IndyPersian
74.3K subscribers
51.6K photos
43K videos
32 files
74.4K links
کانال رسمی روزنامه فارسی ایندیپندنت در تلگرام :@IndyPersian
آدرس وبسایت:independentpersian.com
Download Telegram
♦️درحالی که بحرین و سنتکام هنوز گزارشی از حمله به ناوگان پنجم دریایی آمریکا منتشر نکرده‌اند، سپاه پاسداران در بیانیه‌ای گفت که حوالی ساعت ۲:۳۰ دقیقه بامداد چهارشنبه به این ناوگان حمله کرده است. قرارگاه خاتم نیز گفته که برخی پایگاه‌های آمریکا در منطقه هدف گرفته شدند. هنوز کشورهای منطقه یا سنتکام این حمله‌ها را تایید نکرده‌اند.

@indypersian
😁33🤬32🥴1
♦️فارس گزارش داد که سپاه پاسداران یک پهپاد ام‌کیو۹ را در شمال خلیج فارس و در آسمان شهرستان جم در استان بوشهر، سرنگون کرده است. هنوز ارتش آمریکا در این زمینه اظهارنظر نکرده است.

@indypersian
🥱13🗿13👍4😁3👀2🤬1
♦️فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای رسمی از تکمیل حملات نظامی خود علیه ایران خبر داد و اعلام کرد: «نیروهای سنتکام به دستور فرمانده کل قوا و در پاسخ به سرنگونی روز گذشته یک هلیکوپتر آپاچی ارتش آمریکا، حملات دفاع از خود را علیه ایران به پایان رساندند.» سنتکام با تشریح اهداف این عملیات افزود: «نیروهای ما با استفاده از مهمات هوشمند و دقیق جنگنده‌های نیروی هوایی و دریایی ایالات متحده، سامانه‌های پدافند هوایی، ایستگاه‌های کنترل زمینی و سایت‌های رادار نظارتی ایران را در نزدیکی تنگه هرمز هدف قرار دادند؛ این عملیات یک پاسخ متناسب به حملات اخیر به نیروهای آمریکایی و کشتی‌های تجاری بین‌المللی در حال تردد در آب‌های منطقه بود.» در پایان این بیانیه تأکید شده است: «نیروهای آمریکایی همچنان هوشیار و در موضع آمادگی کامل برای دفاع در برابر هرگونه تهاجم توجیه‌ناپذیر از سوی ایران قرار دارند.»

@IndyPersian
👏278😁4🤬4🔥1🥱1
♦️حمزه‌پور، مدیرعامل شرکت آبفای هرمزگان اعلام کرد که به دنبال حمله‌های بامداد چهارشنبه آمریکا، دو مخزن آب در بخش بمانی شهرستان سیریک به طور کامل تخریب شده است. به گزارش مهر، این مخازن شامل یک مخزن ۵۰۰ متر مکعبی و یک مخزن ۲ هزار متر مکعبی بوده‌اند که نقش کلیدی در تأمین آب شرب بخش بمانی و شهر کوهستک ایفا می‌کردند. به گفته حمزه‌پور، در حال حاضر روند توزیع آب در تمامی روستاهای بخش بمانی و شهر کوهستک متوقف شده است و تیم‌های عملیاتی و مدیریت بحران آبفا در تلاش هستند تا اقدامات جایگزین برای تامین آب پایدار انجام شود.

@indypersian
🤬27😢9🤔4🔥32🥴1
♦️به گزارش سی‌ان‌ان، بامداد چهارشنبه در بحرین آژیرها به صدا درآمد و از ساکنان خواسته شد به مکان‌های امن بروند.
در پیام وزارت کشور بحرین در اکس آمده است: «آژیر به صدا درآمده است. از شهروندان و ساکنان خواسته می‌شود آرامش خود را حفظ کرده و به نزدیک‌ترین مکان امن بروند.»
پیش از این، سپاه پاسداران اعلام کرده بود که در پاسخ به حملات آمریکا، ناوگان پنجم ایالات متحده در بحرین را هدف قرار داده است.
در بیانیه‌ای که تسنیم منتشر کرده، آمده است: «نیروهای دریایی سپاه پاسداران در ساعت ۲:۳۰ بامداد یک حمله پهپادی علیه ناوگان پنجم آمریکا در بحرین انجام دادند.»

@indypersian
😁126🤔2👍1
♦️خبرگزاری فارس، رسانه وابسته به سپاه پاسداران، اعلام کرد که  سپاه دقایقی قبل پایگاه آمریکایی الازرق در خاک اردن را هدف حمله موشکی قرار داده‌اند. این حمله موشکی در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این نیز سپاه پاسداران با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده بود در پاسخ به حملات ایالات متحده، مقر فرماندهی ناوگان پنجم آمریکا در بحرین را هدف حملات خود قرار داده است. با این حملات، دامنه درگیری‌های نظامی در منطقه به شکل بی‌سابقه‌ای گسترش یافته است.

@indypersian
🥱26👍7😁42🤬2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️همزمان با حملات روز چهارشنبه آمریکا به جنوب ایران، بخش خبری ساعت ۳ بامداد صداوسیما، در حین اعلام یک خبر اقتصادی، تصاویر شبیه‌سازی شده از انفجار هسته‌ای در وسط یک شهر را پخش کرد و پس از آن عبارت «تسلیت بندرعباس» زیرنویس شد.

@IndyPersian
😱24🤬20😁13🤯64🤔3🔥1
♦️ارتش کویت صبح چهارشنبه اعلام کرد سامانه‌های پدافند هوایی این کشور در حال درگیری با اهداف هوایی متخاصم هستند. پیشتر، سپاه و ارتش جمهوری اسلامی از حمله به «اهداف آمریکایی» در منطقه خبر داده بودند.

@IndyPersian
13👏5😁4
♦️قرارگاه خاتم در بیانیه‌ای اعلام کرد که «پایگاه‌های آمریکا در منطقه» هدف حمله مشترک ارتش و سپاه قرار گرفته است و «در صورت تکرار تعرض آمریکا به جمهوری اسلامی ایران، حملات سهمگین‌ و گسترده‌تر علیه بانک اهداف تعیین شده در منطقه انجام خواهد شد.»

@IndyPersian
🥱41😁148👍5🥴3🤬2
♦️دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «تروث سوشال»، پیروزی قاطع لیندزی گراهام، سناتور ارشد جمهوری‌خواه، را تبریک گفت و اعلام کرد: «پیروزی بزرگ سناتور لیندزی گراهام از ایالت بزرگ کارولینای جنوبی را در انتخابات امشب تبریک می‌گویم. او با کسب نزدیک به ۶۰ درصد آرا در رقابت با گروه بزرگی از نامزدهای بسیار توانمند پیروز شد و کار به دور دوم نخواهد کشید.» ترامپ در ادامه پیام خود افزود: «اکنون لیندزی این فرصت را خواهد داشت تا تمام وقت خود را وقف تصویب لایحه حیاتی و بسیار دیرهنگام نجات آمریکا (SAVE AMERICA ACT) کند.»
این پیام رئیس جمهوری آمریکا در پی برگزاری انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در ایالت کارولینای جنوبی منتشر شد. جایی که سناتور لیندزی گراهام موفق شد با کسب اکثریت آرا، رقبای هم‌حزبی خود را پشت سر بگذارد و بدون نیاز به تمدید رقابت در دور دوم، جایگاه خود را برای انتخابات نهایی سنا تثبیت کند. لایحه مورد اشاره ترامپ، از طرح‌های کلیدی و همسو با دکترین سیاسی اوست که جمهوری‌خواهان تلاش می‌کنند با تمرکز بر اصلاحات انتخاباتی و ساختاری، آن را در کنگره به تصویب برسانند.

@IndyPersian
🔥4732🍾13😁2🤬2👍1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️هم‌زمان با انتشار تصاویری از رد موشک‌های ایران در آسمان امان، پایتخت اردن، سپاه پاسداران با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که ۴ هدف مهم نظامی را در خاک این کشور منهدم کرده است. سپاه اعلام کرد آشیانه‌های جنگنده‌های رادارگریز اف-۳۵ (F-35) و مرکز فرماندهی و کنترل ارتش آمریکا در پایگاه نظامی الازرق اردن، هدف این حملات موشکی بوده‌اند. این ادعاهای سنگین در حالی مطرح می‌شود که مقامات دولتی اردن و ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) هنوز درباره اهدافی که سپاه مدعی نابودی آن‌ها شده، هیچ‌گونه واکنش رسمی نشان نداده‌اند.

@indypersian
😁216🥴4👏2🥱2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️خبرگزاری تسنیم، رسانه وابسته به سپاه پاسداران، به نقل از منابع محلی از انهدام یک شیء پرنده در آسمان شهرستان جم در جنوب استان بوشهر خبر داد.
پیش‌تر نیز سپاه پاسداران اعلام کرده بود یک پهپاد ام‌کیو۹ را در شمال خلیج فارس و در آسمان شهرستان جم در استان بوشهر سرنگون کرده است. تا زمان انتشار این خبر، ارتش آمریکا درباره این گزارش اظهارنظری نکرده است.

@indypersian
9😁7👍2🥱2
♦️درحالی که سپاه پاسداران ادعا می‌کند ۲۱ پایگاه آمریکا را در منطقه هدف قرار داده است، نیویورک‌تایمز صبح چهارشنبه به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که برآورد‌های اولیه حاکی از آن است که تقریبا همه حمله‌های ایران رهگیری شده و هیچ گزارشی از خسارت به پایگاه‌های آمریکا یا تلفات نیروها مخابره نشده است. یک مقام آمریکایی دیگر نیز به نیویورک‌تایمز گفته، ادعای سپاه درباره حمله به پایگاه‌های آمریکایی صحت ندارد. هنوز مقامات سنتکام به‌طور رسمی در این زمینه اظهارنظر نکرده‌اند.

@IndyPersian
😁37👍12🥱63🌚2🤨1
♦️به گزارش سی‌ان‌ان، تصاویر ثبت‌شده توسط یک دوربین اینترنتی متعلق به تلویزیون ارث EarthTV در صبح چهارشنبه، ظاهرا نور شدیدی را در جهت تاسیسات ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منامه، پایتخت بحرین، نشان می‌دهد.
سی‌ان‌ان با تعیین موقعیت جغرافیایی این ویدیو اعلام کرد که تصاویر ظاهرا لحظه درخشش یک نور شدید از سمت تاسیسات ناوگان پنجم آمریکا در منامه را ثبت کرده‌اند.
این ویدیو توسط دوربینی ضبط شده که در فاصله حدود ۵.۶ کیلومتری شمال‌شرقی این تاسیسات قرار دارد. بر اساس زمان ثبت‌شده روی تصاویر، این نور شدید تنها سه دقیقه پس از آن مشاهده شد که مقام‌های بحرین در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کردند آژیرهای هشدار به صدا درآمده‌اند؛ موضوعی که احتمال وقوع یک حمله را مطرح می‌کند.
با این حال، علت این نور شدید بلافاصله مشخص نشد.
سپاه پاسداران پیش‌تر اعلام کرده بود که حمله‌ای پهپادی علیه مقر ناوگان پنجم آمریکا در بحرین انجام داده است.
وزارت کشور بحرین نیز در یک ساعت گذشته اعلام کرد که آژیرهای هشدار بار دیگر در این کشور به صدا درآمده‌اند.

@indypersian
13🥱7👍2😱2
♦️فرماندهی کل نیروهای مسلح اردن در بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی اردن منتشر کرد، اعلام کرد: «پنج موشک شلیک‌شده از ایران به سمت منطقه الازرق رهگیری و سرنگون شدند.»
به گزارش سی‌ان‌ان، این حمله ظاهرا نخستین باری است که از زمان اجرایی شدن آتش‌بس میان آمریکا و ایران در ماه آوریل، اردن به‌طور مستقیم هدف قرار می‌گیرد.
در این بیانیه آمده است: «در نتیجه عملیات رهگیری، قطعات و ترکش‌های موشک‌ها سقوط کردند، اما هیچ تلفات انسانی یا خسارت مادی گزارش نشده است.»
سپاه پاسداران مدعی شده است که پایگاهی در منطقه الازرق در شمال اردن را با موشک‌های دوربرد سوخت جامد هدف قرار داده و آشیانه‌های نگهداری جنگنده‌های اف-۳۵ را منهدم کرده است.
با این حال، تاکنون هیچ مدرک تصویری برای پشتیبانی از این ادعا ارائه نشده است. سی‌ان‌ان نیز برای دریافت توضیح با فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) تماس گرفته است.
آمریکا در ماه فوریه دست‌کم ۱۸ فروند جنگنده رادارگریز اف-۳۵ لایتنینگ ۲ را در پایگاه هوایی موفق السلطي، در نزدیکی الازرق، مستقر کرده بود.
@IndyPersian
👏17😁137🤬1🥱1🤨1
♦️خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا صبح چهارشنبه بیستم خردادماه با انتشار گزارشی یه نقل از مقام‌های آمریکایی علام کرد که دونالد ترامپ تا اوایل روز سه‌شنبه نسبت به ضرورت اقدام تلافی‌جویانه علیه ایران متقاعد نشده بود.

رئیس جمهوری آمریکا صبح سه‌شنبه و پس از تائید خبر سقوط هلی‌کوپتر این کشور در تنگه هرمز با آتش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به وال استریت ژورنال گفته بود ساقط کردن هلی‌کوپتر آپاچی ارتش «موضوع بزرگی نبود» و خلبانان سالم‌اند.

به گفته مقام‌های آمریکایی، ترامپ پس از آن که پیت هگست، وزیر جنگ ، و دن کین، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در جریان یک نشست توجیهی در کاخ‌سفید انجام اقدام نظامی را توصیه کردند، نظر خود را تغییر داد.

بر اساس این گزارش، رئیس‌ جمهوری آمریکا در نهایت مجوز حملات علیه اهدافی در ایران را صادر کرد.

@indypersian
42🤬11👍4🔥2🫡2👏1😁1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️سپاه پاسداران صبح چهارشنبه بیستم خردادماه اعلام کرد با موشک‌های دوربرد سوخت جامد و مایع قدر، عماد و خیبرشکن، پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه را هدف قرار داده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که گزارش‌ها حاکی از اصابت احتمالی موشک‌ها به منطقه استقرار ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین است و کویت از مقابله پدافند هوایی با «اهداف متخاصم» در آسمان این کشور خبر داده است. همزمان ارتش اردن اعلام کرد پنج موشک شلیک شده از ایران را در حریم هوایی خود رهگیری و منهدم کرده است.

سنتکام در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه اعلام کرد در پاسخ به سقوط یک هلی‌کوپتر ارتش آمریکا مواضعی را در منطقه تنگه هرمز هدف قرار داده است. سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند در پاسخ به این حملات، مواضع نظامی آمریکا در منطقه را هدف قرار می‌دهند.
@IndyPersian
🥱44😁118👀3👏1
⭕️رئیس کل دادگستری استان اصفهان: اموال خارج‌نشینان را توقیف می‌کنیم تا تجمعات خارج از کشور خلوت‌تر شود

♦️اسداله جعفری ،رئیس کل دادگستری استان اصفهان دریادداشتی با «مزدور» خواندن ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی که در خارج از ایران زندگی می‌کنند و در تجمعات علیه جمهوری اسلامی حضور دارند، نوشت: «مصادره اموال مزدوران خارج‌نشین در ماه‌های اخیر، اثر بازدارنده داشته است.» 

در ادامه این یادداشت آمده است: «نکته مهم این است: وقتی یک فرد خارج‌نشین می‌بیند خانه، مغازه یا هر گونه دارایی که در تهران، اصفهان یا هر شهر دیگر ایران، داشته، توقیف می‌شود، در نتیجه تجمعات ضدایرانی در برابر سفارتخانه‌های کشور‌های اروپایی و آمریکایی به وضوح خلوت‌تر، بی‌روح‌تر و ناامیدانه‌تر می‌شود.»

تجمعات و راهپیمایی‌های گسترده ایرانیان در شهرهای سراسر جهان که در چهار ماه اخیر همچنان ادامه داشته است و در مواردی مانند کانادا با حضور چندصدهزار نفر همراه بوده، نگرانی مقامات جمهوری اسلامی را به دنبال داشته است. عباس عراقچی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی در این زمینه گفته است که نباید اجازه داد این تجمعات به‌طور مستمر و سازمان‌یافته علیه حکومت ادامه پیدا کند.

او این تجمعات را «پروژه خطرناک مشروعیت‌زدایی و امنیتی‌سازی» علیه جمهوری اسلامی توصیف کرده است.

@indypersian
🤬88😁345🥴4🍾2👍1
♦️عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، صبح چهارشنبه بیستم خردادماه اعلام کرد با شاهزاده فیصل بن فرحان و هاکان فیدان، وزاری امور خارجه عربستان سعودی و ترکیه، تلفنی گفتگو کرده است.

کانال تلگرامی عباس عراقچی با انتشار این خبر نوشت که طرف‌ها «آخرین وضعیت تحولات منطقه ای متعاقب حملات تجاوزکارانه امریکا به مناطقی در جنوب ایران را بررسی کردند.»

براساس این گزارش، عراقچی «در این گفتگوها ضمن محکومیت تجاوز نظامی امریکا و نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی ایران، بر حق ذاتی دفاع مشروع جهت پاسخ متقابل نیروهای مسلح» جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است.

این تماس‌ها ساعاتی پس از یکی از پرتنش‌ترین شب‌های پس از آتش‌بس میان تهران و واشنگتن انجام شد. سنتکام در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه اعلام کرد در پاسخ به سقوط یک هلی‌کوپتر ارتش آمریکا مواضعی را در منطقه تنگه هرمز هدف قرار داده است. سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند در پاسخ به این حملات، مواضع نظامی آمریکا در منطقه را هدف قرار می‌دهند.

 گزارش‌ها حاکی از اصابت احتمالی موشک‌ها به منطقه استقرار ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین است و کویت از مقابله پدافند هوایی با «اهداف متخاصم» در آسمان این کشور خبر داده است. همزمان ارتش اردن اعلام کرد پنج موشک شلیک شده از ایران را در حریم هوایی خود رهگیری و منهدم کرده است.

@indypersian
🥱367🤬2🕊1🗿1
⭕️وزارت خارجه جمهوری اسلامی: کشورهای خلیج فارس مسئولیت اخلاقی و حقوقی  دارند تا اجازه استفاده از قلمرویشان به آمریکا و اسرائیل را ندهند

♦️وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی صبح چهارشنبه بیستم خردادماه و پس از حملات متقابل نیروهای مسلح ایران و آمریکا، با صدور بیانیه‌ای از کشورهای منطقه و به‌ویژه دولت‌های «حاشیه جنوبی خلیج فارس» خواست تا قلمرویشان را برای حملات علیه ایران در اختیار آمریکا و اسرائیل قرار ندهند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی حملات بامداد چهارشنبه ارتش آمریکا علیه مناطقی در جنوب ایران را «نقض فاحش منشور سازمان ملل» خواند و اعلام کرد: «نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران در راستای اعمال حق ذاتی دفاع مشروع، پایگاه‌ها و دارایی‌های آمریکا در منطقه که مبدا این تجاوزها بودند را مورد ضربه شدید قرار دادند.»

گزارش‌ها از حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران و ارتش به اهدافی در بحرین، کویت و اردن حکایت دارد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در این بیانیه با هشدار به کشورهای منطقه درباره احتمال حملات مجدد به آن‌ها افزود «بار دیگر مسئولیت قانونی و اخلاقی همه کشورهای منطقه، به‌ویژه کشورهای واقع در حاشیه جنوبی خلیج فارس، برای ممانعت از هرگونه استفاده ارتش آمریکا و اسرائیل از قلمرو و امکانات آن‌ها جهت طراحی، سازماندهی، اجرا و پشتیبانی از اقدامات تجاوزکارانه علیه ایران را یادآوری می‌کند و هشدار می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران در اعمال حق ذاتی دفاع از خود، از جمله از طریق هدف قرار دادن مبدا حملات و نیز پایگاه‌ها و امکانات لجستیک مورد استفاده برای اجرا و پشتیبانی از عملیات‌های تجاوزکارانه علیه ایران، درنگ نخواهد کرد.»

@indypersian
🥴3610😁10👍3