This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آدرس منابع خبری ایران آزادی و راههای ارتباطی با ما را به اشتراک میگذاریم
برای اتحاد و تشکل مشتاقان تحقق آرمان آزادی
https://t.me/IranAzadie
https://t.me/conference96
https://t.me/TV_IranAzadi
https://www.instagram.com/iranazadie
https://www.instagram.com/iranazad_tv/
https://www.instagram.com/iranazadinews/
@iranazadi1395
@IranAzad_TV
https://www.youtube.com/@IranAzadiNews
https://www.youtube.com/@iranazaditv/featured
https://www.facebook.com/iranazadi.tv1400/
https://soundcloud.com/iranazadi/popular-tracks
https://iranfreedom.net
+17077023860
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 درگیری دریایی آمریکا و رژیم ایران؛ سنتکام از حمله متقابل به اهدافی در داخل ایران خبر داد
فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، اعلام کرد نیروهای این کشور پس از حملات موشکی، پهپادی و یورش قایقهای تندرو رژیم ایران به چند ناوشکن آمریکایی، در چارچوب «دفاع از خود» به اهدافی در داخل ایران حمله کردهاند.
بهگزارش شبکه سیبیاس، ناوشکنهای «یواساس تراکستون»، «یواساس میسن» و «یواساس رافائل پرالتا» در جریان این رویارویی هدف حملات قرار گرفتند، اما هیچکدام دچار اصابت مستقیم نشدند. ارتش آمریکا اعلام کرد در واکنش به این حملات، تأسیسات مرتبط با پرتاب موشک و پهپاد در داخل ایران را هدف قرار داده است.
در مقابل، رسانهها و مقامهای حکومتی ایران روایت متفاوتی ارائه کردهاند. خبرگزاری صدا و سیمای رژیم بهنقل از منابع نظامی مدعی شد ماجرا پس از تلاش نیروهای آمریکایی برای توقیف یک نفتکش ایرانی آغاز شد و سپس تبادل آتش میان دو طرف شکل گرفت...
👈بیشتر بخوانید
فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، اعلام کرد نیروهای این کشور پس از حملات موشکی، پهپادی و یورش قایقهای تندرو رژیم ایران به چند ناوشکن آمریکایی، در چارچوب «دفاع از خود» به اهدافی در داخل ایران حمله کردهاند.
بهگزارش شبکه سیبیاس، ناوشکنهای «یواساس تراکستون»، «یواساس میسن» و «یواساس رافائل پرالتا» در جریان این رویارویی هدف حملات قرار گرفتند، اما هیچکدام دچار اصابت مستقیم نشدند. ارتش آمریکا اعلام کرد در واکنش به این حملات، تأسیسات مرتبط با پرتاب موشک و پهپاد در داخل ایران را هدف قرار داده است.
در مقابل، رسانهها و مقامهای حکومتی ایران روایت متفاوتی ارائه کردهاند. خبرگزاری صدا و سیمای رژیم بهنقل از منابع نظامی مدعی شد ماجرا پس از تلاش نیروهای آمریکایی برای توقیف یک نفتکش ایرانی آغاز شد و سپس تبادل آتش میان دو طرف شکل گرفت...
👈بیشتر بخوانید
ایران آزادی
درگیری دریایی آمریکا و رژیم ایران؛ سنتکام از حمله متقابل به اهدافی در داخل ایران خبر داد
ما را در ایکس ایران آزادی دنبال کنید ما را در تلگرام ایران آزادی دنبال کنید
👍1🔥1
🔴 انعکاس سروده حماسی «گردان بپا» در لیبراستارت انگلستان و نشنال پالیسی نیوزیلند
۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۵
آخرین سروده حماسی زندانیان سربهدارشدهٔ گردان وحید بنیعامریان در زندان قزلحصار، انعکاس گستردهای در جهان داشته است. در ادامه انعکاسهای جهانی این واقعه شگفت، دو سایت معتبر لیبراستارت انگلستان و نشنال پالیسی نیوزیلند، این ویدئوی تأثیرگذار را در سایتهای خود به اشتراک گذاشته و معرفی کردند.
سایت لیبراستارت انگلستان (LABOUR START)، از سایتهای معتبر در ارتباط با اتحادیههای بینالمللی کارگران، لینک کلیپ سروده ۶ مجاهد قهرمان ـ گردان بپا ـ را از برنامه توییتر X کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران، که این کلیپ را منتشر کرده است، در بخش خارجی گزارشات خود منتشر کرده است.
سایت لیبراستارت انگلستان، یک سایت گسترده جهانی مربوط به کارگران است که اخبار و فعالیتهای کارگران و اتحادیههای کارگری را منعکس میکند و هر روز اتحادیههای کارگری کشورهای جهان به آن مراجعه میکنند.
سایت لیبراستارت انگلستان، بهروزترین اخبار کارگری را روزانه منتشر میکند و دارای یک ایستگاه تلویزیونی با پخش ویدئو نیز میباشد....
👈بیشتر بخوانید
۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۵
آخرین سروده حماسی زندانیان سربهدارشدهٔ گردان وحید بنیعامریان در زندان قزلحصار، انعکاس گستردهای در جهان داشته است. در ادامه انعکاسهای جهانی این واقعه شگفت، دو سایت معتبر لیبراستارت انگلستان و نشنال پالیسی نیوزیلند، این ویدئوی تأثیرگذار را در سایتهای خود به اشتراک گذاشته و معرفی کردند.
سایت لیبراستارت انگلستان (LABOUR START)، از سایتهای معتبر در ارتباط با اتحادیههای بینالمللی کارگران، لینک کلیپ سروده ۶ مجاهد قهرمان ـ گردان بپا ـ را از برنامه توییتر X کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران، که این کلیپ را منتشر کرده است، در بخش خارجی گزارشات خود منتشر کرده است.
سایت لیبراستارت انگلستان، یک سایت گسترده جهانی مربوط به کارگران است که اخبار و فعالیتهای کارگران و اتحادیههای کارگری را منعکس میکند و هر روز اتحادیههای کارگری کشورهای جهان به آن مراجعه میکنند.
سایت لیبراستارت انگلستان، بهروزترین اخبار کارگری را روزانه منتشر میکند و دارای یک ایستگاه تلویزیونی با پخش ویدئو نیز میباشد....
👈بیشتر بخوانید
ایران آزادی
انعکاس سروده حماسی «گردان بپا» در لیبراستارت انگلستان و نشنال پالیسی نیوزیلند - ایران آزادی
دو سایت معتبر لیبراستارت انگلستان و نشنال پالیسی نیوزیلند، این ویدئوی تأثیرگذار را در سایتهای خود به اشتراک گذاشته و معرفی کردند
❤3🔥2
🔴 دارو؛ دست ناپاک حکومت و تن تبدار مردم
۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۵
فساد دوگانه حاکمیت؛ نایابی یا گرانی افسارگسیخته دارو
تلاطم در بازار تامین دارواقلام درمانی و ظهور دلالان در خیابانهای پایتخت، نشاندهنده عمق بحران است. تامین ارز و واردات محصولات خارجی برای بیماران خاص به گرهای کور تبدیل شده که ثبات بازار را بر هم زده است. این وضعیت باعث شده تا اقلام حیاتی یا نایاب شوند و یا با قیمتهای نجومی در بازارهای غیررسمی عرضه گردند.
چالشهای تولید و بنبست قیمتگذاری دارو
محمد جمالیان، عضو کمیسیون بهداشت مجلس حکومتی، در ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۵ بر ضرورت انتخاب میان گرانی یا نبود اقلام درمانی تاکید کرد. او معتقد است افزایش قیمت مواد اولیه و پلاستیک، تولیدکنندگان را برای ادامه فعالیت با دشواریهای جدی مواجه کرده است. جمالیان اعلام کرد: «امروزه یکی از نگرانیهای اصلی، افزایش چشمگیر قیمت پلاستیک، مواد اولیه و سایر نیازهای دارویی، برای حفظ توان ادامه تولید، چارهای جز افزایش قیمت دارو نداریم.» وی هشدار داد که مهار دستوری قیمتها یقیناً باعث تشدید کمبودها و وابستگی شدید به واردات خواهد شد.
در دو هفته اخیر، از میان ۱۰۳۰ قلم کالای بررسی شده، ۸۰۰ مورد به دلیل اعتراضات موفق به دریافت مجوز نشدند. این عدم صرفه اقتصادی باعث شده تا تولیدکنندگان به تدریج از چرخه تولید خارج شده و کمبودهای ثانویه ایجاد کنند. جمالیان تصریح کرد: «افزایش قیمت دارو اجتنابناپذیر است و اگر بخواهیم از طریق فشار مهار کنیم، یقیناً تولید متوقف شده و ناچار به واردات با قیمت بسیار بالاتر خواهیم شد.» به گفته وی، در شرایط فعلی وجود کالا با قیمت بالاتر، از نایابی مطلق آن برای بیماران حیاتیتر است.
تامین منابع ارزی و نوسانات نرخ ارز، ظرفیت توزیع را به شدت تحت تاثیر قرار داده و بازار را متلاطم کرده است. علاوه بر مسائل ارزی، پدیدههایی نظیر احتکار و سودجویی در مراکز استانی باعث توزیع اقلام تاریخ گذشته در سطح بازار شده است. این وضعیت برای ساکنان شهرستانها که برای تهیه یک قلم دارو راهی پایتخت میشوند، هزینههای جانبی کمرشکنی ایجاد میکند. فشارهای ناشی از سفر، زمان و احتمال از دست رفتن فرصت طلایی درمان، سلامت خانوادههای بسیاری را به خطر انداخته است....
👈بیشتر بخوانید
۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۵
فساد دوگانه حاکمیت؛ نایابی یا گرانی افسارگسیخته دارو
تلاطم در بازار تامین دارواقلام درمانی و ظهور دلالان در خیابانهای پایتخت، نشاندهنده عمق بحران است. تامین ارز و واردات محصولات خارجی برای بیماران خاص به گرهای کور تبدیل شده که ثبات بازار را بر هم زده است. این وضعیت باعث شده تا اقلام حیاتی یا نایاب شوند و یا با قیمتهای نجومی در بازارهای غیررسمی عرضه گردند.
چالشهای تولید و بنبست قیمتگذاری دارو
محمد جمالیان، عضو کمیسیون بهداشت مجلس حکومتی، در ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۵ بر ضرورت انتخاب میان گرانی یا نبود اقلام درمانی تاکید کرد. او معتقد است افزایش قیمت مواد اولیه و پلاستیک، تولیدکنندگان را برای ادامه فعالیت با دشواریهای جدی مواجه کرده است. جمالیان اعلام کرد: «امروزه یکی از نگرانیهای اصلی، افزایش چشمگیر قیمت پلاستیک، مواد اولیه و سایر نیازهای دارویی، برای حفظ توان ادامه تولید، چارهای جز افزایش قیمت دارو نداریم.» وی هشدار داد که مهار دستوری قیمتها یقیناً باعث تشدید کمبودها و وابستگی شدید به واردات خواهد شد.
در دو هفته اخیر، از میان ۱۰۳۰ قلم کالای بررسی شده، ۸۰۰ مورد به دلیل اعتراضات موفق به دریافت مجوز نشدند. این عدم صرفه اقتصادی باعث شده تا تولیدکنندگان به تدریج از چرخه تولید خارج شده و کمبودهای ثانویه ایجاد کنند. جمالیان تصریح کرد: «افزایش قیمت دارو اجتنابناپذیر است و اگر بخواهیم از طریق فشار مهار کنیم، یقیناً تولید متوقف شده و ناچار به واردات با قیمت بسیار بالاتر خواهیم شد.» به گفته وی، در شرایط فعلی وجود کالا با قیمت بالاتر، از نایابی مطلق آن برای بیماران حیاتیتر است.
تامین منابع ارزی و نوسانات نرخ ارز، ظرفیت توزیع را به شدت تحت تاثیر قرار داده و بازار را متلاطم کرده است. علاوه بر مسائل ارزی، پدیدههایی نظیر احتکار و سودجویی در مراکز استانی باعث توزیع اقلام تاریخ گذشته در سطح بازار شده است. این وضعیت برای ساکنان شهرستانها که برای تهیه یک قلم دارو راهی پایتخت میشوند، هزینههای جانبی کمرشکنی ایجاد میکند. فشارهای ناشی از سفر، زمان و احتمال از دست رفتن فرصت طلایی درمان، سلامت خانوادههای بسیاری را به خطر انداخته است....
👈بیشتر بخوانید
ایران آزادی
دارو؛ دست ناپاک حکومت و تن تبدار مردم - ایران آزادی
تلاطم در بازار تامین دارواقلام درمانی و ظهور دلالان در خیابانهای پایتخت، نشاندهنده عمق بحران است. تامین ارز و واردات محصولات خارجی برای
❤2🔥1
🔴 بیتفاوتی؛ ابزار سرکوب در خدمت بقاء دیکتاتوری
۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۵
ایجاد بیتفاوتی اجتماعی، ابزار پنهان سرکوب و تداوم استبداد ولایت فقیه
حکومت استبدادی ولایت فقیه تلاش میکند بیتفاوتی را به عنوان یک راهبرد و ابزار سرکوب برای مهار شرایط انفجاری جامعه ایران بکار گیرد. هم اکنون بخصوص بعد از سرکوب خونین قیام دیماه۱۴۰۴، مفهوم «بیتفاوتی» به یکی از کلیدیترین واژهها در تحلیل وضعیت اجتماعی ایران به نظر میرسد. بسیاری از تحلیلگران و نویسندگان، از جمله الیف شافاک، این پدیده را نه صرفاً یک ویژگی فردی، بلکه نتیجه ساختارهای عمیق سیاسی و اقتصادی حکومتهای سرکوبگر میدانند.
در چنین شرایطی، بیتفاوتی دیگر یک انتخاب نیست، بلکه محصول یک فرآیند سیستماتیک دیکتاتوری حاکم است که تلاش میکند جامعه را به سمت انفعال سوق میدهد. اما روند قضایا و واقعیت صحنه نشان میدهد که این سیاست شکست خورده است و دلیل شکست هم وجود یک آلترناتیو سازمانیافته و انقلابی است که موتور محرک مبارزه و نبرد با اهریمن ولایت فقیه میباشد و به جامعه آخوند زده پویایی و دینامیزم میدهد که بر علیه وضع موجود شورش کنند....
👈بیشتر بخوانید
۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۵
ایجاد بیتفاوتی اجتماعی، ابزار پنهان سرکوب و تداوم استبداد ولایت فقیه
حکومت استبدادی ولایت فقیه تلاش میکند بیتفاوتی را به عنوان یک راهبرد و ابزار سرکوب برای مهار شرایط انفجاری جامعه ایران بکار گیرد. هم اکنون بخصوص بعد از سرکوب خونین قیام دیماه۱۴۰۴، مفهوم «بیتفاوتی» به یکی از کلیدیترین واژهها در تحلیل وضعیت اجتماعی ایران به نظر میرسد. بسیاری از تحلیلگران و نویسندگان، از جمله الیف شافاک، این پدیده را نه صرفاً یک ویژگی فردی، بلکه نتیجه ساختارهای عمیق سیاسی و اقتصادی حکومتهای سرکوبگر میدانند.
در چنین شرایطی، بیتفاوتی دیگر یک انتخاب نیست، بلکه محصول یک فرآیند سیستماتیک دیکتاتوری حاکم است که تلاش میکند جامعه را به سمت انفعال سوق میدهد. اما روند قضایا و واقعیت صحنه نشان میدهد که این سیاست شکست خورده است و دلیل شکست هم وجود یک آلترناتیو سازمانیافته و انقلابی است که موتور محرک مبارزه و نبرد با اهریمن ولایت فقیه میباشد و به جامعه آخوند زده پویایی و دینامیزم میدهد که بر علیه وضع موجود شورش کنند....
👈بیشتر بخوانید
ایران آزادی
بیتفاوتی؛ ابزار سرکوب در خدمت بقاء دیکتاتوری - ایران آزادی
حکومت استبدادی ولایت فقیه تلاش میکند بیتفاوتی را به عنوان یک راهبرد و ابزار سرکوب برای مهار شرایط انفجاری جامعه ایران بکار گیرد.
❤1🔥1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
-جنگ، اعدام و ایرانِ روی لبه انفجار؛ آینده را چه کسی رقم میزند؟
آینده این جنگ چه میشود؟ پرسشی که امروز در خانهها، خیابانها و شبکههای اجتماعی ایرانیان مدام تکرار میشود؛ زیرا سرنوشت جنگ و مذاکره با آزادی، عدالت، معیشت و آینده ایران پیوند خورده است.
مذاکرات در ابهام پیش میروند و همزمان اعدامها، سرکوب و فشار اقتصادی شدت گرفتهاند. حاکمیت میکوشد با تکیه بر فضای جنگی، بحرانهای عمیق سیاسی و اجتماعی را مهار کند، اما شکاف میان مردم و حکومت هر روز گستردهتر میشود.
در این میان، قدرتهای جهانی نیز بیش از حقوق بشر، به منافع استراتژیک خود میاندیشند و همین بیتفاوتی، ماشین سرکوب را گستاختر کرده است.
اکنون بسیاری باور دارند که تنها همبستگی ملی و اراده مردم میتواند راه عبور از استبداد و رسیدن به آزادی را باز کند؛ برای مردم ایران و منطقه، اما آینده این جنگ چه میشود؟
▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
🔴 #پا دکست - تفسیر سیاسی روز
لمپنیسم سیاسی؛ پشت نقاب تمدن سلطنت طلبان ورشکسته
فضای سیاسی این روزها شاهد شکافی آشکار میان ادعا و رفتار در بخشی از جریانهای سلطنتطلب است. جریانی که خود را نماینده «تمدن»، «توسعه» و «دموکراسی» معرفی میکند، همزمان در شبکههای اجتماعی و تجمعات سیاسی به رفتارهایی متوسل میشود که بسیاری از تحلیلگران آن را مصداق «لمپنیسم سیاسی» میدانند. این تناقض، پرسشهای جدی درباره ماهیت واقعی این جریان ایجاد کرده است.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
لمپنیسم سیاسی؛ پشت نقاب تمدن سلطنت طلبان ورشکسته
فضای سیاسی این روزها شاهد شکافی آشکار میان ادعا و رفتار در بخشی از جریانهای سلطنتطلب است. جریانی که خود را نماینده «تمدن»، «توسعه» و «دموکراسی» معرفی میکند، همزمان در شبکههای اجتماعی و تجمعات سیاسی به رفتارهایی متوسل میشود که بسیاری از تحلیلگران آن را مصداق «لمپنیسم سیاسی» میدانند. این تناقض، پرسشهای جدی درباره ماهیت واقعی این جریان ایجاد کرده است.
به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید
▫️▫️▫️
جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴، برابر با ۸ می ۲۰۲۶
- ایستگاه خبری
- چالش
- پا دکست - تفسیر سیاسی روز
- پادکست - یقین کن که اگر من و امثال من را اعدام کنی، تکثیر میشویم
- پادکست - جهش بهای کالاهای اساسی؛ هزینه سبد خوراکی به ۳ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان رسید
- اخبار شامگاهی
- ایران در پنج دقیقه
- گزارش سیاسی روز
- چالشهای اجتماعی
- رمزارز؛ چهره جدید فساد در حکومت ولایت فقیه
- کنفرانس؛ شکاف قدرت در سایه مذاکره
- فایل صوتی؛ شکاف قدرت در سایه مذاکره
- کنفرانس؛ پیامدهای اجتماعی اقتصاد جنگی
- فایل صوتی؛ پیامدهای اجتماعی اقتصاد جنگی
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 سنتکام: ناوشکنهای آمریکا در پاسخ به حملات رژیم ایران آتش گشودند
🔻 فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، اعلام کرد نیروهای آمریکایی پس از آنکه چند ناوشکن نیروی دریایی این کشور هدف حملات موشکی، پهپادی و قایقهای تندرو رژیم ایران قرار گرفتند، در «دفاع از خود» به اهدافی در داخل ایران حمله کردند.
🔻 به گزارش شبکه سیبیاس، سنتکام اعلام کرد ناوشکنهای «یواساس تراکستون»، «یواساس میسن» و «یواساس رافائل پرالتا» در جریان این درگیریها هدف حملات قرار گرفتند، اما هیچیک مورد اصابت مستقیم واقع نشدند.
🔻 ارتش آمریکا گفت در پاسخ، تأسیسات مرتبط با پرتاب موشک و پهپاد در ایران را هدف قرار داده است.
🔻 این در حالی است که رسانهها و نهادهای حکومتی ایران
روایت متفاوتی از این درگیری ارائه کردهاند. خبرگزاری حکومتی صدا و سیما بهنقل از مقامهای نظامی رژیم مدعی شد پس از آنکه نظامیان آمریکایی قصد توقیف یک نفتکش ایرانی را داشتند، به سوی آنها موشک شلیک کردند.
🔻 در ادامه تنشها، نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز با انتشار اطلاعیهیی از اجرای یک «عملیات ترکیبی بسیار پرحجم و دقیق» علیه ناوهای آمریکایی خبر داد. در این بیانیه ادعا شده که با استفاده از موشکهای بالستیک و کروز ضدکشتی و همچنین پهپادهای انتحاری، ناوشکنهای آمریکایی را در نزدیکی تنگه هرمز هدف قرار دادهاند.
🔻 سپاه همچنین مدعی شد ۳ناو آمریکایی در این درگیریها دچار «خسارات قابل توجه» شده و سپس منطقه تنگه هرمز را ترک کردهاند؛ ادعایی که از سوی سنتکام رد شده است.
🔻 از سوی دیگر، قرارگاه ضد خاتم که مدیریت عملیات نظامی رژیم را برعهده دارد، آمریکا را به «نقض آتشبس» متهم کرد و مدعی شد نیروهای آمریکایی با همکاری چند کشور منطقه به نفتکشهای ایرانی و برخی مناطق ساحلی در جنوب ایران حمله کردهاند.
🔻 در بیانیه این قرارگاه آمده است که یک نفتکش ایرانی در نزدیکی جاسک و یک کشتی دیگر در حوالی بندر فجیره هدف قرار گرفتهاند و همزمان مناطقی در بندر خمیر، سیریک و جزیره قشم نیز تحت حملات هوایی قرار گرفتهاند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
🔻 فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، اعلام کرد نیروهای آمریکایی پس از آنکه چند ناوشکن نیروی دریایی این کشور هدف حملات موشکی، پهپادی و قایقهای تندرو رژیم ایران قرار گرفتند، در «دفاع از خود» به اهدافی در داخل ایران حمله کردند.
🔻 به گزارش شبکه سیبیاس، سنتکام اعلام کرد ناوشکنهای «یواساس تراکستون»، «یواساس میسن» و «یواساس رافائل پرالتا» در جریان این درگیریها هدف حملات قرار گرفتند، اما هیچیک مورد اصابت مستقیم واقع نشدند.
🔻 ارتش آمریکا گفت در پاسخ، تأسیسات مرتبط با پرتاب موشک و پهپاد در ایران را هدف قرار داده است.
🔻 این در حالی است که رسانهها و نهادهای حکومتی ایران
روایت متفاوتی از این درگیری ارائه کردهاند. خبرگزاری حکومتی صدا و سیما بهنقل از مقامهای نظامی رژیم مدعی شد پس از آنکه نظامیان آمریکایی قصد توقیف یک نفتکش ایرانی را داشتند، به سوی آنها موشک شلیک کردند.
🔻 در ادامه تنشها، نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز با انتشار اطلاعیهیی از اجرای یک «عملیات ترکیبی بسیار پرحجم و دقیق» علیه ناوهای آمریکایی خبر داد. در این بیانیه ادعا شده که با استفاده از موشکهای بالستیک و کروز ضدکشتی و همچنین پهپادهای انتحاری، ناوشکنهای آمریکایی را در نزدیکی تنگه هرمز هدف قرار دادهاند.
🔻 سپاه همچنین مدعی شد ۳ناو آمریکایی در این درگیریها دچار «خسارات قابل توجه» شده و سپس منطقه تنگه هرمز را ترک کردهاند؛ ادعایی که از سوی سنتکام رد شده است.
🔻 از سوی دیگر، قرارگاه ضد خاتم که مدیریت عملیات نظامی رژیم را برعهده دارد، آمریکا را به «نقض آتشبس» متهم کرد و مدعی شد نیروهای آمریکایی با همکاری چند کشور منطقه به نفتکشهای ایرانی و برخی مناطق ساحلی در جنوب ایران حمله کردهاند.
🔻 در بیانیه این قرارگاه آمده است که یک نفتکش ایرانی در نزدیکی جاسک و یک کشتی دیگر در حوالی بندر فجیره هدف قرار گرفتهاند و همزمان مناطقی در بندر خمیر، سیریک و جزیره قشم نیز تحت حملات هوایی قرار گرفتهاند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
🔻 روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به تاریخ پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت، از افزایش نگرانیها در آلمان نسبت به تهدیدات امنیتی و «حملات ترکیبی» مرتبط با رژیم ایران خبر داد و نوشت مقامهای اطلاعاتی اروپایی دهها طرح مشکوک وابسته به تهران را در خاک آلمان شناسایی کردهاند.
🔻 بر اساس این گرازش، رهبران سیاسی آلمان و رؤسای نهادهای اطلاعاتی این کشور از زمان آغاز جنگ آمریکا و اسراییل با جمهوری اسلامی، بر سر میزان هشداردهی عمومی درباره تهدیدهای ناشی از تهران دچار اختلاف شدهاند.
🔻 نیویورک تایمز بهنقل از مقامهای امنیتی و اطلاعاتی آلمان نوشت: «مقامات اطلاعاتی اروپایی حدود ۵۰توطئه مشکوک توسط گروههای زیرزمینی مرتبط با ایران را تنها در آلمان شناسایی کرده بودند».
🔻 بر اساس این گزارش، مقامهای آلمانی معتقدند رژیم ایران در سالهای اخیر تلاش برای انجام خرابکاری و حملات در اروپا را افزایش داده و بهطور فزاینده از نیروهای نیابتی و شبکههای غیرمستقیم برای پیشبرد عملیات خود استفاده میکند.
🔻 این گزارش همچنین به حمله ماه گذشته به یک رستوران اسراییلی در مونیخ اشاره میکند که طی آن مهاجمان پنجرهها را شکسته و مواد منفجره به داخل ساختمان پرتاب کردند. گروهی با نام «حرکة اصحاب الیمین الاسلامیة» مسئولیت این حمله و چند حمله دیگر در اروپا را برعهده گرفته است.
🔻 نیویورک تایمز بهنقل از ۲مقام آلمانی نوشت که نهادهای اطلاعاتی این کشور «شواهدی» یافتهاند که نشان میدهد این گروه «پیشتر از حمایت مالی و سایر حمایتهای مرتبط با تهران برخوردار بوده است».
🔻 در بخش دیگری از این گزارش آمده است که مأموران اطلاعاتی رژیم ایران حتی معترضان ایرانی ساکن آلمان را نیز هدف قرار دادهاند و برخی شرکتکنندگان در تجمعات ضدحکومتی در مونیخ پس از پایان اعتراضات تهدید یا مورد حمله قرار گرفتهاند.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
❤1
🔻 دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا، پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت در واکنش به درگیری دریایی میان نیروهای رژیم ایران و ناوشکنهای آمریکایی در تنگه هرمز، اعلام کرد ۳ناوشکن آمریکایی «با موفقیت بسیار زیاد» از این آبراه عبور کردند و حملات جمهوری اسلامی را دفع کردند.
🔻 ترامپ گفت هیچ آسیبی به ناوشکنهای آمریکایی وارد نشده، اما «خسارات زیادی به مهاجمان ایرانی وارد شد» و افزود نیروهای مهاجم «بهطور کامل نابود شدند، بههمراه تعداد زیادی قایق تندرو».
🔻 رئیسجمهوری آمریکا همچنین گفت موشکها و پهپادهای شلیکشده از سوی رژیم ایران رهگیری و منهدم شدند و تأکید کرد: «اگر هر چه سریعتر توافق خود را امضا نکنند، در آینده آنها را بسیار سختتر و با خشونت بیشتری از میدان به در خواهیم کرد».
🔻 ترامپ رژیم ایران را «کشوری که توسط دیوانهها رهبری میشود» توصیف کرد و بار دیگر تأکید کرد که تهران هرگز نباید به سلاح هستهیی دست پیدا کند.
🔻 او در ادامه گفت ناوشکنهای آمریکایی پس از این درگیری به «محاصره دریایی» آمریکا علیه رژیم ایران بازمیگردند؛ محاصرهای که آن را «دیوار فولادی» توصیف کرد.
همزمان، ریچل اسکات، خبرنگار ارشد ای.بی.سی نیوز، بهنقل از تماس تلفنی خود با ترامپ گزارش داد که رئیسجمهوری آمریکا تأکید کرده است پاسخ نظامی واشنگتن به حملات رژیم ایران بهمعنای پایان آتشبس نیست و گفته است: «آتشبس ادامه دارد. در حال اجراست».
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 ۷۰روز خاموشی اینترنت در ایران؛ ادامه انسداد دیجیتال زیر سایه سرکوب حکومتی
۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۵
همزمان با گذشت هفتاد روز از قطع و اختلال گسترده اینترنت در ایران، گزارشهای تازه نشان میدهد حاکمیت با تداوم سیاستهای محدودکننده، کشور را در یکی از شدیدترین دورههای سانسور و انزوای ارتباطی قرار داده است. بر اساس آمار منتشرشده از سوی نتبلاکس، میزان اختلال اینترنت تا صبح جمعه ۱۸ اردیبهشت از یکهزار و ۶۵۶ ساعت فراتر رفته است.
نتبلاکس در گزارش خود تأکید کرده که دسترسی آزاد به اینترنت، بهویژه در شرایط بحرانی، یک نیاز اساسی برای جامعه محسوب میشود و محرومکردن شهروندان از آن، بیشترین فشار را بر اقشار آسیبپذیر، دانشجویان، کسبوکارهای کوچک و افراد دارای معلولیت وارد میکند.
حکومت ایران علت این محدودیتها را شرایط امنیتی ناشی از جنگ با آمریکا و اسرائیل عنوان کرده است؛ جنگی که از ۹ اسفند آغاز شد و ۳۹ روز ادامه یافت. با این حال، بسیاری از تحلیلگران این توضیح را نپذیرفته و معتقدند حکومت از فضای جنگی بهعنوان پوششی برای تشدید کنترل بر فضای مجازی و پیشبرد پروژه «شبکه ملی اطلاعات» استفاده کرده است...
👈بیشتر بخوانید.
۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۵
همزمان با گذشت هفتاد روز از قطع و اختلال گسترده اینترنت در ایران، گزارشهای تازه نشان میدهد حاکمیت با تداوم سیاستهای محدودکننده، کشور را در یکی از شدیدترین دورههای سانسور و انزوای ارتباطی قرار داده است. بر اساس آمار منتشرشده از سوی نتبلاکس، میزان اختلال اینترنت تا صبح جمعه ۱۸ اردیبهشت از یکهزار و ۶۵۶ ساعت فراتر رفته است.
نتبلاکس در گزارش خود تأکید کرده که دسترسی آزاد به اینترنت، بهویژه در شرایط بحرانی، یک نیاز اساسی برای جامعه محسوب میشود و محرومکردن شهروندان از آن، بیشترین فشار را بر اقشار آسیبپذیر، دانشجویان، کسبوکارهای کوچک و افراد دارای معلولیت وارد میکند.
حکومت ایران علت این محدودیتها را شرایط امنیتی ناشی از جنگ با آمریکا و اسرائیل عنوان کرده است؛ جنگی که از ۹ اسفند آغاز شد و ۳۹ روز ادامه یافت. با این حال، بسیاری از تحلیلگران این توضیح را نپذیرفته و معتقدند حکومت از فضای جنگی بهعنوان پوششی برای تشدید کنترل بر فضای مجازی و پیشبرد پروژه «شبکه ملی اطلاعات» استفاده کرده است...
👈بیشتر بخوانید.
ایران آزادی
۷۰روز خاموشی اینترنت در ایران؛ ادامه انسداد دیجیتال زیر سایه سرکوب حکومتی - ایران آزادی
همزمان با گذشت هفتاد روز از قطع و اختلال گسترده اینترنت در ایران، گزارشهای تازه نشان میدهد حاکمیت با تداوم سیاستهای محدودکننده،
❤1
🔴 پزشکیان از دیدار با مجتبی خامنهای پرده برداشت؛ ادامه گمانهزنیها درباره وضعیت او پس از گزارش مجروحیت
🔻 خبرگزاری نیروی تروریستی قدس ۱۷ اردیبهشت تحت عنوان «روایت رئیسجمهور از دیدار با مجتبی خامنهای» نوشت: پزشکیان با بیان اینکه این دیدار در فضایی صمیمی برگزار شد و گفتگوها نزدیک به ۲ساعت و نیم ادامه داشت، اظهار داشت: آنچه در این نشست بیش از هر موضوع دیگری برای بنده برجسته بود، نحوه مواجهه، نوع نگاه و شیوه برخورد متواضعانه و عمیقاً صمیمی رهبر معظم بود؛ رویکردی که فضای گفتگو را به محیطی مبتنی بر اعتماد، آرامش، همدلی و گفتگوی بیواسطه تبدیل کرده بود.
🔻 رئیسجمهور با اشاره به ضرورت تقویت انسجام، اعتماد و همدلی در سطوح مدیریتی کشور، تصریح کرد: وقتی عالیترین مقام کشور با چنین منش اخلاقی، تواضع و روحیه مردمی با مسئولان و افراد مواجه میشود، این رفتار بهصورت طبیعی میتواند الگویی برای نظام مدیریتی و اداری کشور نیز باشد.
🔻 لازم به یادآوری است که از این پیشتر در روز ۱۱ اردیبهشت محسن قمی معاون بینالملل دفتر مجتبی خامنهای به مجروحیت او اشاره کرده بود.
🔻 آخوند محسن قمی - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۵:
«سؤال میکنن که راجع به وضعیت عرض کنم سلامتی رهبری... این یک ترفند دشمن است که میخواهد بگه آقا چرا حضور ندارن چرا مثلاً پیام صوتی نمیفرستن پیام تصویری نمیفرستن، چرا افرادی که رفتن دیدنشون نمیآیند بگن، تا از بین این چرا و چراها ما رو به یک واکنشهایی مجبور بکنن و اونها کار خودشون را بکنن.
🔻 من خدمت شما اطمینان میدهم که البته بهرغم مجروحیتی که خب ایشون داشتن در اونجا و خداوند متعال ایشون رو بهعنوان ذخیره شیعه حفظ کرد، چون ایشان توی ساختمانشان بودن، همان ساختمانی که بمب خورد و افرادی که اونجا بودن شهید شدن، ایشون یه چند دقیقه قبلش به این مناسبت کاری یعنی خدا، و لقد جیت علی قدریا موسی، ایشون اومد تو حیاط و خداوند میخواست ایشون ذخیره باشد...
🔻 الآن از نظر سلامتی خودشون در سلامتی کامل به سر میبرند و مشغول تدبیر امور هم هستن، مسائل مذاکرات رو مسأله میدان رو با نظارت خودشون تدبیر میکنن و اخیراً هم یه تذکراتی هم به هیأت مذاکرهکننده دادن که در چه شرایطی چکار بکنن، اینها رو کاملاً اشراف تو این قضیه...»
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
🔻 خبرگزاری نیروی تروریستی قدس ۱۷ اردیبهشت تحت عنوان «روایت رئیسجمهور از دیدار با مجتبی خامنهای» نوشت: پزشکیان با بیان اینکه این دیدار در فضایی صمیمی برگزار شد و گفتگوها نزدیک به ۲ساعت و نیم ادامه داشت، اظهار داشت: آنچه در این نشست بیش از هر موضوع دیگری برای بنده برجسته بود، نحوه مواجهه، نوع نگاه و شیوه برخورد متواضعانه و عمیقاً صمیمی رهبر معظم بود؛ رویکردی که فضای گفتگو را به محیطی مبتنی بر اعتماد، آرامش، همدلی و گفتگوی بیواسطه تبدیل کرده بود.
🔻 رئیسجمهور با اشاره به ضرورت تقویت انسجام، اعتماد و همدلی در سطوح مدیریتی کشور، تصریح کرد: وقتی عالیترین مقام کشور با چنین منش اخلاقی، تواضع و روحیه مردمی با مسئولان و افراد مواجه میشود، این رفتار بهصورت طبیعی میتواند الگویی برای نظام مدیریتی و اداری کشور نیز باشد.
🔻 لازم به یادآوری است که از این پیشتر در روز ۱۱ اردیبهشت محسن قمی معاون بینالملل دفتر مجتبی خامنهای به مجروحیت او اشاره کرده بود.
🔻 آخوند محسن قمی - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۵:
«سؤال میکنن که راجع به وضعیت عرض کنم سلامتی رهبری... این یک ترفند دشمن است که میخواهد بگه آقا چرا حضور ندارن چرا مثلاً پیام صوتی نمیفرستن پیام تصویری نمیفرستن، چرا افرادی که رفتن دیدنشون نمیآیند بگن، تا از بین این چرا و چراها ما رو به یک واکنشهایی مجبور بکنن و اونها کار خودشون را بکنن.
🔻 من خدمت شما اطمینان میدهم که البته بهرغم مجروحیتی که خب ایشون داشتن در اونجا و خداوند متعال ایشون رو بهعنوان ذخیره شیعه حفظ کرد، چون ایشان توی ساختمانشان بودن، همان ساختمانی که بمب خورد و افرادی که اونجا بودن شهید شدن، ایشون یه چند دقیقه قبلش به این مناسبت کاری یعنی خدا، و لقد جیت علی قدریا موسی، ایشون اومد تو حیاط و خداوند میخواست ایشون ذخیره باشد...
🔻 الآن از نظر سلامتی خودشون در سلامتی کامل به سر میبرند و مشغول تدبیر امور هم هستن، مسائل مذاکرات رو مسأله میدان رو با نظارت خودشون تدبیر میکنن و اخیراً هم یه تذکراتی هم به هیأت مذاکرهکننده دادن که در چه شرایطی چکار بکنن، اینها رو کاملاً اشراف تو این قضیه...»
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
🔴 اژهای در هراس از تشدید بحران داخلی: با کسانی که «انسجام نظام» را بههم بزنند برخورد قضایی میکنیم
🔻 دژخیم اژهای رئیس قضاییه جلادان با نگرانی از بحران و کشمکشهای درونی رژیم، گفت: با خناسانی که آب به آسیاب دشمن میریزند قطعاً برخورد در چهارچوب موازین قانونی صورت خواهد گرفت.
🔻 سردژخیم قضاییه جلادان ـ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۵: خناسانی هستند بعضی وقتها جهالی هستند که اینها اون خناسان از روی عمد بهعنوان پیادهنظام دشمن یه کارآیی رو میکنند یه افرادی هستند جاهل هستند یه افرادی هستند که غافل هستند توجه نمیکنند...
🔻 به اینا رو تا اونجایی که میشه با واسطه بیواسطه تذکر بدهید هشدار بدهید اگه یک جا شد دعوت بکنید اگه جا شد احضار بکنید اگر واقعاً مرتکب جرم میشوند که این وحدت رو دارند به هم میزنند این انسجام رو دارند به هم میزنند آب به آسیاب دشمن میریزند از کنارش نگذریم...
🔻 من نمیگویم که
همه رو پرونده کیفری تشکیل بدهیم والا و بلا باید حکم قضایی بدهیم نه با مثلاً فرض کنید از باب مثال با امام جمعه برید صحبت کنید..
🔻 آقا اینها اینها را شما کمک بکنید شورای تبلیغات دارید با شورای تبلیغات صحبت کنید مسجد تون نماز جماعت داره پیش نماز شون باهاش صحبت کنید بسیج و اینها باهاشون صحبت کنید خودتون باهاشون صحبت کنید...
🔻 با بعضی از افراد بعضی از افراد رو شما دعوت بکنید خب بله اگر احیاناً به این تذکرات به این چیزها هم هشدار ندادند خب لازم هست حتماً پرونده قضایی هم تشکیل بدهید.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
🔻 دژخیم اژهای رئیس قضاییه جلادان با نگرانی از بحران و کشمکشهای درونی رژیم، گفت: با خناسانی که آب به آسیاب دشمن میریزند قطعاً برخورد در چهارچوب موازین قانونی صورت خواهد گرفت.
🔻 سردژخیم قضاییه جلادان ـ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۵: خناسانی هستند بعضی وقتها جهالی هستند که اینها اون خناسان از روی عمد بهعنوان پیادهنظام دشمن یه کارآیی رو میکنند یه افرادی هستند جاهل هستند یه افرادی هستند که غافل هستند توجه نمیکنند...
🔻 به اینا رو تا اونجایی که میشه با واسطه بیواسطه تذکر بدهید هشدار بدهید اگه یک جا شد دعوت بکنید اگه جا شد احضار بکنید اگر واقعاً مرتکب جرم میشوند که این وحدت رو دارند به هم میزنند این انسجام رو دارند به هم میزنند آب به آسیاب دشمن میریزند از کنارش نگذریم...
🔻 من نمیگویم که
همه رو پرونده کیفری تشکیل بدهیم والا و بلا باید حکم قضایی بدهیم نه با مثلاً فرض کنید از باب مثال با امام جمعه برید صحبت کنید..
🔻 آقا اینها اینها را شما کمک بکنید شورای تبلیغات دارید با شورای تبلیغات صحبت کنید مسجد تون نماز جماعت داره پیش نماز شون باهاش صحبت کنید بسیج و اینها باهاشون صحبت کنید خودتون باهاشون صحبت کنید...
🔻 با بعضی از افراد بعضی از افراد رو شما دعوت بکنید خب بله اگر احیاناً به این تذکرات به این چیزها هم هشدار ندادند خب لازم هست حتماً پرونده قضایی هم تشکیل بدهید.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
🔴 اعتراف رسانه حکومتی به شکاف عمیق معیشتی؛ حقوق ۲۴میلیونی در برابر «خط فقر ۷۰میلیونی»
🔻 رسانه حکومتی ایلنا در گزارشی به تاریخ جمعه ۱۸ اردیبهشت، به بحران معیشتی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی اعتراف کرد و نوشت که میانگین حقوق این کارکنان به حدود ۲۴میلیون تومان رسیده؛ رقمی که بهگفته فعالان صنفی، در برابر خط فقر ۷۰ تا ۷۵میلیون تومانی در شهرها، کفاف حداقلهای زندگی را هم نمیدهد.
🔻 بر اساس این گزارش، یحیی عزیزی، دبیر کارگروه پیگیری مطالبات کارکنان وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به فشارهای اقتصادی پس از جنگ و تورم فزاینده، گفت کارکنان این وزارتخانه با وجود نقش کلیدی در حفظ امنیت غذایی و ثبات بازار، از پایینترین سطح دریافتی در میان دستگاههای دولتی برخوردارند.
🔻 او تأکید کرد که
بسیاری از وعدههای مزدی و رفاهی، از جمله «فوقالعاده امنیت غذایی»، «فوقالعاده خاص» و مزایای مناطق محروم، هرگز اجرایی نشده و کارکنان با حقوقی مواجهاند که حتی از هزینههای اولیه زندگی نیز عقبتر است.
🔻 این فعال صنفی همچنین از افزایش استعفا و خروج نیروها از وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و عملکرد سازمان برنامه و بودجه را مانع اصلی بهبود وضعیت معیشتی کارکنان دانست.
🔻 ایلنا در این گزارش نوشت که حتی با افزایشهای اخیر، دریافتی برخی کارکنان تفاوت چندانی با «حقوق یک کارگر ساده فاقد سابقه» ندارد و رفاهیات پرداختی در استانها نیز بهگفته معترضان «فاجعهبار» است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie
🔻 رسانه حکومتی ایلنا در گزارشی به تاریخ جمعه ۱۸ اردیبهشت، به بحران معیشتی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی اعتراف کرد و نوشت که میانگین حقوق این کارکنان به حدود ۲۴میلیون تومان رسیده؛ رقمی که بهگفته فعالان صنفی، در برابر خط فقر ۷۰ تا ۷۵میلیون تومانی در شهرها، کفاف حداقلهای زندگی را هم نمیدهد.
🔻 بر اساس این گزارش، یحیی عزیزی، دبیر کارگروه پیگیری مطالبات کارکنان وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به فشارهای اقتصادی پس از جنگ و تورم فزاینده، گفت کارکنان این وزارتخانه با وجود نقش کلیدی در حفظ امنیت غذایی و ثبات بازار، از پایینترین سطح دریافتی در میان دستگاههای دولتی برخوردارند.
🔻 او تأکید کرد که
بسیاری از وعدههای مزدی و رفاهی، از جمله «فوقالعاده امنیت غذایی»، «فوقالعاده خاص» و مزایای مناطق محروم، هرگز اجرایی نشده و کارکنان با حقوقی مواجهاند که حتی از هزینههای اولیه زندگی نیز عقبتر است.
🔻 این فعال صنفی همچنین از افزایش استعفا و خروج نیروها از وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و عملکرد سازمان برنامه و بودجه را مانع اصلی بهبود وضعیت معیشتی کارکنان دانست.
🔻 ایلنا در این گزارش نوشت که حتی با افزایشهای اخیر، دریافتی برخی کارکنان تفاوت چندانی با «حقوق یک کارگر ساده فاقد سابقه» ندارد و رفاهیات پرداختی در استانها نیز بهگفته معترضان «فاجعهبار» است.
دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12
📡 @IranAzadie