‌زا و بدون دخالت بازیگران مخرب خارجی، برای ایجاد صلح و ثبات پایدار تلاش کنند.

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که  پیش از ظهر پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت از توقیف یک نفت‌کش دیگر در تنگه هرمز خبر داده بود. سخنگوی قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه پاسداران نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در پاسخ، شناورهای نظامی آمریکا در شرق تنگه هرمز و جنوب چابهار را هدف قرار داده‌اند.

@indypersian
😁28🥴62🤬1🗿1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️مارکو روبیو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، پس از دیدار با پاپ در ایتالیا در گفتگویی با فاکس نیوز گفت که در این دیدار، علاوه بر همکاری‌های مشترک، درباره وضعیت ایران نیز تبادل نظر شده است.
او با توصیف این دیدار به‌عنوان «صمیمانه و مهم» گفت موضوعات مختلفی از جمله همکاری‌های آمریکا و کلیسا در نقاط مختلف جهان مورد بررسی قرار گرفته است. روبیو افزود که در این دیدار، دیدگاه واشنگتن درباره «خطر ایران برای جهان» را نیز مطرح کرده است.
وزیر خارجه آمریکا همچنین با اشاره به نقش واتیکان تاکید کرد که پاپ در درجه نخست یک رهبر معنوی است و کلیسا همواره در مسیر ترویج صلح و احترام به بشریت حرکت کرده است.
@indypersian
16👏7🥱1
♦️ مارکو روبیو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، اعلام کرد که واشنگتن احتمالا امروز، جمعه ۱۸ اردیبهشت پاسخ جمهوری اسلامی به پیشنهاد جدید آمریکا برای پایان دادن به جنگ را دریافت خواهد کرد.

روبیو که در رم به‌سر می‌برد، در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: «باید منتظر ماند و دید محتوای این پاسخ چیست. امیدواریم پیشنهادی جدی ارائه شود که بتواند ما را وارد یک فرآیند واقعی و جدی برای مذاکره کند.» او که هم‌زمان مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز هست، تاکید کرد که انتظار می‌رود طی ساعات آینده از نتایج رایزنی‌های دیپلماتیک مطلع شوند.
@indypersian
😁17🥱63
♦️نت‌بلاکس، نهاد بین‌المللی ناظر بر وضعیت اینترنت در جهان، اعلام کرد که خاموشی اینترنت در ایران وارد هفتادمین روز خود شده و از مرز ۱۶۵۶ ساعت گذشته است.
این نهاد با اشاره به تداوم محدودیت‌ها تأکید کرد که دسترسی به اینترنت، به‌ویژه در شرایط بحرانی، یک نیاز حیاتی است و اختلال در آن بیشترین آسیب را به اقشار آسیب‌پذیر از جمله افراد دارای معلولیت، دانشجویان، کسب‌وکارهای کوچک و عموم مردم وارد می‌کند.
نت‌بلاکس پیش‌تر نیز هشدار داده بود که ادامه این محدودیت‌ها می‌تواند پیامدهای گسترده‌ای بر ارتباطات، اقتصاد دیجیتال و جریان آزاد اطلاعات در کشور داشته باشد.

@indypersian
🤬22🥱53
♦️دونالد ترامپ در حساب تروث سوشال خود با انتشار تصویری شبیه‌سازی‌شده از انهدام یک پهپاد ایرانی توسط سلاح لیزری نیروی دریایی آمریکا، سرنگونی پهپادهای جمهوری اسلامی را به «پروانه‌ای که به سمت قبرش سقوط می‌کند»، تشبیه کرد. او در واکنش به درگیری‌های شبانه ناوشکن‌ها در تنگه هرمز، این تبادل آتش را تنها یک «سیلی از روی محبت» (Love tap) خواند و تاکید کرد که آتش‌بس شکننده منطقه همچنان برقرار است.

سلاحی که ترامپ به آن اشاره می‌کند،سامانه لیزری ضد پهپاد «لوکاست» (LOCUST) است که پیش‌تر اعلام شد بر روی ناو هواپیمابر «یواس‌اس جورج اچ.دبلیو. بوش» نصب و آزمایش شده است. به گزارش وب‌سایت «وار زون»، این نخستین بار است که یک سلاح انرژی هدایت‌شده روی یک ناو هواپیمابر کلاس نیمیتز نصب می‌شود. مقامات عالی‌رتبه نیروی دریایی اعلام کرده‌اند که هدف نهایی آن‌ها، تبدیل این سلاح‌های پیشرفته به گزینه اصلی مقابله با تهدیدات نزدیک در آب‌های بین‌المللی است.
@indypersian
👍277🥱5😁3🤯1
♦️روح‌الله مومن‌نسب، دبیر ستاد امر به معروف تهران، روز جمعه ۱۸ اردیبهشت با تاکید بر ضرورت تدوین و اجرای «نظام حقوقی جدید برای اینترنت» گفت که وضعیت فضای مجازی نباید به حالت قبل قبل برگردد. او این شرایط را به کشته شدن علی خامنه‌ای، دانش‌آموزان دبستان میناب و سایر کشته‌شدگان این جنگ مرتبط دانست و گفت همان‌طور که این افراد باز نمی‌گردند، فضای مجازی نیز نیازمند تغییر است.

مومن‌نسب با تکرار ادعای «پیروزی نظامی» جمهوری اسلامی در مقابله با ایالات متحده و اسرائیل، گفت: «بدون شک اگر نظام حقوقی جدید برای اینترنت تدوین و محکم اجرا نشود، با همین فضای مجازیِ ول، همه پیروزی‌های کشورمان را تبدیل به شکست می‌کنند و شکست‌های تلخ اطلاعاتی‌مان هم تثبیت و تعمیق می‌شود.»

@indypersian
🤬44😁16🤔21😱1🕊1😡1
♦️خبرگزاری مهر، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، روز جمعه ۱۸ اردیبهشت گزارش داد که نیروی دریایی ایالات متحده شب گذشته به یک لنج با پرچم ایران حمله کرده است که در پی آن ۱۰ ملوان مجروح شده و ۵ نفر دیگر همچنان مفقودند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این حمله در محدوده آب‌های تنگه هرمز و دریای مکران (دریای عمان) رخ داده و این لنج باری در نزدیکی سواحل شهرستان میناب هدف قرار گرفته و دچار آتش‌سوزی شده است. به گزارش مهر، این شناور در مجموع ۱۵ سرنشین داشته که ۱۰ تن از آنان پس از مجروح شدن به بیمارستان منتقل شده‌اند و گروه‌های بومی و تیم‌های امداد و نجات همچنان در تلاش برای یافتن وضعیت سایر ملوانان مفقودشده هستند.

@indypersian
🥱94🥰1👏1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️مارکو روبیو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در گفتگو با فاکس‌نیوز در ایتالیا تاکید کرد هرگونه حمله به نیروها یا شناورهای آمریکایی با پاسخ مستقیم مواجه خواهد شد.
او با اشاره به درگیری‌های پنجشنبه شب گفت اگر به یک کشتی نیروی دریایی آمریکا شلیک شود، واشینگتن «قطعاً پاسخ خواهد داد» و این اقدام را بدیهی دانست.
روبیو افزود: «فقط کشورهای نادان هستند که وقتی به آن‌ها شلیک می‌شود، پاسخ نمی‌دهند.»
وزیر خارجه آمریکا همچنین هشدار داد در صورت تهدید آمریکایی‌ها، عاملان هدف قرار خواهند گرفت و این موضوع را «خط قرمز» واشینگتن توصیف کرد.
او در ادامه با اشاره به توان نظامی ایران گفت این کشور دیگر نیروی دریایی مؤثری ندارد و تلاش‌ها بیشتر از طریق قایق‌های تندرو انجام می‌شود. روبیو تأکید کرد در صورت نزدیک شدن این قایق‌ها به شناورهای آمریکایی، نیروهای آمریکا آن‌ها را هدف قرار خواهند داد. 
@indypersian
25👏6😁1
♦️فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) روز جمعه، ۱۸ اردیبهشت، اعلام کرد که در راستای محاصره دریایی ایران، از ورود یا خروج بیش از ۷۰ شناور به بنادر این کشور جلوگیری شده است.

سنتکام در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در حال حاضر نیروهای آمریکایی مانع از تردد بیش از ۷۰ نفتکش به بنادر ایران شده‌اند. این کشتی‌های تجاری ظرفیت جابه‌جایی بیش از ۱۶۶ میلیون بشکه نفت ایران را دارند که ارزش آن افزون بر ۱۳ میلیارد دلار برآورد می‌شود.»

فرماندهی مرکزی آمریکا همچنین افزود که تاکنون بیش از ۵۰ شناور دیگر نیز تغییر مسیر داده شده‌اند.

@indypersian
16👍5👏1😁1
♦️رسانه های وابسته به جمهوری اسلامی اعلام کردند روز جمعه ۱۸ اردیبهشت در محدوده شهرستان سیریک صدای انفجار شنیده شده، اما تاکنون ماهیت این صداها مشخص نشده و هیچ‌یک از نهادهای رسمی درباره آن توضیحی ارائه نکرده‌اند.
@indypersian
18😁1
♦️خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، روز جمعه ۱۸ اردیبهشت از وقوع «درگیری‌های پراکنده» میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و آمریکا در محدوده تنگه هرمز خبر داد.

فاکس‌نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی، اعلام کرد که این درگیری‌ها ناشی از اقدام آمریکا برای مقابله با حرکت یک نفتکش متعلق به ایران بوده است. بر اساس این گزارش، نفتکش مذکور قصد شکستن محاصره را داشته که با مقابله شناورهای آمریکایی مواجه شده است.

@indypersian
15😁2
♦️وزارت دفاع ایالات متحده، پنتاگون روز جمعه ۱۸ اردیبهشت در پی دستور مستقیم دونالد ترامپ، مجموعه‌ای از اسناد طبقه‌بندی‌شده و «دیده‌نشده» مربوط به اشیاء ناشناس پرنده (UFO) را که اکنون با نام رسمی «پدیده‌های ناهنجار ناشناخته» (UAP) معرفی می‌شوند، منتشر کرد. پنتاگون اعلام کرد که از این پس شهروندان می‌توانند بدون نیاز به سطح دسترسی امنیتی، به ویدیوها، تصاویر و اسناد اصلی دولتی در این زمینه دسترسی داشته باشند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که ترامپ در پیامی در «تروث سوشال»، به آژانس‌های دولتی دستور داد روند شناسایی و انتشار اسناد مرتبط با حیات فرازمینی و پدیده‌های هوایی ناشناخته را آغاز کنند. جرد آیزاکمن، مدیر ناسا، با تمجید از این تصمیم ترامپ، آن را گامی در جهت شفافیت بیشتر دانست و تأکید کرد که ناسا همچنان به دنبال کشف اسرار جهان و درک پدیده‌های ناشناخته خواهد بود.


@INDYPERSIAN
22👍4
♦️ اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، روز جمعه ۱۸ اردیبهشت اعلام کرد که جنگ با ایالات متحده در وضعیت «آتش‌بس صوری» قرار دارد.

بقایی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم درگیری‌های پنجشنبه‌شب در محدوده تنگه هرمز را «نقض فاحش حقوق بین‌الملل» و «نقض آتش‌بس» دانست.

او همچنین گفت که پیشنهادات مذاکراتی همچنان «در دست بررسی» است و تهران به محض اتخاذ تصمیم نهایی، آن را اعلام خواهد کرد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که ایالات متحده، جمهوری اسلامی را به اقدام علیه نیروهای آمریکا متهم کرده و درگیری پنجشنبه‌شب را واکنشی به این اقدام دانسته است. همچنین مارکو روبیو، وزیر امور خارجه این کشور، گفت که انتظار دارد پاسخ ایران را تا پایان روز جمعه دریافت کند.
@indypersian
😡76😁4👍1🤬1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️در پی دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده برای افزایش شفافیت درباره پدیده‌های ناشناس پرنده (UAP)، نهادهای فدرال آمریکا روند انتشار اسناد و ویدیوهای مرتبط با این موضوع را آغاز کردند.
بر اساس این گزارش، فرماندهی هند-اقیانوسیه ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ ویدیویی ۹ ثانیه‌ای از یک پدیده ناشناس را به دفتر بررسی ناهنجاری‌های همه‌دامنه (AARO) ارائه کرده است. این ویدیو که با حسگر مادون قرمز ثبت شده، جسمی شبیه به یک ساختار بیضی یا «توپ راگبی» را نشان می‌دهد که دارای سه زائده شعاعی است.
مقام‌های آمریکایی تأکید کرده‌اند که این تصاویر صرفاً برای اطلاع‌رسانی منتشر شده و هیچ نتیجه‌گیری قطعی درباره ماهیت یا منشا این پدیده‌ها ارائه نشده است.
این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که به گفته مقامات، «علاقه عمومی گسترده‌ای» نسبت به موضوع اشیاء ناشناس پرنده وجود دارد و دولت آمریکا تلاش دارد برای نخستین‌بار سطحی بی‌سابقه از شفافیت را در این حوزه فراهم کند.
همچنین اعلام شده برخی بخش‌های اسناد به‌منظور حفظ هویت شاهدان و اطلاعات حساس نظامی حذف شده‌اند، اما تغییری در محتوای مربوط به خود پدیده‌های گزارش‌شده ایجاد نشده است

@indypersian
15👍2🤔2
♦️ فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرد که در راستای اجرای محاصره دریایی ایران، نیروهای آمریکایی طی دو عملیات جداگانه، سه نفتکش با پرچم ایران را که قصد ورود به بنادر این کشور در دریای عمان را داشتند، از کار انداخته‌اند.

در آخرین اقدام در تاریخ ۱۸ اردیبهشت، یک جنگنده F/A-18 سوپر هورنت برخاسته از ناو هواپیمابر «جورج اچ.دبلیو. بوش»، با شلیک مهمات دقیق به دودکش نفتکش‌های «سی استار ۳» (Sea Star III) و «سودا» (Sevda)، آن‌ها را از کار انداخت و مانع ورود این کشتی‌های خالی از بار به بنادر ایران شد. همچنین در ۱۶ اردیبهشت، جنگنده‌ای از ناو «آبراهام لینکلن» با شلیک توپ ۲۰ میلی‌متری، سکان نفتکش «حسنا» (Hasna) را هدف قرار داد و آن را متوقف کرد.

دریادار برد کوپر، فرمانده سنتکام، با تاکید بر پایبندی نیروهای آمریکایی به اجرای کامل محاصره، اعلام کرد که این سه شناور دیگر به سمت ایران در حرکت نیستند. طبق بیانیه سنتکام، تاکنون چندین کشتی تجاری توسط نیروهای آمریکایی از کار افتاده و بیش از ۵۰ فروند دیگر نیز تغییر مسیر داده شده‌اند.
@indypersian
21👏10🔥3
⭕️راهبرد ضدتروریسم آمریکا: کارتل‌ها، اسلام‌گرایان افراطی و چپ‌گراهای رادیکال بزرگ‌ترین تهدیدها هستند

📌در این سند، بزرگ‌ترین تهدید در خاورمیانه برای آمریکا، جمهوری اسلامی ایران معرفی شده است


♦️در راهبرد ضدتروریسم کاخ سفید برای سال ۲۰۲۶، گروه‌های اسلام‌گرای افراطی، کارتل‌های مواد مخدر در آمریکای لاتین و جریان‌های چپ‌گرای رادیکال، بزرگ‌ترین تهدیدها برای آمریکا معرفی شده‌اند. این سند که روز چهارشنبه منتشر شد، همچنین تاکید می‌کند که جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آمریکا در خاورمیانه به شمار می‌رود.
بیشتر بخوانید...


@INDYPERSIAN
10👍4👏3
⭕️مهاجرت مخفیانه برای زنده ماندن؛ روایت معترضان دی‌ماه از ترک اجباری ایران

📌«ما فقط یک زندگی عادی می‌خواستیم. الان هم هرچند از کشورمان دور افتادیم، ولی حداقل هنوز زنده‌ایم. ایران به‌زودی آزاد می‌شود و همه‌ برمی‌گردیم. ایمان دارم...»


♦️چهار ماه پس از سرکوب خونین اعتراضات سراسری دی‌ماه ۱۴۰۴ در انقلاب ملی ایرانیان، اکنون تعدادی از جوانانی که در خیابان‌های تهران، مشهد، ساری، کرج، شیراز، اصفهان، رشت، کرمانشاه و ده‌ها شهر دیگر علیه جمهوری اسلامی شعار می‌دادند، زندگی تازه‌ای را در تبعید اجباری آغاز کرده‌اند؛ تبعیدی خاموش، بی‌ثبات و پر از ترس که مقصد آن عمدتا کشورهای همسایه ایران مانند ترکیه، عراق، ارمنستان و امارات‌اند.
بیشتر بخوانید...

🖋امیرحسین میراسماعیلی

@INDYPERSIAN
18💔11😁1
♦️ محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفتگو با تلویزیون المیادین، اقدامات دولت امارات متحده عربی در قبال ایران را «مشکوک» توصیف کرد و این کشور را متهم کرد که در جریان جنگ اخیر، «جاسوس‌های اسرائیلی» را به جزایر ایرانی در خلیج فارس منتقل کرده است.

رضایی با اشاره به جنگ ایران و عراق و سرمایه‌گذاری‌های خارجی جمهوری اسلامی در امارات که بعد از پایان این جنگ انجام شد، گفت: «کشورهای خلیج فارس هشت سال از صدام حمایت کردند. آیا پس از پایان جنگ ما از آن‌ها انتقام گرفتیم یا به‌دنبال انتقام بودیم؟ نه بر عکس، ملت‌های منطقه باید بدانند که بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار پول ایران به کشورهای منطقه، به دبی و ابوظبی، چه برای سرمایه‌گذاری و چه برای تجارت رفته است.»

رضایی در ادامه با اشاره به حادثه حمله موشکی به سفارت آمریکا در عربستان سعودی در جریان جنگ، با تاکید بر این‌که جمهوری اسلامی نقشی در این حمله نداشته، امارات را متهم کر دکه از طریق انتقال «جاسوس‌های اسرائیلی» به جزایر ایران، در این حمله نقش داشته است.
@indypersian
🥱13🤬65🗿4🤔1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️بر اساس گزارش رویترز، ارتش ایالات متحده ویدیویی به تازگی از اجرای محاصره دریایی در منطقه خلیج فارس منتشر کرد؛ هم‌زمان با آن، درگیری‌هایی میان نیروهای آمریکایی و ایران گزارش شده که آتش‌بس یک‌ماهه را با خطر جدی مواجه کرده است.
دونالد ترامپ اعلام کرد سه ناوشکن آمریکایی در جریان عبور از تنگه هرمز هدف حمله قرار گرفته‌اند. فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) نیز گفت ایران با موشک، پهپاد و قایق‌های تندرو به این شناورها که در حال حرکت به سمت دریای عمان بودند، حمله کرده است.
در مقابل، ستاد کل نیروهای مسلح ایران آمریکا را به نقض آتش‌بس متهم کرده و اعلام کرده است که واشنگتن با هدف قرار دادن یک نفتکش ایرانی و حمله به مناطق غیرنظامی در جزیره قشم و سواحل اطراف، آغازگر تنش بوده است.
مقام‌های ایرانی همچنین مدعی شدند در پاسخ به این اقدامات، شناورهای نظامی آمریکا در شرق تنگه هرمز و جنوب بندر چابهار را هدف قرار داده‌اند.
این تحولات در حالی رخ می‌دهد که تنگه هرمز، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مسیرهای انتقال انرژی جهان، همچنان در وضعیت پرتنش قرار دارد و امیدها برای حل دیپلماتیک بحران کاهش یافته است.
@indypersian
13👍5