ایران آزادی 🎋
11.9K subscribers
114K photos
132K videos
4.46K files
80.9K links
انجمن ایران آزادی رسانه‌یی برای تحقق آزادی، دموکراسی و برابری
لینک‌ها:
تلویزیون ایران آزادی
https://t.me/TV_IranAzadi
🌐 سایت ما
https://www.instagram.com/simayaz
توییتر 👈 https://twitter.com/IranAzad_TV
ارتباط با ادمین 👇👇👇
@Maziar_tehrane12
@arash_ka99
Download Telegram
🔴 هنوز درباره اینترنت در ایران کسانی تصمیم می‌گیرند که نه سازوکار اقتصاد دیجیتال را می‌شناسند، نه ماهیت اکوسیستم آنلاین را درک می‌کنند؛
و فاجعه‌بارتر از ناآگاهی، ناآگاهی از عمق همین ناآگاهی است.


🔺در واکنش به قطع گسترده اینترنت توسط کارگزاران حاکمیت جهل و خرافه، یکی از هموطنان نوشت:

۷۳ روز اختلال و قطع اینترنت، فقط یک محدودیت ارتباطی نبود؛
این یک شوک مستقیم به زیرساخت اقتصاد دیجیتال ایران بود.

در این ۷۳ روز، تنها دسترسی کاربران مختل نشد؛
بخشی از آینده فناوری و سرمایه انسانی کشور عملاً از مدار خارج شد.

اکوسیستم استارتاپی که طی بیش از یک دهه با هزینه، ریسک و سرمایه‌گذاری شکل گرفته بود، ظرف چند هفته دچار فرسایش شد.
سرمایه‌گذارانی که به‌سختی جذب شده بودند، بازار ایران را ترک کردند؛ چون اعتماد، برخلاف اینترنت، با یک دستور اداری دوباره وصل نمی‌شود.

هزاران فریلنسر و نیروی متخصصی که از طریق پلتفرم‌های بین‌المللی برای کشور ارزآوری می‌کردند، پروژه‌ها و قراردادهای خود را از دست دادند.
بازار جهانی منتظر تصمیم‌های امنیتی رژیم نمی‌ماند.

رتبه سایت‌ها، سئوی کسب‌وکارها، ترافیک ارگانیک و اعتبار بین‌المللی برندهای ایرانی سقوط کرد؛
الگوریتم‌های جهانی غیبت طولانی را به‌عنوان بی‌ثباتی و عدم قابلیت اتکا ثبت می‌کنند.

پروژه‌های نرم‌افزاری لغو شد، تیم‌های ایرانی از چرخه همکاری حذف شدند و جای آن‌ها را نیروهای کشورهای دیگر گرفتند.
بخشی از نخبگانی که هنوز به ماندن فکر می‌کردند، حالا مهاجرت را تنها گزینه قابل پیش‌بینی می‌بینند.

دانشجویان، پژوهشگران، پزشکان، تولیدکنندگان محتوا، فروشگاه‌های آنلاین، برنامه‌نویسان و ده‌ها صنف وابسته به اینترنت،
همگی هزینه تصمیمی را پرداخت کردند که به‌نظر می‌رسد تصمیم‌گیران حتی ابعاد واقعی آن را هم درک نکرده‌اند.

بخشی از این خسارت‌ها شاید روی کاغذ قابل محاسبه باشد؛
اما نابودی اعتماد، از دست رفتن فرصت‌های بین‌المللی و تخریب اعتبار دیجیتال کشور، با هیچ بودجه‌ای به‌سادگی جبران نخواهد شد.

تلخ‌ترین بخش ماجرا اینجاست که همچنان درباره اینترنت، اقتصاد دیجیتال و زیرساخت ارتباطی کشور، افرادی تصمیم می‌گیرند که نه منطق اکوسیستم آنلاین را می‌فهمند و نه پیامدهای امنیتی، اقتصادی و انسانی تصمیم‌های خود را.
و خطرناک‌تر از ندانستن، این است که ندانند چقدر نمی‌دانند.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🌐 یاران و همراهان ایران آزادی
آدرس منابع خبری ایران آزادی و راه‌های ارتباطی با ما را به اشتراک می‌گذاریم
برای اتحاد و تشکل مشتاقان تحقق آرمان آزادی


📱 کانال تلگرامی ایران آزادی
https://t.me/IranAzadie

📱 کانال تلگرامی کنفرانس زنده ایران آزادی
https://t.me/conference96

📱 کانال تلگرامی تلویزیون ایران آزادی
https://t.me/TV_IranAzadi

📱 اینستاگرام ایران آزادی
https://www.instagram.com/iranazadie

📱 اینستاگرام تلویزیون ایران آزادی
https://www.instagram.com/iranazad_tv/

📱 ایران آزادی خبر
https://www.instagram.com/iranazadinews/

📱 توییتر ایران آزادی
@iranazadi1395

📱 توییتر تلویزیون ایران آزادی
@IranAzad_TV

📱 یوتیوب ایران آزادی
https://www.youtube.com/@IranAzadiNews

📱 یوتیوب تلویزیون ایران آزادی
https://www.youtube.com/@iranazaditv/featured

📱 فیسبوک ایران آزادی
https://www.facebook.com/iranazadi.tv1400/

📱 ساندکلود ایران آزادی
https://soundcloud.com/iranazadi/popular-tracks

📱 سایت ایران آزادی
https://iranfreedom.net

📱 واتساپ ارتباط با مدیریت سایت ایران آزادی
+17077023860

📱 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
📷 عکس روز
جان دوباره دریاچه مهارلو - شیراز



▫️▫️▫️
1
📋 خاطره روز
۲۲ اردیبهشت ۱۳۵۶/ زادروز مریم میرزاخانی ریاضی دان برجسته نخستین زنی بود که برنده مدال فیلدز شد



▫️▫️▫️
👏1
🔴 استرالیا تحریم‌هایی را علیه نیروی انتظامی، وزیر کشور و چندین فرد و نهاد دیگر رژیم ایران وضع و آن‌ها را به دست داشتن در نقض حقوق بشر، برنامه موشکی تهران، حمایت از گروه حماس و دیگر «اقدامات بی‌ثبات‌کننده» متهم کرد.

پنی وانگ، وزیر خارجه استرالیا، سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت در بیانیه‌ای گفت: «در ماه ژانویه [دی‌ماه گذشته]، حکومت ایران هزاران نفر از شهروندان خود را قتل‌عام کرد و بازداشت‌های گسترده‌ای علیه معترضان مسالمت‌آمیز انجام داد، بازداشت‌شدگان را شکنجه کرد، آن‌ها را وادار به اعترافات اجباری نمود و مانع ارتباطشان با عزیزانشان شد.»

او افزود: «این حکومت دسترسی به اینترنت را محدود کرد تا جهان از این فجایع آگاه نشود.»

بر اساس اعلام دولت استرالیا، هفت فردی که تحریم شده‌اند شامل اسکندر مؤمنی وزیر کشور، مجید فیض جعفری رئیس‌ پلیس امنیت عمومی فراجا، روح‌الله مؤمن‌نسب دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران، قربان محمد ولی‌زاده فرمانده سپاه سیدالشهدای تهران، محسن ابراهیمی فرمانده نیروهای موسوم به «نوپو» که از آن به عنوان زبده‌ترین بخش از یگان ویژه نیروی انتظامی یاد می‌شود، و ناصر زرین‌قلم و منصور زرین‌قلم، دو نفری که گفته می‌شود نقش کلیدی در پول‌شویی برای رژیم ایران دارند، هستند.

چهار نهاد تحریم‌شده نیز شامل نیروی انتظامی، سراج فضای مجازی، صرافی برلیان و صرافی جی‌سی‌ام هستند.

بر اساس گزارش استرالیا، این مقام‌ها و نهادهای ارشد «در اقدامات هولناک، از جمله خشونت علیه زنان و کودکان، دخیل بوده‌اند.»

وزیر خارجه استرالیا نوشت: «یکی از این افراد مسئول هدایت سرکوب زنان و دختران در ایران است؛ او با استقرار ۸۰ هزار نیرو، نظارت گسترده و اجرای اجباری حجاب را اعمال کرده است. فرد دیگری پایگاه‌های اطلاعاتی محله‌ای ایجاد کرده و از طریق جمع‌آوری اطلاعات خانه‌به‌خانه و گشت‌زنی، مخالفان رژیم ایران را شناسایی و مجازات کرده است. برخی دیگر مسئول بازداشت غیرقانونی اتباع خارجی بوده‌اند.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «این تحریم‌ها همچنین نظام بانکداری سایه ایران را هدف قرار می‌دهد؛ نظامی که به این کشور امکان می‌دهد گروه‌های نیابتی تروریستی مانند حماس را تأمین مالی کند، از برنامه موشک‌های بالستیک خود حمایت کند و دیگر اقدامات بی‌ثبات‌کننده را پیش ببرد.»

طبق این گزارش، این اقدام هم‌زمان با تحریم‌های اعمال‌شده از سوی بریتانیا و در چارچوب اقدام هماهنگ با شرکای بین‌المللی اعلام شد.

کانبرا اعلام کرد که دولت کنونی استرالیا بیش از هر دولت دیگری مقامات رژیم ایران را تحریم کرده و تاکنون بیش از ۲۳۰ تحریم علیه افراد و نهادهای مرتبط با ایران اعمال کرده است؛ از جمله بیش از ۱۰۰ مورد که به سپاه پاسداران مرتبط هستند.

استرالیا تاکید کرد که «همچنان در کنار مردم شجاع ایران در برابر یک رژیم وحشی و سرکوبگر ایستاده است.»


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍1
🔴 جنگ قدرت در ایران از جنگ منطقه‌ای پیشی گرفت
۲۲ اردیبهشت, ۱۴۰۵
همزمان با بالا گرفتن بحران بر سر مذاکرات با آمریکا، جنگ  و درگیری میان باندهای حاکم در رأس حکومت ابعاد تازه‌ای پیدا کرده است؛ به‌طوری‌که موج اتهام‌زنی، تهدیدهای علنی و هشدار درباره اعتراضات خیابانی، فضای سیاسی رژیم را وارد مرحله‌ای کم‌سابقه کرده است. اختلافات اکنون از سطح جدال‌های رسانه‌ای فراتر رفته و به تهدید مستقیم علیه دولت و دستگاه دیپلماسی رسیده است.
در تازه‌ترین نمونه، محمود واعظی، رئیس دفتر دولت روحانی، با حمله به چهره‌هایی مانند امیرحسین ثابتی و سعید جلیلی، مخالفان مذاکره با آمریکا را متهم کرد که از جایگاه خامنه‌ای «بهره‌برداری ابزاری» می‌کنند. او تأکید کرد اگر رهبر رژیم با اصل مذاکرات مخالف بود، این موضوع به‌صراحت اعلام می‌شد. واعظی همچنین هشدار داد که اقدامات جریان‌های تندرو، انسجام درونی حکومت را تخریب می‌کند و به شکاف‌های سیاسی دامن می‌زند.
همزمان، روزنامه حکومتی جمهوری نیز در حمله‌ای کم‌سابقه به مخالفان مذاکره نوشت افرادی که کشور را به سمت جنگ سوق می‌دهند، «خطری کمتر از نتانیاهو و ترامپ» ندارند. این روزنامه خواهان برخورد «قاطع و عملی» با چهره‌هایی شد که با سخنان تحریک‌آمیز و شعارهای جنگ‌طلبانه، مسیر هرگونه توافق را مسدود می‌کنند....


👈بیشتر بخوانید
😁1
🔴 گفت‌وگوی روبیو با وزیران خارجه بریتانیا و استرالیا درباره تنگه هرمز

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد مارکو روبیو، وزیر خارجه این کشور، در تماس‌هایی جداگانه با پنی وانگ، وزیر خارجه استرالیا، و ایوت کوپر، وزیر خارجه بریتانیا، درباره ایران و تلاش‌ها برای بازگرداندن آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز گفت‌وگو کرده است.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 دونالد ترامپ، رئيس جمهوری آمریکا روز دوشنبه بار دیگر با تیم امنیت ملی خود در کاخ سفید دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش آلینا ترین، خبرنگار حوزه کاخ سفید سی‌ان‌ان، هدف از این جلسه بررسی گزینه‌های پیش رو در مورد رژیم ایران بود.

ترامپ روز دوشنبه پاسخ رژیم ایران به پیشنهاد آمریکا برای چارچوب مذاکرات صلح را «آشغال» و «ضعیف» خواند و گفت آتش‌بس با رژیم ایران احتمال بقای بسیار پائینی دارد.

در همین حال، کلی می‌یر، خبرنگار حوزه کاخ سفید نیوزنیشن، دوشنبه شب گفت رئیس جمهوری آمریکا در تماس کوتاه تلفنی با او، در پاسخ به این پرسش که آیا پیش از سفرش به چین قصد دارد به رژیم ایران واکنش نشان دهد یا نه گفت: «واضح است که قرار نیست درباره آن با شما صحبت کنم.»
ترامپ قرار است سه‌شنبه بعدازظهر راهی چین شود.

کلی می‌یر افزود «وقتی بیشتر اصرار کردم و پرسیدم آیا آمریکایی‌ها باید پیش از سفر شما به چین منتظر تصمیمات مهمی باشند»، گفت: «نمی‌خواهم درباره آن با شما صحبت کنم. ممنون، کلی.»


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤔1
🔴 فشار تازه آمریکا برای ردیابی پولشویی رژیم ایران

📍 وزارت خزانه‌داری آمریکا از بانک‌ها و مؤسسات مالی خواسته شبکه‌های پولشویی مرتبط با رژیم ایران را شناسایی و گزارش کنند؛ شبکه‌هایی که برای فروش نفت تحریم‌شده از شرکت‌های پوششی، حساب‌های واسطه و رمزارز استفاده می‌کنند.

طبق گزارش منتشرشده، شرکت‌های مرتبط با نفت ایران در سال ۲۰۲۴ حدود ۴ میلیارد دلار تراکنش مالی داشته‌اند. همچنین ده‌ها شرکت کشتیرانی در عراق، امارات و هنگ‌کنگ صدها میلیون دلار پول مرتبط با انتقال نفت تحریم‌شده ایران را از طریق بانک‌های آمریکایی جابه‌جا کرده‌اند.

آمریکا همچنین به بانک‌ها هشدار داده محموله‌هایی را که با عنوان «نفت ترکیبی مالزیایی» ثبت می‌شوند زیر نظر بگیرند؛ روشی که برای پنهان کردن منشأ ایرانی نفت استفاده می‌شود.

🔍 تشدید فشار مالی علیه رژیم نشان می‌دهد شبکه دور زدن تحریم‌ها همچنان بر فساد، شرکت‌های پوششی و ساختار غیرشفاف اقتصادی رژیم ایران متکی است.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍1
🔴 واکنش لیندزی گراهام به استقرار هواپیماهای رژیم ایران در پاکستان

📍 شبکه سی‌بی‌اس گزارش داد رژیم ایران پس از اعلام آتش‌بس در اوایل آوریل، چندین هواپیمای نظامی خود را به پایگاه هوایی نورخان پاکستان منتقل کرده است؛ اقدامی که می‌تواند این تجهیزات را از حملات احتمالی آمریکا دور نگه دارد.

در میان هواپیماهای منتقل‌شده، یک فروند آر‌سی-۱۳۰ شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات نیز دیده شده است. هم‌زمان پاکستان تلاش کرده خود را به‌عنوان میانجی میان تهران و واشنگتن معرفی کند.

لیندزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا، در واکنش به این گزارش گفت اگر این خبر صحت داشته باشد، نقش پاکستان به‌عنوان میانجی باید به‌طور جدی بازنگری شود.

🔍 انتقال تجهیزات نظامی رژیم به خاک پاکستان، نشانه افزایش نگرانی تهران از آسیب‌پذیری نظامی و گسترش تنش‌های منطقه‌ای رژیم ایران است.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👌1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 ایستگاه خبری - سه شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۵،‌برابر با ۱۲ می ۲۰۲۶


▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 چالش
- باج‌خواهی تهران، انفجار قیمت نفت؛ معادله رژیم ایران به هم خورد


افزایش ۳ دلاری قیمت نفت پس از رد فوری پیشنهادهای رژیم ایران توسط دونالد ترامپ، بار دیگر نشان داد که سیاست‌های تنش‌آفرین تهران چگونه اقتصاد و امنیت جهانی را تحت فشار قرار می‌دهد.
رژیم ایران در پاسخ خود، علاوه بر درخواست پایان جنگ، خواستار جبران خسارت، لغو تحریم‌ها، پایان محاصره دریایی و تأکید بر حاکمیتش بر تنگه هرمز شد؛ مطالباتی که بسیاری آن را فراتر از مذاکره و نوعی باج‌خواهی سیاسی می‌دانند.
واکنش سریع ترامپ، بازار نفت را ملتهب کرد و نگرانی‌ها درباره بحران انرژی را افزایش داد. اکنون هم‌زمان با سفر ترامپ به پکن و احتمال گفت‌وگو با شی جین‌پینگ درباره آینده تنش‌ها، این پرسش جدی مطرح است که جهان تا چه زمانی باید هزینه سیاست‌های بحران‌ساز و جاه‌طلبانه تهران را بپردازد و تاوان بی‌ثباتی منطقه‌ای را تحمل کند؟



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Audio
🔴 #پادکست - تفسیر سیاسی روز
فاشیزم مذهبی و مهندسیِ طبقاتیِ اینترنت


بحران سیاسی، اقتصادی، معیشتی، مهاجرت و بیکاری سال‌هاست زندگی مردم ایران را دربر گرفته، اما در زیر همه این مشکلات، بحرانی عمیق‌تر جریان دارد: بحران طبقاتی. حاکمیتی که بر پایه سرکوب سیاسی عمل می‌کند، به‌تدریج جامعه را به سمت تبعیض و انحصار سوق می‌دهد؛ روندی که امروز در موضوع «اینترنت طبقاتی» آشکار شده است.
در این ساختار، اینترنت دیگر فقط ابزار ارتباطی نیست، بلکه به نشانه‌ای از جایگاه اجتماعی و نزدیکی به قدرت تبدیل شده است. همان‌گونه که آموزش، درمان و مسکن به کالاهایی طبقاتی بدل شده‌اند، دسترسی آزاد به اطلاعات نیز در حال تبدیل شدن به امتیازی ویژه برای گروه‌های برخوردار است.


به ساندکلود ایران آزادی بپیوندید



▫️▫️▫️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔥1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#ارسالی
🔴 سلام
این ویدیویی که دیشب در کرج گرفتم رو ببینید
سپاهی ها شکمشان سیره و بچه های ما گرسنه ان


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔥1
🔴 اتحادیه اروپا با وجود تصویب مقررات کنترل صادرات فناوری‌های حساس، همچنان نتوانسته مانع انتقال ابزارهای نظارتی به دولت‌های دارای سابقه نقض حقوق بشر شود.
دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرده فناوری‌های نظارتی اروپایی به بیش از ۲۴ کشور صادر شده؛ کشورهایی که سابقه سرکوب مخالفان، روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی را دارند.

بخش فنی

این فناوری‌ها شامل:

نرم‌افزارهای نفوذ و هک
سامانه‌های شنود مخابراتی
ابزارهای استخراج داده
سیستم‌های ردیابی تلفن همراه و پایش ارتباطات

گزارش همچنین به شرکت «سرکلز» مرتبط با «ان‌اس‌او گروپ» اشاره می‌کند؛ محصولاتی که می‌توانند از آسیب‌پذیری زیرساخت مخابراتی برای رهگیری تماس‌ها، ردیابی موبایل و حتی آلوده‌سازی دستگاه‌ها استفاده کنند.

بخش مربوط به ایران

اگرچه نام ایران در گزارش تازه دیده‌بان حقوق بشر به‌عنوان مقصد صادرات ذکر نشده، اما پیش‌تر چند شرکت خارجی به انتقال فناوری‌های نظارتی به ایران متهم شده بودند.

طبق گزارش‌های تحقیقی:

شرکت چینی «زدتی‌ای» سامانه‌ای با قابلیت نظارت بر تلفن ثابت، موبایل و اینترنت به ایران فروخته بود.
«نوکیا زیمنس نتورکس» مرکز نظارتی برای رهگیری و ضبط تماس‌ها در اختیار مخابرات ایران قرار داده بود.
«اریکسون» تجهیزاتی با قابلیت شنود ارتباطات به اپراتورهای ایرانی فروخته بود.
«هواوی» و یک شرکت بریتانیایی سامانه ردیابی موقعیت کاربران تلفن همراه را برای ایرانسل فراهم کرده بودند.
همچنین گزارش شده «ترویکور» وابسته به نوکیا زیمنس، سامانه نظارت بر شبکه موبایل را در ایران نصب و نگهداری کرده است.

این گزارش‌ها نشان می‌دهد رژیم سال‌ها از فناوری‌های خارجی برای گسترش نظارت دیجیتال و کنترل ارتباطات شهروندان استفاده کرده است.


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔥1
🔴 کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام وارد هفته صدوبیستم شد

♦️ کارزار تاکید کرد که عدالت واقعی در سوله‌های اعدام متولد نمی شود

روز سه شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۵ کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام وارد هفته صدوبیستم شد. به این ترتیب کارزار بزرگ نه به اعدام برغم تقدیم کردن چندین سربدار برای آزادی میهن ایران، استمرار یافت و بر تداوم مسیرش تاکید کرد.

به همین مناسبت کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام بیانیه ای منتشر کرد و در آن ضمن برشمردن اعدامهای جنایتکارانه هفته گذشته در ایران خواهان برچیده شدن بساط دار و اعدام شد.

بیانیه کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام
تداوم کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام در ۵۶ زندان مختلف در هفته صدوبیستم
در واپسین روز‌های سال ۴۰۴ که مردم ایران، خیز دگرگونی حکومت در تمامیت آن را برداشته بودند، حاکمیت دیکتاتوری با تحمیل کردن جنگ خارجی توانست در پوشش جنگ به طور مقطعی دست به سرکوب گسترده جامعه بزند.

به طوری که در سایه جنگ، ۲۳ زندانی سیاسی – امنیتی را از ابتدای سال ۱۴۰۵ تاکنون اعدام کرده است. علاوه بر اعدام زندانیان، جهت آزار و شکنجه‌ خانواده‌های آنها، پیکر بسیاری از زندانیان سیاسی از جمله ۶ عضو کارزار”سه‌شنبه‌های نه به اعدام” وحید بنی‌عامریان، پویا قبادی، بابک علیپور، اکبر (شاهرخ) دانشورکار، محمد تقوی و ابوالحسن منتظر که چهل روز از اعدام آنها گذشته تاکنون به خانواده‌هایشان تحویل داده نشده است. دو خواهر شاهرخ دانشورکار، اعظم و اکرم دانشورکار، هم که برای پیگیری تحویل گرفتن پیکر برادرشان به پزشکی قانونی و دادگستری مراجعه کرده بودند، روز ۲۹ فروردین ۱۴۰۵ توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند و به مکان نامعلوم منتقل گردیده‌اند. این روند غیرانسانی، مصداق بارز ناپدیدسازی قهری است که در ماه‌ها و سال‌های پیش نیز سابقه زیادی در این حکومت داشته‌است.

👈 اینجا بخوانید
🔥1
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
#ارسالی
🔴 سلام
از تهران تماس میگیرم
این ویدیو رو گرفتم در بازار تهران میفرستم خدمتتون
مردم تو این بازار می چرخن ولی هیچی نمی خرن ، هیچکی پول نداره برای این جنسا،
ما هنوز داریم قیمت کارهای این پساه را میدیم ، اینا دنبال ادامه جنگن و مردم دنبال یه لقمه نونن


دوستان : هرخبری دارین، لطفا جهت انتشار برایمان بفرستید👈 t.me/Maziar_tehrane12

📡 @IranAzadie
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔥2