IndyPersian
74.4K subscribers
51.5K photos
42.9K videos
32 files
74.4K links
کانال رسمی روزنامه فارسی ایندیپندنت در تلگرام :@IndyPersian
آدرس وبسایت:independentpersian.com
Download Telegram
♦️پیت هگست، وزیر جنگ ایالات متحده، روز چهارشنبه ۲۰ خردادماه در مقر فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) گفت: «امشب تاسیسات کلیدی ایران را بمباران خواهیم کرد.»
او با اشاره به موضع دولت دونالد ترامپ در قبال ایران افزود: «سنتکام امشب کار زیادی خواهد داشت، چون ترامپ گفته است که ما به ایران حمله سنگینی خواهیم کرد.» هگست همچنین گفت تهران هنوز از فرصت دستیابی به توافقی که واشنگتن انتظار دارد، استفاده نکرده است.
وزیر جنگ آمریکا تاکید کرد هدف این حملات، وادار کردن ایران به پذیرش شرایط مورد نظر دولت ترامپ و جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای است.

@indypersian
🔥3218🤬12👍4👏2🥴2😡2👀1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️ پیت هگست، وزیر جنگ آمریکا، چهارشنبه عصر به وقت واشینگتن گفت فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) که هدایت عملیات نظامی آمریکا در خاورمیانه را بر عهده دارد، «امشب مشغول خواهد بود.»

هگست در گفت‌وگو با خبرنگاران در مقر سنتکام در شهر تمپا در ایالت فلوریدا گفت جمهوری اسلامی همچنان فرصت دستیابی به توافق را دارد، اما در صورت ادامه بن‌بست، آمریکا به حملات خود ادامه خواهد داد. او افزود: «اگر لازم باشد با استفاده از بمب مذاکره کنیم، با استفاده از بمب مذاکره خواهیم کرد.»

پیش‌تر، دونالد ترامپ در مراسم امضای قانون «آمریکای امن» در کاخ سفید با اشاره به حملات ارتش آمریکا به مواضع جمهوری اسلامی پس از سرنگونی یک بالگرد آمریکایی گفت: «ما دیروز به جمهوری اسلامی ضربه زدیم، امروز هم به آنها حمله خواهیم کرد.»

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت نیروهای جمهوری اسلامی به قصد نابود کردن این بالگرد به آن حمله کردند، اما به گفته او، خلبانان آمریکایی از این حادثه جان سالم به در بردند و «شناورهای بدون‌سرنشین پیشرفته» آمریکا در نجات آنها نقش داشتند.

@indypersian
24🤬8👏5🕊3😡2👍1😢1
♦️آکسیوس به نقل از دو منبع آمریکایی گزارش داد دونالد ترامپ چهارشنبه شب با مشاوران ارشد خود در اتاق بحران کاخ سفید جلسه‌ای برگزار کرد تا گزینه‌های مربوط به حملات احتمالی جدید علیه ایران را بررسی کند.
این جلسه تنها چند ساعت پس از آن برگزار شد که ترامپ به خبرنگاران گفت ایالات متحده «امروز دوباره و به‌شدت» ایران را هدف قرار خواهد داد. به گفته منابع آگاه، محور اصلی این نشست بررسی گزینه‌های نظامی و حملات احتمالی تازه علیه ایران بوده است.

@indypersian
26👍3😡3🤬2🙏2🔥1
♦️رسانه‌های داخلی ایران بامداد پنجشنبه ۲۱ خردادماه از شنیده شدن صداهای انفجار و فعالیت پدافند هوایی در چند نقطه کشور خبر دادند.

خبرگزاری مهر از شنیده شدن صدای پدافند در غرب تهران و صداهای نامشخص در کیش خبر داد. همچنین گزارش‌هایی از شنیده شدن صدایی شبیه انفجار در استان فارس و مناطقی در قشم و عسلویه منتشر شده است.

تا زمان انتشار این گزارش، مقام‌های رسمی درباره منشا این صداها توضیحی ارائه نکرده‌اند.

@indypersian
18👏5🔥2🕊1
♦️شبکه «آی۲۴» بامداد پنجشنبه ۲۱ خردادماه گزارش داد نیروی هوایی ایالات متحده انتظار می‌رود در ساعات آینده حملاتی را علیه طیف گسترده‌تری از اهداف جمهوری اسلامی انجام دهد.

این گزارش پس از آن منتشر شد که پیت هگست، وزیر جنگ آمریکا، اعلام کرد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) که هدایت عملیات نظامی آمریکا در خاورمیانه را بر عهده دارد، «امشب مشغول خواهد بود.» هگست همچنین گفت جمهوری اسلامی همچنان فرصت دستیابی به توافق را دارد، اما در صورت ادامه بن‌بست، حملات آمریکا ادامه خواهد یافت و افزود: «اگر لازم باشد با استفاده از بمب مذاکره کنیم، با استفاده از بمب مذاکره خواهیم کرد.»

@indypersian
25🔥5👏3🕊2😡1
♦️منابع آگاه به الجزیره اعلام کردند هیات میانجی قطری پس از گفتگوها و رایزنی‌های خود تهران را ترک کرده است. علی هاشم، خبرنگار الجزیره، چهارشنبه ۲۰ خردادماه به نقل از این منابع گزارش داد که همچنان برخی اختلاف‌ها بر سر متن نهایی توافق و تغییرات اعمال‌شده از سوی آمریکا باقی مانده است.
این منابع همچنین هشدار دادند هرگونه حمله جدید به ایران عملا به معنای پایان اجرای آتش‌بس خواهد بود. بر اساس این گزارش، میانجی‌ها در تلاش‌اند از بروز درگیری و تنش جدید جلوگیری کنند.

@indypersian
😁2611🗿1
♦️فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام)، چهارشنبه ۲۰ خردادماه، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای آمریکایی از ساعت ۱۷:۱۵ به وقت شرق آمریکا (۱۲:۴۵ بامداد پنجشنبه) حملات جدیدی را علیه چندین هدف در ایران آغاز کرده‌اند.
سنتکام اعلام کرد این عملیات با دستور فرمانده کل قوا انجام شده و در پاسخ به آنچه «اقدامات تهاجمی و ادامه‌دار ایران» خوانده، صورت گرفته است.

@indypersian
21👏11👍3😡2🔥1😭1
♦️اکسیوس بامداد پنجشنبه ۲۱ خردادماه به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد ارتش ایالات متحده برای دومین شب متوالی حملات علیه ایران را آغاز کرده است. به گفته این مقام، هدف از این حملات افزایش فشار بر تهران برای پذیرش توافق است، اما این اقدام خطر تشدید درگیری نظامی را نیز به همراه دارد.

این گزارش پس از آن منتشر شد که پیت هگست، وزیر جنگ آمریکا، اعلام کرد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) که هدایت عملیات نظامی آمریکا در خاورمیانه را بر عهده دارد، «امشب مشغول خواهد بود.» او همچنین گفت: «اگر لازم باشد با استفاده از بمب مذاکره کنیم، با استفاده از بمب مذاکره خواهیم کرد.»

اکسیوس همچنین گزارش داد مقام‌های آمریکایی انتظار دارند ایران به این حملات پاسخ دهد و احتمال دارد این پاسخ پایگاه‌های آمریکا را هدف قرار دهد. خبرگزاری تسنیم نیز به نقل از یک منبع نظامی از «پاسخ‌های سنگین» ایران خبر داده است.

@indypersian
27👏11👍2🥰1🥱1😭1
♦️خبرگزاری فارس گزارش داد دقایقی پیش صدای چند انفجار از سمت غرب بندرعباس شنیده شده است. همچنین ساکنان منطقه کرگان میناب نیز از شنیده شدن چند صدای انفجار خبر داده‌اند.
پیش از این، فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرده بود نیروهای آمریکایی از ساعت ۱۷:۱۵ به وقت شرق آمریکا حملات جدیدی را علیه چندین هدف در ایران آغاز کرده‌اند. سنتکام گفت این عملیات در پاسخ به آنچه «اقدامات تهاجمی و ادامه‌دار ایران» خوانده، انجام شده است.

@indypersian
👏204🤬3😭2👍1
♦️بامداد پنجشنبه ۲۱ خردادماه و در پی اعلام فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) مبنی بر آغاز دور جدیدی از حملات علیه چندین هدف در ایران، قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت.

بهای نفت خام برنت با رشد ۳.۸۸ درصدی به ۹۵ دلار در هر بشکه رسید. افزایش قیمت نفت در حالی رخ داده است که تشدید تنش‌های نظامی میان آمریکا و جمهوری اسلامی نگرانی‌ها درباره امنیت عرضه انرژی در منطقه را افزایش داده است.

@indypersian
11👍5🤔2
♦️نواف سلام، نخست‌وزیر لبنان، چهارشنبه‌شب ۲۰ خردادماه در شبکه اجتماعی اکس از تصمیم عربستان سعودی برای لغو ممنوعیت واردات کالاهای لبنانی استقبال کرد و از شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد و رئیس شورای وزیران عربستان سعودی، به‌دلیل این اقدام قدردانی کرد.

سلام در پیام خود نوشت این تصمیم بیانگر عمق روابط برادرانه و تاریخی میان لبنان و عربستان سعودی است و اعتماد ریاض به لبنان و تمایل مشترک دو کشور برای تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری را نشان می‌دهد. او افزود این اقدام می‌تواند به حمایت از اقتصاد لبنان، ایجاد فرصت‌های تازه برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان لبنانی و تقویت رشد و ثبات اقتصادی این کشور کمک کند.

پیش‌تر شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، چهارشنبه ۲۰ خردادماه در تماس تلفنی با نواف سلام، مفاد دستور شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، برای فراهم کردن امکان ازسرگیری صادرات لبنان به عربستان را به او ابلاغ کرده بود.

@indypersian
18😁1🤬1
♦️آکسیوس بامداد پنجشنبه ۲۱ خردادماه به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد تمامی اهدافی که در حملات اخیر مورد هدف قرار گرفته‌اند، در جنوب ایران واقع شده‌اند.
این مقام آمریکایی گفت سامانه‌های پدافند هوایی، رادارها و واحدهای فرماندهی و کنترل پهپادها از جمله اهداف این حملات بوده‌اند.

@indypersian
14👍2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️همزمان با آغاز دور دیگری از حمله‌های آمریکا، خبرگزاری مهر تصاویری را با توضیح «پرواز جنگنده ارتش بر فراز تهران» منتشر کرده است
پیش از این، خبرگزاری مهر از شنیده شدن صدای پدافند در غرب تهران و صداهای نامشخص در کیش خبر داده بود.
همزمان، فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرد نیروهای آمریکایی از ساعت ۱۷:۱۵ به وقت شرق آمریکا حملات جدیدی را علیه چندین هدف در ایران آغاز کرده‌اند. سنتکام مدعی شد این عملیات در پاسخ به آنچه «اقدامات تهاجمی و ادامه‌دار ایران» خوانده، انجام شده است.

@indypersian
😁20🗿95🥴4🤨1
♦️به گزارش سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع آگاه، ک هیات قطری که صبح چهارشنبه برای دیدار با مذاکره‌کنندگان حکومت ایران به تهران سفر کرده بود، همچنان در ایران حضور دارد.
این منبع پیش‌تر به سی‌ان‌ان گفته بود که مذاکره‌کنندگان قطری «پس از رایزنی با آمریکا» به ایران رفته‌اند تا با نمایندگان جمهوری اسلامی دیدار کنند و «برای پر کردن شکاف‌های باقی‌مانده» در مذاکرات تلاش کنند.
صداوسیما نیز گزارش داد که این سفر شامل گفت‌وگو درباره روابط دو کشور و همچنین تبادل نظر درباره آخرین تحولات آنچه «روند دیپلماتیک با هدف پایان دادن به جنگ تحمیل‌شده از سوی آمریکا علیه ایران» توصیف شده، خواهد بود.


@indypersian
🤬254😁3
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️ پیت هگست، وزیر جنگ آمریکا، چهارشنبه عصر به وقت واشینگتن در گفت‌وگو با خبرنگاران در مقر فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) در شهر تمپا ایالت فلوریدا، در پاسخ به سوالی درباره توانایی آمریکا برای شناسایی و هدف قرار دادن رهبران ارشد جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران در صورت شکست مذاکرات، گفت سنتکام از فرصت آتش‌بس برای تکمیل اطلاعات و به‌روزرسانی فهرست اهداف استفاده کرده است.

هگست افزود توانایی آمریکا در هدف‌گیری، شناسایی اهداف، رصد تحرکات و نفوذ به شبکه‌ها نسبت به زمان آغاز عملیات «خشم حماسی» به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

وزیر جنگ آمریکا همچنین گفت جمهوری اسلامی در حال حاضر از توانایی محدودی برای تولید موشک و پهپاد برخوردار است و هرگونه تجهیزات و تسلیحاتی که در اختیار داشته باشد، در صورت لزوم دوباره هدف حملات آمریکا قرار خواهد گرفت.

@indypersian
👍3113🤬8🔥3❤‍🔥1🕊1
♦️قرارگاه خاتم در بیانیه‌ای که تسنیم منتشر کرده تنگه هرمز را کاملا بسته اعلام کرد و تهدید کرد که هرگونه تردد مورد اصابت قرار خواهد گرفت. در این بیانیه آمده است که این ممنوعیت شامل کشتی‌های تجاری و نتفکش‌ها است.

@indypersian
😁26👏6👍3🤬32🗿2🤔1
♦️خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران بامداد پنجشنبه ۲۱ خرداد به نقل از مقام‌های محلی و استانی گزارش داد که هیچ انفجاری در عسلویه یا مجتمع گازی پارس جنوبی رخ نداده است.

اسکندر پاسالار، فرماندار عسلویه، با رد گزارش‌های منتشرشده در برخی شبکه‌های اجتماعی گفت: «در عسلویه هیچ انفجاری نداشتیم و شهر و منطقه اقتصادی عسلویه در آرامش کامل است.»

تسنیم نیز اعلام کرد خبرهایی که از ساعاتی پیش درباره بمباران یک کارخانه پتروشیمی در عسلویه به نقل از این خبرگزاری منتشر شده، در هیچ‌یک از خروجی‌های رسمی این رسانه منتشر نشده و صحت ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز با رد این گزارش‌ها گفت تاکنون هیچ انفجاری در مجتمع گازی عسلویه رخ نداده است.


@indypersian
😁17👍52🤬2
♦️دقایقی پس از بیانیه قرارگاه خاتم که در آن تنگه هرمز کاملا بسته اعلام شده و هشدار داده شده بود که به هر شناوری که قصد عبور داشته باشد شلیک می‌شود، تسنیم از مورد اصابت قرار گرفتن دو کشتی در تنگه هرمز خبر داد. در گزارش این رسانه وابسته به سپاه آمده است که کشتی‌های «متخلف» قصد داشتند «به‌طور غیرقانونی» از تنگه هرمز عبور کنند. هنوز مقامات رسمی و سنتکام در این زمینه اظهارنظر نکرده‌اند.

@indypersian
😁11👏9🥱82
♦️نیروی دریایی سپاه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تنگه هرمز تا اطلاع ثانوی بسته خواهد بود. در این بیانیه آمده است: «هشدار می‌دهیم هیچ شناوری از لنگرگاه خود در خلیج فارس و دریای عمان حرکت نداشته باشد. نزدیک شدن به تنگه هرمز به‌منزله همکاری با دشمن تلقی می شود.» پیش‌تر قرارگاه خاتم نیز هشدار داده بود که به سمت هر کشتی که از تنگه هرمز عبور کند، شلیک خواهد شد. همزمان تسنیم از مورد اصابت قرار گرفتن دو کشتی در تنگه هرمز خبر داده است.

@indypersian
😁20👏64🤬4🥱4🥴1
♦️ترامپ مستقیما با مقامات ارشد حکومت ایران گفتگو کرده است؛ مقامات تهران از ترامپ خواستند حملات را متوقف کند
فاکس‌نیوز به نقل از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گزارش داد که او به‌طور مستقیم با مقامات جمهوری اسلامی گفتگو کرده است و آنها از ترامپ خواسته‌اند که حمله‌ها را متوقف کند

@indypersian
😁45🤬186🌚2🤔1