ایران آزادی 🎋
11.9K subscribers
115K photos
132K videos
4.46K files
81K links
انجمن ایران آزادی رسانه‌یی برای تحقق آزادی، دموکراسی و برابری
لینک‌ها:
تلویزیون ایران آزادی
https://t.me/TV_IranAzadi
🌐 سایت ما
https://www.instagram.com/simayaz
توییتر 👈 https://twitter.com/IranAzad_TV
ارتباط با ادمین 👇👇👇
@Maziar_tehrane12
@arash_ka99
Download Telegram
🔴 گزارش آسوشیتدپرس در مورد متهم شدن طرفداران بچه شاه به قتل دکتر مسجودی

♦️ مسجودی علیه بچةشاه و عوامل ساواك در كانادا شكایت كرده بود

آسوشیتدپرس در ۱۶ آوریل در گزارشی درباره قتل دكتر مسعود مسجودی در كانادا نوشت: قتل یك فعال ایرانی در كانادا شكاف‌های هرچه تلخ‌تر در میان جامعه ایرانیان مقیم خارج را آشكار می‌كند.
دكتر مسجودی شاكی خصوصی علیه بچة شاه و عوامل ساواكی-سپاهی مستقر در كانادا بود. وی یك روز قبل از دادگاه رسیدگی به اتهامات علیه بچة شاه، مفقود شد و بعد از چند هفته جسدش در كانادا پیدا شد. دو نفر از شاه‌پرستان مقیم كانادا كه دكتر مسجودی پیشتر از آنها بدلیل رابطه با سپاه پاسداران و تهدید به قتل شكایت كرده بود، در رابطه با قتل وی دستگیر و روانه زندان شدند.
آسوشیتدپرس در ابتدای گزارش خود با اشاره به سابقة طولانی مطرح كردن تهدیدها و اتهامات از جانب مسجودی نوشت :«زمانی كه او پاییز گذشته در شبكه‌های اجتماعی مدعی شد دو نفر قصد كشتن او را دارند، این ادعا چندان جدی گرفته نشد. اما اوایل فوریه، این ریاضی‌دان ناپدید شد. اواسط مارس، پلیس در استان بریتیش كلمبیا، جسد او را پیدا كرد و علیه همان دو نفری كه مسجودی گفته بود در پی جانش هستند، اتهام قتل درجه یك مطرح كرد.
متهم‌شدن طرفداران بچه شاه
این خبر برای ایرانیان خارج از كشور تكان‌دهنده بود، به‌ویژه برای كسانی كه هم با حكومت ایران مخالف‌اند و هم مخالف به‌قدرت‌رساندن پسر شاه سابق به‌عنوان رهبر آینده ایران هستند. چند روز پس از ناپدیدشدن مسجودی، ۱۰ چهره دیگر از جامعه ایرانیان مقیم كشورهای مختلف كه بیشترشان منتقد كارزار سلطنت‌طلبان یا مخالف جنگ با ایران بودند در پیامی تهدیدآمیز در شبكه اجتماعی ایكس تگ شدند.در این پیام اخطار داده شده بود: «به‌زودی باید اجساد بسیاری را پیدا كنید».

👈 اینجا بخوانید
1
#ارسالی
🔴تاریخ: ۳۱ فروردین ۱۴۰۵
مهاباد: فعالیت مزدوران برای دستگیری جوانان


مزدوران فقط جوانان را شناسایی و دستگیر میکنند پلیس امنیت مهاباد و اطلاعات سپاه پاسداران مهاباد نزدیک به چهل نفر را دستگیر و به زندان ارومیه استان آذربایجان غربی انتقال داده اند ،که اکثر جوانان مهاباد را محمدامین رشه مشهور به شینه حاجی هاشم جاش مهاباد به اداره اطلاعات سپاه مهاباد تحویل میدهد.





📡
@IranAzadie
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🌐 یاران و همراهان ایران آزادی
آدرس منابع خبری ایران آزادی و راه‌های ارتباطی با ما را به اشتراک می‌گذاریم
برای اتحاد و تشکل مشتاقان تحقق آرمان آزادی


📱 کانال تلگرامی ایران آزادی
https://t.me/IranAzadie

📱 کانال تلگرامی کنفرانس زنده ایران آزادی
https://t.me/conference96

📱 کانال تلگرامی تلویزیون ایران آزادی
https://t.me/TV_IranAzadi

📱 اینستاگرام ایران آزادی
https://www.instagram.com/iranazadie

📱 اینستاگرام تلویزیون ایران آزادی
https://www.instagram.com/iranazad_tv/

📱 ایران آزادی خبر
https://www.instagram.com/iranazadinews/

📱 توییتر ایران آزادی
@iranazadi1395

📱 توییتر تلویزیون ایران آزادی
@IranAzad_TV

📱 یوتیوب ایران آزادی
https://www.youtube.com/@IranAzadiNews

📱 یوتیوب تلویزیون ایران آزادی
https://www.youtube.com/@iranazaditv/featured

📱 فیسبوک ایران آزادی
https://www.facebook.com/iranazadi.tv1400/

📱 ساندکلود ایران آزادی
https://soundcloud.com/iranazadi/popular-tracks

📱 سایت ایران آزادی
https://iranfreedom.net

📱 واتساپ ارتباط با مدیریت سایت ایران آزادی
+17077023860

📱 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
📷 عکس روز
آوارهای به جای مانده از میناب کودکان قربانیان جنگ



▫️▫️▫️
📋 خاطره روز
۱ اردیبهشت ۱۳۵۹ /درگذشت سهراب سپهری
روزی
خواهم آمد ، و پیامی خواهم آورد.
در رگ ها ، نور خواهم ریخت .



▫️▫️▫️
🔴 مارک ر. لِوین تحلیلگر سیاسی محافظه‌کار:

اسلحه بدهید به مردم ایران!
به نظر من، مردم ایران باید مسلح شوند.
حتی اگر بین گروه‌های مختلف اپوزیسیون اختلاف باشد.
ما نمی‌توانیم این رژیم را شکست دهیم — رژیمی که بارها ثابت کرده باید سرنگون شود — مگر اینکه مردم داخل ایران شانس واقعی جنگیدن داشته باشند و رژیم را از درون نابود کنند.
نمی‌فهمم این تردید و مردد بودن برای چیست؟
اگر اسلحه‌ای دزدیده شده، توسط چه کسی و برای چه؟
به هر حال، این مستقیم‌ترین راه برای سرنگونی رژیم است.
همان‌طور که قبلاً گفتم، ریگان دقیقاً از همین استراتژی علیه اتحاد جماهیر شوروی استفاده کرد — در افغانستان، آنگولا، نیکاراگوئه و جاهای دیگر.

مردم ایران را مسلح کنید.
رژیم فقط با زور و قدرت از درون می‌شکند، نه با حرف و شعار.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 «آقازاده‌ها» چگونه ثروت قاچاق‌شده را اداره می‌کنند؟

♦️ مردم ایران در فقر، فرزندان سرکردگان حکومتی غرق در فساد و دزدی

اسکای نیوز گزارشی از فرزندان سردمداران حکومت آخوندی که به آقازاده‌ها و به قول مردم انگل زاده ها معروف هستند در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۴۰۵ منتشر کرد. در این گزارش آمده است:

تصمیم دولت دومینیکا برای سلب تابعیت یکی از آقازاده‌ها بنام ابوالفضل شمخانی، فرزند علی شمخانی، دبیر شورای دفاع ایران، بْعد تازه‌ای از شبکه‌های نفوذ مالی را آشکار کرد که گمان می‌رود فرزندان نخبگان حاکم در ایران از طریق آن‌ها پول‌های هنگفتی را در خارج از کشور اداره می‌کنند؛ آن هم در حالی که اتهام‌ها درباره تبدیل شدن آنان به پوشش‌هایی برای مدیریت ثروت‌های مرتبط با نظام ایران و سپاه پاسداران رو به افزایش است.

سلب تابعیت ابوالفضل شمخانی از سوی دومینیکا
تصمیم سلب تابعیت شمخانی از سوی دومینیکا، که کشوری در منطقه دریای کارائیب است، پس از آن اتخاذ شد که او به پنهان کردن اطلاعات اساسی هنگام ارائه درخواست برای دریافت آنچه «گذرنامه طلایی» نامیده می‌شود، متهم شد. تحقیقی که «پروژه گزارش‌دهی درباره جرایم سازمان‌یافته و فساد» انجام داد، نشان داد که او با نام مستعار «سامی هایک» تابعیت دریافت کرده بود، پیش از آنکه دست‌کاری در اطلاعات آشکار و سپس تابعیت او سلب شود.

به گفته ناظران، این حادثه بخشی از پرونده‌ای گسترده‌تر است که در ایران با عنوان «آقازاده‌ها» شناخته می‌شود؛ یعنی فرزندان نخبگان، که متهم‌اند شبکه‌های مالی پیچیده‌ای را در خارج از کشور اداره می‌کنند که شامل سرمایه‌گذاری‌ها، شرکت‌ها و پوشش‌های بانکی در چندین کشور است.

👈 اینجا بخوانید
🔴اژه‌ای، جلاد : در تهدید تازه ای برای صدور فوری احکام علیه مخالفان فراخوان داد.

اژه‌ای، رئیس قضائیه جلادان و از مهره‌های اصلی ماشین سرکوب رژیم، بار دیگر با ادبیاتی تهدیدآمیز از تسریع در رسیدگی به پرونده‌ افرادی سخن گفت که حکومت به آن‌ها برچسب «ضدامنیتی» می‌زند.

این اظهارات در عمل چیزی جز اعلام آمادگی دوباره برای تشدید سرکوب، پرونده‌سازی و صدور احکام سنگین علیه مخالفان و معترضان نیست.

حرف‌های اژه‌ای نشان می‌دهد دستگاه قضایی رژیم در خدمت ارعاب، خفقان و حفظ نظامی است که بقای خود را بر زندان، اعدام و شکنجه و حذف صدای مردم بنا کرده است.



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا:
شمیم مافی، ۴۴ ساله، ساکن وودلند هیلز کالیفرنیا، در فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس به اتهام قاچاق سلاح به نمایندگی از رژیم ایران دستگیر شد.

او به نقض مادهٔ ۵۰ کد ایالات متحده (§ ۱۷۰۵) متهم است؛ اتهام او واسطه‌گری در فروش پهپاد، بمب، فیوز بمب و میلیون‌ها تیر مهمات ساخت ایران به سودان بوده است.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
1
🔴 خانم کلر لوپز تحلیلگر و کارشناس سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا در پاسخ به پست مارک لوین:
در داخل ایران همین الان مقاومت مسلحانه و سازمان‌یافته وجود دارد:
ملیتهای مختلف و مجاهدین خلق (MEK).
آن‌ها فقط به سلاح بیشتر، ارتباطات قوی‌تر، اطلاعات دقیق و حمایت رسمی و علنی رئیس‌جمهور آمریکا (POTUS) و دیگر رهبران جهان نیاز دارند — بعد خودشون کار را انجام می‌دهند و رژیم را سرنگون می‌کنند.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 قوه قضاییه جلادان حاکم بر ایران : در یک جنایت دیگر حکم اعدام شورشگر قهرمان امیرعلی میرجعفری، از معترضان دی‌ماه را اجراکرد.



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 اسامی ۱۲تن دیگر از دستگیر شدگان

رژیم در وحشت از سرنگونی در تنازع بقا افسارگسیخته و به دستگیری و اعدام‌های پیاپی رو آورده است

سازمان مجاهدین خلق ایران اسامی شماری دیگر از دستگیر شدگان را که برای گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در ایران و سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر هم ارسال شده است، منتشر کرد. اتهام آنها ارتباط و حمایت از مجاهدین است. به دستور آخوند اژه‌ای سردژخیم قضاییه جلادان، فشار و شکنجه بر روی زندانیان سیاسی افزایش یافته است. دیدار با این زندانیان و اطلاع از وضعیت آنها توسط نمایندگان ملل متحد، کمیسرعالی حقوق‌بشر، گزارشگر ویژه در مورد ایران و هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی ضرورت مبرم دارد.

۱- ستار بابایی ۵۷ساله متولد خلخال، دستگیری در رضوانشهر گیلان
۲-محسن دغاغله ۲۲ساله متولد اهواز، دستگیری در اهواز
۳- سبحان اسپروینی ۲۱ساله متولد قزوین، دستگیری در قزوین
۴-علی رجایی ۲۱ساله متولد نجف آباد، دستگیری در اصفهان
۵-احمد قائدی رحمتی ۴۶ساله متولد تهران، دستگیری در تهران
۶- عرفان عباسی‌فر ۴۷ساله متولد کرمانشاه، دستگیری در کرمانشاه
۷- فرزاد فرداد ۴۳ساله متولد کرمانشاه، دستگیری در کرمانشاه
۸- رضا روشنی ۳۱ساله متولد زرند کرمان، دستگیری جاده کرمان
۹-رجبعلی چیلان ۴۳ساله متولد بجنورد، دستگیری در بجنورد
۱۰- ابوالفضل مجردی ۲۸ساله متولد مشهد، دستگیری در مشهد
۱۱-امیر مهدی جلالی ۲۴ساله متولد گرگان، دستگیری در گرگان
۱۲- محمد گودرزی ۳۵ساله متولد پرند تهران، دستگیری در تهران

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اول اردیبهشت ۱۴۰۵ (۲۱ آوریل ۲۰۲۶)



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 چرا رژیم نگران مهارت و اخلاق نسل زد شده است؟!

♦️ کابوس دیکتاتوری ملایان؛ چرا «نسل زد» به بزرگ‌ترین تهدید بقای حکومت تبدیل شد؟

در سال‌های اخیر، ظهور طبقه‌ای نوظهور در لایه‌های اجتماعی ایران، محاسبات امنیتی نظام ملایان را به کلی دگرگون کرده است. نسل زد ایران، با ویژگی‌های منحصربفرد خود، شکافی آشتی‌ناپذیر با ارزش‌های سنتی و اجباری حکومت ملایان ایجاد کرده است. این گروه سنی که اکنون ستون فقرات اعتراضات خیابانی را تشکیل می‌دهند، با شجاعت و مهارت‌های دیجیتالی خود، لرزه بر اندام ساختارهای قدرت انداخته‌اند. در ادامه، دلایل وحشت عمیق دستگاه‌های سرکوب از این نسل سرکش و تحول‌خواه را از زوایای مختلف تحلیل خواهیم کرد.

تبلور اراده ملی در کانون اعتراضات دهه اخیر
بررسی تحولات سیاسی نشان می‌دهد که نسل زد نیروی پیشران اصلی در تمامی خیزش‌های بزرگ سال‌های گذشته بوده است. از دی ۱۳۹۶ و آبان ۱۳۹۸ تا جنبش سراسری ۱۴۰۱ و اعتراضات اخیر در سال ۱۴۰۴، این جوانان در صف اول ایستاده‌اند. آن‌ها با عبور از «اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی» حکومتی، مستقیماً بنیان‌های دیکتاتوری موجود در ایران را هدف قرار داده‌اند. در اعتراضات سال ۱۴۰۴، شاهد حضور پررنگ دختران و پسرانی بودیم که مرگ را بر زندگی تحت اجبار ترجیح دادند. این تداوم در حضور خیابانی، نشان‌دهنده یک گسست کامل ذهنی از ایدئولوژی‌های حکومتی است. برخلاف نسل‌های پیشین، این گروه ترسی از برخورد سخت و بازداشت‌های فله‌ای ندارند. حضور مستمر آن‌ها در خیابان، توان فرسایشی بالایی به نیروهای امنیتی تحمیل کرده است. نسل زد ثابت کرده است که دیگر هیچ وعده یا تهدیدی نمی‌تواند آن‌ها را به عقب‌نشینی وادارد. وحشت حکومت دقیقاً از همین نقطه آغاز می‌شود که ابزارهای سنتی سرکوب دیگر کارایی سابق را ندارند. در هر خیزش، این نسل سازمان‌یافته‌تر و با انگیزه‌ای قوی‌تر برای سرنگونی ساختار ناعادلانه کنونی بازگشته است. حاکمیت ملایان به خوبی درک کرده که با یک شورش مقطعی طرف نیست، بلکه با یک انقلاب فرهنگی و سیاسی روبروست.

👈 اینجا بخوانید
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 ایستگاه خبری - سه شنبه ۱اردیبهشت ماه ۱۴۰۵ ،‌برابر با ۲۱ آوریل ۲۰۲۶


▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 چالش
-عدالت یا خط تولید احکام؟ وقتی حکم قبل از دادگاه صادر می‌شود!


اژه‌ای بار دیگر با لحنی دستوری از دادگاه‌ها خواسته پرونده‌ها را خارج از روال عادی و با سرعتی غیرمعمول بررسی کنند؛ خواسته‌ای که عملاً به معنای حذف حداقل معیارهای دادرسی عادلانه است. وقتی بازداشت‌شدگان پیشاپیش «پیاده‌نظام دشمن» نامیده می‌شوند، آیا حکمی نانوشته قبل از دادگاه صادر نشده است؟
همزمان، موج اعدام‌ها و بازداشت‌های گسترده با اتهاماتی مبهم، نگرانی‌ها را تشدید کرده است. نه هویتی منتشر می‌شود و نه جزئیاتی؛ فقط روایت‌های کلیشه‌ای. تأکید بر «تسریع» و کنار گذاشتن روندهای معمول، بیشتر به یک خط تولید احکام شباهت دارد تا اجرای عدالت.
حتی بازجویی در زندان و دادگاه‌های فوری به‌عنوان دستاورد معرفی می‌شود؛ دیگر دشوار نیست که بفهمیم سرعت، جای حقیقت را گرفته و نتیجه، پیشاپیش تعیین شده است.



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” وارد صدوهفدهمین هفته شد
۱ اردیبهشت, ۱۴۰۵
کارزار "سه‌شنبه‌های نه به اعدام" روز سه شنبه اول اردیبهشت وارد صدوهفدهمین هفته خود شد. به همین مناسبت زندانیان شرکت کننده
۵۶ زندان در سراسر کشور در این کارزار شرکت دارند
کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” روز سه شنبه اول اردیبهشت وارد صدوهفدهمین هفته خود شد. به همین مناسبت زندانیان شرکت کننده در کارزار با صدور بیانیه ای با اشاره به ۵۲ روز قطعی اینترنت اعدام زندانیان سیاسی حامد ولیدی و محمد معصوم شاهی را محکوم کردند و بر تداوم اعتصاب و کارزار تا تحقق خواسته اصلی زندانیان یعنی لغو مجازات اعدام تاکید کردند.

در قسمت دیگری از بیانیه نیز آمده است:« کارزار سه شنبه های “نه به اعدام” در ابتدای سال ۱۴۰۵ نیز با یک جنایت دیگر توسط حکومت اعدامی مواجه شد که در آن شش تن از اعضای خود را با نام‌های وحید بنی عامریان، پویا قبادی، شاهرخ(اکبر) دانشورکار، بابک علیپور، محمد تقوی و ابوالحسن منتظر را در هفته صد و پانزدهم از دست داد.»

متن کامل بیانیه کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام”
تداوم کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” در هفته صدو هفدهم در ۵۶ زندان مختلف

با گرامی داشت یاد ۱۲ زندانی سیاسی اعدام شده

بعد از ۵۲ روز قطعی دیجیتال و اینترنت و بی‌خبری که اکنون بطور نسبی باز شده است، این بیانیه را رو به مردم شریف ایران می‌نویسیم....



👈بیشتر بخوانید
Audio
🔴 #پادکست - تفسیر سیاسی روز
رکورد جهانی قطع اینترنت؛ ایران در صدر سرکوب دیجیتال


قطع گسترده و طولانی‌مدت اینترنت در ایران، بار دیگر بحث درباره نقش ارتباطات در ساختارهای قدرت را به مرکز توجه آورده است. در شرایطی که اینترنت به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره، اقتصاد و تعاملات اجتماعی تبدیل شده، محدودسازی آن تنها یک اقدام فنی نیست، بلکه تصمیمی با پیامدهای عمیق اقتصادی، اجتماعی و سیاسی محسوب می‌شود. گزارش‌های منتشرشده نشان می‌دهد که این سیاست، علاوه بر ایجاد محدودیت در گردش آزاد اطلاعات، تأثیر مستقیمی بر معیشت میلیون‌ها نفر گذاشته است.


به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 از «حرم دور» تا خیابان‌های تهران، بسیج خیابانی آخوندها چه معنایی دارد؟

♦️ بسیج خیابانی برای گریز از کدام مشکل؟

در حالی که جامعه امروز ایران با مشکلات مختلف و متفاوت معیشتی، اقتصادی، فقر تورم، بیکاری و انواع اقسام مشکلات که پیش از جنگ بوده و پس از جنگ اخیر بیشتر شده، روبرو است حکومت ایران همچنان مشغول سرکوب، اعدام و ارعاب است و همه کردار و رفتارش را بر مقابله با مردمی گذاشته است که آنان را دشمن خود می‌پندارد.

در روزهایی که از آتش‌بس جنگ اخیر می‌گذرد حکومت ملایان با حربه بسیج خیابانی نیروهایش و نمایش کذایی قدرت نشان داده که دشمن اصلی‌اش را مردم ایران می‌داند همان طور که مردم ایران از سال‌‌ها پیش شعار می‌دادند که «دشمن ما همین‌جاست دروغ میگن آمریکاست»

از همین رو است که پس از جنگ ۴۰ روزه، به جای حل مشائل و مشکلات مردم جنگ‌زده، از همان روز اول تاکنون روز و شب بسیج خیابانی راه انداخته است. امروز شاهد آن هستیم که بسیج خیابانی حکومت به ابزاری برای فشار و سرکوب و ارعاب علیه مردم ایران تبدیل شده است.

در همین حال خامنه‌ای پسر در خفای قطع کامل اینترنت، زندانیان سیاسی مخالف خود از جمله اعضاء و هواداران سازمان مجاهدین خلق، جنبش مقاومت ایران و معترضن دستگیرشده در اعتراضات دی‌ماه ۱۴۰۴ را به چوبه‌های دار می‌سپارد.

خامنه‌ای پسر و مزدبگیرانش تصور می‌کنند اگر سایه جنگ خارجی از سر آنها برداشته شود، تضاد اصلی یعنی رویارویی مردم ایران با آنها مانند آنچه در دی ۱۴۰۴ رخ داد بروز می‌نماید و می‌رود تا بود نظام را به نبود تبدیل کند. از این رو اقدام به بسیج خیابانی مزدوران داخلی و نیابتی‌های خارجی در شهرهای ایران کرده‌اند.

از کودکان خردسال و نوجوان دختر و پسر گرفته تا زنان و دخترانی که آنها را سوار بر خودروهای نظامی و پشت سلاح‌های نیمه‌سنگین، به بسیج خیابانی فرستاده، مضاف بر نیروهای نیابتی‌اش که از عراق و افغانستان و پاکستان و… به شهرهای ایران گسیل داشته است.

👈 اینجا بخوانید
🔴 رویترز: توقیف کشتی «توسکا»؛ ظن حمل اقلام با کاربرد نظامی برای رژیم ایران

🔻 خبرگزاری رویترز به‌نقل از منابع امنیت دریایی گزارش داد کشتی کانتینری «توسکا» با پرچم رژیم ایران که روز یک‌شنبه توسط نیروهای آمریکایی در نزدیکی چابهار توقیف شد، احتمالاً حامل اقلامی با کاربرد دوگانه بوده است؛ اقلامی که از نگاه واشنگتن می‌توانند در برنامه‌های نظامی مورد استفاده قرار گیرند.
🔻 بر اساس این گزارش، این کشتی که به گروه کشتیرانی وابسته به رژیم ایران تعلق دارد و تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد، در دریای عمان متوقف شده است.
🔻 داده‌های رهگیری نیز نشان می‌دهد آخرین موقعیت آن در ظهر یک‌شنبه ثبت شده است.
🔻 فرماندهی مرکزی ایالات متحده اعلام کرد
خدمه این شناور طی شش ساعت به هشدارهای مکرر پاسخ نداده و کشتی در حال نقض محاصره دریایی بوده است.
🔻 به‌گفته منابع آگاه، بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که «توسکا» پس از سفری از شرق آسیا، محموله‌ای مشکوک شامل اقلام دوگانه حمل می‌کرده و پیش‌تر نیز سابقه جابه‌جایی چنین محموله‌هایی را داشته است.
🔻 جزئیات دقیقی از نوع این اقلام منتشر نشده، اما پیش‌تر مقام‌های آمریکایی موادی مانند فلزات خاص، لوله‌ها و قطعات الکترونیکی را در زمره کالاهای دارای کاربرد دوگانه معرفی کرده‌اند.
🔻 در همین حال، منابع امنیتی به رویترز گفته‌اند این کشتی‌ها معمولاً تحت کنترل سپاه پاسداران قرار دارند و خدمه آنها عمدتاً ایرانی هستند. گزارشها هم‌چنین نشان می‌دهد این شناور طی هفته‌های گذشته در بنادر چین و مالزی بارگیری کرده و سپس به سمت آب‌های منطقه حرکت کرده است.
🔻 دونالد ترامپ نیز با اشاره به توقیف این کشتی اعلام کرد «توسکا» به‌دلیل سابقه فعالیت‌های غیرقانونی تحت تحریم بوده و بررسی محموله آن ادامه دارد.
🔻 همزمان، نیروی دریایی آمریکا از گسترش دامنه محاصره دریایی علیه رژیم ایران خبر داده و تأکید کرده هر کشتی مظنون به حمل محموله‌های «قاچاق»، از جمله تسلیحات و تجهیزات نظامی، می‌تواند هدف بازرسی قرار گیرد.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
🔴 ترامپ: نابودی تأسیسات هسته‌یی رژیم و ضرب‌الاجل تازه برای مذاکره

🔻 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در اظهاراتی تازه با اشاره به حملات مشترک آمریکا و اسراییل به تأسیسات هسته‌یی رژیم ایران، اعلام کرد روند آواربرداری و پاکسازی آنچه «غبار هسته‌ای» خوانده، طولانی و دشوار خواهد بود.
🔻 او تأکید کرد این حملات که در قالب عملیاتی موسوم به «چکش نیمه‌شب» انجام شد، به نابودی گسترده زیرساخت‌های هسته‌یی رژیم در مراکزی چون فردو، اصفهان و نطنز انجامیده است.
🔻 ترامپ هم‌چنین به موضوع اورانیوم غنی‌شده اشاره کرد و گفت
واشنگتن به‌دنبال خارج کردن این مواد از ایران و در اختیار گرفتن آن است. پیش‌تر نیز جی‌دی ونس، معاون او، بر لزوم انتقال این ذخایر از ایران تأکید کرده بود.
🔻 در بخش دیگری از این تحولات، پس از موضع‌گیری قالیباف، رئیس مجلس ارتجاع، مبنی بر رد «مذاکره زیر سایه تهدید»، ترامپ بار دیگر بر موضع خود پافشاری کرد و گفت مقامات رژیم ناگزیر به مذاکره خواهند شد.
🔻 او هشدار داد در صورت خودداری رژیم از ورود به مذاکرات، با «مشکلاتی بی‌سابقه» روبه‌رو خواهد شد و بار دیگر تأکید کرد که رژیم ایران «هرگز به سلاح هسته‌یی دست نخواهد یافت».
🔻 به‌گفته ترامپ، در صورت عدم دستیابی به توافق، گزینه حملات جدید به زیرساختهایی مانند پل‌ها و نیروگاهها هم‌چنان روی میز است.
🔻 این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مهلت آتش‌بس رو به پایان است و رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرده ضرب‌الاجل نهایی برای تصمیم‌گیری رژیم تا غروب چهارشنبه تعیین شده است.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie