⭕️ایلان ماسک میخواهد هر ساعت یک ماهواره به فضا بفرستد
📌اسپیساکس سال گذشته ۱۶۵ فضاپیما را به مدار فرستاد و همچنین پنج پرتاب زیرمداری استارشیپ را انجام داد
♦️بر اساس اعلام اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA)، ایلان ماسک به دنبال آن است که ظرف پنج سال آینده به طور میانگین هر ساعت یک موشک را به فضا پرتاب کند.
این نهاد دولتی پس از دیدار با گوئین شاتول، رئیس اسپیساکس، از این برنامه بلندپروازانه برای افزایش تعداد پرتابها پرده برداشت. شاتول روز چهارشنبه به برایان بدفورد، رئیس اداره هوانوردی فدرال آمریکا، گفت که شرکت ماسک قصد دارد تعداد پرتابهای سالانه خود را از ۱۷۰ پرتاب موشکی در سال ۲۰۲۵ به ۱۰ هزار پرتاب تا سال ۲۰۳۱ افزایش دهد.
خبرگزاری رویترز گزارش داد که اداره هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرده است اسپیساکس برای دریافت مجوز انجام چنین تعداد بالایی از پرتابها باید افزایش قابلیت اطمینان [و ثبات عملکرد] خود را نشان دهد.
اسپیساکس هماکنون رکورد بیشترین تعداد پرتاب موشکی در یک سال را در اختیار دارد. این شرکت سال گذشته ۱۶۵ فضاپیما را به مدار فرستاد و همچنین پنج پرتاب زیرمداری استارشیپ را انجام داد.
🖋آنتونی کاتبرتسون
بیشتر بخوانید...
@IndyPersian
📌اسپیساکس سال گذشته ۱۶۵ فضاپیما را به مدار فرستاد و همچنین پنج پرتاب زیرمداری استارشیپ را انجام داد
♦️بر اساس اعلام اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA)، ایلان ماسک به دنبال آن است که ظرف پنج سال آینده به طور میانگین هر ساعت یک موشک را به فضا پرتاب کند.
این نهاد دولتی پس از دیدار با گوئین شاتول، رئیس اسپیساکس، از این برنامه بلندپروازانه برای افزایش تعداد پرتابها پرده برداشت. شاتول روز چهارشنبه به برایان بدفورد، رئیس اداره هوانوردی فدرال آمریکا، گفت که شرکت ماسک قصد دارد تعداد پرتابهای سالانه خود را از ۱۷۰ پرتاب موشکی در سال ۲۰۲۵ به ۱۰ هزار پرتاب تا سال ۲۰۳۱ افزایش دهد.
خبرگزاری رویترز گزارش داد که اداره هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرده است اسپیساکس برای دریافت مجوز انجام چنین تعداد بالایی از پرتابها باید افزایش قابلیت اطمینان [و ثبات عملکرد] خود را نشان دهد.
اسپیساکس هماکنون رکورد بیشترین تعداد پرتاب موشکی در یک سال را در اختیار دارد. این شرکت سال گذشته ۱۶۵ فضاپیما را به مدار فرستاد و همچنین پنج پرتاب زیرمداری استارشیپ را انجام داد.
🖋آنتونی کاتبرتسون
بیشتر بخوانید...
@IndyPersian
ایندیپندنت فارسی
ایلان ماسک میخواهد هر ساعت یک ماهواره به فضا بفرستد
بر اساس اعلام اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA)، ایلان ماسک به دنبال آن است که ظرف پنج سال آینده به طور میانگین هر ساعت یک موشک را به فضا پرتاب کند. این نهاد دولتی پس از دیدار با گوئین شاتول، رئیس
👏14❤4😁1
♦️روز سهشنبه پنجم خرداد و ساعاتی پس از آنکه سنتکام اعلام کرد محلهای پرتاب موشک و قایقهایی که تلاش میکردند مینگذاری کنند را در منطقه خلیج فارس هدف قرار داده است، مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین از تمام طرفهای درگیر خواست تا به مفاد آتشبس پایبند باشند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «از تمام طرفها میخواهیم به تعهدات خود در قبال آتشبس کاملا پایبند باشند و اختلافاتشان را از راههای مسالمتآمیز حل کنند و به جستجوی راهحلی بر مبنای گفتگو و مذاکره ادامه دهند که نگرانیهای مشروع همه طرفها را پاسخ دهد و منجر به برقراری فوری صلح در خاورمیانه و خلیج فارس شود.»
صبح سهشنبه وزارت امور خارجه پاکستان هم با صدور بیانیهای از حمایت جمهوری خلق چین از ابتکار عمل مشترک ۵ مادهای اسلامآباد و پکن برای پایان جنگ در خاورمیانه استقبال کرد.
@indypersian
به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «از تمام طرفها میخواهیم به تعهدات خود در قبال آتشبس کاملا پایبند باشند و اختلافاتشان را از راههای مسالمتآمیز حل کنند و به جستجوی راهحلی بر مبنای گفتگو و مذاکره ادامه دهند که نگرانیهای مشروع همه طرفها را پاسخ دهد و منجر به برقراری فوری صلح در خاورمیانه و خلیج فارس شود.»
صبح سهشنبه وزارت امور خارجه پاکستان هم با صدور بیانیهای از حمایت جمهوری خلق چین از ابتکار عمل مشترک ۵ مادهای اسلامآباد و پکن برای پایان جنگ در خاورمیانه استقبال کرد.
@indypersian
🤬10🥴9❤2😁1
♦️وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی روز سهشنبه پنجم خردادماه با انتشار بیانیهای ارتش آمریکا را به نقض آتشبس متهم کرد و هشدار داد که نیروهای مسلح «هیچ شرارتی را بیپاسخ نخواهند گذاشت.»
این بیانیه ساعاتی پس از آن منتشر شد که سنتکام اعلام کرد محلهای پرتاب موشک و قایقهایی که تلاش میکردند مینگذاری کنند را در منطقه خلیج فارس هدف قرار داده است.
در بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ارتش آمریکا «به نقض فاحش آتشبس در منطقه هرمزگان متهم شده و آمده است: «ارتکاب این اقدامات، تجاوزکارانه همزمان با روند دیپلماتیک جاری به میانجیگری، پاکستان بار دیگر بدسگالی و بدعهدی هیات حاکمه آمریکا را برای ملت، ایران مردمان منطقه و جامعه جهانی عیان کرد و نشان داد که رویکرد اصولی ملت ایران در هر سه عرصه، میدان، خیابان و دیپلماسی، مبنی بر سوء ظن عمیق نسبت به رژیم آمریکا مبتنی بر منطق و فهمی عمیق از ماهیت و عملکرد کینتوزانه و جنایتکارانه آن در قبال مردم ایران است.»
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در همین بیانیه حملات ۴۸ ساعت گذشته آمریکا را «اقدامات تجاوزکارانه» و «نقض آشکار بند ۴ ماده ۲ منشور ملل متحد و نیز آتش بس مورخ ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۵» توصیف کرد و نوشت: «مسئولیت همه پیامدهای مترتب بر این اقدامات تجاوزکارانه را متوجه رژیم آمریکا» میداند.
وزارت امور خارجه در پایان این بیانیه با هشدار به مقابله به مثل با حملات آمریکا آورده است: «بدون تردید جمهوری اسلامی ایران هیچ شرارتی را بی پاسخ نمیگذارد و در دفاع از کیان ایران کمترین تردیدی به خود راه نمیدهد.»
@indypersian
این بیانیه ساعاتی پس از آن منتشر شد که سنتکام اعلام کرد محلهای پرتاب موشک و قایقهایی که تلاش میکردند مینگذاری کنند را در منطقه خلیج فارس هدف قرار داده است.
در بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ارتش آمریکا «به نقض فاحش آتشبس در منطقه هرمزگان متهم شده و آمده است: «ارتکاب این اقدامات، تجاوزکارانه همزمان با روند دیپلماتیک جاری به میانجیگری، پاکستان بار دیگر بدسگالی و بدعهدی هیات حاکمه آمریکا را برای ملت، ایران مردمان منطقه و جامعه جهانی عیان کرد و نشان داد که رویکرد اصولی ملت ایران در هر سه عرصه، میدان، خیابان و دیپلماسی، مبنی بر سوء ظن عمیق نسبت به رژیم آمریکا مبتنی بر منطق و فهمی عمیق از ماهیت و عملکرد کینتوزانه و جنایتکارانه آن در قبال مردم ایران است.»
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در همین بیانیه حملات ۴۸ ساعت گذشته آمریکا را «اقدامات تجاوزکارانه» و «نقض آشکار بند ۴ ماده ۲ منشور ملل متحد و نیز آتش بس مورخ ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۵» توصیف کرد و نوشت: «مسئولیت همه پیامدهای مترتب بر این اقدامات تجاوزکارانه را متوجه رژیم آمریکا» میداند.
وزارت امور خارجه در پایان این بیانیه با هشدار به مقابله به مثل با حملات آمریکا آورده است: «بدون تردید جمهوری اسلامی ایران هیچ شرارتی را بی پاسخ نمیگذارد و در دفاع از کیان ایران کمترین تردیدی به خود راه نمیدهد.»
@indypersian
🥴17😁8❤4
♦️خبرگزاری فارس، رسانه وابسته به سپاه، روز سهشنبه پنجم خردادماه به نقل از منبعی نزدیک به تیم مذاکرهکننده جمهوری اسلامی گزارش داد که آخرین اختلاف جدی میان تهران و واشنگتن بر سر نحوه دسترسی به منابع مسدودشده ایران بوده است.
این منبع گفت جمهوری اسلامی به طرف آمریکایی اعلام کرده «تا زمانی که پولهای مورد توافق واریز نشده باشد، هیچ مذاکره و توافقی امکانپذیر نیست».
بر اساس این گزارش، اختلاف بر سر این موضوع با میانجیگری قطر در حال برطرف شدن است. فارس نوشت آمریکا پیشتر در اجرای تعهدات خود عقبنشینی کرده بود، اما پس از رایزنیها در دوحه، پیشرفتهایی برای حل این اختلاف حاصل شده است.
این منبع همچنین تاکید کرد تیم مذاکرهکننده جمهوری اسلامی با توجه به سابقه عهدشکنی آمریکا، تفاهمات کنونی را نهایی تلقی نمیکند و برای همه گزینههای محتمل آماده است.
@indypersian
این منبع گفت جمهوری اسلامی به طرف آمریکایی اعلام کرده «تا زمانی که پولهای مورد توافق واریز نشده باشد، هیچ مذاکره و توافقی امکانپذیر نیست».
بر اساس این گزارش، اختلاف بر سر این موضوع با میانجیگری قطر در حال برطرف شدن است. فارس نوشت آمریکا پیشتر در اجرای تعهدات خود عقبنشینی کرده بود، اما پس از رایزنیها در دوحه، پیشرفتهایی برای حل این اختلاف حاصل شده است.
این منبع همچنین تاکید کرد تیم مذاکرهکننده جمهوری اسلامی با توجه به سابقه عهدشکنی آمریکا، تفاهمات کنونی را نهایی تلقی نمیکند و برای همه گزینههای محتمل آماده است.
@indypersian
😁21🤯2😐2❤1
♦️همزمان با اعلام دیوان عدالت اداری مبنی بر صدور دستور توقف بازگشت اینترنت، ایسنا به نقل از «یک منبع مطلع»، روز سهشنبه، پنجم خردادماه، گزارش داد که با صدور دستور اتصال اینترنت از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فرآیند اتصال در حال انجام است و طی ۲۴ ساعت این امکان برای همه فراهم خواهد شد. این درحالی اتفاق افتاد که تنها یک روز پس از مصوبه «ستاد ویژه ساماندهی فضای مجازی» برای «بازگشت اینترنت به وضعیت پیش از دیماه ۱۴۰۴»، دیوان عدالت اداری با صدور دستور موقت، «اجرای مصوبه ایجاد ستاد ویژه ساماندهی فضای مجاری» را متوقف و مصوبات این ستاد را تا زمان رسیدگی نهایی، غیرقابل اجرا اعلام کرد.
همزمان، انتخاب نوشت که کامیار ثقفی، رضا تقی پور، رسول جلیلی و محمد حسن انتظاری تحت راهبری یک مقام ابقا شده دولت ابراهیم رئیسی، «شاکی قضایی» اتصال اینترنت بینالملل هستند.
ایران از زمان آغاز جنگ در نهم اسفند، به مدت ۸۸ روز، در خاموشی دیجیتال به سر میبرد.
@IndyPersian
همزمان، انتخاب نوشت که کامیار ثقفی، رضا تقی پور، رسول جلیلی و محمد حسن انتظاری تحت راهبری یک مقام ابقا شده دولت ابراهیم رئیسی، «شاکی قضایی» اتصال اینترنت بینالملل هستند.
ایران از زمان آغاز جنگ در نهم اسفند، به مدت ۸۸ روز، در خاموشی دیجیتال به سر میبرد.
@IndyPersian
👍10❤2
♦️خبرگزاریهای جمهوری اسلامی به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری گزارش دادند که فرودگاه بینالمللی «بهشتی» اصفهان پس از ۸۴ روز توقف فعالیت، دوباره بازگشایی شده است.
بر اساس این گزارش، نخستین پرواز در مسیر اهواز ـ اصفهان ـ اهواز روز سهشنبه پنجم خرداد انجام شد و پروازها فعلا از طلوع تا غروب آفتاب برقرار خواهد بود.
سازمان هواپیمایی کشوری همچنین اعلام کرد فرودگاههای اردبیل و لامرد نیز در چارچوب بازگشایی تدریجی فضای هوایی کشور دوباره فعال شدهاند.
حریم هوایی ایران از ۹ اسفندماه و همزمان با حملات اسرائیل و آمریکا به ایران بسته شده بود و پروازهای داخلی و بینالمللی متوقف شده بودند.
@indypersian
بر اساس این گزارش، نخستین پرواز در مسیر اهواز ـ اصفهان ـ اهواز روز سهشنبه پنجم خرداد انجام شد و پروازها فعلا از طلوع تا غروب آفتاب برقرار خواهد بود.
سازمان هواپیمایی کشوری همچنین اعلام کرد فرودگاههای اردبیل و لامرد نیز در چارچوب بازگشایی تدریجی فضای هوایی کشور دوباره فعال شدهاند.
حریم هوایی ایران از ۹ اسفندماه و همزمان با حملات اسرائیل و آمریکا به ایران بسته شده بود و پروازهای داخلی و بینالمللی متوقف شده بودند.
@indypersian
🥴5❤2😁1
♦️مجید ابنالرضا، سرپرست وزارت دفاع، روز سهشنبه با اشاره به اینکه «شگفتانههای» جمهوری اسلامی در حوزه تکنیک و تاکتیک در «جنگ رمضان» ارتقا یافتهتر از جنگ قبلی بود، گفت: «تعداد پرندههایی که در جنگ ۱۲ روزه هدف قرار دادیم کمتر از انگشتان دست بود، اما در جنگ رمضان به فناوری دست پیدا کردیم که حدود ۲۱۰ پرنده دشمن را هدف قرار دادیم».
@IndyPersian
@IndyPersian
😁29🌚2
♦️براساس گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه «ریا نووستی»، سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، اعلام کرد که سرگی لاوروف در جریان گفتگوی تلفنی روز دوشنبه خود با مارکو روبیو، همتای آمریکاییاش، دلایل تغییر موضع مسکو در قبال حملات به کییف را تشریح کرده است؛ این اقدام پس از آن صورت گرفت که روسیه اعلام کرد در پاسخ به حمله پهپادی تعمدی اوکراین به یک خوابگاه دانشجویی در لوهانسک تحت کنترل روسیه که دستکم ۲۱ کشته برجای گذاشت، قصد دارد حملات سیستماتیکی را علیه اهداف مرتبط با ارتش اوکراین و مراکز تصمیمگیری در کییف آغاز کند.
@indypersian
@indypersian
🤬4❤1
♦️«نتبلاکس» که وضعیت اینترنت در جهان را رصد میکند، روز سهشنبه، پنجم خردادماه، با انتشار پیامی در اکس از «شاخصهای زنده نشاندهنده بازگشت جزئی اتصال اینترنت در ایران در روز هشتادوهشتم» خبر داد. نت بلاکس نوشت: «این اتفاق پس از ۲۰۹۳ ساعت انزوای تقریبا کامل از شبکههای بینالمللی رخ میدهد که طولانیترین قطع سراسری اینترنت در تاریخ مدرن به شمار میرود.» نتبلاکس با این حال تاکید کرد که «هنوز مشخص نیست آیا این اتصال پایدار خواهد ماند یا خیر.»
@indypersian
@indypersian
❤6👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️دفتر بنیامین نتانیاهو روز سهشنبه پنجم خردادماه اعلام کرد نخستوزیر اسرائیل نشستی امنیتی را در مقر نظامی کریا در تلآویو با حضور یسرائیل کاتز، وزیر دفاع، و ایال زمیر، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، برگزار کرده است.
بر اساس بیانیه دفتر نخستوزیر اسرائیل، این نشست همزمان با ادامه گفتگوهای واشنگتن و تهران درباره توافق احتمالی برای پایان جنگ برگزار شد.
@indypersian
بر اساس بیانیه دفتر نخستوزیر اسرائیل، این نشست همزمان با ادامه گفتگوهای واشنگتن و تهران درباره توافق احتمالی برای پایان جنگ برگزار شد.
@indypersian
👍15🥱5❤4🤬1
♦️محمدرضا عارف، معاون اول پزشکیان، با اشاره به رفع بخشی از محدودیتهای اینترنتی اعلام کرد که «گام نخست دسترسی آزاد و ضابطهمند به فضای مجازی برداشته شد» تا «مطالبات مردمی محقق و موانع توسعه دانشبنیان برداشته شود»؛ این اظهارات همزمان با گزارش سازمان بینالمللی «نتبلاکس» مطرح میشود که از «بازگشت جزئی» اتصال اینترنت در ایران پس از ۲۰۹۳ ساعت (۸۸ روز) انزوای مطلق از شبکههای جهانی خبر داده و آن را «طولانیترین قطع سراسری اینترنت در تاریخ مدرن» خوانده است.
@IndyPersian
@IndyPersian
😁10❤1👍1🤬1
♦️روزنامه والاستریت ژورنال روز سهشنبه پنجم خردادماه، به نقل از مقامهای ایرانی و میانجیگران عرب گزارش داد محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس جمهوری اسلامی و رئیس هیئت مذاکرهکننده جمهوری اسلامی، با وجود حمله مرگبار آمریکا به نیروهای ایرانی، برای دومین روز متوالی در قطر مانده است تا گفتگوها درباره توافق احتمالی برای پایان جنگ ادامه یابد.
بر اساس این گزارش، قالیباف روز دوشنبه برای حل اختلافهای باقیمانده در طرح صلح، از جمله آزادسازی داراییهای بلوکهشده ایران و جزئیات مربوط به بازگشایی تنگه هرمز، وارد قطر شد.
این گزارش میافزاید ساعاتی پس از آغاز این رایزنیها، سنتکام اعلام کرد به قایقهای تندرو ایرانی که به گفته این نهاد در حال مینگذاری بودند حمله کرده است. مقامهای آگاه گفتند جمهوری اسلامی اعلام کشته شدن چند عضو سپاه پاسداران در این حمله را با هدف جلوگیری از آسیب دیدن روند مذاکرات به تاخیر انداخت.
فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی، نیز روز سهشنبه گفت دیپلماسی احتمالا ادامه خواهد یافت، اما «تناقضگویی آمریکا» همچنان یکی از مشکلات روند مذاکرات است.
@indypersian
بر اساس این گزارش، قالیباف روز دوشنبه برای حل اختلافهای باقیمانده در طرح صلح، از جمله آزادسازی داراییهای بلوکهشده ایران و جزئیات مربوط به بازگشایی تنگه هرمز، وارد قطر شد.
این گزارش میافزاید ساعاتی پس از آغاز این رایزنیها، سنتکام اعلام کرد به قایقهای تندرو ایرانی که به گفته این نهاد در حال مینگذاری بودند حمله کرده است. مقامهای آگاه گفتند جمهوری اسلامی اعلام کشته شدن چند عضو سپاه پاسداران در این حمله را با هدف جلوگیری از آسیب دیدن روند مذاکرات به تاخیر انداخت.
فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی، نیز روز سهشنبه گفت دیپلماسی احتمالا ادامه خواهد یافت، اما «تناقضگویی آمریکا» همچنان یکی از مشکلات روند مذاکرات است.
@indypersian
😁5🤬3❤2🥴1
♦️سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) روز سهشنبه، پنجم خردادماه، با انتشار هشداری اعلام کرد که انفجاری در فاصله ۶۰ مایل دریایی (۱۱۱ کیلومتر) از سواحل مسقط در عمان و در نزدیکی یک نفتکش رخ داده است؛ بر اساس این گزارش، ناخدا این نفتکش از وقوع یک انفجار خارجی در بخش عقب سمت چپ کشتی و نزدیک به خط آب خبر داده، اما این سازمان تاکید کرده است که خدمه و شناور در سلامت کامل هستند، هرچند گزارشهایی مبنی بر نشت بخشی از سوخت کشتی به دریا دریافت شده و مقامات در حال بررسی این حادثه هستند.
@IndyPersian
@IndyPersian
❤5🤔1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، روز سهشنبه پنجم خردادماه گفت موضع واشنگتن درباره مذاکرات با تهران «کاملا روشن» است و تاکید کرد یا یک توافق خوب حاصل خواهد شد یا هیچ توافقی شکل نخواهد گرفت.
روبیو گفت دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، دو روز پیش تماس «بسیار مهم و تاریخی» با شماری از رهبران منطقه داشته و به گفته او، درباره چارچوب اولیه توافق «هماهنگی و توافق قوی» وجود دارد.
وزیر خارجه آمریکا افزود مذاکرات درباره جزئیات توافق همچنان ادامه دارد و حل اختلافها حتی بر سر «واژهها و جملهها» ممکن است چند روز زمان ببرد.
او تاکید کرد: «اگر قرار باشد توافقی شکل بگیرد، باید این مسائل حل شود؛ اما یا توافق خوبی خواهد بود یا اصلا توافقی در کار نخواهد بود.»
@indypersian
روبیو گفت دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، دو روز پیش تماس «بسیار مهم و تاریخی» با شماری از رهبران منطقه داشته و به گفته او، درباره چارچوب اولیه توافق «هماهنگی و توافق قوی» وجود دارد.
وزیر خارجه آمریکا افزود مذاکرات درباره جزئیات توافق همچنان ادامه دارد و حل اختلافها حتی بر سر «واژهها و جملهها» ممکن است چند روز زمان ببرد.
او تاکید کرد: «اگر قرار باشد توافقی شکل بگیرد، باید این مسائل حل شود؛ اما یا توافق خوبی خواهد بود یا اصلا توافقی در کار نخواهد بود.»
@indypersian
❤11👍5
♦️موج گرمای کمسابقه بریتانیا را در روزهای اخیر حتی از بعضی سواحل گردشگری جنوب اروپا نیز گرمتر کرد.
بر اساس گزارشها، بریتانیا روز دوشنبه گرمترین دمای ثبتشده ماه مه در تاریخ خود را تجربه کرد و دماسنجها در نزدیکی لندن عدد ۳۴.۸ درجه سانتیگراد را نشان دادند.
همزمان با ادامه هوای آفتابی، هزاران نفر راهی سواحل این کشور جزیرهای شدند تا از گرمای غیرمعمول هوا برای آفتابگرفتن، شنا و تفریح کنار دریا استفاده کنند. ساحل بورنموث بیچ در جنوب انگلستان از جمله مناطقی بود که تصاویر آن مملو از جمعیت، چترهای ساحلی و شناگران منتشر شد.
کارشناسان هواشناسی میگویند چنین دماهایی در اواخر بهار برای بریتانیا کمسابقه است؛ کشوری که معمولا با آبوهوای خنک و بارانی شناخته میشود.
@IndyPersian
بر اساس گزارشها، بریتانیا روز دوشنبه گرمترین دمای ثبتشده ماه مه در تاریخ خود را تجربه کرد و دماسنجها در نزدیکی لندن عدد ۳۴.۸ درجه سانتیگراد را نشان دادند.
همزمان با ادامه هوای آفتابی، هزاران نفر راهی سواحل این کشور جزیرهای شدند تا از گرمای غیرمعمول هوا برای آفتابگرفتن، شنا و تفریح کنار دریا استفاده کنند. ساحل بورنموث بیچ در جنوب انگلستان از جمله مناطقی بود که تصاویر آن مملو از جمعیت، چترهای ساحلی و شناگران منتشر شد.
کارشناسان هواشناسی میگویند چنین دماهایی در اواخر بهار برای بریتانیا کمسابقه است؛ کشوری که معمولا با آبوهوای خنک و بارانی شناخته میشود.
@IndyPersian
❤4😁2
♦️العربیه روز سهشنبه، پنجم خردادماه، گزارش داد که عبدالفتاح السیسی رئیسجمهوری مصر، در گفتگو با مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی ایران بر «مخالفت قاطع مصر با هرگونه تعرض به حاکمیت کشورهای خلیج فارس تاکید کرد». براساس این گزارش، رئیسجمهوری مصر همچنین خواستار «انعطافپذیری، دیپلماسی و پرهیز از محاسبات اشتباه» شد.
@IndyPersian
@IndyPersian
😁7🤬3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️ خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، روز سهشنبه پنجم خردادماه تصویری از لاشه یک پهپاد منتشر کرد و مدعی شد نیروهای هوافضای سپاه با «رونمایی از آرشهای کمانگیر با سامانههای جدید» یک پهپاد متخاصم را بر فراز آبهای خلیج فارس سرنگون کردهاند.
تسنیم نوشت این عملیات با استفاده از سامانهای با «قابلیتهای پنهان» انجام شده و مقامهای جمهوری اسلامی آن را «پیامی روشن و قاطع» توصیف کردهاند تا به گفته آنها «هیچ پهپاد رادارگریزی نتواند بر آسمان خلیج فارس نفوذ کند».
این خبرگزاری که به نهادهای امنیتی و نظامی نزدیک است، اعلام کرد جزئیات فنی و عملیاتی این سامانه همچنان محرمانه باقی مانده است.
در گزارش تسنیم اشارهای به نوع پهپاد، کشور سازنده یا محل دقیق سرنگونی نشده است و آمریکا نیز تاکنون واکنشی به این ادعا نشان نداده است.
این گزارش پس از آن منتشر شد که دوشنبهشب چهارم خردادماه، سنتکام اعلام کرد محلهای پرتاب موشک و قایقهایی را که به گفته این نهاد در حال مینگذاری در خلیج فارس بودند هدف قرار داده است.
@indypersian
تسنیم نوشت این عملیات با استفاده از سامانهای با «قابلیتهای پنهان» انجام شده و مقامهای جمهوری اسلامی آن را «پیامی روشن و قاطع» توصیف کردهاند تا به گفته آنها «هیچ پهپاد رادارگریزی نتواند بر آسمان خلیج فارس نفوذ کند».
این خبرگزاری که به نهادهای امنیتی و نظامی نزدیک است، اعلام کرد جزئیات فنی و عملیاتی این سامانه همچنان محرمانه باقی مانده است.
در گزارش تسنیم اشارهای به نوع پهپاد، کشور سازنده یا محل دقیق سرنگونی نشده است و آمریکا نیز تاکنون واکنشی به این ادعا نشان نداده است.
این گزارش پس از آن منتشر شد که دوشنبهشب چهارم خردادماه، سنتکام اعلام کرد محلهای پرتاب موشک و قایقهایی را که به گفته این نهاد در حال مینگذاری در خلیج فارس بودند هدف قرار داده است.
@indypersian
😁12🥱4❤2
♦️به گزارش فارس، خبرگزاری وابسته به سپاه، محمدباقر قالیباف، رئیس هیات مذاکرهکننده جمهوری اسلامی ایران که روز دوشنبه در راس هیاتی با همراهی عباس عراقچی، وزیر امور خارجه و عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی، برای رایزنی با مقامات قطری به دوحه سفر کرده بود، عصر سهشنبه، پنجم خردادماه، به ایران بازگشت. بر اساس این گزارش، محور اصلی گفتگوهای میان مقامات عالی تهران و دوحه در این سفر، رایزنی درباره بازگشت پولهای مسدودشده ایران بوده است.
@indypersian
@indypersian
😁10🥱10🥴3
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران اعلام کرد برق ۱۰۰ اداره و بانک در پایتخت به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف محدود شده است.
کامبیز ناظریان گفت ادارات و بانکها موظفاند مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش دهند و یک ساعت پیش از پایان وقت اداری سامانههای سرمایشی را خاموش کنند.
به گفته ناظریان، مشترکان پرمصرف خانگی نیز شناسایی شدهاند و در صورت ادامه مصرف بالا در فصل گرما، با محدودیت یا قطع برق روبهرو خواهند شد.
پیش از این، آرش نجفی، رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، از خاموشیهای گستردهتر در تابستان سال جاری خبر داد و گفت: «سال گذشته هر هفته ۳ تا ۴ روز خاموشی ۲ ساعته داشتیم احتمالا امسال ممکن است فراتر برود و به نظر میرسد به طور مستمر روزانه ۲ ساعت قطعی برق خانگی، تجاری و اداری داشته باشیم». او گفت: «کمبود برق در ایران از هشت تا ۹ هزار مگاوات شروع شد و امروز به بیش از ۲۳ تا ۲۴ هزار مگاوات رسیده است».
@indypersian
کامبیز ناظریان گفت ادارات و بانکها موظفاند مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش دهند و یک ساعت پیش از پایان وقت اداری سامانههای سرمایشی را خاموش کنند.
به گفته ناظریان، مشترکان پرمصرف خانگی نیز شناسایی شدهاند و در صورت ادامه مصرف بالا در فصل گرما، با محدودیت یا قطع برق روبهرو خواهند شد.
پیش از این، آرش نجفی، رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، از خاموشیهای گستردهتر در تابستان سال جاری خبر داد و گفت: «سال گذشته هر هفته ۳ تا ۴ روز خاموشی ۲ ساعته داشتیم احتمالا امسال ممکن است فراتر برود و به نظر میرسد به طور مستمر روزانه ۲ ساعت قطعی برق خانگی، تجاری و اداری داشته باشیم». او گفت: «کمبود برق در ایران از هشت تا ۹ هزار مگاوات شروع شد و امروز به بیش از ۲۳ تا ۲۴ هزار مگاوات رسیده است».
@indypersian
🤬7❤3
♦️به گزارش رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیسجمهوری ترکیه، در جریان گفتگوی تلفنی با مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد که آنکارا به حمایتهای خود از گفتگوهای صلح ادامه خواهد داد؛ اردوغان در این تماس با ابراز تاسف از اینکه درگیریها و مناقشات منطقه بر ایام عید مسلمانان سایه انداخته است، افزود باور دارد ایران بر چالشهای پیش رو غلبه خواهد کرد.
@IndyPersian
@IndyPersian
🤬14❤3🥴3😡3