IndyPersian
74.2K subscribers
51.7K photos
43K videos
32 files
74.5K links
کانال رسمی روزنامه فارسی ایندیپندنت در تلگرام :@IndyPersian
آدرس وبسایت:independentpersian.com
Download Telegram
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در نشست خبری گفت ایران هم‌زمان با حفظ آمادگی در همه حوزه‌ها، از دیپلماسی نیز برای پیشبرد منافع ملی استفاده می‌کند و این مسیر را بر اساس تشخیص خود و منافع ملت دنبال خواهد کرد.
او گفت: «ما هر وقت لازم باشد می‌جنگیم و هر وقت تشخیص دهیم از سلاح دیپلماسی استفاده می‌کنیم تا منافع ملت ایران را تحقق بخشیم. رضایت دیگران برای ما مهم نیست.»
بقایی با اشاره به قواعد حاکم بر مذاکرات و روندهای دیپلماتیک گفت هر روند دیپلماتیک چارچوب‌های مشخص خود را دارد و طرف‌های درگیر باید بر اساس منافع ملی خود تصمیم‌گیری کنند.
او افزود جمهوری اسلامی در پیگیری حقوق و منافع خود جدی است و در عین حال با حسن‌نیت و به‌صورت معقول در روندهای دیپلماتیک شرکت می‌کند، اما این موضوع به معنای انتظار برای اثبات جدیت از سوی طرف مقابل است.
سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه با انتقاد از عملکرد آمریکا گفت این کشور در هر روند دیپلماتیکی که در دو دهه اخیر حضور داشته، دچار بدعهدی شده است؛ از جمله خروج از برجام در سال ۲۰۱۸ و همچنین «حمله به میز دیپلماسی» در یک سال اخیر.

@indypersian
😁10🤬85👍1😱1😡1
♦️دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده یک روز پس از مخالفت با پاسخ پیشنهادی جمهوری اسلامی به طرح آمریکا برای پایان جنگ، به فاکس نیوز گفت که ایران فنآوری لازم برای بیرون کشیدن ذخایر اورانیوم غنی‌شده مدفون زیر خاک را ندارد.

ترامپ در این گفتگو تاکید کرد که اورانیوم غنی شده ایران آنچنان در اعماق خاک تاسیسات هسته‌ای دفن شده که آمریکا باید آن را خارج کند.

براساس آخرین گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران دست‌کم ۴۶۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۶۰ درصد دارد که گمان می‌رود در تاسیسات هسته‌ای اصفهان مدفون شده‌اند. این تاسیسات در جنگ ۱۲ روزه و جنگ اخیر اسرائیل و آمریکا بارها بمباران شدند.

@INDYPERSIAN
16🥱3😁2🤬2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت گفت پاسخ تهران به طرح پیشنهادی صلح آمریکا احمقانه بوده است و او از ادامه جنگ و فشار بر ایران خسته نمی‌شود.

ترامپ در یک برنامه عمومی در کاخ سفید و در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران درباره طولانی شدن مسدودیت تنگه هرمز گفت: «احمق‌ها
نمی‌خواستند قبول کنند. فکر می‌کردند من خسته می‌شوم یا حوصله‌ام سر می‌رود یا تحت فشار قرار می‌گیرم اما هیچ فشاری وجود ندارد. ما به یک پیروزی کامل خواهیم رسید.»


@indypersian
22🥱6👏3🤔1
⭕️اینترنت را قطع کردند، بعد فروختند؛ پشت‌ پرده سود میلیارددلاری فیلترشکن‌ها برای سپاه پاسداران

📌«در جمهوری اسلامی حتی محدودیت و سرکوب نیز می‌تواند به کسب‌وکاری پرسود برای ساختار قدرت تبدیل شود»


♦️در حالی که به دستور مقام‌های جمهوری اسلامی، ده‌ها میلیون ایرانی برای هفتادوسومین روز متوالی از انجام دادن ابتدایی‌ترین امور روزمره، از تماس با خانواده و دسترسی به اخبار گرفته تا ادامه فعالیت‌های شغلی و تحصیلی، محروم مانده‌ و بسیاری از آنان ناچار شده‌اند برای دور زدن محدودیت‌های گسترده اینترنتی به فیلترشکن‌های پولی متوسل شوند، گزارش‌ها و براوردهای موجود نشان می‌دهد بازار فروش وی‌پی‌ان، اینترنت ماهواره‌ای، سیم‌کارت‌های خارجی و انواع دسترسی‌های ویژه، به یکی از سودآورترین بخش‌های اقتصاد پنهان جمهوری اسلامی تبدیل شده است.
بیشتر بخوانید...

🖋امیرحسین میراسماعیلی

@indypersian
🤬236😭1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت، در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره آنچه او تغییر رژیم در ایران خوانده بود گفت: «در ایران میانه‌رو و دیوانه‌ها را دارید. دیوانه‌ها می‌خواهند تا آخر بجنگند.»

رئیس جمهوری آمریکا گفت جنگ خیلی کوتاهی در پیش خواهد بود. ترامپ تاکید کرد که میانه‌روها در جمهوری اسلامی از دیوانه‌ها می‌ترسند.

دونالد ترامپ از پایان هفته سوم جنگ می‌گوید با توجه به کشته شدن دو صف اول رهبران جمهوری اسلامی، تغییر رژیم در ایران پیشاپیش روی داده است.


@indypersian
👏16😁7😐41👍1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت رهبران جمهوری اسلامی را آدم‌های «بی‌شرفی» خواند که نظرشان عوض شده است.
ترامپ با انتقاد دوباره از تاخیر جمهوری اسلامی در ارسال پاسخ به آخرین طرح پیشنهادی آمریکا برای پایان جنگ گفت: «با این آدم‌ها توافق می‌کنید و بعد سندی برایتان می‌فرستند که رسیدنش ۵ روز طول می‌کشد در حالی که باید ۲۰ دقیقه‌ای می‌رسید.»

@indypersian
😁307🤬2
♦️دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در گفتگو با فاکس‌نیوز گفت به‌طور جدی در حال بررسی تبدیل ونزوئلا به پنجاه‌و‌یکمین ایالت آمریکا است.

ترامپ با اشاره به ذخایر نفتی ونزوئلا گفت این کشور منابع عظیم انرژی دارد و افزود: «ونزوئلا عاشق ترامپ است.» او پیش‌تر نیز درباره گسترش قلمرو آمریکا و احتمال الحاق کانادا و گرینلند اظهارات مشابهی مطرح کرده بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین به بازداشت نیکلاس مادورو درسوم ژانویه و انتقال او به آمریکا برای مواجهه با اتهام‌های مرتبط با مواد مخدر و سلاح اشاره کرد. بر اساس قوانین آمریکا، تبدیل ونزوئلا به ایالت جدید نیازمند برگزاری همه‌پرسی در این کشور و تایید کنگره آمریکا خواهد بود.

@indypersian
😁2614👍5🤬5🤔1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️ ترامپ:
کردها ما را ناامید کردند و به‌جای انتقال سلاح به مردم ایران، آن‌ها را برای خودشان نگه داشتند


♦️دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده در اظهاراتی گفت: «مردم در [ایران] می‌خواهند به خیابان‌ها بروند. آن‌ها هیچ سلاحی ندارند، هیچ تفنگی ندارند.»
او ادامه داد: «فکر می‌کردیم کردها قرار است سلاح بدهند، اما آن‌ها ما را ناامید کردند. کردها فقط می‌گیرند، می‌گیرند، می‌گیرند. در کنگره هم درباره آن‌ها شهرت خوبی دارند و می‌گویند خیلی سخت می‌جنگند، اما نه، وقتی می‌جنگند که پول بگیرند.»
ترامپ گفت: «من از کردها خیلی ناامید شدم، اما ما برخی سلاح‌ها را با مهمات فرستادیم که قرار بود تحویل داده شود، اما آن‌ها آن را نگه داشتند. من گفتم آن‌ها آن را نگه می‌دارند، اما چه می‌دانم؟»

@indypersian
🤬29😁96👍2😢1
⭕️ قیمت نفت پس از ابراز ناامیدی ترامپ از مذاکرات با تهران، به ۱۰۵ دلار افزایش یافت

♦️قیمت نفت شامگاه دوشنبه ۲۱ اردیبهشت (صبح به وقت آمریکا) و همزمان با آغاز به کار بازارها در آمریکا، به‌شدت افزایش یافت.
در پی ابراز ناامیدی دونالد ترامپ به نتیجه‌بخش بودن مذاکرات پایان جنگ با ایران، قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با نزدیک به ۴ درصد افزایش، به ۱۰۵ دلار هم رسید اما در دقایق بعد در کانال ۱۰۴ دلار و ۷۰ سنت تثبیت شد.
همزمان قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینتر مدیت هم با بیش از سه دلار افزایش، به بهای بیش از ۹۸ دلار دادوستد شد.

@indypersian
👍7
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، دوشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه در کاخ سفید و در حاشیه نشستی درباره مقررات حوزه سلامت، در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره ایران گفت آتش‌بس «به‌طرز باورنکردنی ضعیف» است و اکنون در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار دارد.

ترامپ با اشاره به پاسخ اخیر تهران به پیشنهاد آمریکا گفت: «پس از خواندن این متن بی‌ارزش که ایران فرستاده بود حتی خواندنش را تمام نکردم و گفتم آیا قرار است وقتم را برای این تلف کنم؟»

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود آتش‌بس اکنون «به دستگاه تنفس وصل است» و وضعیت آن بسیار شکننده شده است.

@indypersian
17😁4👍3
♦️نشریه آمریکایی آکسیوس شامگاه دوشنبه ۲۱ اردیبهشت به وقت تهران با انتشار گزارشی درباره دیدار ساعات آینده ترامپ با مسئولان امنیت ملی این کشور در همین روز نوشت با توجه به ناامید رئیس جمهوری آمریکا از پیشرفت در مذاکرات با جمهوری اسلامی، او مایل است با حملات نظامی، حکومت ایران را به امتیازدهی در برنامه هسته‌ای مجبور کند.

آکسیوس به نقل از دو مقام نظامی آمریکایی گزارش کرد که بعید است ترامپ دستور از سرگیری حملات نظامی به ایران را پیش از سفر به چین صادر کند. رئیس جمهوری آمریکا روزهای ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت به چین سفر خواهد کرد.

@indypersian
20👍6🤔1
⭕️هفته کلیدی پیش‌ روی ترامپ؛ بن‌بست در مذاکره با تهران و سفر به چین

📌واشنگتن و پکن طی هفته‌های گذشته، در سکوت و به‌دور از هیاهوی رسانه‌ای، تقابل تحریمی خود بر سر ایران را شدت بخشیده‌اند


♦️در شرایطی که تهران به پیشنهاد صلح واشنگتن پاسخ داده و دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوری آمریکا، از آن اظهار نارضایتی کرده، چشم‌انداز پیش‌ رو درباره ادامه آتش‌بس یا آغاز یک درگیری دیگر همچنان در ابهام باقی مانده است.
بیشتر بخوانید...


@indypersian
8
♦️نشریه «هیل» گزارش داد که وزارت دفاع ایالات متحده در اقدامی کم‌سابقه و درست یک روز پس از آنکه دونالد ترامپ پیشنهاد صلح جمهوری اسلامی را رد کرد، محل استقرار یک زیردریایی مجهز به سلاح هسته‌ای را فاش کرد. بر اساس اعلام ناوگان ششم آمریکا، این زیردریایی موشک بالستیک کلاس «اوهایو» روز یکشنبه در بندر جبل‌الطارق، واقع در قلمرو بریتانیا در سواحل جنوبی اسپانیا، پهلو گرفته است. پنتاگون با وجود پنهان نگاه داشتن نام دقیق این زیردریایی، این اقدام را نشانه «توانمندی، انعطاف‌پذیری و تعهد مداوم» واشنگتن به متحدان ناتو توصیف کرد؛ زیردریایی‌هایی که به دلیل توان بالای پنهان ماندن از شناسایی، مقاوم‌ترین بخش سه‌گانه هسته‌ای آمریکا به شمار می‌روند.

هم‌زمان با این تحرکات نظامی، دونالد ترامپ با «بسیار ضعیف» توصیف کردن وضعیت آتش‌بس با ایران، اعلام کرد که این توافق در وضعیت «تنفس مصنوعی» قرار دارد. رئیس‌جمهوری ایالات متحده پیشنهاد متقابل تهران شامل دریافت غرامت جنگی، به رسمیت شناختن حاکمیت ایران بر تنگه هرمز و لغو کامل تحریم‌ها را «کاملا غیرقابل قبول» خواند. زیردریایی‌های کلاس اوهایو با قابلیت حمل موشک‌های بالستیک «تریدنت ۲» و انجام ماموریت‌های بازدارندگی طولانی‌مدت، ابزار کلیدی پنتاگون برای پاسخ به تنش‌های فزاینده در منطقه محسوب می‌شوند.

@indypersian
16🔥9🥱2
♦️امین الناصر، رئیس شرکت نفت عربستان سعودی «آرامکو»، دوشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه، اعلام کرد شوک عرضه انرژی که از سه‌ماهه نخست آغاز شده، بزرگ‌ترین شوکی است که جهان تاکنون تجربه کرده است. او هشدار داد حتی اگر تنگه هرمز امروز بازگشایی شود، بازارهای جهانی برای بازگشت به وضعیت عادی به چند ماه زمان نیاز خواهند داشت.

الناصر گفت اگر اختلال در تنگه هرمز چند هفته دیگر ادامه پیدا کند، ممکن است بازار انرژی پیش از سال ۲۰۲۷ به شرایط عادی بازنگردد. او افزود بسته ماندن این آبراه حیاتی باعث می‌شود بازار جهانی هر هفته ۱۰۰ میلیون بشکه نفت از دست بدهد.

رئیس آرامکو همچنین اعلام کرد تردد کشتی‌ها در تنگه هرمز به‌شدت کاهش یافته و از حدود ۷۰ کشتی در روز به تنها ۲ تا ۵ کشتی رسیده است؛ موضوعی که به گفته او شدت اختلال در زنجیره تامین جهانی را نشان می‌دهد.

الناصر تاکید کرد آرامکو در صورت نیاز می‌تواند ظرف سه هفته تولید خود را به حداکثر ظرفیت پایدار ۱۲ میلیون بشکه در روز برساند. او گفت این شرکت در سه‌ماهه نخست روزانه ۱۲.۶ میلیون بشکه معادل نفت تولید کرده است.


@indypersian
7👍4
♦️محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس هیات جمهوری اسلامی در مذاکرات با آمریکا، دوشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه در شبکه اجتماعی اکس نوشت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی آماده «پاسخگویی درس‌آموز» به هر تجاوزی هستند.

قالیباف نوشت: «استراتژی اشتباه و تصمیم‌های اشتباه همیشه نتیجه اشتباه خواهد داشت. همه دنیا قبلا این را فهمیده‌اند.»

او افزود: «ما برای تمام گزینه‌ها آماده هستیم؛ شگفت‌زده خواهند شد.»

@indypersian
😁33🤬5🔥21🕊1😨1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️ارکستر ملی عربستان سعودی در قلب تاریخی رم روی صحنه رفت

📌در این برنامه، ۳۲ نوازنده از ارکستر و گروه کُر ملی عربستان سعودی در کنار ۳۰ عضو ارکستر جوانان «فونتانه دی روما» به رهبری مارچلو روتا روی صحنه رفتند و آندره‌آ بوچلی به‌عنوان مهمان ویژه حضور داشت


♦️کمیسیون موسیقی عربستان سعودی روز جمعه تور جهانی «شگفتی‌های ارکستر سعودی» را در شهر رم روی صحنه برد. به گزارش عرب نیوز، این اجرای بزرگ در معبد ونوس و رم، واقع در پارک باستان‌شناسی کولوسئوم، برگزار شد و آندره‌آ بوچلی، خواننده مشهور ایتالیایی، نیز به‌عنوان مهمان ویژه حضور داشت. این کنسرت با هدف نمایش سنت‌های موسیقی عربستان سعودی و ایتالیا و تقویت تبادل فرهنگی میان دو کشور برگزار شد.
بیشتر بخوانید...


@indypersian
🥴123👍3👏1🤔1🥱1
♦️یک منبع منطقه‌ای به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت که عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی قرار است این هفته برای شرکت در نشست وزرای خارجه بریکس، روزهای ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت (۱۴ و ۱۵ مه) به دهلی‌نو سفر کند.

این منبع افزود: «این سفر در شرایطی انجام می‌شود که تحولات و تنش‌های اخیر در منطقه، به‌ویژه در غرب آسیا، به یکی از محورهای اصلی رایزنی‌های دیپلماتیک میان کشورهای عضو بریکس تبدیل شده است.»

نشست وزرای خارجه بریکس با میزبانی هند برگزار می‌شود و انتظار می‌رود وزیران خارجه کشورهای عضو درباره موضوعاتی از جمله تحولات منطقه‌ای، همکاری‌های اقتصادی، چندجانبه‌گرایی و امنیت بین‌المللی گفتگو کنند.

@INDYPERSIAN
🥱28🗿96🤬6
♦️وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، روز دوشنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه، در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که پاسخ اخیر تهران به پیشنهاد دیپلماتیک واشنگتن، نه‌تنها از نظر سیاسی غیرقابل‌قبول است، بلکه با استانداردهای لازم برای لغو تحریم‌های مالی و اقتصادی نیز همخوانی ندارد. این وزارتخانه تاکید کرد که رویکرد فعلی ایران مانع از هرگونه گشایش در مسیر مبادلات بین‌المللی و آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده می‌شود و تا زمانی که تعهدات شفافی در حوزه برنامه هسته‌ای ارائه نشود، فشارها بر شبکه مالی این کشور ادامه خواهد یافت.
در همین راستا، اسکات بسنت، وزیر خزانه‌داری دولت دونالد ترامپ، در اکس با بازنشر این بیانیه، موضعی قاطعانه اتخاذ کرد. او با اشاره به اینکه پاسخ تهران نشان‌دهنده عدم تمایل این کشور به همکاری واقعی است، نوشت: «در حالی که دولت ترامپ با حسن نیت مسیری برای دیپلماسی باز کرد، تهران با پاسخی کاملا غیرقابل‌قبول به میز مذاکره بازگشته است.» بسنت تاکید کرد که وزارت خزانه‌داری، سیاست‌های مالی را به گونه‌ای تنظیم خواهد کرد که جمهوری اسلامی متوجه شود عدم پذیرش توافق، هزینه‌های اقتصادی سنگین و غیرقابل‌جبرانی برای نظام پولی و بانکی این کشور به همراه خواهد داشت. او نوشت: «زمان آن رسیده که تهران متوجه شود هزینه لجاجت، فروپاشی کامل اقتصادی است».

@IndyPersian
👍247😁3🥱1
♦️همزمان با افزایش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن، مجتبی ذوالنور، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، در گفتگو با شبکه خبر با اشاره به ویژگی‌های جغرافیایی تنگه هرمز گفت عرض این تنگه در باریک‌ترین نقطه حدود ۴۵ کیلومتر است، اما همه این محدوده قابل کشتیرانی نیست. به گفته او، بخش‌هایی از مسیر به‌دلیل عمق کم و بستر صخره‌ای، به‌ویژه در نزدیکی سواحل عمان و جزیره سلامه، محدودیت عبور دارند و عملا مسیرهای کشتیرانی به نواحی مشخصی محدود می‌شود.
ذوالنور همچنین با اشاره به موقعیت راهبردی ایران در این منطقه افزود آب‌های سرزمینی ایران، که حدود ۱۲ مایل دریایی (نزدیک به ۲۲ کیلومتر) را شامل می‌شود، بخش مهمی از مسیر عبور کشتی‌ها را پوشش می‌دهد. او مدعی شد ایران توان هدف قرار دادن شناورها را حتی از فواصل دور دارد و تأکید کرد هر شناوری که بخواهد از تنگه هرمز عبور کند را می‌توانیم از سمنان، تهران و مشهد بزنیم.
او همچنین به موضوع توانمندی‌های مین‌ریزی در خلیج فارس اشاره کرد و گفت ایران تاکنون از این ظرفیت استفاده نکرده است.

@indypersian
🥴31🤬6🥱41👍1😱1
♦️«سی‌بی‌اس» روز دوشنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه، گزارش داد که پاکستان برخلاف نقش خود به عنوان میانجی دیپلماتیک میان تهران و واشنگتن، به طور مخفیانه اجازه داده است هواپیماهای نظامی ایران در پایگاه‌های هوایی این کشور مستقر شوند تا از حملات هوایی آمریکا در امان بمانند. بر اساس گزارش منابع آگاه در دولت ایالات متحده، تنها چند روز پس از اعلام آتش‌بس موقت توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در اوایل آوریل، چندین فروند هواپیما از جمله یک هواپیمای شناسایی و جاسوسی مدل «آر-۱۳۰» (RC-130) نیروی هوایی ایران در پایگاه هوایی «نورخان» پاکستان، واقع در نزدیکی شهر راولپندی، دیده شده‌اند. هم‌زمان گزارش‌هایی از اعزام هواپیماهای غیرنظامی ایران به افغانستان نیز منتشر شده است که به نظر می‌رسد بخشی از تلاش گسترده تهران برای حفاظت از دارایی‌های هوانوردی و نظامی باقی‌مانده خود در میانه درگیری‌های اخیر باشد.
همزمان، مقامات ارشد پاکستان این ادعاها را به شدت رد کرده‌اند. یک مقام عالی‌رتبه پاکستانی در گفتگو با «سی‌بی‌اس نیوز» تاکید کرد که پایگاه هوایی نورخان در قلب شهر واقع شده و استقرار ناوگان بزرگی از هواپیماهای خارجی در چنین مکانی غیرممکن است که از دید عموم پنهان بماند. با این حال، تحلیلگران آمریکایی بر این باورند که این جابه‌جایی‌های استراتژیک نشان‌دهنده تلاش رژیم ایران برای بهره‌گیری از روابط منطقه‌ای جهت کاهش آسیب‌پذیری ناوگان هوایی خود در برابر فشارهای نظامی و محاصره اعمال شده توسط واشنگتن است.

@IndyPersian
🤬21😁52