IndyPersian
74.2K subscribers
51.7K photos
43K videos
32 files
74.5K links
کانال رسمی روزنامه فارسی ایندیپندنت در تلگرام :@IndyPersian
آدرس وبسایت:independentpersian.com
Download Telegram
♦️به گزارش خبرگزاری رویترز، به‌رغم درگیری‌های پراکنده روزهای اخیر، آرامشی نسبی بر تنگه هرمز حاکم شده است؛ این در حالی است که ایالات متحده همچنان در انتظار پاسخ رسمی تهران به پیشنهادهای جدید برای پایان دادن به جنگ دو ماهه و آغاز مذاکرات صلح به سر می‌برد. مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا، روز شنبه در میامی با نخست‌وزیر قطر دیدار کرد تا درباره هماهنگی‌های لازم برای بازدارندگی در برابر تهدیدات و ارتقای ثبات در خاورمیانه گفتگو کند. هم‌زمان، داده‌های کشتیرانی نشان می‌دهند که یک نفت‌کش قطری حامل گاز طبیعی مایع (LNG) با چراغ سبز تهران و با هدف اعتمادسازی میان میانجی‌گران، در حال حرکت به سمت تنگه هرمز است؛ اقدامی که در صورت تکمیل، نخستین عبور موفق یک شناور قطری از این آبراهه راهبردی از زمان آغاز درگیری‌ها خواهد بود.
در حالی که دونالد ترامپ برای سفر هفته آینده خود به چین آماده می‌شود، فشارهای بین‌المللی برای خاتمه دادن به این بحران که بازارهای انرژی را مختل کرده، رو به افزایش است. با این حال، گزارش‌های اطلاعاتی حاکی از آن است که ایران احتمالا می‌تواند تا چهار ماه آینده در برابر محاصره دریایی بنادر خود مقاومت اقتصادی نشان دهد. در همین راستا، ایالات متحده تحریم‌های جدیدی را علیه نهادهای مرتبط با پهپادهای شاهد، از جمله شرکت‌هایی در چین و هنگ‌کنگ اعمال کرده و به متحدان خود نسبت به پیامدهای خطرناک تسلط تهران بر این آبراهه بین‌المللی هشدار داده است. این در حالی است که رهبران اروپایی از جمله صدراعظم آلمان، بر تلاش برای کاهش شکاف‌های دیپلماتیک با واشنگتن تأکید کرده‌اند.

@IndyPersian
15👍8😁4
♦️به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه ایالات متحده روز شنبه اعلام کرد که مارکو روبیو، وزیر امور خارجه، با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، در میامی دیدار و گفتگو کرده است. روبیو پس از این نشست در اکس نوشت: «برای گفتگو درباره حمایت ایالات متحده از توان دفاعی قطر با نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه این کشور دیدار کردم. شراکت ما برای بازدارندگی در برابر تهدیدات و تقویت ثبات در خاورمیانه حائز اهمیت است.» این دیدار در مقطع حساس کنونی، بر نقش محوری قطر به‌عنوان میانجی کلیدی میان واشنگتن و تهران تاکید دارد؛ به‌ویژه در شرایطی که ایالات متحده همچنان در انتظار پاسخ رسمی جمهوری اسلامی به پیشنهاد صلح برای پایان دادن به درگیری‌های اخیر است.
در ادامه این گفتگوها، طرفین بر اهمیت تداوم هماهنگی‌های نزدیک برای مقابله با تهدیدات و تقویت امنیت در سراسر خاورمیانه تأکید کردند. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد که در این دیدار، موضوع حمایت ایالات متحده از توان دفاعی قطر نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

@indypersian
5
♦️به گزارش «نیویورک‌پست»، یک پدر و دو فرزندش که برای شرکت در مسابقات «پوکمون گو» راهی لس‌آنجلس بودند، جزئیات تکان‌دهنده‌ای از لحظه بلعیده شدن یک عابر پیاده توسط موتور هواپیما را بازگو کردند. جان آنتنز ۵۶ ساله که همراه پسرانش در این پرواز حضور داشت، می‌گوید پس از شنیدن صدایی شبیه به انفجار بمب و تکان شدید کابین، تصور کرده که همگی خواهند مرد. فرزند او در گفتگو با رسانه‌ها فاش کرد که پدرش از پنجره هواپیما شاهد صحنه‌ای فجیع بوده و چرخش پاهای قربانی را در میان شعله‌های آتش درون موتور مشاهده کرده است. پس از توقف هواپیما، مسافران دقایق وحشتناکی را میان دود غلیظ سیاه و فریادهای اضطراب‌آلود سپری کردند تا سرانجام موفق به تخلیه اضطراری شدند.
این خانواده نبرسکایی در پی این آسیب روحی شدید، نخستین سفر تفریحی خود به کالیفرنیا و حضور در مسابقات قهرمانی را لغو کردند. آن‌ها با رد اعتبار ۵۰۰ دلاری پیشنهادی شرکت هواپیمایی «فرانتیر»، ترجیح دادند مسیر بازگشت به خانه را با خودروی اجاره‌ای طی کنند تا دیگر مجبور به پرواز نشوند. براساس این گزارش، این حادثه که منجر به مرگ آنی فرد پیاده در باند فرودگاه شد، یکی از عجیب‌ترین و وحشتناک‌ترین سوانح هوایی اخیر در ایالات متحده توصیف شده است.

@IndyPersian
😢175😱3😁1😭1🗿1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️رسانه‌های محلی فرانسه از وقوع آتش‌سوزی بزرگی در یک انبار کالا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی «شارل دوگل» پاریس در ساعات پایانی شنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه، خبر دادند. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، ستون‌های عظیمی از دود سیاه غلیظ را نشان می‌دهند که از فواصل دور و مناطق اطراف فرودگاه به وضوح قابل مشاهده است.

@IndyPersian
😁75
♦️دولت سوریه روز شنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه، با انتشار بیانیه‌ای همبستگی کامل خود را با پادشاهی بحرین در پی بازداشت عوامل مرتبط با سپاه پاسداران در این کشور ابراز کرد. دمشق در این پیام بر حمایت تمام‌عیار خود از منامه برای حفظ امنیت و ثبات داخلی تاکید کرده است. این موضع‌گیری دولت سوریه پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات بحرین روز شنبه از دستگیری ۴۱ نفر به اتهام ارتباط با سپاه پاسداران خبر دادند؛ پیش از سوریه نیز کشورهای مصر و کویت حمایت مشابه خود را از اقدامات امنیتی بحرین اعلام کرده بودند.

@IndyPersian
👍183
♦️خبرگزاری فارس، رسانه وابسته به سپاه پاسداران، در گزارشی بر لزوم اعمال حاکمیت کامل ایران بر شاهراه‌های ارتباطی دیجیتال در منطقه تاکید کرد و نوشت: «عبور کابل‌های زیردریایی اینترنت در تنگه هرمز باید با مجوز و پرداخت عوارض انجام شود و شرکت‌های خارجی نیز موظف‌اند تحت قوانین ایران فعالیت کنند.» این رسانه با اشاره به اینکه بیش از ۹۹ درصد ارتباطات بین‌المللی از طریق این کابل‌ها انجام می‌شود، نوشت این زیرساخت‌ها «ستون فقرات غول‌های فناوری جهان مانند گوگل، متا و مایکروسافت» محسوب می‌شوند و اختلال در آن‌ها می‌تواند «ده‌ها تا صدها میلیون دلار خسارت به اقتصاد جهانی» وارد کند.
در ادامه این گزارش آمده است که بخش مهمی از این شبکه ارتباطی در محدوده‌ای قرار دارد که «ایران می‌تواند بر آن اعمال حاکمیت کند و حتی حق عبور ترانزیتی نیز این حاکمیت را از بین نمی‌برد.» خبرگزاری فارس در مدل پیشنهادی خود برای حکمرانی بر این آبراه استراتژیک، تاکید کرد که مدیریت، تعمیر و نگهداری این کابل‌ها باید به‌صورت انحصاری به شرکت‌های ایرانی سپرده شود تا از این طریق «تنگه هرمز به یکی از اهرم‌های اصلی قدرت دیجیتال ایران» در سطح بین‌المللی تبدیل گردد.

@IndyPersian
😁36🤬108🤯6
♦️وزارت امور خارجه ایالات متحده از اعمال تحریم‌های جدید علیه چهار نهاد خبر داد که با ارائه تصاویر ماهواره‌ای از تاسیسات نظامی آمریکا در خاورمیانه، حملات رژیم ایران علیه نیروهای آمریکایی را تسهیل کرده‌اند. بر اساس بیانیه رسمی، سه شرکت چینی از جمله «میزار ویژن»، «ارث آی» و «چانگ گوانگ» به دلیل ارائه اطلاعات جاسوسی و تصاویر ماهواره‌ای در جریان عملیات «خشم حماسی» (Epic Fury) در فهرست سیاه قرار گرفتند. واشنگتن تاکید کرد که این اقدامات برای جلوگیری از بازسازی برنامه‌های تسلیحاتی تهران و پاسخگو کردن نهادهایی است که امنیت پرسنل آمریکایی و متحدانش را به خطر می‌اندازند.
به طور هم‌زمان، وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز ۱۰ نهاد و فرد دیگر را که در تأمین سلاح و مواد اولیه برای برنامه‌های پهپادی و موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی نقش داشتند، تحریم کرد. این تحریم‌ها که بر اساس فرمان‌های اجرایی مربوط به تسلیحات متعارف اعمال شده‌اند، در پی بازگشت محدودیت‌های سازمان ملل در سپتامبر ۲۰۲۵ به دلیل عدم پایبندی تهران به تعهدات هسته‌ای صورت می‌گیرد. در این فهرست، مرکز صادرات وزارت دفاع ایران (میندکس) نیز به عنوان بازوی بازاریابی و صادرات تجهیزات نظامی تهران تحت تحریم قرار گرفته است تا دسترسی جمهوری اسلامی به منابع مالی و شبکه‌های تدارکاتی بین‌المللی بیش از پیش محدود شود.

@IndyPersian
👍175🥱4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️شرکت هواپیمایی سنگاپور، در حال حاضر رکورد طولانی‌ترین مسیر پروازی تجاری جهان را در اختیار دارد که فاصله میان فرودگاه «جان اف کندی» نیویورک تا فرودگاه «چانگی» سنگاپور را به صورت مستقیم طی کرد. این پرواز با استفاده از هواپیمای پیشرفته ایرباس «A350-900ULR»، مسافتی در حدود ۱۵ هزار و ۳۴۹ کیلومتر را طی کرد، هرچند بسته به شرایط جوی و جریان‌های باد، مسافت واقعی پیموده شده ممکن است به بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر نیز برسد. این سفر هوایی حدود ۱۸ ساعت و ۵۰ دقیقه به طول می‌انجامید.

@IndyPersian
14👍4
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️میر مفتون، از شناخته‌شده‌ترین آوازخوانان محلی افغانستان، همراه با جاوید امرخیل، آوازخوان پشتوزبان، بخشی از یک آهنگ را در تاشکند، پایتخت ازبکستان، همخوانی کردند؛ اجرایی که با استقبال گسترده کاربران افغان در داخل و خارج از کشور روبه‌رو شد و در شبکه‌های اجتماعی بازتاب زیادی داشت.
پیش‌تر نیز اجراهای مشترک این دو هنرمند توجه بسیاری از شهروندان و علاقه‌مندان موسیقی افغانستان را جلب کرده بود. کاربران شبکه‌های اجتماعی از تلاش آنان برای زنده نگه داشتن موسیقی محلی افغانستان استقبال کرده‌اند.
پس از بازگشت طالبان به قدرت، اجرای موسیقی در افغانستان ممنوع شد، اما شماری از هنرمندان افغان فعالیت‌های هنری خود را در کشورهای همسایه، از جمله ازبکستان، ادامه داده‌اند و در این کشورها کنسرت برگزار می‌کنند.
در دوران حاکمیت دوباره طالبان، هنرمندان و اهالی موسیقی همچنان می‌کوشند چراغ موسیقی و هنر خاموش نشود. شماری از آوازخوانان افغانستان نیز در این مدت آهنگ‌های تازه منتشر کرده‌اند.
از سوی دیگر، موسیقی در افغانستان تحت حاکمیت طالبان به‌صورت زیرزمینی نیز اجرا می‌شود و طالبان نتوانسته‌اند نوای موسیقی را به‌طور کامل خاموش کنند. با این حال، این گروه در موارد متعدد آلات موسیقی را به آتش کشیده و هنرمندان و نوازندگان را بازداشت کرده است.

@IndyPersian
👏124👍2🗿1
♦️مایک والتز، سفیر ایالات متحده، روز شنبه در واکنش به تنش‌های اخیر در آبراه‌های بین‌المللی، با بازنشر فهرستی از هشت تنگه حیاتی جهان تاکید کرد که ده‌ها کشور در حال پیوستن به قطعنامه پیشنهادی شورای همکاری خلیج‌فارس و بحرین در سازمان ملل برای محکومیت اقدامات جمهوری اسلامی هستند. والتز در حساب کاربری خود در اکس نوشت: «این دقیقا همان دلیلی است که ده‌ها کشور از قطعنامه سازمان ملل برای محکوم کردن ایران به دلیل مین‌گذاری در آب‌های بین‌المللی و تلاش برای گرفتن باج از کشتیرانی جهانی با تهدید اسلحه حمایت می‌کنند.» او در پایان هشدار داد که این کشورها به‌خوبی خطر بدعت‌گذاری ایران در به مخاطره انداختن امنیت تجارت دریایی را درک کرده‌اند.

@IndyPersian
👏203👍2
♦️یازدهمین دوره از تور جهانی «شاهکارهای ارکستر عربستان سعودی» شنبه‌شب در فضایی باشکوه مجاور بنای تاریخی «کولوسئوم» رم به کار خود پایان داد. در این رویداد که تحت حمایت شاهزاده بدر بن عبدالله بن فرحان، وزیر فرهنگ عربستان سعودی برگزار شد، آندره‌آ بوچلی، خواننده سرشناس، در کنار ۳۰ نوازنده از ارکستر ملی سعودی و ۳۲ هنرمند از ارکستر «فواره‌های رم» به اجرای برنامه پرداخت. این کنسرت مشترک به رهبری رهبر ارکستر، مارشلو روتا، شامل اجرای قطعه ویژه «الحجر و رم» با اشعار دکتر سلیمان الذیب بود که با هدف پیوند میراث تمدنی دو کشور و نمایش گفتگوی فرهنگی میان ریاض و رم اجرا شد.
در بخش دیگری از این مراسم، ۵۵ هنرمند تحت نظارت سازمان هنرهای نمایشی عربستان، هنرهای اصیل «رقص شمشیر وادی‌الدواسر»، «هنر گام‌زنی» و «هنر ینبعی» را به روی صحنه بردند تا تنوع فرهنگی این کشور را در سطحی بین‌المللی به تصویر بکشند. پاول پاسیفیکو، مدیرعامل سازمان موسیقی و دکتر محمد حسن علوان، مدیرعامل سازمان هنرهای نمایشی، این اجرا را «ایستگاهی استثنایی» برای معرفی هویت ملی عربستان سعودی به جهانیان توصیف کردند. همچنین آندره‌آ بوچلی با ابراز خرسندی از همکاری با ارکستر ملی سعودی، موسیقی را ابزاری فراتر از زمان و مکان برای پیوند ملت‌ها خواند و مارشلو روتا نیز انضباط و احساس عمیق موسیقایی هنرمندان سعودی در این همکاری دوجانبه را ستود.

@IndyPersian
10🌚5👏2😁1🥱1
♦️به گزارش فاکس‌نیوز، کارشناسان تسلیحات هسته‌ای و منع اشاعه به دولت ترامپ هشدار دادند که در هرگونه توافق جدید با جمهوری اسلامی، باید ممنوعیت فعالیت‌های مرتبط با پلوتونیوم را به طور صریح گنجانده و نظارت‌های سختگیرانه‌ای بر تاسیسات اتمی ایران اعمال کند. این هشدارها در حالی مطرح می‌شود که تمرکز اصلی واشنگتن تاکنون بر مسیر غنی‌سازی اورانیوم بوده است، اما تحلیلگران معتقدند تهران می‌تواند از این «نقطه کور» برای ساخت پنهانی بمب اتمی بر پایه پلوتونیوم استفاده کند. جیسون برادسکی، مدیر سیاست‌گذاری «اتحاد علیه ایران هسته‌ای»، با اشاره به حملات اسرائیل به راکتور آب سنگین اراک در ژوئن ۲۰۲۵ و مارس ۲۰۲۶، تاکید کرد که تلاش‌های مکرر جمهوری اسلامی برای بازسازی این مرکز حتی پس از بمباران، نشان‌دهنده ضرورت مسدود کردن قطعی مسیر پلوتونیوم در هر مذاکره‌ای است.
هنری سوکولسکی، مقام سابق وزارت دفاع آمریکا، با ابراز نگرانی جدی گفته است که تهران پلوتونیوم کافی برای تولید بیش از ۲۰۰ بمب هسته‌ای را در اختیار دارد و می‌تواند از سوخت مصرف‌شده در نیروگاه بوشهر برای این منظور استفاده کند. او پیشنهاد داد که پنتاگون باید با استفاده از دارایی‌های نظارت فضایی و پهپادها، از عدم جابه‌جایی سوخت‌های مصرف‌شده در بوشهر اطمینان حاصل کند و دولت ترامپ نیز باید سیستمی برای نظارت لحظه‌ای بر استخرهای سوخت این نیروگاه ایجاد نماید. به گفته سوکولسکی، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال گذشته تنها هر ۹۰ روز یک‌بار از این مرکز بازدید کرده‌اند که این فاصله زمانی طولانی، فرصت کافی را برای تغییر کاربری سوخت مصرف‌شده به سمت اهداف نظامی فراهم می‌کند.
در مقابل، برخی کارشناسان نظیر دیوید آلبرایت نسبت به استفاده رژیم ایران از پلوتونیوم بوشهر ابراز تردید کرده و معتقدند تهران هنوز طراحی لازم برای چنین سلاحی را در اختیار ندارد و هرگونه انحراف در سوخت بوشهر منجر به واکنش تند روسیه و قطع همکاری‌های میلیاردی خواهد شد. با این حال، آندریا استریکر از بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها تأکید کرد که ایالات متحده باید بر «ممنوعیت دائمی و تایید شده بازفرآوری پلوتونیوم» در ایران پافشاری کند. در حالی که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا برنامه هسته‌ای ایران را تهدیدی برای جهان خوانده و خواستار مذاکرات دیپلماتیک جدی شده است، نگرانی‌ها از رفتارهای فریبکارانه تهران و تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای به هر قیمتی، فشارها بر دولت ترامپ را برای اتخاذ رویکردی فراگیرتر افزایش داده است.

@IndyPersian
23👍15🥱3
♦️اسماعیل سقاب اصفهانی، معاون مسعود پزشکیان و رییس سازمان بهینه‌سازی انرژی شنبه شب ۱۹ اردیبهشت در یک گفتگوی تلویزیونی از آسیب‌دیدگی بخشی از شبکه گاز و سوخت کشور خبر داد و گفت: « واقعیت این است که بخشی از شبکه گاز و سوخت کشور آسیب دیده و جبران آن نیازمند زمان و منابع مالی قابل توجه است.»

او با اشاره به تلاش‌های دولت تاکید کرد: «بازگشت برخی ظرفیت‌های آسیب‌دیده بین ۱۸ ماه تا ۲ سال زمان می‌برد و مستلزم تأمین تجهیزات تخصصی، انجام تست‌های ایمنی و صرف هزینه‌های سنگین است.»
سقاب اصفهانی گفت: «حتی اگر همه منابع مالی و دسترسی‌ها فراهم باشد، تابستان امسال دوره‌ای سخت در حوزه انرژی خواهد بود و همراهی مردم در صرفه‌جویی، نقشی تعیین‌کننده دارد.»

@IndyPersian
🤬376🗿3😁1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️ ۱۵ اردیبهشت روز شیراز است

♦️شیراز شهر همیشه اردیبهشت است. چه آن زمان که از کوچه‌های عفیف آباد می‌گذری و چه وقتی که در باغهای ارم، دلگشا، جهان نما، و باغهای همیشه سبز نارنجش به گشت و گذار می‌پردازی و می‌گذاری که احساست هوایی بخورد. گویی پیشینیان فرزانه ما خوب می‌دانستند که دقیقا درختهای نارنج را باید در شیراز کاشت. درستترین نقطه اقلیمی که طول سال سرسبزی به دنیای اطرافشان هدیه دهند و چشم‌ها را سرشوق بیاورند.

ماه اردیبهشت شیراز که جای خود دارد. ماه‌تر از هر ماهی. آنجا که دیگر شکوفه‌های سفید بهار نارنج باز شده‌اند و جوی‌های آب پر شده‌اند از گلبرگهای سفید ریز و درشت که چشم هر بیننده‌ای را جلا می‌دهد. بماند که دیگر عطر بهار نارنج در کوچه پس کوچه‌هایش چه حس شاعرانگی در وجودت به رقص می‌آورد و آواز پرندگان سرخوش میان درخت‌ها غزل زندگی را در وجود می‌سراید.

📌لینک پخش پادکست

@IndyPersian
16😍2😁1
♦️ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح روز یکشنبه با هشدار به برخی کشور‌های منطقه در خصوص تبعات همراهی با آمریکا گفت: «هر کشوری که علیه ایران اقدام کند با واکنش قاطع نیرو‌های مسلح کشورمان مواجه خواهد شد.»
شکارچی ضمن متهم کردن کشورهای منطقه به همکاری با ایالات متحده در حملات اخیر به برخی بنادر و نفتکش‌های ایرانی بر آمادگی نظامی نیرو‌های مسلح ایران تاکید کرد و افزود: «با وجود شیطنت‌های آمریکا، الحمدلله ابتکار عمل در دست نیرو‌های مسلح ماست و توانمندی رزمندگان در سطح بسیار خوبی قرار دارد.»

این اظهارات در حالی مطرح شده است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران هشدار داد که اگر تمامی مفاد توافق‌نامه صلح با تهران به طور کامل امضا و نهایی نشود، واشنگتن مسیر متفاوتی را در پیش خواهد گرفت. ترامپ با اشاره به احتمال ازسرگیری عملیات‌های نظامی تحت عنوان «پروژه آزادی» تاکید کرد که در صورت شکست مذاکرات، ایالات متحده با رویکردی تهاجمی‌تر به میدان بازمی‌گردد.

@IndyPersian
🤬11😁4😱1
♦️مهدی زحمتکش، رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی روز یکشنبه ۲۰ اردیبهشت با اشاره به افزایش قیمت برخی داروها بین ۲۰ تا ۴۰۰ درصد گفت: «با کمبود داروی بیماران خاص و صعب العلاج، اعصاب، قلبی و تنفسی مواجه هستیم.»

زحمتکش به ایرنا گفت‌: «در حال حاضر مشکل عمده ما در کمبود دارو، مربوط به داروخانه‌های خاص است که در کار تامین داروهای حیاتی و خاص بیماران سخت درمان (صعب العلاج) هستند.»

او تاکید کرد که راهکار برون رفت از این چالش عمل کردن بیمه‌ها به تعهداتشان براساس قانون است.
رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی افزود: در صورتی که بیمه ها به تعهدات‌شان عمل کنند و مطالبات داروخانه‌ها را تا ۴۵ روز تسویه کنند تا این گردش مالی به داروخانه‌ها برگردد، آنها می‌توانند نقدینگی مورد نیاز برای خرید داروی بیماران را تامین کنند.

@IndyPersian
🤬163😢2👏1
♦️خبرگزاری فرانسه به نقل از سازمان «عملیات تجارت دریایی بریتانیا» (UKMTO) گزارش داد که یک موشک ناشناس صبح یکشنبه ۲۰ اردیبهشت پس از تهدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به هدف قرار دادن کشتی‌های آمریکایی در منطقه، به یک کشتی در سواحل قطر برخورد کرد.

مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد که یک کشتی باری در ۲۳ مایل دریایی (۳۷ کیلومتری) شمال شرقی دوحه مورد اصابت یک «موشک ناشناس» قرار گرفته است.

بنا بر این گزارش یک آتش‌سوزی کوچک در این کشتی رخ داده که خاموش شده است و تلفات جانی نیز نداشته است.

این خبر در حالی اعلام شده است که مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، در میامی دیدار و گفتگو کرد.

روبیو پس از این نشست در اکس نوشت: «برای گفتگو درباره حمایت ایالات متحده از توان دفاعی قطر با نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه این کشور دیدار کردم. شراکت ما برای بازدارندگی در برابر تهدیدات و تقویت ثبات در خاورمیانه حائز اهمیت است.»

@IndyPersian
👍14🥱4🔥21
⭕️ روغن مایع در ایران طی یک سال بیش از ۳۰۰درصد گران شد

📌افزایش بیش از ۳۰۰ درصدی قیمت روغن خوراکی در ایران، همزمان با تداوم کمبود و اختلال توزیع، فشار تازه‌ای بر سبد غذایی خانوارها و صنایع وابسته به مواد غذایی وارد کرده است

♦️بازار روغن خوراکی در ایران طی سه سال گذشته بارها با کمبود، افزایش قیمت و اختلال در توزیع روبه‌رو شده و هر بار، بحران با وعده مسئولان برای «بازگشت آرامش» موقتا فروکش کرده، اما دوباره با شکلی تازه به بازار بازگشته است. تازه‌ترین گزارش‌های میدانی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌ها نشان می‌دهد برخی انواع روغن خوراکی کمیاب شده‌اند و برخی از کالاهای موجود نیز با قیمت‌های جدید و بالاتر عرضه می‌شوند.

بیشتر بخوانید...

🖋داریوش معمار

@indypersian
😢98🤬4👏1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
⭕️ سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی:
هیچ‌کدام از اهداف دشمن محقق نشد


♦️سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با ایرنا گفت: «اگر دشمن بار دیگر دچار خطای محاسباتی شود، این‌بار با گزینه‌های غافلگیرکننده‌تری روبه‌رو خواهد شد، از تجهیزات پیشرفته و شیوه‌های نوین جنگ گرفته تا عرصه‌های جدید نبرد.»
محمد اکرمی‌نیا هدف اصلی «دشمن» را نه فقط ضربه نظامی، بلکه ایجاد آشوب داخلی و حتی تجزیه ایران عنوان کرد، هدفی که به گفته او «به‌طور کامل شکست خورد».
او مدعی شد برخلاف تصور آمریکا و اسرائیل، مردم ایران نه‌تنها از نظام فاصله نگرفتند، بلکه با حضور گسترده و حمایت از نیروهای مسلح، بزرگ‌ترین غافلگیری دشمن را رقم زدند. سخنگوی ارتش همچنین از مدیریت «فعال و تهاجمی» نیروهای مسلح در طول ۴۰ روز نبرد سخن گفت و افزود «دشمن» پس از ناتوانی در شکستن مقاومت ایران، ناچار به پذیرش آتش‌بس شد.
اکرمی‌نیا گفت: «دشمن تصور می‌کرد ظرف چند روز می‌تواند ایران را دچار فروپاشی کند، اما امروز نه‌تنها به اهدافش نرسیده بلکه با یک ایران منسجم‌تر و مقتدرتر مواجه شده است.»

@IndyPersian
😁33🥴9😐53👍3🤔2😱1🤬1
♦️مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی روز یکشنبه ۲۰ اردیبهشت در نشستی تاکید کرد که مردم باید با «صرفه‌جویی» در مصرف انرژی، سهم خود را در میدان ایفا کنند.
پزشکیان گفت: «دشمن پس از ناکامی در جنگ نظامی، تلاش دارد جنگ را به عرصه اقتصاد منتقل کند و مردم باید با نقش‌آفرینی و همراهی خود، این توطئه را نیز ناکام بگذارند.»
او تاکید کرد که کشور نیازمند یک حرکت فراگیر مردمی در «راستای اصلاح الگوی مصرف» و «تقویت مشارکت اجتماعی» است.
مسعود پزشکیان اضافه کرد: «نیرو‌های مسلح وظایف خود را در مقابله با دشمن به‌خوبی انجام می‌دهند و مردم نیز باید با صرفه‌جویی در مصرف انرژی، سهم خود را در این میدان ایفا کنند.»
پیشتر اسماعیل سقاب اصفهانی، معاون پزشکیان و رییس سازمان بهینه‌سازی انرژی از آسیب‌دیدگی بخشی از شبکه گاز و سوخت کشور خبر داده و گفته بود «حتی اگر همه منابع مالی و دسترسی‌ها فراهم باشد، تابستان امسال دوره‌ای سخت در حوزه انرژی خواهد بود و همراهی مردم در صرفه‌جویی، نقشی تعیین‌کننده دارد.»

@IndyPersian
🤬49🗿74🔥1😁1😱1