♦️خبرگزاری رویترز گزارش داد آلن گرینسپن، اقتصاددان برجسته آمریکایی و رئیس پیشین بانک مرکزی آمریکا، روز دوشنبه اول تیرماه در سن ۱۰۰ سالگی بر اثر عوارض ناشی از بیماری پارکینسون درگذشت. گرینسپن از سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۶ ریاست بانک مرکزی آمریکا را بر عهده داشت و در دوران چهار رئیسجمهوری ایالات متحده، از رونالد ریگان تا جورج دبلیو بوش، سیاست پولی این کشور را هدایت کرد.
گرینسپن که از تاثیرگذارترین چهرههای اقتصادی آمریکا در دهههای پایانی قرن بیستم و آغاز قرن بیستویکم به شمار میرفت، به دلیل هشدار مشهور خود درباره «شور و شوق غیرمنطقی» در بازارهای مالی شهرت جهانی یافت. بانک مرکزی آمریکا در واکنش به درگذشت او اعلام کرد نقش گرینسپن در شکلدهی سیاستهای پولی و توسعه اندیشه اقتصادی، اثری ماندگار بر اقتصاد ایالات متحده بر جای گذاشته است.
@indypersian
گرینسپن که از تاثیرگذارترین چهرههای اقتصادی آمریکا در دهههای پایانی قرن بیستم و آغاز قرن بیستویکم به شمار میرفت، به دلیل هشدار مشهور خود درباره «شور و شوق غیرمنطقی» در بازارهای مالی شهرت جهانی یافت. بانک مرکزی آمریکا در واکنش به درگذشت او اعلام کرد نقش گرینسپن در شکلدهی سیاستهای پولی و توسعه اندیشه اقتصادی، اثری ماندگار بر اقتصاد ایالات متحده بر جای گذاشته است.
@indypersian
❤16👏4🗿3🤬1
⭕️حضور بانک مرکزی، نهادهای امنیتی و نفتی در مذاکرات؛ تهران بهدنبال دسترسی فوری به پول و امتیازهای اقتصادی است
📌جمهوری اسلامی فقط دیپلماتها را نفرستاده است؛ این یک هیئت متشکل از کل ساختار حکومت است که حول محور اجرا، پول، اهرم فشار و خطوط قرمز شکل گرفته است
♦️از دیدگاه ناظران، گستردگی هیئت ایرانی حاضر در نخستین دور مذاکرات فنی با آمریکا در سوییس در روز یکشنبه، نشان میدهد تهران از همان ابتدا به دسترسی فوری به منابع مالی و دریافت امتیازهای اقتصادی قابلتوجه تاکید دارد.
این هیئت چند روز پس از امضای یادداشت تفاهم میان دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، و مسعود پزشکیان، رئیسجمهوری ایران، در شرایطی وارد بورگناشتوک سوییس شد که مذاکرات تکمیلی لغو شده و ابهامهایی را در سراسر منطقه ایجاد کرده بود.
بیشتربخوانید...
@indypersian
📌جمهوری اسلامی فقط دیپلماتها را نفرستاده است؛ این یک هیئت متشکل از کل ساختار حکومت است که حول محور اجرا، پول، اهرم فشار و خطوط قرمز شکل گرفته است
♦️از دیدگاه ناظران، گستردگی هیئت ایرانی حاضر در نخستین دور مذاکرات فنی با آمریکا در سوییس در روز یکشنبه، نشان میدهد تهران از همان ابتدا به دسترسی فوری به منابع مالی و دریافت امتیازهای اقتصادی قابلتوجه تاکید دارد.
این هیئت چند روز پس از امضای یادداشت تفاهم میان دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، و مسعود پزشکیان، رئیسجمهوری ایران، در شرایطی وارد بورگناشتوک سوییس شد که مذاکرات تکمیلی لغو شده و ابهامهایی را در سراسر منطقه ایجاد کرده بود.
بیشتربخوانید...
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
حضور بانک مرکزی، نهادهای امنیتی و نفتی در مذاکرات؛ تهران بهدنبال
از دیدگاه ناظران، گستردگی هیئت ایرانی حاضر در نخستین دور مذاکرات فنی با آمریکا در سوییس در روز یکشنبه، نشان میدهد تهران از همان ابتدا به دسترسی فوری به منابع مالی و دریافت امتیازهای اقتصادی
🤬27❤6😁5🤔1
⭕️گسترش پدیده «ارزانخواری» در ایران؛ غذای سالم از سفرهها حذف شده است
📌مواد غذایی در بازار وجود دارد، اما دهها میلیون نفر توان خرید آن را ندارند
♦️در حالی که مقامهای جمهوری اسلامی ایران از احتمال پیشرفت مذاکرات سوییس، آزادسازی بخشی از منابع مالی بلوکهشده و ورود اقتصاد ایران به دوره «پساجنگ» سخن میگویند، مجموعهای از گزارشهای رسمی و اظهارات مقامهای حکومتی تصویری کاملا متفاوت از زندگی روزمره میلیونها ایرانی ارائه میدهد؛ تصویری که در آن فقر غذایی، کاهش قدرت خرید، اخراج کارگران، بحران صندوقهای بازنشستگی و ناامیدی عمومی از آینده اقتصادی بیش از هر زمان دیگری به چشم میخورد.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
📌مواد غذایی در بازار وجود دارد، اما دهها میلیون نفر توان خرید آن را ندارند
♦️در حالی که مقامهای جمهوری اسلامی ایران از احتمال پیشرفت مذاکرات سوییس، آزادسازی بخشی از منابع مالی بلوکهشده و ورود اقتصاد ایران به دوره «پساجنگ» سخن میگویند، مجموعهای از گزارشهای رسمی و اظهارات مقامهای حکومتی تصویری کاملا متفاوت از زندگی روزمره میلیونها ایرانی ارائه میدهد؛ تصویری که در آن فقر غذایی، کاهش قدرت خرید، اخراج کارگران، بحران صندوقهای بازنشستگی و ناامیدی عمومی از آینده اقتصادی بیش از هر زمان دیگری به چشم میخورد.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
گسترش پدیده «ارزانخواری» در ایران؛ غذای سالم از سفرهها حذف شده است
در حالی که مقامهای جمهوری اسلامی ایران از احتمال پیشرفت مذاکرات سوییس، آزادسازی بخشی از منابع مالی بلوکهشده و ورود اقتصاد ایران به دوره «پساجنگ» سخن میگویند، مجموعهای از گزارشهای رسمی و اظهارات
😭28💔14❤1🥰1🤬1😢1🤩1
♦️اسکات بسنت، وزیر خزانهداری آمریکا، روز دوشنبه اول تیرماه در شبکه اجتماعی اکس اعلام کرد در چارچوب گفتوگوهای جاری در سوئیس، ایران متعهد شده است عبور و مرور آزاد و بدون مانع در تنگه هرمز را تضمین کند و به بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی اجازه ورود به کشور را بدهد.
او افزود وزارت خزانهداری آمریکا در چارچوب این توافق، یک مجوز عمومی موقت ۶۰ روزه صادر کرده است که تولید، تحویل و فروش نفت و مشتقات نفتی ایران را مجاز میکند.
بر اساس یادداشت تفاهمی که هفته گذشته میان تهران و واشینگتن امضا شد، آمریکا موافقت کرده است معافیتهایی برای صادرات نفت خام ایران، فرآوردههای نفتی و محصولات پتروشیمی صادر کند. این معافیتها خدمات مرتبط از جمله تراکنشهای بانکی، بیمه و حملونقل را نیز در بر میگیرد.
این مجوز همچنین واردات نفت خام، محصولات پتروشیمی و فرآوردههای نفتی با منشأ ایران به ایالات متحده را مجاز میکند.
عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، نیز روز دوشنبه در شبکه اجتماعی اکس نوشت: «تحریم صادرات نفت و پتروشیمی ایران تعلیق شد، محاصره دریایی پایان یافت و بخشی از داراییهای مسدودشده ایران نیز آزاد شده است.»
@indypersian
او افزود وزارت خزانهداری آمریکا در چارچوب این توافق، یک مجوز عمومی موقت ۶۰ روزه صادر کرده است که تولید، تحویل و فروش نفت و مشتقات نفتی ایران را مجاز میکند.
بر اساس یادداشت تفاهمی که هفته گذشته میان تهران و واشینگتن امضا شد، آمریکا موافقت کرده است معافیتهایی برای صادرات نفت خام ایران، فرآوردههای نفتی و محصولات پتروشیمی صادر کند. این معافیتها خدمات مرتبط از جمله تراکنشهای بانکی، بیمه و حملونقل را نیز در بر میگیرد.
این مجوز همچنین واردات نفت خام، محصولات پتروشیمی و فرآوردههای نفتی با منشأ ایران به ایالات متحده را مجاز میکند.
عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، نیز روز دوشنبه در شبکه اجتماعی اکس نوشت: «تحریم صادرات نفت و پتروشیمی ایران تعلیق شد، محاصره دریایی پایان یافت و بخشی از داراییهای مسدودشده ایران نیز آزاد شده است.»
@indypersian
🤬39😁10❤4🤔1
♦️محمد الهداد، مدیرعامل شرکت توانیر، روز دوشنبه اول تیرماه در یک نشست خبری گفت تابستان امسال خاموشی وجود خواهد داشت و به دلیل پیشی گرفتن مصرف برق از ظرفیت تولید، امکان تامین کامل برق در ماههای گرم سال وجود ندارد.
الهداد با اشاره به ناترازی تولید و مصرف برق افزود: «ادعا نمیکنم که بتوانیم تابستان را بدون قطع برق بگذرانیم.» او گفت برای عبور از اوج مصرف تابستان، لازم است حدود پنج درصد از تقاضای برق کشور کاهش یابد.
مدیرعامل توانیر همچنین با اشاره به آسیبهای ناشی از جنگ اخیر به زیرساختهای برق کشور گفت حدود چهار هزار مگاوات از ظرفیت نیروگاهی ایران همچنان از مدار خارج است و در تابستان امسال در دسترس نخواهد بود. او افزود محدودیت تامین برق در بخشهای کشاورزی، خانگی و تجاری در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۸ درصد کاهش یافته است.
@indypersian
الهداد با اشاره به ناترازی تولید و مصرف برق افزود: «ادعا نمیکنم که بتوانیم تابستان را بدون قطع برق بگذرانیم.» او گفت برای عبور از اوج مصرف تابستان، لازم است حدود پنج درصد از تقاضای برق کشور کاهش یابد.
مدیرعامل توانیر همچنین با اشاره به آسیبهای ناشی از جنگ اخیر به زیرساختهای برق کشور گفت حدود چهار هزار مگاوات از ظرفیت نیروگاهی ایران همچنان از مدار خارج است و در تابستان امسال در دسترس نخواهد بود. او افزود محدودیت تامین برق در بخشهای کشاورزی، خانگی و تجاری در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۸ درصد کاهش یافته است.
@indypersian
🤬47❤2😡2🔥1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️ احمد آریایینژاد، نماینده ملایر و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با شبکه خبر با هشدار درباره روند سالمندی جمعیت در ایران گفت کشور در سال ۱۴۳۰ پیرترین جمعیت جهان را خواهد داشت و این مسئله چالشهای گستردهای برای نظام سلامت به همراه خواهد داشت.
آریایینژاد گفت سالمندی با افزایش بیماریها و ناتوانیهای جسمی همراه است و بیتوجهی به حوزه بهداشت و پیشگیری، فشار بیشتری بر بخش درمان وارد خواهد کرد.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس همچنین از کمتوجهی به حوزه پیشگیری در نظام سلامت انتقاد کرد و گفت: «سالها است بهداشت، پیشگیری و حفظ سلامت مردم رها شده و نان در درمان است.» او با مقایسه وضعیت سلامت و آموزش و پرورش افزود همانطور که در نظام آموزشی، پرورش به حاشیه رفته است، در حوزه سلامت نیز تمرکز اصلی بر درمان قرار گرفته و بخش پیشگیری مورد غفلت واقع شده است.
@indypersian
آریایینژاد گفت سالمندی با افزایش بیماریها و ناتوانیهای جسمی همراه است و بیتوجهی به حوزه بهداشت و پیشگیری، فشار بیشتری بر بخش درمان وارد خواهد کرد.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس همچنین از کمتوجهی به حوزه پیشگیری در نظام سلامت انتقاد کرد و گفت: «سالها است بهداشت، پیشگیری و حفظ سلامت مردم رها شده و نان در درمان است.» او با مقایسه وضعیت سلامت و آموزش و پرورش افزود همانطور که در نظام آموزشی، پرورش به حاشیه رفته است، در حوزه سلامت نیز تمرکز اصلی بر درمان قرار گرفته و بخش پیشگیری مورد غفلت واقع شده است.
@indypersian
🤬12❤11🥰3😁3😢2❤🔥1👏1🥱1💔1🗿1
♦️مرکز آمار ایران در تازهترین گزارش حسابهای ملی اعلام کرد رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۴ با احتساب نفت به ۰.۲ درصد رسیده است؛ رقمی که در مقایسه با رشد ۳.۱ درصدی سال ۱۴۰۳، کاهش قابل توجهی را نشان میدهد. بر اساس این گزارش، تولید ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ۱۴۰۰ با احتساب نفت به ۱۰۰ هزار و ۴۹۲ هزار میلیارد ریال و بدون نفت به ۷۵ هزار و ۹۴۲ هزار میلیارد ریال رسیده است.
آمارهای منتشرشده نشان میدهد رشد اقتصادی بدون نفت در سال ۱۴۰۴ منفی ۰.۳ درصد بوده است؛ موضوعی که بیانگر کوچکتر شدن بخش غیرنفتی اقتصاد ایران در سال گذشته است. در میان بخشهای مختلف اقتصادی، کشاورزی با رشد منفی ۲.۹ درصد، صنعت با رشد منفی ۱.۵ درصد و تامین آب و برق با رشد منفی ۶.۵ درصد بیشترین افت را ثبت کردهاند. در مقابل، بخش استخراج نفت و گاز طبیعی ۱.۸ درصد، سایر معادن ۴.۱ درصد و ساختمان ۱.۴ درصد رشد داشتهاند.
گزارش مرکز آمار همچنین حاکی از آن است که رشد گروه خدمات به ۰.۳ درصد محدود شده، در حالی که فعالیتهای مالی رشد ۸.۴ درصدی را تجربه کردهاند. در مقابل، بخش عمده و خردهفروشی، هتل و رستوران با کاهش ۱.۸ درصدی مواجه شده است.
در بخش هزینه نیز رشد تولید ناخالص داخلی به قیمت بازار صفر درصد گزارش شده است. مصرف نهایی خانوارها ۱.۴ درصد و تشکیل سرمایه ثابت ناخالص ۲.۸ درصد کاهش یافته و سرمایهگذاری در ماشینآلات نیز افت ۵.۸ درصدی داشته است؛ شاخصی که از کاهش ظرفیت تولید در سالهای آینده حکایت دارد.
مرکز آمار ایران همچنین اعلام کرد واردات کالا و خدمات در سال ۱۴۰۴ حدود ۲۰ درصد کاهش یافته، در حالی که صادرات ۲.۱ درصد افت کرده است. این نهاد تاکید کرده است که ارقام منتشرشده مقدماتی هستند و پس از نهایی شدن حسابهای سالانه امکان بازنگری در آنها وجود دارد.
@indypersian
آمارهای منتشرشده نشان میدهد رشد اقتصادی بدون نفت در سال ۱۴۰۴ منفی ۰.۳ درصد بوده است؛ موضوعی که بیانگر کوچکتر شدن بخش غیرنفتی اقتصاد ایران در سال گذشته است. در میان بخشهای مختلف اقتصادی، کشاورزی با رشد منفی ۲.۹ درصد، صنعت با رشد منفی ۱.۵ درصد و تامین آب و برق با رشد منفی ۶.۵ درصد بیشترین افت را ثبت کردهاند. در مقابل، بخش استخراج نفت و گاز طبیعی ۱.۸ درصد، سایر معادن ۴.۱ درصد و ساختمان ۱.۴ درصد رشد داشتهاند.
گزارش مرکز آمار همچنین حاکی از آن است که رشد گروه خدمات به ۰.۳ درصد محدود شده، در حالی که فعالیتهای مالی رشد ۸.۴ درصدی را تجربه کردهاند. در مقابل، بخش عمده و خردهفروشی، هتل و رستوران با کاهش ۱.۸ درصدی مواجه شده است.
در بخش هزینه نیز رشد تولید ناخالص داخلی به قیمت بازار صفر درصد گزارش شده است. مصرف نهایی خانوارها ۱.۴ درصد و تشکیل سرمایه ثابت ناخالص ۲.۸ درصد کاهش یافته و سرمایهگذاری در ماشینآلات نیز افت ۵.۸ درصدی داشته است؛ شاخصی که از کاهش ظرفیت تولید در سالهای آینده حکایت دارد.
مرکز آمار ایران همچنین اعلام کرد واردات کالا و خدمات در سال ۱۴۰۴ حدود ۲۰ درصد کاهش یافته، در حالی که صادرات ۲.۱ درصد افت کرده است. این نهاد تاکید کرده است که ارقام منتشرشده مقدماتی هستند و پس از نهایی شدن حسابهای سالانه امکان بازنگری در آنها وجود دارد.
@indypersian
😢11❤5😁4🤬4🔥1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️بازنشستگان شرکت مخابرات تهران روز دوشنبه اول تیرماه در تهران در اعتراض به رسیدگی نشدن به مطالبات خود و مشکلات معیشتی تجمع کردند.
تجمعکنندگان با سر دادن شعار «حسین، حسین شعارشون، دزدی و غارت کارشون» نسبت به وضعیت معیشتی، پرداخت نشدن مطالبات و بیتوجهی مسئولان به خواستههای خود اعتراض کردند.
بازنشستگان حاضر در این تجمع خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی و بهبود شرایط معیشتی خود شدند و از مسئولان خواستند برای حل مشکلات بازنشستگان و اجرای تعهدات مربوط به حقوق و مزایا اقدام کنند.
@indypersian
تجمعکنندگان با سر دادن شعار «حسین، حسین شعارشون، دزدی و غارت کارشون» نسبت به وضعیت معیشتی، پرداخت نشدن مطالبات و بیتوجهی مسئولان به خواستههای خود اعتراض کردند.
بازنشستگان حاضر در این تجمع خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی و بهبود شرایط معیشتی خود شدند و از مسئولان خواستند برای حل مشکلات بازنشستگان و اجرای تعهدات مربوط به حقوق و مزایا اقدام کنند.
@indypersian
👍47🥴9😁3🤬3❤2🔥2👏2💯2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♦️بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر اسرائیل، در ویدیویی که روز دوشنبه اول تیرماه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد، تأکید کرد دستورالعملهای او و وزیر دفاع به ارتش این کشور «واضح و بدون تغییر» باقی مانده است.
او اعلام کرد نیروهای اسرائیلی در جنوب لبنان «آزادی عمل کامل» دارند تا هرگونه تهدید مستقیم یا احتمالی علیه خود و ساکنان مناطق شمالی اسرائیل را خنثی کنند و در این زمینه هیچ محدودیتی برای ارتش وجود ندارد.
نتانیاهو همچنین با حمایت از نیروهای نظامی گفت که «تمام ملت» پشت ارتش ایستادهاند و افزود اسرائیل تا هر زمان که لازم باشد در «نوار امنیتی» در جنوب لبنان باقی خواهد ماند تا امنیت شهروندان خود را تأمین کند.
@indypersian
او اعلام کرد نیروهای اسرائیلی در جنوب لبنان «آزادی عمل کامل» دارند تا هرگونه تهدید مستقیم یا احتمالی علیه خود و ساکنان مناطق شمالی اسرائیل را خنثی کنند و در این زمینه هیچ محدودیتی برای ارتش وجود ندارد.
نتانیاهو همچنین با حمایت از نیروهای نظامی گفت که «تمام ملت» پشت ارتش ایستادهاند و افزود اسرائیل تا هر زمان که لازم باشد در «نوار امنیتی» در جنوب لبنان باقی خواهد ماند تا امنیت شهروندان خود را تأمین کند.
@indypersian
👏43🔥34❤5❤🔥2🤬2😡2🥱1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️پیت هگست، وزیر دفاع آمریکا، روز یکشنبه ۳۱ خردادماه در ناو هواپیمابر «یواساس کارل وینسون» حضور یافت و در جمع ملوانان نیروی دریایی ایالات متحده از نقش آنها در عملیات نظامی علیه حوثیهای یمن تقدیر کرد.
هگست با اشاره به عملیات «رایدر خشن» علیه حوثیهای مورد حمایت جمهوری اسلامی گفت این عملیات به احیای بازدارندگی آمریکا در منطقه کمک کرده است. او افزود: «دلیلی وجود دارد که حوثیها در عملیات «خشم حماسی» وارد درگیری نشدند. ایران هر روز از آنها میخواست وارد عمل شوند، اما آنها پاسخ میدادند که نمیخواهند با آمریکاییها درگیر شوند.»
وزیر دفاع آمریکا خطاب به نیروهای حاضر در ناو گفت موفقیت این عملیات نتیجه آمادگی، حرفهایگری و عملکرد نیروهای آمریکایی بوده است. او تاکید کرد وزارت دفاع آمریکا به حمایت از نیروهای مسلح برای افزایش آمادگی و توان رزمی آنها ادامه خواهد داد.
اشاره هگست به عملیات نظامی گستردهای بود که ایالات متحده از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۳ با حملات هوایی و دریایی علیه مواضع حوثیها در یمن آغاز کرد؛ عملیاتی که مقامهای آمریکایی آن را مهمترین اقدام نظامی آمریکا در خاورمیانه از زمان آغاز ریاستجمهوری دونالد ترامپ توصیف کردهاند.
@indypersian
هگست با اشاره به عملیات «رایدر خشن» علیه حوثیهای مورد حمایت جمهوری اسلامی گفت این عملیات به احیای بازدارندگی آمریکا در منطقه کمک کرده است. او افزود: «دلیلی وجود دارد که حوثیها در عملیات «خشم حماسی» وارد درگیری نشدند. ایران هر روز از آنها میخواست وارد عمل شوند، اما آنها پاسخ میدادند که نمیخواهند با آمریکاییها درگیر شوند.»
وزیر دفاع آمریکا خطاب به نیروهای حاضر در ناو گفت موفقیت این عملیات نتیجه آمادگی، حرفهایگری و عملکرد نیروهای آمریکایی بوده است. او تاکید کرد وزارت دفاع آمریکا به حمایت از نیروهای مسلح برای افزایش آمادگی و توان رزمی آنها ادامه خواهد داد.
اشاره هگست به عملیات نظامی گستردهای بود که ایالات متحده از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۳ با حملات هوایی و دریایی علیه مواضع حوثیها در یمن آغاز کرد؛ عملیاتی که مقامهای آمریکایی آن را مهمترین اقدام نظامی آمریکا در خاورمیانه از زمان آغاز ریاستجمهوری دونالد ترامپ توصیف کردهاند.
@indypersian
👍40😁7❤3🤬3👏2🥴2❤🔥1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️گیلا گملیل، وزیر علوم و فناوری و عضو کابینه امنیتی اسرائیل، روز دوشنبه اول تیرماه با اشاره به تحولات ایران، گفت مردم ایران بهدنبال آیندهای متفاوت از وضعیت کنونی هستند.
او با اشاره به اعتراضات گذشته گفت برخی ایرانیان «پرچم شیر و خورشید» را در کنار پرچم اسرائیل برافراشتهاند و این را نشانهای از خواست تغییر در ایران دانست.
گملیل همچنین از دیدار خود با شاهزاده رضا پهلوی خبر داد و از طرحی با عنوان «پیمان کوروش» سخن گفت که به گفته او، هدف آن گسترش «پیمان ابراهیم» به سوی یک «ایران آزاد» و ایجاد روابط میان ایران و اسرائیل بر پایه منافع مشترک است.
او در ادامه، چشمانداز خود را شکلگیری یک چارچوب منطقهای جدید با مشارکت اسرائیل، کشورهای خلیج فارس و ایالات متحده در حوزههایی مانند انرژی، آب و امنیت عنوان کرد و گفت این طرح «یک استراتژی» است، نه یک توهم.
@indypersian
او با اشاره به اعتراضات گذشته گفت برخی ایرانیان «پرچم شیر و خورشید» را در کنار پرچم اسرائیل برافراشتهاند و این را نشانهای از خواست تغییر در ایران دانست.
گملیل همچنین از دیدار خود با شاهزاده رضا پهلوی خبر داد و از طرحی با عنوان «پیمان کوروش» سخن گفت که به گفته او، هدف آن گسترش «پیمان ابراهیم» به سوی یک «ایران آزاد» و ایجاد روابط میان ایران و اسرائیل بر پایه منافع مشترک است.
او در ادامه، چشمانداز خود را شکلگیری یک چارچوب منطقهای جدید با مشارکت اسرائیل، کشورهای خلیج فارس و ایالات متحده در حوزههایی مانند انرژی، آب و امنیت عنوان کرد و گفت این طرح «یک استراتژی» است، نه یک توهم.
@indypersian
❤80👏14👍6😁5😡5🤬3🔥1😍1🍾1
♦️دفتر رسانهای شاهزاده رضا پهلوی روز دوشنبه اول تیرماه در پیامی در شبکه ایکس اعلام کرد با وجود تلاشهای فیفا برای حذف پرچم شیر و خورشید از ورزشگاهها، هزاران ایرانی در ورزشگاه سوفای نشان دادند این نماد «قابل ممنوع شدن نیست».
در این پیام آمده است که حضور گسترده این پرچم در میان تماشاگران، بیانگر آن چیزی است که «نماد واقعی ایران» خوانده شده و تأکید شده که این صدا را نمیتوان نادیده گرفت.
دفتررسانهای شاهزاده رضا پهلوی همچنین افزود که صدای مخالفان جمهوری اسلامی در جریان رقابتهای جام جهانی، بیش از هر زمان دیگری در سطح جهانی شنیده میشود.
@indypersian
در این پیام آمده است که حضور گسترده این پرچم در میان تماشاگران، بیانگر آن چیزی است که «نماد واقعی ایران» خوانده شده و تأکید شده که این صدا را نمیتوان نادیده گرفت.
دفتررسانهای شاهزاده رضا پهلوی همچنین افزود که صدای مخالفان جمهوری اسلامی در جریان رقابتهای جام جهانی، بیش از هر زمان دیگری در سطح جهانی شنیده میشود.
@indypersian
❤96👏8❤🔥5😁4🥱4🫡4👍2🤩1
♦️اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، در واکنش به اظهارات مقامهای آمریکایی درباره همکاری تهران با آژانس بینالمللی انرژی اتمی، تاکید کرد تعامل ایران با آژانس مطابق تعهدات پادمانی، مصوبات مجلس شورای اسلامی و تصمیمات شورایعالی امنیت ملی ادامه خواهد یافت.
این اظهارات پس از آن مطرح شد که جیدی ونس، معاون رئیسجمهوری آمریکا، در نشست خبری خود در بورگناشتوک سوئیس گفت ایران پذیرفته است بار دیگر از بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی برای حضور در این کشور دعوت کند.
بقایی در پاسخ به ایرنا گفت همکاری ایران با آژانس بر اساس روال موجود ادامه دارد و تهران در جریان مذاکرات ۱۸ ساعته روز یکشنبه در سوئیس هیچ مذاکرهای درباره پرونده هستهای انجام نداده و تعهد جدیدی نیز نپذیرفته است.
به گفته مقامهای آگاه از روند گفتگوها، آغاز مذاکرات هستهای در چارچوب تفاهمنامه اسلامآباد برای پایان جنگ میان ایران و آمریکا، به اجرای بند ۱۳ این تفاهمنامه منوط شده است و موضوعهایی مانند بازدید از سایتهای هستهای آسیبدیده و تعیین تکلیف ذخایر اورانیوم غنیشده در مذاکرات فنی و توافق نهایی پس از دوره ۶۰ روزه پیشبینیشده در این تفاهمنامه بررسی خواهد شد.
خبرگزاری ایرنا نیز گزارش داد همکاری ایران و آژانس در یک سال گذشته، حتی پس از جنگ ۱۲ روزه، بهطور کامل متوقف نشده است. بر اساس این گزارش، تهران در چارچوب قانون مصوب چهارم تیرماه ۱۴۰۴ و با تایید شورایعالی امنیت ملی، در مواردی از جمله نیروگاه اتمی بوشهر به بازرسان آژانس اجازه بازدید داده و روند نظارت بر بارگذاری سوخت این نیروگاه ادامه داشته است.
@indypersian
این اظهارات پس از آن مطرح شد که جیدی ونس، معاون رئیسجمهوری آمریکا، در نشست خبری خود در بورگناشتوک سوئیس گفت ایران پذیرفته است بار دیگر از بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی برای حضور در این کشور دعوت کند.
بقایی در پاسخ به ایرنا گفت همکاری ایران با آژانس بر اساس روال موجود ادامه دارد و تهران در جریان مذاکرات ۱۸ ساعته روز یکشنبه در سوئیس هیچ مذاکرهای درباره پرونده هستهای انجام نداده و تعهد جدیدی نیز نپذیرفته است.
به گفته مقامهای آگاه از روند گفتگوها، آغاز مذاکرات هستهای در چارچوب تفاهمنامه اسلامآباد برای پایان جنگ میان ایران و آمریکا، به اجرای بند ۱۳ این تفاهمنامه منوط شده است و موضوعهایی مانند بازدید از سایتهای هستهای آسیبدیده و تعیین تکلیف ذخایر اورانیوم غنیشده در مذاکرات فنی و توافق نهایی پس از دوره ۶۰ روزه پیشبینیشده در این تفاهمنامه بررسی خواهد شد.
خبرگزاری ایرنا نیز گزارش داد همکاری ایران و آژانس در یک سال گذشته، حتی پس از جنگ ۱۲ روزه، بهطور کامل متوقف نشده است. بر اساس این گزارش، تهران در چارچوب قانون مصوب چهارم تیرماه ۱۴۰۴ و با تایید شورایعالی امنیت ملی، در مواردی از جمله نیروگاه اتمی بوشهر به بازرسان آژانس اجازه بازدید داده و روند نظارت بر بارگذاری سوخت این نیروگاه ادامه داشته است.
@indypersian
😁32🥱7❤3🥴3🤬1
♦️محمدباقر قالیباف و عباس عراقچی، دوشنبهشب اول تیرماه برای دیدار با هیثم بن طارق، سلطان عمان، و رایزنی درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقهای راهی مسقط شدند.
رسانههای جمهوری اسلامی گزارش دادند در این سفر، دو طرف درباره راههای گسترش همکاریهای تهران و مسقط و همچنین موضوع «نحوه اداره» تنگه هرمز گفتگو خواهند کرد.
این سفر در حالی انجام میشود که موضوع تنگه هرمز و ترتیبات امنیتی و دریایی آن، پس از تفاهمنامه اسلامآباد و مذاکرات اخیر ایران و آمریکا در سوئیس، به یکی از محورهای اصلی رایزنیهای دیپلماتیک منطقه تبدیل شده است.
@indypersian
رسانههای جمهوری اسلامی گزارش دادند در این سفر، دو طرف درباره راههای گسترش همکاریهای تهران و مسقط و همچنین موضوع «نحوه اداره» تنگه هرمز گفتگو خواهند کرد.
این سفر در حالی انجام میشود که موضوع تنگه هرمز و ترتیبات امنیتی و دریایی آن، پس از تفاهمنامه اسلامآباد و مذاکرات اخیر ایران و آمریکا در سوئیس، به یکی از محورهای اصلی رایزنیهای دیپلماتیک منطقه تبدیل شده است.
@indypersian
😁25🤬20❤3🔥2😡2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️جورجیا ملونی، نخستوزیر ایتالیا، ویدیویی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد که استقبال گرم شماری از شهروندان ایتالیایی از او پس از بازگشت از اجلاس گروه هفت (G7) را نشان میدهد.
در این ویدیو، حامیان ملونی با ابراز حمایت از او، از مواضعش در دفاع از منافع ایتالیا تمجید میکنند. رسانههای ایتالیایی نیز گزارش دادهاند که بسیاری از هواداران ملونی، عملکرد او در روزهای اخیر را نشانهای از ایستادگی در برابر فشارهای خارجی و دفاع از جایگاه ایتالیا در عرصه بینالمللی میدانند.
انتشار این ویدیو در حالی صورت گرفت که طی روزهای گذشته تنش لفظی میان دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، و ملونی بالا گرفته بود. ترامپ مدعی شده بود که نخستوزیر ایتالیا در حاشیه نشست گروه هفت خواستار گرفتن عکس با او شده است؛ ادعایی که ملونی آن را رد کرد و «ساختگی» خواند.
ملونی نیز در واکنش به اظهارات ترامپ، حملات او را «بیدلیل و بیمعنی» توصیف کرد و گفت محبوبیتش نتیجه دفاع از منافع ملی ایتالیا است، نه رابطه با رئیسجمهوری آمریکا.
@indypersian
در این ویدیو، حامیان ملونی با ابراز حمایت از او، از مواضعش در دفاع از منافع ایتالیا تمجید میکنند. رسانههای ایتالیایی نیز گزارش دادهاند که بسیاری از هواداران ملونی، عملکرد او در روزهای اخیر را نشانهای از ایستادگی در برابر فشارهای خارجی و دفاع از جایگاه ایتالیا در عرصه بینالمللی میدانند.
انتشار این ویدیو در حالی صورت گرفت که طی روزهای گذشته تنش لفظی میان دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، و ملونی بالا گرفته بود. ترامپ مدعی شده بود که نخستوزیر ایتالیا در حاشیه نشست گروه هفت خواستار گرفتن عکس با او شده است؛ ادعایی که ملونی آن را رد کرد و «ساختگی» خواند.
ملونی نیز در واکنش به اظهارات ترامپ، حملات او را «بیدلیل و بیمعنی» توصیف کرد و گفت محبوبیتش نتیجه دفاع از منافع ملی ایتالیا است، نه رابطه با رئیسجمهوری آمریکا.
@indypersian
❤🔥30🤬16👍8❤7🥴7😁6😐1
⭕️هشدار پژوهشگران سعودی درباره خطرات رژیم غذایی «طیبات»
📌کنار گذاشتن داروهای تجویزشده برای بیماریهای مزمن میتواند به عوارض جدی و حتی تهدیدکننده جان منجر شود
♦️در پی بستری شدن چند بیمار در بخشهای مراقبتهای ویژه به دلیل قطع مصرف انسولین و روی آوردن به رژیمهای غذایی تاییدنشده، مقامهای بهداشتی عربستان سعودی درباره رژیم غذایی موسوم به «رژیم طیبات» هشدار دادند.
وزارت بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد مواردی را ثبت کرده است که در آن، بیماران پس از قطع مصرف انسولین و اتکا به رژیمهای غذایی فاقد پشتوانه علمی، در شرایط نیاز به مراقبتهای ویژه قرار گرفتهاند. این وزارتخانه هشدار داد که کنار گذاشتن داروهای تجویزشده برای بیماریهای مزمن میتواند به عوارض جدی و حتی تهدیدکننده جان منجر شود.
این وزارتخانه در بیانیهای، از عموم مردم خواست به ادعاهای درمانی درباره «رژیم طیبات» که در شبکههای اجتماعی منتشر میشود، اعتماد نکنند و تاکید کرد برای تایید استفاده از این رژیم به عنوان جایگزینی برای داروهای تجویزی شواهد علمی کافی وجود ندارد.
رژیم موسوم به «طیبات» که در بخشهایی از جهان عرب از طریق شبکههای اجتماعی محبوبیت یافته، یک رژیم غذایی بحثبرانگیز است که غذاها را به دو دسته «طیبات» (غذاهای پاک، مجاز و مفید) و «غیرطیبات» (غذاهای مضر یا نامناسب) تقسیم میکند. طرفداران آن معتقدند بسیاری از بیماریهای مزمن از جمله دیابت، بیماریهای خودایمنی، چاقی و التهاب، با حذف غذاهای «غیرطیب» قابلکنترل یا حتی درمانپذیرند.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
📌کنار گذاشتن داروهای تجویزشده برای بیماریهای مزمن میتواند به عوارض جدی و حتی تهدیدکننده جان منجر شود
♦️در پی بستری شدن چند بیمار در بخشهای مراقبتهای ویژه به دلیل قطع مصرف انسولین و روی آوردن به رژیمهای غذایی تاییدنشده، مقامهای بهداشتی عربستان سعودی درباره رژیم غذایی موسوم به «رژیم طیبات» هشدار دادند.
وزارت بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد مواردی را ثبت کرده است که در آن، بیماران پس از قطع مصرف انسولین و اتکا به رژیمهای غذایی فاقد پشتوانه علمی، در شرایط نیاز به مراقبتهای ویژه قرار گرفتهاند. این وزارتخانه هشدار داد که کنار گذاشتن داروهای تجویزشده برای بیماریهای مزمن میتواند به عوارض جدی و حتی تهدیدکننده جان منجر شود.
این وزارتخانه در بیانیهای، از عموم مردم خواست به ادعاهای درمانی درباره «رژیم طیبات» که در شبکههای اجتماعی منتشر میشود، اعتماد نکنند و تاکید کرد برای تایید استفاده از این رژیم به عنوان جایگزینی برای داروهای تجویزی شواهد علمی کافی وجود ندارد.
رژیم موسوم به «طیبات» که در بخشهایی از جهان عرب از طریق شبکههای اجتماعی محبوبیت یافته، یک رژیم غذایی بحثبرانگیز است که غذاها را به دو دسته «طیبات» (غذاهای پاک، مجاز و مفید) و «غیرطیبات» (غذاهای مضر یا نامناسب) تقسیم میکند. طرفداران آن معتقدند بسیاری از بیماریهای مزمن از جمله دیابت، بیماریهای خودایمنی، چاقی و التهاب، با حذف غذاهای «غیرطیب» قابلکنترل یا حتی درمانپذیرند.
بیشتر بخوانید...
@indypersian
ایندیپندنت فارسی
هشدار پژوهشگران سعودی درباره خطرات رژیم غذایی «طیبات»
در پی بستری شدن چند بیمار در بخشهای مراقبتهای ویژه به دلیل قطع مصرف انسولین و روی آوردن به رژیمهای غذایی تاییدنشده، مقامهای بهداشتی عربستان سعودی درباره رژیم غذایی موسوم به «رژیم طیبات» هشدار
😁8❤7👍1💯1🗿1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️حسین علیزاده، آهنگساز و نوازنده سرشناس ایرانی، در واکنش به صدور حکم شلاق برای پرستو احمدی و دیگر عوامل «کنسرت کاروانسرا» گفت صدور چنین احکامی یادآور «عصر حجر» است.
علیزاده در مراسم بزرگداشت استیون بلام، پژوهشگر آمریکایی موسیقی نواحی خراسان و موسیقی کردی، با اشاره به پرستو احمدی و دیگر دستاندرکاران این کنسرت گفت: «همه این دوستان را میشناسم. بسیار بااستعداد و موسیقیدانان خیلی خوبی هستند.» او همچنین افزود: «شجاعت یکی از چیزهایی است که به آدم هنر میدهد.»
این هنرمند شناختهشده با انتقاد از برخورد با هنرمندان گفت: «عصر حجر را جلوی چشممان میبینیم.»
پرستو احمدی به همراه هشت نفر دیگر از نوازندگان و عوامل «کنسرت کاروانسرا» از سوی دادگاه کیفری استان قم به ۷۴ ضربه شلاق تعزیری، دو سال ممنوعالخروجی و دو سال محرومیت از فعالیت هنری محکوم شدهاند. بر اساس گزارشها، محمد شیری، رئیس شعبه رسیدگیکننده به این پرونده، دفاعیات متهمان را وارد ندانسته است.
@indypersian
علیزاده در مراسم بزرگداشت استیون بلام، پژوهشگر آمریکایی موسیقی نواحی خراسان و موسیقی کردی، با اشاره به پرستو احمدی و دیگر دستاندرکاران این کنسرت گفت: «همه این دوستان را میشناسم. بسیار بااستعداد و موسیقیدانان خیلی خوبی هستند.» او همچنین افزود: «شجاعت یکی از چیزهایی است که به آدم هنر میدهد.»
این هنرمند شناختهشده با انتقاد از برخورد با هنرمندان گفت: «عصر حجر را جلوی چشممان میبینیم.»
پرستو احمدی به همراه هشت نفر دیگر از نوازندگان و عوامل «کنسرت کاروانسرا» از سوی دادگاه کیفری استان قم به ۷۴ ضربه شلاق تعزیری، دو سال ممنوعالخروجی و دو سال محرومیت از فعالیت هنری محکوم شدهاند. بر اساس گزارشها، محمد شیری، رئیس شعبه رسیدگیکننده به این پرونده، دفاعیات متهمان را وارد ندانسته است.
@indypersian
👍58👏11❤7😭4😁1🥴1😐1
♦️دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، دوشنبه اول تیرماه در شبکه اجتماعی تروث سوشال نوشت ایران برای تضمین آنچه او «شفافیت هستهای» خواند، با انجام بازرسیهای گسترده موافقت خواهد کرد.
ترامپ در این پیام نوشت: «همه بهخوبی آگاه هستند که ایران برای تضمین "شفافیت هستهای" در سالهای آینده، با بازرسیهای گسترده از تسلیحات موافقت خواهد کرد.»
پیشتر خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد اظهارات جیدی ونس درباره بازگشت بازرسان آژانس به ایران صحت ندارد و در مذاکرات سوئیس هیچ گفتگویی درباره حضور بازرسان در ایران انجام نشده است.
@indypersian
ترامپ در این پیام نوشت: «همه بهخوبی آگاه هستند که ایران برای تضمین "شفافیت هستهای" در سالهای آینده، با بازرسیهای گسترده از تسلیحات موافقت خواهد کرد.»
پیشتر خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد اظهارات جیدی ونس درباره بازگشت بازرسان آژانس به ایران صحت ندارد و در مذاکرات سوئیس هیچ گفتگویی درباره حضور بازرسان در ایران انجام نشده است.
@indypersian
🤬16🔥11😁7👍5😡3❤1😐1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
♦️خبرگزاری رویترز روز دوشنبه اول تیرماه تصاویری از تردد کشتیها در آبهای تنگه هرمز، در نزدیکی سواحل منطقه مسندم عمان، منتشر کرد؛ گذرگاهی راهبردی که یکی از مهمترین مسیرهای انتقال انرژی در جهان به شمار میرود.
انتشار این تصاویر همزمان با اعلام پیشرفت در مذاکرات میان ایران و آمریکا در سوئیس صورت گرفت. جیدی ونس، معاون رئیسجمهوری آمریکا، گفت تهران با ایجاد سازوکارهایی برای مدیریت داراییهای مسدودشده، حفظ آتشبس و همچنین آغاز گفتگوها درباره بازرسیهای هستهای موافقت کرده است.
@indypersian
انتشار این تصاویر همزمان با اعلام پیشرفت در مذاکرات میان ایران و آمریکا در سوئیس صورت گرفت. جیدی ونس، معاون رئیسجمهوری آمریکا، گفت تهران با ایجاد سازوکارهایی برای مدیریت داراییهای مسدودشده، حفظ آتشبس و همچنین آغاز گفتگوها درباره بازرسیهای هستهای موافقت کرده است.
@indypersian
🤬9❤6👨💻5😁2🔥1💔1
♦️رجب طیب اردوغان، رئیسجمهور ترکیه، روز دوشنبه اول تیرماه در گفتگوی تلفنی با مسعود پزشکیان، رئیسجمهور ایران، توافق حاصلشده میان تهران و واشنگتن را مایه خرسندی دانست و بر حمایت آنکارا از ادامه این روند در فضایی صلحآمیز تاکید کرد.
بر اساس بیانیه دفتر ریاستجمهوری ترکیه، دو طرف در این گفتگو درباره روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقهای و بینالمللی تبادل نظر کردند. اردوغان گفت ترکیه برای به نتیجه رسیدن روند جاری، همه حمایتهای لازم را ارائه خواهد کرد.
رئیسجمهور ترکیه همچنین با اشاره به ضرورت حفظ روند دیپلماتیک، بر هوشیاری در برابر تلاشها برای اخلال در مذاکرات تاکید کرد و گفت در دوره جدید باید گامهایی برای تقویت صلح و ثبات منطقهای برداشته شود.
اردوغان در ادامه افزود آنکارا به اقدامات خود برای گسترش همکاریهای تجاری، مالی و انرژی با تهران ادامه خواهد داد.
@indypersian
بر اساس بیانیه دفتر ریاستجمهوری ترکیه، دو طرف در این گفتگو درباره روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقهای و بینالمللی تبادل نظر کردند. اردوغان گفت ترکیه برای به نتیجه رسیدن روند جاری، همه حمایتهای لازم را ارائه خواهد کرد.
رئیسجمهور ترکیه همچنین با اشاره به ضرورت حفظ روند دیپلماتیک، بر هوشیاری در برابر تلاشها برای اخلال در مذاکرات تاکید کرد و گفت در دوره جدید باید گامهایی برای تقویت صلح و ثبات منطقهای برداشته شود.
اردوغان در ادامه افزود آنکارا به اقدامات خود برای گسترش همکاریهای تجاری، مالی و انرژی با تهران ادامه خواهد داد.
@indypersian
🤬51👍5🥴5❤3🗿3