IndyPersian
74.2K subscribers
51.6K photos
43K videos
32 files
74.4K links
کانال رسمی روزنامه فارسی ایندیپندنت در تلگرام :@IndyPersian
آدرس وبسایت:independentpersian.com
Download Telegram
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️عباس عراقچی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی روز پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت در خصوص صحبت‌های مطرح شده در نشست بریکس گفت: امارات در این جنگ در کنار آمریکا و اسرائیل ایستاد و ناچار شدیم واقعیت‌ها را برای جامعه بین‌المللی بازگو کنیم.
عراقچی گفت: «برای همه حاضران در جلسه عجیب بود که نماینده امارات هیچ مسئله‌ای نداشت جز پرداختن به موضوع جنگ و پاسخ‌هایی که ایران به آمریکا در خاک آن کشور داده بود.»
او اضافه کرد که «ما نمی‌خواستیم برای حفظ وحدت و انسجام بریکس وارد این مباحث شویم، اما چون نماینده امارات این موضوعات را مطرح کرد، ناچار شدیم واقعیت‌ها را بازگو کنیم.»

@indypersian
🤬19🥴7👏1
♦️در جریان ضیافت شام رسمی که به میزبانی شی جین‌پینگ برای دونالد ترامپ در پکن برگزار شد، سرآشپزهای چینی تلاش کردند با تلفیق مواد اولیه سنتی و ذائقه خاص ترامپ، منویی متفاوت ارائه دهند. غذاهای اصلی این مراسم شامل دنده گوساله ترد، اردک کباب شده و سالمون پخته شده در سس خردل بود. همچنین خرچنگ در سوپ گوجه‌فرنگی، سبزیجات فصلی، نان گوشت سرخ‌شده و نوعی شیرینی به شکل صدف در فهرست غذاها به چشم می‌خورد.

برخلاف ذائقه ترامپ که به غذاهای ساده آمریکایی مانند استیک کاملا پخته و همبرگر علاقه دارد، آشپزهای پکن با ارائه نسخه‌های ارتقایافته‌ای از استیک و غذاهای بین‌المللی سعی در جلب رضایت او داشتند. برای دسر نیز از مهمانان با تیرامیسو، میوه و بستنی پذیرایی شد. این رویکرد دیپلماتیک در انتخاب منو، مشابه سفرهای پیشین ترامپ به ژاپن و کره جنوبی بود که در آنجا نیز برای نشان دادن حسن نیت، از گوشت گاو آمریکایی و استیک استفاده شده بود.

@indypersian
18🤩4🌚1
♦️وال استریت ژورنال روز پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت گزارش داد که دو نفت‌کش ژاپنی پس از گفتگوهای مستقیم سانائه تاکایچی، نخست‌وزیر ژاپن، با مقامات ارشد جمهوری اسلامی موفق به عبور ایمن از تنگه هرمز شدند. تاکایچی در پیامی اعلام کرد که دولت او هماهنگی‌های متعددی از جمله «ارتباط مستقیم با مسعود پزشکیان» انجام داده است تا امنیت تردد کشتی‌های ژاپنی را تضمین کند.

داده‌های ردیابی نشان می‌دهد نفت‌کش غول‌پیکر «انئوس اندوور» (Eneos Endeavor) متعلق به شرکت NYK Line، که از دوشنبه گذشته سیگنال‌های خود را قطع کرده بود، روز چهارشنبه از تنگه هرمز عبور کرده و راهی بندر «کی‌یره» در ژاپن شده است. این کشتی از اواخر فوریه با محموله نفت کویت در منطقه متوقف شده بود. همچنین نفت‌کش دیگر ژاپنی به نام «ایدمیتسو مارو» (Idemitsu Maru) اواخر آوریل از این آبراه عبور کرده و در مسیر بازگشت به بندر ناگویا است.

نخست‌وزیر ژاپن خاطرنشان کرد که این کشور برای تامین امنیت انرژی خود، سه‌چهارم نیاز ماه ژوئن را از منابع جایگزین مانند ایالات متحده تامین کرده و بخشی از ذخایر استراتژیک نفت خود را نیز آزاد خواهد کرد.

@indypersian
🤬14🥴62😱1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در مصاحبه با شان هنیتی از شبکه فاکس نیوز اعلام کرد که شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین، با قاطعیت تاکید کرده است که کشورش هیچ‌گونه تجهیزات نظامی در اختیار جمهوری اسلامی قرار نخواهد داد. ترامپ این اظهارنظر رهبر چین را یک «بیانیه بزرگ» توصیف کرد که با جدیت بیان شده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه افزود که پکن به‌دلیل خرید حجم بالای نفت، خواستار بازگشایی تنگه هرمز و تداوم روابط تجاری خود است. ترامپ همچنین به نارضایتی شی جین‌پینگ از سیستم دریافت عوارض توسط جمهوری اسلامی در این آبراه اشاره کرد و با لحنی انتقادی گفت کشور ایران که اکنون «نابود شده» است، مشخص نیست این پول‌ها را کجا هزینه می‌کند. او خاطرنشان کرد که اگرچه چین خواستار بازگشایی مسیر است، اما در واقع ابتدا ایران مسیر رفت و آمد در این تنگه را مسدود کرد و سپس آمریکا محاصره دریایی را در نظر گرفت.

@indypersian
👍25😁53
♦️ به گزارش وال‌استریت ژورنال و بر اساس داده‌های گروه دریایی «ویندوارد» (Windward)، روز پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت یک نفت‌کش کلاس «پاناماکس» در جزیره خارگ در حال بارگیری است. این اولین بارگیری تایید شده در این ترمینال حیاتی نفت ایران از تاریخ ۷ مه (۱۷ اردیبهشت) تاکنون محسوب می‌شود.

شرکت ویندوارد اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای از حضور این شناور در کنار ترمینال شرقی جزیره را ثبت کرده است. این شرکت همچنین شناسایی حدود ۲۰ «نفت‌کش شبح» (نفت‌کش‌هایی که سیستم ردیابی خود را خاموش کرده‌اند) را گزارش داده که در مناطق مجاور به حالت آماده‌باش توقف کرده‌اند.

جزیره خارگ، واقع در شمال خلیج فارس، هسته اصلی صنعت نفت ایران است و بخش اعظم صادرات نفت خام از طریق آن ذخیره و بارگیری می‌شود. پیش از این، اسکات بسنت، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اعلام کرده بود که ایران به دلیل دشواری در فروش و تخلیه نفت صادراتی، به مدت سه روز هیچ بارگیری در این جزیره نداشته است. نفت‌کش‌های کلاس پاناماکس ظرفیتی معادل ۴۰۰ هزار تا ۵۵۰ هزار بشکه نفت دارند.
@indypersian
🤬174👍2
♦️به گزارش خبرگزاری دولتی عراق (INA)، علی الزیدی، نخست‌وزیر جدید عراق که دولت او روز پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت موفق به کسب رای اعتماد شد، متعهد شد که انحصار سلاح در اختیار دولت را تضمین کند.

خبرگزاری INA به نقل از دفتر رسانه‌ای پارلمان گزارش داد که برنامه دولتی الزیدی شامل «اصلاح ساختار امنیتی از طریق محدود کردن مالکیت سلاح به کنترل دولت و تقویت توانمندی‌های نیروهای امنیتی» است.

ایالات متحده به عنوان یکی از بازیگران کلیدی در عرصه سیاسی عراق، اخیرا فشارهای خود را بر بغداد افزایش داده است تا گروه‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی را که واشنگتن آن‌ها را به عنوان سازمان‌های تروریستی می‌شناسد، خلع سلاح کند.

@indypersian
👍375😱1
♦️اداره تحقیقات فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی روز پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت اعلام کرد برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری و پیگرد قانونی مونیکا ویت، عضو سابق سرویس اطلاعاتی ایالات متحده و مأمور ضداطلاعات این کشور که در فوریه ۲۰۱۹ به اتهام جاسوسی، از جمله انتقال اطلاعات دفاع ملی به دولت ایران، متهم شده بود، ۲۰۰ هزار دلار پاداش تعیین کرده است.
به گفته اف‌بی‌آی، مونیکا ویت که در سال ۲۰۱۳ به ایران پناهنده شده اطلاعات مرتبط با دفاع ملی ایالات متحده را در اختیار جمهوری اسلامی قرار داده است.
این افسر پیشین اطلاعاتی و مامور ویژه دفتر تحقیقات ویژه نیروی هوایی آمریکا، بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۸ در ارتش آمریکا خدمت کرد و سپس تا سال ۲۰۱۰ به‌عنوان پیمانکار دولت آمریکا فعالیت داشت.
بنا بر اعلام اف‌بی‌آی سوابق نظامی و فعالیت قراردادی ویت،‌ دسترسی او به اطلاعات محرمانه و فوق محرمانه مربوط به اطلاعات و ضداطلاعات خارجی، از جمله هویت واقعی نیروهای مخفی آمریکا را فراهم کرد.
 این گزارش تاکید می‌کند ویت عمدا اطلاعاتی را به ایران ارائه داده که پرسنل آمریکایی و خانواده‌هایشان را که در خارج از کشور مستقر هستند، به خطر می‌اندازد.

@indypersian
😱212👍1🤔1
♦️دریادار برد کوپر، فرمانده ستاد مرکزی نیروهای مسلح آمریکا (سنتکام)، روز پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت در کمیته نیروهای مسلح سنا اعلام کرد که نیروهای آمریکایی استفاده از مهمات پیشرفته و گران‌قیمت برای سرنگونی پهپادهای جمهوری اسلامی را متوقف کرده‌اند.

ذخایر محدود سامانه‌های تسلیحاتی گران‌قیمت این کشور، از جمله موشک‌های رهگیر پیشرفته، در طول جنگ با جمهوری اسلامی به موضوعی بحث‌برانگیز تبدیل شده بود. پیش از این، نیروهای آمریکایی از این تسلیحات برای مقابله با پهپادهای ایرانی استفاده می‌کردند، اما کوپر می‌گوید ارتش آمریکا اکنون به استفاده از مهمات ارزان‌تر روی آورده است.

این دریادار ارشد خاطرنشان کرد که تنها ۱۰ درصد از پهپادهای ایران باقی مانده است.

@INDYPERSIAN
🔥176😁3
♦️ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت از اختصاص پاداش ۵۰ میلیون یورویی برای کشتن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خبر داد.
عزیزی با اشاره به طرحی با عنوان اقدام متقابل توسط نیروهای نظامی و امنیتی گفت: «پیش بینی کرده‌ایم که دولت به هر فرد حقیقی و حقوقی که این رسالت دینی (کشتن ترامپ) را انجام دهد به عنوان پاداش ۵۰ میلیون یورو بپردازد.»
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در برنامه دایره قانون گفت: چند طرح را از زمان شروع جنگ سوم، آماده کردیم که طرح اقدام متقابل توسط نیروهای نظامی و امنیتی از جمله آنها است.
او با «پلید» خواندن دونالد ترامپ افزود: «ما معتقد هستیم که رئیس‌جمهور پلید آمریکا و نخست‌وزیر نحس و ننگین اسرائیل و فرمانده سنتکام باید مورد برخورد و اقدام متقابل قرار بگیرند. همان اقدامی که منتهی به شهادت امام شهید ما شد زیرا این حق ما است.»

@INDYPERSIAN
😁40🤬11🌚6👏31👍1
♦️شبکه خبری آی۲۴ نیوز گزارش داد امارات متحده عربی پس از انتشار خبر سفر محرمانه بنیامین نتانیاهو به ابوظبی، اعتراض شدید دیپلماتیک خود را به اسرائیل منتقل کرده است.
بر اساس این گزارش، این پیام اعتراضی از سوی محمد آل خاجه، سفیر امارات متحده عربی در اسرائیل، به مقام‌های شورای امنیت ملی اسرائیل در دفتر نخست‌وزیری این کشور منتقل شده است.
یک منبع آگاه به آی۲۴ نیوز گفت: «اماراتی‌ها بسیار خشمگین بودند. این نخستین بار نیست که اطلاعات حساس از دفتر نخست‌وزیری اسرائیل درز می‌کند. به همین دلیل است که نتانیاهو سال‌ها به امارات متحده عربی سفر نکرده بود.»
آی۲۴ نیوز همچنین نوشت امارات متحده عربی با وجود گسترش همکاری‌های امنیتی با اسرائیل، از جمله استقرار سامانه «گنبد آهنین» و سفر مقام‌های ارشد امنیتی اسرائیل به ابوظبی، همچنان تلاش می‌کند روابط خود با اسرائیل را کم‌حاشیه نگه دارد.

@indypersian
😁211🤬1
♦️خبرگزاری رویترز گزارش داد نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در چارچوب یک سفر منطقه‌ای و با هدف مقابله با پیامدهای بحران انرژی، روز جمعه راهی ابوظبی می‌شود تا با محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی، دیدار و گفتگو کند. این سفر در حالی انجام می‌شود که افزایش جهانی قیمت نفت بر اثر تنش‌های خاورمیانه، فشار شدیدی بر ذخایر ارزی دهلی نو وارد کرده و مودی را به اتخاذ سیاست‌های ریاضتی و کاهش واردات واداشته است.

در این دیدار، طرفین درباره همکاری‌های راهبردی در حوزه انرژی و ثبات بازار سوخت رایزنی خواهند کرد. هند به عنوان یکی از بزرگترین واردکنندگان انرژی جهان، به دنبال تضمین امنیت تامین سوخت و کاهش تاثیر نوسانات قیمتی بر اقتصاد داخلی خود است. مودی پس از پایان گفتگوها در امارات، برای گسترش پیوندهای تجاری و پیگیری توافقات اقتصادی با اتحادیه اروپا، عازم کشورهای هلند، سوئد، نروژ و ایتالیا خواهد شد.

@indypersian
10🤬2😡1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️کاظم غریب‌آبادی، معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، در اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو بریکس در دهلی‌نو، با اشاره به حمله نظامی مشترک آمریکا و اسرائیل علیه اهداف نظامی جمهوری اسلامی گفت: «ما خواهان موضعی یکپارچه در گروه بریکس بر پایه مخالفت با هدف قرار دادن نظامی کشورهای عضو و تقویت اصول امنیت و ثبات میان کشورهای این گروه هستیم.»

او تاکید کرد کشورهای عضو بریکس باید در برابر اقدام‌های نظامی علیه اعضای این گروه، موضعی هماهنگ و مشترک اتخاذ کنند.

@indypersian
😁32🥴104🤬1🤨1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه، در مراسم روز اورشلیم گفت جمهوری اسلامی «ضعیف‌تر از همیشه» شده و دولت اسرائیل «قوی‌تر از همیشه» است.

او با اشاره به عملیات نظامی اسرائیل در منطقه و حمایت دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت: «قدرتی که ما در جبهه‌های نبرد به کار گرفتیم، اتحاد نزدیک با دولت ترامپ در آمریکا، قاطعیت برای ضربه زدن به دشمنانمان در عمق خاکشان و دور از مرزهایمان، و مناطق حایلی که پیرامون خود در غزه، لبنان و سوریه ایجاد کردیم؛ همه این‌ها چهره خاورمیانه را تغییر داده است.»

@indypersian
👍24🫡64👏3😁1🤔1
♦️ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، سنتکام، پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت در اکس با انتشار تصویری اعلام کرد نیروهای تفنگدار دریایی آمریکا در جریان تمرین‌های نظامی از بالگرد «سی هاوک» بر عرشه ناو «یو‌اس‌اس تریپولی» عملیات فرود انجام داده‌اند.
سنتکام اعلام کرد ناو «تریپولی» یکی از بیش از ۲۰ ناو جنگی آمریکایی است که در محاصره دریایی جمهوری اسلامی مشارکت دارند. این نهاد همچنین اعلام کرد از زمان آغاز این محاصره، نیروهای آمریکایی مسیر ۷۲ کشتی تجاری را تغییر داده و چهار شناور را از کار انداخته‌اند.

@indypersian
21👍2😁2🙏1
♦️عبدالحلیم خان، امام جماعت ۵۴ ساله ساکن شرق لندن، به دلیل سال‌ها آزار جنسی و تجاوز به هفت زن و دختر، از جمله کودکان ۱۳ ساله، به حبس ابد محکوم شد. این امام جماعت که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ از جایگاه مذهبی خود سوءاستفاده می‌کرد، با ادعای تسخیر شدن توسط «جن» و داشتن قدرت‌های ماورایی، قربانیان را به مکان‌های خلوت می‌کشاند و آن‌ها را مورد تعرض قرار می‌داد. دادستانی بریتانیا فاش کرد که او با ارعاب قربانیان و تهدید به استفاده از «جادوی سیاه» علیه خانواده‌هایشان، آن‌ها را سال‌ها به سکوت واداشته بود. قاضی دادگاه «اسنرز‌بروک» با «هیولاوار» خواندن اقدامات این مرد، تاکید کرد که او پشت نقاب دینداری، از اعتماد زنان برای ارضای جنسی خود سوءاستفاده کرده است. این پرونده زمانی فاش شد که کوچک‌ترین قربانی در سال ۲۰۱۸ موضوع را به معلم مدرسه‌اش گزارش داد. عبدالحلیم خان که به ۲۱ فقره جرم از جمله تجاوز به کودکان زیر ۱۳ سال محکوم شده، باید حداقل ۲۰ سال از دوران حبس خود را پیش از امکان درخواست تخفیف، در زندان سپری کند.

@indypersian
🤬41🤯6👍4😁4🙈32🤨2🗿1😡1
♦️دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» نوشت وقتی شی جین‌پینگ «بسیار مودبانه» از آمریکا به‌عنوان کشوری که «شاید در حال افول باشد» یاد کرد، منظور او آسیبی بود که ایالات متحده در چهار سال دولت جو بایدن متحمل شد.

ترامپ نوشت: «کشور ما به‌دلیل مرزهای باز، مالیات‌های بالا، ترویج تغییر جنسیت، حضور مردان در ورزش زنان، سیاست‌های تنوع و برابری و شمول، توافق‌های تجاری فاجعه‌بار، افزایش گسترده جرم‌وجنایت و خیلی چیزهای دیگر، آسیب عظیمی دید.»

او افزود شی جین‌پینگ درباره «رشد فوق‌العاده» آمریکا در ۱۶ ماه دولت ترامپ صحبت نمی‌کرد؛ دوره‌ای که به گفته او شامل «رکوردشکنی بازار سهام و حساب‌های پس‌انداز بازنشستگی، پیروزی نظامی و روابط رو‌به‌رشد در ونزوئلا، درهم‌کوبیدن نظامی ایران (ادامه دارد!)، قدرتمندترین ارتش جهان، بازگشت آمریکا به جایگاه قدرت اقتصادی، سرمایه‌گذاری ۱۸ تریلیون دلاری در آمریکا، بهترین بازار کار تاریخ ایالات متحده با بیشترین تعداد شاغلان و پایان دادن به سیاست‌های تنوع و شمول» بوده است.

ترامپ همچنین نوشت: «در واقع، رئیس‌جمهوری شی بابت این همه موفقیت بزرگ در چنین مدت کوتاهی به من تبریک گفت.»

او در پایان تاکید کرد: «دو سال پیش، ما واقعا کشوری در حال افول بودیم. در این مورد کاملا با رئیس‌جمهوری شی موافقم. اما حالا ایالات متحده داغ‌ترین و پررونق‌ترین کشور جهان است و امیدوارم روابط ما با چین قوی‌تر و بهتر از هر زمان دیگری شود.»

@indypersian
😁1614👍5🥱2
♦️به گزارش کانال ۱۴ تلویزیون اسرائیل، با وجود فروپاشی مذاکرات و اظهارات علنی دونالد ترامپ؛ عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، همچنان در تماس مستقیم با مقام‌های آمریکایی است.
بر اساس اطلاعات کانال ۱۴، تهران اکنون خواستار برداشته‌شدن محاصره آمریکا به‌عنوان نخستین گام شده است.
در مقابل، جمهوری اسلامی دو گزینه را پیشنهاد داده است:
کاهش محدودیت‌های خود در تنگه هرمز، در حالی که همچنان هزینه عبور کشتی‌ها را دریافت کند
یا، آزادگذاشتن کامل عبور و مرور در تنگه هرمز در ازای دریافت صدها میلیارد دلار غرامت از آمریکا.
کانال ۱۴ می گوید، جمهوری اسلامی به‌شدت به پول نیاز دارد، اما تا این لحظه آمریکایی‌ها حاضر به پذیرش این پیشنهاد نشده‌اند.

@indypersian
🤬158👏3🤔2😁1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️یسرائیل کاتز، وزیر دفاع اسرائیل، پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه گفت کشورش برای احتمال انجام دوباره اقدام نظامی در ایران آمادگی دارد و «ماموریت اسرائیل هنوز تمام نشده است.»

او گفت: «ما باید اهداف این نبرد را به شکلی تکمیل کنیم که تضمین کند ایران دیگر هرگز تهدیدی برای موجودیت دولت اسرائیل، نیروهای ایالات متحده و کل دنیای آزاد در نسل‌های آینده نخواهد بود.»

وزیر دفاع اسرائیل افزود: «همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته‌ام، ما آماده‌ایم و این احتمال وجود دارد که حتی در آینده‌ای نزدیک، بار دیگر برای تضمین تحقق این اهداف، دست به اقدام نظامی بزنیم.»

کاتز همچنین گفت جمهوری اسلامی در یک سال گذشته «ضربات بسیار سنگینی» متحمل شده است، اما اسرائیل همچنان به دنبال تکمیل اهداف عملیات خود است.

@indypersian
26👏9👍2
♦️مجلس نمایندگان آمریکا برای سومین بار به طرحی رای منفی داد که هدف آن محدود کردن اختیارات نظامی دونالد ترامپ در قبال ایران بود. این طرح که از سوی دموکرات‌ها ارائه شده بود، با نتیجه  ۲۱۲ رای موافق در برابر ۲۱۲ رای مخالف و به دلیل به حد نصاب نرسیدن آرا شکست خورد.
به گزارش سی‌بی‌اس، بر اساس این طرح، رئیس‌جمهوری آمریکا موظف می‌شد حداکثر ظرف ۳۰ روز پس از آغاز درگیری‌ها، نیروهای آمریکایی را از جنگ خارج کند؛ مگر اینکه کنگره مجوز ادامه عملیات را صادر کند.
جاش گاتهیمر، نماینده دموکرات نیوجرسی، در جریان جلسه بررسی این طرح گفت از اقدام دولت ترامپ علیه جمهوری اسلامی حمایت می‌کند، اما از اینکه دولت بدون ارائه توضیحات رسمی به کنگره عمل کرده، انتقاد کرد.
این رای‌گیری در شرایطی انجام شد که دولت ترامپ اعلام کرده آتش‌بس میان آمریکا و جمهوری اسلامی، مهلت قانونی ۶۰ روزه تعیین‌شده در قانون اختیارات جنگی را متوقف کرده است.

@indypersian
👏27👍71
♦️اسکات بسنت، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، در گفتگو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت جمهوری اسلامی به‌دلیل فشارهای اقتصادی و محدودیت صادرات نفت، در «آخرین مراحل ضعف و فروپاشی» قرار دارد.

او با اشاره به محاصره بنادر جنوبی ایران از سوی آمریکا و تاسیسات نفتی جزیره خارک گفت: «در سه روز گذشته هیچ بارگیری‌ای انجام نشده است. ما معتقدیم مخازن ذخیره‌سازی آنها پر شده و دیگر نمی‌توانند نفت را روی آب ذخیره کنند. هیچ کشتی‌ای خارج یا وارد نمی‌شود و به‌زودی مجبور خواهند شد تولید نفت را کاهش دهند.»

بسنت افزود تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد این روند در حال وقوع است و تاکید کرد: «این یک حکومت شیطانی است. تا اینجای سال، بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر را کشته‌اند که بسیاری از آنها معترضان مسالمت‌آمیز بوده‌اند.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «چگونه با چنین حکومتی برخورد می‌کنید؟ از نظر اقتصادی آن را تحت فشار قرار می‌دهید و ما معتقدیم به نقطه‌ای رسیده‌اند که سربازانشان حقوق دریافت نمی‌کنند و قادر نیستند ذخایر تسلیحاتی خود را از خارج تامین کنند.»

او در پایان گفت محاصره‌ای که دونالد ترامپ علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده «موفقیتی بزرگ و قاطع» بوده است.

@indypersian
👍40👏4🥱2