This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️دونالد ترامپ، رئیسجمهوری ایالات متحده، بعدازظهر سهشنبه، ۲۲ اردیبهشتماه، سفر چندروزه خود را برای دیدار با شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین آغاز کرد. انتظار میرود خاورمیانه و پیامدهای اقتصادی مربوط به جنگ، از محورهای اصلی گفتگوها میان دو رهبر باشد.
@indypersian
@indypersian
❤13👍2❤🔥1🕊1
♦️شروین تبریزی، سخنگوی اورژانس تهران سهشنبهشب، ۲۲ اردیبهشت گفت: «طوفان در تهران تاکنون چهار مجروح داشته که البته همه این افراد در محل درمان شدند.» او گفت: «با توجه به اینکه وزش باد دقایقی قبل متوقف شد احتمال افزایش مجروحان وجود دارد».
@IndyPersian
@IndyPersian
😱5❤1😭1
♦️شبکه انبیسی نیوز روز سهشنبه گزارش داد که پنتاگون در حال بررسی تغییر نام جنگ علیه رژیم ایران از «عملیات خشم حماسی» به «عملیات پتک» است؛ اقدامی که در صورت تصمیم دونالد ترامپ برای ازسرگیری کارزار گسترده بمباران انجام خواهد شد.
منابع آگاه همچنین به انبیسی گفتند که ایالات متحده اکنون نسبت به پیش از آغاز جنگ، قدرت آتش بیشتری در منطقه دارد. یکی از مقامهای آمریکایی گفت: «ما اکنون نسبت به ۲۷ فوریه در موقعیت بهتری هستیم. قدرت آتش و توانایی بیشتری داریم.»
این تغییر نام احتمالی بخشی از تلاش دولت ترامپ برای دور زدن «قانون اختیارات جنگی» مصوب ۱۹۷۳ است.
این قانون جایگزین قانون اساسی نیست و مهلتی ۶۰ روزه تعیین کرده است که بر اساس آن رئیسجمهور باید هرگونه اقدام نظامی بدون مجوز را متوقف کند یا از کنگره مجوز بگیرد.
مهلت ۶۰ روزه مربوط به جنگ ایران در اول مه به پایان رسید و دولت ترامپ میگوید که آتشبس، این شمارش زمانی را متوقف کرده است. با این حال، آمریکا همچنان محاصره را اجرا میکند
مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا،اقدامات نظامی جاری آمریکا در منطقه را «عملیات دفاعی» توصیف میکند.
یکی از مقامهای کاخ سفید به انبیسی گفت دولت معتقد است دادن نام جدید به عملیات نظامی، عملا شمارش زمانی قانون اختیارات جنگی را از نو آغاز میکند و «عملیات پتک» تنها نامی نیست که در دست بررسی قرار دارد.
گزارش انبیسی در حالی منتشر میشود که به عقیده برخی تحلیلگران ازسرگیری کارزار گسترده بمباران علیه رژیم ایران محتمل به نظر میرسد؛ چرا که دونالد ترامپ پاسخ اخیر مقامات حاکم بر ایران در مذاکرات غیرمستقیم با میانجیگری پاکستان را «کاملا غیرقابل قبول» خوانده و تهران نیز اعلام کرده است که از خواستههای اصلی خود عقبنشینی نخواهد کرد.
@IndyPersian
منابع آگاه همچنین به انبیسی گفتند که ایالات متحده اکنون نسبت به پیش از آغاز جنگ، قدرت آتش بیشتری در منطقه دارد. یکی از مقامهای آمریکایی گفت: «ما اکنون نسبت به ۲۷ فوریه در موقعیت بهتری هستیم. قدرت آتش و توانایی بیشتری داریم.»
این تغییر نام احتمالی بخشی از تلاش دولت ترامپ برای دور زدن «قانون اختیارات جنگی» مصوب ۱۹۷۳ است.
این قانون جایگزین قانون اساسی نیست و مهلتی ۶۰ روزه تعیین کرده است که بر اساس آن رئیسجمهور باید هرگونه اقدام نظامی بدون مجوز را متوقف کند یا از کنگره مجوز بگیرد.
مهلت ۶۰ روزه مربوط به جنگ ایران در اول مه به پایان رسید و دولت ترامپ میگوید که آتشبس، این شمارش زمانی را متوقف کرده است. با این حال، آمریکا همچنان محاصره را اجرا میکند
مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا،اقدامات نظامی جاری آمریکا در منطقه را «عملیات دفاعی» توصیف میکند.
یکی از مقامهای کاخ سفید به انبیسی گفت دولت معتقد است دادن نام جدید به عملیات نظامی، عملا شمارش زمانی قانون اختیارات جنگی را از نو آغاز میکند و «عملیات پتک» تنها نامی نیست که در دست بررسی قرار دارد.
گزارش انبیسی در حالی منتشر میشود که به عقیده برخی تحلیلگران ازسرگیری کارزار گسترده بمباران علیه رژیم ایران محتمل به نظر میرسد؛ چرا که دونالد ترامپ پاسخ اخیر مقامات حاکم بر ایران در مذاکرات غیرمستقیم با میانجیگری پاکستان را «کاملا غیرقابل قبول» خوانده و تهران نیز اعلام کرده است که از خواستههای اصلی خود عقبنشینی نخواهد کرد.
@IndyPersian
❤15👍9🥱2
♦️«تانکر ترکرز»، سامانه رصد موقعیت نفتکشها، روز سهشنبه در گزارشی اعلام کرد که بر اساس دادههای موجود، تهران در ۲۸ روز گذشته موفق به صادرات دریایی نفت خام نشده است و تنها برخی فرآوردههای نفتی بهدلیل اعمال نشدن تحریمهای دفتر کنترل داراییهای خارجی آمریکا (اوفاک) بر تانکرهای حامل آنها، از منطقه خارج شدهاند. این گزارش همچنین با اشاره به تداوم توقف بارگیری در جزیره خارگ از ۱۶ اردیبهشتماه به دلیل نشت نفت، که پیشتر توسط مقامات تهران تکذیب شده بود، تاکید کرد که در حال حاضر تعداد زیادی نفتکش خالی و پر در هر دو سوی خط محاصره دریایی ایالات متحده حضور دارند. تانکر ترکرز تصریح کرد که خروج موفقیتآمیز و صادرات تنها زمانی محقق میشود که «یک نفتکش از خط محاصره نیروی دریایی آمریکا عبور کرده و بدون محموله به منطقه بازگردد».
@IndyPersian
@IndyPersian
👏13👍4❤3
♦️تیم ملی فوتبال ایران در پی انزوای بینالمللی و انصراف تمامی حریفان تدارکاتی از جمله پرتغال، اسپانیا، مقدونیه و آنگولا، برای سومین بار به مصاف خود رفت. این دیدار درونتیمی که عصر سهشنبه ۲۲ اردیبهشت در ورزشگاه پاس قوامین (متعلق به نیروی انتظامی) برگزار شد، در غیاب تماشاگران عادی و با پخش مستقیم از صداوسیما همراه بود.
در این مسابقه که در قالب دو تیم سفید و قرمز انجام شد، تیم سفید با نتیجه ۴ بر ۱ به پیروزی رسید. علی علیپور، دانیال ایری (دو بار) و آریا یوسفی برای سفیدپوشان و امیرحسین حسینزاده برای تیم قرمز گلزنی کردند. این سومین بار است که بازیکنان تیم ملی به دلیل پیدا نکردن حریف خارجی، در قالب مسابقات درونتیمی مقابل هم صفآرایی میکنند.
فدراسیون فوتبال در حالی از برگزاری بازی با «گامبیا» در اردوی آینده ترکیه خبر داده که پیش از این تمامی قرارهای ملاقات با تیمهای صاحبنام فوتبال جهان لغو شده است.
@indypersian
در این مسابقه که در قالب دو تیم سفید و قرمز انجام شد، تیم سفید با نتیجه ۴ بر ۱ به پیروزی رسید. علی علیپور، دانیال ایری (دو بار) و آریا یوسفی برای سفیدپوشان و امیرحسین حسینزاده برای تیم قرمز گلزنی کردند. این سومین بار است که بازیکنان تیم ملی به دلیل پیدا نکردن حریف خارجی، در قالب مسابقات درونتیمی مقابل هم صفآرایی میکنند.
فدراسیون فوتبال در حالی از برگزاری بازی با «گامبیا» در اردوی آینده ترکیه خبر داده که پیش از این تمامی قرارهای ملاقات با تیمهای صاحبنام فوتبال جهان لغو شده است.
@indypersian
😁44❤4🤬1🥱1💔1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️وقوع همزمان زمینلرزهای به بزرگی ۴.۶ در حوالی پردیس و طوفانی شدید در پایتخت، تهران را در وضعیت اضطراری قرار داده است؛ این در حالی است که به گزارش «نتبلاک»، قطع اینترنت جهانی در ایران وارد هفتادوچهارمین روز خود شده و نبود دسترسی به شبکههای ارتباطی، اطلاعرسانی در این شرایط بحرانی را با اختلال جدی مواجه کرده است. به گفته سخنگوی اورژانس تهران، طوفان دستکم ۱۷ مصدوم بر جای گذاشته و لرزش شدید زمین که در بخشهای وسیعی از شمال و جنوب شرق پایتخت از جمله ورامین و پاکدشت نیز احساس شده، و براساس تصاویر منتشر شده، شهروندان را به خیابانها کشانده است.
@IndyPersian
@IndyPersian
😢8🤬4😭2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️محمدرضا شهبازی، مجری حکومتی، در واکنش به راهاندازی سرویسهای «مسترکارت» و «ویزا کارت» در سوریه و اینترنت پرسرعت در افغانستان، همزمان با ادامه محدودیتهای اینترنتی در ایران، گفت: «اگر اینها برایتان مهم است، به افغانستان و سوریه بروید.»
این اظهارات در حالی مطرح شد که کشورهای همسایه پس از سالها جنگ و بحران، در حال اتصال دوباره به زیرساختهای جهانی و خدمات بانکی بینالمللی هستند. همزمان، ایران همچنان با فیلترینگ گسترده، محدودیتهای اینترنتی و انزوای بانکی روبهرو است.
@indypersian
این اظهارات در حالی مطرح شد که کشورهای همسایه پس از سالها جنگ و بحران، در حال اتصال دوباره به زیرساختهای جهانی و خدمات بانکی بینالمللی هستند. همزمان، ایران همچنان با فیلترینگ گسترده، محدودیتهای اینترنتی و انزوای بانکی روبهرو است.
@indypersian
🤬76🗿4🤔1
♦️به گزارش سیانان به نقل از منابع اسرائیلی، این کشور نگران است که دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، پیش از رسیدگی به برخی از مسائل کلیدی که در وهله نخست باعث آغاز جنگ شد، با رژیم ایران به توافق برسد.
این منابع گفتند توافقی که برنامه هستهای تهران را تا حدی دستنخورده باقی بگذارد و در عین حال موضوعاتی مانند موشکهای بالستیک و حمایت از نیروهای نیابتی منطقهای را نادیده بگیرد، از نگاه اسرائیل به معنای ناتمام ماندن جنگ خواهد بود.
ترامپ در آغاز جنگ گفته بود که آمریکا میخواهد برنامه موشکهای بالستیک ایران را نابود کند، به حمایت تهران از نیروهای نیابتی منطقه پایان دهد و تاسیسات هستهای ایران را بهگونهای تعطیل کند که هرگز نتواند به سلاح هستهای دست پیدا کند. اما اکنون، ۱۰ هفته پس از آغاز جنگ، مذاکرات عمدتا بر مسئله اورانیوم ــ بهویژه غنیسازی آن تا سطح مناسب برای تولید سلاح ــ و بازگشایی تنگه هرمز متمرکز شده است.
یکی از منابع آگاه از مذاکرات گفت اسرائیل میداند که موضوع موشکها و نیروهای نیابتی «احتمالا از دستور کار خارج شدهاند»، زیرا به نظر نمیرسد در پیشنویسهای اولیه دیپلماتیک گنجانده شده باشند، و به همین دلیل بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر اسرائیل، اکنون اورانیوم را فوریترین تهدید میداند.
یکی دیگر از مقامهای اسرائیلی به سیانان گفت: «نگرانی واقعی وجود دارد که ترامپ به یک توافق بد برسد.»
یک مقام ارشد اسرائیلی گفت اسرائیل همچنان برای احتمال شکست مذاکرات در بالاترین سطح آمادهباش قرار دارد.
او همچنین گفت تشدید درگیری «سناریویی واقعبینانه» است «اگر ایرانیها همچنان وقتکشی کنند و مذاکرات را طول بدهند.»
@IndyPersian
این منابع گفتند توافقی که برنامه هستهای تهران را تا حدی دستنخورده باقی بگذارد و در عین حال موضوعاتی مانند موشکهای بالستیک و حمایت از نیروهای نیابتی منطقهای را نادیده بگیرد، از نگاه اسرائیل به معنای ناتمام ماندن جنگ خواهد بود.
ترامپ در آغاز جنگ گفته بود که آمریکا میخواهد برنامه موشکهای بالستیک ایران را نابود کند، به حمایت تهران از نیروهای نیابتی منطقه پایان دهد و تاسیسات هستهای ایران را بهگونهای تعطیل کند که هرگز نتواند به سلاح هستهای دست پیدا کند. اما اکنون، ۱۰ هفته پس از آغاز جنگ، مذاکرات عمدتا بر مسئله اورانیوم ــ بهویژه غنیسازی آن تا سطح مناسب برای تولید سلاح ــ و بازگشایی تنگه هرمز متمرکز شده است.
یکی از منابع آگاه از مذاکرات گفت اسرائیل میداند که موضوع موشکها و نیروهای نیابتی «احتمالا از دستور کار خارج شدهاند»، زیرا به نظر نمیرسد در پیشنویسهای اولیه دیپلماتیک گنجانده شده باشند، و به همین دلیل بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر اسرائیل، اکنون اورانیوم را فوریترین تهدید میداند.
یکی دیگر از مقامهای اسرائیلی به سیانان گفت: «نگرانی واقعی وجود دارد که ترامپ به یک توافق بد برسد.»
یک مقام ارشد اسرائیلی گفت اسرائیل همچنان برای احتمال شکست مذاکرات در بالاترین سطح آمادهباش قرار دارد.
او همچنین گفت تشدید درگیری «سناریویی واقعبینانه» است «اگر ایرانیها همچنان وقتکشی کنند و مذاکرات را طول بدهند.»
@IndyPersian
❤9😢6👍2😁1🤬1
⭕️ادعای نیویورکتایمز: رژیم ایران ۷۰ درصد پرتابگرها و ذخیره موشکی را حفظ کرده
📌ارزیابیهای محرمانه جدید نشان میدهد رژیم ایران همچنان به ۳۰ مورد از ۳۳ پایگاه موشکی خود در امتداد تنگه هرمز دسترسی عملیاتی دارد
♦️درحالی که دولت ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا بارها روزنامه نیویورکتایمز را به انتشار گزارشهای نادرست بهویژه در مورد ایران متهم کرده است، این روزنامه آمریکایی به نقل از منابعی که آنها را مطلع توصیف کرده اما هویت یا سمت آنها را اعلام نکرده مدعی شد که ارزیابیهای محرمانه نهادهای اطلاعاتی آمریکا در اوایل همین ماه نشان میدهد رژیم ایران دوباره به بیشتر پایگاههای موشکی، پرتابگرها و تاسیسات زیرزمینی خود دسترسی پیدا کرده است.
بنابر ادعای این گزارش، نگرانکنندهترین بخش برای برخی مقامهای ارشد آمریکایی این است که حکومت ایران دسترسی عملیاتی به ۳۰ مورد از ۳۳ پایگاه موشکی خود در امتداد تنگه هرمز را بازیابی کرده است؛ پایگاههایی که میتوانند کشتیهای جنگی آمریکا و نفتکشهایی را که از این آبراه باریک عبور میکنند تهدید کنند.
بیشتر بخوانید...
@IndyPersian
📌ارزیابیهای محرمانه جدید نشان میدهد رژیم ایران همچنان به ۳۰ مورد از ۳۳ پایگاه موشکی خود در امتداد تنگه هرمز دسترسی عملیاتی دارد
♦️درحالی که دولت ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا بارها روزنامه نیویورکتایمز را به انتشار گزارشهای نادرست بهویژه در مورد ایران متهم کرده است، این روزنامه آمریکایی به نقل از منابعی که آنها را مطلع توصیف کرده اما هویت یا سمت آنها را اعلام نکرده مدعی شد که ارزیابیهای محرمانه نهادهای اطلاعاتی آمریکا در اوایل همین ماه نشان میدهد رژیم ایران دوباره به بیشتر پایگاههای موشکی، پرتابگرها و تاسیسات زیرزمینی خود دسترسی پیدا کرده است.
بنابر ادعای این گزارش، نگرانکنندهترین بخش برای برخی مقامهای ارشد آمریکایی این است که حکومت ایران دسترسی عملیاتی به ۳۰ مورد از ۳۳ پایگاه موشکی خود در امتداد تنگه هرمز را بازیابی کرده است؛ پایگاههایی که میتوانند کشتیهای جنگی آمریکا و نفتکشهایی را که از این آبراه باریک عبور میکنند تهدید کنند.
بیشتر بخوانید...
@IndyPersian
ایندیپندنت فارسی
ادعای نیویورکتایمز: رژیم ایران ۷۰ درصد پرتابگرها و ذخیره موشکی را
درحالی که دولت ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا بارها روزنامه نیویورکتایمز را به انتشار گزارشهای نادرست بهویژه در مورد ایران متهم کرده است، این روزنامه آمریکایی به نقل از منابعی که آنها را مطلع توصیف
🥱15❤3😁3😐2🤔1🤬1
♦️استیون چونگ، مدیر ارتباطات کاخ سفید، تصویری از مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا، در هواپیمای «ایر فورس وان» منتشر کرد. روبیو که همراه با دونالد ترامپ در مسیر سفر به پکن است، در این تصویر همان مدل لباس ورزشی «نایکی» را به تن دارد که پیشتر نیکلاس مادورو، رئیسجمهوری ونزوئلا، هنگام بازداشت پوشیده بود.
@indypersian
@indypersian
😁32👍5❤2🥱2
♦️مراسم افتتاحیه هفتادونهمین دوره جشنواره فیلم کن با حضور چهرههای برجسته سینمای جهان، روز سهشنبه، ۲۲ اردیبهشتماه، آغاز شد. در این مراسم که با استقبال گسترده رسانهها همراه بود، فيصل بالطيور، مدیر اجرایی بنیاد فیلم دریای سرخ، به همراه پیتر جکسون، برنده نخل طلای افتخاری، الایجا وود و اعضای هیئت داوران از جمله پارک چان-ووک، دمی مور و کلوئی ژائو بر روی فرش قرمز حضور یافتند. جشنواره کن به مدت ۱۲ روز ادامه خواهد داشت و دوم خردادماه با معرفی برندگان نخل طلا به کار خود پایان میدهد.
بنیاد فیلم دریای سرخ عربستان سعودی در جشنواره کن با پنج فیلم تحت حمایت «صندوق دریای سرخ» و «بازار دریای سرخ» حضور خواهد داشت. این آثار عبارتاند از «داستانهای موازی» ساخته اصغر فرهادی، «توتفرنگی» ساخته لیلا مراکشی، «دیروز چشم نخوابید» ساخته راکان میاسی، «بنیمانا» ساخته ماری کلمنتین دوسابجامبو و «دختر ناشناس» ساخته زو جینگ.
@IndyPersian
بنیاد فیلم دریای سرخ عربستان سعودی در جشنواره کن با پنج فیلم تحت حمایت «صندوق دریای سرخ» و «بازار دریای سرخ» حضور خواهد داشت. این آثار عبارتاند از «داستانهای موازی» ساخته اصغر فرهادی، «توتفرنگی» ساخته لیلا مراکشی، «دیروز چشم نخوابید» ساخته راکان میاسی، «بنیمانا» ساخته ماری کلمنتین دوسابجامبو و «دختر ناشناس» ساخته زو جینگ.
@IndyPersian
👍4👏1🥱1
⭕️روند مشابه ایران؛ افزایش پروازهای اطلاعاتی و شناسایی در نزدیکی کوبا
📌در مورد ایران نیز پیش از حملات مشترک آمریکا و اسرائیل، مجموعه گستردهای از هواپیماها و پهپادهای شناسایی بهصورت آشکار سواحل جنوبی ایران را زیر نظر داشتند
♦️تحلیل دادههای عمومی هوانوردی نشان میدهد پروازهای جمعآوری اطلاعات ارتش آمریکا در نزدیکی سواحل کوبا به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. به گزارش سیانان، از ۴ فوریه تاکنون، نیروی دریایی و نیروی هوایی آمریکا دستکم ۲۵ ماموریت شناسایی با استفاده از هواپیماهای سرنشیندار و پهپاد انجام دادهاند. بیشتر این پروازها در نزدیکی دو شهر اصلی کوبا، هاوانا و سانتیاگو دکوبا، صورت گرفته است و برخی از آنها تا فاصله حدود ۶۴ کیلومتری سواحل این کشور نزدیک شدهاند.
بخش عمده این ماموریتها با هواپیماهای گشت دریایی پیـ۸ای پوسایدون انجام شده است که برای عملیات نظارتی و شناسایی طراحی شدهاند. همچنین، چندین پرواز با هواپیمای آرسیـ۱۳۵وی ریوت جوینت صورت گرفته است که در جمعآوری اطلاعات سیگنالی تخصص دارد. پهپادهای شناسایی امکیوـ۴سی ترایتون نیز در این عملیاتها به کار گرفته شدهاند.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
📌در مورد ایران نیز پیش از حملات مشترک آمریکا و اسرائیل، مجموعه گستردهای از هواپیماها و پهپادهای شناسایی بهصورت آشکار سواحل جنوبی ایران را زیر نظر داشتند
♦️تحلیل دادههای عمومی هوانوردی نشان میدهد پروازهای جمعآوری اطلاعات ارتش آمریکا در نزدیکی سواحل کوبا به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. به گزارش سیانان، از ۴ فوریه تاکنون، نیروی دریایی و نیروی هوایی آمریکا دستکم ۲۵ ماموریت شناسایی با استفاده از هواپیماهای سرنشیندار و پهپاد انجام دادهاند. بیشتر این پروازها در نزدیکی دو شهر اصلی کوبا، هاوانا و سانتیاگو دکوبا، صورت گرفته است و برخی از آنها تا فاصله حدود ۶۴ کیلومتری سواحل این کشور نزدیک شدهاند.
بخش عمده این ماموریتها با هواپیماهای گشت دریایی پیـ۸ای پوسایدون انجام شده است که برای عملیات نظارتی و شناسایی طراحی شدهاند. همچنین، چندین پرواز با هواپیمای آرسیـ۱۳۵وی ریوت جوینت صورت گرفته است که در جمعآوری اطلاعات سیگنالی تخصص دارد. پهپادهای شناسایی امکیوـ۴سی ترایتون نیز در این عملیاتها به کار گرفته شدهاند.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
روند مشابه ایران؛ افزایش پروازهای اطلاعاتی و شناسایی در نزدیکی کوبا
تحلیل دادههای عمومی هوانوردی نشان میدهد پروازهای جمعآوری اطلاعات ارتش آمریکا در نزدیکی سواحل کوبا به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. به گزارش سیانان، از ۴ فوریه تاکنون، نیروی دریایی و
❤8
⭕️خانهها در رهن آزادی؛ روایت پدران و مادرانی که برای نجات فرزندانشان همهچیز را فروختند
📌فشارها تنها به وثیقه ختم نمیشود. بسیاری از خانوادهها پس از آزادی فرزندانشان همچنان تماسهای تهدیدآمیز دریافت میکنند یا به مراجع امنیتی احضار میشوند
♦️برای بسیاری از خانوادههای بازداشتشدگان اعتراضات ملی دیماه ۱۴۰۴، کابوس آن روزها با وجود گذشت چهار ماه هنوز پایان نیافته است. در حالی که شماری از جوانان معترض با قرار وثیقه به طور موقت آزاد شدهاند، پدران و مادرهای آنان برای تامین مبالغ سنگین وثیقه ناچار شدهاند خانه، مغازه، خودرو یا طلا، در واقع تمام پسانداز چند دهه زندگی خود، را در رهن دادگاههای انقلاب اسلامی بگذارند.
برای این خانوادهها، آزادی فرزند نه پایان بحران، بلکه آغاز دورهای تازه از اضطراب و ناامنی است که در آن، هر احضار تازه میتواند به بازداشت دوباره فرزندشان و مصادره تمام دارایی خانواده منتهی شود.
اطلاعات رسیده به ایندیپندنت فارسی از شهرهایی مانند تهران، کرج، مشهد، شیراز، اصفهان، رشت، ساری و کرمانشاه نشان میدهد در ماههای گذشته، خانوادههای بسیاری برای آزادی موقت فرزندانشان وثیقههایی چند میلیاردی تا دهها میلیارد تومانی سپردهاند که در بسیاری از موارد، چند برابر کل دارایی یک خانواده متوسط ایرانی است.
بیشتر بخوانید...
🖌امیرحسین میراسماعیلی
@indypersian
📌فشارها تنها به وثیقه ختم نمیشود. بسیاری از خانوادهها پس از آزادی فرزندانشان همچنان تماسهای تهدیدآمیز دریافت میکنند یا به مراجع امنیتی احضار میشوند
♦️برای بسیاری از خانوادههای بازداشتشدگان اعتراضات ملی دیماه ۱۴۰۴، کابوس آن روزها با وجود گذشت چهار ماه هنوز پایان نیافته است. در حالی که شماری از جوانان معترض با قرار وثیقه به طور موقت آزاد شدهاند، پدران و مادرهای آنان برای تامین مبالغ سنگین وثیقه ناچار شدهاند خانه، مغازه، خودرو یا طلا، در واقع تمام پسانداز چند دهه زندگی خود، را در رهن دادگاههای انقلاب اسلامی بگذارند.
برای این خانوادهها، آزادی فرزند نه پایان بحران، بلکه آغاز دورهای تازه از اضطراب و ناامنی است که در آن، هر احضار تازه میتواند به بازداشت دوباره فرزندشان و مصادره تمام دارایی خانواده منتهی شود.
اطلاعات رسیده به ایندیپندنت فارسی از شهرهایی مانند تهران، کرج، مشهد، شیراز، اصفهان، رشت، ساری و کرمانشاه نشان میدهد در ماههای گذشته، خانوادههای بسیاری برای آزادی موقت فرزندانشان وثیقههایی چند میلیاردی تا دهها میلیارد تومانی سپردهاند که در بسیاری از موارد، چند برابر کل دارایی یک خانواده متوسط ایرانی است.
بیشتر بخوانید...
🖌امیرحسین میراسماعیلی
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
خانهها در رهن آزادی؛ روایت پدران و مادرانی که برای نجات فرزندانشان
برای بسیاری از خانوادههای بازداشتشدگان اعتراضات ملی دیماه ۱۴۰۴، کابوس آن روزها با وجود گذشت چهار ماه هنوز پایان نیافته است. در حالی که شماری از جوانان معترض با قرار وثیقه به طور موقت آزاد شدهاند،
😢13🤬5❤2😭1
♦️رویترز به نقل از دو مقام غربی آگاه از موضوع و دو مقام جمهوری اسلامی مدعی شد، عربستان سعودی در پاسخ به حملاتی که در جریان جنگ خاورمیانه علیه این کشور انجام شد، چندین حمله اعلامنشده علیه ایران انجام داده است. براساس این گزارش، آمار رویترز نشان میدهد پس از این اقدام، حملات ایران علیه عربستان کاهش یافت. همچنین، عربستان سعودی به تهران درباره تلافی بیشتر هشدار داد، اما کانالهای دیپلماتیک حفظ شدند.
رویترز ادعا میکند، این حملات توسط نیروی هوایی عربستان سعودی در اواخر مارس (نیمه فروردینماه) صورت گرفته است. یکی از منابع گفت این حملات «اقدام متقابل در پاسخ به حمله به عربستان» بوده است.
براساس این گزارش، رویترز نتوانست اهداف دقیق این حملات را تایید کند.
به گزارش رویترز، یک مقام ارشد وزارت خارجه عربستان سعودی در پاسخ به درخواست برای اظهارنظر، مستقیما به انجام این حملات اشاره نکرد.
وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز به درخواست رویترز برای اظهارنظر پاسخ نداد.
از زمان حملات آمریکا و اسرائیل، حکومت ایران هر شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس را با موشک و پهپاد هدف قرار داده و نهتنها پایگاههای نظامی آمریکا، بلکه مناطق غیرنظامی، فرودگاهها و زیرساختهای نفتی را نیز هدف قرار داده و همچنین تنگه هرمز را بسته است.
والاستریت ژورنال روز دوشنبه گزارش داد امارات متحده عربی نیز حملات نظامی علیه ایران انجام داده است.
به گزارش رویترز، عربستان سعودی همزمان تلاش کرده از تشدید درگیری جلوگیری کند و تماسهای منظم خود با جمهوری اسلامی، از جمله از طریق سفیر تهران در ریاض، را حفظ کرده است. سفیر جمهوری اسلامی در ریاض به درخواست رویترز برای اظهارنظر پاسخ نداد.
مقام ارشد وزارت خارجه عربستان نیز مستقیما درباره دستیابی به توافق کاهش تنش با ایران اظهار نظر نکرد، اما گفت: «ما بار دیگر بر موضع ثابت عربستان در حمایت از کاهش تنش، خویشتنداری و کاستن از تنشها در راستای ثبات، امنیت و رفاه منطقه و مردم آن تاکید میکنیم.»
رویترز به نقل از مقامهای جمهوری اسلامی و غربی مینویسد که عربستان، تهران را از این حملات آگاه کرده بود و پس از آن، تماسهای دیپلماتیک فشرده و تهدیدهای عربستان به تلافی بیشتر آغاز شد؛ روندی که در نهایت به تفاهم میان دو کشور برای کاهش تنش انجامید.
این کاهش تنش غیررسمی در هفتهای اجرایی شد که پیش از توافق واشینگتن و تهران بر سر آتشبس در ۷ آوریل بود. کاخ سفید به درخواست برای اظهارنظر پاسخ نداد.
ترکی الفیصل، رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان، در یادداشتی در روزنامه سعودی «عرب نیوز» در آخر هفته گذشته، رویکرد ریاض را اینگونه توصیف کرد: «وقتی ایران و دیگران تلاش کردند پادشاهی را به کوره نابودی بکشانند، رهبری ما ترجیح داد دردهای ناشی از رفتار همسایه را تحمل کند تا جان و دارایی شهروندانش را حفظ کند.»
حملات عربستان پس از هفتهها افزایش تنش انجام شد.
شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان، در نشست خبری ۱۹ مارس در ریاض گفته بود این کشور «حق انجام اقدامات نظامی را در صورت ضرورت برای خود محفوظ میداند.»
@IndyPersian
رویترز ادعا میکند، این حملات توسط نیروی هوایی عربستان سعودی در اواخر مارس (نیمه فروردینماه) صورت گرفته است. یکی از منابع گفت این حملات «اقدام متقابل در پاسخ به حمله به عربستان» بوده است.
براساس این گزارش، رویترز نتوانست اهداف دقیق این حملات را تایید کند.
به گزارش رویترز، یک مقام ارشد وزارت خارجه عربستان سعودی در پاسخ به درخواست برای اظهارنظر، مستقیما به انجام این حملات اشاره نکرد.
وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز به درخواست رویترز برای اظهارنظر پاسخ نداد.
از زمان حملات آمریکا و اسرائیل، حکومت ایران هر شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس را با موشک و پهپاد هدف قرار داده و نهتنها پایگاههای نظامی آمریکا، بلکه مناطق غیرنظامی، فرودگاهها و زیرساختهای نفتی را نیز هدف قرار داده و همچنین تنگه هرمز را بسته است.
والاستریت ژورنال روز دوشنبه گزارش داد امارات متحده عربی نیز حملات نظامی علیه ایران انجام داده است.
به گزارش رویترز، عربستان سعودی همزمان تلاش کرده از تشدید درگیری جلوگیری کند و تماسهای منظم خود با جمهوری اسلامی، از جمله از طریق سفیر تهران در ریاض، را حفظ کرده است. سفیر جمهوری اسلامی در ریاض به درخواست رویترز برای اظهارنظر پاسخ نداد.
مقام ارشد وزارت خارجه عربستان نیز مستقیما درباره دستیابی به توافق کاهش تنش با ایران اظهار نظر نکرد، اما گفت: «ما بار دیگر بر موضع ثابت عربستان در حمایت از کاهش تنش، خویشتنداری و کاستن از تنشها در راستای ثبات، امنیت و رفاه منطقه و مردم آن تاکید میکنیم.»
رویترز به نقل از مقامهای جمهوری اسلامی و غربی مینویسد که عربستان، تهران را از این حملات آگاه کرده بود و پس از آن، تماسهای دیپلماتیک فشرده و تهدیدهای عربستان به تلافی بیشتر آغاز شد؛ روندی که در نهایت به تفاهم میان دو کشور برای کاهش تنش انجامید.
این کاهش تنش غیررسمی در هفتهای اجرایی شد که پیش از توافق واشینگتن و تهران بر سر آتشبس در ۷ آوریل بود. کاخ سفید به درخواست برای اظهارنظر پاسخ نداد.
ترکی الفیصل، رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان، در یادداشتی در روزنامه سعودی «عرب نیوز» در آخر هفته گذشته، رویکرد ریاض را اینگونه توصیف کرد: «وقتی ایران و دیگران تلاش کردند پادشاهی را به کوره نابودی بکشانند، رهبری ما ترجیح داد دردهای ناشی از رفتار همسایه را تحمل کند تا جان و دارایی شهروندانش را حفظ کند.»
حملات عربستان پس از هفتهها افزایش تنش انجام شد.
شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان، در نشست خبری ۱۹ مارس در ریاض گفته بود این کشور «حق انجام اقدامات نظامی را در صورت ضرورت برای خود محفوظ میداند.»
@IndyPersian
👏12❤1🤔1
⭕️افشای نقش هنگکنگ در دور زدن تحریمها و تامین مالی شبکههای وابسته به جمهوری اسلامی
📌سیستم آسان ثبت شرکتهای صوری در هنگکنگ، شبکه بانکی گسترده، زیرساختهای محرمانه خدمات شرکتی و همینطور سهلانگاری دولت هنگکنگ از عوامل اصلی این روند بوده است
♦️بر اساس گزارش «کمیته آزادی در هنگکنگ»، هنگکنگ به یکی از مسیرهای مهم مالی و لجستیکی جمهوری اسلامی تبدیل شده و به انتقال نفت، فناوری تسلیحاتی و ابزارهای نظارتی برای تهران کمک کرده است. به نوشته نیویورک پست، دهها شرکت ثبتشده در هنگکنگ به جمهوری اسلامی کمک کردهاند تا تحریمهای غرب را دور بزند و میلیاردها دلار در اختیار سپاه پاسداران و گروههای وابسته قرار گیرد.
در این گزارش ۲۶ صفحهای با عنوان «نفت، تسلیحات و پول نقد؛ چگونه هنگکنگ به رژیم ایران کمک میکند» آمده است بدون کمک هنگکنگ، جمهوری اسلامی به منابع مالی و موشکهایی که آن را به بازیگری خطرناک تبدیل کرده است، دسترسی نداشت. این گزارش سیستم آسان ثبت شرکتهای صوری در هنگکنگ، شبکه بانکی گسترده و زیرساختهای محرمانه خدمات شرکتی را از عوامل اصلی این روند دانسته و دولت هنگکنگ را به سهلانگاری در همکاری با نهادهای غربی متهم کرده است.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
📌سیستم آسان ثبت شرکتهای صوری در هنگکنگ، شبکه بانکی گسترده، زیرساختهای محرمانه خدمات شرکتی و همینطور سهلانگاری دولت هنگکنگ از عوامل اصلی این روند بوده است
♦️بر اساس گزارش «کمیته آزادی در هنگکنگ»، هنگکنگ به یکی از مسیرهای مهم مالی و لجستیکی جمهوری اسلامی تبدیل شده و به انتقال نفت، فناوری تسلیحاتی و ابزارهای نظارتی برای تهران کمک کرده است. به نوشته نیویورک پست، دهها شرکت ثبتشده در هنگکنگ به جمهوری اسلامی کمک کردهاند تا تحریمهای غرب را دور بزند و میلیاردها دلار در اختیار سپاه پاسداران و گروههای وابسته قرار گیرد.
در این گزارش ۲۶ صفحهای با عنوان «نفت، تسلیحات و پول نقد؛ چگونه هنگکنگ به رژیم ایران کمک میکند» آمده است بدون کمک هنگکنگ، جمهوری اسلامی به منابع مالی و موشکهایی که آن را به بازیگری خطرناک تبدیل کرده است، دسترسی نداشت. این گزارش سیستم آسان ثبت شرکتهای صوری در هنگکنگ، شبکه بانکی گسترده و زیرساختهای محرمانه خدمات شرکتی را از عوامل اصلی این روند دانسته و دولت هنگکنگ را به سهلانگاری در همکاری با نهادهای غربی متهم کرده است.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
افشای نقش هنگکنگ در دور زدن تحریمها و تامین مالی شبکههای وابسته به
بر اساس گزارش «کمیته آزادی در هنگکنگ»، هنگکنگ به یکی از مسیرهای مهم مالی و لجستیکی جمهوری اسلامی تبدیل شده و به انتقال نفت، فناوری تسلیحاتی و ابزارهای نظارتی برای تهران کمک کرده است. به نوشته
🤬6👍4❤3
♦️استرالیا قصد دارد یک هواپیمای پیشرفته تجسسی را برای تقویت تلاشهای چندجانبه در حمایت از عبور کشتیها از تنگه هرمز به خاورمیانه اعزام کند.
ریچارد مارلز، وزیر دفاع استرالیا، پس از نشست مجازی وزیران دفاع کشورهای مختلف در روز سهشنبه، برنامه اعزام هواپیمای ای-۷ای «وجتیل» را اعلام کرد.
این هواپیما که یکی از پیشرفتهترین هواپیماهای هشدار زودهنگام و کنترل هوایی جهان محسوب میشود، نخستین بار در ماه مارس برای کمک به دفاع از امارات متحده عربی در برابر حملات رژیم ایران به منطقه اعزام شد.
در این نشست، مارلز و همتایانش از بیش از ۴۰ کشور، بار دیگر بر تلاشها برای حمایت از ناوبری در این آبراه در قالب ماموریتی مشترک به رهبری بریتانیا و فرانسه تاکید کردند.
مارلز تاکید کرد ماموریت چندملیتی برای حمایت از عبور و مرور در تنگه هرمز «کاملا دفاعی» خواهد بود.
او گفت: «استرالیا آماده است از یک ماموریت نظامی چندملیتی مستقل و کاملا دفاعی، به رهبری بریتانیا و فرانسه، پس از شکلگیری آن حمایت کند.»
@indypersian
ریچارد مارلز، وزیر دفاع استرالیا، پس از نشست مجازی وزیران دفاع کشورهای مختلف در روز سهشنبه، برنامه اعزام هواپیمای ای-۷ای «وجتیل» را اعلام کرد.
این هواپیما که یکی از پیشرفتهترین هواپیماهای هشدار زودهنگام و کنترل هوایی جهان محسوب میشود، نخستین بار در ماه مارس برای کمک به دفاع از امارات متحده عربی در برابر حملات رژیم ایران به منطقه اعزام شد.
در این نشست، مارلز و همتایانش از بیش از ۴۰ کشور، بار دیگر بر تلاشها برای حمایت از ناوبری در این آبراه در قالب ماموریتی مشترک به رهبری بریتانیا و فرانسه تاکید کردند.
مارلز تاکید کرد ماموریت چندملیتی برای حمایت از عبور و مرور در تنگه هرمز «کاملا دفاعی» خواهد بود.
او گفت: «استرالیا آماده است از یک ماموریت نظامی چندملیتی مستقل و کاملا دفاعی، به رهبری بریتانیا و فرانسه، پس از شکلگیری آن حمایت کند.»
@indypersian
👏11❤1👍1
♦️عربستان سعودی تلاش چهار عامل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی برای نفوذ دریایی به کویت را محکوم کرد.
وزارت خارجه عربستان در بیانیهای اعلام کرد: «[پادشاهی عربستان] نفوذ یک گروه مسلح وابسته به سپاه پاسداران به جزیره بوبیان کویت با هدف انجام اقدامات خصمانه علیه کشور برادر، کویت، را محکوم میکند.»
ریاض همچنین بار دیگر مخالفت خود را با «این حملات که به حاکمیت کویت آسیب میزند» اعلام کرد و افزود چنین «نقضهایی تلاشهای بینالمللی برای بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه را تضعیف میکند.»
عربستان سعودی همچنین همبستگی خود را با کویت اعلام و تاکید کرد از هر اقدامی که این کشور برای حفظ حاکمیت، امنیت و ثبات خود انجام دهد، حمایت میکند.
@IndyPersian
وزارت خارجه عربستان در بیانیهای اعلام کرد: «[پادشاهی عربستان] نفوذ یک گروه مسلح وابسته به سپاه پاسداران به جزیره بوبیان کویت با هدف انجام اقدامات خصمانه علیه کشور برادر، کویت، را محکوم میکند.»
ریاض همچنین بار دیگر مخالفت خود را با «این حملات که به حاکمیت کویت آسیب میزند» اعلام کرد و افزود چنین «نقضهایی تلاشهای بینالمللی برای بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه را تضعیف میکند.»
عربستان سعودی همچنین همبستگی خود را با کویت اعلام و تاکید کرد از هر اقدامی که این کشور برای حفظ حاکمیت، امنیت و ثبات خود انجام دهد، حمایت میکند.
@IndyPersian
👍13❤2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️به گزارش رویترز، دولت عراق عملیات بازسازی و مرمت «زیگورات اور» (The Ziggurat of Ur) در استان «ذیقار» را برای مقابله با فرسایش ناشی از تغییرات اقلیمی آغاز کرد. این بنای ۴۰۰۰ ساله که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، به دلیل وزش بادهای شدید، رطوبت حاصل از بارندگی و نبود موانع طبیعی و کشاورزی در معرض تخریب و فروپاشی قرار گرفته است. کارشناسان باستانشناسی با هشدار نسبت به وضعیت اضطراری این سازه، اعلام کردند که در مرحله نخست این پروژه، از روشهای سنتی و مصالح بومی برای بازسازی بخشهای آسیبدیده استفاده میشود تا هویت تاریخی یکی از قدیمیترین تمدنهای بشری حفظ شود.
عراق که در دهههای گذشته آسیبهای فراوانی را از جنگهای پیاپی، از جمله جنگ با ایران متحمل شده است، اکنون با چالش نوین تغییرات اقلیمی دستوپنجه نرم میکند. زیگورات اور که معبدی هرمیشکل برای ستایش خدای ماه (نانا) در دوران سومریان بوده و از آن به عنوان زادگاه «حضرت ابراهیم» یاد میشود، یکی از سالمترین نمونههای معماری بینالنهرین باستان است. مقامات عراقی با تخصیص بودجهای اولیه برای این کارزار، امیدوارند تا پایان ماه ژوئیه سال جاری میلادی، روند تخریب این گنجینه تاریخی را متوقف کرده و مسیر را برای نگهداری دورهای آن هموار کنند.
@IndyPersian
عراق که در دهههای گذشته آسیبهای فراوانی را از جنگهای پیاپی، از جمله جنگ با ایران متحمل شده است، اکنون با چالش نوین تغییرات اقلیمی دستوپنجه نرم میکند. زیگورات اور که معبدی هرمیشکل برای ستایش خدای ماه (نانا) در دوران سومریان بوده و از آن به عنوان زادگاه «حضرت ابراهیم» یاد میشود، یکی از سالمترین نمونههای معماری بینالنهرین باستان است. مقامات عراقی با تخصیص بودجهای اولیه برای این کارزار، امیدوارند تا پایان ماه ژوئیه سال جاری میلادی، روند تخریب این گنجینه تاریخی را متوقف کرده و مسیر را برای نگهداری دورهای آن هموار کنند.
@IndyPersian
❤14👍7
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️هفتادونهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم کن روز سهشنبه، ۲۲ اردیبهشتماه، در حالی آغاز به کار کرد که فرش قرمز آن تحت تاثیر درخشش جواهرات رنگارنگ و حضور چهرههای ماندگار سینما بود. در مراسم افتتاحیه، الیجا وود جایزه نخل طلای افتخاری یک عمر دستاورد هنری را به پیتر جکسون، کارگردان نامدار سهگانه «ارباب حلقهها» اهدا کرد؛ جکسون در سخنرانی خود به خاطره ۲۵ سال پیش و اولین نمایش این سهگانه در کن اشاره کرد.
این جشنواره که با حضور ستارگانی چون دمی مور، جین فوندا و هیئت داورانی به ریاست پارک چان-ووک آغاز شده، تا دوم خردادماه ادامه خواهد داشت. برخلاف سالهای گذشته، مراسم افتتاحیه لحنی آرامتر داشت و سیاست در سخنرانیها نقش کمرنگی ایفا کرد؛ تنها جین فوندا، بازیگر و فعال سرشناس، در سخنانی کوتاه بر قدرت سینما به عنوان «عمل مقاومت» تاکید کرد و از آزادی و جسارت در خلق اثر هنری سخن گفت. در روزهای آینده، آثار فیلمسازان بزرگی چون پدرو آلمودوار و پاوِو پاولیکوفسکی برای کسب نخل طلای امسال به رقابت خواهند پرداخت.
بنیاد فیلم دریای سرخ عربستان سعودی نیز در جشنواره کن با پنج فیلم تحت حمایت «صندوق دریای سرخ» و «بازار دریای سرخ» حضور خواهد داشت. این آثار عبارتاند از «داستانهای موازی» ساخته اصغر فرهادی، «توتفرنگی» ساخته لیلا مراکشی، «دیروز چشم نخوابید» ساخته راکان میاسی، «بنیمانا» ساخته ماری کلمنتین دوسابجامبو و «دختر ناشناس» ساخته زو جینگ.
@IndyPersian
این جشنواره که با حضور ستارگانی چون دمی مور، جین فوندا و هیئت داورانی به ریاست پارک چان-ووک آغاز شده، تا دوم خردادماه ادامه خواهد داشت. برخلاف سالهای گذشته، مراسم افتتاحیه لحنی آرامتر داشت و سیاست در سخنرانیها نقش کمرنگی ایفا کرد؛ تنها جین فوندا، بازیگر و فعال سرشناس، در سخنانی کوتاه بر قدرت سینما به عنوان «عمل مقاومت» تاکید کرد و از آزادی و جسارت در خلق اثر هنری سخن گفت. در روزهای آینده، آثار فیلمسازان بزرگی چون پدرو آلمودوار و پاوِو پاولیکوفسکی برای کسب نخل طلای امسال به رقابت خواهند پرداخت.
بنیاد فیلم دریای سرخ عربستان سعودی نیز در جشنواره کن با پنج فیلم تحت حمایت «صندوق دریای سرخ» و «بازار دریای سرخ» حضور خواهد داشت. این آثار عبارتاند از «داستانهای موازی» ساخته اصغر فرهادی، «توتفرنگی» ساخته لیلا مراکشی، «دیروز چشم نخوابید» ساخته راکان میاسی، «بنیمانا» ساخته ماری کلمنتین دوسابجامبو و «دختر ناشناس» ساخته زو جینگ.
@IndyPersian
❤6🥱6👍1
♦️به گزارش رسانههای دولتی چین، وزیر خارجه این کشور از پاکستان خواسته است تلاشهای میانجیگرانه خود میان رژیم ایران و ایالات متحده را افزایش دهد و به حل «مناسب» موضوع بازگشایی تنگه هرمز کمک کن.
خبرگزاری دولتی شینهوا گزارش داد وانگ یی، وزیر خارجه چین، در تماس تلفنی با اسحاق دار، وزیر خارجه پاکستان، این موضوع را مطرح کرده است؛ تماسی که همزمان با سفر دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، به پکن انجام شد. ترامپ پیشتر گفته بود که آتشبس بسیار شکننده و مانند بیماری در اتاق مراقبتهای ویژه به اکسیژن متصل است.
@IndyPersian
خبرگزاری دولتی شینهوا گزارش داد وانگ یی، وزیر خارجه چین، در تماس تلفنی با اسحاق دار، وزیر خارجه پاکستان، این موضوع را مطرح کرده است؛ تماسی که همزمان با سفر دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، به پکن انجام شد. ترامپ پیشتر گفته بود که آتشبس بسیار شکننده و مانند بیماری در اتاق مراقبتهای ویژه به اکسیژن متصل است.
@IndyPersian
🤬18❤4😁2😐1