♦️مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی در اظهاراتی گفت: «تصور اینکه پنج، شش یا هفت سال همچنان درگیر تورم ۴۰، ۵۰ و ۶۰ درصدی باشیم، برای من بهعنوان انسانی که در این کشور زندگی میکند، بسیار دشوار است.»
پزشکیان افزود: «دشمن تصور میکرد در صورت ایجاد کمبود و قحطی، مردم به خیابانها خواهند آمد. خداوند کمک کرد، حمایتهای لازم صورت گرفت، دولت با قدرت ایستاد و بانک مرکزی نیز با هماهنگی دستگاههای مربوط، شرایط را بهصورت روزانه مدیریت کرد.»
@indypersian
پزشکیان افزود: «دشمن تصور میکرد در صورت ایجاد کمبود و قحطی، مردم به خیابانها خواهند آمد. خداوند کمک کرد، حمایتهای لازم صورت گرفت، دولت با قدرت ایستاد و بانک مرکزی نیز با هماهنگی دستگاههای مربوط، شرایط را بهصورت روزانه مدیریت کرد.»
@indypersian
🤬79❤8🥱8🗿3😁2
♦️نشست چهارجانبه هیاتهای مذاکرهکننده جمهوری اسلامی، ایالات متحده، قطر و پاکستان آغاز شد؛ نشستی که با هدف کاهش تنشها و پیشبرد روند گفتگوها برگزار میشود.
جیدی ونس، معاون دونالد ترامپ، پیش از شروع این مذاکرات اعلام کرد: «این گفتگوها لزوما به حل کامل اختلافات منجر نخواهد شد، اما میتواند سطح تنشها را کاهش دهد.»
او همچنین با اشاره به نقش کشورهای منطقه افزود که پاکستان و قطر در رسیدن طرفها به این مرحله از مذاکرات، نقش مهم و مؤثری ایفا کردهاند.
@indypersian
جیدی ونس، معاون دونالد ترامپ، پیش از شروع این مذاکرات اعلام کرد: «این گفتگوها لزوما به حل کامل اختلافات منجر نخواهد شد، اما میتواند سطح تنشها را کاهش دهد.»
او همچنین با اشاره به نقش کشورهای منطقه افزود که پاکستان و قطر در رسیدن طرفها به این مرحله از مذاکرات، نقش مهم و مؤثری ایفا کردهاند.
@indypersian
🤬45❤8👍3🥴2🌚1
♦️دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، در پیامی در شبکه اجتماعی تروث سوشال، از ایران خواست «فورا» نیروهای نیابتی خود در لبنان را از ادامه اقدامات نظامی بازدارد.
ترامپ نوشت: «ایران باید فورا نیروهای نیابتی بسیار پرهزینه خود در لبنان را از ایجاد دردسر متوقف کند. اگر این کار را نکنند، ما بار دیگر به ایران ضربه بسیار سختی خواهیم زد؛ درست مانند هفته گذشته، اما شدیدتر.»
این اظهارات در حالی مطرح شده که تنشها در لبنان و اختلاف بر سر اجرای مفاد توافق اخیر میان تهران و واشینگتن همچنان ادامه دارد و تحولات لبنان به یکی از محورهای اصلی مذاکرات جاری تبدیل شده است.
@indypersian
ترامپ نوشت: «ایران باید فورا نیروهای نیابتی بسیار پرهزینه خود در لبنان را از ایجاد دردسر متوقف کند. اگر این کار را نکنند، ما بار دیگر به ایران ضربه بسیار سختی خواهیم زد؛ درست مانند هفته گذشته، اما شدیدتر.»
این اظهارات در حالی مطرح شده که تنشها در لبنان و اختلاف بر سر اجرای مفاد توافق اخیر میان تهران و واشینگتن همچنان ادامه دارد و تحولات لبنان به یکی از محورهای اصلی مذاکرات جاری تبدیل شده است.
@indypersian
👍44🗿17❤11🔥4🥱4🥴2🤬1
♦️دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، اعلام کرد همزمان با برگزاری مذاکرات در سوئیس، به مقامهای جمهوری اسلامی درباره هرگونه اقدام برای بستن تنگه هرمز هشدار داده است.
او در گفتگو با شبکه فاکسنیوز گفت این هشدار شنبه شب به تهران منتقل شده و تاکید کرد در صورت چنین اقدامی، ایران با پیامدهای سنگینی مواجه خواهد شد.
ترامپ همچنین گفت به مقامهای ایرانی گفتهام که اگر تنگه هرمز بسته شود، «دیگر کشوری نخواهند داشت و حتی امکان بازگشت به کشور خود را هم از دست خواهند داد.»
این اظهارات در حالی مطرح میشود که مسئله تنگه هرمز و امنیت عبور و مرور نفتکشها، به یکی از محورهای اصلی تنش و مذاکرات میان تهران و واشینگتن تبدیل شده است.
@indypersian
او در گفتگو با شبکه فاکسنیوز گفت این هشدار شنبه شب به تهران منتقل شده و تاکید کرد در صورت چنین اقدامی، ایران با پیامدهای سنگینی مواجه خواهد شد.
ترامپ همچنین گفت به مقامهای ایرانی گفتهام که اگر تنگه هرمز بسته شود، «دیگر کشوری نخواهند داشت و حتی امکان بازگشت به کشور خود را هم از دست خواهند داد.»
این اظهارات در حالی مطرح میشود که مسئله تنگه هرمز و امنیت عبور و مرور نفتکشها، به یکی از محورهای اصلی تنش و مذاکرات میان تهران و واشینگتن تبدیل شده است.
@indypersian
😁56🔥16👍10🥴10❤5🥱5🤬1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️جیدی ونس، معاون رئیسجمهوری آمریکا، روز یکشنبه ۳۱ خردادماه پیش از آغاز مذاکرات، اعلام کرد واشینگتن طی ماههای اخیر بیش از هر کشور دیگری برای توقف درگیریها در لبنان تلاش کرده و این روند را ادامه خواهد داد.
او با تأکید بر اینکه «صلح آسان نیست» گفت رسیدن به توافق نیازمند تلاش و «بدهبستان» میان طرفهاست و افزود هدف آمریکا تنها صلح با ایران نیست، بلکه دستیابی به ثبات در کل منطقه دنبال میشود.
ونس همچنین مذاکرات جاری را «آغاز یک گفتگوی فنی» توصیف کرد که قرار نیست همه اختلافات را یکباره حل کند، اما فرصتی فراهم میکند تا طرفها برای نخستینبار درباره مسائل اصلی بهصورت مستقیم گفتگو کنند.
به گفته او، حضور رهبران سیاسی برای تعیین چارچوب مذاکرات و حمایت از تیمهای فنی است و با وجود چالشهای پیشرو، طرفها با انگیزه برای ادامه مسیر آماده هستند.
@indypersian
او با تأکید بر اینکه «صلح آسان نیست» گفت رسیدن به توافق نیازمند تلاش و «بدهبستان» میان طرفهاست و افزود هدف آمریکا تنها صلح با ایران نیست، بلکه دستیابی به ثبات در کل منطقه دنبال میشود.
ونس همچنین مذاکرات جاری را «آغاز یک گفتگوی فنی» توصیف کرد که قرار نیست همه اختلافات را یکباره حل کند، اما فرصتی فراهم میکند تا طرفها برای نخستینبار درباره مسائل اصلی بهصورت مستقیم گفتگو کنند.
به گفته او، حضور رهبران سیاسی برای تعیین چارچوب مذاکرات و حمایت از تیمهای فنی است و با وجود چالشهای پیشرو، طرفها با انگیزه برای ادامه مسیر آماده هستند.
@indypersian
🤬45😁11❤7🥱5🥴2🔥1🫡1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، عصر یکشنبه ۳۱ خرداد و همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات تهران و واشنگتن در سوییس به نقل از یک «منبع مطلع» نوشت: «هیئت ایرانی با عکس مشترک با هئیت آمریکایی مخالفت کرد.»
تسنیم با اعلام این ادعا و بهنقل از این «مقام مطلع» افزود: «هیئت آمریکایی و برگزارکنندگان جلسه مذاکره بنا داشتند که در بدو جلسه چند جانبه، صحنه دست دادن و مراسم عکس مشترک میان هیات ایرانی و آمریکایی اتفاق بیفتد.
رئیس هیئت مذاکرهکننده ایرانی و تیم مذاکرهکننده با این تشریفات مخالفت کرده و اعلام کردند که در مراسم عکس با هیئت آمریکایی حضور نخواهند داشت.
تیم مذاکره کننده ایالات متحده به ریاست جیدی ونس و رسانههای آمریکایی هنوز واکنشی به این خبر نشان ندادهاند.
@indypersian
تسنیم با اعلام این ادعا و بهنقل از این «مقام مطلع» افزود: «هیئت آمریکایی و برگزارکنندگان جلسه مذاکره بنا داشتند که در بدو جلسه چند جانبه، صحنه دست دادن و مراسم عکس مشترک میان هیات ایرانی و آمریکایی اتفاق بیفتد.
رئیس هیئت مذاکرهکننده ایرانی و تیم مذاکرهکننده با این تشریفات مخالفت کرده و اعلام کردند که در مراسم عکس با هیئت آمریکایی حضور نخواهند داشت.
تیم مذاکره کننده ایالات متحده به ریاست جیدی ونس و رسانههای آمریکایی هنوز واکنشی به این خبر نشان ندادهاند.
@indypersian
🥴49😁25👏7🥱4❤2💔2🤬1🌚1🗿1😡1
♦️خبرگزاریهای فارس و تسنیم وابسته به سپاه پاسداران اندکی پیش از ساعت ۱۸.۳۰ روز یکشنبه به وقت تهران از پایان دور نخست مذاکرات چهارجانبه میان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، قطر، پاکستان و واشنگتن خبر دادند.
دولت قطر نزدیک به سه ساعت پیش اعلام کرده بود مذاکرات میانهای هیئتهای عالیرتبه چهار کشور آغاز شده است.
@indypersian
دولت قطر نزدیک به سه ساعت پیش اعلام کرده بود مذاکرات میانهای هیئتهای عالیرتبه چهار کشور آغاز شده است.
@indypersian
🤬35😁12❤6🔥1
♦️تصویری که از محل برگزاری نشست چهارجنبه نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، قطر و ایالات متحده آمریکا در رسانهها و شبکههای اجتماعی منتشر شده، عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی را در حال صحبت با شهباز شریف، وزیر امور خارجه ایران در سالنی نشان میدهد که جیدی ونس، معاون و جرد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ در آن حضور دارند.
این تصویر در حالی منتشر میشود که دولت پاکستان ساعاتی پیش و پس از پایان ملاقات با نمایندگان تهران و واشنگتن اعلام کرد که این کشور موفق شده است برای نخستین بار پس از ۴۷ سال ایران و آمریکا را به یکدیگر «نزدیک» کند.
@indypersian
این تصویر در حالی منتشر میشود که دولت پاکستان ساعاتی پیش و پس از پایان ملاقات با نمایندگان تهران و واشنگتن اعلام کرد که این کشور موفق شده است برای نخستین بار پس از ۴۷ سال ایران و آمریکا را به یکدیگر «نزدیک» کند.
@indypersian
😁29🤬22😡4❤2🔥2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخستوزیر و وزیر امور خارجه قطر، یکشنبه ۳۱ خردادماه در نشست چهارجانبه هیاتهای مذاکرهکننده آمریکا، جمهوری اسلامی، قطر و پاکستان در بورگناشتوک سوئیس گفت که دوحه همچنان به حمایت از روند میانجیگریها متعهد خواهد ماند.
او افزود: «قطر همچنان به این همکاری متعهد خواهد ماند و تا رسیدن به راهحل نهایی از این میانجیگریها حمایت خواهد کرد.»نخستوزیرقطر همچنین تاکید کرد که دوحه همواره شریک تلاشها برای تحقق صلح، رفاه و آیندهای بهتر برای منطقه خواهد بود.
@indypersian
او افزود: «قطر همچنان به این همکاری متعهد خواهد ماند و تا رسیدن به راهحل نهایی از این میانجیگریها حمایت خواهد کرد.»نخستوزیرقطر همچنین تاکید کرد که دوحه همواره شریک تلاشها برای تحقق صلح، رفاه و آیندهای بهتر برای منطقه خواهد بود.
@indypersian
🤬41😁4❤3🍾1
♦️ایال زمیر، فرمانده کل ارتش اسرائیل عصر یکشنبه ۳۱ خرداد بار دیگر تاکید کرد با وجود «برقرای آتشبس» با حزبالله، نیروهای نظامی این کشور در جنوب لبنان میمانند و برای از بین بردن تهدیدها «عملیاتی» هستند.
به گزارش رویترز، زمیر گفت حزبالله لبنان در موقعیت بسیار ضعیفی قرار دارد.
@indypersian
به گزارش رویترز، زمیر گفت حزبالله لبنان در موقعیت بسیار ضعیفی قرار دارد.
@indypersian
👍58❤7👏4🤬1
♦️دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه ۳۱ خردادماه و همزمان با آغاز دور جدید گفتگوها میان تهران و واشنگتن گفت مسعود پزشکیان باید مراقب حرف زدنش باشد و رفتارش را اصلاح کند و گرنه کنترل بقیه کشور (ایران) را هم به دست میگیریم.
این سخنان در پاسخ به پرسش خبرنگار فاکسنیوز درباره اظهارات روز گذشته پزشکیان مطرح شد که گفته بود «کسی نمیتواند ما را از حق غنیسازی محروم کند.»
@indypersian
این سخنان در پاسخ به پرسش خبرنگار فاکسنیوز درباره اظهارات روز گذشته پزشکیان مطرح شد که گفته بود «کسی نمیتواند ما را از حق غنیسازی محروم کند.»
@indypersian
😁33👏14🥴8❤5👍4🗿4🌚3🔥1😡1
♦️در حالی که شبکه سیانان آمریکا به نقل از منابع «دیپلماتیک» گزارش کرد دور نخست مذاکرات میان جمهوری اسلامی و آمریکا بر جنگ لبنان، تنگه هرمز و ذخایر هستهای ایران متمرکز بوده و دو طرف گفتگوهای صریحی داشتند، صداوسیما این گزارش را رد کرد.
شبکه خبر به نقل از خبرنگار صداوسیما گزارش کرد که دور نخست مذاکرات، صرفا بر مساله لبنان و وضعیت تنگه هرمز متمرکز بوده و دو طرف هیچ صحبتی درباره ذخایر اورانیوم ایران نکردهاند.
@indypersian
شبکه خبر به نقل از خبرنگار صداوسیما گزارش کرد که دور نخست مذاکرات، صرفا بر مساله لبنان و وضعیت تنگه هرمز متمرکز بوده و دو طرف هیچ صحبتی درباره ذخایر اورانیوم ایران نکردهاند.
@indypersian
🤬23😁5❤3😡2🔥1
♦️دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه ۳۱ خردادماه با انتشار پیامی در تروث سوشال نوشت کییر استارمر از مقام نخست وزیری بریتانیا، استعفا خواهد داد.
ترامپ در این پیام نوشت: «کییر استارمر از سمت نخستوزیری بریتانیا استعفا خواهد داد. او در دو موضوع بسیار مهم - مهاجرت و انرژی (باز کردن دریچههای نفت دریای شمال!) - شکست سختی خورد. برایش آرزوی موفقیت دارم!»
موقعیت استارمر از حدود یک ماه پیش و با شکست حزب کارگر در انتخابات شهرداریها متزلزل شد. پس از آن و نزدیک دو هفته پیش بحران در کابینه حزب کارگر با استعفای چند مقام ارشد ازجمله وزیر دفاع تشدید شد و سرانجام با پیروزی قدرتمندانه اندی برنهام در انتخابات میاندورهای مجلس عوام، احتمال کنارهگیری استارمر از قدرت تقویت شد.
@indypersian
ترامپ در این پیام نوشت: «کییر استارمر از سمت نخستوزیری بریتانیا استعفا خواهد داد. او در دو موضوع بسیار مهم - مهاجرت و انرژی (باز کردن دریچههای نفت دریای شمال!) - شکست سختی خورد. برایش آرزوی موفقیت دارم!»
موقعیت استارمر از حدود یک ماه پیش و با شکست حزب کارگر در انتخابات شهرداریها متزلزل شد. پس از آن و نزدیک دو هفته پیش بحران در کابینه حزب کارگر با استعفای چند مقام ارشد ازجمله وزیر دفاع تشدید شد و سرانجام با پیروزی قدرتمندانه اندی برنهام در انتخابات میاندورهای مجلس عوام، احتمال کنارهگیری استارمر از قدرت تقویت شد.
@indypersian
👏41👍8😁3😡1
♦️دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، اعلام کرد همزمان با برگزاری مذاکرات در سوییس، به مقامهای جمهوری اسلامی درباره هرگونه اقدام برای بستن تنگه هرمز هشدار داده است.
او در گفتگو با شبکه فاکسنیوز گفت این هشدار شنبه شب به تهران منتقل شده و تاکید کرد در صورت چنین اقدامی، ایران با پیامدهای سنگینی مواجه خواهد شد.
ترامپ همچنین گفت به مقامهای ایرانی گفتهام که اگر تنگه هرمز بسته شود، «دیگر کشوری نخواهند داشت و حتی امکان بازگشت به کشور خود را هم از دست خواهند داد.»
@indypersian
او در گفتگو با شبکه فاکسنیوز گفت این هشدار شنبه شب به تهران منتقل شده و تاکید کرد در صورت چنین اقدامی، ایران با پیامدهای سنگینی مواجه خواهد شد.
ترامپ همچنین گفت به مقامهای ایرانی گفتهام که اگر تنگه هرمز بسته شود، «دیگر کشوری نخواهند داشت و حتی امکان بازگشت به کشور خود را هم از دست خواهند داد.»
@indypersian
👍32😡10🥴7🔥1🤬1
♦️همزمان با برگزاری نخستین دیدار حضوری مقامهای آمریکا و جمهوری اسلامی در بورگناشتوک سوئیس، شبکه سیبیاس نتایج یک نظرسنجی جدید را منتشر کرد که نشان میدهد ۶۹ درصد آمریکاییها معتقدند جنگ با ایران ارزش هزینههای آن را نداشته است.
بر اساس این نظرسنجی، بیش از سهچهارم آمریکاییها خواهان پایان یافتن درگیری با ایران هستند. همچنین ۵۷ درصد شرکتکنندگان گفتهاند این جنگ مشکلات بیشتری ایجاد کرده است تا اینکه حل کند. در مقابل، ۲۱ درصد معتقدند این درگیری مشکلات بیشتری را حل کرده و ۲۱ درصد نیز گفتهاند نه به حل مشکلات کمک کرده و نه مشکلات بیشتری به وجود آورده است. این نظرسنجی همزمان با آغاز مذاکرات حضوری میان هیئت آمریکا و جمهوری اسلامی پس از توافق آتشبس منتشر شده است.
@indypersian
بر اساس این نظرسنجی، بیش از سهچهارم آمریکاییها خواهان پایان یافتن درگیری با ایران هستند. همچنین ۵۷ درصد شرکتکنندگان گفتهاند این جنگ مشکلات بیشتری ایجاد کرده است تا اینکه حل کند. در مقابل، ۲۱ درصد معتقدند این درگیری مشکلات بیشتری را حل کرده و ۲۱ درصد نیز گفتهاند نه به حل مشکلات کمک کرده و نه مشکلات بیشتری به وجود آورده است. این نظرسنجی همزمان با آغاز مذاکرات حضوری میان هیئت آمریکا و جمهوری اسلامی پس از توافق آتشبس منتشر شده است.
@indypersian
🤬27❤7👍2👨💻2🔥1😡1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️دقایقی پس از آنکه دونالد ترامپ در مصاحبه با فاکسنیوز گفت به مذاکرهکنندگان ایران هشدار داده است که در صورت بستن تنگه هرمز، کشوری برایشان باقی نخواهد ماند که به آن بازگردند، خبرنگار صداوسیما در ژنو گفت معلوم نیست هیئت ایرانی به اتاق مذاکره بازخواهد گشت یا اینکه قید مذاکره را میزند.
دقایقی پیش، پرس تیوی از اعتراض هیئت جمهوری اسلامی به طرف آمریکایی خبر داده و نوشته بود مذاکرهکنندگان به ریاست قالیباف در حال بررسی گزینههای مناسب برای اعتراض به این تهدید هستند.
@indypersian
دقایقی پیش، پرس تیوی از اعتراض هیئت جمهوری اسلامی به طرف آمریکایی خبر داده و نوشته بود مذاکرهکنندگان به ریاست قالیباف در حال بررسی گزینههای مناسب برای اعتراض به این تهدید هستند.
@indypersian
😁48🥴9❤3🤬2🔥1🥱1
♦️در حالی که رسانههای داخلی ایران میگویند مذاکرات هیئتهای جمهوری اسلامی و آمریکا پس از تهدیدهای ترامپ در ژنو متوقف شده است، قالیباف با انتشار پیامی در اکس به رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد.
قالیباف در این پیام نوشت: «با خودشان فکر نمیکنند که اگر تهدیدهایشان نتیجهای داشت، به استیصال امروز نمیرسیدند؟ ما تهدیدهای آمریکاییها را به جایی حساب نمیکنیم.»
ترامپ دو روز پیش از این گفته بود که آمریکا از سر استیصال توافق پایان جنگ با ایران را امضا نکرده بود بلکه این ایران بود که مستاصل شده ود.
قالیباف در همین پیام بدون نام بردن از دونالد ترامپ نوشت: «بهتر است مراقب اظهارنظرهای خود باشند، نیروهای مسلح ما آمادهاند تا به نحوی دیگر پاسخشان را بدهند. هر چه حرف بزنند، این ماییم که عمل میکنیم.»
@indypersian
قالیباف در این پیام نوشت: «با خودشان فکر نمیکنند که اگر تهدیدهایشان نتیجهای داشت، به استیصال امروز نمیرسیدند؟ ما تهدیدهای آمریکاییها را به جایی حساب نمیکنیم.»
ترامپ دو روز پیش از این گفته بود که آمریکا از سر استیصال توافق پایان جنگ با ایران را امضا نکرده بود بلکه این ایران بود که مستاصل شده ود.
قالیباف در همین پیام بدون نام بردن از دونالد ترامپ نوشت: «بهتر است مراقب اظهارنظرهای خود باشند، نیروهای مسلح ما آمادهاند تا به نحوی دیگر پاسخشان را بدهند. هر چه حرف بزنند، این ماییم که عمل میکنیم.»
@indypersian
😁36🥴8🤬5❤3🥱2
♦️خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران عصر یکشنبه ۳۱ خردادماه به نقل از یک مقام آگاه اعلام کرد هیئت مذاکرهکننده جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تهدید ترامپ، محل مذاکرات را ترک کرد.
دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، همزمان با برگزاری مذاکرات در سوییس به فاکس نیوز گفت به مقامهای جمهوری اسلامی درباره هرگونه اقدام برای بستن تنگه هرمز هشدار داده و گفته است که اگر تنگه هرمز را ببندید، کشوری برایتان باقی نخواهد ماند که به آن برگردید.
ترامپ گفت این هشدار شنبه شب به تهران منتقل شده و تاکید کرد در صورت چنین اقدامی، ایران با پیامدهای سنگینی مواجه خواهد شد.
@indypersian
دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، همزمان با برگزاری مذاکرات در سوییس به فاکس نیوز گفت به مقامهای جمهوری اسلامی درباره هرگونه اقدام برای بستن تنگه هرمز هشدار داده و گفته است که اگر تنگه هرمز را ببندید، کشوری برایتان باقی نخواهد ماند که به آن برگردید.
ترامپ گفت این هشدار شنبه شب به تهران منتقل شده و تاکید کرد در صورت چنین اقدامی، ایران با پیامدهای سنگینی مواجه خواهد شد.
@indypersian
😁55🥱10❤6👍6🤬1🥴1
♦️لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه آمریکا، یکشنبه ۳۱ خردادماه گفت با وجود حمایت از تلاشهای دیپلماتیک با جمهوری اسلامی، انتظار دارد این مذاکرات به نتیجه نرسد.
گراهام در گفتوگو با شبکه سیبیاس با اشاره به دیدار چند ساعته خود با دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، گفت در صورت شکست مذاکرات، واشینگتن کنترل تنگه هرمز را در دست خواهد گرفت، از کشتیهای عبوری عوارض دریافت خواهد کرد و برای گسترش توافقهای ابراهیم تلاش خواهد کرد. او همچنین هشدار داد که اگر جمهوری اسلامی با این اقدام مخالفت کند، با واکنش سخت آمریکا روبهرو خواهد شد.
این سناتور آمریکایی در بخش دیگری از اظهاراتش خطاب به جمهوری اسلامی گفت: «به ایرانیها میگویم، وقتی شما از حزبالله برای حمله به اسرائیل استفاده کنید، فکر میکنم سیاست جدید این خواهد بود که ما به شما حمله خواهیم کرد.»
@indypersian
گراهام در گفتوگو با شبکه سیبیاس با اشاره به دیدار چند ساعته خود با دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، گفت در صورت شکست مذاکرات، واشینگتن کنترل تنگه هرمز را در دست خواهد گرفت، از کشتیهای عبوری عوارض دریافت خواهد کرد و برای گسترش توافقهای ابراهیم تلاش خواهد کرد. او همچنین هشدار داد که اگر جمهوری اسلامی با این اقدام مخالفت کند، با واکنش سخت آمریکا روبهرو خواهد شد.
این سناتور آمریکایی در بخش دیگری از اظهاراتش خطاب به جمهوری اسلامی گفت: «به ایرانیها میگویم، وقتی شما از حزبالله برای حمله به اسرائیل استفاده کنید، فکر میکنم سیاست جدید این خواهد بود که ما به شما حمله خواهیم کرد.»
@indypersian
🔥43😁16👍12❤3👏3🤬2🗿1
♦️وزرای خارجه عربستان سعودی، پاکستان، ترکیه و مصر، یکشنبه ۳۱ خردادماه در نشستی در قاهره بر ضرورت پیشرفت سریع مذاکرات میان آمریکا و جمهوری اسلامی که هماکنون در سوئیس در جریان است، تاکید کردند.
چهار کشور در بیانیهای مشترک خواستار پایان موفق مذاکرات و دستیابی به توافقی «ماندگار با قابلیت راستیآزمایی» شدند؛ توافقی که مورد پذیرش تهران و واشنگتن باشد و در عین حال نگرانیهای امنیتی منطقه، بهویژه امنیت و ثبات کشورهای حاشیه خلیج فارس را نیز در بر بگیرد.
@indypersian
چهار کشور در بیانیهای مشترک خواستار پایان موفق مذاکرات و دستیابی به توافقی «ماندگار با قابلیت راستیآزمایی» شدند؛ توافقی که مورد پذیرش تهران و واشنگتن باشد و در عین حال نگرانیهای امنیتی منطقه، بهویژه امنیت و ثبات کشورهای حاشیه خلیج فارس را نیز در بر بگیرد.
@indypersian
😁19🥴8😇3😡2❤1