🔻 ژان نوئل بارو وزیر خارجه فرانسه در جلسه شورای امنیت گفت: انسداد تنگه هرمز محصول انباشت تصمیمات یکجانبه و غیرقانونی رژیم ایران است.
🔻 این مسئله در چارچوب یک تنش نظامی جای میگیرد که ریشه آن در عملیاتهای آغاز شده توسط آمریکا و اسراییل، بدون هدفی مشخص و خارج از چارچوب قوانین بینالمللی نهفته است.
🔻 اما رژیم ایران مسئولیتی سنگین در این وضعیت دارد که ناشی از پافشاری مجرمانه بر دستیابی به ابزارهای بیثباتسازی و تهدید است: از طریق برنامه هستهای، موشکهای بالستیک و حمایت مستمر از گروههای تروریستی.
🔻 بارو افزود: شورای امنیت نمیتواند و نباید چشمان خود را بر سرنوشت غیرنظامیان در منطقه که اولین قربانیان جنگ هستند، ببندد. همچنین بر سرنوشت مردم ایران که میان سرکوب و تهدید ازسرگیری درگیریها گرفتار شدهاند...
🔻 پس از سرکوب ماه ژانویه که خشنترین سرکوب در تاریخ معاصر ایران بود، زندانیان سیاسی باید آزاد شوند، اعدامها باید متوقف گردند و آزادی ارتباطات باید بازگردد.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤1👍1
🔻 وزارت کشور بحرین روز دوشنبه ۷ اردیبهشت در بیانیهای اعلام کرد که این کشور تابعیت ۶۹نفر را به دلیل حمایت از اقدامات خصمانه ایران و همکاری با نهادهای خارجی لغو کرده است.
🔻 این ۶۹نفر شامل افراد متهم و اعضای خانواده آنها هستند و همه آنها اصالت غیربحرینی دارند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤1
🔴 شورای عالی امنیت رژیم به ریاست تروریست محمدباقر ذوالقدر هشدار داد:
قیام ضد رژیم ممکن است در چند روز آینده از سر گرفته شود. مقامات رژیم اعلام کردند فشار اقتصادی اصلیترین جرقه است. ارزیابی محرمانه میگوید ایران فقط ۶ تا ۸ هفته دیگر تحمل محاصره دریایی آمریکا را دارد و تا پایان بهار تا ۲ میلیون شغل در بخش خصوصی از بین خواهد رفت.
سهشنبه ۸ اردیبهشتماه ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
قیام ضد رژیم ممکن است در چند روز آینده از سر گرفته شود. مقامات رژیم اعلام کردند فشار اقتصادی اصلیترین جرقه است. ارزیابی محرمانه میگوید ایران فقط ۶ تا ۸ هفته دیگر تحمل محاصره دریایی آمریکا را دارد و تا پایان بهار تا ۲ میلیون شغل در بخش خصوصی از بین خواهد رفت.
سهشنبه ۸ اردیبهشتماه ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
👍1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
#ارسالی
سلام
این صدای گریه و زاری و اعتراض همه بچه های تبریزه و خیلی از شهرهای دیگس
همه خانواده و دوستان و آشنایان من بخاطر جنگ بیکار شدن و دیگه هیچ کسب و درآمدی ندارن.
همه به بدبختی افتادن و نه راه پس دارن نه راه پیش...
سپاه هم حکومتو بدست گرفته و هی داستانهای توخالی و دروغی در باره پیروزی تو جنگ رو بخورد مردم میده
در حالیکه خودشون خوب میدونن که جنگو باختن و چاره ای هم برای مردم بیچاره ای که از کار افتادن ندارن....
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
سلام
این صدای گریه و زاری و اعتراض همه بچه های تبریزه و خیلی از شهرهای دیگس
همه خانواده و دوستان و آشنایان من بخاطر جنگ بیکار شدن و دیگه هیچ کسب و درآمدی ندارن.
همه به بدبختی افتادن و نه راه پس دارن نه راه پیش...
سپاه هم حکومتو بدست گرفته و هی داستانهای توخالی و دروغی در باره پیروزی تو جنگ رو بخورد مردم میده
در حالیکه خودشون خوب میدونن که جنگو باختن و چاره ای هم برای مردم بیچاره ای که از کار افتادن ندارن....
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
دادستانی بحرین اعلام کرد دادگاه عالی کیفری این کشور در دو پرونده جداگانه، پنج نفر را به اتهام همکاری با نهادهای وابسته به رژیم ایران و برنامهریزی برای اقدامات «خصمانه و تروریستی» علیه بحرین به حبس ابد محکوم کرده است.
بر اساس گزارشها، محکومان شامل دو شهروند افغانستان و سه شهروند بحرین هستند. مقامهای بحرینی میگویند این افراد با سپاه پاسداران در ارتباط بودهاند و هدف از این همکاری، ضربه زدن به امنیت و منافع بحرین بوده است.
همزمان، در همین پروندهها ۲۵ نفر دیگر نیز به اتهام حمایت از اقدامات مرتبط با رژیم ایران علیه بحرین به احکام زندان تا ۱۰ سال محکوم شدهاند.
این احکام در حالی صادر شده که بحرین طی هفتههای اخیر همزمان با تشدید تنشهای منطقهای و حملات رژیم ایران ، موج تازهای از برخوردهای قضایی و امنیتی را علیه افراد متهم به حمایت یا همکاری با تهران آغاز کرده است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 کپلر: مخازن نفت ایران در آستانه تکمیل؛ تنها دو تا سه هفته تا بحران ذخیرهسازی
خبرگزاری بلومبرگ به نقل از دادههای شرکت تحلیلی کپلر گزارش داد که ایران بهسرعت در حال از دست دادن ظرفیت ذخیرهسازی نفت خام خود است و در صورت تداوم شرایط کنونی، مخازن ذخیرهسازی طی ۱۲ تا ۲۲ روز آینده، یا حتی زودتر، به مرز تکمیل خواهند رسید.
تحلیلگران کپلر روز سهشنبه هشتم اردیبهشت هشدار دادند که کاهش شدید ظرفیت ذخیرهسازی میتواند جمهوری اسلامی را ناچار به کاهش بیشتر تولید نفت کند؛ بهطوری که تا اواسط ماه آینده میلادی، حدود یک و نیم میلیون بشکه دیگر از تولید روزانه نفت ایران کاسته شود.
در چنین شرایطی، مجموع تولید روزانه نفت ایران ممکن است به حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز سقوط کند.
کپلر که یکی از شرکتهای تخصصی و دادهمحور در حوزه انرژی و کشتیرانی جهانی است، با رصد دقیق جریان محمولهها، اطلاعات جامعی از بازار نفت و گاز ارائه میدهد....
👈بیشتر بخوانید
خبرگزاری بلومبرگ به نقل از دادههای شرکت تحلیلی کپلر گزارش داد که ایران بهسرعت در حال از دست دادن ظرفیت ذخیرهسازی نفت خام خود است و در صورت تداوم شرایط کنونی، مخازن ذخیرهسازی طی ۱۲ تا ۲۲ روز آینده، یا حتی زودتر، به مرز تکمیل خواهند رسید.
تحلیلگران کپلر روز سهشنبه هشتم اردیبهشت هشدار دادند که کاهش شدید ظرفیت ذخیرهسازی میتواند جمهوری اسلامی را ناچار به کاهش بیشتر تولید نفت کند؛ بهطوری که تا اواسط ماه آینده میلادی، حدود یک و نیم میلیون بشکه دیگر از تولید روزانه نفت ایران کاسته شود.
در چنین شرایطی، مجموع تولید روزانه نفت ایران ممکن است به حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز سقوط کند.
کپلر که یکی از شرکتهای تخصصی و دادهمحور در حوزه انرژی و کشتیرانی جهانی است، با رصد دقیق جریان محمولهها، اطلاعات جامعی از بازار نفت و گاز ارائه میدهد....
👈بیشتر بخوانید
ایران آزادی
آمریکا و آلمان خواهان برچیدن برنامه هستهای رژیم ایران شدند
ما را در ایکس ایران آزادی دنبال کنید ما را در تلگرام ایران آزادی دنبال کنید
🔴 وزیر خزانهداری آمریکا: پمپاژ نفت ایران بهزودی متوقف میشود؛ کمبود بنزین در ایران در راه است
اسکات بسنت، در ایکس نوشت که محاصره دریایی بنادر ایران از سوی ارتش آمریکا منجر به کاهش تولید نفت در ایران شده است.
او نوشت: «در حالی که رهبران باقیمانده سپاه پاسداران مانند موشهای در حال غرق شدن در لوله فاضلاب گرفتار شدهاند، صنعت نفت فرسوده ایران بهدلیل محاصره آمریکا در حال کاهش تولید است.»
وزیر خزانهداری آمریکا افزود: «بهزودی پمپاژ متوقف میشود. کمبود بنزین در ایران در راه است.»
سهشنبه ۸ اردیبهشتماه ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
اسکات بسنت، در ایکس نوشت که محاصره دریایی بنادر ایران از سوی ارتش آمریکا منجر به کاهش تولید نفت در ایران شده است.
او نوشت: «در حالی که رهبران باقیمانده سپاه پاسداران مانند موشهای در حال غرق شدن در لوله فاضلاب گرفتار شدهاند، صنعت نفت فرسوده ایران بهدلیل محاصره آمریکا در حال کاهش تولید است.»
وزیر خزانهداری آمریکا افزود: «بهزودی پمپاژ متوقف میشود. کمبود بنزین در ایران در راه است.»
سهشنبه ۸ اردیبهشتماه ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
👍1
🔴 ممنوعیت صادرات فولاد؛ نشانه تازه از بحران در صنعت و اقتصاد رژیم ایران
سازمان توسعه تجارت رژیم ایران با ابلاغ بخشنامهای، صادرات اسلب و انواع ورقهای فولادی را تا ۹ خرداد ۱۴۰۵ ممنوع کرد.
بر اساس این بخشنامه، صادرات اسلب، ورق گرم، ورق سرد، ورق قلعاندود، سایر ورقهای پوششدار و تسمه رنگی، شامل ۶۶ ردیف تعرفه، متوقف شده است.
رویترز گزارش داده که این تصمیم پس از اختلال گسترده در صنعت فولاد و از مدار خارج شدن بخشی از ظرفیت تولید، در پی جنگ و حملات اخیر ایالات متحده آمریکا و ارتش اسرائیل اتخاذ شده است.
فولاد از مهمترین منابع صادرات غیرنفتی رژیم ایران به شمار میرود و توقف صادرات آن میتواند فشار تازهای بر درآمدهای ارزی، بازار داخلی، صنایع وابسته و بحران اقتصادی وارد کند.
سهشنبه ۸ اردیبهشتماه ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
سازمان توسعه تجارت رژیم ایران با ابلاغ بخشنامهای، صادرات اسلب و انواع ورقهای فولادی را تا ۹ خرداد ۱۴۰۵ ممنوع کرد.
بر اساس این بخشنامه، صادرات اسلب، ورق گرم، ورق سرد، ورق قلعاندود، سایر ورقهای پوششدار و تسمه رنگی، شامل ۶۶ ردیف تعرفه، متوقف شده است.
رویترز گزارش داده که این تصمیم پس از اختلال گسترده در صنعت فولاد و از مدار خارج شدن بخشی از ظرفیت تولید، در پی جنگ و حملات اخیر ایالات متحده آمریکا و ارتش اسرائیل اتخاذ شده است.
فولاد از مهمترین منابع صادرات غیرنفتی رژیم ایران به شمار میرود و توقف صادرات آن میتواند فشار تازهای بر درآمدهای ارزی، بازار داخلی، صنایع وابسته و بحران اقتصادی وارد کند.
سهشنبه ۸ اردیبهشتماه ۱۴۰۵
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
👍1
🔻 یک مقام آمریکایی اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، از پیشنهاد تازه رژیم ایران رضایت ندارد.
🔻 به گفته این مقام که خواست نامش فاش نشود، علت اصلی این نارضایتی آن است که طرح ارائهشده از سوی تهران به موضوع برنامه هستهیی ایران نپرداخته است. پیشتر نیز کاخسفید تأیید کرده بود که ترامپ و مشاورانش این پیشنهاد را بررسی کردهاند.
🔻 برخی مقامهای رژیم ایران و منطقهیی روز دوشنبه مدعی شدند که طرح جدید شامل بازگشایی فوری تنگه هرمز، تعویق گفتگوهای هستهیی تا پایان جنگ و رفع محاصره دریایی بنادر ایران است.
🔻 با این حال، ترامپ پیشتر هشدار داده بود که هیچ پیشنهادی را که بهطور مشخص شامل کنار گذاشتن برنامه هستهیی ایران نباشد، نخواهد پذیرفت.
🔻 منابع پاکستانی تأکید دارند که تلاشها برای میانجیگری میان تهران و واشنگتن همچنان ادامه دارد.
🔻 با این وجود، از زمان لغو سفر نماینده ویژه آمریکا و داماد ترامپ به پاکستان برای دیدار با مقامهای ایرانی، میزان امیدواریها نسبت به ازسرگیری مذاکرات کاهش یافته است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🙏1
🔻 مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا، روز ۷ اردیبهشت، در اظهاراتی تازه در مصاحبه به فاکس نیوز بار دیگر رژیم ایران را هدف انتقاد قرار داد و آن را «دیکتاتوری نظامی در پوشش مذهبی» توصیف کرد.
🔻 پمپئو در این موضعگیری تأکید کرد که رژیم ایران بهگفته او «همیشه ماهیتی نظامی و سرکوبگر داشته اما در پوشش مذهبی خود را پنهان کرده است» و افزود که «چهره واقعی این رژیم فاسد در حال آشکار شدن برای جهان است و نباید نسبت به آن بیتفاوت بود».
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤1
🔴 نشست فوقالعاده شورای همکاری خلیج فارس برای پاسخ مشترک به تجاوزات رژیم ایران
عربستان سعودی روز سهشنبه ۸ اردیبهشت در شهر جده میزبان نشست اضطراری کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است؛ نشستی که با هدف بررسی راهکارهای مشترک برای مقابله با حملات موشکی و پهپادی رژیم ایران به کشورهای منطقه برگزار میشود.
این نخستین نشست حضوری رهبران کشورهای خلیج فارس از زمان آغاز جنگی است که دو ماه پیش با حملات آمریکا و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی آغاز شد و کشورهای منطقه را نیز بهطور مستقیم درگیر پیامدهای آن کرد.
یکی از مقامهای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به خبرگزاری رویترز گفته است هدف اصلی این نشست، تدوین پاسخی هماهنگ به هزاران حمله موشکی و پهپادی رژیم ایران است که از زمان آغاز این جنگ، امنیت کشورهای منطقه را با تهدید جدی روبهرو کرده است.
در جریان این درگیریها، زیرساختهای حیاتی انرژی در هر شش کشور عضو شورای همکاری آسیب دیده و علاوه بر آن، شرکتهای وابسته به آمریکا، تأسیسات غیرنظامی و همچنین مراکز نظامی نیز هدف حملات قرار گرفتهاند.
اگرچه پس از برقراری آتشبس میان آمریکا و رژیم ایران در ۱۲ فروردین، شدت حملات کاهش یافته، اما نگرانی درباره ازسرگیری درگیریها همچنان در پایتختهای عربی خلیج فارس پابرجاست؛ بهویژه آنکه مذاکرات میان تهران و واشینگتن برای دستیابی به توافقی پایدار هنوز به نتیجه نرسیده است....
👈 بیشتر بخوانید
عربستان سعودی روز سهشنبه ۸ اردیبهشت در شهر جده میزبان نشست اضطراری کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است؛ نشستی که با هدف بررسی راهکارهای مشترک برای مقابله با حملات موشکی و پهپادی رژیم ایران به کشورهای منطقه برگزار میشود.
این نخستین نشست حضوری رهبران کشورهای خلیج فارس از زمان آغاز جنگی است که دو ماه پیش با حملات آمریکا و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی آغاز شد و کشورهای منطقه را نیز بهطور مستقیم درگیر پیامدهای آن کرد.
یکی از مقامهای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به خبرگزاری رویترز گفته است هدف اصلی این نشست، تدوین پاسخی هماهنگ به هزاران حمله موشکی و پهپادی رژیم ایران است که از زمان آغاز این جنگ، امنیت کشورهای منطقه را با تهدید جدی روبهرو کرده است.
در جریان این درگیریها، زیرساختهای حیاتی انرژی در هر شش کشور عضو شورای همکاری آسیب دیده و علاوه بر آن، شرکتهای وابسته به آمریکا، تأسیسات غیرنظامی و همچنین مراکز نظامی نیز هدف حملات قرار گرفتهاند.
اگرچه پس از برقراری آتشبس میان آمریکا و رژیم ایران در ۱۲ فروردین، شدت حملات کاهش یافته، اما نگرانی درباره ازسرگیری درگیریها همچنان در پایتختهای عربی خلیج فارس پابرجاست؛ بهویژه آنکه مذاکرات میان تهران و واشینگتن برای دستیابی به توافقی پایدار هنوز به نتیجه نرسیده است....
👈 بیشتر بخوانید
ایران آزادی
آمریکا و آلمان خواهان برچیدن برنامه هستهای رژیم ایران شدند
ما را در ایکس ایران آزادی دنبال کنید ما را در تلگرام ایران آزادی دنبال کنید
🙏1
🔴 هشدار آلمان در شورای امنیت: رژیم ایران برنامه هستهیی را کنار بگذارد و به مذاکرات بازگردد
🔻 یوهان وادهفول اعلام کرد که ادامه وضعیت کنونی میتواند به ازسرگیری درگیریها با پیامدهایی در سطح جهانی منجر شود.
🔻 او در نشست ویژهیی با محوریت امنیت کشتیرانی در شورای امنیت، نسبت به افزایش خشونتها از جمله حملات موشکی به اهداف غیرنظامی در کشورهای حوزه خلیجفارس هشدار داد و آن را عاملی برای گسترش بیثباتی دانست.
🔻 وزیر خارجه آلمان با اشاره به سرایت پیامدهای این تنشها به مناطق فراتر از خلیجفارس گفت که رژیم ایران باید از حمله به سایر کشورها خودداری کند و همزمان برنامه هستهیی خود را متوقف سازد.
🔻 بهگفته او،
تبعات این بحران اکنون بر اقتصاد جهانی نیز اثر گذاشته است؛ از جمله کاهش تولید برنج در برخی کشورهای آسیایی بهدلیل کمبود کود شیمیایی و افزایش شدید قیمت مواد غذایی در کشورهای آفریقایی در پی بالا رفتن هزینههای حملونقل.
🔻 این مقام آلمانی همچنین رژیم ایران را به سازماندهی شبکهیی از گروههای شبهنظامی در منطقه متهم کرد و گفت این گروهها میتوانند به تشدید بیثباتی در خلیجفارس دامن بزنند.
🔻 وادهفول که برای سفری ۲روزه به نیویورک رفته است، قرار است در کنفرانس بازبینی پیمان عدم اشاعه تسلیحات هستهیی(NPT) که از روز دوشنبه در سازمان ملل آغاز شده نیز شرکت کند؛ نشستی که همزمانی آن با رویکرد آمریکا و اسراییل در توجیه حملات علیه رژیم ایران، حساسیت آن را افزایش داده است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
🔻 یوهان وادهفول اعلام کرد که ادامه وضعیت کنونی میتواند به ازسرگیری درگیریها با پیامدهایی در سطح جهانی منجر شود.
🔻 او در نشست ویژهیی با محوریت امنیت کشتیرانی در شورای امنیت، نسبت به افزایش خشونتها از جمله حملات موشکی به اهداف غیرنظامی در کشورهای حوزه خلیجفارس هشدار داد و آن را عاملی برای گسترش بیثباتی دانست.
🔻 وزیر خارجه آلمان با اشاره به سرایت پیامدهای این تنشها به مناطق فراتر از خلیجفارس گفت که رژیم ایران باید از حمله به سایر کشورها خودداری کند و همزمان برنامه هستهیی خود را متوقف سازد.
🔻 بهگفته او،
تبعات این بحران اکنون بر اقتصاد جهانی نیز اثر گذاشته است؛ از جمله کاهش تولید برنج در برخی کشورهای آسیایی بهدلیل کمبود کود شیمیایی و افزایش شدید قیمت مواد غذایی در کشورهای آفریقایی در پی بالا رفتن هزینههای حملونقل.
🔻 این مقام آلمانی همچنین رژیم ایران را به سازماندهی شبکهیی از گروههای شبهنظامی در منطقه متهم کرد و گفت این گروهها میتوانند به تشدید بیثباتی در خلیجفارس دامن بزنند.
🔻 وادهفول که برای سفری ۲روزه به نیویورک رفته است، قرار است در کنفرانس بازبینی پیمان عدم اشاعه تسلیحات هستهیی(NPT) که از روز دوشنبه در سازمان ملل آغاز شده نیز شرکت کند؛ نشستی که همزمانی آن با رویکرد آمریکا و اسراییل در توجیه حملات علیه رژیم ایران، حساسیت آن را افزایش داده است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
👏1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
#ارسالی
🔴 سلام
ببینید این کارا چقدر مسخرس. یه فیلم از چند تا بچه میفرستم که مجبورشون کردن برای یه کار تبلیغاتی نقش بازی کنن. بجای اینکه پول و وقت کشور رو خرج چیزای بیخود کنین، بهتره به فکر مردم باشین و نیازای اولیهشونو برطرف کنین
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
ببینید این کارا چقدر مسخرس. یه فیلم از چند تا بچه میفرستم که مجبورشون کردن برای یه کار تبلیغاتی نقش بازی کنن. بجای اینکه پول و وقت کشور رو خرج چیزای بیخود کنین، بهتره به فکر مردم باشین و نیازای اولیهشونو برطرف کنین
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👏1
🔴 استرون استیونسون: نه جنگ و نه توهم اصلاحطلبی، هیچکدام رژیم ایران را تغییر نمیدهند
🔻 سایت خبری تحلیلی «بروکسل سیگنال» روز دوشنبه ۷ اردیبهشت با انتشار مقالهیی به قلم استرون استیونسون نماینده پیشین پارلمان اروپا که در آن به بررسی بنبست سیاستهای جهانی در قبال رژیم ایران پرداخته شده است بهنقل از وی نوشت: «نه جنگ و نه توهم اصلاحطلبی، هیچکدام رژیم ایران را تغییر نمیدهند».
🔻 استیونسون تأکید میکند که هم «مماشات» و هم «راهحل نظامی» در برابر رژیم ایران شکست خوردهاند.
🔻 بهگفته او، سالها این تصور وجود داشت که اصلاحطلبان درون رژیم میتوانند تغییر ایجاد کنند، اما
«این همیشه یک توهم بود» و رژیم از مذاکرات فقط برای «خرید زمان، گسترش نفوذ منطقهیی و پیشبرد برنامههای هستهیی و موشکی» استفاده کرده است.
🔻 در مقابل، گزینه نظامی نیز بهگفته او کارساز نبوده است؛ چرا که با وجود وارد شدن خسارات سنگین به زیرساختهای نظامی، «رژیم نهتنها سقوط نکرد، بلکه با تشدید سرکوب و تقویت دستگاه امنیتی خود، پایدار ماند».
🔻 او نتیجه میگیرد: «نه مماشات و نه جنگ کارساز نبوده و نخواهد بود؛ تنها مسیر واقعی تغییر در دستان مردم ایران است».
🔻 استیونسون با اشاره به اعتراضات سراسری در ایران مینویسد: مردم در سراسر کشور «بهرغم سرکوب، بازداشت و اعدام، به مقاومت ادامه میدهند» و بهای سنگینی میپردازند.
🔻 او تأکید میکند که افزایش خشونت رژیم «نشانه ضعف و ترس آن از قیام مردمی» است.
🔻 در این مقاله همچنین به سکوت جامعه جهانی در برابر اعدامها و سرکوبها انتقاد شده و آمده است که این سکوت «پیام خطرناکی به رژیم میدهد که میتواند بدون هزینه به سرکوب ادامه دهد».
🔻 استیونسون ضمن رد بازگشت سلطنت بهعنوان راهحل، معتقد است چهرههایی مانند رضا پهلوی فاقد پایگاه واقعی در داخل کشور هستند و «راهحل را باید در داخل ایران و میان مردم جستجو کرد، نه در گزینههای تحمیلی از خارج».
🔻 او در پایان تأکید میکند که مسئولیت غرب «حمایت بیقید و شرط از مردم ایران، پاسخگو کردن رژیم و تقویت صدای مقاومت» است، نه تحمیل راهحل یا تکیه بر گزینههای شکستخورده.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
🔻 سایت خبری تحلیلی «بروکسل سیگنال» روز دوشنبه ۷ اردیبهشت با انتشار مقالهیی به قلم استرون استیونسون نماینده پیشین پارلمان اروپا که در آن به بررسی بنبست سیاستهای جهانی در قبال رژیم ایران پرداخته شده است بهنقل از وی نوشت: «نه جنگ و نه توهم اصلاحطلبی، هیچکدام رژیم ایران را تغییر نمیدهند».
🔻 استیونسون تأکید میکند که هم «مماشات» و هم «راهحل نظامی» در برابر رژیم ایران شکست خوردهاند.
🔻 بهگفته او، سالها این تصور وجود داشت که اصلاحطلبان درون رژیم میتوانند تغییر ایجاد کنند، اما
«این همیشه یک توهم بود» و رژیم از مذاکرات فقط برای «خرید زمان، گسترش نفوذ منطقهیی و پیشبرد برنامههای هستهیی و موشکی» استفاده کرده است.
🔻 در مقابل، گزینه نظامی نیز بهگفته او کارساز نبوده است؛ چرا که با وجود وارد شدن خسارات سنگین به زیرساختهای نظامی، «رژیم نهتنها سقوط نکرد، بلکه با تشدید سرکوب و تقویت دستگاه امنیتی خود، پایدار ماند».
🔻 او نتیجه میگیرد: «نه مماشات و نه جنگ کارساز نبوده و نخواهد بود؛ تنها مسیر واقعی تغییر در دستان مردم ایران است».
🔻 استیونسون با اشاره به اعتراضات سراسری در ایران مینویسد: مردم در سراسر کشور «بهرغم سرکوب، بازداشت و اعدام، به مقاومت ادامه میدهند» و بهای سنگینی میپردازند.
🔻 او تأکید میکند که افزایش خشونت رژیم «نشانه ضعف و ترس آن از قیام مردمی» است.
🔻 در این مقاله همچنین به سکوت جامعه جهانی در برابر اعدامها و سرکوبها انتقاد شده و آمده است که این سکوت «پیام خطرناکی به رژیم میدهد که میتواند بدون هزینه به سرکوب ادامه دهد».
🔻 استیونسون ضمن رد بازگشت سلطنت بهعنوان راهحل، معتقد است چهرههایی مانند رضا پهلوی فاقد پایگاه واقعی در داخل کشور هستند و «راهحل را باید در داخل ایران و میان مردم جستجو کرد، نه در گزینههای تحمیلی از خارج».
🔻 او در پایان تأکید میکند که مسئولیت غرب «حمایت بیقید و شرط از مردم ایران، پاسخگو کردن رژیم و تقویت صدای مقاومت» است، نه تحمیل راهحل یا تکیه بر گزینههای شکستخورده.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
👏1
🔴 طنابدار بهجای پاسخ؛ بازتاب جهانی موج بیسابقه اعدامهای سیاسی در ایران
♦️ ساندیتایمز: آخرین سرود مقاومت در زندانهای ایران؛ از پویا قبادی تا وحید بنیعامریان
روزنامه ساندیتایمز در گزارشی مفصل، از موج کمسابقه اعدامهای سیاسی در ایران پرده برداشت و نوشت که تنها در پنج هفته منتهی به ۲۱ آوریل، دستکم ۱۷ زندانی سیاسی اعدام شدهاند؛ آماری که به گفته ناظران حقوقبشر، در دهههای اخیر بیسابقه است.
این روزنامه با انتشار ویدیوهایی که بهصورت مخفیانه از زندانهای قزلحصار و اوین خارج شدهاند، آخرین لحظات زندانیان مجاهدی چون پویا قبادی، مهندس برق ۳۳ ساله اهل سنقر، و پیامهای سیاسی محکومان به اعدام را بازتاب داد.
در یکی از این تصاویر، پویا قبادی در حیاط زندان، تنها و در سکوت، زیر سایه نهالی خشک نشسته و شعری از مقاومت را زمزمه میکند:«به قبضه سلاح دست میفشارم / که آتش جواب آتش است.»
به گفته عفو بینالملل، او پیش از اعدام در ۳۱ مارس، تحت شکنجه قرار گرفته بود و با اتهام «شورش مسلحانه علیه حکومت» به دار آویخته شد.
👈 اینجا بخوانید
♦️ ساندیتایمز: آخرین سرود مقاومت در زندانهای ایران؛ از پویا قبادی تا وحید بنیعامریان
روزنامه ساندیتایمز در گزارشی مفصل، از موج کمسابقه اعدامهای سیاسی در ایران پرده برداشت و نوشت که تنها در پنج هفته منتهی به ۲۱ آوریل، دستکم ۱۷ زندانی سیاسی اعدام شدهاند؛ آماری که به گفته ناظران حقوقبشر، در دهههای اخیر بیسابقه است.
این روزنامه با انتشار ویدیوهایی که بهصورت مخفیانه از زندانهای قزلحصار و اوین خارج شدهاند، آخرین لحظات زندانیان مجاهدی چون پویا قبادی، مهندس برق ۳۳ ساله اهل سنقر، و پیامهای سیاسی محکومان به اعدام را بازتاب داد.
در یکی از این تصاویر، پویا قبادی در حیاط زندان، تنها و در سکوت، زیر سایه نهالی خشک نشسته و شعری از مقاومت را زمزمه میکند:«به قبضه سلاح دست میفشارم / که آتش جواب آتش است.»
به گفته عفو بینالملل، او پیش از اعدام در ۳۱ مارس، تحت شکنجه قرار گرفته بود و با اتهام «شورش مسلحانه علیه حکومت» به دار آویخته شد.
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
طنابدار بهجای پاسخ؛ بازتاب جهانی موج بیسابقه اعدامهای سیاسی در ایران - ایران آزادی
روزنامه ساندیتایمز در گزارشی مفصل، از موج کمسابقه اعدامهای سیاسی در ایران پرده برداشت و نوشت که تنها در پنج هفته منتهی به ۲۱ آوریل،
👏1
🔴 اقتصاد جنگی و رکود تورمی در ایران
♦️ سونامی بیکاری و تورم در جنگ و زوال بنیانهای تولید
در سالهای پایانی امپراتوری روم، مورخان از بازاری سخن میگویند که در آن نان کمیاب شده بود، اما سکه فراوان بود. مردم با کیسههای پر از پول به بازار میرفتند، اما چیزی برای خرید نمییافتند. این تصویر تاریخی، نمونهای کلاسیک از فروپاشی همزمان تولید و ارزش پول است؛ وضعیتی که در آن، جنگ و سوءمدیریت، بنیانهای اقتصادی را از درون تهی میکند. امروز، بیکاری و تورم در جنگ ضد میهنی در ایران نیز نشانههایی مشابه از چنین فروپاشی ساختاری را به نمایش میگذارد.
بیکاری و تورم در جنگی که مسبب اصلی آن نظام ولایت مطلقه فقیه است دیگر صرفاً یک پدیده اقتصادی نیست، بلکه به یک بحران سیاسی-ساختاری تبدیل شده است. تشدید تنشهای نظامی، اختلال در مسیرهای تجاری و تخریب زیرساختها، اقتصاد ایران را وارد فازی کرده که در آن قواعد معمول بازار کار عملاً از کار افتادهاند. در این شرایط، قیمتها نه بر اساس عرضه و تقاضا، بلکه بر پایه نااطمینانی، هزینههای جنگ و بیثباتی سیاسی شکل میگیرند.
این وضعیت به سرعت به شاخصهای کلان سرایت کرده است. کاهش سرمایهگذاری، اختلال در زنجیره تأمین و تعطیلی واحدهای تولیدی، نشان میدهد که اقتصاد ایران دیگر در مسیر رکود عادی حرکت نمیکند، بلکه وارد مرحلهای از فروپاشی تدریجی شده است.
سونامی بیکاری و فروپاشی امنیت شغلی
بیکاری و تورم در این جنگ فرسایشی بیش از هر چیز در بازار کار خود را نشان داده است. برآورد از دست رفتن بیش از یک میلیون شغل مستقیم، تنها بخش قابل مشاهده این بحران است. اگر بیکاریهای غیرمستقیم در زنجیره تأمین و خدمات را اضافه کنیم، با یک سونامی واقعی مواجه هستیم که ساختار اشتغال را از اساس متزلزل کرده است.
این موج بیکاری، نتیجه مستقیم جنگ نیست، بلکه محصول انباشت ناکارآمدی در ساختار اقتصادی تحت کنترل حاکمیت ایران است. جنگ تنها بهعنوان یک کاتالیزور عمل کرده و ضعفهای پیشین را آشکار کرده است. اقتصاد وابسته به رانت، فساد ساختاری و نبود شفافیت، پیش از این نیز توان ایجاد اشتغال پایدار را نداشت و اکنون در برابر شوکهای جنگی کاملاً فروپاشیده است.
👈 اینجا بخوانید
♦️ سونامی بیکاری و تورم در جنگ و زوال بنیانهای تولید
در سالهای پایانی امپراتوری روم، مورخان از بازاری سخن میگویند که در آن نان کمیاب شده بود، اما سکه فراوان بود. مردم با کیسههای پر از پول به بازار میرفتند، اما چیزی برای خرید نمییافتند. این تصویر تاریخی، نمونهای کلاسیک از فروپاشی همزمان تولید و ارزش پول است؛ وضعیتی که در آن، جنگ و سوءمدیریت، بنیانهای اقتصادی را از درون تهی میکند. امروز، بیکاری و تورم در جنگ ضد میهنی در ایران نیز نشانههایی مشابه از چنین فروپاشی ساختاری را به نمایش میگذارد.
بیکاری و تورم در جنگی که مسبب اصلی آن نظام ولایت مطلقه فقیه است دیگر صرفاً یک پدیده اقتصادی نیست، بلکه به یک بحران سیاسی-ساختاری تبدیل شده است. تشدید تنشهای نظامی، اختلال در مسیرهای تجاری و تخریب زیرساختها، اقتصاد ایران را وارد فازی کرده که در آن قواعد معمول بازار کار عملاً از کار افتادهاند. در این شرایط، قیمتها نه بر اساس عرضه و تقاضا، بلکه بر پایه نااطمینانی، هزینههای جنگ و بیثباتی سیاسی شکل میگیرند.
این وضعیت به سرعت به شاخصهای کلان سرایت کرده است. کاهش سرمایهگذاری، اختلال در زنجیره تأمین و تعطیلی واحدهای تولیدی، نشان میدهد که اقتصاد ایران دیگر در مسیر رکود عادی حرکت نمیکند، بلکه وارد مرحلهای از فروپاشی تدریجی شده است.
سونامی بیکاری و فروپاشی امنیت شغلی
بیکاری و تورم در این جنگ فرسایشی بیش از هر چیز در بازار کار خود را نشان داده است. برآورد از دست رفتن بیش از یک میلیون شغل مستقیم، تنها بخش قابل مشاهده این بحران است. اگر بیکاریهای غیرمستقیم در زنجیره تأمین و خدمات را اضافه کنیم، با یک سونامی واقعی مواجه هستیم که ساختار اشتغال را از اساس متزلزل کرده است.
این موج بیکاری، نتیجه مستقیم جنگ نیست، بلکه محصول انباشت ناکارآمدی در ساختار اقتصادی تحت کنترل حاکمیت ایران است. جنگ تنها بهعنوان یک کاتالیزور عمل کرده و ضعفهای پیشین را آشکار کرده است. اقتصاد وابسته به رانت، فساد ساختاری و نبود شفافیت، پیش از این نیز توان ایجاد اشتغال پایدار را نداشت و اکنون در برابر شوکهای جنگی کاملاً فروپاشیده است.
👈 اینجا بخوانید
ایران آزادی
اقتصاد جنگی و رکود تورمی در ایران - ایران آزادی
جنگ و سوءمدیریت، بنیانهای اقتصادی را از درون تهی میکند. امروز، بیکاری و تورم در جنگ ضد میهنی در ایران نیز نشانههایی مشابه از چنین فروپا
❤2
Audio
جزیره خارگ با وجود وسعت اندک، جایگاهی مهم در تاریخ و اقتصاد ایران دارد. این جزیره به دلیل داشتن منابع آب شیرین، از دوران باستان محل سکونت بوده و کشف کتیبهای از دوره هخامنشیان نشاندهنده پیشینه تاریخی آن است. در دورههای بعد، بهویژه زمان ساسانیان، خارگ به عنوان ایستگاهی مهم در مسیر تجارت میان ایران، هند و شام شناخته میشد و آثار مذهبی و فرهنگی متنوعی از آن دوران برجای مانده است.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
جنگ ۴۰ روزه اسفند ۱۴۰۴ و فروردین ۱۴۰۵ باعث شکلگیری پدیده «انجماد جنگی» در بازار مسکن تهران شد. در این دوره، معاملات خرید و فروش تقریباً متوقف شد و قیمتها با وجود رسیدن میانگین هر متر مربع به حدود ۱۲۵ تا ۱۳۳ میلیون تومان، در وضعیت سکون قرار گرفت. فروشندگان قیمتهای پیشنهادی را افزایش دادند، اما خریداران به دلیل نااطمینانی، سرمایههای خود را به طلا منتقل کردند. همزمان، نوسان شدید ارز و تورم بالای ۵۰ درصد، مسکن را بیش از پیش به ابزاری برای حفظ ارزش پول تبدیل کرد.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
بیکاری در ایران بهتدریج از یک شاخص اقتصادی فراتر رفته و به نشانهای از بحران عمیق اجتماعی تبدیل شده است؛ وضعیتی که یادآور صفهای نان در رکود بزرگ آمریکا است. امروز نیز بسیاری از جوانان تحصیلکرده با نبود فرصت شغلی، آیندهای مبهم را تجربه میکنند.
ریشه این بحران در ضعف ساختاری بازار کار نهفته است. وابستگی به درآمدهای ناپایدار، تضعیف تولید و محدودیت برای بخش خصوصی باعث شده ظرفیت جذب نیروی متخصص کاهش یابد. نتیجه، گسترش مشاغل موقت و کمدرآمد و از بین رفتن تناسب میان تحصیل و اشتغال است. در کنار این، تورم بالا شرایطی ایجاد کرده که حتی شاغلان نیز در معرض فقر قرار گرفتهاند.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM