♦️نماینده دائمی ایران در سازمان ملل متحد، روز جمعه ۱۵ خرداد ماه اعلام کرد نمایندگان ایران، روسیه و چین در آستانه برگزاری نشست فصلی شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی، با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس در وین دیدار کردند.
به گزارش خبرگزاریهای رسمی ایران، طرفین در این نشست درباره موضوعات مرتبط با فعالیتهای آژانس و دستورکار نشست پیشروی شورای حکام تبادل نظر کردند.
این دیدار در حالی برگزار شد که نشست فصلی شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی قرار است از ۱۸ تا ۲۲ خرداد ماه (۸ تا ۱۲ ژوئن) در مقر آژانس در وین برگزار شود.
انتظار میرود موضوع برنامه هستهای ایران و آخرین گزارشهای آژانس درباره فعالیتهای هستهای تهران از محورهای اصلی این نشست باشد.
رسانههای جهان در گرماگرم مذاکرات پایان جنگ میان تهران و واشنگتن، از گمانهزنیهایی مبنی بر موافقت جمهوری اسلامی با انتقال اورانیومهای غنیشده ایران به کشوری ثالث مانند چین خبر دادهاند. رسانههای حکومتی ایران این گزارشها را تکذیب کردهاند.
@indypersian
به گزارش خبرگزاریهای رسمی ایران، طرفین در این نشست درباره موضوعات مرتبط با فعالیتهای آژانس و دستورکار نشست پیشروی شورای حکام تبادل نظر کردند.
این دیدار در حالی برگزار شد که نشست فصلی شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی قرار است از ۱۸ تا ۲۲ خرداد ماه (۸ تا ۱۲ ژوئن) در مقر آژانس در وین برگزار شود.
انتظار میرود موضوع برنامه هستهای ایران و آخرین گزارشهای آژانس درباره فعالیتهای هستهای تهران از محورهای اصلی این نشست باشد.
رسانههای جهان در گرماگرم مذاکرات پایان جنگ میان تهران و واشنگتن، از گمانهزنیهایی مبنی بر موافقت جمهوری اسلامی با انتقال اورانیومهای غنیشده ایران به کشوری ثالث مانند چین خبر دادهاند. رسانههای حکومتی ایران این گزارشها را تکذیب کردهاند.
@indypersian
😁19🤬5❤4
♦️شبکه خبری العربیه، روز جمعه ۱۵ خرداد ماه به نقل از «منابعی آگاه» گزارش کرد تهران موافقتش با انتقال بخشی از ذخایر اورانیوم خود به یک کشور ثالث را به اسلامآباد اعلام کرده است.
بر اساس این گزارش، اصلیترین اختلاف باقیمانده در مذاکرات میان تهران و واشنگتن به موضوع آزادسازی داراییهای بلوکهشده ایران مربوط میشود و نحوه و سازوکار آزادسازی این اموال همچنان یکی از شکافهای مهم میان طرفین به شمار میرود.
این ادعا در حالی مطرح میشود که طی روزهای اخیر گزارشهای ضد و نقیضی درباره سرنوشت ذخایر اورانیوم غنیشده ایران منتشر شده است. برخی رسانهها از احتمال انتقال بخشی از این ذخایر به خارج از کشور خبر دادهاند، اما رسانههای نزدیک به حاکمیت ایران پیشتر چنین گزارشهایی را رد و تاکید کردهاند هیچ توافقی درباره انتقال مواد هستهای ایران به خارج از کشور حاصل نشده است.
این گزارش در حالی منتشر میشود که نماینده دائمی ایران در سازمان ملل متحد، صبح جمعه از دیدار نمایندگان ایران، روسیه و چین با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس در وین خبر داده بود.
کاظم غریبآبادی، معاون حقوقی وزارت امورخارجه ایران نیز، روز پنجشنبه در گفتگو با مهر، با اعلام پیشرفت در تنظیم متن توافقنامه احتمالی پایان جنگ میان تهران و واشنگتن اعلام کرده بود: «تهران اصرار دارد ۵۰ درصد از داراییهای مسدودشدهاش بلافاصله پس از امضای یادداشت تفاهم احتمالی با واشنگتن، آزاد و در اختیار جمهوری اسلامی قرار گیرد.»
@indypersian
بر اساس این گزارش، اصلیترین اختلاف باقیمانده در مذاکرات میان تهران و واشنگتن به موضوع آزادسازی داراییهای بلوکهشده ایران مربوط میشود و نحوه و سازوکار آزادسازی این اموال همچنان یکی از شکافهای مهم میان طرفین به شمار میرود.
این ادعا در حالی مطرح میشود که طی روزهای اخیر گزارشهای ضد و نقیضی درباره سرنوشت ذخایر اورانیوم غنیشده ایران منتشر شده است. برخی رسانهها از احتمال انتقال بخشی از این ذخایر به خارج از کشور خبر دادهاند، اما رسانههای نزدیک به حاکمیت ایران پیشتر چنین گزارشهایی را رد و تاکید کردهاند هیچ توافقی درباره انتقال مواد هستهای ایران به خارج از کشور حاصل نشده است.
این گزارش در حالی منتشر میشود که نماینده دائمی ایران در سازمان ملل متحد، صبح جمعه از دیدار نمایندگان ایران، روسیه و چین با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس در وین خبر داده بود.
کاظم غریبآبادی، معاون حقوقی وزارت امورخارجه ایران نیز، روز پنجشنبه در گفتگو با مهر، با اعلام پیشرفت در تنظیم متن توافقنامه احتمالی پایان جنگ میان تهران و واشنگتن اعلام کرده بود: «تهران اصرار دارد ۵۰ درصد از داراییهای مسدودشدهاش بلافاصله پس از امضای یادداشت تفاهم احتمالی با واشنگتن، آزاد و در اختیار جمهوری اسلامی قرار گیرد.»
@indypersian
😁24❤7🤬4
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
⭕️اسلام و پادشاهان مشروطه؛ تصورات و واقعیات
♦️در طی فقط ۱۵ سال، دولت نوبنیاد رضاشاه کبیر بسیاری از ممنوعیات اعلامشده از سوی روحانیت را نادیده گرفت. ایجاد بانک حرام بود، زیرا بانکداری نوعی رباخواری محسوب میشد.
در دوران قاجار، روس و انگلیس حق باز کردن بانک داشتند، زیرا رباخواری برای کفار مذموم بود اما ممنوع نبود.
با تاسیس بانک ملی ایران و سپس بانک سپه، دولت نوبنیاد ایران نشان داد که مسلمانان نیز میتوانند بانک داشته باشند. در همین مسیر بود که شرکت دولتی بیمه ایران برخلاف نظرات شرعی، تاسیس شد. در شرع شیعه، هر نوع بیمه نوعی طغیان از اراده الهی به شمار میرود، زیرا بر اساس قضا و قدر، اگر قادر متعال بخواهد شما را با سوزاندن خانهتان مجازات کند، نباید با توسل به بیمه جلو اجرای این مجازات را گرفت. باز هم در دوران قاجار فقط روس و انگلیس حق داشتند در ایران شرکت بیمه داشته باشند.
✍️دیدگاهی از استاد امیر طاهری
@indypersian
♦️در طی فقط ۱۵ سال، دولت نوبنیاد رضاشاه کبیر بسیاری از ممنوعیات اعلامشده از سوی روحانیت را نادیده گرفت. ایجاد بانک حرام بود، زیرا بانکداری نوعی رباخواری محسوب میشد.
در دوران قاجار، روس و انگلیس حق باز کردن بانک داشتند، زیرا رباخواری برای کفار مذموم بود اما ممنوع نبود.
با تاسیس بانک ملی ایران و سپس بانک سپه، دولت نوبنیاد ایران نشان داد که مسلمانان نیز میتوانند بانک داشته باشند. در همین مسیر بود که شرکت دولتی بیمه ایران برخلاف نظرات شرعی، تاسیس شد. در شرع شیعه، هر نوع بیمه نوعی طغیان از اراده الهی به شمار میرود، زیرا بر اساس قضا و قدر، اگر قادر متعال بخواهد شما را با سوزاندن خانهتان مجازات کند، نباید با توسل به بیمه جلو اجرای این مجازات را گرفت. باز هم در دوران قاجار فقط روس و انگلیس حق داشتند در ایران شرکت بیمه داشته باشند.
✍️دیدگاهی از استاد امیر طاهری
@indypersian
👍22😁11❤5🤬4🤔2😱1
♦️وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، روز جمعه ۱۵ خرداد ماه اعلام کرد در جریان حمله پهپادی به دو کشتی باری خارجی در دریای آزوف، پنج شهروند آذربایجانی کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.
این وزارتخانه با استناد به اطلاعیه رسمی روسیه به باکو اعلام کرد که ۲۵ شهروند جمهوری آذربایجان در میان خدمه دو کشتی هدف قرار گرفته حضور داشتند. بر اساس این بیانیه، این دو کشتی متعلق به جمهوری آذربایجان نبودهاند.
خبرگزاری فرانسه به نقل از رسانههای دولتی روسیه گزارش کرد، میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، اوکراین را مسئول این حمله دانست.
جزئیات بیشتری درباره زمان دقیق حمله، هویت کشتیها و وضعیت سایر خدمه منتشر نشده است. اوکراین نیز تاکنون واکنشی به این اتهام روسیه نشان نداده است.
@indypersian
این وزارتخانه با استناد به اطلاعیه رسمی روسیه به باکو اعلام کرد که ۲۵ شهروند جمهوری آذربایجان در میان خدمه دو کشتی هدف قرار گرفته حضور داشتند. بر اساس این بیانیه، این دو کشتی متعلق به جمهوری آذربایجان نبودهاند.
خبرگزاری فرانسه به نقل از رسانههای دولتی روسیه گزارش کرد، میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، اوکراین را مسئول این حمله دانست.
جزئیات بیشتری درباره زمان دقیق حمله، هویت کشتیها و وضعیت سایر خدمه منتشر نشده است. اوکراین نیز تاکنون واکنشی به این اتهام روسیه نشان نداده است.
@indypersian
❤11😁6🔥3👍2
♦️کاخ سلطنتی نروژ روز جمعه ۱۵ خرداد ماه اعلام کرد «متهماریت»، همسر ولیعهد این کشور که از یک بیماری لاعلاج ریوی رنج میبرد و وضعیت سلامتیاش در ماههای اخیر رو به وخامت گذاشته، در فهرست انتظار دریافت پیوند ریه قرار گرفته است.
متهماریت ۵۲ ساله، سال ۲۰۱۸ به نوع نادری از فیبروز ریوی مبتلا شد؛ بیماریای که موجب دشواری در تنفس میشود و در سالهای اخیر بارها او را ناچار به مرخصی استعلاجی یا کاهش فعالیتهای رسمی کرده است.
کاخ سلطنتی اعلام کرد متهماریت تا زمان انجام عمل جراحی قادر به انجام وظایف رسمی نخواهد بود و وضعیت سلامتی او بر برنامهها و فعالیتهای ولیعهد هاکون و دیگر اعضای خانواده سلطنتی نیز تأثیر خواهد گذاشت.
در همین راستا، مراسم بیستوپنجمین سالگرد ازدواج متهماریت و ولیعهد هاکون که قرار بود در ماه اوت برگزار شود، به تعویق افتاده است. همچنین این زوج سلطنتی در مراسم پنجاهمین سالگرد ازدواج پادشاه و ملکه سوئد که ۱۳ ژوئن در استکهلم برگزار میشود، شرکت نخواهند کرد.
ولیعهد هاکون نیز اخیرا سفر خود به ژاپن را نیمهتمام گذاشت تا در کنار همسرش باشد. دختر آنها، شاهزاده اینگرید الکساندرا، نیز تحصیل خود در رشته علوم اجتماعی در دانشگاه سیدنی را متوقف کرده و تصمیم گرفته است پاییز امسال را در اسلو و در کنار مادرش سپری کند.
متهماریت در هفتههای اخیر در برخی مراسم عمومی با لوله اکسیژن و دستگاه کمکتنفسی که یکی از کارکنان کاخ حمل میکرد، دیده شده است.
@indypersian
متهماریت ۵۲ ساله، سال ۲۰۱۸ به نوع نادری از فیبروز ریوی مبتلا شد؛ بیماریای که موجب دشواری در تنفس میشود و در سالهای اخیر بارها او را ناچار به مرخصی استعلاجی یا کاهش فعالیتهای رسمی کرده است.
کاخ سلطنتی اعلام کرد متهماریت تا زمان انجام عمل جراحی قادر به انجام وظایف رسمی نخواهد بود و وضعیت سلامتی او بر برنامهها و فعالیتهای ولیعهد هاکون و دیگر اعضای خانواده سلطنتی نیز تأثیر خواهد گذاشت.
در همین راستا، مراسم بیستوپنجمین سالگرد ازدواج متهماریت و ولیعهد هاکون که قرار بود در ماه اوت برگزار شود، به تعویق افتاده است. همچنین این زوج سلطنتی در مراسم پنجاهمین سالگرد ازدواج پادشاه و ملکه سوئد که ۱۳ ژوئن در استکهلم برگزار میشود، شرکت نخواهند کرد.
ولیعهد هاکون نیز اخیرا سفر خود به ژاپن را نیمهتمام گذاشت تا در کنار همسرش باشد. دختر آنها، شاهزاده اینگرید الکساندرا، نیز تحصیل خود در رشته علوم اجتماعی در دانشگاه سیدنی را متوقف کرده و تصمیم گرفته است پاییز امسال را در اسلو و در کنار مادرش سپری کند.
متهماریت در هفتههای اخیر در برخی مراسم عمومی با لوله اکسیژن و دستگاه کمکتنفسی که یکی از کارکنان کاخ حمل میکرد، دیده شده است.
@indypersian
❤22👍2
⭕️صندوق بینالمللی پول: اقتصاد عربستان سعودی در برابر تنشهای منطقهای مقاوم ماند
📌بنیانهای اقتصادی قدرتمند این کشور، بدهی پایین دولت، ذخایر ارزی فراوان و همچنین وجود یک صندوق سرمایهگذاری دولتی عظیم، در برابر شوکهای ناشی از این بحران سپرهای حفاظتی مهمی فراهم کردهاند
♦️بر اساس اعلام صندوق بینالمللی پول، اقتصاد عربستان سعودی با وجود اختلالهای ناشی از درگیریهای جاری در خاورمیانه، همچنان عملکردی مطلوب و باثبات از خود نشان میدهد.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
📌بنیانهای اقتصادی قدرتمند این کشور، بدهی پایین دولت، ذخایر ارزی فراوان و همچنین وجود یک صندوق سرمایهگذاری دولتی عظیم، در برابر شوکهای ناشی از این بحران سپرهای حفاظتی مهمی فراهم کردهاند
♦️بر اساس اعلام صندوق بینالمللی پول، اقتصاد عربستان سعودی با وجود اختلالهای ناشی از درگیریهای جاری در خاورمیانه، همچنان عملکردی مطلوب و باثبات از خود نشان میدهد.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
صندوق بینالمللی پول: اقتصاد عربستان سعودی در برابر تنشهای منطقهای
بر اساس اعلام صندوق بینالمللی پول، اقتصاد عربستان سعودی با وجود اختلالهای ناشی از درگیریهای جاری در خاورمیانه، همچنان عملکردی مطلوب و باثبات از خود نشان میدهد. به گزارش عربنیوز، هیئتی از این
❤12👏6
⭕️سناریو رهبر نمادین، رئیسجمهوری مقتدر، نخستوزیر تدارکچی
📌پوتین سرنوشت رهبری را تقریر میکند و ترامپ تحریر
♦️آنچه از «بیت» مجتبی، البته دهلیزی که در آن بستری است، به بیرون درز میکند، آنقدر تناقض و بعضا تعارض دارد که به محض باور کردن یکی، گزارش بعدی در نفی آن است.
بیشتر بخوانید...
✍️دیدگاهی از علیرضا نوریزاده
@indypersian
📌پوتین سرنوشت رهبری را تقریر میکند و ترامپ تحریر
♦️آنچه از «بیت» مجتبی، البته دهلیزی که در آن بستری است، به بیرون درز میکند، آنقدر تناقض و بعضا تعارض دارد که به محض باور کردن یکی، گزارش بعدی در نفی آن است.
بیشتر بخوانید...
✍️دیدگاهی از علیرضا نوریزاده
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
علیرضا نوریزاده | سناریو رهبر نمادین، رئیسجمهوری مقتدر، نخستوزیر تدارکچی
آنچه از «بیت» مجتبی، البته دهلیزی که در آن بستری است، به بیرون درز میکند، آنقدر تناقض و بعضا تعارض دارد که به محض باور کردن یکی، گزارش بعدی در نفی آن است. پنهان کردن مجتبی نه برای حفظ او و نگرانی از
❤9👍5😁2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️مکرون و اتحادیه اروپا از درخواست زلنسکی برای گفتگوی مستقیم با پوتین استقبال کردند
♦️امانوئل مکرون، رئیسجمهوری فرانسه، روز جمعه ۱۵ خرداد ماه، از درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیسجمهوری اوکراین، برای برگزاری گفتگوهای مستقیم با پوتین استقبال کرد و آن را «ابتکاری خوب» خواند.
مکرون در حاشیه نشست رهبران اتحادیه اروپا و کشورهای بالکان غربی در مونتهنگرو گفت: «فکر میکنم اکنون زمان آن رسیده است که گفتگو با مسکو از سر گرفته شود.» او افزود که اکنون اوکراین و روسیه باید درباره آتشبس و یک طرح صلح تصمیمگیری کنند و اروپا میتواند به این روند کمک کند.
همزمان، اتحادیه اروپا نیز از درخواست زلنسکی برای مذاکرات مستقیم با پوتین حمایت کرد. آنیتا هیپر، سخنگوی اتحادیه اروپا، گفت: «ما از درخواست رئیسجمهوری زلنسکی برای مذاکرات مستقیم و همچنین درخواست او برای برقراری آتشبس استقبال میکنیم.»
سخنگوی اتحادیه اروپا تاکید کرد: «اوکراین خواهان صلح است و اروپا نیز خواهان صلح است.»
این اظهارات پس از نامه سرگشاده و بیسابقه زلنسکی به پوتین با درخواست برگزاری مذاکرات مستقیم میان دو رهبر برای پایان دادن به جنگ و دستیابی به راهحلی سیاسی، مطرح میشود.
رئیس جمهوری فرانسه و دیگر رهبران اروپایی از جمله اورسولا فوندرلاین، رئیس کمیسیون اروپا، آنتونیو کوستا، رئیس شورای اروپا، و فریدریش مرتس، صدراعظم آلمان برای شرکت در نشست اتحادیه اروپا و کشورهای بالکان غربی در شهر تیوات مونتهنگرو حضور دارند.
@indypersian
♦️امانوئل مکرون، رئیسجمهوری فرانسه، روز جمعه ۱۵ خرداد ماه، از درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیسجمهوری اوکراین، برای برگزاری گفتگوهای مستقیم با پوتین استقبال کرد و آن را «ابتکاری خوب» خواند.
مکرون در حاشیه نشست رهبران اتحادیه اروپا و کشورهای بالکان غربی در مونتهنگرو گفت: «فکر میکنم اکنون زمان آن رسیده است که گفتگو با مسکو از سر گرفته شود.» او افزود که اکنون اوکراین و روسیه باید درباره آتشبس و یک طرح صلح تصمیمگیری کنند و اروپا میتواند به این روند کمک کند.
همزمان، اتحادیه اروپا نیز از درخواست زلنسکی برای مذاکرات مستقیم با پوتین حمایت کرد. آنیتا هیپر، سخنگوی اتحادیه اروپا، گفت: «ما از درخواست رئیسجمهوری زلنسکی برای مذاکرات مستقیم و همچنین درخواست او برای برقراری آتشبس استقبال میکنیم.»
سخنگوی اتحادیه اروپا تاکید کرد: «اوکراین خواهان صلح است و اروپا نیز خواهان صلح است.»
این اظهارات پس از نامه سرگشاده و بیسابقه زلنسکی به پوتین با درخواست برگزاری مذاکرات مستقیم میان دو رهبر برای پایان دادن به جنگ و دستیابی به راهحلی سیاسی، مطرح میشود.
رئیس جمهوری فرانسه و دیگر رهبران اروپایی از جمله اورسولا فوندرلاین، رئیس کمیسیون اروپا، آنتونیو کوستا، رئیس شورای اروپا، و فریدریش مرتس، صدراعظم آلمان برای شرکت در نشست اتحادیه اروپا و کشورهای بالکان غربی در شهر تیوات مونتهنگرو حضور دارند.
@indypersian
😁10❤4👏1
♦️خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران،روز جمعه ۱۵ خرداد ماه به نقل از «یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکرهکننده ایران»، گزارش شبکه العربیه درباره موافقت تهران با انتقال بخشی از ذخایر اورانیوم غنیشده به کشور ثالث را تکذیب کرد.
خبرگزاری فارس به نقل از این منبع گزارش داد ادعای مطرحشده از سوی العربیه «نادرست» است و موضوع انتقال ذخایر اورانیوم در دستور کار فعلی مذاکرات قرار ندارد.
به گفته این منبع آگاه، موضوعات مرتبط با پرونده هستهای در مرحله کنونی گفتگوها مطرح نیست و بررسی آنها به مراحل بعدی مذاکرات موکول شده است: «ابتدا باید طرف آمریکایی اقدامات مشخص و قطعی خود را انجام دهد و درباره برخی مسائل اساسی به توافقهای روشن و نهایی دست یابیم.»
شبکه العربیه پیشتر گزارش کرده بود تهران موافقتش با انتقال بخشی از ذخایر اورانیوم غنیشده به یک کشور ثالث را به اسلامآباد اعلام کرده است و این کشور ثالث با توافق طرفهای مذاکرهکننده انتخاب خواهد شد.
@indypersian
خبرگزاری فارس به نقل از این منبع گزارش داد ادعای مطرحشده از سوی العربیه «نادرست» است و موضوع انتقال ذخایر اورانیوم در دستور کار فعلی مذاکرات قرار ندارد.
به گفته این منبع آگاه، موضوعات مرتبط با پرونده هستهای در مرحله کنونی گفتگوها مطرح نیست و بررسی آنها به مراحل بعدی مذاکرات موکول شده است: «ابتدا باید طرف آمریکایی اقدامات مشخص و قطعی خود را انجام دهد و درباره برخی مسائل اساسی به توافقهای روشن و نهایی دست یابیم.»
شبکه العربیه پیشتر گزارش کرده بود تهران موافقتش با انتقال بخشی از ذخایر اورانیوم غنیشده به یک کشور ثالث را به اسلامآباد اعلام کرده است و این کشور ثالث با توافق طرفهای مذاکرهکننده انتخاب خواهد شد.
@indypersian
😁29❤4👏3🥱2
♦️نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان روز جمعه ۱۵ خرداد و برای نخستین بار اعلام کرد که در صورت خروج اسرائیل از جنوب این کشور، حزبالله هم آماده است در چارچوب یک آتشبس جامع این منطقه را ترک کند.
نبیه بری عضو ارشد جنبش شیعی امل و از متحدان حزبالله است و نقش میانجی این گروه در مذاکرات با دولت را برعهده دارد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه نبیه بری با انتشار بیانیهای اعلام کرد: «من عقبنشینی حزبالله از جنوب رودخانه لیتانی همزمان با [عقبنشینی] اسرائیل و همچنین یک آتشبس جامع و بدون قیدوشرط را میپذیرم.»
این بیانیه در حالی منتشر شده است که با وجود چند توافق آتشبس میان دولت لبنان و اسرائیل و تمدید آنها، نبردها در جنوب لبنان حتی یک روز هم قطع نشده است.
نعیم قاسم، دبیر کل حزبالله لبنان روز گذشته آخرین توافق آتشبس میان نمایندگان دولت لبنان و اسرائیل با میانجیگری واشنگتن را رد کرده و گفته بود تا خروج کامل نیروهای اسرائیلی از جنوب لبنان، جنگ ادامه دارد.
@indypersian
نبیه بری عضو ارشد جنبش شیعی امل و از متحدان حزبالله است و نقش میانجی این گروه در مذاکرات با دولت را برعهده دارد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه نبیه بری با انتشار بیانیهای اعلام کرد: «من عقبنشینی حزبالله از جنوب رودخانه لیتانی همزمان با [عقبنشینی] اسرائیل و همچنین یک آتشبس جامع و بدون قیدوشرط را میپذیرم.»
این بیانیه در حالی منتشر شده است که با وجود چند توافق آتشبس میان دولت لبنان و اسرائیل و تمدید آنها، نبردها در جنوب لبنان حتی یک روز هم قطع نشده است.
نعیم قاسم، دبیر کل حزبالله لبنان روز گذشته آخرین توافق آتشبس میان نمایندگان دولت لبنان و اسرائیل با میانجیگری واشنگتن را رد کرده و گفته بود تا خروج کامل نیروهای اسرائیلی از جنوب لبنان، جنگ ادامه دارد.
@indypersian
😁27❤6🥱2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
⭕️ثابتی: قالیباف نماینده «رهبری» در مذاکرات نیست، آمریکا پس از جام جهانی جنگ سختتری را آغاز میکند
♦️امیرحسین ثابتی، نماینده مجلس شورای اسلامی، در گفتگوی ویدیویی با رد این ادعا که محمدباقر قالیباف نماینده تامالاختیار رهبر جمهوری اسلامی در مذاکرات هستهای است، گفت قالیباف برای این مسئولیت از سوی مسعود پزشکیان، رئیسجمهوری، پیشنهاد شده نه از سوی رهبر جمهوری اسلامی.
ثابتی در این مصاحبه که روز دهم خرداد ماه انجام شده است، با بیان اینکه مجتبی خامنهای به دلیل اجماع رییسان دولت و مجلس با این روند موافقت کردهاند، افزود اگر افراد دیگری نیز در این جایگاه بودند، همین پیشنهاد مورد پذیرش قرار میگرفت.
او همچنین با اشاره به مذاکرات اخیر، مدعی شد در گفتگوهای اسلامآباد اقداماتی برخلاف «خطوط قرمز» اعلامشده از سوی رهبر جمهوری اسلامی صورت گرفته که با تذکر مواجه شده و ادامه آن متوقف شده است.
این نماینده مجلس، در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد آمریکا با طرح مواضع متناقض درباره توافق و جنگ، در حال «بازی دادن» ایران است و هشدار داد پس از عبور از مقاطعی مانند جام جهانی، احتمال آغاز جنگی سختتر علیه ایران وجود دارد.
امیرحسین ثابتی و گروه دیگری از اعضای «جبهه پایداری» در مجلس شورای اسلامی، در ماههای اخیر بارها با مذاکره با آمریکا و آتشبس مخالفت کرده و آن را محکوم به شکست توصیف کردهاند.
@indypersian
♦️امیرحسین ثابتی، نماینده مجلس شورای اسلامی، در گفتگوی ویدیویی با رد این ادعا که محمدباقر قالیباف نماینده تامالاختیار رهبر جمهوری اسلامی در مذاکرات هستهای است، گفت قالیباف برای این مسئولیت از سوی مسعود پزشکیان، رئیسجمهوری، پیشنهاد شده نه از سوی رهبر جمهوری اسلامی.
ثابتی در این مصاحبه که روز دهم خرداد ماه انجام شده است، با بیان اینکه مجتبی خامنهای به دلیل اجماع رییسان دولت و مجلس با این روند موافقت کردهاند، افزود اگر افراد دیگری نیز در این جایگاه بودند، همین پیشنهاد مورد پذیرش قرار میگرفت.
او همچنین با اشاره به مذاکرات اخیر، مدعی شد در گفتگوهای اسلامآباد اقداماتی برخلاف «خطوط قرمز» اعلامشده از سوی رهبر جمهوری اسلامی صورت گرفته که با تذکر مواجه شده و ادامه آن متوقف شده است.
این نماینده مجلس، در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد آمریکا با طرح مواضع متناقض درباره توافق و جنگ، در حال «بازی دادن» ایران است و هشدار داد پس از عبور از مقاطعی مانند جام جهانی، احتمال آغاز جنگی سختتر علیه ایران وجود دارد.
امیرحسین ثابتی و گروه دیگری از اعضای «جبهه پایداری» در مجلس شورای اسلامی، در ماههای اخیر بارها با مذاکره با آمریکا و آتشبس مخالفت کرده و آن را محکوم به شکست توصیف کردهاند.
@indypersian
😁55🤬13👍12❤9
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز جمعه ۱۵ خرداد ماه، اعلام کرد در ادامه مقابله با «مزاحمتهای دریایی» آمریکا، اقدام به شلیک اخطار موشکهای «قدیر» و پهپادهای تهاجمی «شهید دانا» کرده است.
بر اساس این بیانیه، پس از این اقدام، ناوشکنهای آمریکایی «DDG-103» و «DDG-87» دریای عمان را ترک کرده و به سمت اقیانوس هند حرکت کردند.
ارتش جمهوری اسلامی همچنین مدعی شد در پی این عملیات و اقدامات روزهای گذشته، هلیکوپتر تهاجمی آبیـخاکی «تریپولی» نیز ناچار به ترک دریای عمان شده است.
در این بیانیه، ناوگروه «جرج دبلیو بوش» و مرکز فرماندهی نیروی دریایی آمریکا به عنوان عوامل «ایجاد مزاحمت، اختلال در تجارت و امنیت دریایی منطقه» معرفی شدهاند.
مرکز فرماندهی و کنترل عملیات نیروی دریایی ارتش ضمن هشدار به آمریکا، اعلام کرد با وجود دور شدن شناورهای آمریکایی از برد موشکهای بهکار گرفتهشده، در صورت نیاز از موشکهای با برد بیشتر استفاده خواهد شد.
@indypersian
بر اساس این بیانیه، پس از این اقدام، ناوشکنهای آمریکایی «DDG-103» و «DDG-87» دریای عمان را ترک کرده و به سمت اقیانوس هند حرکت کردند.
ارتش جمهوری اسلامی همچنین مدعی شد در پی این عملیات و اقدامات روزهای گذشته، هلیکوپتر تهاجمی آبیـخاکی «تریپولی» نیز ناچار به ترک دریای عمان شده است.
در این بیانیه، ناوگروه «جرج دبلیو بوش» و مرکز فرماندهی نیروی دریایی آمریکا به عنوان عوامل «ایجاد مزاحمت، اختلال در تجارت و امنیت دریایی منطقه» معرفی شدهاند.
مرکز فرماندهی و کنترل عملیات نیروی دریایی ارتش ضمن هشدار به آمریکا، اعلام کرد با وجود دور شدن شناورهای آمریکایی از برد موشکهای بهکار گرفتهشده، در صورت نیاز از موشکهای با برد بیشتر استفاده خواهد شد.
@indypersian
😁40🥴14❤8🥱3👏1🤯1🤬1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️محسن نقوی، وزیر کشور پاکستان، روز جمعه ۱۵ خردادماه برای دومین بار در بیشکک، پایتخت قرقیزستان، با اسکندر مومنی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتوگو کرد.
به گزارش رسانههای دولتی پاکستان، دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه، تحولات منطقهای، مسائل امنیت داخلی و راهکارهای کاهش تنشها رایزنی کردند. وزرای کشور ایران و پاکستان همچنین بر تداوم گفتوگوهای دیپلماتیک و گسترش همکاریهای مشترک تأکید کردند.
بر اساس این گزارش، تقویت هماهنگیهای منطقهای برای مقابله با چالشهای امنیتی و دستیابی به ثبات پایدار از محورهای اصلی این دیدار بوده است.
@indypersian
به گزارش رسانههای دولتی پاکستان، دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه، تحولات منطقهای، مسائل امنیت داخلی و راهکارهای کاهش تنشها رایزنی کردند. وزرای کشور ایران و پاکستان همچنین بر تداوم گفتوگوهای دیپلماتیک و گسترش همکاریهای مشترک تأکید کردند.
بر اساس این گزارش، تقویت هماهنگیهای منطقهای برای مقابله با چالشهای امنیتی و دستیابی به ثبات پایدار از محورهای اصلی این دیدار بوده است.
@indypersian
🤬29🥱3❤2🥴2😡2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی، در نشست خبری روز جمعه ۱۵ خرداد در وین تاکید کرد که سرنوشت ذخایر اورانیوم غنیشده ایران، محور اصلی هرگونه راهحل، توافق یا تفاهمی باقی خواهد ماند.
گروسی با اشاره به گزینههای فنی موجود مانند صادرات مستقیم، رقیقسازی یا سپردن مواد به کنترل آژانس تصریح کرد: «از نظر فنی همهچیز امکانپذیر است، اما تصمیم نهایی یک امر سیاسی است.» او افزود انتقال اورانیوم ۶۰ درصد به دلیل ماهیت گاز غنیشده، فرآیندی بسیار حساس و پیچیدهتر خواهد بود.
مدیرکل آژانس پیشنیاز هرگونه اقدام یا ارزیابی فنی را بازگشت بازرسان به ایران خواند و هشدار داد: «به دلیل گذشت زمان طولانی، ابتدا باید خط مبنای مشخصی از میزان مواد موجود تعیین شود. اگر حتی ۴۰ یا ۵۰ کیلوگرم از مواد در آمار ما ثبت نشده باشد، دستیابی به توافق به شدت کمرنگ خواهد شد.» گروسی در پایان یادآور شد که آژانس پیش از این نیز تجربه موفق راستیآزمایی رقیقسازی و صادرات مواد هستهای را در ایران داشته و اکنون انتخاب بهترین گزینه بر عهده طرفین مذاکره است.
@indypersian
گروسی با اشاره به گزینههای فنی موجود مانند صادرات مستقیم، رقیقسازی یا سپردن مواد به کنترل آژانس تصریح کرد: «از نظر فنی همهچیز امکانپذیر است، اما تصمیم نهایی یک امر سیاسی است.» او افزود انتقال اورانیوم ۶۰ درصد به دلیل ماهیت گاز غنیشده، فرآیندی بسیار حساس و پیچیدهتر خواهد بود.
مدیرکل آژانس پیشنیاز هرگونه اقدام یا ارزیابی فنی را بازگشت بازرسان به ایران خواند و هشدار داد: «به دلیل گذشت زمان طولانی، ابتدا باید خط مبنای مشخصی از میزان مواد موجود تعیین شود. اگر حتی ۴۰ یا ۵۰ کیلوگرم از مواد در آمار ما ثبت نشده باشد، دستیابی به توافق به شدت کمرنگ خواهد شد.» گروسی در پایان یادآور شد که آژانس پیش از این نیز تجربه موفق راستیآزمایی رقیقسازی و صادرات مواد هستهای را در ایران داشته و اکنون انتخاب بهترین گزینه بر عهده طرفین مذاکره است.
@indypersian
❤10👏3
⭕️وزیر انرژی عربستان سعودی در سفر به روسیه خواستار ثبات در بازار انرژی شد
📌الکساندر نواک، همتای روس شاهزاده عبدالعزیز و معاون نخستوزیر روسیه، گفت چشمانداز تقاضای نفت نامطمئن است، اما اوپکپلاس توانایی جبران تغییرات جهانی در بخش انرژی را دارد
♦️شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، روز پنجشنبه در جریان سفر به روسیه با همتای روس خود دیدار کرد و خواستار ایجاد ثبات در بخش انرژی شد.
بیشتر بخوانید...
@INDYPERSIAN
📌الکساندر نواک، همتای روس شاهزاده عبدالعزیز و معاون نخستوزیر روسیه، گفت چشمانداز تقاضای نفت نامطمئن است، اما اوپکپلاس توانایی جبران تغییرات جهانی در بخش انرژی را دارد
♦️شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، روز پنجشنبه در جریان سفر به روسیه با همتای روس خود دیدار کرد و خواستار ایجاد ثبات در بخش انرژی شد.
بیشتر بخوانید...
@INDYPERSIAN
ایندیپندنت فارسی
وزیر انرژی عربستان سعودی در سفر به روسیه خواستار ثبات در بازار انرژی
شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، روز پنجشنبه در جریان سفر به روسیه با همتای روس خود دیدار کرد و خواستار ایجاد ثبات در بخش انرژی شد.
❤5
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️مقامهای استرالیا اعلام کردند بیش از ۱۰۰ هزار سوسک زنده غیرقانونی را از یک پرورشدهنده در ایالت نیو ساوت ولز ضبط کردهاند، اقدامی که بزرگترین کشف و توقیف بیمهرگان غیرقانونی در تاریخ این کشور به شمار میرود.
بر اساس اعلام وزارت تغییرات اقلیمی، انرژی، محیط زیست و آب استرالیا، این محموله شامل سوسکهای «هیسکننده ماداگاسکار» و «دوبیا» بوده و ارزش آن حدود ۲۰۰ هزار دلار استرالیا برآورد شده است. این حشرات در ماه مه از یک مرکز پرورش تجاری در شهر باتهرست کشف و ضبط شدند.
به گزارش شبکه خبری ایبیسی استرالیا، این حشرات احتمالا برای بازار حیوانات خانگی و بهویژه بهعنوان غذای خزندگان پرورش داده میشدند، زیرا اندازه بزرگ آنها نسبت به گونههای دیگر ارزش تجاری بیشتری دارد.
استرالیا دارای قوانین سختگیرانه امنیت زیستی برای جلوگیری از ورود گونههای مهاجم و آفات است و مقامهای این کشور هشدار دادهاند تجارت و نگهداری گونههای غیرقانونی میتواند با پیگرد قانونی همراه باشد.
با این حال، مقامهای مسئول اعلام کردند تاکنون هیچ اتهامی علیه فردی که این سوسکها را پرورش میداد مطرح نشده است.
@indypersian
بر اساس اعلام وزارت تغییرات اقلیمی، انرژی، محیط زیست و آب استرالیا، این محموله شامل سوسکهای «هیسکننده ماداگاسکار» و «دوبیا» بوده و ارزش آن حدود ۲۰۰ هزار دلار استرالیا برآورد شده است. این حشرات در ماه مه از یک مرکز پرورش تجاری در شهر باتهرست کشف و ضبط شدند.
به گزارش شبکه خبری ایبیسی استرالیا، این حشرات احتمالا برای بازار حیوانات خانگی و بهویژه بهعنوان غذای خزندگان پرورش داده میشدند، زیرا اندازه بزرگ آنها نسبت به گونههای دیگر ارزش تجاری بیشتری دارد.
استرالیا دارای قوانین سختگیرانه امنیت زیستی برای جلوگیری از ورود گونههای مهاجم و آفات است و مقامهای این کشور هشدار دادهاند تجارت و نگهداری گونههای غیرقانونی میتواند با پیگرد قانونی همراه باشد.
با این حال، مقامهای مسئول اعلام کردند تاکنون هیچ اتهامی علیه فردی که این سوسکها را پرورش میداد مطرح نشده است.
@indypersian
❤9😁5🤔2
♦️فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) روز جمعه ۱۵ خرداد با انتشار بیانیهای در شبکه اجتماعی ایکس، ادعای ارتش جمهوری اسلامی ایران مبنی بر شلیک اخطار به سمت ناوهای آمریکایی را کذب خواند و تاکید کرد که هیچ حملهای صورت نگرفته و نیروهای آمریکایی همچنان به اجرای محاصره علیه ایران ادامه میدهند.
پیش از این، روابط عمومی ارتش ایران اعلام کرده بود که در پاسخ به «مزاحمتهای دریایی» آمریکا، اقدام به شلیک اخطار با موشکهای «قدیر» و پهپادهای «شهید دانا» کرده است. طبق ادعای ارتش، این اقدام ناوشکنهای «DDG-103» و «DDG-87» و همچنین هلیکوپتر تهاجمی «تریپولی» را ناچار به عقبنشینی به سمت اقیانوس هند کرده است. ارتش جمهوری اسلامی ناوگروه «جرج دبلیو بوش» را عامل اختلال در امنیت منطقه خواند و هشدار داد که در صورت نیاز از موشکهایی با برد بیشتر استفاده خواهد کرد؛ ادعایی که سنتکام آن را نقض آشکار آتشبس دانسته و رد کرد.
@INDYPERSIAN
پیش از این، روابط عمومی ارتش ایران اعلام کرده بود که در پاسخ به «مزاحمتهای دریایی» آمریکا، اقدام به شلیک اخطار با موشکهای «قدیر» و پهپادهای «شهید دانا» کرده است. طبق ادعای ارتش، این اقدام ناوشکنهای «DDG-103» و «DDG-87» و همچنین هلیکوپتر تهاجمی «تریپولی» را ناچار به عقبنشینی به سمت اقیانوس هند کرده است. ارتش جمهوری اسلامی ناوگروه «جرج دبلیو بوش» را عامل اختلال در امنیت منطقه خواند و هشدار داد که در صورت نیاز از موشکهایی با برد بیشتر استفاده خواهد کرد؛ ادعایی که سنتکام آن را نقض آشکار آتشبس دانسته و رد کرد.
@INDYPERSIAN
❤26😁12👍5
⭕️صادرات نفت ایران به پایینترین سطح شش سال اخیر رسید
📌از مجموع حدود ۱۴۷ میلیون بشکه نفت خام و میعانات گازی ایران که هماکنون در قالب ذخایر شناور نگهداری میشود، حدود ۶۷ میلیون بشکه در محدوده خلیج فارس و دریای عمان گرفتار شده است
♦️بر اساس دادههای کشتیرانی و ارزیابی تحلیلگران، در پی محاصره دریایی اعمالشده از سوی ایالات متحده، صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه مه به پایینترین سطح در دستکم شش سال گذشته رسید و به کمتر از ۳۰۰ هزار بشکه در روز سقوط کرد.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
📌از مجموع حدود ۱۴۷ میلیون بشکه نفت خام و میعانات گازی ایران که هماکنون در قالب ذخایر شناور نگهداری میشود، حدود ۶۷ میلیون بشکه در محدوده خلیج فارس و دریای عمان گرفتار شده است
♦️بر اساس دادههای کشتیرانی و ارزیابی تحلیلگران، در پی محاصره دریایی اعمالشده از سوی ایالات متحده، صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه مه به پایینترین سطح در دستکم شش سال گذشته رسید و به کمتر از ۳۰۰ هزار بشکه در روز سقوط کرد.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
صادرات نفت ایران به پایینترین سطح شش سال اخیر رسید
بر اساس دادههای کشتیرانی و ارزیابی تحلیلگران، در پی محاصره دریایی اعمالشده از سوی ایالات متحده، صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه مه به پایینترین سطح در دستکم شش سال گذشته رسید و به کمتر
👍20❤6
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، روز پنجشنبه ۱۴ خردادماه در گفتگو با شبکه المیادین اعلام کرد ایالات متحده باید درک واقعبینانهتری از وضعیت ایران داشته باشد و سیاستهای خود را بر اساس «واقعیت یک جمهوری اسلامی قدرتمند» تنظیم کند.
او با اشاره به پیام دونالد ترامپ درباره دیدار با مجتبی خامنهای گفت: «چنین پیامی را شخصا مشاهده نکردم، اما تصمیمگیریها باید بر اساس واقعیتهای موجود در صحنه بینالمللی انجام شود.
عراقچی همچنین با اشاره به وضعیت رهبری در ایران، مدعی شد مجتبی خامنهای «کنترل کامل» بر امور کشور دارد و بهدلیل ملاحظات امنیتی، حضور عمومی او محدودتر شده است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در پایان تأکید کرد تغییر رویکرد آمریکا و پذیرش جایگاه ایران در منطقه، میتواند مسیر تعاملات آینده را تحت تأثیر قرار دهد.
@indypersian
او با اشاره به پیام دونالد ترامپ درباره دیدار با مجتبی خامنهای گفت: «چنین پیامی را شخصا مشاهده نکردم، اما تصمیمگیریها باید بر اساس واقعیتهای موجود در صحنه بینالمللی انجام شود.
عراقچی همچنین با اشاره به وضعیت رهبری در ایران، مدعی شد مجتبی خامنهای «کنترل کامل» بر امور کشور دارد و بهدلیل ملاحظات امنیتی، حضور عمومی او محدودتر شده است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در پایان تأکید کرد تغییر رویکرد آمریکا و پذیرش جایگاه ایران در منطقه، میتواند مسیر تعاملات آینده را تحت تأثیر قرار دهد.
@indypersian
😁34🗿7❤2🥱2😇1