IndyPersian
74.3K subscribers
51.6K photos
42.9K videos
32 files
74.4K links
کانال رسمی روزنامه فارسی ایندیپندنت در تلگرام :@IndyPersian
آدرس وبسایت:independentpersian.com
Download Telegram
♦️ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، روز پنجشنبه ۲۱ خرداد، در تماس تلفنی با فاکس‌نیوز، اعلام کرد که در جریان حملات شب گذشته به مواضعی در ایران، بمب‌هایی به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار مورد استفاده قرار گرفته است. ترامپ با تایید این‌که قصد دارد این حملات را به شکلی «سنگین‌تر» در پنجشنبه‌شب ادامه دهد، گفت: «آن‌ها هیچ نیروی دفاعی ندارند، کاری نمی‌توانند در مقابل انجام دهند. تنها چیزی که آن‌ها دارند اخبار جعلی و پروپگاندا است.»

ترامپ در گفتگوی تلفنی دیگری با خبرنگار فاکس‌نیوز که همزمان با حملات شبانه انجام شده بود، گفت: «همین الآن مقام‌های ایران با من تماس گرفتند که حملات را متوقف کنند. جت‌های جنگنده ما بر فراز کشورشان پرواز می‌کنند و آن‌ها نمی‌توانند از خاک خود دفاع کنند».
@indypersian
45👍15🥱15🔥2🤬1👨‍💻1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز دوشنبه ۲۱ خرداد ماه، در گفتگوی زنده تلفنی با برنامه «فاکس و دوستان» از شبکه فاکس‌نیوز، اعلام کرد که ترجیح شخصی او همواره تصرف جزیره استراتژیک خارگ بوده است.

ترامپ تاکید کرد که این اقدام ثروت و سودآوری کلانی برای آمریکا به همراه خواهد داشت. با این حال، او درباره آنکه جامعه آمریکا در حال حاضر آمادگی روانی، سیاسی یا ظرفیت لازم برای ورود به چنین درگیری بزرگی را داشته باشد، ابراز تردید کرد.

جزیره خارگ به عنوان اصلی‌ترین پایانه صادرات نفت ایران در خلیج فارس، نقشی حیاتی در زنجیره تامین انرژی منطقه دارد. نیروهای سنتکام در جریان جنگ جاری حملات گسترده‌ای به جزیره خارج داشته‌اند.

@indypersian
👍39🤬82👏2😁1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️در پی درگیری‌های نظامی بامداد پنجشنبه در منطقه خلیج فارس، وزارت کشور بحرین روز پنجشنبه ۲۱ خرداد تصاویری از خودروهای سوخته و ساختمان‌های آسیب‌دیده در منامه منتشر کرد. در این تصاویر، آتش‌نشانان در حال عملیات در محل حادثه و بقایای پراکنده‌شده بر روی زمین دیده می‌شوند.
وزارت کشور بحرین اعلام کرد در پی برخورد بقایای پهپادهای سرنگون‌شده ایرانی به شهرهای حمد و منامه، چند ساختمان مسکونی و خودرو آسیب دیدند. براساس این بیانیه، یک دختربچه ۱۱ ساله نیز دچار جراحت جزئی شد و در محل تحت درمان قرار گرفت.
پیشتر، روابط عمومی سپاه پاسداران اعلام کرده بود در واکنش به حملات بامداد پنج‌شنبه آمریکا به برخی واحدهای خدماتی و پاسگاه‌های ساحلی سپاه، فرماندهی انتظامی و محوطه فرودگاه بندرعباس، طی دو موج عملیات، ۱۸ هدف متعلق به ارتش آمریکا در پایگاه‌های هوایی علی السالم و احمد الجابر در کویت و شیخ عیسی در بحرین را هدف قرار داده است.

@indypersian
🤬11👏54🔥2🤔1👀1
♦️ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه ۲۱ خرداد در جریان گفتگوی تلفنی زنده با فاکس‌نیوز، اعلام کرد که اگرچه پیش‌تر درباره هدف قرار دادن زیرساخت‌ها در ایران هشدار داده بود، ترجیح می‌دهد که این کار را انجام ندهد. ترامپ درباره تهدیدهای پیشین علیه پل‌ها و نیروگاه‌ها در ایران گفت: «بله، اینها جزو اهداف بعدی هستند اما ترجیح می‌دهم این کار را نکنم، چون به محض این‌که چنین کاری کنید، مردم آسیب می‌بینند. من می‌توانم این کار را در یک دقیقه انجام دهم اما در آن صورت مردم دیگر قادر به نوشیدن آب هم نخواهند بود.»

ترامپ در ادامه در پاسخ به پرسش مجری فاکس‌نیوز که از او خواست پیامی به مردم ایران بدهد، گفت: «می‌دانم که آن‌ها می‌ترسند چون هیچ اسلحه‌‌ای ندارند. آن‌ها تجمع می‌کنند و به گلوله بسته می‌شوند. شاید باورتان نشود ولی آن‌ها یک کشتی‌گیر تراز اول و دو دوستش را اعدام کردند؛ آن‌ها را از جرثقیل آویزان کردند. دست‌کم ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر را کشتند. وقتی تک‌تیرانداز از بالای ساختمان شما را به گلوله می‌بندد، به راه انداختن تجمع و تظاهرات کار سختی است.»
@indypersian
👏9217👍4💯4🥴2🔥1
♦️ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در گفتگو با برنامه «فاکس و دوستان» (Fox & Friends) تایید کرد که دور جدید حملات هوایی ایالات متحده علیه علیه مواضعی در ایران، پنجشنبه‌شب نیز ادامه خواهد داشت. ترامپ اعلام کرد: «امشب بمباران‌های بیشتری در کار خواهد بود؛ این حملات بزرگ‌تر، گسترده‌تر و بسیار قدرتمندتر خواهند بود.»

رئیس‌جمهوری آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر توانمندی بالای نظامی واشنگتن گفت: «ما می‌توانیم همین فردا وارد آنجا شویم. می‌توانیم با گروه کوچکی از سربازان، کل آن سرزمین را تحت کنترل درآوریم.» با این حال، او تاکید کرد که تمایلی به اعزام نیروی زمینی و حضور مستقیم سربازان آمریکایی در خاک ایران ندارد.
@indypersian
👍59🤬107😁3🤔3🔥2🗿2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان اخیر دونالد ترامپ در مورد احتمال تصرف جزیره خارگ و هدف قرار دادن زیرساخت‌های نفتی ایران گفت هرگونه اقدام محاسبه‌نشده آمریکا با پاسخی به‌مراتب «پشیمان‌کننده‌تر و قاطع‌تر از گذشته» روبرو خواهد شد.
ابراهیم عزیزی، روز دوشنبه ۲۱ خرداد در حاشیه مراسمی حکومتی و در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: «رئیس‌جمهور آمریکا همواره به زیاده‌گویی و بیان موضوعاتی برگرفته از توهمات پرداخته است.»
او با ادعای آنکه ترامپ به دلیل «دست خالی» ناچار به طرح این تهدیدات است، متقابلا تهدید کرد: «در صورت هرگونه اقدام سنجش‌نشده از سوی دشمن، قطعا پاسخی پشیمان‌کننده‌تر، دردناک‌تر و قاطع‌تر به آن‌ها داده خواهد شد و رئیس‌جمهوری آمریکا نیز به‌خوبی می‌داند که پاسخ نیروهای مسلح ایران برای او غیرقابل تحمل خواهد بود.»

این اظهارات پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ، بعد از ظهر پنجشنبه در گفتگو با شبکه خبری فاکس و انتشار متنی در شبکه اجتماعی تروث سوشال اعلام کرد، ارتش این کشور زیرساخت‌های نفتی ایران را هدف قرار خواهد داد. رئیس جمهوری آمریکا همچنین از احتمال ارسال نیروی پیاده نظام برای تصرف جزیره خارگ سخن گفته است.

@indypersian
😁58🥱12🌚41👍1🤬1
♦️ اسکات بسنت، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، روز پنجشنبه ۲۱ خرداد با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به تهران هشدار داد که راهبرد کنونی‌اش در خلیج فارس، هزینه‌های سنگین اقتصادی و مالی در پی خواهد داشت و هرگونه اقدام خصمانه با پاسخ تنبیهی علیه دارایی‌های ایران مواجه می‌شود. بسنت تاکید کرد: «رژیم ایران در بازی با حاصل جمع صفر (بازی بی‌حاصل) که راه انداخته، بازنده خواهد شد.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا در ادامه افزود: «هرگونه خسارتی که ایران به متحدان ما در خلیج فارس وارد کند، از طریق منابع مالی که از حساب‌های ایران برداشت می‌شود، جبران خواهد شد.» او همچنین هشدار داد هرگونه باج یا عوارضی که به «اداره تنگه هرمز» پرداخت شود، از حساب‌های خود آن‌ها کسر و تلافی می‌شود.

این تهدیدات در حالی مطرح می‌شود که روز یکشنبه، کاظم غریب‌آبادی، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر احتمال استفاده آمریکا از دارایی‌های مسدودشده ایران برای جبران خسارت‌های جنگی متحدانش، تاکید کرده بود که دولت‌های منطقه در جایگاهی نیستند که تقاضای غرامت کنند.
@indypersian
👏49🤬185🤔2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️علیرضا جهانبخش، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران، با حضور در یک برنامه تلویزیونی، خاطره‌ای عجیب از مواجهه خود و همراهانش با افراد مسلح و کارتل‌ها در کشور مکزیک را روایت کرد.
جهانبخش در این گفتگو، پس از اشاره به برقراری اردوی تیم ملی فوتبال در شهر ناامن تیخوانا در مکزیک گفت به گمان او خطری از جانب گروه‌های تبهکار مکزیکی بازیکنان ایران را تهدید نمی‌کند.
با اشاره به سفری که به منطقه تولوم در مکزیک داشته است، اظهار داشت که در طول مسیر، خودروی آن‌ها توسط افراد مسلحی که صورت‌های خود را کاملا پوشانده بودند متوقف شد. این مهاجم تیم ملی تشریح کرد که مردان مسلح آن‌ها را از ماشین پیاده کرده و با قرار دادن دست‌هایشان روی خودرو، شروع به تفتیش بدنی و جستجوی اموالشان کردند. به گفته او وقتی اعضای گروه‌های جنایتکار مکزیکی از ایرانی‌ بودن او و همراهانش مطللع شدند، رفتارشان تغییر کرد و فقط با برداشتن ۳۰ یورو پول نقد، اجازه حرکت و آزادی آن‌ها را صادر کردند.
این سخنان در حالی مطرح می‌شود که تیم ملی فوتبال ایران، به دلیل صادر نشدن ویزای طولانی مدت برای اقامت در خاک آمریکا مجبور شده است، اردوی خود را در شهر مرزی تیخوانا در مکزیک برپا کند. شهرهای مرزی مکزیک مانند تیخوانا، سال‌هاست به عنوان شاهراه اصلی و میدان نبرد خونین میان بزرگ‌ترین کارتل‌های جهان شناخته می‌شوند.

@indypersian
😁58🤬16🥴13🌚42😐2🫡1
♦️نیویورک‌تایمز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که حملات اواخر وقت چهارشنبه ایالات متحده علیه رادارها، پدافند هوایی و دیگر اهداف نظامی جمهوری اسلامی ایران، با هدف کاهش توانایی تهران در شناسایی و حمله به کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز انجام شده است. این درگیری‌ها در حالی تشدید شده که تلاش‌ها برای دستیابی به توافق صلح همچنان ادامه دارد و دونالد ترامپ نیز روز پنجشنبه ۲۱ خرداد تهدید به اقدامات نظامی بیشتر کرد.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) درباره این حملات که بامداد پنجشنبه آغاز شد، اعلام کرد نیروهای دریایی، هوایی و تفنگداران این کشور، سیستم‌های نظارتی، ارتباطی و پدافندی ایران را که تهدیدی برای نیروهای آمریکایی و کشتی‌های تجاری بودند، هدف قرار دادند.

به گفته این مقام ارشد، حملات روزهای گذشته جنگنده‌های آمریکایی که به تلافی سرنگونی بالگرد آپاچی ارتش آمریکا انجام شده بود، اولویت متفاوتی داشت و بر نابودی ایستگاه‌های زمینی هدایت پهپاد و رادارهای ایران در نزدیکی تنگه هرمز متمرکز بود.

@indypersian
🔥21👍96🥱2👏1
♦️ مقامات آتش‌نشانی و امداد و نجات شهرستان آرلینگتون در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کردند که ماموران آتش‌نشانی در حال بررسی حادثه‌ای مربوط به مواد خطرناک (Hazardous Materials) در ساختمان پنتاگون هستند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که این ساختمان تحت قرنطینه و تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته و کارکنان چندین طبقه از آن تخلیه شده‌اند.

در همین حال، سخنگوی پنتاگون در این باره اعلام کرد: «پنتاگون متوجه مشکلی در کیفیت هوای ساختمان شده است که تا زمان تعیین میزان اهمیت و خطر آن، اتخاذ اقدامات پیشگیرانه را ضروری ساخته است.»

او در ادامه افزود: «وزارت دفاع در حال اجرای پروتکل‌های حفاظتی استاندارد است؛ این اقدامات شامل صدور دستور پناه‌گیری در محل (Shelter-in-place) برای بخش‌های آسیب‌دیده ساختمان می‌شود.»
@indypersian
12🤔3😁1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️ویدیوی اختصاصی رسیده به ایندیپندنت فارسی حاکی از آن است که گروهی از ایرانیان ساکن اروپا در پاسداشت جاویدنامان انقلاب ملی دی ماه و زندانیان سیاسی در خطر اعدام، گردهم آمده‌اند.
بر اساس اظهارات ضبط کننده این تصاویر، ایرانیان فرانکفورت با هدف انعکاس «صدای بی‌صدایان» و اعتراض مردم داخل کشور، برای شش روز متوالی تحصن برگزار کرده‌اند.

@indypersian
👏4018💔2🙈1
⭕️رای نهایی پرونده جنجالی دوومیدانی‌کاران؛ چهار سال زندان برای رسولی و کامران

📌مقام‌های وزارت ورزش و جوانان بارها تلاش کردند احتمال بی‌گناهی متهمان را مطرح کنند


♦️دادگاه تجدیدنظر کشور کره جنوبی در نهایت احکام صادرشده برای پرونده جنجالی تعرض جنسی اعضای کاروان دوومیدانی ایران را تایید کرد.
بیشتر بخوانید...


@indypersian
👏265🤔1😢1
♦️محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در واکنش به حملات شبانه ایالات متحده و تهدیدهای اخیر دونالد ترامپ مبنی بر تشدید بمباران زیرساخت‌های کشور، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به واشنگتن هشدار داد.

قالیباف در این پیام نوشت: «راهبردهای نادرست و تصمیمات نسنجیده، کل صفحه بازی را به شکلی بسیار بدتر بازنشانی خواهد کرد، زیرساخت‌های انرژی و بازارها را به انفجار خواهد کشید و باتلاقی بی‌انتها خواهد ساخت که سال‌ها در آن گیر خواهید کرد.»

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان پیام خود به طور قاطع تاکید کرد: «شما ایران متفاوتی را خواهید دید.»

این موضع‌گیری پس از آن صورت می‌گیرد که ارتش آمریکا بامداد امروز حملات گسترده‌ای را علیه رادارها و پدافند هوایی ایران در نزدیک تنگه هرمز انجام داد و ترامپ نیز هشدار داد که بمباران‌های بزرگ‌تری در راه خواهد بود.

@indypersian
😁26🤬11🥴72
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️محمد مهدی نبی، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال ایران، روز پنجشنبه ۲۱ خرداد ماه، از احتمال حل شدن مشکل ویزای بیش از نیمی از ۱۵ عضو تیم ملی خبر داد و گفت تعدادی از این افراد برای مراجعه به کنسولگری آمریکا فراخوانده شده‌اند.
نبی، بعد از ظهر دوشنبه در گفتگو با صداوسیمای جمهوری اسلامی گفت: «حدود یک ساعت پیش به ما اعلام کردند که تعدادی از آن ۱۵ نفر می‌توانند به کنسولگری آمریکا در شهر تیخوانا مراجعه کنند. اسامی آنها هنوز به من اعلام نشده، اما فکر می‌کنم از آن ۱۵ نفر، بیش از نیمی‌شان مشکل ویزایشان حل شود، چون جزو ارکان اصلی تیم ملی هستند.»
او همچنین درباره زمان سفر تیم ملی به آمریکا توضیح داد که بر اساس اعلام فیفا، تیم باید یک روز پیش از مسابقه در محل برگزاری حاضر باشد، اما مسئولان تیم در تلاش‌اند زودتر راهی آمریکا شوند.
وزارت خارجه آمریکا، بامداد شنبه ۱۶ خرداد ماه برای ۲۶ بازیکن تیم ملی ایران ویزا صادر کرد اما درخواست ویزای مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، و بیش از ۱۲ نفر از اعضای کادر مدیریتی، اجرایی، رسانه‌ای و پشتیبانی تیم ملی رد شد.
همچنین گزارش‌ها از صدور «ویزای ساعتی» برای ورود و خروج تیم ملی فوتبال ایران به خاک آمریکا حکایت داشت.
مسابقات مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۶ با میزبانی مشترک آمریکا، کانادا و مکزیک، در خاک ایالات متحده برگزار خواهد شد.

@indypersian
😁23🤬13🥴74
♦️باستان‌شناسان در عربستان سعودی یک کوزه سفالی باستانی حاوی بیش از ۱۰۰ قطعه جواهر طلا، نقره و سنگ‌های قیمتی را کشف کردند که احتمالا در قرن نخست هجری توسط زائری در مسیر مکه دفن شده بود.

این گنجینه بی‌نظیر که «گنجینه درعیه» نام گرفته، در جریان ششمین فصل کاوش‌ها در منطقه القصیم و در یک ایستگاه کلیدی از مسیر حج بصره (بین عراق و مکه) یافت شد؛ منطقه‌ای که قدمت سکونتگاه‌های آن به سال‌های ۷۴۳ تا ۷۵۳ میلادی برمی‌گردد.

به گفته کمیسیون میراث عربستان سعودی، این خمره سرامیکی شامل قطعات طلای دوران اوایل خلافت عباسی (حدود سال ۷۵۰ میلادی)، آثار نقره‌ای و مس اکسیدشده است. طلاهای یافت‌شده با نقوش اسلیمی پیچیده و طرح‌های هندسی ظریفی تزیین شده‌اند که حکایت از مهارت بالای فلزکاران آن دوران در ساخت، برجسته‌کاری و مرصع‌کاری با سنگ‌های نیمه‌قیمتی دارد.

این یافته‌های ارزشمند علاوه بر نمایش هنر برجسته صدر اسلام، دانش ما را درباره سکونتگاه‌های انسانی و رونق مسیرهای کلیدی زیارتی و تجاری باستان افزایش می‌دهد. قطعات کشف‌شده اکنون در آزمایشگاه‌های مرمت عربستان سعودی در حال بازسازی هستند.

@indypersian
8👍4🤬3😢2🤔1
⭕️عربستان ممنوعیت واردات کالاهای لبنانی را لغو کرد

📌ژوزف عون، رئیس‌جمهوری لبنان، از تصمیم عربستان استقبال کرد و ضمن قدردانی از شاهزاده محمد بن سلمان، آن را نشانه‌ استحکام روابط میان دو کشور و ادامه حمایت عربستان سعودی از لبنان در مسیر بازسازی و احیای اقتصادی دانست


♦️شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد و نخست‌وزیر عربستان سعودی، در پی درخواست ژوزف عون، رئیس‌جمهوری لبنان، و نواف سلام، نخست‌وزیر این کشور، دستور داد واردات کالا از لبنان به عربستان سعودی از سر گرفته شود.
بیشتر بخوانید...


@indypersian
👍11😁1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️همزمان با افتتاح جدیدترین و بلندترین برج کلیسای مشهور «ساگرادا فامیلیا» در بارسلون، آسمان این شهر شامگاه چهارشنبه بیستم خرداد ماه، میزبان جشنی کم‌سابقه با نمایش پهپادها، نورپردازی‌های گسترده و آتش‌بازی بود. بیش از ۱۲۰ هزار نفر از شهروندان و گردشگران در اطراف این بنای نمادین گرد آمدند تا تکمیل برج «عیسی مسیح» را که ساگرادا فامیلیا را به بلندترین کلیسای جهان تبدیل کرده است، جشن بگیرند.
این مراسم به ریاست پاپ لئو چهاردهم و همزمان با صدمین سالگرد درگذشت آنتونی گائودی، معمار برجسته اسپانیایی و طراحی این بنای منحصر به فرد، برگزار شد. پاپ در مراسم عشای ربانی که در فضای داخلی کلیسا برگزار شد، ساگرادا فامیلیا را «شاهکاری معماری» توصیف کرد و سپس صلیب سرامیکی پنج‌طبقه و نورانی نصب‌شده بر فراز مناره جدید را متبرک کرد. پادشاه فیلیپ ششم اسپانیا و همسرش ملکه لیتزیا به همراه پدرو سانچز، نخست‌وزیر این کشور از مهمانان این مراسم بودند.
برج «عیسی مسیح» با ارتفاع ۱۷۲.۵ متر اکنون شاخص‌ترین عنصر در خط افق بارسلون به شمار می‌رود.
با وجود تکمیل مهم‌ترین برج این مجموعه، ساخت ساگرادا فامیلیا هنوز به پایان نرسیده و بر اساس برنامه‌های اعلام‌شده، کار بر روی بخش‌های تزئینی و برخی سازه‌های جانبی آن در سال‌های آینده ادامه خواهد یافت.

@indypersian
16🤬6🗿4🥴2😐1
♦️به گزارش خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، شرکت‌ها و دارایی‌های ایلان ماسک در منطقه خاورمیانه به لیست اهداف نظامی جمهوری اسلامی ایران اضافه شده است. این خبرگزاری مدعی شد که تصمیم مذکور در پی به دست آمدن شواهدی مبنی بر استفاده ارتش‌های آمریکا و اسرائیل از زیرساخت‌های تحت مدیریت ایلان ماسک، از جمله اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک»، اتخاذ شده است.

فارس در گزارش خود نوشت: «ایستگاه‌های زمینی استارلینک واقع در اراضی اشغالی [اسرائیل]، قطر، اردن، امارات و عمان، به همراه سهام‌داران اسپیس‌وکس و همچنین زیرساخت‌های دو شرکت الفیظابی و مبادله، از جمله مکان‌های جدید در لیست اهداف ایران هستند.»

اگرچه سپاه پاسداران و مقامات رسمی جمهوری اسلامی هنوز این گزارش را تایید یا تکذیب نکرده‌اند، اما رسانه‌های جمهوری اسلامی در روزهای گذشته گزارش روزنامه «وال‌استریت ژورنال» درباره اسپیس‌ایکس را به طور گسترده بازنشر کردند که به نظر می‌رسد مبنای ادعای خبرگزاری فارس بوده است.

@indypersian
🥴30😁10🤬4🗿43👏2
♦️ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) روز پنجشنبه ۲۱ خرداد با انتشار یک بیانیه تصویری اعلام کرد تنگه هرمز برای عبور و مرور کشتی‌های تجاری باز است و مسیرهای امنی برای تردد شناورها در این آبراه راهبردی ایجاد شده است.
سنتکام در این بیانیه تاکید کرد این مسیرها در اختیار همه کشتی‌هایی قرار دارد که تحریم‌ها و محاصره اعمال‌شده علیه ایران را نقض نکنند.
بر اساس این بیانیه، طی دو ماه گذشته صدها کشتی از تنگه هرمز عبور کرده‌اند. فرماندهی مرکزی آمریکا همچنین اعلام کرد نیروهای این کشور برای مقابله با «تجاوزگری ایران» در وضعیت آماده‌باش قرار دارند.
سنتکام در بخش دیگری از این بیانیه تصریح کرد که ایران کنترل تنگه هرمز را در اختیار ندارد.
خبرگزاری صداوسیما صبح پنجشنبه و پس از آنکه قرارگاه خاتم‌الانبیا (ستاد فرماندهی جنگ جمهوری اسلامی) اعلام کرد تنگه هرمز بسته شده است، مدعی شد هیچ کشتی از این آبراه تردد نمی‌کند.

@indypersian
👍37🥱53👏3👀1
♦️خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران به نقل از علی عبدالهی فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا با انتقاد از سیاست‌های واشنگتن، رفتار آمریکا را متناقض توصیف کرد و گفت که آن‌ها از یک‌سو در بیان حرف از مذاکره می‌زنند و هم‌زمان با انجام شرارت، عامل اصلی ناامنی منطقه و به خطر افتادن امنیت تجارت بین‌المللی در تنگه هرمز است. او افزود سران آمریکا به دلیل شناخت نداشتن از ملت و نیروهای مسلح ایران، دور تسلسل باطلی را طی می‌کنند و با جنگ رسانه‌ای نمی‌توانند شکست‌های خود را پنهان کنند.

این فرمانده سپاه با هشدار قاطع به کاخ سفید تاکید کرد: «چنانچه آمریکا بار دیگر بخواهد حملاتی را علیه ایران انجام دهد، پاسخی شدیدتر از قبل دریافت خواهد کرد و آتش جنگ علاوه بر ناامنی در منطقه، فراگیر و گسترده‌تر خواهد شد.»

او همچنین در واکنش مستقیم به تهدیدهای اخیر دونالد ترامپ علیه زیرساخت‌های انرژی کشور تصریح کرد: «با توجه به تهدیدهای آمریکا علیه زیرساخت‌های نفت ایران، اعلام می‌کنیم که یا صادرات نفت و گاز برای همه است و یا برای هیچ‌کس امکان نخواهد داشت.»

@indypersian
🥴31🤬4🗿43😁3👍1