ایران آزادی 🎋
11.9K subscribers
115K photos
132K videos
4.46K files
81K links
انجمن ایران آزادی رسانه‌یی برای تحقق آزادی، دموکراسی و برابری
لینک‌ها:
تلویزیون ایران آزادی
https://t.me/TV_IranAzadi
🌐 سایت ما
https://www.instagram.com/simayaz
توییتر 👈 https://twitter.com/IranAzad_TV
ارتباط با ادمین 👇👇👇
@Maziar_tehrane12
@arash_ka99
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 چالش‌های اجتماعی
مرفهین فقیر؛ سقوط طبقه متوسط در تهران


در خیابان‌های تهران، خودروهای گران‌قیمت و شاسی‌بلندها وارد ناوگان تاکسی‌های اینترنتی شده‌اند.
پشت این تصویر، بحران عمیق اقتصادی پنهان است؛ کارمندان، صاحبان مغازه‌ها و حتی مدیران سابق، حالا برای پرداخت اقساط و هزینه‌های روزمره مسافرکشی می‌کنند.
روایت تازه‌ای از «مرفهین فقیر» در ایران امروز.



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴کنکاش
خیابان، مؤلفه قدرت رژيم؟!


از روز شروع جنگ و مرگ خامنه‌ای، رژیم تجمعات در میادین شهرها را به‌راه انداخت و همچنان ادامه می‌دهد. سران رژیم بارها براهمیت این تجمعات و استمرار آن تاکید کرده‌اند.
علت این بسیج نیرو و تجمعات چیست و چه کاربردی برای رژیم دارد؟
با چه ترفندی نیروها را در میادین جمع می‌کنند؟
این تجمعات را تا کی می‌توانند ادامه بدهند؟



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 آکسیوس: آمریکا و رژیم ایران به توافق یک صفحه‌یی برای پایان دادن به جنگ نزدیک می‌شوند

🔻 آکسیوس امروز ۱۶ اردیبهشت به‌نقل از منابع مطلع نوشت: آمریکا و رژیم ایران به توافق یک صفحه‌‌ای برای پایان دادن به جنگ نزدیک می‌شوند. ۲مقام آمریکایی و ۲منبع دیگر این موضوع را فاش کردند.
🔻 به‌نوشته آکسیوس، آمریکا انتظار دارد که ایران در ۴۸ساعت آینده در مورد چندین نکته کلیدی پاسخ دهد. هنوز هیچ توافقی حاصل نشده است، اما منابع گفتند که این نزدیک‌ترین توافق طرفین از زمان شروع جنگ بوده است.
🔻 این توافق شامل تعهد ایران به توقف غنی‌سازی هسته‌یی، موافقت آمریکا با لغو تحریم‌ها و آزادسازی میلیاردها دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران و
لغو محدودیت‌های عبور و مرور از تنگه هرمز توسط هر دو طرف خواهد بود.
🔻 آکسیوس افزود: بسیاری از شرایط مندرج در این یادداشت، مشروط به‌دستیابی به توافق نهایی است و احتمال جنگ مجدد یا برزخی طولانی را باقی می‌گذارد که در آن جنگ داغ متوقف شده، اما هیچ چیز واقعاً حل نشده است.
🔻 یک مقام آمریکایی گفت که در صورت شکست مذاکرات، نیروهای آمریکایی می‌توانند محاصره را دوباره برقرار کنند، یا اقدام نظامی را از سر بگیرند.
🔻 به گفته این منابع مدت زمان توقف غنی‌سازی اورانیوم به‌طور فعال در حال مذاکره است و ۳منبع می‌گویند که حداقل ۱۲سال خواهد بود. یک منبع دیگر ۱۵سال را اعلام کرده است. ایران پیشنهاد توقف ۵ساله غنی‌سازی را داده و آمریکا خواستار ۲۰سال شده است.
🔻 ۲منبع آگاه هم‌چنین اعلام کردند که ایران موافقت خواهد کرد اورانیوم غنی‌شده با غنای بالا را از کشور خارج کند، اولویت اصلی آمریکا که تهران تاکنون آن را رد کرده است. یک منبع گفت که گزینه‌یی که مورد بحث قرار گرفته، انتقال مواد به آمریکا است.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
🔴 قطعنامهٔ پیشنهادی آمریکا: اگر حملات رژیم ایران به تنگه هرمز قطع نشود، با تحریم و اقدامات دیگر روبه‌رو خواهد شد

🔻 آسوشیتدپرس امروز ۱۶ اردیبهشت نوشت: آمریکا و کشورهای متحدش در خلیج‌فارس، قطعنامه‌یی را به سازمان ملل پیشنهاد داده‌اند که بر اساس آن، اگر حملات به کشتی‌ها در تنگه هرمز متوقف نشود، «عوارض غیرقانونی» لغو نشود و محلِ قرارگیری همه مین‌ها اعلام نشود، رژیم ایران با تحریم یا اقدامات دیگر روبه‌رو خواهد شد.
🔻 پیش‌نویس قطعنامه از رژیم ایران می‌خواهد؛ «فوراً در تلاش‌های سازمان ملل برای ایجاد یک کریدور بشردوستانه در تنگه، برای رساندن کمک‌های حیاتی، کود شیمیایی و سایر کالاها مشارکت کند و زمینه انجام آن را فراهم سازد».
🔻 آسوشیتدپرس نوشت: قطعنامه پیشنهادی آمریکا و کشورهای متحدش، تحت فصل ۷ منشور سازمان ملل تهیه شده است؛ بنابراین می‌تواند با اقدام نظامی اجرا شود. هم‌چنین در صورت رعایت نکردن آن از سوی رژیم ایران، «اقدامات مؤثر متناسب با وخامت اوضاع، از جمله تحریم‌ها» را مجاز می‌داند.
🔻 پیش‌نویس قطعنامه جدید، حق همه کشورها را برای دفاع از کشتی‌های خود در برابر حملات و «تحریکات» مجاز می‌داند و از همه کشورهای دیگر می‌خواهد در بستن تنگه هرمز یا دریافت عوارض به ایران کمک نکنند.

دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 پروفسور آلخو ویدال کوادراس: زمان آن فرارسیده که روابط معمول با رژیم تهران را کنار بگذاریم

🔻 پروفسور آلخو ویدال کوادراس نایب‌رئیس پیشین پارلمان اروپا در مقاله‌‌‌ای در رسانه اروپایی «ایی.یو الایو» در تاریخ ۱۴ اردیبهشت می‌نویسد: زمان آن فرارسیده که روابط معمول با رژیم تهران را کنار بگذاریم...
🔻 ادامه روابط با رژیم باید مشروط به توقف اعدام‌ها، به‌ویژه اعدام زندانیان سیاسی باشد. طبق گزارش سازمان ملل متحد، از زمان جنگ دست‌کم ۲۱نفر اعدام و هزاران نفر دستگیر شده‌اند.
🔻 حداقل ۸نفر از اعدام‌شدگان اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران جنبش اصلی مقاومت ایران بوده‌اند.
🔻 در هفته‌های اخیر، یک ویدیوی تکان‌دهنده از زندان قزلحصار به‌طور گسترده منتشر شده است: ۶عضو مجاهدین خلق، قبل از اعدام، در کنار هم ایستاده و یک سرود مقاومت می‌خوانند.
🔻 صدای آنها محکم، سرکش و سرشار از وقار و نمایش فوق‌العاده‌ای از شجاعت در مواجهه با مرگ است.
🔻 این فیلم، مخاطبان سراسر جهان را عمیقاً تحت تأثیر قرار داده و در یک لحظه، روحیه نسلی را که از تسلیم شدن - حتی در پای چوبه دار - خودداری می‌کند، به تصویر کشیده است.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴 آیا رژیم بعد از جنگ قوی‌تر شده یا ضعیف‌تر؟

رژیم تلاش می‌کند از اینکه پس از حملات آمریکا سرنگون نشده، تصویری از «پیروزی» بسازد؛ اما آیا واقعاً از بحران عبور کرده یا بیش از گذشته آسیب‌پذیر شده؟ موقعیت رژیم پس از جنگ و چشم‌انداز آینده ایران چیست؟
گفتگو با دکتر صادق پشم‌فروش



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴 تطهیر شاه؛ بازنویسی یک دیکتاتوری

چرا جریان سلطنت‌طلب تلاش می‌کند ساواک، شکنجه و سرکوب دوران شاه را انکار یا بازنویسی کند؟ آیا می‌توان حافظه تاریخی جامعه را پاک کرد؟
گفتگو با سهیلا دشتی، تحلیلگر سیاسی



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔥2
🔴 مایک والتز: ترامپ «هوشمندانه» معادله بستن تنگه هرمز را با اعمال محاصره دریایی برعکس کرده است
🔻 به‌گزارش فاکس نیوز ۱۶ اردیبهشت؛ مایک والتز، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، گفت دونالد ترامپ «هوشمندانه» معادله بستن تنگه هرمز را با اعمال محاصره دریایی علیه جمهوری اسلامی برعکس کرده است.
🔻 او افزود: «اکنون می‌بینید جمهوری اسلامی برای رسیدن به توافق، از سرِ درماندگی تلاش می‌کند».
🔻 مایک والتز هم‌چنین گفت ارزش پول آنها سقوط کرده است، ذخایر ارزی‌شان رو به کاهش است و عملاً به پایان راه رسیده‌اند. دیگر جایی برای ذخیره نفت ندارند.
🔻 سفیر آمریکا در سازمان ملل افزود: «ما نه‌تنها با نیروی دریایی قدرتمند آمریکا جلوی خروج نفت را گرفته‌ایم، بلکه ورود نفتکش‌های خالی را هم متوقف کرده‌ایم؛ همان‌هایی که قرار بود برای ذخیره‌سازی استفاده شوند».



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤔1
🔴 فردریش مرتس صدراعظم آلمان: ایران باید به میز مذاکره بازگردد و از بازی با زمان دست بردارد
🔻 فردریش مرتس صدراعظم آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی با نخست‌وزیر پرتغال در روز ۱۵ اردیبهشت گفت: ایران باید به میز مذاکره بازگردد و از بازی با زمان دست بردارد...
🔻 این کشور دیگر نباید منطقه و کل جهان را به گروگان بگیرد. برنامه تسلیحات هسته‌یی نظامی ایران باید به‌طور قطعی و برای همیشه پایان یابد.
🔻 در این کنفرانس مطبوعاتی نخست‌وزیر پرتغال نیز گفت: آنچه ایران در زمینه دستیابی به توانمندی هسته‌یی نظامی انجام می‌دهد، غیرقابل قبول است.
🔻 هم‌چنین پیامدهای اقدامات این کشور برای تجارت بین‌الملل، به‌ویژه در رابطه با دشواری‌های دریانوردی در تنگه هرمز و حملاتی که با هیچ معیاری در قبال کشورهای منطقه قابل درک نیست، کاملاً ناپذیرفتنی است.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👌1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🌐 یاران و همراهان ایران آزادی
آدرس منابع خبری ایران آزادی و راه‌های ارتباطی با ما را به اشتراک می‌گذاریم
برای اتحاد و تشکل مشتاقان تحقق آرمان آزادی


📱 کانال تلگرامی ایران آزادی
https://t.me/IranAzadie

📱 کانال تلگرامی کنفرانس زنده ایران آزادی
https://t.me/conference96

📱 کانال تلگرامی تلویزیون ایران آزادی
https://t.me/TV_IranAzadi

📱 اینستاگرام ایران آزادی
https://www.instagram.com/iranazadie

📱 اینستاگرام تلویزیون ایران آزادی
https://www.instagram.com/iranazad_tv/

📱 ایران آزادی خبر
https://www.instagram.com/iranazadinews/

📱 توییتر ایران آزادی
@iranazadi1395

📱 توییتر تلویزیون ایران آزادی
@IranAzad_TV

📱 یوتیوب ایران آزادی
https://www.youtube.com/@IranAzadiNews

📱 یوتیوب تلویزیون ایران آزادی
https://www.youtube.com/@iranazaditv/featured

📱 فیسبوک ایران آزادی
https://www.facebook.com/iranazadi.tv1400/

📱 ساندکلود ایران آزادی
https://soundcloud.com/iranazadi/popular-tracks

📱 سایت ایران آزادی
https://iranfreedom.net

📱 واتساپ ارتباط با مدیریت سایت ایران آزادی
+17077023860

📱 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
3
📷 عکس روز
واشنگتن دی سی به یاد شهیدان سر به دار



▫️▫️▫️
1
📋 خاطره روز
۷مه ۱۹۴۵ - سند تسلیم بی‌قید و شرط آلمان نازی توسط فیلد مارشال ویلهلم کایتل در ۷ مه ۱۹۴۵ در کارلسهورشت برلین امضا شد.



▫️▫️▫️
👍1
🔴 نیوت گینگریچ رئیس پیشین کنگره آمریکا می‌گوید فشارهای اقتصادی فزاینده، ایران را به لبه پرتگاه می‌برد و هشدار می‌دهد که رژیم ممکن است به زودی امتیازات بزرگی را ارائه دهد، زیرا «همه چیز از قبل مشخص است.»:

«رئیس جمهور در ابتدا فکر می‌کرد که اگر ما عزم و اراده نشان دهیم، با افراد منطقی سر و کار خواهیم داشت و می‌توانیم به نوعی توافق برسیم - او احتمالاً شش یا هشت هفته پیش فکر می‌کرد که این اتفاق خواهد افتاد. اما در واقع، ما با متعصبان مذهبی سر و کار داریم که هشت سال جنگ با عراق را تحمل کردند و یک میلیون تلفات متحمل شدند و آنها به سادگی در تنگنا قرار گرفته‌اند. اکنون چیزی که تغییر کرده است، فشار است. محاصره و اقدامات مالی که ما انجام می‌دهیم، فشار فوق‌العاده‌ای را وارد می‌کند، اقتصاد ایران را فلج می‌کند و به نظر من، آن را برای رژیم فعلی غیرقابل مدیریت می‌کند. و من فکر می‌کنم آنها ممکن است آماده باشند تا امتیازات بسیار بیشتری از آنچه انتظار می‌رفت ارائه دهند، زیرا می‌بینند که در چند هفته آینده، همه چیز از قبل مشخص است.»



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤔1
🔴 یورو نیوز : ارتش آمریکا: شناوری را که به دنبال نقض محاصره ایران بود مهار کردیم

ارتش آمریکا می‌گوید یک شناور را که در خلیج عمان به دنبال نقض محاصره دریایی ایران بوده مهار کرده است.

به گفته ارتش آمریکا این کشتی با پرچم ایران حرکت می‌کرد و قصد داشت به سمت یک بندر ایران برود. سنتکام اعلام کرد که این شناور یک نفتکش به نام M/T Hasna بود.

در بیانیه سنتکام آمده است: «نیروهای آمریکایی چند هشدار صادر کرده و به این شناور با پرچم ایران اطلاع دادند که در حال نقض محاصره ایالات متحده است.»

ارتش آمریکا می‌گوید این شناور در حال حرکت در آب‌های بین‌المللی بود. زمان وقوع این حادثه عصر روز چهارشنبه عنوان شده است.



دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👀1
🔴 روزنامه وال استریت ژورنال گزارش می‌دهد که ایالات متحده یک چارچوب هسته‌ای جدید به ایران داده است.

اگر تهران بپذیرد، ۳۰ روز مذاکرات دقیق آغاز می‌شود.

خطوط قرمز اصلی ایالات متحده:

— تأییدیه ایرانی مبنی بر اینکه به دنبال سلاح‌های هسته‌ای نیست.
— خلع سلاح فردو، نطنز و اصفهان
— ممنوعیت کامل کارهای هسته‌ای زیرزمینی.
— بازرسی‌های درخواستی با جریمه برای نقض.
— ۲۰ سال وقفه در غنی‌سازی اورانیوم (کاهش از «دائمی»).
— تحویل تمام انبارهای اورانیوم غنی‌شده.
— بازگشایی تنگه هرمز، هم‌زمان با کاهش محاصره ایالات متحده.
— تسکین تحریم‌های مبتنی بر عملکرد، که از پیش اعطا نمی‌شود.

پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۵


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
🤔1
🔴علت واقعی قطع اینترنت چیست؟

چرا حکومتی که درگیر عمیق‌ترین بحران اقتصادی در ۴دهه گذشته است، با قطع اینترنت میلیاردها دلار به اقتصاد بحران‌زده‌اش ضربه می‌زند؟

چگونه با تحمل این همه خسارت و میلیون‌ها ناراضی، شاهرگ حیاتی ارتباطی کشور را قطع می‌کند؟

سایت حکومتی «دنیای اقتصاد» ۱۴ اردیبهشت فاش کرد که تنها در ۶۶روز قطع اینترنت، بیش از ۵.۲میلیارد دلار به اقتصاد ایران خسارت وارد شده است. پیش از آن نیز سایت «فرارو» به‌نقل از رئیس کمیسیون کسب‌وکار اعلام کرده بود زیان روزانهٔ قطع اینترنت بین ۷۰ تا ۸۰میلیون دلار است؛ رقمی که به‌گفته او معادل از دست رفتن چندین پل و چند نیروگاه در هر روز است. به بیان دیگر، با قطع اینترنت زیرساخت‌های واقعی کشور یکی‌یکی قربانی می‌شوند.

پشت‌پرده چه خبر است؟

امیرحسین ثابتی، از سخنگویان باند فاشیستی حاکم، لابه‌لای عربده‌های خیابانی پرده را کنار زد و گفت: «بعضی کارها خوابیده است. وضعیت اینترنت تصمیمی است که شورای عالی امنیت ملی از فردای جنگ گرفت، چون بسیاری از هسته‌های شورش، کسانی که بالاخره دنبال به‌هم‌ریختن مملکت بودند، با تصمیم شورای امنیت ملی فعلاً قرار نیست باز بشه».

در همین اعتراف ساده می‌بینیم که جنگ اصلی نظام با مردم و کانون‌های شورش و قیام است.

ولایت نیمه‌جان و پاسدارانش خوب می‌دانند که اینترنت در ایران امروز فقط یک ابزار ارتباطی نیست؛ بلکه شاهرگ اطلاع‌رسانی، ابزاری برای سازماندهی اجتماعی و آیینه‌یی از واقعیت‌های خیابان است. قطع اینترنت هم تلاشی مذبوحانه است برای خاموش کردن صدایی که از کنترل خارج شده!

اما این «انتحار دیجیتال» یک هزینه دوگانه دارد. از یک‌سو اقتصاد خرد را فلج می‌کند، معیشت میلیون‌ها نفر را نابود می‌سازد و حس «حبس خانگی» را به جامعه تحمیل می‌کند و از سوی دیگر، همان خشمی را که قرار بود مهار شود، متراکم و عمیق‌تر می‌کند.

پاسدار حسن عباسی روز سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت تعارف را کنار گذاشت و در تلویزیون حکومتی گفت برای تأمین «امنیت» نظام باید اینترنت را به سپاه و نیروی انتظامی بدهیم و افزود: «یکی از اصلاحات ساختاری در جمهوری اسلامی انحلال وزارت ارتباطات و تشکیل سازمان ان‌اس‌ای به شکل بومی در نیروهای مسلح هست تا کشور ایمنی و امنیتش برقرار شود».

اما واقعیت این است که با بریدن شاهرگ ارتباطی، نمی‌توان شریان خشم مردم را بست و آتش «هسته‌های شورش» را خاموش کرد. سکوت در فضای مجازی، الزاماً به‌معنای آرامش در واقعیت نیست؛ بلکه مقدمهٔ انفجاری‌ست که این‌بار نه از طریق اینترنت، که در خیابان خود را نشان می‌دهد.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM